quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 02:26 schreef Peter het volgende:
quiz: Vandaag langs deze dingen gereden.. wie weet waar en welke spoorweg hier lag?
[ afbeelding ]
hint: een deel van deze vroegere verbinding van deze kustplaats naar rotterdam wordt nu gebruikt door metromaterieel .quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 04:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Nope. Tis naar een plaats waar nu geen treinverbinding meer is. Dit stuk zelfs tussen twee plaatsen nu zonder treinverbinding.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een restant van de vroegere Hofpleinlijn van Rotterdam naar Scheveningen zijn dan?
Om even terug te komen op deze post van 2 delen geleden...quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef dennistd het volgende:
Hier onder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:
Reis door België, met name op station Binch door Dr_Flash
ja, ho, die heb ik er niet ingezet. De OP op de wiki was weggegooid door spammers dus heb ik de vorige versie teruggezet en voor deze OP gebruikt. 84.53.88.84 is de schuldige in dit gevalquote:
Hmm. ff een txt-tje bewaren ergensquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef dennistd het volgende:
De OP op de wiki was weggegooid door spammers
hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/trein_backupquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. ff een txt-tje bewaren ergens
ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
Van dat laatste zou ik niet uitgaan...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:27 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.
http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspxquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
17 strippen gok ik zo..quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:34 schreef Peter het volgende:
[..]
http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspx
tweede linkje en dan de zones tellen +1
Hoax.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:02 schreef James1988 het volgende:
Over trams gesproken:
Bombardier's Primove vind ik dan weer wel een mooie uitvinding. Eindelijk af van die toch wel enigszins straatzichtverpestende bovenleidingen.
[ afbeelding ]
Meer meerquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:25 schreef Duvel het volgende:
BTW, zie het verschil met de foto uit het vorige topic.
[ afbeelding ]
Ik heb er niet meer van die rooie geloof ik, of ik moet er toevallig ineens eentje tegenkomen. Ik ben door m'n oude dia-archief aan het spitten, en deze komen uit een periode die ik even een paar jaar heb laten rusten.quote:
Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.quote:
De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:04 schreef Duvel het volgende:
Pop quiz, hot shots: wat valt je op aan de laaste twee foto's?
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.
Ja, dat is 'm. Was ik toevallig degene die daar ooit al eens wat over had laten vallen? Zou kunnen...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?
Ja, leuk, maar in deze tijd van energiebesparing wil je denk ik niet dat het rendement 50% lager is dan van conventionele trams...quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).
Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
ja, hoe is t nou?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).
Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
Bovendien heb je nog te maken met opstartproblemen zoals in Bordeaux.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
Voor een klein stukje kan dat ding best nuttig zijn, zoals het oversteken van een historisch plein, maar een complete tramlijn op deze manier uitvoeren acht ik niet zinvol.
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik geen expert op dat gebied, dat laat ik liever aan Bombardier / Ansaldo over
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:57 schreef Duvel het volgende:
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.
Zou 't?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.
Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:59 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:
[ afbeelding ]
Nope.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
HOAXquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.
Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrailquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.
Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:
[..]
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef knars het volgende:
[..]
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterktquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:
[..]
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Hij is 3!quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden
wat nu?
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden
wat nu?
Was mijn gedachte ook, ken ook nog wat mensen bij RTV Utrecht, is toch komkommertijd, wie weet willen ze wel mee.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is.Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:50 schreef Peter het volgende:
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
Als dan een echt Nederlands bedrijf daar met wat talentjes oid een goede verbinding gaat onderhouden....quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ik zeg niet dat ze dagelijks rijden, maar het blijkt dat de 1251 + 6705 nog regelmatig in de Coevordenshuttle rijden. Tijden vind je op de site http://rolandrail.netquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:41 schreef trainfreak het volgende:
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?
Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderenquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spul dat zowel van de waslijn kan pakken als voor Almelo - Marienberg een dieselmotor heeftquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef knars het volgende:
[..]
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Ik hoop het ook, maar dat plan zal vast wel ergens in een archiefkast opgeborgen zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |