Zijn we eindelijk van af van die overstap bij Duivendrecht als eerste kennismaking met Nederland voor mensen die per vliegtuig en trein komen, krijgen we dat weer.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:16 schreef knars het volgende:
Internationale allure in een weiland langs de snelweg tussen vervallen kassen, aan de rand van Zoetermeer. Klinkt goed!
"Den Haag Fyra".quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL' of erger 'Den Haag TGV' van gemaakt wordenDat klinkt wel leuk..
En alle Zweden zich maar afvragen waar Den Haag 1, 2 en 3 gebleven zijn.quote:
Hollands Spoor. Later.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Peter het volgende:
Zal wel door een Ambtenaar met fantasie 'Den Haag HSL'
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 08:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat wil je dan precies doen? Een 'zo kan het ook' website opzetten met een businessplan enzo? Ik geef direct toe dat HiSpeed en het hele HSL verhaal bepaald geen positieve indruk maken, maar ik denk niet dat een paar hobbyisten (nofi) daar heel veel verandering in kunnen aanbrengen.
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 09:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bent een welwillende amateur, maar wel een beetje weg van de werkelijkheid.
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nouja, als het kan natuurlijk écht treinen laten rijden. Het gaat mogelijk worden met dank aan Europa.
[..]
Het zijn maar hersenspinseltjes die ik heb, maar het is een aantal jaar ook gelukt om diverse private cargovervoerders te krijgen - dat moet ook ergens begonnen zijn.
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 15:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wens je alle succes van de wereld, maar ik ben toch bang dat je de complexiteit enigszins onderschat. Die cargovervoerders zijn ook met startkapitaal, een businessplan, een achtergrond in de vervoerssector, enzovoorts begonnen. Europees geld is leuk maar je hebt ook eigen inbreng nodig lijkt me zo.
Dat gezegd hebbende: ik wil best mee denken en input/feedback geven, zolang er niet geinvesteerd hoeft te worden
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat soort dingen er zijn - ik kan wel een hersenspinseltje hebben maar dat zet nog geen treinen op de rails. Kapitaal, businessplan, mensen, vergunningen, locs, rijtuigen, al dat soort dingen zijn nodig.
Meedenken - graag! Investeren is iets wat niet aan de orde is, daarvoor is het überhaupt nog veel te veel in de ideeënfase.
Je doelt op de HSL neem ik aan? Dat weet ik. Maar ik heb niet zo veel interesse in de HSL, ik zie elders mogelijkhedenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je beseft wel dat er al een langjarige vervoersconcessie gegund is hè?
Ja, Europa wil concurrentie op het spoorwegvervoer hebben en gooit per 1/1/2010 de markt voor internationaal reizigersvervoer per trein open. Ik zie daar kansen: terwijl de grote TOC's richting HST's gaan, zie ik genoeg vraag naar andersoortig vervoer per gewone Intercity's.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:38 schreef Duvel het volgende:
Om een TOC te starten bedoel je?
De routeplanner van de ANWB zegt het volgende:quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Toch maar eens wat over zeggen hoor![]()
[ afbeelding ]
WAT een EPIC FAIL is dit danReistijd "met de auto, volgens 9292OV" die varieert
![]()
Ja, de KORTSTE reistijd volgenns 9292OV is,wat een toeval
, gelijk aan de reistijd met NS. in ALLE gevallen. Ra ra.... De langste reistijd is de reistijd met de auto.
Welke suikerbiet zit er in het PR-team van NS HiSpeed terwijl hij nog niet eens uit de site van 9292OV komt??
quote:Amsterdam - Rotterdam:
manier V: A: duur: kosten
OV 18:15 19:46 01:31 ¤ 15,24 / met korting ¤ 9,94
Auto 18:02 19:18 01:17 Benzine ¤ 7,50 / Diesel ¤ 5,40
Schiphol - Rotterdam
OV: 18:02 19:16 01:14 ¤ 13,27 / met korting ¤ 8,37
Auto 18:02 19:04 01:03 Benzine ¤ 5,90 / Diesel ¤ 4,30
Oh juist. Onnodige hipdoenerij. Google kwam met een heleboel dingen, maar niet diequote:
OMG WTF BBQ?quote:
Technical Specification for Interoperability. Het voldoen aan een TSI wordt bijvoorbeeld vastgesteld door een NoBo (Notified Body). Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OMG WTF BBQ?![]()
![]()
Ben Ick zoo dom?
Of is dit de wereld van de drieletterwoorden?
Ah okee, ik schaam me er ook niet voor om vragen te stellen onder jargonfetisjisten hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Jij bent niet zo dom, de wereld is gek geworden.
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 20:01 schreef Wadloper het volgende:
Ik heb de 2 op stationsgebouw, en de 2 op de perrons. Waar is die 5e dan?
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het station![]()
Ik weet ook heus wel dat het gekkenwerk is en dat de kans op succes vrij klein is. En toch vind ik het interessant genoeg om ermee bezig te zijnquote:Op vrijdag 10 juli 2009 19:50 schreef Duvel het volgende:
Stille hint aan James: begin er niet aan.
Flinke tijd geleden dusquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Daar heb ik ook ooit eens een paar dagen gezeten
jaarwisseling 1993-1994 was dat
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:02 schreef Wadloper het volgende:
Dat ga ik zeker doen, want ik zit op dat bungalowpark vlakbij het stationEn morgen ga ik met de bus op rails naar Simpelveld
Want?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als je je verveelt, maak dan ff een foto van de bestuurder van die bus.
oei da's nice, ben me een beetje aan het inlezen voor vertrek volgende week zaterdagavond met de n8trein (Sachsen zuid/oost hoek) daar zie ik ook het een en ander leuk spul gelegen aan een rivierquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?quote:
keer een avondje? Jazekerquote:Op vrijdag 10 juli 2009 22:24 schreef bork het volgende:
[..]
oei da's sneu, wil je nog de 590uz deze week snel uitproberen btw?
Geniet er maar van danquote:Op vrijdag 10 juli 2009 21:23 schreef dennistd het volgende:
Groeten vanuit Dieblich (aan de andere kant van de Moezel dan Kobern-Gondorf, leuk uitzicht op de treinen)
Niet toevallig de 8745?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 00:10 schreef Novus het volgende:
Knijters, ik wist dat V-IRM erg was qua schommelen maar 'k zat dinsdag in de 86weetikhet tussen Ut en Ht en grotver, de Python van de Efteling vond ik stiekem altijd eng maar dit was er niets meer bij. :/
Misschien over een tijdje weer met de tram.quote:
Kans dat het een bekende van mij is.quote:
Noesquote:
De conducteur(s) op CNL blijven zelf ook altijd even staan tot ongeveer 10 km/h en zwaaien ze het deurtje dichtquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Hmm, na dat incident in Dinant waarbij die conducteur beide benen verloor, zei men al snel dat dat in Nederland niet kan omdat die vertrekprocedure hier niet gebruikt wordt.
Waarom zag ik dan net een HC alle deuren behalve de zijne sluiten, en sloot de zijne pas toen de trein al reed?
Was de Benelux ri. Asd te Rsd btw...
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Mij lijkt file omstreeks 22.00 onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen - een stoptrein, IR, of een goederentrein oid...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Wegjaagtechnieken, fileproblematiek gebeurt alleen gewestelijk.
Ze zijn daar al tijden met werkzaamheden bezig. Gebeurt dus heel vaak.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Jij hebt er nog iets meer van meegekregen dan?quote:
Het staat ook op de treinticketsquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de NMBS heeft zich daadkrachtig opgesteld ma de instapincidenten. Op het grote vertrekbord in de hal van brussel-centraal staat een mededeling aan de reizigers dat ze na "het signaal toelating vertrek niet meer mogen instappen".
En nou doet de foto het niet meer.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:50 schreef thats-me het volgende:
Opgelet Vogelbekdier is door Nederland aan het rijden
Hier rijdt de 4806 bij De Haar Aansluiting onderweg naar Arnhem.
[ afbeelding ]
Copyright Richard Krol
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houdenquote:Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nou doet de foto het niet meer.
Zo is die miereneter wel mooier trouwens.
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echtquote:Op maandag 13 juli 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Says it allJA er komt weer een verhaaltje aan, JA dat komt hier, maar NEE nu nog niet
Lijkt me Rotterdam Centraalquote:Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echt
Welk station btw?
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabelquote:
Dat heeft daar niets mee te maken. Er zit gewoon copyright op de foto en als je dan de foto zonder toestemming gewoon gaat gebruiken kun je dit natuurlijk verwachten.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houden
Doei mazzelquote:Op maandag 13 juli 2009 10:02 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben even Interrailen. Tot over 19 dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een fantastische mogelijkheid tot internationale samenwerking tussen deze twee geweldige organisaties op uitvoeringsniveau. Maar dan nietquote:Op maandag 13 juli 2009 04:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabel
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dusquote:Op maandag 13 juli 2009 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:
MW41 is ook niet echt geliefd onder de reizigers.
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dus
Geen idee, ik heb er geen moeite mee. Oh ja, de ramen kunnen niet echt open. Maar dat is meer bordjesschiettechnisch lastig. Verder is het heel goed vergelijkbaar met DM'90. Met als grootste verschil dat je 3 paar deuren per bak hebt ipv 4 (analoog aan BR628/928 dus. Daarmee kun je het eigenlijk NOG beter vergelijken trouwens)quote:Op maandag 13 juli 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.quote:
Conclusie: Gup is heteroquote:Op maandag 13 juli 2009 16:00 schreef Duvel het volgende:
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |