quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:26 schreef Peter het volgende:
quiz: Vandaag langs deze dingen gereden.. wie weet waar en welke spoorweg hier lag?
[ afbeelding ]
hint: een deel van deze vroegere verbinding van deze kustplaats naar rotterdam wordt nu gebruikt door metromaterieel .quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 04:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Nope. Tis naar een plaats waar nu geen treinverbinding meer is. Dit stuk zelfs tussen twee plaatsen nu zonder treinverbinding.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een restant van de vroegere Hofpleinlijn van Rotterdam naar Scheveningen zijn dan?
Om even terug te komen op deze post van 2 delen geleden...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef dennistd het volgende:
Hier onder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:
Reis door België, met name op station Binch door Dr_Flash
ja, ho, die heb ik er niet ingezet. De OP op de wiki was weggegooid door spammers dus heb ik de vorige versie teruggezet en voor deze OP gebruikt. 84.53.88.84 is de schuldige in dit gevalquote:
Hmm. ff een txt-tje bewaren ergensquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef dennistd het volgende:
De OP op de wiki was weggegooid door spammers
hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/trein_backupquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. ff een txt-tje bewaren ergens
ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
Van dat laatste zou ik niet uitgaan...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.
http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspxquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
17 strippen gok ik zo..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:34 schreef Peter het volgende:
[..]
http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspx
tweede linkje en dan de zones tellen +1
Hoax.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:02 schreef James1988 het volgende:
Over trams gesproken:
Bombardier's Primove vind ik dan weer wel een mooie uitvinding. Eindelijk af van die toch wel enigszins straatzichtverpestende bovenleidingen.
[ afbeelding ]
Meer meerquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:25 schreef Duvel het volgende:
BTW, zie het verschil met de foto uit het vorige topic.
[ afbeelding ]
quote:
Wa?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
"uitvinding"
Ik heb er niet meer van die rooie geloof ik, of ik moet er toevallig ineens eentje tegenkomen. Ik ben door m'n oude dia-archief aan het spitten, en deze komen uit een periode die ik even een paar jaar heb laten rusten.quote:
Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.quote:
De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:04 schreef Duvel het volgende:
Pop quiz, hot shots: wat valt je op aan de laaste twee foto's?
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.
Ja, dat is 'm. Was ik toevallig degene die daar ooit al eens wat over had laten vallen? Zou kunnen...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?
Ja, leuk, maar in deze tijd van energiebesparing wil je denk ik niet dat het rendement 50% lager is dan van conventionele trams...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).
Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
ja, hoe is t nou?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).
Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
Bovendien heb je nog te maken met opstartproblemen zoals in Bordeaux.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
Voor een klein stukje kan dat ding best nuttig zijn, zoals het oversteken van een historisch plein, maar een complete tramlijn op deze manier uitvoeren acht ik niet zinvol.
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik geen expert op dat gebied, dat laat ik liever aan Bombardier / Ansaldo over
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:57 schreef Duvel het volgende:
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.
Zou 't?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.
Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:59 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
HOAXquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.
Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrailquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.
Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:
[..]
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef knars het volgende:
[..]
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterktquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:
[..]
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Hij is 3!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden
wat nu?
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het welquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden
wat nu?
Was mijn gedachte ook, ken ook nog wat mensen bij RTV Utrecht, is toch komkommertijd, wie weet willen ze wel mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:50 schreef Peter het volgende:
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
Als dan een echt Nederlands bedrijf daar met wat talentjes oid een goede verbinding gaat onderhouden....quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ik zeg niet dat ze dagelijks rijden, maar het blijkt dat de 1251 + 6705 nog regelmatig in de Coevordenshuttle rijden. Tijden vind je op de site http://rolandrail.netquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:41 schreef trainfreak het volgende:
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?
Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderenquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spul dat zowel van de waslijn kan pakken als voor Almelo - Marienberg een dieselmotor heeftquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Ik hoop het ook, maar dat plan zal vast wel ergens in een archiefkast opgeborgen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
Hehehe, nice. Die trein bedoelde ik dus.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:23 schreef RubenK het volgende:
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
Ik zag een aanplakbiljetje op Ut hangen gisteren ja. een Sziget slaaptrein om 16:31 en een Sziget Express om 18:10. Beide lange samenstellingen (stuk of 15 rijtuigen). Om 15:00 stond er al een sleep BahnTouristikExpress klaar, dat zal 1 van die treinen wel geweest zijnquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:47 schreef JeePee83 het volgende:
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren.
Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
Zo, ik ben inmiddels terug van 6843 kilometer interrail. Was leuk.
Correct.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef Socios het volgende:
Die CTA is van station Varna, aan de oostkust in Bulgarije.
http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.
Kudos voor de interface, het ziet er niet eens uit als een formulier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.
ja....quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets wat nog niet op fyra.com staat bedoel je?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:09 schreef Igen het volgende:
Correct.
Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:30 schreef greavy het volgende:
Vandaag had de NS wel een zeer creatieve oplossing bedacht, om personeel te vervoeren // in de trein te krijgen
Sta ik op station Zwijndrecht, op de trein ri. Breda te wachten, komt er een VIRM aan vanuit Rotterdam, en deze remt af..
Ik denk: 1. Me trein is op tijd. 2. Heb geen verklote Plan T of Plan V.
De eerstvolgende trein ri. Dordrecht kwam pas over 7 minuten..
De trein staat stil aan perron 3(waar ook mijn trein moest komen), waar ook een NSer staat te wachten..
Diegene van de NS ging bij dat gele deurtje bij de machinist erin, en de trein ging ook weer door
Trein is weg, 5 minuten later kwam die Plan T aanzetten...
Had helaas geen camera bij me
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openenquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)
Ja, voor een autist zou zoiets wel eens fataal kunnen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet
Echt? Weet je het zeker? Vooruit dan maar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Nu reisverslag + fotoreportage van je reis?
Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:09 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Een klein station in Roemenië. Let wel: de scheve stoeptegels in het gras zijn daadwerkelijk het tweede perron.
Bulgarije is ook erg hip en je gelooft het niet, ook nog eens goedkoopquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bulgarije schijnt helemaal hip te zijn dit jaar Nou ja, misschien volgend jaar maar eens kijken
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoor
Twee takken in de grond met een bordje eraan, is voor mij genoegquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.
Maar als je wilt: we stopten ook ergens op een plek dat op volkstuintjes leek. Volkstuintjes in de middle of nowhere. Maar er stond ook een kerkje, dus concludeerden we dat het wel een dorpje moest zijn, dat in die hutjes blijkbaar echt mensen wonen, en dat we blijkbaar bij een station stilstonden.
Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.quote:
Sorry, Baas Oquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.
En de nieuwe reclamekoploper:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier heb je de eerste al
ik ben net wakkerquote:
Zeg, rot eens op met die goorheid. Sowieso 'n volkomen zinloze discussie.quote:
Bermbrandjes zijn hipquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat plaatjes van vanochtend dan
Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door slocs 189 073-0 en 189 085-4
[ afbeelding ]
Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn
[ afbeelding ]
bron: nu.nl / ANPquote:TOKIO - Een Japanse spoorwerker dreigde te laat op zijn werk te komen en had dringend een goede smoes nodig. Die kwam hem echter duur te staan.
De 23-jarige Masahiro Matsumoto drukte bij een spoorwegovergang op de noodknop, waardoor een passerende trein moest stoppen.
De man, die zelf ook per trein naar zijn werk reist, hoopte dat zijn actie op de hele lijn tot vertraging zou leiden. Hij kon zijn baas dan vertellen dat hij er echt niets aan kon doen dat hij te laat was.
Zijn actie leverde hem echter een nog betere smoes op dan hij had gedacht, want de politie pakte hem op.
In de gaten
De politie hield de spoorwegovergang al langer in de gaten, omdat daar al tot zes maal toe op de noodknop was gedrukt. Zij onderzoekt of de spoorwerker ook daar de hand in heeft gehad.
http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdfquote:De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid (met toeslag).
Alsof er een student is die die tarieven er voor over heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:34 schreef RubenK het volgende:
[..]
http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf
'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, die 236zoveel is de toeslag ALLEEN
Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef RubenK het volgende:
[..]
'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'
staat er ergens
"Wat een toeval!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40?
Sjoemen / ШУМЕН... die plaats is mij ook bijgebleven. In de trein naar Varna toe kwam ik in gesprek met een Amerikaans meisje van een jaar of 10, die met haar moeder van Bulgaarse afkomst op familiebezoek ging. Dat meisje was, zoals het een goed Amerikaan betaamt, compleet wereldvreemd - zo beweerde ze stellig dat Amsterdam letterlijk overstroomd werd met krokodillen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:23 schreef JeePee83 het volgende:
Leuk van die CTA van Varna met trein naar Sjoemen (ff fonetisch vertaald). Daar wordt Sjoemensko bier gebrouwen. Voor 2,89 Lev heb je een 2L fles bier (en ja is ook nog eens lekker bier). Was er trouwens al eens gemeld dat Bulgarije goedkoop is?
Hmmm, dat zou wel beter zijn eigenlijk, SGMm vind ik van Vdo naar Rtd al niksquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tijdens wedstrijden lijkt me DD-AR he
Is wel laggen idd, doe ik ook wellis als iemand in de ic is gestapt van zwolle na amersfoort en eigenlijk de stopper moest hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet Gelijk mensen die dachten dat we daar staan werden gelaten
Er kwam wel een omroepbericht toen die ene trein weg was:
"De Stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3. Herhaling: De stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3 "
Sinds dienstregeling 2009 rijdt daar altijd DD-AR.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tijdens wedstrijden lijkt me DD-AR he
Is opgewaardeerd tot een IC, nu rijdt er alleen DD-AR.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen voor het eerst sinds tijden weer eens een treinreisje
Ga van Rtd naar Asb om naar Nederland - Engeland te gaan, rechtstreeks met de stoptrein. Is toch meestal een SGMm?
Binnenkort kun je je hart op met de metro op hetzelfde traject.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hmmm, dat zou wel beter zijn eigenlijk, SGMm vind ik van Vdo naar Rtd al niks
9292ov vindt het een stoptreinquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is opgewaardeerd tot een IC, nu rijdt er alleen DD-AR.
Eerst kan ik m'n hart een hele tijd niet ophalen, want hij gaat 6 maanden dicht Gelijk een veel langere reistijd naar schoolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Binnenkort kun je je hart op met de metro op hetzelfde traject.
Nou ja, bijna.
Ik had ook een keer dat ie met +20 op Schiphol aankwam (vond ik trouwens wel lekker, wat ik kwam net het perron op om te wachten om naar Rtd te gaan ), om vervolgens met +40 in Rtd aan te komen omdat we onderweg nog middenin Ledn stil hebben gestaan met een defecte loc. De reguliere intercity naar Vs kwam ons daar voorbijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:14 schreef James1988 het volgende:
Geen idee wat ze met de Benelux aan het kloten zijn, maar hij heeft nu +30 bij vertrek in Asd. 16.54 wordt nu op z'n vroegst 17.24... net stond er zelfs even +50!
wtf...
Wat een Belgenmop!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef James1988 het volgende:
En ik zit er nu in, +30. Reden: technische problemen met de locomotief.
De loc die er nu voor hangt is de 1188. Die net gereviseerd zou zijn, als ik de Belgen mag geloven. Lekker revisie is dat dan geweest
Kan het niet zo zijn dat er een Traxx met problemen stond en ze daarom de 1188 als vervanger hebben laten komen? Volgens mij staan er op dat rangeerterrein altijd wel meerdere stammen/locomotieven te keren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef James1988 het volgende:
En ik zit er nu in, +30. Reden: technische problemen met de locomotief.
De loc die er nu voor hangt is de 1188. Die net gereviseerd zou zijn, als ik de Belgen mag geloven. Lekker revisie is dat dan geweest
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
9292ov vindt het een stoptrein
En net op dat stuk waar dat ding een IC is, had ik er wat aan gehad als het een stopper was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.
Tussen Amsterdam Centraal en Hoorn is het een IC.
Tussen Hoorn en Enkhuizen weer een stopper.
Logisch dat niemand weet wat het is
En in de nieuwe dienstregeling alleen DD-AR
In 2010 wordt het weer anders, want dan rijdt de stoptrein Rotterdam - Amsterdam weer door naar Uitgeest en wordt de IC Enkhuizen - Amsterdam aan de IC naar Deventer geknoopt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.
Tussen Amsterdam Centraal en Hoorn is het een IC.
Tussen Hoorn en Enkhuizen weer een stopper.
Logisch dat niemand weet wat het is
En in de nieuwe dienstregeling alleen DD-AR
Ik meende dat dat deels teruggedraaid was. Maar goed, dat zal ik wel niet goed begrepen hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:06 schreef Novus het volgende:
Niet geheel waar, de 1500 en 2800 wisselen een beetje.
1500 is nu nog Amsterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer)
2800 is nu nog Rotterdam Centraal - Amersfoort Schothorst
Dat wordt in DRGL 2010:
1500 Amsterdam Centraal - Amersfoort Schothorst
2800 Rotterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer)
... maar je houdt dus in elk geval een IC Amersfoort Schothorst - Enkhuizen over.
Amenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:08 schreef Duvel het volgende:
Wat een gedonder allemaal, nou ja, als ik mijn acht IC's per uur tussen Gouda en Utrecht maar hou.
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Novus het volgende:
Het enige wat ik zo weet dat zeker teruggedraaid was is het gedoe rond Hoogeveen.
O, ik heb duidelijk iets gemist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Novus het volgende:
Het enige wat ik zo weet dat zeker teruggedraaid was is het gedoe rond Hoogeveen.
Er rijden nog steeds drie treinen per uur ipv vier zoals voorgesteld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?
De komende jaren blijft het bij 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?
De treinen stoppen er alleen op zondagquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:07 schreef Novus het volgende:
^ Mogelijk toekomstbeeld? Ik zeg doen, al betwijfel ik of er op zondag treinen stoppen in Staphorst?
Nee, Mastwijk woont in Hoogeveen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Station Hoogeveen wordt gesloten. Sinds de opening van station Staphorst is er in de dienstregeling geen ruimte meer voor een stop in Hoogeveen. Bovendien, ach, laat ze toch de tering krijgen daar En laat ze die piemelpoetser van een mastwijk daarvoor gaan bedanken
Lees nogeens wat ik schreefquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, Mastwijk woont in Hoogeveen.
Realistischer zou dus zijn dat Staphorst 163 miljoen euro betaalt voor een nieuw station, waar vervolgens geen treinen kunnen stoppen omdat Mastwijk daar een stokje voor steekt.
OLV ter Nood is er niets bij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen stoppen er alleen op zondag
O ja.quote:
Wie zijn dat eigenlijk? Welke partijen hebben voor de motie gestemd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mastwijk is een egoïstische opportune zakkenwasser, en al die zogenaamde volksvertegenwoordigers die naar hem luisteren moeten helemaal platgeschoten worden
Volgens de NS is dit een extra treinquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:22 schreef Novus het volgende:
Niet tussen haakjes: Om 00:33 rijdt er een extra trein 29600 van Emn naar Co. Volgens de NS Reisplanner doet deze er 12 minuten over en stopt ie niet onderweg, volgens de plaatselijke media echter wel op alle tussengelegen stations. Maar 12 minuten rijtijd is met alle stops niet echt genoeg.. lekker ingepland dus.
Onzin, het is gewoon de kortste weg via Gdm.quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:52 schreef Ireyon het volgende:
Kan er trouwens niet iets gedaan worden tegen die kutbots die constant de OP-wiki verkloten ?
Het laatste Dordrecht - Den Bosch dagretour, reis wordt ook gewoon door de ns-planner aangegeven btw, hij is alleen iets langer. 1 ding, is nvt denk ik, er is geen 1e klas in de arriva trein.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:30 schreef greavy het volgende:
Een (misschien) domme vraag, maar stel hem toch even..
Ik wil met de trein van Dordrecht naar Den Bosch. (morgen)
Nou, ik wil via Geldermalsen, oftewel met de Arriva en zo in Geldermalsen overstappen.
Deze reis staat wel bij de NS er tussen, zonder via station in te voeren..
Moet ik soms 2 kaartjes kopen (1 NS, 1 Arriva) of een Via Kaartje via Geldermalsen ofzo? Of gewoon een Dordrecht - Den Bosch dagretour?
Nope, met de IC naar breda en dan met de Stopper naar Den bosch, beide van NS..\quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, het is gewoon de kortste weg via Gdm.
Ik reis altijd 2e klas anders word het wel erg duur al die rittenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:34 schreef bork het volgende:
[..]
Het laatste Dordrecht - Den Bosch dagretour, reis wordt ook gewoon door de ns-planner aangegeven btw, hij is alleen iets langer. 1 ding, is nvt denk ik, er is geen 1e klas in de arriva trein.
Qua afstand is het korter Maar als het in de reisplanner als normaal advies wordt gegeven, hoef je sowieso geen Via-kaartje te kopen, en voor zover ik weet zijn er ook geen aparte kaartjes voor andere vervoerdersquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope, met de IC naar breda en dan met de Stopper naar Den bosch, beide van NS..
Kijk dat wist ik niet, thx, heb je ook een foto van 1e klas spurt? (ik check ff je site voor de zekerheid). Ik kon namelijk geen interieur foto op je site vindenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:36 schreef dennistd het volgende:
De Spurts hebben wel 1e klas, maar die geldt niet in Friesland (beter gezegd: op Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren). Daar mag je ook met een 2e klas kaartje zitten dus.
En hoe zit dat dan met de Spurts op de Merwede-Linge lijn (Dordrecht - Geldermalsen)?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:36 schreef dennistd het volgende:
De Spurts hebben wel 1e klas, maar die geldt niet in Friesland (beter gezegd: op Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren). Daar mag je ook met een 2e klas kaartje zitten dus.
Toen ik er in zat niet, nee dus volgens mij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:19 schreef greavy het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met de Spurts op de Merwede-Linge lijn (Dordrecht - Geldermalsen)?
Morgen eerste rit in spurt
Kijk eens aan, ik denk toch dat ik die maar eens ga uitchecken.quote:
Die hebben geen toilet en eerste klas.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:46 schreef bork het volgende:
[..]
Toen ik er in zat niet, nee dus volgens mij.
Schiphol – Amsterdam Zuid – Almere Centrum – Lelystad Centrumquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:58 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee of/waar ICL nog rijdt tegenwoordig?
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veelquote:‘Hsl flink duurder dan intercity’
Uitgegeven: 12 augustus 2009 16:18
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 16:18
AMSTERDAM – De hogesnelheidslijn (HSL) zal voor binnenlandse ritten duurder worden dan met de intercity.
Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam zal bijvoorbeeld 70 procent meer gaan kosten, zo schrijft dagblad Trouw.
Voordeel is wel dat de snelle trein 20 minuten sneller op de bestemming is.
Dinsdag is de verkoop gestart van kaartjes voor de hsl. Vanaf 7 september moet er op werkdagen ieder uur een trein gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
Maar helaas is dat een spitsserie die niet rijdt in de vakantie, en na de vakantie staat deze met ik dacht VIRM gepland.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Schiphol – Amsterdam Zuid – Almere Centrum – Lelystad Centrum
Klopt, ICL rijdt dan niet meer helaas.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helaas is dat een spitsserie die niet rijdt in de vakantie, en na de vakantie staat deze met ik dacht VIRM gepland.
In mn portemonnee houden lukt niet. Het ligt nu op een plank ;oquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:58 schreef Novus het volgende:
Per 7 september zoals ik zei, idd.
@Crientj; ik had een iets dikkere stapel, gewoon in m'n portemonnee tot ie gejat werd. Heb ooit alleen treinkaartjes naar m'n ex verbrand. ;D
Haha, cool! Ik bewaar ook al mijn treinkaartjes, consequent sedert september 1998.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:32 schreef Crientj het volgende:
Oh ja; ik had deze foto nog gemaakt;
http://twitpic.com/dm5r6 , ik gooi ze (zeker de kaartjes naar mn vriend toe) nooit weg.
En dankzij wat verveling heb ik ze nog geteld. Die stapel zijn er 135, op mn deur zitten er ook nog iets van 20/25.
Het IS ook best wel veel. Het is schandalig veel. Maar het is wel echt zoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:05 schreef Guppyfriend het volgende:
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veel
Wacht maar tot je moeder je geen zakgeld meer geeftquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:08 schreef Socios het volgende:
Haha, ben ik de enige die zich totaal niet bekommert om de (toeslag)prijzen? Vind het meer dan terecht allemaal. Binnenkort even een reis met zitplaatsreservering boeken voor maandag 7 september.
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veel
Bespottelijke opmerking.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht maar tot je moeder je geen zakgeld meer geeft
Ja, nu ga ik voor iets sneller en het traject. Tegen die tijd ga ik ook wel met Fyra en Thalys.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik reis wel eens op het traject als de Thalys er overheen gaat zoeven. Veel beter dan dat 160 km/h materieel, laat staan die stofzuiger.
Ook waanzin ja. Maar goed, hogesnelheidstreinen zijn gewoon niet voor korte afstanden. Alleen jammer dat we in NL gewoon geen lange afstanden HEBBENquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.
Neem bijvoorbeeld Bochum -> Düsseldorf Flughafen, daar heb je drie opties:
RE: 37 minuten, ¤ 10,90
IC: 35 minuten, ¤ 11,50
ICE: 32 minuten, ¤ 17,50
Ik zou dus zeggen: wen er maar aan dat je voor een HSL-trein fors meer betaalt dan voor een gewone.
Precies! Igen snapt het! Niets nieuws!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:33 schreef Igen het volgende:
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.
Neem bijvoorbeeld Bochum -> Düsseldorf Flughafen, daar heb je drie opties:
RE: 37 minuten, ¤ 10,90
IC: 35 minuten, ¤ 11,50
ICE: 32 minuten, ¤ 17,50
Ik zou dus zeggen: wen er maar aan dat je voor een HSL-trein fors meer betaalt dan voor een gewone.
Geen idee, ik denk ook niet dat ze dat tegen mij zouden zeggen Van die buschaufs had ik gelezen jaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Tussendoortje:
Dr_Flash, die machinisten en treinbegeleiders bij de NMBS/SNCB, klussen die ook zwart bij?
Vannacht op het nieuws ging het over buschauffeurs die hun diensten te vende leggen.
Al is noch op NSHispeed.nl, noch op Fyra.com te zien waar je kunt boekenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Als die dingen tot laat genoeg in de avond rijden kan het wel gewoon natuurlijk
Maar het is een echt wijdverbreid probleem bij de Belgen. Alle vervoerders hebben met deze fraude te doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk ook niet dat ze dat tegen mij zouden zeggen Van die buschaufs had ik gelezen ja
Hehehe, echt he. Gewoon aangeven dat je van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal wil reizen, dan verschijnen vanzelf de reisopties met dezelfde lay-out als bij een internationale reis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Al is noch op NSHispeed.nl, noch op Fyra.com te zien waar je kunt boeken
Ja ik krijg een optie voor 10 euro. Punt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Hehehe, echt he. Gewoon aangeven dat je van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal wil reizen, dan verschijnen vanzelf de reisopties met dezelfde lay-out als bij een internationale reis.
Oeh, dat is ook leuk. Hmmm.. Hoe heb jij ze vastgeplakt? Dubbelzijdig tape of van die plakkertjes?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee wat leuk Wacht, ik doe ook mee
[ afbeelding ]
Zwaartekracht ze liggen op de vloer, van boven genomenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:08 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oeh, dat is ook leuk. Hmmm.. Hoe heb jij ze vastgeplakt? Dubbelzijdig tape of van die plakkertjes?
Whaa. Lal xDquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwaartekracht ze liggen op de vloer, van boven genomen
Nou ik ben er nog steeds niet uit Het zal wel met mijn beperkte verstandelijke vermogens te maken hebbenquote:
Sorry, heb eroverheen staan plassen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:56 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoor net van een vriend dat de Fyra al is beklad. Niet veel, maar een soort tag ofzo. Ik dacht dat dat ding achter slot en grendel stond?
Nee hoor, was gewoon trein aan het afbakenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:55 schreef Wadloper het volgende:
Cool, jouw urine brandt er een tag in?
Jij bent echt schattig als je boos bentquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind het treurig op èlk treinstel. blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. als die puslullen zo nodig graffiti moeten spuiten, laat het ze dan lekker op hun eigen auto/fiets/raamkozijn doen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt schattig als je boos bent
Ik neem aan TRAXX + prio dus.quote:Op 25 en 27 augustus 2009 rijdt FYRA twee keer retour van Amsterdam naar Rotterdam, via Schiphol volgens onderstaand schema. Tijdens de testritten zal er gereden worden met een snelheid van 160 km/u! Schrijf u snel in, er zijn 400 plaatsen beschikbaar per trein.
hmm, ik heb geen bevestiging gekregen...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me aangemeld en inmiddels de bevestiging mogen ontvangen. Free ritje ftw.
Moet alleen nog een paar uur vrij regelen @ work
Ik ook, donderdagmiddag.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me aangemeld en inmiddels de bevestiging mogen ontvangen. Free ritje ftw.
En hoe komt dat? Een trein maakt je vast blij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
ik ben kwaad op alles vandaag eigenlijk... nothing personal
De planner van NSHispeed.nl, daar staat ie al in.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:45 schreef Socios het volgende:
In welke reisplanner vind je ze? Zowel NS Reisplanner als DB Fahrplan melden de treinen nog niet.
Spoorboekje tabel 9 ftw.
ns.nl ook gewoon hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De planner van NSHispeed.nl, daar staat ie al in.
Meneer de Knipper?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is trouwens 8 maanden cel en TBS met dwangverpleging geëist tegen iemand die sommigen hier wel zullen kennen
Dan moet je in het zoekscherm "Hogesnelheidstreinen" aanvinkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef KapiteinT het volgende:
Oh..? Ik zie hem er niet tussen staan hoor.
Inderdaadquote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet je in het zoekscherm "Hogesnelheidstreinen" aanvinken
Jack de Knipper, die steeds de liftkabels in Zeist kapot knipte.quote:
*eveneens dinsdagmiddag meldtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jack de Knipper, die steeds de liftkabels in Zeist kapot knipte.
Ik heb trouwens de Fyra voor de dinsdagmiddag.
Dat waren echt mijn vijf minuten chance.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:54 schreef KapiteinT het volgende:
Ik heb mij aangemeld voor de donderdagochtend. Wilde eigenlijk 's middags, maar die was al vol. Dinsdagmiddag is ook al vol zag ik.
Is er dan toch interesse voor de HSL?
Bron: http://www.omroepgelderla(...)nvloed-ramt-auto.htmquote:Machinist onder invloed ramt auto
SPANKEREN - Een machinist die te veel had gedronken, is donderdagmorgen bij Spankeren met zijn trein tegen een auto gebotst die op het spoor stond. De automobilist uit Dieren raakte gewond aan het hoofd. De ruim 60 treinreizigers bleven ongedeerd.
De botsing gebeurde rond 7.15 uur op de spoorwegovergang aan de Kanaaldijk. Uit de ademanalyse bleek dat de machinist 0,6 promille alcohol in zijn bloed had, net iets meer dan is toegestaan.
De NS heeft de 58-jarige machinist uit Nijmegen ontslagen. Het bedrijf accepteert niet dat het personeel met een slok op aan het werk gaat.
Mja, als die auto niet zo lomp gedaan had was hij er gewoon mee weggekomen waarschijnlijk. Vette pech wel, die man is zo'n beetje klaar met zijn leven. Zelfs zonder dodelijke afloop. Want ja, 58, op staande voet ontslagen vanwege drank, vergeet het maar dat je ooit nog een baan vindtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:09 schreef Oom_Agent het volgende:
Ook al rijdt een mcn door rood, dan gaan de boompjes toch altijd dicht. En 0,6 promille tjaa op het randje, misschien een leuk feestje gehad gisteravond.
Als ik er uit ben hoe dat boeken werkt, meld ik me misschien ook nog wel een keer aanquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
donderdagmiddag ben ik erbij vanaf a'dam
Gewoon heel simpel, volg de link en vul je gegevens in.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als ik er uit ben hoe dat boeken werkt, meld ik me misschien ook nog wel een keer aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |