Onzin, het is gewoon de kortste weg via Gdm.quote:
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:52 schreef Ireyon het volgende:
Kan er trouwens niet iets gedaan worden tegen die kutbots die constant de OP-wiki verkloten?
Het laatste Dordrecht - Den Bosch dagretour, reis wordt ook gewoon door de ns-planner aangegeven btw, hij is alleen iets langer. 1 ding, is nvt denk ik, er is geen 1e klas in de arriva trein.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:30 schreef greavy het volgende:
Een (misschien) domme vraag, maar stel hem toch even..
Ik wil met de trein van Dordrecht naar Den Bosch. (morgen)
Nou, ik wil via Geldermalsen, oftewel met de Arriva en zo in Geldermalsen overstappen.
Deze reis staat wel bij de NS er tussen, zonder via station in te voeren..
Moet ik soms 2 kaartjes kopen (1 NS, 1 Arriva) of een Via Kaartje via Geldermalsen ofzo? Of gewoon een Dordrecht - Den Bosch dagretour?
Nope, met de IC naar breda en dan met de Stopper naar Den bosch, beide van NS..\quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin, het is gewoon de kortste weg via Gdm.
Ik reis altijd 2e klas anders word het wel erg duur al die rittenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:34 schreef bork het volgende:
[..]
Het laatste Dordrecht - Den Bosch dagretour, reis wordt ook gewoon door de ns-planner aangegeven btw, hij is alleen iets langer. 1 ding, is nvt denk ik, er is geen 1e klas in de arriva trein.
Qua afstand is het korterquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Nope, met de IC naar breda en dan met de Stopper naar Den bosch, beide van NS..
Kijk dat wist ik niet, thx, heb je ook een foto van 1e klas spurt? (ik check ff je site voor de zekerheid). Ik kon namelijk geen interieur foto op je site vindenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:36 schreef dennistd het volgende:
De Spurts hebben wel 1e klas, maar die geldt niet in Friesland (beter gezegd: op Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren). Daar mag je ook met een 2e klas kaartje zitten dus.
En hoe zit dat dan met de Spurts op de Merwede-Linge lijn (Dordrecht - Geldermalsen)?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:36 schreef dennistd het volgende:
De Spurts hebben wel 1e klas, maar die geldt niet in Friesland (beter gezegd: op Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren). Daar mag je ook met een 2e klas kaartje zitten dus.
Toen ik er in zat niet, nee dus volgens mij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:19 schreef greavy het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met de Spurts op de Merwede-Linge lijn (Dordrecht - Geldermalsen)?
Morgen eerste rit in spurt![]()
Kijk eens aan, ik denk toch dat ik die maar eens ga uitchecken.quote:
Die hebben geen toilet en eerste klas.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:46 schreef bork het volgende:
[..]
Toen ik er in zat niet, nee dus volgens mij.
Schiphol – Amsterdam Zuid – Almere Centrum – Lelystad Centrumquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:58 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee of/waar ICL nog rijdt tegenwoordig?
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veelquote:‘Hsl flink duurder dan intercity’
Uitgegeven: 12 augustus 2009 16:18
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 16:18
AMSTERDAM – De hogesnelheidslijn (HSL) zal voor binnenlandse ritten duurder worden dan met de intercity.
Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam zal bijvoorbeeld 70 procent meer gaan kosten, zo schrijft dagblad Trouw.
Voordeel is wel dat de snelle trein 20 minuten sneller op de bestemming is.
Dinsdag is de verkoop gestart van kaartjes voor de hsl. Vanaf 7 september moet er op werkdagen ieder uur een trein gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam.
Maar helaas is dat een spitsserie die niet rijdt in de vakantie, en na de vakantie staat deze met ik dacht VIRM gepland.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:09 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Schiphol – Amsterdam Zuid – Almere Centrum – Lelystad Centrum
Klopt, ICL rijdt dan niet meer helaas.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar helaas is dat een spitsserie die niet rijdt in de vakantie, en na de vakantie staat deze met ik dacht VIRM gepland.
In mn portemonnee houden lukt niet. Het ligt nu op een plank ;oquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:58 schreef Novus het volgende:
Per 7 september zoals ik zei, idd.
@Crientj; ik had een iets dikkere stapel, gewoon in m'n portemonnee tot ie gejat werd. Heb ooit alleen treinkaartjes naar m'n ex verbrand. ;D
Haha, cool! Ik bewaar ook al mijn treinkaartjes, consequent sedert september 1998.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:32 schreef Crientj het volgende:
Oh ja; ik had deze foto nog gemaakt;
http://twitpic.com/dm5r6 , ik gooi ze (zeker de kaartjes naar mn vriend toe) nooit weg.
En dankzij wat verveling heb ik ze nog geteld. Die stapel zijn er 135, op mn deur zitten er ook nog iets van 20/25.
Het IS ook best wel veel. Het is schandalig veel. Maar het is wel echt zoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:05 schreef Guppyfriend het volgende:
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veel
Wacht maar tot je moeder je geen zakgeld meer geeftquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:08 schreef Socios het volgende:
Haha, ben ik de enige die zich totaal niet bekommert om de (toeslag)prijzen? Vind het meer dan terecht allemaal. Binnenkort even een reis met zitplaatsreservering boeken voor maandag 7 september.
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
aldus nu.nl 70% vind ik best wel veel
Bespottelijke opmerking.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Wacht maar tot je moeder je geen zakgeld meer geeft
Ja, nu ga ik voor iets sneller en het traject. Tegen die tijd ga ik ook wel met Fyra en Thalys.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
Ik reis wel eens op het traject als de Thalys er overheen gaat zoeven. Veel beter dan dat 160 km/h materieel, laat staan die stofzuiger.
Ook waanzin ja. Maar goed, hogesnelheidstreinen zijn gewoon niet voor korte afstanden. Alleen jammer dat we in NL gewoon geen lange afstanden HEBBENquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.
Neem bijvoorbeeld Bochum -> Düsseldorf Flughafen, daar heb je drie opties:
RE: 37 minuten, ¤ 10,90
IC: 35 minuten, ¤ 11,50
ICE: 32 minuten, ¤ 17,50
Ik zou dus zeggen: wen er maar aan dat je voor een HSL-trein fors meer betaalt dan voor een gewone.
Precies! Igen snapt het! Niets nieuws!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:33 schreef Igen het volgende:
Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag.
Neem bijvoorbeeld Bochum -> Düsseldorf Flughafen, daar heb je drie opties:
RE: 37 minuten, ¤ 10,90
IC: 35 minuten, ¤ 11,50
ICE: 32 minuten, ¤ 17,50
Ik zou dus zeggen: wen er maar aan dat je voor een HSL-trein fors meer betaalt dan voor een gewone.
Geen idee, ik denk ook niet dat ze dat tegen mij zouden zeggenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Tussendoortje:
Dr_Flash, die machinisten en treinbegeleiders bij de NMBS/SNCB, klussen die ook zwart bij?
Vannacht op het nieuws ging het over buschauffeurs die hun diensten te vende leggen.
Al is noch op NSHispeed.nl, noch op Fyra.com te zien waar je kunt boekenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Als die dingen tot laat genoeg in de avond rijden kan het wel gewoon natuurlijk
Maar het is een echt wijdverbreid probleem bij de Belgen. Alle vervoerders hebben met deze fraude te doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, ik denk ook niet dat ze dat tegen mij zouden zeggenVan die buschaufs had ik gelezen ja
Hehehe, echt he. Gewoon aangeven dat je van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal wil reizen, dan verschijnen vanzelf de reisopties met dezelfde lay-out als bij een internationale reis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Al is noch op NSHispeed.nl, noch op Fyra.com te zien waar je kunt boeken
Ja ik krijg een optie voor 10 euro. Punt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 20:10 schreef Socios het volgende:
[..]
Hehehe, echt he. Gewoon aangeven dat je van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal wil reizen, dan verschijnen vanzelf de reisopties met dezelfde lay-out als bij een internationale reis.
Oeh, dat is ook leuk. Hmmm.. Hoe heb jij ze vastgeplakt? Dubbelzijdig tape of van die plakkertjes?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee wat leukWacht, ik doe ook mee
![]()
[ afbeelding ]
Zwaartekrachtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:08 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oeh, dat is ook leuk. Hmmm.. Hoe heb jij ze vastgeplakt? Dubbelzijdig tape of van die plakkertjes?
Whaa.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zwaartekrachtze liggen op de vloer, van boven genomen
Nou ik ben er nog steeds niet uitquote:
Sorry, heb eroverheen staan plassen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 01:56 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoor net van een vriend dat de Fyra al is beklad. Niet veel, maar een soort tag ofzo. Ik dacht dat dat ding achter slot en grendel stond?
Nee hoor, was gewoon trein aan het afbakenen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 03:55 schreef Wadloper het volgende:
Cool, jouw urine brandt er een tag in?
Jij bent echt schattig als je boos bentquote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:32 schreef Guppyfriend het volgende:
ik vind het treurig op èlk treinstel. blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. als die puslullen zo nodig graffiti moeten spuiten, laat het ze dan lekker op hun eigen auto/fiets/raamkozijn doen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij bent echt schattig als je boos bent
Ik neem aan TRAXX + prio dus.quote:Op 25 en 27 augustus 2009 rijdt FYRA twee keer retour van Amsterdam naar Rotterdam, via Schiphol volgens onderstaand schema. Tijdens de testritten zal er gereden worden met een snelheid van 160 km/u! Schrijf u snel in, er zijn 400 plaatsen beschikbaar per trein.
hmm, ik heb geen bevestiging gekregen...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me aangemeld en inmiddels de bevestiging mogen ontvangen. Free ritje ftw.
Moet alleen nog een paar uur vrij regelen @ work
Ik ook, donderdagmiddag.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:45 schreef James1988 het volgende:
Ik heb me aangemeld en inmiddels de bevestiging mogen ontvangen. Free ritje ftw.
En hoe komt dat? Een trein maakt je vast blij.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
ik ben kwaad op alles vandaag eigenlijk... nothing personal
De planner van NSHispeed.nl, daar staat ie al in.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:45 schreef Socios het volgende:
In welke reisplanner vind je ze? Zowel NS Reisplanner als DB Fahrplan melden de treinen nog niet.
Spoorboekje tabel 9 ftw.
ns.nl ook gewoon hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:22 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De planner van NSHispeed.nl, daar staat ie al in.
Meneer de Knipper?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is trouwens 8 maanden cel en TBS met dwangverpleging geëist tegen iemand die sommigen hier wel zullen kennen
Dan moet je in het zoekscherm "Hogesnelheidstreinen" aanvinkenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:26 schreef KapiteinT het volgende:
Oh..? Ik zie hem er niet tussen staan hoor.
Inderdaadquote:
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moet je in het zoekscherm "Hogesnelheidstreinen" aanvinken![]()
Jack de Knipper, die steeds de liftkabels in Zeist kapot knipte.quote:
*eveneens dinsdagmiddag meldtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:32 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jack de Knipper, die steeds de liftkabels in Zeist kapot knipte.
Ik heb trouwens de Fyra voor de dinsdagmiddag.
Dat waren echt mijn vijf minuten chance.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:54 schreef KapiteinT het volgende:
Ik heb mij aangemeld voor de donderdagochtend. Wilde eigenlijk 's middags, maar die was al vol. Dinsdagmiddag is ook al vol zag ik.
Is er dan toch interesse voor de HSL?
Bron: http://www.omroepgelderla(...)nvloed-ramt-auto.htmquote:Machinist onder invloed ramt auto
SPANKEREN - Een machinist die te veel had gedronken, is donderdagmorgen bij Spankeren met zijn trein tegen een auto gebotst die op het spoor stond. De automobilist uit Dieren raakte gewond aan het hoofd. De ruim 60 treinreizigers bleven ongedeerd.
De botsing gebeurde rond 7.15 uur op de spoorwegovergang aan de Kanaaldijk. Uit de ademanalyse bleek dat de machinist 0,6 promille alcohol in zijn bloed had, net iets meer dan is toegestaan.
De NS heeft de 58-jarige machinist uit Nijmegen ontslagen. Het bedrijf accepteert niet dat het personeel met een slok op aan het werk gaat.
Mja, als die auto niet zo lomp gedaan had was hij er gewoon mee weggekomen waarschijnlijk. Vette pech wel, die man is zo'n beetje klaar met zijn leven. Zelfs zonder dodelijke afloop. Want ja, 58, op staande voet ontslagen vanwege drank, vergeet het maar dat je ooit nog een baan vindtquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:09 schreef Oom_Agent het volgende:
Ook al rijdt een mcn door rood, dan gaan de boompjes toch altijd dicht. En 0,6 promille tjaa op het randje, misschien een leuk feestje gehad gisteravond.
Als ik er uit ben hoe dat boeken werkt, meld ik me misschien ook nog wel een keer aanquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
donderdagmiddag ben ik erbij vanaf a'dam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |