Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnetquote:Op maandag 13 juli 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.
Dan zijn ze op weg naar de kuilwielenbank in Eindhoven. Door de slechte detectie mogen ze daar niet op eigen kracht heenrijden, dus worden ze gesleept door Shunter. Eerder gingen ze trouwens ook wel gewoon via Hengelo-Zutphen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:30 schreef Nightshadow het volgende:
Vraagjes: Waarom zie ik redelijk vaak Shunter loc's met een lintje erachter komende uit Deventer richting Zutphen? Kunnen die niet op eigen kracht rijden? Waarom gaan ze via Deventer? En waar gaan ze naartoe?
Alleen in het weekend toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnet![]()
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS sitequote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Dat zou wel een beetje onhandig zijn, 'goh, er komen veel mensen naar Nijmegen, laten we de treindienst schrappen'. Maar ja, onhandig zijn ze wel eens vaker..quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Blijkbaar. Ik heb het niemand echt zien doen, maar zowel in Knokke als ook in Blankenberge waren ze actueelquote:Op maandag 13 juli 2009 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, waren die 'CTA's' ook nog een beetje actueel? Ofwel, komt iemand daadwerkelijk ieder half uur / uur de bordjes verhangen?
Oeps tijdje niet geweest, sloeg op serie terug van Fels, sorry Fles, gifje Belgie I likequote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef bork het volgende:
De gekleurde bordjes zijn 10x nix, Zeebrugge heeft wel iets alleen is een golfje wel erg voor de hand liggend, de mijne is Wondelgem
Is dat zo?quote:
Kan ik me bijna niet voorstellen, die periode rond de vierdaagse is een no-go area voor geplande werkzaamheden!quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Behoorlijk Belgische site tot dusverre, wel.quote:
quote:Treinen aan 250 km/h
quote:Welke service krijg je?
Een trolley met snacks en drankjes tegen betaling is voorzien. Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Wie in Nederland een vervoerbewijs wil kopen zoekt het maar uitquote:Hoe kan ik in België mijn vervoerbewijs kopen?
Een vervoerbewijs kan gekocht worden in een NMBS-station dat internationale tickets verkoopt (Aalst t/m Zottegem), telefonisch bij Telesales en via internet.
Best droevig. Die lijn is sowieso al in beroerde staatquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
EN nog legaal ookquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.
Ja, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kennen we deze nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onderzoeksrapport is af
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Ja okee, meer een vliegtuigendingesje eigenlijk. Het spijt mequote:
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
Hmm, had liever gezien dat een spoorwegorganisatie ze had gered van verkoopquote:Een reddingsboot van de KNRM heeft tussen Pieterburen en Schiermonnikoog vijf wadlopers gered.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..
Elementaire natuurkundequote:
Dat het elementaire natuurkunde is dat snap zelfs ik nog wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Elementaire natuurkunde
We kennen de bewegingsvergelijkingen:
Xt = X0 + V0 * t + 0,5 * a * t2 (1)
en
Vt = V0 + a * t (2)
X0 = 0 m.
V0 = 0 ms-1
Vt = 250 km/h = 69,44 ms-1
Aangenomen dat t = 2 minuten = 120 s inderdaad, dan volgt voor de versnelling a uit vergelijking (2) een waarde van 0,579 ms-2
Vullen we dat in in vergelijking (1) dan volgt voor de afgelegde afstand Xt een waarde van 4167 m.
"Na 2 minuten 250 km/h rijden" en "dan pas 4 km afgelegd hebben" stemt dus met elkaar overeen, bij een eenparige versnelling van nog geen 0,6 ms-2, en ook die waarde is reëel
quote:
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
Ik het trouwens opgemeten in Google Earth, en Brussel - Antwerpen is iets meer dan 40 km, en aangezien Amsterdam - Rotterdam hemelsbreed een km of 50 is, zou een HSL daar helemaal niet gek zijn, zeker niet gezien die twee stomme bestaande lijnen die min of meer parallel lopen in allerlei bochten en krakkemikkigheid en zo.
OMFG!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)
Nou, hip. Morgenavond geen Tourjournaal voor mij dusquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |