abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:48:17 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70809458

Hier alweer deel #172 (honderdtweeënzeventig) in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier bijna helemaal aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met �HiSpeed� gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - M�nster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW�s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM�90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW�s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op 1traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (7x per dag), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 12:50:23 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70809525
Wat is die OP teringverneukt zeg!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70809663
over dat verstopt zitten klopt wel, eens een keertje heb ik er heel hard op gescheten zat echt bijna tot het randje vol met poep en toen wou die niet meer doorspoelen stond er buiten ook nog eens iemand te wachten totdat ik klaar was en ik was maar heel snel naar de andere kant van de trein gerend
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 12:56:07 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_70809728
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:54 schreef RubenK het volgende:
over dat verstopt zitten klopt wel, eens een keertje heb ik er heel hard op gescheten zat echt bijna tot het randje vol met poep en toen wou die niet meer doorspoelen stond er buiten ook nog eens iemand te wachten totdat ik klaar was en ik was maar heel snel naar de andere kant van de trein gerend
Het is lunchtijd
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_70809849
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70809888
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:50 schreef Duvel het volgende:
Wat is die OP teringverneukt zeg!
De ARR, SYN en CXX plaatjes zijn weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:03:14 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70809991
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De ARR, SYN en CXX plaatjes zijn weg
Ik zie in de URL dat ze bij chello en een of andere Nielsen op de server stonden. Is Björn blijkbaar nog steeds boos?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70810148
Waarom is/ was ´ie boos eigenlijk?
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:13:12 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70810345
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:54 schreef RubenK het volgende:
over dat verstopt zitten klopt wel, eens een keertje heb ik er heel hard op gescheten zat echt bijna tot het randje vol met poep en toen wou die niet meer doorspoelen stond er buiten ook nog eens iemand te wachten totdat ik klaar was en ik was maar heel snel naar de andere kant van de trein gerend
In een stilstaande trein? Hadden de mensen buiten ook nog kunnen meegenieten .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:13:44 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70810370
Zo heb ik station Steenwijk nog een keer van een extra biels voorzien.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:13:58 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_70810378
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De ARR, SYN en CXX plaatjes zijn weg
De thalys mist ook. En de oude tram is ook verdwenen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:20:53 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70810650
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:13 schreef greavy het volgende:
De thalys mist ook. En de oude tram is ook verdwenen.
Die trem bestaat niet meer Maar die THA zal ook wel bij Björn staan dan. Nou ja, sloop maar uit de wiki Wie heeft er leuke plaatjes van een Lintje of een Spurt? Ik heb wel genoeg Protossen op zich
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:31:50 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_70811035
Ik zal wel even kijken als ik een mooi fotootje kan maken.
Ben toch zometeen me oom ophalen @ station Dordrecht, en daar staan Spurts.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:36:26 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70811199
Is die hele OP, met uitzondering van de vorige delen, eigenlijk wel nodig? Iedereen weet toch wel wat NS en Arriva enzo zijn
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:36:31 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70811206
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:13 schreef JDude het volgende:
Zo heb ik station Steenwijk nog een keer van een extra biels voorzien.
Oh nou komen de verhalen hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:47:03 #16
136283 knars
Teethgrinder
pi_70811558
In koplopers vond ik het altijd wel fijn om door te trekken als er op volle snelheid langs station Zoetermeer wordt gereden. Blijft toch een soort frustratie tegen een oude werkgever, denk ik.
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:50:26 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70811670
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:47 schreef knars het volgende:
In koplopers vond ik het altijd wel fijn om door te trekken als er op volle snelheid langs station Zoetermeer wordt gereden. Blijft toch een soort frustratie tegen een oude werkgever, denk ik.
Hoezo dat?
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:01:20 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70812061
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:07 schreef Socios het volgende:
Waarom is/ was ´ie boos eigenlijk?
Eh ja, paar topics terug vond ie het steeds meer een kutforum worden.

Ik zou dan zeggen: hang wat minder rond in KPD, maar goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:35:39 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70813375
En, is het al bekend of NS met tijdelijk vervoer over de HSL mag starten?
pi_70814043
TVP met foto

  donderdag 9 juli 2009 @ 14:56:18 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70814132
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:54 schreef KapiteinT het volgende:
TVP met foto

[ afbeelding ]
Linkerspoor! Dat dit kan in Nederland!*

* Duh.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:20:22 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70815027
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 14:56 schreef Duvel het volgende:
Linkerspoor! Dat dit kan in Nederland!*

* Duh.
HOAX geen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:24:38 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70815175
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool, doen ze dat ook al met cargo?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:43:27 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70815907
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX geen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien is er ook nog iets aan de hand met de pantografen.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:56:32 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70816363
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bovendien is er ook nog iets aan de hand met de pantografen.
Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2009 @ 17:25:11 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70819702
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70819856
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
Laten ze eerst die bocht is goedleggen, dat scheelt al minuten.
pi_70821187
tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:12:14 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70823169
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
tvp

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:18:54 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70823402
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
NS zal wel gek zijn zeker Stellen zelf een verbetering van de dienstregeling voor, maar nee, het is weer niet genoeg want eoa knollenveldgehucht wil MEER MEER MEER, zonder zinnige reden. Dan zegt NS: "Okee, dan niet " En daar heeft NS gelijk in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70824008
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX geen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
pi_70824268
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?


Toch intelligenter dan tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:21:47 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70825583
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:22:08 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70825595
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
pi_70825762
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:22 schreef James1988 het volgende:
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
http://www.nu.nl/economie(...)mber-in-gebruik.html jah
dag
pi_70825778
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
Is die hele OP, met uitzondering van de vorige delen, eigenlijk wel nodig? Iedereen weet toch wel wat NS en Arriva enzo zijn
Voorkomt wel vragen erover van treinnoobs in dit topic
dag
pi_70825825
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
dag
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:28:56 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70825853
Dit zijn de tarieven btw:

Eerste 4 weken (introductiefase):


Daarna:
pi_70826553
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:50:05 #40
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70826639
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef RubenK het volgende:
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
Klopt. Maar hoe vaak wist je - pak 'm beet de afgelopen twee jaar - al twee weken van tevoren dat je van Amsterdam naar Rotterdam of terug zou reizen?

En hoe zit het nou met, bijvoorbeeld, iemand die van Purmerend naar Dordrecht reist en graag een stukje HSL meepakt? Heeft die dan drie tickets nodig?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:02:29 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827133
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
De Ferrari 550 Maranello rijdt wel 300 km/u
Waarom kan de VW golf van mijn grootmoeder dan geen 300 km/u?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:13:37 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827592
Toch maar eens wat over zeggen hoor



WAT een EPIC FAIL is dit dan Reistijd "met de auto, volgens 9292OV" die varieert

Ja, de KORTSTE reistijd volgenns 9292OV is, wat een toeval , gelijk aan de reistijd met NS. in ALLE gevallen. Ra ra.... De langste reistijd is de reistijd met de auto.

Welke suikerbiet zit er in het PR-team van NS HiSpeed terwijl hij nog niet eens uit de site van 9292OV komt??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:16:31 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70827719
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:21:34 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827959
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:16 schreef JDude het volgende:
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:22:40 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70827997
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
quote:
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:24:00 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70828051
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
True.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:26:31 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70828146
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?
Ik geloof dat er zoveel uitzonderingen waren waarbij in plaats van met de achterste met de voorste panto op gereden moest worden, dat ze er maar de standaard van hebben gemaakt. Ik dacht dat het niet kon in verband met te grote opdrukkrachten, maar misschien is dat in België met 3kV minder van belang?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70828697
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
In het nu.nl artikel...
quote:
[..]

Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
dag
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:42:07 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70828726
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke panto je op hebt. Ik weet wel dat in Duitsland normaal met de achterste op gereden wordt, behalve als de eerste wagons een Kwaliteitslading hebben (nieuwe auto's bijvoorbeeld). Dan zet je de voorste op om het risico van afspringende vonken te beperken. Voor de rest? Conventie. Wat je ook weleens ziet is dat getrokken treinen bij vertrek beide panto's op hebben, en zodra er wat snelheid is dat ze er eentje laten zakken, om piekbelastng te voorkomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:42:35 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70828742
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:41 schreef Peter het volgende:

Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
Dat ding zal niet voor niets V250 heten...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:48:10 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70828940
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat ding zal niet voor niets V250 heten...
Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.

Men moet zich de ogen uit de kop schamen verdorie. In Hongarije is 160 km/h standaard op de grote lijnen. HONGARIJE
In België wordt gewoon planmatig 200 km/h gereden in de IC-diensten Brussel - Luik. Zonder toeslag.

Maar wij moeten extra betalen en doen, omdat er EINDELIJK, anno 2009, hier ook eens een trein 160 gaat rijden. Is het niet geweldig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:54:48 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70829195
En hetzelfde verhaal gaat natuurlijk op voor de V250. In Frankrijk en Duitsland reden ze een kwart eeuw geleden al harder. En in Japan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70829365
Vergeet het reserveren niet....

Maarre 200 per uur op Brussel-Luik? Mischien moet ik maar eens een ommetje maken via Maastricht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 09-07-2009 22:08:18 (nulletje) ]
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:04:19 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70829580
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:59 schreef Fixers het volgende:
Maarre 20 per uur op Brussel-Luik? Mischien moet ik maar eens een ommetje maken via Maastricht.
Er ligt een stuk hogesnelheidslijn tussen Ans en Leuven, apart van de "bestaande" lijn over Waremme, Landen en Tienen. Daar liggen tussen Ans en Leuven geen stations aan, en daar wordt door gewone normale toeslagvrije binnenlandse IC's 200 gereden ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:07:35 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70829694
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel een modderfiguur. Zo'n beetje heel Europa rijdt allang minimaal 160-180 op de grote lijnen, en nou er in Nederland EINDELIJK ook eens een normale reizigerstrein harder dan 140 mag rijden, EENTJE ja, gaat ineens de champagne open en klopt men zich op de borst.

Men moet zich de ogen uit de kop schamen verdorie. In Hongarije is 160 km/h standaard op de grote lijnen. HONGARIJE
In België wordt gewoon planmatig 200 km/h gereden in de IC-diensten Brussel - Luik. Zonder toeslag.

Maar wij moeten extra betalen en doen, omdat er EINDELIJK, anno 2009, hier ook eens een trein 160 gaat rijden. Is het niet geweldig?
Mee eens.

Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:06 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70830005
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke panto je op hebt. Ik weet wel dat in Duitsland normaal met de achterste op gereden wordt, behalve als de eerste wagons een Kwaliteitslading hebben (nieuwe auto's bijvoorbeeld). Dan zet je de voorste op om het risico van afspringende vonken te beperken. Voor de rest? Conventie. Wat je ook weleens ziet is dat getrokken treinen bij vertrek beide panto's op hebben, en zodra er wat snelheid is dat ze er eentje laten zakken, om piekbelastng te voorkomen.
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.

Het opzetten van een tweede panto was bij oude e-locs zinvol omdat die bij het optrekken grote stromen vroegen en je dan plaatselijk een te warme rijdraad kon krijgen als al die stroom door één pantograaf moest (kans op draadbreuk). Moderne locs met vermogenselektronica vertonen dat gedrag niet meer, en het is dus eigenlijk onzin om dan nog met twee panto's op weg te rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:12 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830010
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Die blaag is jonger dan ik trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:16:36 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70830034
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:07 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je moet je verkiesbaar stellen als minister van Verkeer en Waterstaat. Iedere keer als ik Camorra Eurlings in beeld zie heb ik de neiging hem neer te slaan.
Zo werkt de democratie hier niet gelukkig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:17:49 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830082
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:16 schreef Duvel het volgende:
In Nederland is de opdruk van de pantograaf vrij hoog door de grote stromen. Bij 3kV zijn die stromen bij gelijktijdig vermogen twee keer zo klein, dus zou je met minder druk toekunnen. Door de kopvorm van de treinen wordt de panto extra tegen de draad gedrukt, wat tot beschadiging kan leiden.
Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt? Dat lijkt me toch niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70830157
Kan ik ergens vinden waar die bordjes met '14' (driehoek, groen) en 'S' (wit, langwerpig en een puntig) betekenen die langs het spoor staan?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_70830196
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
En hetzelfde verhaal gaat natuurlijk op voor de V250. In Frankrijk en Duitsland reden ze een kwart eeuw geleden al harder. En in Japan.
Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerder
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:21:42 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830230
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:19 schreef crossover het volgende:
'14' (driehoek, groen)
Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
quote:
'S' (wit, langwerpig en een puntig)
Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70830508
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
[..]

Halteplaats/station binnen remafstand (ca. 1km verderop)
Thanks! En rechthoekig met '52' er in?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:29:42 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830567
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:28 schreef crossover het volgende:

[..]

Thanks! En rechthoekig met '52' er in?
hoe rechthoekig? Landscape - style zeg maar? Dat is een afstandsbord. 52 kilometer vanaf het begin van de lijn. Om de honderd meter staan ook kleinere bordjes in de berm. 52,1 en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:34:20 #65
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70830777
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Japan was er al in 1964 met hun Shin 0 series: 220 km/u. 60 km harder en 45 jaar eerder
En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:37:52 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70830934
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
Ja die fastech ja Maar het lijkt erop dat die operationeel niet harder dan 320 gaat rijden. Nog hard zat, Zelfs voor Frankrijk is dat vrij recent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70831407
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En nu iets tussen de 300 en 400 km/h, ik dacht 360.
De fasttech prototype kan 405km/u. Alleen hebben ze dan geluidsproblemen, gezien de huizen in Japan "ietsje" dichterbij het spoor staan. Die remoren vond ik briljant
De E5 en E6 (beide afgeleid van dit prototype) gaan trager. Eerst tot 300km/u. Later gaat de E5 op 320 werken. De E6 gaat sowieso wat trager, die is voor kleinere trajecten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:50:29 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70831461
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht even. Begrijp ik nu dat de hoeveelheid afgenomen stroom afhankelijk is van de kracht waarmee het sleepstuk tegen de rijdraad geduwd wordt? Dat lijkt me toch niet
Nee, andersom: als je hogere stromen af wilt nemen, moet je harder duwen. Maar ook weer niet te hard, want dan gaat de bovenleiding stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 22:58:47 #69
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70831832
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
quote:
"De Fyra zal dus pas een jaar later dan de Thalys het traject afleggen. 'Toch hebben wij er vertrouwen in dat beide treinen rendabel zullen zijn', zegt Goovaerts. 'De Thalys zal eerder mikken op de afstand Parijs-Amsterdam en de Fyra op kortere ritten. Voor de Fyra hebben we een jong en dynamisch publiek voor ogen. Maar beide zullen zowel zakenreizigers als recreatieve reizigers aantrekken. Hoewel de Thalys een topsnelheid van 300 kilometer per uur kan halen, zullen beide hoge snelheidstreinen dezelfde reistijd hebben. De Thalys doet een extra halte aan: Den Haag. "
Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Same shit, different day
SC hopper present
pi_70831926
tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:01:31 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70831932
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]

Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
pi_70832613
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:58 schreef Koen66 het volgende:
Stukje van gisteren op een ander forum dat het weer uit de Belgische krant 'De Standaard' heeft
[..]

Heb ik wat gemist?? Thalys gaat Den Haag toch gewoon overslaan zodra de HSL in gebruik genomen wordt??
Echt wat een stel prutsers bij elkaar.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:30:37 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833053
Zo wordt het er niet duidelijker op.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:33:16 #74
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70833163
s
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.
Velen zullen het lezen als "zodra beide treinen over de HSL rijden, de ene met 250, de andere met 300 km/u doen ze er even lang over aangezien de Thalys in Den Haag zal stoppen".........
Same shit, different day
SC hopper present
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:35:23 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833249
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:33 schreef Koen66 het volgende:
s
[..]

Zoals jij het stelt is het correct, maar dit Belgische verhaal is te verwarrend.
Velen zullen het lezen als "zodra beide treinen over de HSL rijden, de ene met 250, de andere met 300 km/u doen ze er even lang over aangezien de Thalys in Den Haag zal stoppen".........
Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.

Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:37:33 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833332
Over de minister - ik denk dat V&W een te grote verzameling is. Naast trein heb je ook nog auto, boot, vliegtuig, enz. Wat allemaal onder V&W valt. Een opsplitsing lijkt me zinniger: auto en boot, trein en vliegtuig. Minder werkdruk bij beide ministers/ministeries wat ervoor zou kunnen zorgen dat er meer gedaan kan worden.

Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.

Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:40:04 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833421
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.
Het is echt een gladjakker die van alles belooft en nooit iets realiseert.

En dan vallen de overjarige buurvrouwen die bij mij in de buurt wonen ook op hem.
quote:
Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
Ik meld me aan voor de website en de dienstplanning.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:44:13 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833567
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail (). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:49:49 #79
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70833741
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Maar zodra ie naar de HSL verkast skipt ie direct Den Haag. En gaat ie in 1e instantie slechts 160 rijden.
Maar tegen de tijd dat V250 gaat rijden rijdt Thalys echt al wel 'V300' en is ie echt rapper over het gehele HSL traject. Dus ik zie in geen enkel stadium een situatie waarin Thalys net zo lang over 'het traject'' doet als Fyra, hetzij Traxx+Prio, hetzij V250.....
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 10 juli 2009 @ 02:55:28 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70836678
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
pi_70837295
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 02:55 schreef James1988 het volgende:
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
Dat is een M6 van de NMBS. Ik heb de rolstoelrijtuigen met deur wel gezien, maar wist niet dat er nog zo'n laadklep in zat. Volgens mij werkt dat in Nederland overigens niet, die rolstoelafdelingen met bijbehorende deur zitten op de onderverdieping van een dubbeldeksrijtuig. De perrons zijn daar hier te hoog voor.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:32 #82
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70837978
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:00:48 #83
148385 Wadloper
Noorderling
pi_70838120
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
Tevens maximale baanvaksnelheid
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:06:00 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70838237
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:17:49 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_70838505
tvp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:37:52 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839002
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.

Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:43:27 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839134
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:45:18 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839175
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:46:59 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839233
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:50:56 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839350
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Zoetermeer HSL!

Of NS HiSpeed moet in plaats van met KLm met Ryanair in zee gaan, dan wordt het inderdaad Den Haag Oost.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:52:09 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839382
Op zich nog niet eens een volkomen belachelijk idee. Als ze toch al met zo'n shuttle aan de gang gaan en in de wereldstad Breda een stop maken.. Zolang het maar een viersporig station wordt zodat Thalys er gewoon langs kan. James1988, lees je mee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:58:55 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839584
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:01:34 #93
136283 knars
Teethgrinder
pi_70841587
Als dan ooit nog station Gouweknoop wordt gerealiseerd kun je die ook nog hernoemen tot Den Haag-Buiten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:07:37 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841784
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Vergeet Pijnacker Noord niet in het rijtje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:09:37 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841863
In plaats van Den Haag Oost, wat bij ProRail vast problemen oplevert omdat er al een onderstation is met die naam, kunnen we het ook Den Haag Europa noemen, zoals in Lille. Dan krijgt het station nog internationale allure ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:16:32 #96
136283 knars
Teethgrinder
pi_70842101
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:34:14 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70842722
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:14 #98
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_70842892
Er rijdt hier, zo te horen, net een stoomtrein door station Nijmegen. Kan hem niet zien, dus weet ook niet in welke richting deze rijdt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_70843021
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef bork het volgende:
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt worden Dat klinkt wel leuk..
dag
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:44:18 #100
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70843056
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef knars het volgende:
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
Zijn we eindelijk van af van die overstap bij Duivendrecht als eerste kennismaking met Nederland voor mensen die per vliegtuig en trein komen, krijgen we dat weer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')