Laten ze eerst die bocht is goedleggen, dat scheelt al minuten.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
NS zal wel gek zijn zekerquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
HOAXgeen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
http://www.nu.nl/economie(...)mber-in-gebruik.html jahquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:22 schreef James1988 het volgende:
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
Voorkomt wel vragen erover van treinnoobs in dit topicquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
Is die hele OP, met uitzondering van de vorige delen, eigenlijk wel nodig? Iedereen weet toch wel wat NS en Arriva enzo zijn
Klopt. Maar hoe vaak wist je - pak 'm beet de afgelopen twee jaar - al twee weken van tevoren dat je van Amsterdam naar Rotterdam of terug zou reizen?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef RubenK het volgende:
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
De Ferrari 550 Maranello rijdt wel 300 km/uquote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:16 schreef JDude het volgende:
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.quote:Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
True.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
Ik geloof dat er zoveel uitzonderingen waren waarbij in plaats van met de achterste met de voorste panto op gereden moest worden, dat ze er maar de standaard van hebben gemaakt. Ik dacht dat het niet kon in verband met te grote opdrukkrachten, maar misschien is dat in België met 3kV minder van belang?quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef Fixers het volgende:
[..]
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?
In het nu.nl artikel...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..quote:[..]
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Dat ding zal niet voor niets V250 heten...quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:41 schreef Peter het volgende:
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |