abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:21:03 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71712027
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:27:17 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71712156
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:59 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:
[ afbeelding ]
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:28:36 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712177
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
Nope.

Maar wel warm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71712346
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nope.

Maar wel warm.
Er lag (nog) geen rails (meer) ?
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:40:23 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712406
IJskoud.

Laat ik jullie maar verlossen: er hangt 25kV bovenleiding en je moet dus wel zorgen dat de stroomafnemers van deze 1500V trein netjes op het dak blijven liggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:55:50 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712758
Tot slot twee buitenlandse foto's met het zelfde onderwerp.

Jaarlijks werd de Telerail gemeten waarbij ook de grensbaanvakken aan de beurt kwamen. Zo komt mP Jules ook terecht in Duitsland.


Op de zelfde dag werd Visť aangedaan. Twee CFL-locs maken het plaatje treinfapwaardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:02:44 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71712930
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
HOAX
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71713738
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 08-08-2009 19:50:29 ]
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:36:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71713764
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71714117
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:00:58 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71714379
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht?
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:23:52 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71715044
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

HOAX
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:41:50 #63
136283 knars
Teethgrinder
pi_71716893
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wťl een minimum aan comfort bieden.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:51:04 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71717075
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wťl een minimum aan comfort bieden.
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:55:45 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717182
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wťl een minimum aan comfort bieden.
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:03:22 #66
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717336
quote:
Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:04:23 #67
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717357
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
Ze zijn Łberhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:07:39 #68
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717425
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn Łberhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:09:19 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71717459
De A32-trams zijn een voorontwikkeling van Bombardier's Flexity-trammaterieellijn.

Er is ook een lightrailvariant*, waar men RandstadRail mee rijdt. Pasgeleden in Rotterdam een stukje mee gereisd, en het zit wel okay, maar ik kan me niet voorstellen dat men serieus denkt dat dat comfortabel genoeg is voor Rotterdam Centraal - ergens in Den Haag. Kennelijk is men bij de RET en HTM anders van mening, maargoed.

* wat een woord, lightrail
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:12:12 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717529
Flexity Swift zeker?

Of anders Outlook? Dat vsn die metro''s van RET weet ik zeker.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:14:43 #71
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717590
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:16:04 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71717620
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef knars het volgende:

[..]

Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:30:30 #73
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717953
Dat kan meespelen, maar daar had de RGL toch niet de primeur van in Nederland? De infrastoringen waren er ook al toen er nog gewoon mat 64 rondsjokte, maar de hoeveelheid nam wel extreem toe. In de tijd dat die bagger werd geÔntroduceerd reed ik dagelijks Gouda - Alphen vv. Wat stonden we op de perrons te juichen als bleek dat er geen enkele lightrail meer operationeel was en er dus weer echte treinen werden ingezet. Kwam zeker in het begin regelmatig voor.

Ook door falende computersystemen (tram valt stil bij Waddinxveen Noord, bestuurder opent zn deurtje en roept naar de passagiers "even geduld, de lightrail is vastgelopen. We moeten hem even control alt deleten en opnieuw opstarten") en vooral problemen met snelheid in bochten (en met name de bocht naar Alphen, die zou te scherp zijn geweest), onduidelijke technische mankementen en gebrekkige communicatie tussen NS en HTM was het voor de reizigers vaak dolle pret.

Dat m'n werkgever de vestiging Alphen sloot waardoor mijn woon-werkverkeer nu ruim drie keer zo lang duurt heb ik vaak vervloekt, maar dat ik nu met een ICM(m) of VIRM reis ipv die veredelde buurtbus maakt een hoop goed.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:34:02 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71718032
Ja, dat snap ik. De komt van de A32 trams viel samen met de introductie van ATB-NG met assentellers. Dat was niet nieuw, wel nieuw was dat de ATB-EG bleef zitten. En toen had je de poppen aan het dansen. Vooral toen bleek dat VIRM stoorde op assentellers en dat soort gedoe...

De A32 is verder voorzien van een 1500V - 750V omvormer. Ook niet echt spannend trouwens, ik heb echt geen idee waarom die trams zo storingsgevoelig blijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71718298
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn Łberhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:02:43 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71718671
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Tršume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:07:08 #77
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71718792
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
Hij is 3!
Ik zou gewoon meegaan, dat zullen ze vast wel snappen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:16:43 #78
136283 knars
Teethgrinder
pi_71719029
Hij is 3, dus gratis

Achterlijk gehannes overigens. Mocht met knars junior, die net 4 is, natuurlijk niet meer gratis rondsjouwen in de rotterdamse metro / tram etcetera. Maar leg jij een hyper enthousiast mannetje maar eens uit dat hij echt bij het poortje moet blijven wachten tot het weer dicht is gegaan en pappa er door heen kan. Leuk is anders. Dus voor hem een wegwerpdagkaart gekocht , voor een rite gebruikt en vervolgens alleen mijn eigen chip gebruikt. Suckende bagger.
27 augustus begint het feest in Amsterdam, ik denk dat ik me dan maar ga specialiseren in de pendelbus verbinding naar kantoor

Wat de A32 betreft: ik snap ook niet waarom er besloten is met deze brakke bagger te gaan "testrijden", had dan gewoon een lint of spurt neergezet.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:28:56 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71719342
Ahum 20 augustus wordt hij 4 vandaar. Op zich is die ov-chip wel ok voor hem want hij wilde per se GEEN roze strippenkaart.
Ben wel benieuwd of ik helemaal naar Amsterdam moet om het ding te activeren ipv Utrecht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Tršume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:29:51 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719374
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:31:44 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719432
"Of moet ik soms papa erbij roepen? "
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:33:23 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71719475
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
Was mijn gedachte ook, ken ook nog wat mensen bij RTV Utrecht, is toch komkommertijd, wie weet willen ze wel mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Tršume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:41:25 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719672
Kan leuk worden, hou me op de hoogte
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:09:45 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71720409
Oeh!

* James1988 pakt popcorn

Dat gaat leuk worden
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:23:01 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71727601
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 13:06:42 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71728803
Nice Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 13:07:43 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71728826
Kwam trouwens op de site die over bussen gaat openbaarvervoerinboskoop ook een leuke reportage over de restauratie van de NS20 oftewel de Kameel tegen:

http://www.openbaarvervoe(...)ovib/dennislammertse
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71738530
Lachen trein vertrekt er straks vanaf Amsterdam Centraal.



(En ja, deze trein rijdt echt. )
pi_71738680
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:50 schreef Peter het volgende:
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_71738976
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Als dan een echt Nederlands bedrijf daar met wat talentjes oid een goede verbinding gaat onderhouden....
dag
pi_71743816
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?

Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 21:49:13 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71744065
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:41 schreef trainfreak het volgende:
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?

Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
Ik zeg niet dat ze dagelijks rijden, maar het blijkt dat de 1251 + 6705 nog regelmatig in de Coevordenshuttle rijden. Tijden vind je op de site http://rolandrail.net
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:57:06 #93
136283 knars
Teethgrinder
pi_71744301
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
pi_71747435
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
pi_71748176
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 augustus 2009 @ 00:16:04 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71748892
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef knars het volgende:

[..]

Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
Spul dat zowel van de waslijn kan pakken als voor Almelo - Marienberg een dieselmotor heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 augustus 2009 @ 00:17:01 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71748923
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71750289
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:56:56 #99
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71750321
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
Ik hoop het ook, maar dat plan zal vast wel ergens in een archiefkast opgeborgen zijn.
pi_71751025
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:23 schreef RubenK het volgende:
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
Hehehe, nice. Die trein bedoelde ik dus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')