abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:37:33 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833332
Over de minister - ik denk dat V&W een te grote verzameling is. Naast trein heb je ook nog auto, boot, vliegtuig, enz. Wat allemaal onder V&W valt. Een opsplitsing lijkt me zinniger: auto en boot, trein en vliegtuig. Minder werkdruk bij beide ministers/ministeries wat ervoor zou kunnen zorgen dat er meer gedaan kan worden.

Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.

Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:40:04 #77
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_70833421
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:37 schreef James1988 het volgende:
Tenslotte, Eurlings klopt zichzelf wel op de borst over de HSL, maar hij klopt zichzelf ook op de borst bij de opening van de zoveelste snelweg, enzovoorts.
Het is echt een gladjakker die van alles belooft en nooit iets realiseert.

En dan vallen de overjarige buurvrouwen die bij mij in de buurt wonen ook op hem.
quote:
Maar hoe meer ik over NS Hispeed en Fyra lees, hoe meer mijn vingers en handen beginnen te jeuken om het allemaal zélf te gaan doen. Wie helpt?
Ik meld me aan voor de website en de dienstplanning.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:44:13 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70833567
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail (). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:49:49 #79
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_70833741
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:01 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volledig in gebruik wordt genomen.

De Thalys blijft na september voorlopig via HS rijden.
Maar zodra ie naar de HSL verkast skipt ie direct Den Haag. En gaat ie in 1e instantie slechts 160 rijden.
Maar tegen de tijd dat V250 gaat rijden rijdt Thalys echt al wel 'V300' en is ie echt rapper over het gehele HSL traject. Dus ik zie in geen enkel stadium een situatie waarin Thalys net zo lang over 'het traject'' doet als Fyra, hetzij Traxx+Prio, hetzij V250.....
Same shit, different day
SC hopper present
  vrijdag 10 juli 2009 @ 02:55:28 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_70836678
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
pi_70837295
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 02:55 schreef James1988 het volgende:
Leuk filmpje van Bombardier (eigenlijk bedoeld voor intern gebruik) over wie zij zijn en wat ze doen. Bevat beelden van érg veel Bombardier-treinen:


Zie overigens ook 1:36 (en een paar seconden verder)... dat is pas toegankelijk kunnen reizen zonder minstens 2,5 uur van tevoren aan te geven dat je met een rolstoel reist...
Dat is een M6 van de NMBS. Ik heb de rolstoelrijtuigen met deur wel gezien, maar wist niet dat er nog zo'n laadklep in zat. Volgens mij werkt dat in Nederland overigens niet, die rolstoelafdelingen met bijbehorende deur zitten op de onderverdieping van een dubbeldeksrijtuig. De perrons zijn daar hier te hoog voor.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:32 #82
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70837978
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:00:48 #83
148385 Wadloper
Noorderling
pi_70838120
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Snelheid vermeerderen naar 140 km/h toegestaan
Tevens maximale baanvaksnelheid
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:06:00 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70838237
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:44 schreef James1988 het volgende:
Mensen die serieus interesse hebben, stuur mij even een e-mail ([ afbeelding ]). Alle hulp is welkom, en hoe meer mensen hoe meer vreugd. En kennis is macht.
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:17:49 #85
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_70838505
tvp
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:37:52 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839002
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 23:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan moeten ze ergens te Zevenhuizen een fly-over bouwen.

Ik wist niet dat Belgen zo dom konden zijn.
Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:43:27 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839134
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, begreep ik nou dat de Belgen denken dat de HSL langs Den Haag gaat? Dat is dus niet zo
Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:45:18 #88
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839175
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, langs. Hemelsbreed een kilometer of 13.
Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:46:59 #89
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70839233
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zo weinig maar? Dan kan ie ook best stoppen. Dat is ongeveer even ver als Station Venray van Venray ligt, of Kruiningen-Yerseke van Yerseke.
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:50:56 #90
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839350
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Zoetermeer HSL!

Of NS HiSpeed moet in plaats van met KLm met Ryanair in zee gaan, dan wordt het inderdaad Den Haag Oost.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:52:09 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70839382
Op zich nog niet eens een volkomen belachelijk idee. Als ze toch al met zo'n shuttle aan de gang gaan en in de wereldstad Breda een stop maken.. Zolang het maar een viersporig station wordt zodat Thalys er gewoon langs kan. James1988, lees je mee?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 juli 2009 @ 09:58:55 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_70839584
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:46 schreef Duvel het volgende:
Gewoon hier een overstapstation maken.
En dat noem je dan gewoon "Den Haag Oost".
Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:01:34 #93
136283 knars
Teethgrinder
pi_70841587
Als dan ooit nog station Gouweknoop wordt gerealiseerd kun je die ook nog hernoemen tot Den Haag-Buiten
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:07:37 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841784
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gaaf. "Deze sprinter zal voor u stoppen te Den Haag Oost, Zoetermeer Oost, Zoetermeer, Den Haag Ypenburg, Voorburg en Den Haag Centraal. En als je niet uitkijkt komen we later NOG wel een paar keer door Den Haag!"
Vergeet Pijnacker Noord niet in het rijtje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:09:37 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_70841863
In plaats van Den Haag Oost, wat bij ProRail vast problemen oplevert omdat er al een onderstation is met die naam, kunnen we het ook Den Haag Europa noemen, zoals in Lille. Dan krijgt het station nog internationale allure ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:16:32 #96
136283 knars
Teethgrinder
pi_70842101
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:34:14 #97
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_70842722
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:39:14 #98
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_70842892
Er rijdt hier, zo te horen, net een stoomtrein door station Nijmegen. Kan hem niet zien, dus weet ook niet in welke richting deze rijdt.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_70843021
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:34 schreef bork het volgende:
Om de allure van de Hofstad hoog te houden opteer ik voor Den Haag Buiten
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt worden Dat klinkt wel leuk..
dag
  vrijdag 10 juli 2009 @ 11:44:18 #100
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70843056
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef knars het volgende:
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
Zijn we eindelijk van af van die overstap bij Duivendrecht als eerste kennismaking met Nederland voor mensen die per vliegtuig en trein komen, krijgen we dat weer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')