abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:48:10 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70828940
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ding zal niet voor niets V250 heten...
Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.

Men moet zich de ogen uit de kop schamen verdorie. In Hongarije is 160 km/h standaard op de grote lijnen. HONGARIJE
In België wordt gewoon planmatig 200 km/h gereden in de IC-diensten Brussel - Luik. Zonder toeslag.

Maar wij moeten extra betalen en doen, omdat er EINDELIJK, anno 2009, hier ook eens een trein 160 gaat rijden. Is het niet geweldig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:54:48 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70829195
En hetzelfde verhaal gaat natuurlijk op voor de V250. In Frankrijk en Duitsland reden ze een kwart eeuw geleden al harder. En in Japan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70829365
Vergeet het reserveren niet....

Maarre 200 per uur op Brussel-Luik? Mischien moet ik maar eens een ommetje maken via Maastricht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 09-07-2009 22:08:18 (nulletje) ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:04:19 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70829580
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:59 schreef Fixers het volgende:
Maarre 20 per uur op Brussel-Luik? Mischien moet ik maar eens een ommetje maken via Maastricht.
Er ligt een stuk hogesnelheidslijn tussen Ans en Leuven, apart van de "bestaande" lijn over Waremme, Landen en Tienen. Daar liggen tussen Ans en Leuven geen stations aan, en daar wordt door gewone normale toeslagvrije binnenlandse IC's 200 gereden ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:07:35 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70829694
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.

Men moet zich de ogen uit de kop schamen verdorie. In Hongarije is 160 km/h standaard op de grote lijnen. HONGARIJE
In België wordt gewoon planmatig 200 km/h gereden in de IC-diensten Brussel - Luik. Zonder toeslag.

Maar wij moeten extra betalen en doen, omdat er EINDELIJK, anno 2009, hier ook eens een trein 160 gaat rijden. Is het niet geweldig?
Mee eens.

Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:06 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70830005
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke panto je op hebt. Ik weet wel dat in Duitsland normaal met de achterste op gereden wordt, behalve als de eerste wagons een Kwaliteitslading hebben (nieuwe auto's bijvoorbeeld). Dan zet je de voorste op om het risico van afspringende vonken te beperken. Voor de rest? Conventie. Wat je ook weleens ziet is dat getrokken treinen bij vertrek beide panto's op hebben, en zodra er wat snelheid is dat ze er eentje laten zakken, om piekbelastng te voorkomen.
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.

Het opzetten van een tweede panto was bij oude e-locs zinvol omdat die bij het optrekken grote stromen vroegen en je dan plaatselijk een te warme rijdraad kon krijgen als al die stroom door één pantograaf moest (kans op draadbreuk). Moderne locs met vermogenselektronica vertonen dat gedrag niet meer, en het is dus eigenlijk onzin om dan nog met twee panto's op weg te rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:12 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830010
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Die blaag is jonger dan ik trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:36 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70830034
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Zo werkt de democratie hier niet gelukkig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:17:49 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830082
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:16 schreef Duvel het volgende:
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.
Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt? Dat lijkt me toch niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70830157
Kan ik ergens vinden waar die bordjes met '14' (driehoek, groen) en 'S' (wit, langwerpig en een puntig) betekenen die langs het spoor staan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_70830196
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En hetzelfde verhaal gaat natuurlijk op voor de V250. In Frankrijk en Duitsland reden ze een kwart eeuw geleden al harder. En in Japan.
Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerder
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:21:42 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830230
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:19 schreef crossover het volgende:
'14' (driehoek, groen)
Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
quote:
'S' (wit, langwerpig en een puntig)
Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70830508
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
[..]

Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)
Thanks! En rechthoekig met '52' er in?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:29:42 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830567
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:28 schreef crossover het volgende:

[..]

Thanks! En rechthoekig met '52' er in?
hoe rechthoekig? Landscape - style zeg maar? Dat is een afstandsbord. 52 kilometer vanaf het begin van de lijn. Om de honderd meter staan ook kleinere bordjes in de berm. 52,1 en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:34:20 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70830777
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerder
En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:37:52 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830934
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
Ja die fastech ja Maar het lijkt erop dat die operationeel niet harder dan 320 gaat rijden. Nog hard zat, Zelfs voor Frankrijk is dat vrij recent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70831407
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
De fasttech prototype kan 405km/u. Alleen hebben ze dan geluidsproblemen, gezien de huizen in Japan "ietsje" dichterbij het spoor staan. Die remoren vond ik briljant
De E5 en E6 (beide afgeleid van dit prototype) gaan trager. Eerst tot 300km/u. Later gaat de E5 op 320 werken. De E6 gaat sowieso wat trager, die is voor kleinere trajecten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:50:29 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70831461
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt? Dat lijkt me toch niet
Nee, andersom: als je hogere stromen af wilt nemen, moet je harder duwen. Maar ook weer niet te hard, want dan gaat de bovenleiding stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:58:47 #69
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70831832
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
quote:
"De Fyra zal dus pas een jaar later dan de Thalys het traject afleggen. 'Toch hebben wij er vertrouwen in dat beide treinen rendabel zullen zijn', zegt Goovaerts. 'De Thalys zal eerder mikken op de afstand Parijs-Amsterdam en de Fyra op kortere ritten. Voor de Fyra hebben we een jong en dynamisch publiek voor ogen. Maar beide zullen zowel zakenreizigers als recreatieve reizigers aantrekken. Hoewel de Thalys een topsnelheid van 300 kilometer per uur kan halen, zullen beide hoge snelheidstreinen dezelfde reistijd hebben. De Thalys doet een extra halte aan: Den Haag. "
Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Same shit, different day
SC hopper present
pi_70831926
tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:01:31 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70831932
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]

Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
pi_70832613
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]

Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Echt wat een stel prutsers bij elkaar.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:30:37 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833053
Zo wordt het er niet duidelijker op.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:33:16 #74
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70833163
s
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.
Velen zullen het lezen als "zodra beide treinen over de HSL rijden, de ene met 250, de andere met 300 km/u doen ze er even lang over aangezien de Thalys in Den Haag zal stoppen".........
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:35:23 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833249
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:33 schreef Koen66 het volgende:
s
[..]

Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.
Velen zullen het lezen als "zodra beide treinen over de HSL rijden, de ene met 250, de andere met 300 km/u doen ze er even lang over aangezien de Thalys in Den Haag zal stoppen".........
Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.

Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:37:33 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833332
Over de minister - ik denk dat V&W een te grote verzameling is. Naast trein heb je ook nog auto, boot, vliegtuig, enz. Wat allemaal onder V&W valt. Een opsplitsing lijkt me zinniger: auto en boot, trein en vliegtuig. Minder werkdruk bij beide ministers/ministeries wat ervoor zou kunnen zorgen dat er meer gedaan kan worden.

Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.

Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:40:04 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833421
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.
Het is echt een gladjakker die van alles belooft en nooit iets realiseert.

En dan vallen de overjarige buurvrouwen die bij mij in de buurt wonen ook op hem.
quote:
Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
Ik meld me aan voor de website en de dienstplanning.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:44:13 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833567
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail (). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:49:49 #79
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70833741
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Maar zodra ie naar de HSL verkast skipt ie direct Den Haag. En gaat ie in 1e instantie slechts 160 rijden.
Maar tegen de tijd dat V250 gaat rijden rijdt Thalys echt al wel 'V300' en is ie echt rapper over het gehele HSL traject. Dus ik zie in geen enkel stadium een situatie waarin Thalys net zo lang over 'het traject'' doet als Fyra, hetzij Traxx+Prio, hetzij V250.....
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 10 juli 2009 @ 02:55:28 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70836678
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
pi_70837295
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 02:55 schreef James1988 het volgende:
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
Dat is een M6 van de NMBS. Ik heb de rolstoelrijtuigen met deur wel gezien, maar wist niet dat er nog zo'n laadklep in zat. Volgens mij werkt dat in Nederland overigens niet, die rolstoelafdelingen met bijbehorende deur zitten op de onderverdieping van een dubbeldeksrijtuig. De perrons zijn daar hier te hoog voor.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:32 #82
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70837978
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:00:48 #83
148385 Wadloper
Noorderling
pi_70838120
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
Tevens maximale baanvaksnelheid
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:06:00 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70838237
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:17:49 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_70838505
tvp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:37:52 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839002
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.

Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:43:27 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839134
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:45:18 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839175
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:46:59 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839233
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:50:56 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839350
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Zoetermeer HSL!

Of NS HiSpeed moet in plaats van met KLm met Ryanair in zee gaan, dan wordt het inderdaad Den Haag Oost.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:52:09 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839382
Op zich nog niet eens een volkomen belachelijk idee. Als ze toch al met zo'n shuttle aan de gang gaan en in de wereldstad Breda een stop maken.. Zolang het maar een viersporig station wordt zodat Thalys er gewoon langs kan. James1988, lees je mee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:58:55 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839584
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:01:34 #93
136283 knars
Teethgrinder
pi_70841587
Als dan ooit nog station Gouweknoop wordt gerealiseerd kun je die ook nog hernoemen tot Den Haag-Buiten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:07:37 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841784
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Vergeet Pijnacker Noord niet in het rijtje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:09:37 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841863
In plaats van Den Haag Oost, wat bij ProRail vast problemen oplevert omdat er al een onderstation is met die naam, kunnen we het ook Den Haag Europa noemen, zoals in Lille. Dan krijgt het station nog internationale allure ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:16:32 #96
136283 knars
Teethgrinder
pi_70842101
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:34:14 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70842722
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:14 #98
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_70842892
Er rijdt hier, zo te horen, net een stoomtrein door station Nijmegen. Kan hem niet zien, dus weet ook niet in welke richting deze rijdt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_70843021
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef bork het volgende:
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt worden Dat klinkt wel leuk..
dag
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:44:18 #100
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70843056
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef knars het volgende:
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
Zijn we eindelijk van af van die overstap bij Duivendrecht als eerste kennismaking met Nederland voor mensen die per vliegtuig en trein komen, krijgen we dat weer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')