abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:01:10 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71706147

Hier alweer deel 176 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW's gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM'90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder. Alle lijnen waarover gereden wordt, betreffen diesellijnen. Syntus viert momenteel haar tiende verjaardag.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede-Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen. Er wordt dan een aantal Plan V-stellen op de baan gebracht. Deze zijn gehuurd van NS.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW's, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen. De electrische GTW trekt behoorlijk sneller op dan de dieselversie. Sowieso verschilt het interieur nogal met de GTW-stellen van Arriva. (Met name de drie stoelen naast elkaar aan één kant van de trein). Plan V, dat hiervoor op deze trajecten reed. is er niet meer te vinden.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.



De NS rijden de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking. Zowel getrokken treinen in de vorm van een locomotief en rijtuigen als treinstellen. Koplopers, V-IRM, SLT, Mat ´64, DD-AR en nog wat ander materieel. Hiervoor verwijzen we je graag door de Wikipagina van NS. Daar wordt ook doorgelinkt naar andere verwante onderwerpen die met de trein te maken hebben. Denk aan dienstregelingen en alles wat erbij komt kijken. Alles hierover kun je natuurlijk ook bespreken in dit topic. Niet zelden worden onderwerpen meerdere keren besproken, dus schroom niet om ergens over te beginnen.


NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.
Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom!

Hier onder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch door Dr_Flash

Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:02:19 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_71706178
treinvriendjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71706214
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 02:26 schreef Peter het volgende:
quiz: Vandaag langs deze dingen gereden.. wie weet waar en welke spoorweg hier lag?
[ afbeelding ]
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 04:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Nope. Tis naar een plaats waar nu geen treinverbinding meer is. Dit stuk zelfs tussen twee plaatsen nu zonder treinverbinding.
hint: een deel van deze vroegere verbinding van deze kustplaats naar rotterdam wordt nu gebruikt door metromaterieel .
dag
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:08:52 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71706317
Zal wel een restant van de vroegere Hofpleinlijn van Rotterdam naar Scheveningen zijn dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71706412
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:08 schreef dennistd het volgende:
Zal wel een restant van de vroegere Hofpleinlijn van Rotterdam naar Scheveningen zijn dan?

't stuk tussen Scheveningen en Wassenaar in de duinen bij TNO defensie in de buurt
dag
pi_71706518
Weg met trams/ lightrailmeuk, welkom echte treinen.
pi_71706605
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:49 schreef Klonk het volgende:
voor diegene die digitale tv hebben elke maandagavond op History een nieuwe serie: extreme trains, rond 20 uur meen ik, vorige week over hogesneldheidstreinen in de VS
Om even terug te komen op deze post van 2 delen geleden...



Op een bepaalde grote torrentsite (we gaan maar geen directe links geven, dat zal vast niet mogen) zijn de 8 afleveringen van dit programma te vinden. Het gaat overigens niet primair over hogesnelheidstreinen, maar over allerlei speciale treinen en tracés in de VS. Helaas is de presentator wel lichtelijk irritant en typisch overdreven Amerikaans.
* Whatever floats your goat!
pi_71706637
Dat trammetje op de RijnGouwelijn vond ik toch best grappig, 't heeft wel wat om zo laag bij de grond door het landschap te razen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:26:13 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71706696
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef dennistd het volgende:

Hier onder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn:

Reis door België, met name op station Binch door Dr_Flash
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71707091
Dat heb ik in de Wiki OP gezet. Zou nog terugbladeren in vorige topic´s voor andere interessante reportages, maar daar is het nog niet van gekomen.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:46:46 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71707092
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, ho, die heb ik er niet ingezet. De OP op de wiki was weggegooid door spammers dus heb ik de vorige versie teruggezet en voor deze OP gebruikt. 84.53.88.84 is de schuldige in dit geval
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:02:13 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71707384
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:46 schreef dennistd het volgende:
De OP op de wiki was weggegooid door spammers
Hmm. ff een txt-tje bewaren ergens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:09:08 #13
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71707529
Nouja, kwestie van de vorige versie bewerken en opslaan. Voordeel van een wiki is dat.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_71707582
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. ff een txt-tje bewaren ergens
hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/trein_backup
Een backup met de huidige versie, beveiligd tegen spam/schrijven (dus ook niet zomaar aan te passen).
dag
pi_71707702
beste treinliefhebbers

iemand enig idee hoeveel strippen het is van Zutphen naar Hengelo Overijssel met de Syntustrein (en waar ik dit op internet kan vinden..? op de website van Syntus kon ik niets vinden).

Alvast bedankt voor reacties!
pi_71707776
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
pi_71707852
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:29:19 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71707875
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:27 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement.
Van dat laatste zou ik niet uitgaan...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71707981
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:23 schreef Wadloper het volgende:
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent?
http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspx
tweede linkje en dan de zones tellen +1
dag
pi_71708026
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspx
tweede linkje en dan de zones tellen +1
17 strippen gok ik zo..
dag
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:40:47 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71708119
Yes! Meer echte treinen, zoals tussen steden hoort. Trams zijn voor in een stad bedoeld, niet als regiotreintje.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:03:19 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71709598
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71709670
Hola
pi_71709893
thanx! ligt het nou aan mijn tellen of kost 't (incl. 1 basisstrip) gewoon 15 strippen.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:24:45 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71710017
Ik tel ook maar 14 zones ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:02:40 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71710611
Over trams gesproken:

Bombardier's Primove vind ik dan weer wel een mooie uitvinding. Eindelijk af van die toch wel enigszins straatzichtverpestende bovenleidingen.

  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:04:57 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71710647
Foto's uit 2002!
Een van mijn favoriete Franse locs is de serie CC 40000. In Mulhouse, in wat toen nog geen Cité du Rail heette, staat de CC 40109 in niet al te beste staat in een donker hoekje.


Later misschien nog meer van dit uitgestorven museum (januari, in de hal geen verwarming, do the math).

Mulhouse heeft ook nog een station, waar net een stoptrein langs kwam. In volkomen baggerlicht kan alleen Photoshop me nog redden (dit zijn allemaal diascans).




Pop quiz, hot shots: wat valt je op aan de laaste twee foto's?

[ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 08-08-2009 17:26:42 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:05:15 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71710649
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:02 schreef James1988 het volgende:
Over trams gesproken:

Bombardier's Primove vind ik dan weer wel een mooie uitvinding. Eindelijk af van die toch wel enigszins straatzichtverpestende bovenleidingen.

[ afbeelding ]
Hoax.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:05:19 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71710653
"uitvinding"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71710727
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:25:22 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711041
BTW, zie het verschil met de foto uit het vorige topic.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:27:29 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71711081
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:25 schreef Duvel het volgende:
BTW, zie het verschil met de foto uit het vorige topic.
[ afbeelding ]
Meer meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:32:40 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71711187
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoax.
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
"uitvinding"
Wa?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:34:14 #34
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711217
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Meer meer
Ik heb er niet meer van die rooie geloof ik, of ik moet er toevallig ineens eentje tegenkomen. Ik ben door m'n oude dia-archief aan het spitten, en deze komen uit een periode die ik even een paar jaar heb laten rusten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:35:00 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711231
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Wa?
Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71711287
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:04 schreef Duvel het volgende:

Pop quiz, hot shots: wat valt je op aan de laaste twee foto's?
De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:40:16 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71711333
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht.
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).

Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:41:25 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711355
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden?
Ja, dat is 'm. Was ik toevallig degene die daar ooit al eens wat over had laten vallen? Zou kunnen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42:42 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711377
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).

Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
Ja, leuk, maar in deze tijd van energiebesparing wil je denk ik niet dat het rendement 50% lager is dan van conventionele trams...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42:43 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71711378
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:40 schreef James1988 het volgende:
Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg).

Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts.
ja, hoe is t nou?

Dus je wilt niet afhankelijk zijn van je bovenleiding. Okee. Rem-energie als primaire krachtbron? Nee. Dus: Inductie. En dus: wat Duvel zei.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:45:35 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711433
Voor een klein stukje kan dat ding best nuttig zijn, zoals het oversteken van een historisch plein, maar een complete tramlijn op deze manier uitvoeren acht ik niet zinvol.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52:10 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71711545
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:45 schreef Duvel het volgende:
Voor een klein stukje kan dat ding best nuttig zijn, zoals het oversteken van een historisch plein, maar een complete tramlijn op deze manier uitvoeren acht ik niet zinvol.
Bovendien heb je nog te maken met opstartproblemen zoals in Bordeaux.

En zoals ik al eerder zei: Primove is eigenlijk niet eens zo heel nieuw.
pi_71711550
Alstom heeft ook een systeem om trams zonder bovenleiding te laten rijden. Dit heet APS, is een middenrail die stroom afgeeft, wordt toegepast in Bordeaux. Volgens mij is Ansaldo met iets soortgelijks bezig.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52:19 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71711551
Naar het schijnt hebben onze Italiaanse vrienden van Ansaldo STS inmiddels ook al zoiets bedacht, onder de naam Tramwave. Ik vermoed dat het rendement wel iets hoger zal zijn dan het oversteken van een historisch plein btw. Al ben ik geen expert op dat gebied, dat laat ik liever aan Bombardier / Ansaldo over
pi_71711559
@James1988: precies!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:57:08 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711623
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:52 schreef James1988 het volgende:
Al ben ik geen expert op dat gebied, dat laat ik liever aan Bombardier / Ansaldo over
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:59:07 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711662
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:


Rotterdam Lombardijen: werkzaamheden in het kader van Betuweroute en HSL tussen Lombardijen en Barendrecht. Railions 6408 staat met een werktrein te wachten op actie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:04:31 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71711752
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:57 schreef Duvel het volgende:
Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts.
Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:16:15 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71711945
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
Zou 't?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:17:49 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71711972
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo?
Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:21:03 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71712027
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:27:17 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71712156
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:59 schreef Duvel het volgende:
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:
[ afbeelding ]
De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:28:36 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712177
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd?
Nope.

Maar wel warm.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71712346
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nope.

Maar wel warm.
Er lag (nog) geen rails (meer) ?
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:40:23 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712406
IJskoud.

Laat ik jullie maar verlossen: er hangt 25kV bovenleiding en je moet dus wel zorgen dat de stroomafnemers van deze 1500V trein netjes op het dak blijven liggen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:55:50 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71712758
Tot slot twee buitenlandse foto's met het zelfde onderwerp.

Jaarlijks werd de Telerail gemeten waarbij ook de grensbaanvakken aan de beurt kwamen. Zo komt mP Jules ook terecht in Duitsland.


Op de zelfde dag werd Visé aangedaan. Twee CFL-locs maken het plaatje treinfapwaardig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:02:44 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71712930
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo.

Hun afnemers klagen over de lange productietijden.
HOAX
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71713738
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen
Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 08-08-2009 19:50:29 ]
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:36:40 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71713764
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71714117
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
dag
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:00:58 #61
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71714379
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel
Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:23:52 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71715044
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

HOAX
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:41:50 #63
136283 knars
Teethgrinder
pi_71716893
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:51:04 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71717075
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:55:45 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717182
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:41 schreef knars het volgende:
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden.
Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:03:22 #66
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717336
quote:
Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:04:23 #67
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717357
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 21:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm.

Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen.
Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:07:39 #68
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717425
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:09:19 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71717459
De A32-trams zijn een voorontwikkeling van Bombardier's Flexity-trammaterieellijn.

Er is ook een lightrailvariant*, waar men RandstadRail mee rijdt. Pasgeleden in Rotterdam een stukje mee gereisd, en het zit wel okay, maar ik kan me niet voorstellen dat men serieus denkt dat dat comfortabel genoeg is voor Rotterdam Centraal - ergens in Den Haag. Kennelijk is men bij de RET en HTM anders van mening, maargoed.

* wat een woord, lightrail
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:12:12 #70
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71717529
Flexity Swift zeker?

Of anders Outlook? Dat vsn die metro''s van RET weet ik zeker.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:14:43 #71
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717590
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen.
Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:16:04 #72
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71717620
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:14 schreef knars het volgende:

[..]

Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn.
Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:30:30 #73
136283 knars
Teethgrinder
pi_71717953
Dat kan meespelen, maar daar had de RGL toch niet de primeur van in Nederland? De infrastoringen waren er ook al toen er nog gewoon mat 64 rondsjokte, maar de hoeveelheid nam wel extreem toe. In de tijd dat die bagger werd geïntroduceerd reed ik dagelijks Gouda - Alphen vv. Wat stonden we op de perrons te juichen als bleek dat er geen enkele lightrail meer operationeel was en er dus weer echte treinen werden ingezet. Kwam zeker in het begin regelmatig voor.

Ook door falende computersystemen (tram valt stil bij Waddinxveen Noord, bestuurder opent zn deurtje en roept naar de passagiers "even geduld, de lightrail is vastgelopen. We moeten hem even control alt deleten en opnieuw opstarten") en vooral problemen met snelheid in bochten (en met name de bocht naar Alphen, die zou te scherp zijn geweest), onduidelijke technische mankementen en gebrekkige communicatie tussen NS en HTM was het voor de reizigers vaak dolle pret.

Dat m'n werkgever de vestiging Alphen sloot waardoor mijn woon-werkverkeer nu ruim drie keer zo lang duurt heb ik vaak vervloekt, maar dat ik nu met een ICM(m) of VIRM reis ipv die veredelde buurtbus maakt een hoop goed.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:34:02 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71718032
Ja, dat snap ik. De komt van de A32 trams viel samen met de introductie van ATB-NG met assentellers. Dat was niet nieuw, wel nieuw was dat de ATB-EG bleef zitten. En toen had je de poppen aan het dansen. Vooral toen bleek dat VIRM stoorde op assentellers en dat soort gedoe...

De A32 is verder voorzien van een 1500V - 750V omvormer. Ook niet echt spannend trouwens, ik heb echt geen idee waarom die trams zo storingsgevoelig blijven.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:47:28 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71718298
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:04 schreef knars het volgende:

[..]

Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport.
Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:02:43 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71718671
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:07:08 #77
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_71718792
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
Hij is 3!
Ik zou gewoon meegaan, dat zullen ze vast wel snappen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:16:43 #78
136283 knars
Teethgrinder
pi_71719029
Hij is 3, dus gratis

Achterlijk gehannes overigens. Mocht met knars junior, die net 4 is, natuurlijk niet meer gratis rondsjouwen in de rotterdamse metro / tram etcetera. Maar leg jij een hyper enthousiast mannetje maar eens uit dat hij echt bij het poortje moet blijven wachten tot het weer dicht is gegaan en pappa er door heen kan. Leuk is anders. Dus voor hem een wegwerpdagkaart gekocht , voor een rite gebruikt en vervolgens alleen mijn eigen chip gebruikt. Suckende bagger.
27 augustus begint het feest in Amsterdam, ik denk dat ik me dan maar ga specialiseren in de pendelbus verbinding naar kantoor

Wat de A32 betreft: ik snap ook niet waarom er besloten is met deze brakke bagger te gaan "testrijden", had dan gewoon een lint of spurt neergezet.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:28:56 #79
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71719342
Ahum 20 augustus wordt hij 4 vandaar. Op zich is die ov-chip wel ok voor hem want hij wilde per se GEEN roze strippenkaart.
Ben wel benieuwd of ik helemaal naar Amsterdam moet om het ding te activeren ipv Utrecht.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:29:51 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719374
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:02 schreef bork het volgende:
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?!
Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen:
-uw OV-chipkaart
-een geldig legitimatiebewijs (hij is 3)
-deze brief
en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden

wat nu?
Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:31:44 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719432
"Of moet ik soms papa erbij roepen? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:33:23 #82
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71719475
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. Kijken wie eerder in z'n broek pist, dat kalf aan de balie of Jr. Ik weet het wel
Was mijn gedachte ook, ken ook nog wat mensen bij RTV Utrecht, is toch komkommertijd, wie weet willen ze wel mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:41:25 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71719672
Kan leuk worden, hou me op de hoogte
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:09:45 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71720409
Oeh!

* James1988 pakt popcorn

Dat gaat leuk worden
  zondag 9 augustus 2009 @ 12:23:01 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71727601
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 13:06:42 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71728803
Nice Duvel
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 13:07:43 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71728826
Kwam trouwens op de site die over bussen gaat openbaarvervoerinboskoop ook een leuke reportage over de restauratie van de NS20 oftewel de Kameel tegen:

http://www.openbaarvervoe(...)ovib/dennislammertse
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71738530
Lachen trein vertrekt er straks vanaf Amsterdam Centraal.



(En ja, deze trein rijdt echt. )
pi_71738680
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:50 schreef Peter het volgende:
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch?
2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_71738976
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Als dan een echt Nederlands bedrijf daar met wat talentjes oid een goede verbinding gaat onderhouden....
dag
pi_71743816
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?

Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 augustus 2009 @ 21:49:13 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71744065
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:41 schreef trainfreak het volgende:
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is?

Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden..
Ik zeg niet dat ze dagelijks rijden, maar het blijkt dat de 1251 + 6705 nog regelmatig in de Coevordenshuttle rijden. Tijden vind je op de site http://rolandrail.net
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:57:06 #93
136283 knars
Teethgrinder
pi_71744301
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn
Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
pi_71747435
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
pi_71748176
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 augustus 2009 @ 00:16:04 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71748892
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:57 schreef knars het volgende:

[..]

Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen
Spul dat zowel van de waslijn kan pakken als voor Almelo - Marienberg een dieselmotor heeft
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 augustus 2009 @ 00:17:01 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71748923
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_71750289
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:17 schreef Peterselieman het volgende:
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden?
Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
  maandag 10 augustus 2009 @ 01:56:56 #99
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71750321
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 01:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen...
Ik hoop het ook, maar dat plan zal vast wel ergens in een archiefkast opgeborgen zijn.
pi_71751025
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:23 schreef RubenK het volgende:
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch
Hehehe, nice. Die trein bedoelde ik dus.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 09:02:32 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71752309
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:47 schreef JeePee83 het volgende:
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren.
Ik zag een aanplakbiljetje op Ut hangen gisteren ja. een Sziget slaaptrein om 16:31 en een Sziget Express om 18:10. Beide lange samenstellingen (stuk of 15 rijtuigen). Om 15:00 stond er al een sleep BahnTouristikExpress klaar, dat zal 1 van die treinen wel geweest zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 10 augustus 2009 @ 10:34:31 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71753846
Die moest nog naar Amsterdam, daar was het vertrek namelijk, maar aangezien er werkzaamheden bij Naarden-Bussum waren zal het lege spul (dat via Bentheim kwam) wel via Utrecht naar Amsterdam zijn gegaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 10 augustus 2009 @ 12:49:25 #103
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71757581
is er inmiddels al wat meer info over de albatros/fyra ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 13:34:37 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71758949
Iets wat nog niet op fyra.com staat bedoel je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71759928
Zo, ik ben inmiddels terug van 6843 kilometer interrail. Was leuk.

En omdat het raadseltje in het vorige topic wel heel snel werd geraden, nu een iets moeilijkere:



Vraag: welke stad bevond ik me?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 14:03:23 ]
pi_71760472
Naar mijn idee is het Sofia in Bulgarije

COфия = Sofia en die aanhangel zal wel een wijk of stadsdeel zijn.
pi_71761232
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:03 schreef Igen het volgende:
Zo, ik ben inmiddels terug van 6843 kilometer interrail. Was leuk.
Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.
  maandag 10 augustus 2009 @ 14:45:10 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71761278
Dat was vorige keer al. Ik gok op Stara Zagora.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71761728
Die CTA is van station Varna, aan de oostkust in Bulgarije.
pi_71761947
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:01 schreef Socios het volgende:
Die CTA is van station Varna, aan de oostkust in Bulgarije.
Correct.
pi_71761994
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 14:43 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus.
http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:04:29 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71764909
Toch knap, de Benelux is al met +5 vertrokken vanaf Amsterdam Centraal
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:22:18 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71765423
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:11 schreef Igen het volgende:

[..]

http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent.
Kudos voor de interface, het ziet er niet eens uit als een formulier.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:30:52 #114
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71765678
Vandaag had de NS wel een zeer creatieve oplossing bedacht, om personeel te vervoeren // in de trein te krijgen

Sta ik op station Zwijndrecht, op de trein ri. Breda te wachten, komt er een VIRM aan vanuit Rotterdam, en deze remt af..
Ik denk: 1. Me trein is op tijd. 2. Heb geen verklote Plan T of Plan V.
De eerstvolgende trein ri. Dordrecht kwam pas over 7 minuten..
De trein staat stil aan perron 3(waar ook mijn trein moest komen), waar ook een NSer staat te wachten..
Diegene van de NS ging bij dat gele deurtje bij de machinist erin, en de trein ging ook weer door

Trein is weg, 5 minuten later kwam die Plan T aanzetten...
Had helaas geen camera bij me
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 augustus 2009 @ 17:35:27 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71765804
Vandaag eindelijk de UST-02 eens aan het werk gezien. Zorgde er gelijk wel voor dat het treinverkeer op Leeuwarden - Groningen vertraagd was
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:43:24 #116
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71766004
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Iets wat nog niet op fyra.com staat bedoel je?
ja....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_71766083
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:09 schreef Igen het volgende:
Correct.


Nu reisverslag + fotoreportage van je reis?
pi_71766179
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:30 schreef greavy het volgende:
Vandaag had de NS wel een zeer creatieve oplossing bedacht, om personeel te vervoeren // in de trein te krijgen

Sta ik op station Zwijndrecht, op de trein ri. Breda te wachten, komt er een VIRM aan vanuit Rotterdam, en deze remt af..
Ik denk: 1. Me trein is op tijd. 2. Heb geen verklote Plan T of Plan V.
De eerstvolgende trein ri. Dordrecht kwam pas over 7 minuten..
De trein staat stil aan perron 3(waar ook mijn trein moest komen), waar ook een NSer staat te wachten..
Diegene van de NS ging bij dat gele deurtje bij de machinist erin, en de trein ging ook weer door

Trein is weg, 5 minuten later kwam die Plan T aanzetten...
Had helaas geen camera bij me
Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)
hula
  maandag 10 augustus 2009 @ 18:16:41 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71766909
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:50 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen (Was overigens in de 766)
Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet Gelijk mensen die dachten dat we daar staan werden gelaten
Er kwam wel een omroepbericht toen die ene trein weg was:
"De Stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3. Herhaling: De stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3 "
pi_71767045
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen
Alleen ging dat niet
Ja, voor een autist zou zoiets wel eens fataal kunnen zijn.

Ik doel met het woord autist niet op jou of iemand anders trouwens
hula
pi_71768211
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:46 schreef Socios het volgende:

[..]



Nu reisverslag + fotoreportage van je reis?
Echt? Weet je het zeker? Vooruit dan maar.

Zondag 19 juni rond 5:30 's ochtends

De eerste etappe gaat naar Pécs (Hongarije) en om de tijd zo efficiënt mogelijk te gebruiken ga ik eerst naar Berlijn (vertrek 7:04 van Duivendrecht), verblijf daar de middag, en ga dan met de nachttrein.

Helaas had ik met één ding geen rekening gehouden: zo vroeg op zondagochtend rijdt de metro nog niet. Dus dat werd met de nachtbus naar het station. En heel vroeg opstaan.

Berlijn

In Berlijn heb ik twee dingen bekeken die ik bij het vorige bezoek had gemist: het Rote Rathaus en de Hermannplatz.


Metrostation Hermannplatz

Pécs

In Pécs was een festival als voorproefje op de Europese Cultuurhoofstad 2010. Onder andere met een gratis optreden van Les Touffes Kretiennes in een park tussen de middeleeuwse stadsmuren. Geweldig.

En ik Pécs heb ik een beetje gewandeld in de bergen:


De wandelroute naar de TV-torony is duidelijk aangegeven

Boedapest dat kent iedereen wel dus dat laat ik maar even schieten.

Mijn originele plan was om na Hongarije naar Sarajevo, Mostar, Dubrovnik of iets dergelijks te gaan. Maar toen herinnerde ik me dat ze in Turkije zulk lekker eten hebben, dus vlak voor vertrek werd het plan gewijzigd. De reis ging niet naar Bosnië en Kroatië, maar via Bulgarije naar Istanbul. Een goede keus, vind ik achteraf.

Roemenië

Roemenië ben ik zo snel mogelijk doorheen gereisd, en als ik zo uit het raam van de trein keek was ik er niet rouwig om dat ik er niet ben gestopt...


Typisch Roemeens landschap: eindeloze olievelden zo ver het oog reikt


Een klein station in Roemenië. Let wel: de scheve stoeptegels in het gras zijn daadwerkelijk het tweede perron.


Het belangrijkste station van het land, Bucuresti Nord, ligt er piekfijn bij.

Bulgarije

Wat een verschil was Bulgarije dan! Eindelijk weer dorpjes met echte stenen huizen met soms zelfs twee verdiepingen. Stations met echte perrons. En zelfs met voetgangerstunneltjes, die had ik sinds Duitsland al niet meer gezien.

Bulgarije is overigens goedkoop. Heel goedkoop. Spotgoedkoop. Uit eten bij een restaurant? Reken op zo'n ¤ 7,50 inclusief voorgerecht, drinken en fooi.


Zo veel olievelden als Roemenië heeft, zo veel zonnebloemenvelden heeft Bulgarije.


De trein richting Istanboel en Thessaloniki slingert door de zonnebloemen



Enkele minuten te vroeg(!) arriveren we in het pittoreske Veliko Tarnovo, beroemd vanwege de prachtige lichtshow 's avonds bij het fort op de heuvel. Verder is er in de zomer een folklorefestival. Het duurt een maand en er zijn optredens van zowat alle landen ter wereld. Leuk.

Volgende bestemming is Varna. Ideaal voor een strandvakantie. Er is geen eb en vloed, het schijnt altijd mooi weer te zijn en omdat het aan zee is is de temperatuur ook dragelijk. Er zijn straatartiesten, een toeristisch treintje (voordat er misverstanden ontstaan: zo'n ding op banden dat de stad door rijdt), een echte kathedraal, en talloze bars en cafe's, ook op het strand. En had ik al gezegd dat het goedkoop is? Varna was kortom een prettige stop.


Strand in Varna.


Links de nachttrein naar Plovdiv, rechts de nachttrein naar Sofia.

Van Varna vertrekken twee nachttreinen. De ene gaat naar Sofia en is superdruk. Een vriend van mij wilde deze trein nemen, ging een dag van te voren naar het loket maar kon niet meer mee. En toen ik bij het loket, ook een dag voor vertrek, het woord "nachttrein" noemde klonk ook meteen "vol" als pavlov-reactie.

Totdat ze merkten dat ik niet helemaal tot Sofia, maar slechts tot Plovdiv wilde. Voor dit deeltraject is er namelijk een aparte nachttrein, die helemaal niet druk is. Dus welgeteld 4 euro armer kon ik een nachtje in een driepersoons cabine in het slaaprijtuig. Had ik al gezegd dat Bulgarije goedkoop is?


Plovdiv is saai, maar dit uitzicht was adembenemend.


Typisch Bulgarije: overal openbare drinkwaterfonteinten

Istanbul

... voldoet aan de belangrijkste verwachting: heerlijk eten. Lekker knapperig Turks brood, heerlijke kebap, sandwitches met lekkere verse vis, gevulde mosselen, en ga zo maar door.

... is een moderne stad, na Wenen denk ik wel de meest moderne en welvarende stad die ik op de hele reis ben tegengekomen. Ze hebben er lagevloerstrams, ze hebben er moderne lagevloersbussen, beide met airconditioning. Ze hebben intussen alweer met succes de tweede generatie OV-chipkaart ingevoerd. En ze hebben zelfs een rookverbod in de horeca. Hoeveel West-Europeser kan het nog?

Hier heb ik helaas weinig trein-achtigs gefotografeerd. Alleen dit:


Station Haydarpaşa. De treinen rijden hier letterlijk precies totaan de Bosphorus. Je loopt zo de trein uit en de boot op.

Het is overigens een ellende om met de trein van of naar Istanboel te reizen. Midden in de nacht wordt je voor paspoortcontrole uit de trein geplukt en als je pech hebt (en dat hadden wij) dan ben je tussen 3:00 en 6:00 wakker.

Nederlanders en Belgen moeten overigens (als enige) een visum kopen. Dat kost 15 euro. Nogmaals: het visum kost vijftien euro, te betalen in Euro's. Er waren een hoop Nederlanders (ik gelukkig niet!) die dat niet wisten en een gigantisch probleem hadden, zo om 3:00 's nachts.

Trein 490

Trein 490 rijdt officieel van Istanboel naar Belgrado, direct en zonder overstap.

Officieel.

In de praktijk moet je in Sofia overstappen, en vanwege de ellende bij de Turkse grens loop je die overstap mis en strand je in Sofia. Alhoewel, voor ¤ 27,- kun je nog met de bus naar Belgrado.


Binnenin station Sofia

Belgrado

Belgrado is best leuk. Er is aardig wat te zien, genoeg om je één à twee dagen te vermaken.


Kalemegdan-vesting, gelegen op de plek waar Donau en Sava samenvloeien.

Belgrado ligt niet echt aan zee, maar doet net alsof. Er zijn oeverpromenade's met terrassen erlangs. Er is een soort van jachthaven en ze hebben ook ergens een strand aangelegd.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het uitgaansleven.


De Sava

Langs de rivieroevers liggen boten. Aan boord van elke boot bevindt zich een discotheek. Gratis toegang, geen minimumomzet, super sfeer. Kortom, het perfecte einde voor een geslaagde InterRail.

En toen ging het razendsnel naar huis. Waarbij ik moet opmerken dat het toch echt behoorlijk ellendig was om de hele dag in een ICE te moeten zitten. Je zou toch denken dat ze in zo'n moderne en dure trein een paar fatsoenlijke stoelen zouden neerzetten... Echte lekkere Duitse Currywurst in de BordBistro was dan wel weer een pluspunt.

Totale afstand: zo'n 7250 km, waarvan 6850 met de trein en 400 met de bus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 19:19:52 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 19:14:21 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71768351
Wat plaatjes van vanochtend dan

Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door slocs 189 073-0 en 189 085-4



Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 19:16:02 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71768391
O sorry Igen

Vette foto's daar Bulgarije schijnt helemaal hip te zijn dit jaar Nou ja, misschien volgend jaar maar eens kijken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 19:20:27 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71768510
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:09 schreef Igen het volgende:

[ afbeelding ]
Een klein station in Roemenië. Let wel: de scheve stoeptegels in het gras zijn daadwerkelijk het tweede perron.
Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71768616
Vette foto's
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bulgarije schijnt helemaal hip te zijn dit jaar Nou ja, misschien volgend jaar maar eens kijken
Bulgarije is ook erg hip en je gelooft het niet, ook nog eens goedkoop

Leuk van die CTA van Varna met trein naar Sjoemen (ff fonetisch vertaald). Daar wordt Sjoemensko bier gebrouwen. Voor 2,89 Lev heb je een 2L fles bier (en ja is ook nog eens lekker bier). Was er trouwens al eens gemeld dat Bulgarije goedkoop is?
pi_71768638
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo klein ik zie een stationsgebouw, twee perrons... dat kan heel wat erger in Roemenië hoor
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.

Maar als je wilt: we stopten ook ergens op een plek dat op volkstuintjes leek. Volkstuintjes in de middle of nowhere. Maar er stond ook een kerkje, dus concludeerden we dat het wel een dorpje moest zijn, dat in die hutjes blijkbaar echt mensen wonen, en dat we blijkbaar bij een station stilstonden.
pi_71768736
Trouwens, met welke bakken rijden ze die internationale diensten hier, en dan bedoel ik die witte met rode streep, geblindeerde ramen? en elektronische infobord aan de buitenkant. Bimzen of Aimzen zullen het zijn, maar wat voor en waar rijden deze nog meer? Ik kom er zo extreem veel varianten van tegen.

Dit ter aanschaf voor een paar op de modelbahn.
hula
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 19:29:22 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71768793
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:24 schreef Igen het volgende:
Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken.

Maar als je wilt: we stopten ook ergens op een plek dat op volkstuintjes leek. Volkstuintjes in de middle of nowhere. Maar er stond ook een kerkje, dus concludeerden we dat het wel een dorpje moest zijn, dat in die hutjes blijkbaar echt mensen wonen, en dat we blijkbaar bij een station stilstonden.
Twee takken in de grond met een bordje eraan, is voor mij genoeg

@JP: Geen Starbucks daar zeker?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71768896
Starbucks was er eigenlijk wel, maar qua prijzen zou ik het niet weten. De kroeg (= bijvoorbaat interessanter) ernaast deed halve liter Sjoemensko voor 3 Lev, wat redelijk is voor de horeca in de hoofdstad.

Tullamore Dew whiskey (per fles uiteraard) op het station was trouwens 27 Lev. Kom daar maar eens aan in dit gedeelte van de wereld.
  maandag 10 augustus 2009 @ 19:35:08 #130
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71768972
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

@JP: Geen Starbucks daar zeker?
Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 19:35:58 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71768998
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis.
Sorry, Baas O
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 augustus 2009 @ 20:18:17 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71770369
Ik zal me iig schuldig maken aan heel wat StarbucksTonendSeinPassages. Sue me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:32:03 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71772582


Hier heb je de eerste al
pi_71774095
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Hier heb je de eerste al
En de nieuwe reclamekoploper:

hula
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:28:29 #135
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71774537


[ Bericht 38% gewijzigd door ThaFreak op 11-08-2009 18:27:42 ]
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:31:55 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_71780642
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben net wakker

gelukkig lust ik geen koffie
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:26:36 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71781247
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 22:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[ afbeelding ]
Zeg, rot eens op met die goorheid. Sowieso 'n volkomen zinloze discussie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:21:15 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71781920
Lukt het ja? Doe eens niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:52:44 #139
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_71782490
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat plaatjes van vanochtend dan

Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door slocs 189 073-0 en 189 085-4

[ afbeelding ]

Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn

[ afbeelding ]
Bermbrandjes zijn hip
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:02:14 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_71782672
quote:
TOKIO - Een Japanse spoorwerker dreigde te laat op zijn werk te komen en had dringend een goede smoes nodig. Die kwam hem echter duur te staan.

De 23-jarige Masahiro Matsumoto drukte bij een spoorwegovergang op de noodknop, waardoor een passerende trein moest stoppen.

De man, die zelf ook per trein naar zijn werk reist, hoopte dat zijn actie op de hele lijn tot vertraging zou leiden. Hij kon zijn baas dan vertellen dat hij er echt niets aan kon doen dat hij te laat was.

Zijn actie leverde hem echter een nog betere smoes op dan hij had gedacht, want de politie pakte hem op.

In de gaten


De politie hield de spoorwegovergang al langer in de gaten, omdat daar al tot zes maal toe op de noodknop was gedrukt. Zij onderzoekt of de spoorwerker ook daar de hand in heeft gehad.
bron: nu.nl / ANP



[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 11-08-2009 15:50:45 ]
pi_71786822
pi_71788066
quote:
De OV-Studentenkaart is geldig op de HSL-Zuid (met toeslag).
http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf
pi_71788681
quote:
Alsof er een student is die die tarieven er voor over heeft

'k Ga 1 keertje met het introductietarief en dat moet me wel héél goed bevallen, mocht ik nog een keer ermee reizen. Al speelt het natuurlijk ook een rol dat die kut-HSL heel de dienstregeling van m'n mooie Roosendaal om zeep heeft geholpen.

Kan er trouwens niet iets gedaan worden tegen die kutbots die constant de OP-wiki verkloten ?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:55:59 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71788757
Ik vind die toeslagen echt belachelijk, maar goed. Ik maak tijdens de introductiemaand een ritje, heel misschien twee, en dat was het wel weer denk ik. Asd - Rtd ¤ 7,40 per enkele reis, alleen de toeslag zijn ze geschift of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00:38 #145
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71788870
Een maandtrajectkaart Amsterdam - Rotterdam 2e klas dan:

NS-tarief ¤ 343,80
Fyra-toeslag ¤ 236,80

Is het ze helemaal in de bol geslagen of zo daar?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71789032
Daar moet je wel een toeslag voor 32 dagen bij kopen alhoewel het dan nog steeds goedkoper. Misschien moet er nog een 1 voor.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:16:24 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71789293
Nee, die 236zoveel is de toeslag ALLEEN
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:19:25 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_71789371
Ziek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_71789377
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, die 236zoveel is de toeslag ALLEEN
'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'
staat er ergens
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:21:34 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71789445
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:19 schreef RubenK het volgende:

[..]

'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.'
staat er ergens
Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')