Hehehe, nice. Die trein bedoelde ik dus.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:23 schreef RubenK het volgende:
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
Ik zag een aanplakbiljetje op Ut hangen gisteren ja. een Sziget slaaptrein om 16:31 en een Sziget Express om 18:10. Beide lange samenstellingen (stuk of 15 rijtuigen). Om 15:00 stond er al een sleep BahnTouristikExpress klaar, dat zal 1 van die treinen wel geweest zijnquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:47 schreef JeePee83 het volgende:
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren.
Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
Zo, ik ben inmiddels terug van 6843 kilometer interrail. Was leuk.
Correct.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef Socios het volgende:
Die CTA is van station Varna, aan de oostkust in Bulgarije.
http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.
Kudos voor de interface, het ziet er niet eens uit als een formulier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:11 schreef Igen het volgende:
[..]
http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.
ja....quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets wat nog niet op fyra.com staat bedoel je?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:09 schreef Igen het volgende:
Correct.
Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:30 schreef greavy het volgende:
Vandaag had de NS wel een zeer creatieve oplossing bedacht, om personeel te vervoeren // in de trein te krijgen
Sta ik op station Zwijndrecht, op de trein ri. Breda te wachten, komt er een VIRM aan vanuit Rotterdam, en deze remt af..
Ik denk: 1. Me trein is op tijd. 2. Heb geen verklote Plan T of Plan V.
De eerstvolgende trein ri. Dordrecht kwam pas over 7 minuten..
De trein staat stil aan perron 3(waar ook mijn trein moest komen), waar ook een NSer staat te wachten..
Diegene van de NS ging bij dat gele deurtje bij de machinist erin, en de trein ging ook weer door
Trein is weg, 5 minuten later kwam die Plan T aanzetten...
Had helaas geen camera bij me
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openenquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:50 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)
Ja, voor een autist zou zoiets wel eens fataal kunnen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet
Echt? Weet je het zeker? Vooruit dan maar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Nu reisverslag + fotoreportage van je reis?
Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoorquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:09 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Een klein station in Roemenië. Let wel: de scheve stoeptegels in het gras zijn daadwerkelijk het tweede perron.
Bulgarije is ook erg hip en je gelooft het niet, ook nog eens goedkoopquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bulgarije schijnt helemaal hip te zijn dit jaar Nou ja, misschien volgend jaar maar eens kijken
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoor
Twee takken in de grond met een bordje eraan, is voor mij genoegquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.
Maar als je wilt: we stopten ook ergens op een plek dat op volkstuintjes leek. Volkstuintjes in de middle of nowhere. Maar er stond ook een kerkje, dus concludeerden we dat het wel een dorpje moest zijn, dat in die hutjes blijkbaar echt mensen wonen, en dat we blijkbaar bij een station stilstonden.
Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.quote:
Sorry, Baas Oquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.
En de nieuwe reclamekoploper:quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Hier heb je de eerste al
ik ben net wakkerquote:
Zeg, rot eens op met die goorheid. Sowieso 'n volkomen zinloze discussie.quote:
Bermbrandjes zijn hipquote:Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat plaatjes van vanochtend dan
Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door slocs 189 073-0 en 189 085-4
[ afbeelding ]
Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn
[ afbeelding ]
bron: nu.nl / ANPquote:TOKIO - Een Japanse spoorwerker dreigde te laat op zijn werk te komen en had dringend een goede smoes nodig. Die kwam hem echter duur te staan.
De 23-jarige Masahiro Matsumoto drukte bij een spoorwegovergang op de noodknop, waardoor een passerende trein moest stoppen.
De man, die zelf ook per trein naar zijn werk reist, hoopte dat zijn actie op de hele lijn tot vertraging zou leiden. Hij kon zijn baas dan vertellen dat hij er echt niets aan kon doen dat hij te laat was.
Zijn actie leverde hem echter een nog betere smoes op dan hij had gedacht, want de politie pakte hem op.
In de gaten
De politie hield de spoorwegovergang al langer in de gaten, omdat daar al tot zes maal toe op de noodknop was gedrukt. Zij onderzoekt of de spoorwerker ook daar de hand in heeft gehad.
http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdfquote:De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid (met toeslag).
Alsof er een student is die die tarieven er voor over heeftquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:34 schreef RubenK het volgende:
[..]
http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf
'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, die 236zoveel is de toeslag ALLEEN
Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef RubenK het volgende:
[..]
'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'
staat er ergens
"Wat een toeval!"quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40?
Sjoemen / ШУМЕН... die plaats is mij ook bijgebleven. In de trein naar Varna toe kwam ik in gesprek met een Amerikaans meisje van een jaar of 10, die met haar moeder van Bulgaarse afkomst op familiebezoek ging. Dat meisje was, zoals het een goed Amerikaan betaamt, compleet wereldvreemd - zo beweerde ze stellig dat Amsterdam letterlijk overstroomd werd met krokodillen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 19:23 schreef JeePee83 het volgende:
Leuk van die CTA van Varna met trein naar Sjoemen (ff fonetisch vertaald). Daar wordt Sjoemensko bier gebrouwen. Voor 2,89 Lev heb je een 2L fles bier (en ja is ook nog eens lekker bier). Was er trouwens al eens gemeld dat Bulgarije goedkoop is?
Hmmm, dat zou wel beter zijn eigenlijk, SGMm vind ik van Vdo naar Rtd al niksquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tijdens wedstrijden lijkt me DD-AR he
Is wel laggen idd, doe ik ook wellis als iemand in de ic is gestapt van zwolle na amersfoort en eigenlijk de stopper moest hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet Gelijk mensen die dachten dat we daar staan werden gelaten
Er kwam wel een omroepbericht toen die ene trein weg was:
"De Stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3. Herhaling: De stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3 "
Sinds dienstregeling 2009 rijdt daar altijd DD-AR.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Tijdens wedstrijden lijkt me DD-AR he
Is opgewaardeerd tot een IC, nu rijdt er alleen DD-AR.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen voor het eerst sinds tijden weer eens een treinreisje
Ga van Rtd naar Asb om naar Nederland - Engeland te gaan, rechtstreeks met de stoptrein. Is toch meestal een SGMm?
Binnenkort kun je je hart op met de metro op hetzelfde traject.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hmmm, dat zou wel beter zijn eigenlijk, SGMm vind ik van Vdo naar Rtd al niks
9292ov vindt het een stoptreinquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is opgewaardeerd tot een IC, nu rijdt er alleen DD-AR.
Eerst kan ik m'n hart een hele tijd niet ophalen, want hij gaat 6 maanden dicht Gelijk een veel langere reistijd naar schoolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Binnenkort kun je je hart op met de metro op hetzelfde traject.
Nou ja, bijna.
Ik had ook een keer dat ie met +20 op Schiphol aankwam (vond ik trouwens wel lekker, wat ik kwam net het perron op om te wachten om naar Rtd te gaan ), om vervolgens met +40 in Rtd aan te komen omdat we onderweg nog middenin Ledn stil hebben gestaan met een defecte loc. De reguliere intercity naar Vs kwam ons daar voorbijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:14 schreef James1988 het volgende:
Geen idee wat ze met de Benelux aan het kloten zijn, maar hij heeft nu +30 bij vertrek in Asd. 16.54 wordt nu op z'n vroegst 17.24... net stond er zelfs even +50!
wtf...
Wat een Belgenmop!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef James1988 het volgende:
En ik zit er nu in, +30. Reden: technische problemen met de locomotief.
De loc die er nu voor hangt is de 1188. Die net gereviseerd zou zijn, als ik de Belgen mag geloven. Lekker revisie is dat dan geweest
Kan het niet zo zijn dat er een Traxx met problemen stond en ze daarom de 1188 als vervanger hebben laten komen? Volgens mij staan er op dat rangeerterrein altijd wel meerdere stammen/locomotieven te keren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:25 schreef James1988 het volgende:
En ik zit er nu in, +30. Reden: technische problemen met de locomotief.
De loc die er nu voor hangt is de 1188. Die net gereviseerd zou zijn, als ik de Belgen mag geloven. Lekker revisie is dat dan geweest
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
9292ov vindt het een stoptrein
En net op dat stuk waar dat ding een IC is, had ik er wat aan gehad als het een stopper was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.
Tussen Amsterdam Centraal en Hoorn is het een IC.
Tussen Hoorn en Enkhuizen weer een stopper.
Logisch dat niemand weet wat het is
En in de nieuwe dienstregeling alleen DD-AR
In 2010 wordt het weer anders, want dan rijdt de stoptrein Rotterdam - Amsterdam weer door naar Uitgeest en wordt de IC Enkhuizen - Amsterdam aan de IC naar Deventer geknoopt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper.
Tussen Amsterdam Centraal en Hoorn is het een IC.
Tussen Hoorn en Enkhuizen weer een stopper.
Logisch dat niemand weet wat het is
En in de nieuwe dienstregeling alleen DD-AR
Ik meende dat dat deels teruggedraaid was. Maar goed, dat zal ik wel niet goed begrepen hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:06 schreef Novus het volgende:
Niet geheel waar, de 1500 en 2800 wisselen een beetje.
1500 is nu nog Amsterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer)
2800 is nu nog Rotterdam Centraal - Amersfoort Schothorst
Dat wordt in DRGL 2010:
1500 Amsterdam Centraal - Amersfoort Schothorst
2800 Rotterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer)
... maar je houdt dus in elk geval een IC Amersfoort Schothorst - Enkhuizen over.
Amenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:08 schreef Duvel het volgende:
Wat een gedonder allemaal, nou ja, als ik mijn acht IC's per uur tussen Gouda en Utrecht maar hou.
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Novus het volgende:
Het enige wat ik zo weet dat zeker teruggedraaid was is het gedoe rond Hoogeveen.
O, ik heb duidelijk iets gemist.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef Novus het volgende:
Het enige wat ik zo weet dat zeker teruggedraaid was is het gedoe rond Hoogeveen.
Er rijden nog steeds drie treinen per uur ipv vier zoals voorgesteld.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?
De komende jaren blijft het bij 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:33 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik?
De treinen stoppen er alleen op zondagquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:07 schreef Novus het volgende:
^ Mogelijk toekomstbeeld? Ik zeg doen, al betwijfel ik of er op zondag treinen stoppen in Staphorst?
Nee, Mastwijk woont in Hoogeveen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Station Hoogeveen wordt gesloten. Sinds de opening van station Staphorst is er in de dienstregeling geen ruimte meer voor een stop in Hoogeveen. Bovendien, ach, laat ze toch de tering krijgen daar En laat ze die piemelpoetser van een mastwijk daarvoor gaan bedanken
Lees nogeens wat ik schreefquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, Mastwijk woont in Hoogeveen.
Realistischer zou dus zijn dat Staphorst 163 miljoen euro betaalt voor een nieuw station, waar vervolgens geen treinen kunnen stoppen omdat Mastwijk daar een stokje voor steekt.
OLV ter Nood is er niets bij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen stoppen er alleen op zondag
O ja.quote:
Wie zijn dat eigenlijk? Welke partijen hebben voor de motie gestemd?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, mastwijk is een egoīstische opportune zakkenwasser, en al die zogenaamde volksvertegenwoordigers die naar hem luisteren moeten helemaal platgeschoten worden
Volgens de NS is dit een extra treinquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:22 schreef Novus het volgende:
Niet tussen haakjes: Om 00:33 rijdt er een extra trein 29600 van Emn naar Co. Volgens de NS Reisplanner doet deze er 12 minuten over en stopt ie niet onderweg, volgens de plaatselijke media echter wel op alle tussengelegen stations. Maar 12 minuten rijtijd is met alle stops niet echt genoeg.. lekker ingepland dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |