Noesquote:
De conducteur(s) op CNL blijven zelf ook altijd even staan tot ongeveer 10 km/h en zwaaien ze het deurtje dichtquote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Hmm, na dat incident in Dinant waarbij die conducteur beide benen verloor, zei men al snel dat dat in Nederland niet kan omdat die vertrekprocedure hier niet gebruikt wordt.
Waarom zag ik dan net een HC alle deuren behalve de zijne sluiten, en sloot de zijne pas toen de trein al reed?
Was de Benelux ri. Asd te Rsd btw...
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Mij lijkt file omstreeks 22.00 onwaarschijnlijk, maar het zou kunnen - een stoptrein, IR, of een goederentrein oid...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:
Wegjaagtechnieken, fileproblematiek gebeurt alleen gewestelijk.
Ze zijn daar al tijden met werkzaamheden bezig. Gebeurt dus heel vaak.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 22:52 schreef James1988 het volgende:
Edit: ohja. Diezelfde Benelux was om 21.52 al te Antwerpen Centraal en vertrok keurig om 22.00. Onderweg 3x stilgestaan in the middle of nowhere en met +10 te Rsd aangekomen. Belgische vingerverfpraktijken, of wegjaagtechnieken? U mag het zeggen.
Jij hebt er nog iets meer van meegekregen dan?quote:
Het staat ook op de treinticketsquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:57 schreef Fixers het volgende:
Nou de NMBS heeft zich daadkrachtig opgesteld ma de instapincidenten. Op het grote vertrekbord in de hal van brussel-centraal staat een mededeling aan de reizigers dat ze na "het signaal toelating vertrek niet meer mogen instappen".
En nou doet de foto het niet meer.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:50 schreef thats-me het volgende:
Opgelet Vogelbekdier is door Nederland aan het rijden
Hier rijdt de 4806 bij De Haar Aansluiting onderweg naar Arnhem.
[ afbeelding ]
Copyright Richard Krol
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houdenquote:Op zondag 12 juli 2009 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En nou doet de foto het niet meer.
Zo is die miereneter wel mooier trouwens.
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echtquote:Op maandag 13 juli 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Says it allJA er komt weer een verhaaltje aan, JA dat komt hier, maar NEE nu nog niet
Lijkt me Rotterdam Centraalquote:Op maandag 13 juli 2009 02:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Normaalgesproken hangen daar zeker vertrekstaten ofzo? "When rail means service" klopt dus niet echt
Welk station btw?
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabelquote:
Dat heeft daar niets mee te maken. Er zit gewoon copyright op de foto en als je dan de foto zonder toestemming gewoon gaat gebruiken kun je dit natuurlijk verwachten.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Kansloze acties van kansloos volk iedere keer. Iets wel op Internet zetten en TOCH voor jezelf willen houden
Doei mazzelquote:Op maandag 13 juli 2009 10:02 schreef KapiteinT het volgende:
Ik ben even Interrailen. Tot over 19 dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een fantastische mogelijkheid tot internationale samenwerking tussen deze twee geweldige organisaties op uitvoeringsniveau. Maar dan nietquote:Op maandag 13 juli 2009 04:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat nog steeds onder ProRail en niet onder hun Belgische collega's van Infrabel
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dusquote:Op maandag 13 juli 2009 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:
MW41 is ook niet echt geliefd onder de reizigers.
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, dat is zo. Maar het is volgens mij zo'n beetje het enige dieselmat wat er nog in de reizigersdienst rondrijdt daar, en dat gaat toch nog wel om behoorlijk wat lijntjes. Men zal het er mee moeten doen dus
Geen idee, ik heb er geen moeite mee. Oh ja, de ramen kunnen niet echt open. Maar dat is meer bordjesschiettechnisch lastig. Verder is het heel goed vergelijkbaar met DM'90. Met als grootste verschil dat je 3 paar deuren per bak hebt ipv 4 (analoog aan BR628/928 dus. Daarmee kun je het eigenlijk NOG beter vergelijken trouwens)quote:Op maandag 13 juli 2009 14:25 schreef Duvel het volgende:
Ik heb er nog nooit in gezeten, wat is er allemaal mis mee?
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.quote:
Conclusie: Gup is heteroquote:Op maandag 13 juli 2009 16:00 schreef Duvel het volgende:
Daarom is het ook alleen gup die zo blij reageert.
quote:
Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnetquote:Op maandag 13 juli 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn ja. En richting Utrecht, voor aansluiting op het nachtnet.
Dan zijn ze op weg naar de kuilwielenbank in Eindhoven. Door de slechte detectie mogen ze daar niet op eigen kracht heenrijden, dus worden ze gesleept door Shunter. Eerder gingen ze trouwens ook wel gewoon via Hengelo-Zutphen.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:30 schreef Nightshadow het volgende:
Vraagjes: Waarom zie ik redelijk vaak Shunter loc's met een lintje erachter komende uit Deventer richting Zutphen? Kunnen die niet op eigen kracht rijden? Waarom gaan ze via Deventer? En waar gaan ze naartoe?
Alleen in het weekend toch?quote:Op maandag 13 juli 2009 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Den Bosch is ook aangesloten op het nachtnet![]()
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS sitequote:Op maandag 13 juli 2009 19:01 schreef Brembo het volgende:
De NS pakt wel uit met de vierdaagse in Nijmegen, een 24-uurs dienst voor vier dagen lang, tussen Arnhem en Nijmegen. Verbaast me dat er niks extra's rijdt richting 's Hertogenbosch.
Dat zou wel een beetje onhandig zijn, 'goh, er komen veel mensen naar Nijmegen, laten we de treindienst schrappen'. Maar ja, onhandig zijn ze wel eens vaker..quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Blijkbaar. Ik heb het niemand echt zien doen, maar zowel in Knokke als ook in Blankenberge waren ze actueelquote:Op maandag 13 juli 2009 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens, waren die 'CTA's' ook nog een beetje actueel? Ofwel, komt iemand daadwerkelijk ieder half uur / uur de bordjes verhangen?
Oeps tijdje niet geweest, sloeg op serie terug van Fels, sorry Fles, gifje Belgie I likequote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:15 schreef bork het volgende:
De gekleurde bordjes zijn 10x nix, Zeebrugge heeft wel iets alleen is een golfje wel erg voor de hand liggend, de mijne is Wondelgem
Is dat zo?quote:
Kan ik me bijna niet voorstellen, die periode rond de vierdaagse is een no-go area voor geplande werkzaamheden!quote:Op maandag 13 juli 2009 23:15 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Was er een tijdje terug niet gemeld dat er in de vierdaagseweek geen treinen rijden tussen Nijmegen en Oss? Maar er staat niks op de NS site
Behoorlijk Belgische site tot dusverre, wel.quote:
quote:Treinen aan 250 km/h
quote:Welke service krijg je?
Een trolley met snacks en drankjes tegen betaling is voorzien. Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Wie in Nederland een vervoerbewijs wil kopen zoekt het maar uitquote:Hoe kan ik in België mijn vervoerbewijs kopen?
Een vervoerbewijs kan gekocht worden in een NMBS-station dat internationale tickets verkoopt (Aalst t/m Zottegem), telefonisch bij Telesales en via internet.
Best droevig. Die lijn is sowieso al in beroerde staatquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
EN nog legaal ookquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou zomaar waar kunnen zijn, ik heb Brussel Zaventem - Antwerpen Kennedytunnel een keer met een 19 jaar oude Saab in 13,5 minuten afgelegd. Op een HSL wordt meestal sneller gereden.
Ja, ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Kennen we deze nog?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het onderzoeksrapport is af
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Door het gebruik van nieuwe technologie kan de treinbegeleider info geven over dienstregelingen, overstaptijden en -stations, en eventuele verstoringen van het treinverkeer.
Ja okee, meer een vliegtuigendingesje eigenlijk. Het spijt mequote:
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:04 schreef RubenK het volgende:
hahaha ze beweren dat er geen hsl tussen antwerpen en brussel aangelegt word omdat ze dan niet op optimale snelheid kunnen raken en dan op tijd afremmen
Hmm, had liever gezien dat een spoorwegorganisatie ze had gered van verkoopquote:Een reddingsboot van de KNRM heeft tussen Pieterburen en Schiermonnikoog vijf wadlopers gered.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een onzin, die trein zit binnen 2 minuten op z'n maximumsnelheid en heeft dan net 4 kilometer afgelegd..
Elementaire natuurkundequote:
Dat het elementaire natuurkunde is dat snap zelfs ik nog wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Elementaire natuurkunde
We kennen de bewegingsvergelijkingen:
Xt = X0 + V0 * t + 0,5 * a * t2 (1)
en
Vt = V0 + a * t (2)
X0 = 0 m.
V0 = 0 ms-1
Vt = 250 km/h = 69,44 ms-1
Aangenomen dat t = 2 minuten = 120 s inderdaad, dan volgt voor de versnelling a uit vergelijking (2) een waarde van 0,579 ms-2
Vullen we dat in in vergelijking (1) dan volgt voor de afgelegde afstand Xt een waarde van 4167 m.
"Na 2 minuten 250 km/h rijden" en "dan pas 4 km afgelegd hebben" stemt dus met elkaar overeen, bij een eenparige versnelling van nog geen 0,6 ms-2, en ook die waarde is reëel
quote:
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
Ik het trouwens opgemeten in Google Earth, en Brussel - Antwerpen is iets meer dan 40 km, en aangezien Amsterdam - Rotterdam hemelsbreed een km of 50 is, zou een HSL daar helemaal niet gek zijn, zeker niet gezien die twee stomme bestaande lijnen die min of meer parallel lopen in allerlei bochten en krakkemikkigheid en zo.
OMFG!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)
Nou, hip. Morgenavond geen Tourjournaal voor mij dusquote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Deze hangt op perron 3A/4A, gezien vanaf spoor 4A
De [ afbeelding ] moet hem afgelopen weekend opgehangen hebben, want vorige week was de TL-buis nog te zien.
Het was vanmorgen nog een vies, smerig, oud ding. Krakkemikkig kan ik me niet over uitlaten, ik zat prinsheerlijk in rood-oranje skaibankjes.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vergeet die brug bij Duffel niet, die schijnt helemaal op instorten te staan (of is hij inmiddels vervangen?)
Daar vergis je je inderdaad niet en eerlijk gezegd heb ik daar ook geen rekening mee gehouden, maar 'k verwacht niet dat het verschil zo groot zal zijn dat die eerdere quote over een te korte afstand tussen Antwerpen-Brussel reëel is..quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen is het geen eenparige versnelling en is de 0,6m/s2 niet reëel voor de hogere snelheden, als ik me niet vergis.
Ach ik zie het wel. Pas als hij in NL ook 250 gaat rijden heb je er echt wat aan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]Heb je een miljarden kostende HSL van Amsterdam tot Antwerpen, moet je vervolgens naar Brussel met een postkoets.
Best kans dat de HSL Antwerpen - Brussel eerder klaar is dan de Fyra met 250km/h in dienst gaat inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach ik zie het wel. Pas als hij in NL ook 250 gaat rijden heb je er echt wat aan.
Wanneer was dat voor het laatst een doorslaggevend argument dan?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Maglev - erg leuk maar ik verwacht niet dat men massaal maglev-routes gaat bouwen. De kosten zijn te hoog
Als er niemand begint met aanleggen is de infrastructuur er nooit... Met die instelling waren de spoorwegen nooit zo ver gekomen.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef James1988 het volgende:
Maglev - erg leuk maar ik verwacht niet dat men massaal maglev-routes gaat bouwen. De kosten zijn te hoog en je kunt er eigenlijk minder mee. Nu kun je als spoorwegbedrijf creatief zijn en een route Amsterdam - Brussel - Parijs - Milaan - Rome aanvragen en je kunt 't rijden omdat die infrastructuur er helemaal is.
Maar een maglev van Amsterdam naar Berlijn naar Moskou naar China kan zeker wel handig zijn
Ze zijn nu al wel een nieuwe lijn Brussel-Mechelen aan het bouwen (middenberm E19) die geschikt zou zijn voor 200km/u, OK dat is niet echt helemaal HSL maar toch best een stukje sneller. Dan ben je al op de helft: er blijft nog iets van 20km over (inclusief die brug bij Duffel).quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik snap niet dat ze geen apart HSL spoor leggen. Antwerpen-Brussel is net een metrolijn, zoveel stations.
Als het aan de spoorwegen lag, zaten we nog landelijk te kloten met beveiligingssysteem, spanningen en spoorbreedte...quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er niemand begint met aanleggen is de infrastructuur er nooit... Met die instelling waren de spoorwegen nooit zo ver gekomen.
quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Goeiemorgen lieve wisselstorinkjes van me
Kun je nagaan waar je had kunnen zijn als je de trein naar Schiphol had genomen...quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
De Colgate-express op weg naar betere oorden idd![]()
Vind het altijd een beetje jammer dat ik niet zelf in die trein zit. Ik had al in Köln kunnen zijn nu
In de rij voor de douane.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je nagaan waar je had kunnen zijn als je de trein naar Schiphol had genomen...
Kutquote:Op woensdag 15 juli 2009 16:22 schreef Socios het volgende:
Nee, niet voor vrij reizen in ieder geval. Zie achterkant.![]()
Dat zou wel erg krenterig zijn aangezien het een aansluiting is die je niet eens had kunnen halen als de treinen geen vertraging haddenquote:Op woensdag 15 juli 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Aansluiting gemist... heb ik nu recht op GtbV?
Ik ben en blijf een Nederlander, en de reisplanner adviseerde me die aansluiting te nemen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat zou wel erg krenterig zijn aangezien het een aansluiting is die je niet eens had kunnen halen als de treinen geen vertraging hadden
Nou, succesquote:Op woensdag 15 juli 2009 22:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben en blijf een Nederlander, en de reisplanner adviseerde me die aansluiting te nemen.
Nee, vond het een beetje overdreven om te gaan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
heb je nog succes gehad vandaag Fles?
Waarschijnlijk niet. Al mis je nog zoveel aansluitingen, daar word niet vanuit gegaan. De 'vertraging' word berekend met je uiteindelijke aankomsttijd.quote:Op woensdag 15 juli 2009 18:59 schreef James1988 het volgende:
Aansluiting gemist... heb ik nu recht op GtbV?
Ik lag in bedquote:
Ah, helemaal alleen?quote:
quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kijk wat ik zag in Utrecht!!
[ link | afbeelding ]
Telefoonfoto, dus erg slecht, maar het is dus de Fyra!
Wanneer verkas jij eindelijk eens naar Dv dan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Opkrassen met dat stinkding uit MIJN stad
Vanmorgen 08:30 uurquote:
shit toen was ik al uit bedquote:
Hij had een half uurtje eerder moeten zijn, dan had ik 'm wel gezien denk ik. Alhoewel: ik ben niet aan de Lunettensezijde geweest.quote:
Ik heb op mijn werk bijna geen uitzicht meer op het spoor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Hij was aan het rijden, dus je had 'm aan de andere kant ook kunnen zien.
Oh, op die manierquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb op mijn werk bijna geen uitzicht meer op het spoor.
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:19 schreef dennistd het volgende:
Tijden van de testritten met de Fyra:
Ut a 07.24 / v 07.25,
Iew, je was er vlakbij!quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?
Sinds gisteren NOG 2 maanden later dan de bedoeling was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:51 schreef Duvel het volgende:
Wanneer verkas jij eindelijk eens naar Dv dan?
do 16 juli 2009 t/m zo 19 juli 2009 -- Testritten Fyraquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fijn ja. Toen liep ik dus net boven in de stationshal. Gaat dat iedere dag zo eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |