Het is lunchtijdquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:54 schreef RubenK het volgende:
over dat verstopt zitten klopt wel, eens een keertje heb ik er heel hard op gescheten zat echt bijna tot het randje vol met poep en toen wou die niet meer doorspoelenstond er buiten ook nog eens iemand te wachten totdat ik klaar was en ik was maar heel snel naar de andere kant van de trein gerend
Ik zie in de URL dat ze bij chello en een of andere Nielsen op de server stonden. Is Björn blijkbaar nog steeds boos?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ARR, SYN en CXX plaatjes zijn weg
In een stilstaande trein? Hadden de mensen buiten ook nog kunnen meegenietenquote:Op donderdag 9 juli 2009 12:54 schreef RubenK het volgende:
over dat verstopt zitten klopt wel, eens een keertje heb ik er heel hard op gescheten zat echt bijna tot het randje vol met poep en toen wou die niet meer doorspoelenstond er buiten ook nog eens iemand te wachten totdat ik klaar was en ik was maar heel snel naar de andere kant van de trein gerend
De thalys mist ook. En de oude tram is ook verdwenen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De ARR, SYN en CXX plaatjes zijn weg
Die trem bestaat niet meerquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:13 schreef greavy het volgende:
De thalys mist ook. En de oude tram is ook verdwenen.
Oh nou komen de verhalen hoorquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:13 schreef JDude het volgende:
Zo heb ik station Steenwijk nog een keer van een extra biels voorzien.
Hoezo dat?quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:47 schreef knars het volgende:
In koplopers vond ik het altijd wel fijn om door te trekken als er op volle snelheid langs station Zoetermeer wordt gereden. Blijft toch een soort frustratie tegen een oude werkgever, denk ik.
Eh ja, paar topics terug vond ie het steeds meer een kutforum worden.quote:
Linkerspoor! Dat dit kan in Nederland!*quote:
HOAXquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:56 schreef Duvel het volgende:
Linkerspoor! Dat dit kan in Nederland!*
* Duh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Cool, doen ze dat ook al met cargo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAXgeen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
Bovendien is er ook nog iets aan de hand met de pantografen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bovendien is er ook nog iets aan de hand met de pantografen.
Laten ze eerst die bocht is goedleggen, dat scheelt al minuten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
quote:
NS zal wel gek zijn zekerquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAXgeen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
http://www.nu.nl/economie(...)mber-in-gebruik.html jahquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:22 schreef James1988 het volgende:
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
Voorkomt wel vragen erover van treinnoobs in dit topicquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
Is die hele OP, met uitzondering van de vorige delen, eigenlijk wel nodig? Iedereen weet toch wel wat NS en Arriva enzo zijn
Klopt. Maar hoe vaak wist je - pak 'm beet de afgelopen twee jaar - al twee weken van tevoren dat je van Amsterdam naar Rotterdam of terug zou reizen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef RubenK het volgende:
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
De Ferrari 550 Maranello rijdt wel 300 km/uquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:16 schreef JDude het volgende:
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.quote:Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
True.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
Ik geloof dat er zoveel uitzonderingen waren waarbij in plaats van met de achterste met de voorste panto op gereden moest worden, dat ze er maar de standaard van hebben gemaakt. Ik dacht dat het niet kon in verband met te grote opdrukkrachten, maar misschien is dat in België met 3kV minder van belang?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?
In het nu.nl artikel...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..quote:[..]
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Dat ding zal niet voor niets V250 heten...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:41 schreef Peter het volgende:
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat ding zal niet voor niets V250 heten...
Er ligt een stuk hogesnelheidslijn tussen Ans en Leuven, apart van de "bestaande" lijn over Waremme, Landen en Tienen. Daar liggen tussen Ans en Leuven geen stations aan, en daar wordt door gewone normale toeslagvrije binnenlandse IC's 200 gereden jaquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:59 schreef Fixers het volgende:
Maarre 20 per uur op Brussel-Luik? Mischien moet ik maar eens een ommetje maken via Maastricht.
Mee eens.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.![]()
Men moet zich de ogen uit de kop schamen verdorie. In Hongarije is 160 km/h standaard op de grote lijnen. HONGARIJE![]()
In België wordt gewoon planmatig 200 km/h gereden in de IC-diensten Brussel - Luik. Zonder toeslag.
Maar wij moeten extra betalen en![]()
doen, omdat er EINDELIJK, anno 2009, hier ook eens een trein 160 gaat rijden. Is het niet geweldig?
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke panto je op hebt. Ik weet wel dat in Duitsland normaal met de achterste op gereden wordt, behalve als de eerste wagons een Kwaliteitslading hebben (nieuwe auto's bijvoorbeeld). Dan zet je de voorste op om het risico van afspringende vonken te beperken. Voor de rest? Conventie. Wat je ook weleens ziet is dat getrokken treinen bij vertrek beide panto's op hebben, en zodra er wat snelheid is dat ze er eentje laten zakken, om piekbelastng te voorkomen.
Die blaag is jonger dan ik trouwensquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Zo werkt de democratie hier niet gelukkig.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:16 schreef Duvel het volgende:
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.
Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerderquote:Op donderdag 9 juli 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En hetzelfde verhaal gaat natuurlijk op voor de V250. In Frankrijk en Duitsland reden ze een kwart eeuw geleden al harder. En in Japan.
Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaanquote:
Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)quote:'S' (wit, langwerpig en een puntig)
Thanks! En rechthoekig met '52' er in?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
[..]
Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)
hoe rechthoekig? Landscape - style zeg maar? Dat is een afstandsbord. 52 kilometer vanaf het begin van de lijn. Om de honderd meter staan ook kleinere bordjes in de berm. 52,1 en zoquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:28 schreef crossover het volgende:
[..]
Thanks! En rechthoekig met '52' er in?
En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerder
Ja die fastech jaquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
De fasttech prototype kan 405km/u. Alleen hebben ze dan geluidsproblemen, gezien de huizen in Japan "ietsje" dichterbij het spoor staan. Die remoren vond ik briljantquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
Nee, andersom: als je hogere stromen af wilt nemen, moet je harder duwen. Maar ook weer niet te hard, want dan gaat de bovenleiding stuk.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt?Dat lijkt me toch niet
Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??quote:"De Fyra zal dus pas een jaar later dan de Thalys het traject afleggen. 'Toch hebben wij er vertrouwen in dat beide treinen rendabel zullen zijn', zegt Goovaerts. 'De Thalys zal eerder mikken op de afstand Parijs-Amsterdam en de Fyra op kortere ritten. Voor de Fyra hebben we een jong en dynamisch publiek voor ogen. Maar beide zullen zowel zakenreizigers als recreatieve reizigers aantrekken. Hoewel de Thalys een topsnelheid van 300 kilometer per uur kan halen, zullen beide hoge snelheidstreinen dezelfde reistijd hebben. De Thalys doet een extra halte aan: Den Haag. "
Volledig in gebruik wordt genomen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]
Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Echt wat een stel prutsers bij elkaar.quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]
Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volledig in gebruik wordt genomen.
De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:33 schreef Koen66 het volgende:
s
[..]
Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.
Velen zullen het lezen als "zodra beide treinen over de HSL rijden, de ene met 250, de andere met 300 km/u doen ze er even lang over aangezien de Thalys in Den Haag zal stoppen".........
Het is echt een gladjakker die van alles belooft en nooit iets realiseert.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.
Ik meld me aan voor de website en de dienstplanning.quote:Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
Maar zodra ie naar de HSL verkast skipt ie direct Den Haag. En gaat ie in 1e instantie slechts 160 rijden.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volledig in gebruik wordt genomen.
De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Dat is een M6 van de NMBS. Ik heb de rolstoelrijtuigen met deur wel gezien, maar wist niet dat er nog zo'n laadklep in zat. Volgens mij werkt dat in Nederland overigens niet, die rolstoelafdelingen met bijbehorende deur zitten op de onderverdieping van een dubbeldeksrijtuig. De perrons zijn daar hier te hoog voor.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:55 schreef James1988 het volgende:
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:
Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Tevens maximale baanvaksnelheidquote:Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat?quote:Op donderdag 9 juli 2009 23:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.
Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat?Dat is dus niet zo
Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Gewoon hier een overstapstation maken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Zoetermeer HSL!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Vergeet Pijnacker Noord niet in het rijtje.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt wordenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef bork het volgende:
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
Zijn we eindelijk van af van die overstap bij Duivendrecht als eerste kennismaking met Nederland voor mensen die per vliegtuig en trein komen, krijgen we dat weer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef knars het volgende:
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
"Den Haag Fyra".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt wordenDat klinkt wel leuk..
En alle Zweden zich maar afvragen waar Den Haag 1, 2 en 3 gebleven zijn.quote:
Hollands Spoor. Later.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL'
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.
[..]
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.
Dat gezegd hebbende: ik wil best mee denken en input/feedback geven, zolang er niet geinvesteerd hoeft te worden
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.
Meedenken - graag! Investeren is iets wat niet aan de orde is, daarvoor is het überhaupt nog veel te veel in de ideeënfase.
Je doelt op de HSL neem ik aan? Dat weet ik. Maar ik heb niet zo veel interesse in de HSL, ik zie elders mogelijkhedenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?
Ja, Europa wil concurrentie op het spoorwegvervoer hebben en gooit per 1/1/2010 de markt voor internationaal reizigersvervoer per trein open. Ik zie daar kansen: terwijl de grote TOC's richting HST's gaan, zie ik genoeg vraag naar andersoortig vervoer per gewone Intercity's.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:38 schreef Duvel het volgende:
Om een TOC te starten bedoel je?
De routeplanner van de ANWB zegt het volgende:quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch maar eens wat over zeggen hoor![]()
[ afbeelding ]
WAT een EPIC FAIL is dit danReistijd "met de auto, volgens 9292OV" die varieert
![]()
Ja, de KORTSTE reistijd volgenns 9292OV is,wat een toeval
, gelijk aan de reistijd met NS. in ALLE gevallen. Ra ra.... De langste reistijd is de reistijd met de auto.
Welke suikerbiet zit er in het PR-team van NS HiSpeed terwijl hij nog niet eens uit de site van 9292OV komt??
quote:Amsterdam - Rotterdam:
manier V: A: duur: kosten
OV 18:15 19:46 01:31 ¤ 15,24 / met korting ¤ 9,94
Auto 18:02 19:18 01:17 Benzine ¤ 7,50 / Diesel ¤ 5,40
Schiphol - Rotterdam
OV: 18:02 19:16 01:14 ¤ 13,27 / met korting ¤ 8,37
Auto 18:02 19:04 01:03 Benzine ¤ 5,90 / Diesel ¤ 4,30
Oh juist. Onnodige hipdoenerij. Google kwam met een heleboel dingen, maar niet diequote:
OMG WTF BBQ?quote:
Technical Specification for Interoperability. Het voldoen aan een TSI wordt bijvoorbeeld vastgesteld door een NoBo (Notified Body). Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OMG WTF BBQ?![]()
![]()
Ben Ick zoo dom?
Of is dit de wereld van de drieletterwoorden?
Ah okee, ik schaam me er ook niet voor om vragen te stellen onder jargonfetisjisten hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:01 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb de 2 op stationsgebouw, en de 2 op de perrons. Waar is die 5e dan?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het station![]()
Ik weet ook heus wel dat het gekkenwerk is en dat de kans op succes vrij klein is. En toch vind ik het interessant genoeg om ermee bezig te zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Stille hint aan James: begin er niet aan.
Flinke tijd geleden dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar heb ik ook ooit eens een paar dagen gezeten
jaarwisseling 1993-1994 was dat
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het stationEn morgen ga ik met de bus op rails naar Simpelveld
Want?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.
oei da's nice, ben me een beetje aan het inlezen voor vertrek volgende week zaterdagavond met de n8trein (Sachsen zuid/oost hoek) daar zie ik ook het een en ander leuk spul gelegen aan een rivierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?quote:
keer een avondje? Jazekerquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:24 schreef bork het volgende:
[..]
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?
Geniet er maar van danquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
Niet toevallig de 8745?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:10 schreef Novus het volgende:
Knijters, ik wist dat V-IRM erg was qua schommelen maar 'k zat dinsdag in de 86weetikhet tussen Ut en Ht en grotver, de Python van de Efteling vond ik stiekem altijd eng maar dit was er niets meer bij. :/
Misschien over een tijdje weer met de tram.quote:
Kans dat het een bekende van mij is.quote:
Noesquote:
De conducteur(s) op CNL blijven zelf ook altijd even staan tot ongeveer 10 km/h en zwaaien ze het deurtje dichtquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Hmm, na dat incident in Dinant waarbij die conducteur beide benen verloor, zei men al snel dat dat in Nederland niet kan omdat die vertrekprocedure hier niet gebruikt wordt.
Waarom zag ik dan net een HC alle deuren behalve de zijne sluiten, en sloot de zijne pas toen de trein al reed?
Was de Benelux ri. Asd te Rsd btw...
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Mij lijkt file omstreeks 22.00 onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen - een stoptrein, IR, of een goederentrein oid...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Wegjaagtechnieken, fileproblematiek gebeurt alleen gewestelijk.
Ze zijn daar al tijden met werkzaamheden bezig. Gebeurt dus heel vaak.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Jij hebt er nog iets meer van meegekregen dan?quote:
Het staat ook op de treinticketsquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de NMBS heeft zich daadkrachtig opgesteld ma de instapincidenten. Op het grote vertrekbord in de hal van brussel-centraal staat een mededeling aan de reizigers dat ze na "het signaal toelating vertrek niet meer mogen instappen".
En nou doet de foto het niet meer.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:50 schreef thats-me het volgende:
Opgelet Vogelbekdier is door Nederland aan het rijden
Hier rijdt de 4806 bij De Haar Aansluiting onderweg naar Arnhem.
[ afbeelding ]
Copyright Richard Krol
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houdenquote:Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nou doet de foto het niet meer.
Zo is die miereneter wel mooier trouwens.
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echtquote:Op maandag 13 juli 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Says it allJA er komt weer een verhaaltje aan, JA dat komt hier, maar NEE nu nog niet
Lijkt me Rotterdam Centraalquote:Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echt
Welk station btw?
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabelquote:
Dat heeft daar niets mee te maken. Er zit gewoon copyright op de foto en als je dan de foto zonder toestemming gewoon gaat gebruiken kun je dit natuurlijk verwachten.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houden
Doei mazzelquote:Op maandag 13 juli 2009 10:02 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben even Interrailen. Tot over 19 dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een fantastische mogelijkheid tot internationale samenwerking tussen deze twee geweldige organisaties op uitvoeringsniveau. Maar dan nietquote:Op maandag 13 juli 2009 04:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabel
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dusquote:Op maandag 13 juli 2009 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:
MW41 is ook niet echt geliefd onder de reizigers.
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dus
Geen idee, ik heb er geen moeite mee. Oh ja, de ramen kunnen niet echt open. Maar dat is meer bordjesschiettechnisch lastig. Verder is het heel goed vergelijkbaar met DM'90. Met als grootste verschil dat je 3 paar deuren per bak hebt ipv 4 (analoog aan BR628/928 dus. Daarmee kun je het eigenlijk NOG beter vergelijken trouwens)quote:Op maandag 13 juli 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.quote:
Conclusie: Gup is heteroquote:Op maandag 13 juli 2009 16:00 schreef Duvel het volgende:
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.
quote:
Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnetquote:Op maandag 13 juli 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.
Dan zijn ze op weg naar de kuilwielenbank in Eindhoven. Door de slechte detectie mogen ze daar niet op eigen kracht heenrijden, dus worden ze gesleept door Shunter. Eerder gingen ze trouwens ook wel gewoon via Hengelo-Zutphen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:30 schreef Nightshadow het volgende:
Vraagjes: Waarom zie ik redelijk vaak Shunter loc's met een lintje erachter komende uit Deventer richting Zutphen? Kunnen die niet op eigen kracht rijden? Waarom gaan ze via Deventer? En waar gaan ze naartoe?
Alleen in het weekend toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnet![]()
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS sitequote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Dat zou wel een beetje onhandig zijn, 'goh, er komen veel mensen naar Nijmegen, laten we de treindienst schrappen'. Maar ja, onhandig zijn ze wel eens vaker..quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Blijkbaar. Ik heb het niemand echt zien doen, maar zowel in Knokke als ook in Blankenberge waren ze actueelquote:Op maandag 13 juli 2009 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, waren die 'CTA's' ook nog een beetje actueel? Ofwel, komt iemand daadwerkelijk ieder half uur / uur de bordjes verhangen?
Oeps tijdje niet geweest, sloeg op serie terug van Fels, sorry Fles, gifje Belgie I likequote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef bork het volgende:
De gekleurde bordjes zijn 10x nix, Zeebrugge heeft wel iets alleen is een golfje wel erg voor de hand liggend, de mijne is Wondelgem
Is dat zo?quote:
Kan ik me bijna niet voorstellen, die periode rond de vierdaagse is een no-go area voor geplande werkzaamheden!quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Behoorlijk Belgische site tot dusverre, wel.quote:
quote:Treinen aan 250 km/h
quote:Welke service krijg je?
Een trolley met snacks en drankjes tegen betaling is voorzien. Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Wie in Nederland een vervoerbewijs wil kopen zoekt het maar uitquote:Hoe kan ik in België mijn vervoerbewijs kopen?
Een vervoerbewijs kan gekocht worden in een NMBS-station dat internationale tickets verkoopt (Aalst t/m Zottegem), telefonisch bij Telesales en via internet.
Best droevig. Die lijn is sowieso al in beroerde staatquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
EN nog legaal ookquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.
Ja, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kennen we deze nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onderzoeksrapport is af
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Ja okee, meer een vliegtuigendingesje eigenlijk. Het spijt mequote:
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
Hmm, had liever gezien dat een spoorwegorganisatie ze had gered van verkoopquote:Een reddingsboot van de KNRM heeft tussen Pieterburen en Schiermonnikoog vijf wadlopers gered.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..
Elementaire natuurkundequote:
Dat het elementaire natuurkunde is dat snap zelfs ik nog wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Elementaire natuurkunde
We kennen de bewegingsvergelijkingen:
Xt = X0 + V0 * t + 0,5 * a * t2 (1)
en
Vt = V0 + a * t (2)
X0 = 0 m.
V0 = 0 ms-1
Vt = 250 km/h = 69,44 ms-1
Aangenomen dat t = 2 minuten = 120 s inderdaad, dan volgt voor de versnelling a uit vergelijking (2) een waarde van 0,579 ms-2
Vullen we dat in in vergelijking (1) dan volgt voor de afgelegde afstand Xt een waarde van 4167 m.
"Na 2 minuten 250 km/h rijden" en "dan pas 4 km afgelegd hebben" stemt dus met elkaar overeen, bij een eenparige versnelling van nog geen 0,6 ms-2, en ook die waarde is reëel
quote:
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
Ik het trouwens opgemeten in Google Earth, en Brussel - Antwerpen is iets meer dan 40 km, en aangezien Amsterdam - Rotterdam hemelsbreed een km of 50 is, zou een HSL daar helemaal niet gek zijn, zeker niet gezien die twee stomme bestaande lijnen die min of meer parallel lopen in allerlei bochten en krakkemikkigheid en zo.
OMFG!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)
Nou, hip. Morgenavond geen Tourjournaal voor mij dusquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
Het was vanmorgen nog een vies, smerig, oud ding. Krakkemikkig kan ik me niet over uitlaten, ik zat prinsheerlijk in rood-oranje skaibankjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)
Daar vergis je je inderdaad niet en eerlijk gezegd heb ik daar ook geen rekening mee gehouden, maar 'k verwacht niet dat het verschil zo groot zal zijn dat die eerdere quote over een te korte afstand tussen Antwerpen-Brussel reëel is..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen is het geen eenparige versnelling en is de 0,6m/s2 niet reëel voor de hogere snelheden, als ik me niet vergis.
Ach ik zie het wel. Pas als hij in NL ook 250 gaat rijden heb je er echt wat aan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]Heb je een miljarden kostende HSL van Amsterdam tot Antwerpen, moet je vervolgens naar Brussel met een postkoets.
Best kans dat de HSL Antwerpen - Brussel eerder klaar is dan de Fyra met 250km/h in dienst gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach ik zie het wel. Pas als hij in NL ook 250 gaat rijden heb je er echt wat aan.
Wanneer was dat voor het laatst een doorslaggevend argument dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Maglev - erg leuk maar ik verwacht niet dat men massaal maglev-routes gaat bouwen. De kosten zijn te hoog
Als er niemand begint met aanleggen is de infrastructuur er nooit... Met die instelling waren de spoorwegen nooit zo ver gekomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Maglev - erg leuk maar ik verwacht niet dat men massaal maglev-routes gaat bouwen. De kosten zijn te hoog en je kunt er eigenlijk minder mee. Nu kun je als spoorwegbedrijf creatief zijn en een route Amsterdam - Brussel - Parijs - Milaan - Rome aanvragen en je kunt 't rijden omdat die infrastructuur er helemaal is.
Maar een maglev van Amsterdam naar Berlijn naar Moskou naar China kan zeker wel handig zijn
Ze zijn nu al wel een nieuwe lijn Brussel-Mechelen aan het bouwen (middenberm E19) die geschikt zou zijn voor 200km/u, OK dat is niet echt helemaal HSL maar toch best een stukje sneller. Dan ben je al op de helft: er blijft nog iets van 20km over (inclusief die brug bij Duffel).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze geen apart HSL spoor leggen. Antwerpen-Brussel is net een metrolijn, zoveel stations.
Als het aan de spoorwegen lag, zaten we nog landelijk te kloten met beveiligingssysteem, spanningen en spoorbreedte...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er niemand begint met aanleggen is de infrastructuur er nooit... Met die instelling waren de spoorwegen nooit zo ver gekomen.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Goeiemorgen lieve wisselstorinkjes van me
Kun je nagaan waar je had kunnen zijn als je de trein naar Schiphol had genomen...quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
De Colgate-express op weg naar betere oorden idd![]()
Vind het altijd een beetje jammer dat ik niet zelf in die trein zit. Ik had al in Köln kunnen zijn nu
In de rij voor de douane.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je nagaan waar je had kunnen zijn als je de trein naar Schiphol had genomen...
Kutquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:22 schreef Socios het volgende:
Nee, niet voor vrij reizen in ieder geval. Zie achterkant.![]()
Dat zou wel erg krenterig zijn aangezien het een aansluiting is die je niet eens had kunnen halen als de treinen geen vertraging haddenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Aansluiting gemist... heb ik nu recht op GtbV?
Ik ben en blijf een Nederlander, en de reisplanner adviseerde me die aansluiting te nemen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zou wel erg krenterig zijn aangezien het een aansluiting is die je niet eens had kunnen halen als de treinen geen vertraging hadden
Nou, succesquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben en blijf een Nederlander, en de reisplanner adviseerde me die aansluiting te nemen.
Nee, vond het een beetje overdreven om te gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
heb je nog succes gehad vandaag Fles?
Waarschijnlijk niet. Al mis je nog zoveel aansluitingen, daar word niet vanuit gegaan. De 'vertraging' word berekend met je uiteindelijke aankomsttijd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Aansluiting gemist... heb ik nu recht op GtbV?
Ik lag in bedquote:
Ah, helemaal alleen?quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kijk wat ik zag in Utrecht!!
[ link | afbeelding ]
Telefoonfoto, dus erg slecht, maar het is dus de Fyra!
Wanneer verkas jij eindelijk eens naar Dv dan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Opkrassen met dat stinkding uit MIJN stad
Vanmorgen 08:30 uurquote:
shit toen was ik al uit bedquote:
Hij had een half uurtje eerder moeten zijn, dan had ik 'm wel gezien denk ik. Alhoewel: ik ben niet aan de Lunettensezijde geweest.quote:
Ik heb op mijn werk bijna geen uitzicht meer op het spoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Hij was aan het rijden, dus je had 'm aan de andere kant ook kunnen zien.
Oh, op die manierquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk bijna geen uitzicht meer op het spoor.
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:19 schreef dennistd het volgende:
Tijden van de testritten met de Fyra:
Ut a 07.24 / v 07.25,
Iew, je was er vlakbij!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?
Sinds gisteren NOG 2 maanden later dan de bedoeling was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
Wanneer verkas jij eindelijk eens naar Dv dan?
do 16 juli 2009 t/m zo 19 juli 2009 -- Testritten Fyraquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |