abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 juli 2009 @ 17:25:11 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70819702
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70819856
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
Laten ze eerst die bocht is goedleggen, dat scheelt al minuten.
pi_70821187
tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:12:14 #29
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70823169
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:09 schreef ghizzer het volgende:
tvp

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:18:54 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70823402
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat Groningen en Drenthe bij de NS er op aan gaan dringen dat de vierde trein er toch komt tussen Groningen en Zwolle. Ze willen niet meer dat beide intercity's gaan stoppen op Hoogeveen, maar een van beide. Hiermee gaat Hoogeveen dan toch van twee naar drie treinen per uur
NS zal wel gek zijn zeker Stellen zelf een verbetering van de dienstregeling voor, maar nee, het is weer niet genoeg want eoa knollenveldgehucht wil MEER MEER MEER, zonder zinnige reden. Dan zegt NS: "Okee, dan niet " En daar heeft NS gelijk in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_70824008
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX geen linkerspoor. Gesoepte frontseinen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
pi_70824268
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, da's standaard in België tegenwoordig: voorste panto op.
Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?


Toch intelligenter dan tvp
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:21:47 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70825583
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nee, niks gesoept (ja oke, kleiner gemaakt). Dit is tussen Roosendaal en de Belgische grens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:22:08 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70825595
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
pi_70825762
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:22 schreef James1988 het volgende:
Er is groen licht gegeven voor vervoer over de HSL met Traxx + ICRm per 7 september. Bron: PDF op NSHispeed.nl
http://www.nu.nl/economie(...)mber-in-gebruik.html jah
dag
pi_70825778
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:36 schreef De_Hertog het volgende:
Is die hele OP, met uitzondering van de vorige delen, eigenlijk wel nodig? Iedereen weet toch wel wat NS en Arriva enzo zijn
Voorkomt wel vragen erover van treinnoobs in dit topic
dag
pi_70825825
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
dag
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:28:56 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70825853
Dit zijn de tarieven btw:

Eerste 4 weken (introductiefase):


Daarna:
pi_70826553
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
  donderdag 9 juli 2009 @ 20:50:05 #40
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70826639
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:47 schreef RubenK het volgende:
nou die superdiscount is wel goedkoper dan een enkeltje nu kost...
Klopt. Maar hoe vaak wist je - pak 'm beet de afgelopen twee jaar - al twee weken van tevoren dat je van Amsterdam naar Rotterdam of terug zou reizen?

En hoe zit het nou met, bijvoorbeeld, iemand die van Purmerend naar Dordrecht reist en graag een stukje HSL meepakt? Heeft die dan drie tickets nodig?
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:02:29 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827133
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
De Ferrari 550 Maranello rijdt wel 300 km/u
Waarom kan de VW golf van mijn grootmoeder dan geen 300 km/u?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:13:37 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827592
Toch maar eens wat over zeggen hoor



WAT een EPIC FAIL is dit dan Reistijd "met de auto, volgens 9292OV" die varieert

Ja, de KORTSTE reistijd volgenns 9292OV is, wat een toeval , gelijk aan de reistijd met NS. in ALLE gevallen. Ra ra.... De langste reistijd is de reistijd met de auto.

Welke suikerbiet zit er in het PR-team van NS HiSpeed terwijl hij nog niet eens uit de site van 9292OV komt??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:16:31 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70827719
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:21:34 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70827959
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:16 schreef JDude het volgende:
Mja, als je dezelfde reizen op Googlemaps intikt, kom je op de minimumtijden in het NS-tabelletje uit. Files nog niet meegerekend, dus.
ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:22:40 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70827997
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 20:28 schreef Peter het volgende:
'De Thalys rijdt vanaf eind dit jaar al wel 300 kilometer per uur op het hogesnelheidsspoor.'
Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
quote:
Waarom kan die zuurstok dan geen 300km/u?
Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:24:00 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70828051
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:

ja maar goed, 9292 geeft tegenwoordig "ter vergelijking" ook reistijden met de auto (zoals ook G Maps idd, en map24 en viamichelin en al die anderen). Maar ik geloof niet dat de minimumtijden met de auto op alle trajecten PRECIES gelijk zijn aan de planmatige treintijden. Dat zou minimaal raar zijn.
True.
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:26:31 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70828146
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:45 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is daar eigenlijk een specifieke reden voor, of is dat iets cultureels net als de keus voor links of rechts rijden?
Ik geloof dat er zoveel uitzonderingen waren waarbij in plaats van met de achterste met de voorste panto op gereden moest worden, dat ze er maar de standaard van hebben gemaakt. Ik dacht dat het niet kon in verband met te grote opdrukkrachten, maar misschien is dat in België met 3kV minder van belang?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_70828697
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waar staat dat, over die Thalys? Dan moet ERTMS Level 2 wel zijn vrijgegeven, en rijdt ie dan na Rotterdam ook over de HSL (ik vermoed van niet)?
In het nu.nl artikel...
quote:
[..]

Goede vraag. Je bedoelt dat Ansaldo ding toch? Want waarom een Benelux-rijtuig met roze stickers maar 160 mag lijkt me voor zich spreken.
Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
dag
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:42:07 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70828726
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt welke panto je op hebt. Ik weet wel dat in Duitsland normaal met de achterste op gereden wordt, behalve als de eerste wagons een Kwaliteitslading hebben (nieuwe auto's bijvoorbeeld). Dan zet je de voorste op om het risico van afspringende vonken te beperken. Voor de rest? Conventie. Wat je ook weleens ziet is dat getrokken treinen bij vertrek beide panto's op hebben, en zodra er wat snelheid is dat ze er eentje laten zakken, om piekbelastng te voorkomen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 9 juli 2009 @ 21:42:35 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_70828742
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 21:41 schreef Peter het volgende:

Tha;ys wel 300 daar, waarom de fyra niet jah..
Dat ding zal niet voor niets V250 heten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')