"Den Haag Fyra".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt wordenDat klinkt wel leuk..
En alle Zweden zich maar afvragen waar Den Haag 1, 2 en 3 gebleven zijn.quote:
Hollands Spoor. Later.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL'
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.
[..]
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.
Dat gezegd hebbende: ik wil best mee denken en input/feedback geven, zolang er niet geinvesteerd hoeft te worden
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.
Meedenken - graag! Investeren is iets wat niet aan de orde is, daarvoor is het überhaupt nog veel te veel in de ideeënfase.
Je doelt op de HSL neem ik aan? Dat weet ik. Maar ik heb niet zo veel interesse in de HSL, ik zie elders mogelijkhedenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?
Ja, Europa wil concurrentie op het spoorwegvervoer hebben en gooit per 1/1/2010 de markt voor internationaal reizigersvervoer per trein open. Ik zie daar kansen: terwijl de grote TOC's richting HST's gaan, zie ik genoeg vraag naar andersoortig vervoer per gewone Intercity's.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:38 schreef Duvel het volgende:
Om een TOC te starten bedoel je?
De routeplanner van de ANWB zegt het volgende:quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch maar eens wat over zeggen hoor![]()
[ afbeelding ]
WAT een EPIC FAIL is dit danReistijd "met de auto, volgens 9292OV" die varieert
![]()
Ja, de KORTSTE reistijd volgenns 9292OV is,wat een toeval
, gelijk aan de reistijd met NS. in ALLE gevallen. Ra ra.... De langste reistijd is de reistijd met de auto.
Welke suikerbiet zit er in het PR-team van NS HiSpeed terwijl hij nog niet eens uit de site van 9292OV komt??
quote:Amsterdam - Rotterdam:
manier V: A: duur: kosten
OV 18:15 19:46 01:31 ¤ 15,24 / met korting ¤ 9,94
Auto 18:02 19:18 01:17 Benzine ¤ 7,50 / Diesel ¤ 5,40
Schiphol - Rotterdam
OV: 18:02 19:16 01:14 ¤ 13,27 / met korting ¤ 8,37
Auto 18:02 19:04 01:03 Benzine ¤ 5,90 / Diesel ¤ 4,30
Oh juist. Onnodige hipdoenerij. Google kwam met een heleboel dingen, maar niet diequote:
OMG WTF BBQ?quote:
Technical Specification for Interoperability. Het voldoen aan een TSI wordt bijvoorbeeld vastgesteld door een NoBo (Notified Body). Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OMG WTF BBQ?![]()
![]()
Ben Ick zoo dom?
Of is dit de wereld van de drieletterwoorden?
Ah okee, ik schaam me er ook niet voor om vragen te stellen onder jargonfetisjisten hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:01 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb de 2 op stationsgebouw, en de 2 op de perrons. Waar is die 5e dan?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het station![]()
Ik weet ook heus wel dat het gekkenwerk is en dat de kans op succes vrij klein is. En toch vind ik het interessant genoeg om ermee bezig te zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Stille hint aan James: begin er niet aan.
Flinke tijd geleden dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar heb ik ook ooit eens een paar dagen gezeten
jaarwisseling 1993-1994 was dat
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het stationEn morgen ga ik met de bus op rails naar Simpelveld
Want?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.
oei da's nice, ben me een beetje aan het inlezen voor vertrek volgende week zaterdagavond met de n8trein (Sachsen zuid/oost hoek) daar zie ik ook het een en ander leuk spul gelegen aan een rivierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?quote:
keer een avondje? Jazekerquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:24 schreef bork het volgende:
[..]
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?
Geniet er maar van danquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
Niet toevallig de 8745?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:10 schreef Novus het volgende:
Knijters, ik wist dat V-IRM erg was qua schommelen maar 'k zat dinsdag in de 86weetikhet tussen Ut en Ht en grotver, de Python van de Efteling vond ik stiekem altijd eng maar dit was er niets meer bij. :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |