http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84465quote:Grote brand in loods stoomtrein STAR
STADSKANAAL - Op dit moment woedt een grote brand in een loods van de stoomspoortrein STAR. Verschillende brandweerkorpsen uit Noord- en Oost-Groningen zijn bezig met de bestrijding van de brand.
De brand brak uit 19:20 uur en woedt aan de achterkant van de werkplaats. In de loods staan de stoomlocomotief, twee diesellocomotieven en een locomotief welke gereviseerd moet worden.
Volgens een woordvoerder van de STAR moet de loods zelf waarschijnlijk als verloren worden beschouwd. Over mogelijke schade aan de locomotieven is nog niets bekend.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA270244271380.htmlquote:In een loods van museumspoorlijn STAR in Stadskanaal woedt brand. Er zijn geen gewonden, maar drie diesellocomotieven, twee stoomtreinen en twee rijtuigen zijn beschadigd. Niet duidelijk is of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen. Er is explosiegevaar doordat in de loods vaten met acetyleen staan. Omwonenden lopen geen gevaar, zegt de brandweer.
wat een kut TVPquote:
Tijdje geleden in een lokale krant gelezen dat er plannen zijn voor een goederen-ding-iets bij Hoofddorp, om versproducten zoals bloemen (best handig, zo naast Aalsmeer) te kunnen vervoeren over de HSL.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
dat mag niet eens bij mijn weten
uit mijn hoofd is het de 609quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Riek de Rangeerlocomotiek![]()
Hippeltje zeshonderdzoveel?
Dude, zelfs op de NBS Rhein-Main is dit plan idioot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:48 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
wat een kut TVP
OT: mooi dat de HSL eindelijk in bedrijf gaat, hebben jullie trouwens ook gehoord dat er goederen over de HSL gaan.
Dus een goederentrein mag niet op betonspoor rijden? te zwaar?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dude, zelfs op de NBS Rhein-Main is dit plan idioot.
Dit is betonspoor, geen ballastspoor.
Zondequote:
inmiddels treurig filmpje en foto's op http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84465quote:de brandweer kon lange tijd niet in de loods, vanwege de aanwezigheid van chemische vloeistoffen die bij het lassen worden gebruikt. Daardoor was er explosiegevaar. Inmiddels kan er ook in de loods geblust worden.
Lees: everything else is fucked anywayquote:Inmiddels kan er ook n de loods geblust worden
Iets met remenergie, langere remweg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus een goederentrein mag niet op betonspoor rijden? te zwaar?
Ik heb zelf geen flauw idee
gewoon max 80 km/h laten rijdenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets met remenergie, langere remweg.
Uitgezonderd:quote:
Ja, maar wanneer is nooit echt van tevoren bekend. Vorig transport was op 1 juli, sindsdien is het weer erg stil. NSFS hoopt dat men rond halverwege september weer een deel te kunnen vervoeren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dus ze gaan nog een keer die kant op?
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/hquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Iets met remenergie, langere remweg.
Ik kan vast wel een ertstrein verzinnen die @100 km/h een langere remweg heeft dan een Thalys @300 km/hquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:25 schreef Hr-Flip het volgende:
Ja tuurlijk, wat zal een langere remweg hebben, een goederentrein met 100km/h of een Thalys met 300km/h
In Ht rijden de auto's standaard over het perron ja. Er is ook een behoorlijke parkeergelegenheid op het perron van spoor 1 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:14 schreef Peterselieman het volgende:
met twee keer kopmaken zo te zien, of rijden de auto's echt over het perron?
Geniet er nog maar even van nu het nog kan, want in december gaan die eruit. Dit komt er voor in de plaats:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:28 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen M'Gladbach en Köln reed absolute bagger, maar het eerste stuk vanaf Venlo was wel genieten in dit prachtige stoptreintje
Er zijn toch echt serieuze plannen:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:32 schreef James1988 het volgende:
Midden in de nacht kun je prima goederen vervoeren over de HSL, treinverkeer is er dan verder toch niet. Het probleem zit echt bij Schiphol, waar je gewoon nergens heen kunt als cargo-trein.
Waarom mag dat daar eigenlijk niet? Als je een e-loc gebruikt en niet-gevaarlijke stoffen vervoert, zou dat toch prima moeten kunnen? Misschien heeft het met de drukte van Schiphol te maken?
Bron en zelfde soort verhaaltje maar dan van het ANP.quote:Bedrijven willen goederen vervoeren over HSL-zuid
Het bedrijfsleven rond Schiphol slaan de handen ineen om de overheid te kunnen laten zien dat er voldoende belangstelling is voor goederenvervoer over de HSL-zuid tussen Amsterdam en Parijs. Vandaag ondertekenen dertien bedrijven uit de regio een samenwerkingsovereenkomst.
HST Cargo Hub
Met de gemeente Haarlemmermeer wordt vandaag een overeenkomst ondertekend om het idee ‘Hoge Snelheids Trein Cargo Schiphol’ levensvatbaar te maken. Onder de deelnemers bevinden zich de Schiphol Group, KLM Cargo, Bloemenveiling Aalsmeer, KvK Amsterdam en conceptontwikkelaar 3DG.
Frankrijk is er al klaar voor en wil graag naar Nederland via spoor. “Daar hebben ze de eerste generatie HSL treinen al omgebouwd tot posttreinen”, zegt Mark van Huijstee van 3DG. De trein gedraagt zich als luchtvracht, per trein kan er zelfs nog iets meer meegenomen worden dan in een gemiddeld vrachtvliegtuig.”
‘Nachtvluchten over het spoor’
Vervoer via de HSL lijkt dus een goed alternatief. De tijd is rijp om aan te haken bij de Fransen die hiermee al veel verder zijn. Volgens Huijstee zijn er mogelijkheden te over. Verse, tijdkritische en waardevolle goederen lenen zich goed voor vervoer over spoor. “Het gaat zeker gebeuren, maar rond Schiphol is zo’n bestuurlijke drukte dat het proces stroperig wordt en dat is jammer. De markt moet het doen. Ik verwacht dat we in 2010 een trimodaal overslagpunt hebben gerealiseerd op Schiphol. Luchtvracht uit bijvoorbeeld het verre oosten kan dan op het spoor gezet worden voor transport binnen Europa. Zo verminder je het aantal vluchten en maak je als het ware ‘nachtvluchten’ mogelijk, alleen dan over het spoor.
Ik ben wel voor cargotreinen op de HSL, maar dat kost alleen een hoop grind.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:50 schreef James1988 het volgende:
Voordat er ook echt iets aan cargo rijdt zijn we wel in 2020... NIMBY's..
Daar komt het inderdaad op neer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:14 schreef James1988 het volgende:
Dan zou men de hele onderbouw opnieuw moeten bouwen, bedoel je?
schijnbaar jaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
Gaan ze bij Veolivla nu ook al xx nadoen?
Nee, dat zou Veolia teveel geld kosten. Het onderhoud van de diesel-GTW's gebeurt al door VOITH (dat van de elektro-GTW's is me voorlopig onbekend).quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
schijnbaar ja
er is donderdag trouwens wel een diesel 2/6'je vertrokken naar zwitserland om daar een tussenbak te krijgen... kunnen ze niet makkelijker die tussenbakken naar nederland brengen?
Antwoord op de vraag: verticale en horizontale dwars- en langskrachten. En die zijn bij een goederentrein hoger dan bij een passagierstrein.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 19:33 schreef James1988 het volgende:
Kleine kans dat dat gaat gebeuren... nu mag men er eindelijk eens op gaan rijden tenslotte
Waarom grind eigenlijk? Om de geluidsoverlast te dempen?
Edit: ohja, eerder vandaag gezien:
[ afbeelding ]
Aparte oorzaak imo..
Gebeurt ook door VOITH te Blerickquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 03:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, dat zou Veolia teveel geld kosten. Het onderhoud van de diesel-GTW's gebeurt al door VOITH (dat van de elektro-GTW's is me voorlopig onbekend).
En bedanktquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:02 schreef knars het volgende:
Ik heb een schurfthekel aan Stadskanaal en heel het veenkloddergebeuren van Zuid-Oost Groningen.
inderdaad. De E-GTW's van Arriva zijn de enige NL-GTW's die niet bij Voith komen, deze gaan naar NedTrain Leidschendam.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 05:50 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Gebeurt ook door VOITH te Blerick
Hoi, Welkom terugquote:
Hmm, vandaag waren er wel genoeg bussen. Enige jammere was dat de knakker die alles stond te regelen per se elke bus geheel vol wilde hebben en dan uitgebreid ging tellen oordat bij de volgende bus de deur open (los, voor veenkloddersquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:32 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Gister was het echt kansloos tussen Eindhoven - Den Bosch. Weliswaar geplande werkzaamheden dus wist enigzins waar ik aan toe was, maar de NS had wel wat meer bussen mogen inzetten zeg. En dan sta je daar in die rij, terwijl je hoogstnodig moet pissenDan weet je dus dat je én die rij nog af moet wachten, én de busrit, én voordat de trein weer verder gaat in Den Bosch.
Wellicht lees ik het helemaal verkeerd, maar wat bedoel je met Boxtel? Wordt dat ook IC-station (Mijn trein-app zegt namelijk dat de IC er stopt, wat niet zo is...)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:28 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Hmm, vandaag waren er wel genoeg bussen. Enige jammere was dat de knakker die alles stond te regelen per se elke bus geheel vol wilde hebben en dan uitgebreid ging tellen oordat bij de volgende bus de deur open (los, voor veenklodders) ging... Ik vraag me dan af of er echt een voordeel zat aan Boxtel - Den Bosch i.p.v. Eindhoven - Den Bosch aangezien je in Eindhoven vanaf het station praktisch direct op de snelweg zit (Kennedylaan) en in Boxtel nog vele bochten en rotondes rondzwalkt...
De IC uit Maastricht rijdt tot Boxtel ivm werkzaamheden dacht ikquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:00 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Wellicht lees ik het helemaal verkeerd, maar wat bedoel je met Boxtel? Wordt dat ook IC-station (Mijn trein-app zegt namelijk dat de IC er stopt, wat niet zo is...)
Bedoel je geen LED-verlichting? Deze is ook wit namelijk, en zeker één sprinter heeft dat als proef (bij een aantal V'tjes heeft het er ook in gezeten maar is er ook alweer uitgehaald)quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 22:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
vrijdag zag ik voor het eerst xenon verlichting op de voorkant van een sprinter. wit licht, das even wennen zeg.
quote:Materieeltekort Merwede-Lingelijn
Tussen Gorinchem en Geldermalsen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Om logistieke redenen rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen minder stoptreinen.
Prognose:
* Onbekend.
Ziet er ook leuk uit!quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Traunseebahn keert in Gmunden Seebahnhof, 29-08-2009.
[ afbeelding ]
quote:
Dat had ik anderhalve week, dat noemt men Noors weer.quote:
In Oostenrijk noemen ze dat "Kut met Peren"quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat had ik anderhalve week, dat noemt men Noors weer.
't Zou ook een beetje raar zijn, Noors weer in Oostenrijk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Oostenrijk noemen ze dat "Kut met Peren"
Nou, EENtje. En twee nachten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 01:55 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's Dr_Flash... Weer een paar dagen goed getreind zie ik al![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |