abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70715349
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Je lult je nog een keer vast, Cherrymoon. Ik zeg niet dat het uit het nieuws gehouden moet worden. Ik vind het alleen weer opvallend dat alle rubrieken er zich op storten en dezelfde soort items maken. of het nou gaat om een moord op een kinderdagverblijf, de dood van MJ of ditte. Altijd hetzelfde.

Maar nogmaals fijn dat jij de Nederlandse media zo voortreffelijk vindt!!!
Wat is er mis met het brengen van dit nieuws? Het zou pas echt triest zijn als niemand er aandacht aan besteed. Jij voelt je wellicht fijner met een media a la Noord Korea.
Taxichauffeur slaat man dood in Amsterdam
quote:
Op het Leidseplein in Amsterdam heeft
een taxichauffeur vannacht een man zo
zwaar mishandeld,dat hij later aan zijn
verwondingen is overleden.De man werd
op de taxistandplaats nog gereanimeerd
en naar het ziekenhuis gebracht.

De taxichauffeur is na het incident
meteen aangehouden.De ruzie bij de
standplaats op het Leidsplein zou zijn
ontstaan toen de klant een taxi wilde
nemen.

Er zijn al tijden klachten over de
taxistandplaats op het Leidseplein.
Chauffeurs zouden veel te hoge prijzen
vragen,korte ritten weigeren en klanten
intimideren.

Bron NOS Teletekst 101

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 08:29:45 ]
pi_70715404
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, de vrije markt is dus helemaal geen vrije markt. Dat geef je toe? Prima!
Vrije markt wil niet zeggen dat je je asociaal mag gedragen. Jij begrijpt het niet helemaal, zoals wel vaker.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:45:15 #3
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_70715417
* GasTurbine eens met Halcon zijnde.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_70715434
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat is er mis met het brengen van dit nieuws? Het zou pas echt triest zijn als niemand er aandacht aan besteed. Jij voelt je wellicht fijner met een media a la Noord Korea.
Jammer dat je met je zonnebril op leest.

Je snapt echt wel wat er staat maar je doet je weer voor alsof jom je te dom bent om voor de duvel te dansen.

We moeten trouwens nog afwachten wat de doodsoorzaak is, beetje voorbarige TT.
pi_70715457
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:41 schreef zoalshetis het volgende:
waar betelen die gasten eigenlijk die dure bak van? van 50 euro naar badhoevedorp op en neer zal je wel geen ruk kunnen afbetalen. hoeveel crimineel geld wordt er witgewassen?
Dat kunnen ze toch onderzoeken als ze een vergunning afgeven ?
..of mogen ze dat niet..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70715462
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vrije markt wil niet zeggen dat je je asociaal mag gedragen. Jij begrijpt het niet helemaal, zoals wel vaker.
Het betekent dat iedereen toegelaten wordt. Maar dat wil jij dus niet. Je bent dus helemaal geen voorstander van de vrije markt. Waarschijnlijk voor een louter blanke markt maar je bent weer te laf om dat te durven zeggen?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 08:31:31 ]
pi_70715489
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Jammer dat je met je zonnebril op leest.

Je snapt echt wel wat er staat maar je doet je weer voor alsof jom je te dom bent om voor de duvel te dansen.

Kun je ook eens voor de grap inhoudelijk reageren of is dat net iets teveel gevraagd?
pi_70715521
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Het betekent dat iedereen toegelaten wordt. Maar dat wil jij dus niet. Je bent dus helemaal geen voorstander van de vrije markt. Waarschijnlijk voor een louter blanke markt maar je bent weer te laf om dat te durven zeggen.
Iedereen die zich aan de regels wenst te houden en zich normaal kan gedragen dient toegelaten te worden. Dat is stukken gezonder dan alles over te laten aan een hele dubieuze club of een stel mafketels de boel laten terroriseren.

Op de rest van je misselijkmakende post ga ik niet in.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 08:45:25 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 20:48:54 #9
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70715568
SCH laat zijn ware aard hier weer zien en moet het criminele gedrag van zijn vrienden goedkeuren Man man ik hoop ooit dat jij bezoekt krijgt van de Hells angels ofzoiets en dan nog steeds zo schijnheilig kan meelullen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70715593
het racisme woord is ook alweer gevallen..duurt nooit lang als SCH post
  maandag 6 juli 2009 @ 20:49:25 #11
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70715595
Marokkanen
Geef mij maar Amsterdam
pi_70715608
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:48 schreef Slappy het volgende:
SCH laat zijn ware aard hier weer zien en moet het criminele gedrag van zijn vrienden goedkeuren Man man ik hoop ooit dat jij bezoekt krijgt van de Hells angels ofzoiets en dan nog steeds zo schijnheilig kan meelullen
Precies. Onbegrijpelijk dat mensen dit soort asociaal gedrag nog recht proberen te lullen.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:51:11 #13
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70715672
Ach ja ook al was er genoeg bewijs meneer extreem links vind dit natuurlijk heel normaal,iemand doodslaan omdat ie volgens vage berichten van de dader klant begon Maar hij begon DISCKRIMNATIE
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70715703
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:49 schreef qonmann het volgende:
het racisme woord is ook alweer gevallen..duurt nooit lang als SCH post
Oh, de waarheid moet weer verzwegen worden? Het is toch ook het eerste wat jij post. Dat het weer de buitenlanders zijn e.d. Maar je bent natuurlijk verder helemaal niet racistisch
pi_70715764
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kun je ook eens voor de grap inhoudelijk reageren of is dat net iets teveel gevraagd?
Tief alsjeblieft op Cherrymoon, ik heb je heel duidelijk gemaakt dat ik het vervelend vind dat er weer 10 actutaliteitenrubrieken hetzelfde berichten, dezelfde reportages te maken. Jij komt met een suffe herhalende opmerking over Noord Korea, die er niets mee te maken heeft.

Als je niet wilt lezen, of alles wilt verdraaien dan moet je dat zelf weten maar doe dat aub dan gewoon op je eigen doelgroepfora
  maandag 6 juli 2009 @ 20:53:08 #16
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_70715768
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:45 schreef SCH het volgende:

Je bedoelt dat het ook een hartstilstand kan zijn?
pi_70715801
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:48 schreef Slappy het volgende:

Wat een domme reactie zeg. Van wie ben jij een kloon? Waar lul ik crimineel gedrag goed?

Ik stel alleen dat we al lang weten dat de marktwerking in de taxibranche dit soort gedoe tot gevolg ging hebben. Het is een beetje sneu dat sommigen die relatie hier ontkennen.
pi_70715845
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:53 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het ook een hartstilstand kan zijn?
Doodslaan is in mijn ogen dat je net zo lang op iemand inbeukt tot dat ie dood is. Niet dat je een dronkeman een klap geeft.
pi_70715865
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Tief alsjeblieft op Cherrymoon, ik heb je heel duidelijk gemaakt dat ik het vervelend vind dat er weer 10 actutaliteitenrubrieken hetzelfde berichten, dezelfde reportages te maken. Jij komt met een suffe herhalende opmerking over Noord Korea, die er niets mee te maken heeft.

Als je niet wilt lezen, of alles wilt verdraaien dan moet je dat zelf weten maar doe dat aub dan gewoon op je eigen doelgroepfora
Er zit een knop op je TV, dus als het je niet bevalt kun je altijd Tik Tak gaan kijken. Jij wilt het uit je nieuws houden, dan pas je meer bij de manier waarop men denkt over media in Noord Korea.

Ik bepaal zelf waar ik post en wat ik post en dat doe ik hier. Als het je niet bevalt, ook je computertje heeft een uit-knop.
pi_70715885
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, de waarheid moet weer verzwegen worden? Het is toch ook het eerste wat jij post. Dat het weer de buitenlanders zijn e.d. Maar je bent natuurlijk verder helemaal niet racistisch
Jij speelt altijd de racisme kaart ..in de eerste post in dit topic zeg je:
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:53 schreef SCH het volgende:
Zullen we even wachten met oordelen tot we weten wat er is gebeurd, of is dat wederom te veel gevraagd?
5 minuten later:
quote:
Op maandag 6 juli 2009 19:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, en het slachtoffer maakte wellicht racistische opmerkingen omdat ie zo aardig is.
en dan maar hopen dat iemand hapt....het is weer gelukt, congrats
pi_70715891
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Doodslaan is in mijn ogen dat je net zo lang op iemand inbeukt tot dat ie dood is. Niet dat je een dronkeman een klap geeft.
Mwa, als het bij beide de fatale klap was is het in beide gevallen iemand doodslaan.
pi_70715912
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een domme reactie zeg. Van wie ben jij een kloon? Waar lul ik crimineel gedrag goed?

Ik stel alleen dat we al lang weten dat de marktwerking in de taxibranche dit soort gedoe tot gevolg ging hebben. Het is een beetje sneu dat sommigen die relatie hier ontkennen.
Het is sneu dat jij je vunzige praatjes niet wenst te beargumenteren. Het is niet zo dat als je onzin maar vaak genoeg herhaalt, het waarheid wordt.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:57:20 #23
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70715948
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Zitten we weer in de ontkenning fase
pi_70715969
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Iedereen die zich aan de regels wenst te houden en zich normaal kan gedragen dient toegelaten te worden. Dat is stukken gezonder dan alles over te laten aan een hele dubieuze club of een stel mafketels de boel laten terroriseren.

Op de rest van je misselijkmakende post ga ik niet in.
Belachelijke post en dat weet je best. De vrije markt is een markt waarop mensen de vrijheid moeten hebben om hun vak uit te oefenen. Dat wil jij dus niet. Jij wilt dat er streng gecontroleerd wordt en dat er vergunningen geweigerd worden. Dat is geen vrije markt.

De vrije markt in de taxibranche werkt gewoon niet. Daarom is het op Schiphol al terug gedraaid. Of wou je dat ontkennen. Dat heeft niks met ongare sujetten te maken.

Het is het systeem dat dit soort wangedrag in de hand werkt, daarvoor was het gewoon een oneerlijk zootje maar dat had op een veel betere manier gereguleerd kunnen worden dan deze vrije zooi waarin inderdaad iedere halve gare met een auto zich taxichauffeur mag noemen.

Hoe wilj ij het dan controleren? Hoe had je dit willen voorkomen? In een vrije markt.
pi_70716014
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

Mwa, als het bij beide de fatale klap was is het in beide gevallen iemand doodslaan.
Mwah, als iemand met zijn hoofd op een stoeprand valt is dat toch een heel ander soort dood. Als iemand al in zeer verzwakte toestand is door alcohol en drugs is het ook heel anders. Daar zit toch echt wel een nuance in. Voor de rechter wel in ieder geval.
pi_70716039
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:56 schreef qonmann het volgende:

en dan maar hopen dat iemand hapt....het is weer gelukt, congrats
Pardon, dat is een quote uit het Parool
pi_70716073
hallo
Jusqu'ici tout va bien...
pi_70716079
-edit- Net een graadje te ver

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 08:52:35 ]
pi_70716086
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Belachelijke post en dat weet je best. De vrije markt is een markt waarop mensen de vrijheid moeten hebben om hun vak uit te oefenen. Dat wil jij dus niet. Jij wilt dat er streng gecontroleerd wordt en dat er vergunningen geweigerd worden. Dat is geen vrije markt.

De vrije markt in de taxibranche werkt gewoon niet. Daarom is het op Schiphol al terug gedraaid. Of wou je dat ontkennen. Dat heeft niks met ongare sujetten te maken.

Het is het systeem dat dit soort wangedrag in de hand werkt, daarvoor was het gewoon een oneerlijk zootje maar dat had op een veel betere manier gereguleerd kunnen worden dan deze vrije zooi waarin inderdaad iedere halve gare met een auto zich taxichauffeur mag noemen.

Hoe wilj ij het dan controleren? Hoe had je dit willen voorkomen? In een vrije markt.
Dat jouw post belachelijk is weet ik prima. Is ook niet zo moeilijk, want dat aan die kwalificatie voldoen al jouw posts.

Een vrije markt wil niet zeggen dat mensen regels maar aan hun laars mogen lappen. Jij begrijpt over duidelijk het principe van een vrije markt niet. Als de entree bij een discotheek gratis is en binnen slaat een of andere halve zool om zich heen, dan zegt dat meer over deze halve zool dan over de entreeprijs van de discotheek.

Wangedrag moet gewoon aangepakt worden, zo simpel is dat. Welke marktvorm je ook hanteert, als je dit soort genetische fails niet aanpakt, zal het altijd een teringboel blijven.

Ik wacht nog altijd op jouw argumenten van jouw kant, al is dat tegen beter weten in, want je hebt ze niet.
pi_70716094
Ik heb trouwens vaak zat vanuit mijn oude beroep de taxistandplaats mogen aanschouwen en het was inderdaad een overwegend marokkaans onderonsje dat tijdens de nachtdienst daar stond te asocialen.
En dat waren echt geen lieverdjes als je ze natrok door wat systemen.

Maar goed, het moest er een keer van komen dat het uit de hand zou gaan lopen.
Hopelijk wordt heel die taxibranche onder de loep genomen en komen er weer eerlijk hardwerkende chauffeurs met klasse die je koffer tillen en je alleen letterlijk afzetten en niet figuurlijk.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:00:42 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70716106
TaxichauffeurVermoordtProleet
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_70716146
quote:
Op maandag 6 juli 2009 20:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Mwah, als iemand met zijn hoofd op een stoeprand valt is dat toch een heel ander soort dood. Als iemand al in zeer verzwakte toestand is door alcohol en drugs is het ook heel anders. Daar zit toch echt wel een nuance in. Voor de rechter wel in ieder geval.
Dat is waar.
Gelukkig kan de schouwarts allemaal precies zien wat nu de fatale klap geweest is.
De stoep of de vuist.
pi_70716169
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent dus echt te dom om te lezen. Jammer maar wel voorspelbaar. Je bent niet voor niks met je eerdere account gepermband en probeert nu met dit naampje de boel op te stoken omdat ze je op Stormfront ook niet echt bliefen.
Ik ben helemaal niet gepermband. Ik had gewoon geen zin meer in Fok, that´s all. Kun je ook inhoudelijk reageren of blijft het bij dit soort crap?
pi_70716178
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:01 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is waar.
Gelukkig kan de schouwarts allemaal precies zien wat nu de fatale klap geweest is.
De stoep of de vuist.
Precies, of dat er nog andere factoren in het spel zijn.
pi_70716191
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet gepermband. Ik had gewoon geen zin meer in Fok, that´s all. Kun je ook inhoudelijk reageren of blijft het bij dit soort crap?
Zo kan je het ook noemen ja.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:02:58 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70716212
quote:

[..]

we zullen zien. misschien wordt dit wel een voorbeeldproces.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70716233
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo kan je het ook noemen ja.
Kom eens met argumenten. Gewoon, een keertje maar.
pi_70716234
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:00 schreef sjimz het volgende:
Ik heb trouwens vaak zat vanuit mijn oude beroep de taxistandplaats mogen aanschouwen en het was inderdaad een overwegend marokkaans onderonsje dat tijdens de nachtdienst daar stond te asocialen.
En dat waren echt geen lieverdjes als je ze natrok door wat systemen.

Maar goed, het moest er een keer van komen dat het uit de hand zou gaan lopen.
Hopelijk wordt heel die taxibranche onder de loep genomen en komen er weer eerlijk hardwerkende chauffeurs met klasse die je koffer tillen en je alleen letterlijk afzetten en niet figuurlijk.
Precies. Ze moeten dat hele systeem herijken. Het was een misser om de vrije marktwerking in te voeren, zoals in wel meer branches. Gewoon weer met een paar goede organisaties gaan werken. Grijpink zit nu toch al vast.
pi_70716274
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat jouw post belachelijk is weet ik prima. Is ook niet zo moeilijk, want dat aan die kwalificatie voldoen al jouw posts.

Een vrije markt wil niet zeggen dat mensen regels maar aan hun laars mogen lappen. Jij begrijpt over duidelijk het principe van een vrije markt niet. Als de entree bij een discotheek gratis is en binnen slaat een of andere halve zool om zich heen, dan zegt dat meer over deze halve zool dan over de entreeprijs van de discotheek.

Wangedrag moet gewoon aangepakt worden, zo simpel is dat. Welke marktvorm je ook hanteert, als je dit soort genetische fails niet aanpakt, zal het altijd een teringboel blijven.

Ik wacht nog altijd op jouw argumenten van jouw kant, al is dat tegen beter weten in, want je hebt ze niet.
Wat had deze chauffeur dan misdaan dat hij geweerd had kunnen worden?
pi_70716292
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kom eens met argumenten. Gewoon, een keertje maar.
Jij leest toch niet.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:04:20 #41
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_70716294
quote:

[..]

Dus, las je iemand neerschiet, en hij komt met z'n hoofd tegen een stoeprand en overlijdt... tsja...

Je kunt gaan redeneren dat uiteindelijk een hartstilstand altijd de doodsoorzaak is...
pi_70716358
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat had deze chauffeur dan misdaan dat hij geweerd had kunnen worden?
Hij heeft nu een klant dood geslagen, dus de taxi kan voorlopig even aan de kant gezet worden. Verder zou je het artikel uit het Parool eens kunnen lezen.

Al die halve garen verwijderen van de standplaatsen en het taxiwerk overlaten aan mensen die wel gewoon op een normale wijze mensen van A naar B kunnen vervoeren. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_70716401
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij leest toch niet.
Jij kunt niet met argumenten discussieren, je kunt alleen trollen. Toch knap dat je niet onzettend moe van jezelf wordt.
pi_70716402
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:04 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Dus, las je iemand neerschiet, en hij komt met z'n hoofd tegen een stoeprand en overlijdt... tsja...

Je kunt gaan redeneren dat uiteindelijk een hartstilstand altijd de doodsoorzaak is...
Hier is toch niet geschoten??

Als je iemand in zijn knie schiet en hij komt met zijn hoofd op de stoeprand en overlijdt aan gevolg van hersenletsel, dan is die kogel in de knie niet direct de doodsoorzaak.

Je kan wel zeggen dat er natuurlijk niet geslagen had moeten worden. Nooit niet. Maar er had wel meer niet gemoeten hiero.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:06:57 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70716411
ik vond sch ook al zo vreemd reageren bij het spoorongeluk. gaat het wel goed met je?
pi_70716418
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Al die halve garen verwijderen van de standplaatsen en het taxiwerk overlaten aan mensen die wel gewoon op een normale wijze mensen van A naar B kunnen vervoeren. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Eens.
Gewoon de wetgeving aanscherpen dat niet zomaar iedereen chauffeur kan worden.
Verklaring van goed gedrag eisen, dan valt al een hele lading af.
pi_70716434
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij heeft nu een klant dood geslagen, dus de taxi kan voorlopig even aan de kant gezet worden. Verder zou je het artikel uit het Parool eens kunnen lezen.

Hoe had deze man geweerd kunnen worden?

Je geeft wederom geen antwoord.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:08:25 #48
214440 donnakol
Leipe Shit Ouwe!
pi_70716479
Je kan beter een snorder nemen in Amsterdam, goedkoper en gewoon een surinamer.
pi_70716496
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe had deze man geweerd kunnen worden?

Je geeft wederom geen antwoord.
Wat begrijp je niet aan het verwijderen van chauffeurs die zich niet weten te gedragen? Iemand die klanten slaat behoort in elk geval tot de groep die verwijderd dient te worden van deze standplaats.
pi_70716515
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:07 schreef sjimz het volgende:

[..]

Eens.
Deze chauffeur ook denk je? Hoe wil je checken of iemand een halve gare is? Wat is een verklaring van goed gedrag waard, hoe zie je dat voor je?

Maar ik ben het met je eens dat de wetgeving aangescherpt moet worden. Die staat nu toe dat door de vrije markt iedereen maar taxichauffeur kan worden.
pi_70716551
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
ik vond sch ook al zo vreemd reageren bij het spoorongeluk. gaat het wel goed met je?
Je bedoelt zeker die kwestie waarin talloze users mij hun excuus aanboden omdat ze veel te vroeg reageerden en mij gelijk moesten geven?
pi_70716555
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
Volgens mij heeft hij zich gestoten aan de stoeprand.
pi_70716608
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze chauffeur ook denk je? Hoe wil je checken of iemand een halve gare is? Wat is een verklaring van goed gedrag waard, hoe zie je dat voor je?

Maar ik ben het met je eens dat de wetgeving aangescherpt moet worden. Die staat nu toe dat door de vrije markt iedereen maar taxichauffeur kan worden.
Deze chauffeur weet ik niet maar de kans is groot omdat er best veel mensen van de taxistandplaats in een weekendnacht bekend zijn bij de politie.
Of hij het ook was weet ik niet maar ik sluit het zeker niet uit.
Dus als ze dat van te voren al hadden ingevoerd dan had hij nooit kunnen rijden en had hij nooit alszijnde taxichauffeur iemand dodelijk kunnen verwonden.
pi_70716610
quote:

[..]

Eens.
Dan ben je vast en zeker 95% van het gajes van het Leidseplein kwijt. Verder zou men ook gewoon mensen die zich niet weten te gedragen aan moeten pakken.

Een klein groepje verpest het voor de rest en dat ettert maar door als politie en justitie langs de zijlijn blijven toekijken.
pi_70716627
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het verwijderen van chauffeurs die zich niet weten te gedragen? Iemand die klanten slaat behoort in elk geval tot de groep die verwijderd dient te worden van deze standplaats.
Had hij eerder iemand geslagen dan? Je praat weer op zijn PVV's, Veel geschreeuw maar oplossingen die nergens op slaan.
pi_70716655
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Deze chauffeur weet ik niet maar de kans is groot omdat er best veel mensen van de taxistandplaats in een weekendnacht bekend zijn bij de politie.
Of hij het ook was weet ik niet maar ik sluit het zeker niet uit.
Dus als ze dat van te voren al hadden ingevoerd dan had hij nooit kunnen rijden en had hij nooit alszijnde taxichauffeur iemand dodelijk kunnen verwonden.
Maar waar selecteer je dan op? In de zin van bekend zijn bij de politie???
pi_70716677
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan ben je vast en zeker 95% van het gajes van het Leidseplein kwijt. Verder zou men ook gewoon mensen die zich niet weten te gedragen aan moeten pakken.

Een klein groepje verpest het voor de rest en dat ettert maar door als politie en justitie langs de zijlijn blijven toekijken.
Dat de politie niets doet komt omdat die het een probleem vinden dat veroorzaakt is en opgelost moet worden door de gemeente zelf. Is een lang verhaal kan ik je vertellen.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:12:18 #58
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_70716678
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier is toch niet geschoten??

Als je iemand in zijn knie schiet en hij komt met zijn hoofd op de stoeprand en overlijdt aan gevolg van hersenletsel, dan is die kogel in de knie niet direct de doodsoorzaak.

Je kan wel zeggen dat er natuurlijk niet geslagen had moeten worden. Nooit niet. Maar er had wel meer niet gemoeten hiero.
Het was een voorbeeld. Het schieten is inderdaad niet de oorzaak, maar wel de reden dat de persoon valt.

Als ik iemand onder een bus duw (en diegene overlijdt), dan is de duw ook niet de directe doodsoorzaak...

Ik vind dat "de doodsklap" altijd een erg slap verweer en enkel goedpraterij.
pi_70716701
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Had hij eerder iemand geslagen dan? Je praat weer op zijn PVV's, Veel geschreeuw maar oplossingen die nergens op slaan.
Lees de artikelen eens. Met enige screening zouden er van degenen die daar nu de dienst uitmaken hoogstens enkelen overblijven en dat is dan nog veel eigenlijk.

Je wilt gewoon de feiten niet erkennen en blijft op een zielige manier draaien en jezelf belachelijk maken.
pi_70716702
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

95 procent is een klein groepje?
pi_70716709
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waar selecteer je dan op? In de zin van bekend zijn bij de politie???
Als in het hebben van een strafblad.
Daar kom je bij een controle zo achter hoor.
pi_70716740
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat 95% van de taxichauffeurs die op het leidse staan tijdens weekendnachten maar een klein deel van de gehele chauffeursbranche is.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:13:49 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70716750
sch hoe reageerde jij toen je van frank boeiend vernam dat een taxichauffeur geen bloedende jongen in zijn auto nam?

hoe reageerde jij toen ah werd aangepakt vanwege hun halalvlees maar de pvdd niks doet tegen de islamitische slagers op elke hoek?

hoe reageerde jij toen een jongen het leven verloor op het spoor en zijn vriend zijn been verloor?

hoe reageerde jij toen een iraans gezin de straat werd uitgebonjourd en toen een joods- en homostel uit de diamantbuurt werd verstoten?
pi_70716776
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat de politie niets doet komt omdat die het een probleem vinden dat veroorzaakt is en opgelost moet worden door de gemeente zelf. Is een lang verhaal kan ik je vertellen.
De taak van de politie is om mensen die zich niet aan de regels houden aan te pakken. Het intimideren van klanten, het slaan van klanten, het niet gebruiken van de taximeter, je niet houden aan verkeersregels, het doen van onzedelijke voorstellen aan vrouwelijke passagiers en het verkopen van drugs is gewoon niet conform de regels en daar moet de politie gewoon wat aan doen. Het lijkt me niet dat de gemeente toestemming heeft gegeven voor dit soort zaken. Zo gek is zelfs Job Cohen niet.
pi_70716777
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lees de artikelen eens. Met enige screening zouden er van degenen die daar nu de dienst uitmaken hoogstens enkelen overblijven en dat is dan nog veel eigenlijk.

Je wilt gewoon de feiten niet erkennen en blijft op een zielige manier draaien en jezelf belachelijk maken.
Als er zich iemand belachelijk maakt.

Ik wil de feiten best erkennen. Dat taxisysteem stinkt aan alle kanten en dat is de schuld van de vrije markt. Daarom is het op Schiphol al teruggedraaid. Het is niet alleen maar een kwestie van die ongure types hoor, het is sowieso een agressieve zooi waarin men elkaar (letterlijk) de markt uitvecht. Dat systeem moet op de schop. Als je dat neit vindt dan gaat je het dus daar niet om maar om iets heel anders.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:14:45 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70716792
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bedoelt zeker die kwestie waarin talloze users mij hun excuus aanboden omdat ze veel te vroeg reageerden en mij gelijk moesten geven?
dan vraag ik het je nogmaals. gaat het wel goed met je?
pi_70716824
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

De taak van de politie is om mensen die zich niet aan de regels houden aan te pakken. Het intimideren van klanten, het slaan van klanten, het niet gebruiken van de taximeter, je niet houden aan verkeersregels, het doen van onzedelijke voorstellen aan vrouwelijke passagiers en het verkopen van drugs is gewoon niet conform de regels en daar moet de politie gewoon wat aan doen. Het lijkt me niet dat de gemeente toestemming heeft gegeven voor dit soort zaken. Zo gek is zelfs Job Cohen niet.
Als de politie erbij staat dan doen ze ook niet veel hoor.
pi_70716837
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:14 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dan vraag ik het je nogmaals. gaat het wel goed met je?
Het gaat uitstekend met me. Dit weekend geen taxi genomen. Waren slecht te vinden in Porto en ik kon best even lopen. Met jou?
pi_70716854
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:12 schreef SCH het volgende:

[..]

95% van het gajes op het Leidseplein is maar een klein deel van de totale populatie taxichauffeurs. Begrijpend lezen is niet je sterkste punt.
pi_70716864
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je denkt dat dit allemaal gebeurt als de politie er bij is?
pi_70716907
SCH. Ik volg je posts nu al een tijdje en ik denk dat ik er wel uit ben inmiddels. Je hanteert geen mening vanuit idealen, of valide argumenten. Je bent simpelweg obsessief dwars.
Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat je heel lang tegen niet-nader-te-noemen gevoelens hebt geknokt. Dit heeft zich, na een openbaring, geresulteerd in een houding van -mij krijgen ze niet meer-. Een soort inhaalslag van zelfprofilering resulterend uit een periode waarin je je gevoelens en mening structureel hebt moeten onderdrukken.

Begin eens te discussieren vanuit een oprecht standpunt en niet dat eeuwige gekissebis om maar met je belletje te kunnen rinkelen.

Zomaar een tip van een volstrekt vreemde.
pi_70716909
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wil de feiten best erkennen. Dat taxisysteem stinkt aan alle kanten en dat is de schuld van de vrije markt. Daarom is het op Schiphol al teruggedraaid. Het is niet alleen maar een kwestie van die ongure types hoor, het is sowieso een agressieve zooi waarin men elkaar (letterlijk) de markt uitvecht. Dat systeem moet op de schop. Als je dat neit vindt dan gaat je het dus daar niet om maar om iets heel anders.
Het is de schuld van figuren die zich niet weten te gedragen en de halfbakken aanpak van de Nederlandse politie en justitie. Ik heb nog geen enkel zinnig argument van je gezien.

Ook voor de vrije marktwerking was het overigens een drama. Kennelijk bevindt zich er veel gajes onder de taxichauffeurs.
pi_70716915
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:13 schreef zoalshetis het volgende:
sch hoe reageerde jij toen je van frank boeiend vernam dat een taxichauffeur geen bloedende jongen in zijn auto nam?

hoe reageerde jij toen ah werd aangepakt vanwege hun halalvlees maar de pvdd niks doet tegen de islamitische slagers op elke hoek?

hoe reageerde jij toen een jongen het leven verloor op het spoor en zijn vriend zijn been verloor?

hoe reageerde jij toen een iraans gezin de straat werd uitgebonjourd en toen een joods- en homostel uit de diamantbuurt werd verstoten?
Weet jij het nog?

Ik hou niet zo van Frank Boeijen in ieder geval.
pi_70716945
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is de schuld van figuren die zich niet weten te gedragen en de halfbakken aanpak van de Nederlandse politie en justitie. Ik heb nog geen enkel zinnig argument van je gezien.

Ook voor de vrije marktwerking was het overigens een drama. Kennelijk bevindt zich er veel gajes onder de taxichauffeurs.
Ik geef je tal van argumenten maar je reageert er niet op.

Waarom is het systeem van vrije marktwerking op Schiphol dan alweer terug gedraaid volgens jou?
pi_70716959
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als de politie erbij staat dan doen ze ook niet veel hoor.
Er zijn echt wel mensen die dit melden. Het valt ook iedereen op dat deze groep zich asociaal gedraagt, het lijkt me dan sterk dat de politie helemaal niets in de gaten heeft.
pi_70717014
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geef je tal van argumenten maar je reageert er niet op.

Waarom is het systeem van vrije marktwerking op Schiphol dan alweer terug gedraaid volgens jou?
Je hebt nog niet een argumentje gegeven. Dus er valt ook niet veel te reageren. Het is voornamelijk wartaal die je uitslaat.

Het probleem is dat lastpakken niet als lastpakken worden behandeld. Dat heeft niets met vrije marktwerking of monopolie te maken.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:19:16 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717015
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gaat uitstekend met me. Dit weekend geen taxi genomen. Waren slecht te vinden in Porto en ik kon best even lopen. Met jou?
met mij gaat het uitstekend. autootje brengt me waar ik wil. alleen als ik dronken, stoned of laveloos ben wil ik veilig en zonder gezeik of extreme tarieven thuisgebracht worden. ook graag met iemand die niet alleen arabisch snauwt en zelfs mensen die de kortste weg heel goed kennen afzet. het is een grote boevenbende en daarom alleen al kan je er van uitgaan dat de taxichauffeur net ff iets te hard sloeg. en die getuigen die pleiten in het voordeel van de taxichauffeur zijn waarschijnlijk collega's die de brute kickbokser steunen. politie heeft iets heel anders gezien.
pi_70717016
quote:

[..]

Als in het hebben van een strafblad.
Daar kom je bij een controle zo achter hoor.
Tuurlijk. Maar een strafblad is toch geen reden om een beroep niet uit te mogen oefenen? Of bedoel je een bepaald soort delicten of bedoel je dat ze nog op de loop zijn voor de politie?

Louter een strafblad kan toch geen reden zijn om iemand uit te sluiten een vak uit te oefenen? Volgens mij blijft daar juridisch niet veel van over.
pi_70717024
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn echt wel mensen die dit melden. Het valt ook iedereen op dat deze groep zich asociaal gedraagt, het lijkt me dan sterk dat de politie helemaal niets in de gaten heeft.
Tuurlijk, maar wat kan je als agent doen als een toerist naar je toe komt om te zeggen dat de taxichauffeur niet aardig is en hem te veel geld vraagt?
Moeten ze hem dan arresteren?
pi_70717067
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar een strafblad is toch geen reden om een beroep niet uit te mogen oefenen? Of bedoel je een bepaald soort delicten of bedoel je dat ze nog op de loop zijn voor de politie?

Louter een strafblad kan toch geen reden zijn om iemand uit te sluiten een vak uit te oefenen? Volgens mij blijft daar juridisch niet veel van over.
Dan heb ik het vooral over geweldsmisdrijven en economische delicten.
Niet over diefstalletjes of andere kruimelarij.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:20:18 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717071
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet jij het nog?

Ik hou niet zo van Frank Boeijen in ieder geval.
ja, ik weet het precies. je kent mijn geheugen. petje. poes. jules croiset.
pi_70717093
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, ik weet het precies. je kent mijn geheugen.
Waarom vraag je het dan?
pi_70717102
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:19 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar wat kan je als agent doen als een toerist naar je toe komt om te zeggen dat de taxichauffeur niet aardig is en hem te veel geld vraagt?
Moeten ze hem dan arresteren?
Als de taxichauffeur drugs aanbiedt, onzedelijke voorstellen doet, intimideert, geen taximeter hanteert, etc dan overtreedt de betreffende chauffeur de regels en dient hij gearresteerd te worden.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:21:37 #84
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717124
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom vraag je het dan?
omdat ik wil aantonen dat je met een gekleurde bril post. terwijl je net doet of je onafhankelijk, niet links en neutraal bent. maar dat ben je niet. ik ook niet.
pi_70717127
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dan heb ik het vooral over geweldsmisdrijven en economische delicten.
Niet over diefstalletjes of andere kruimelarij.
Dat snap ik. Maar denk je dat dat haalbaar is? Juridisch gezien. Ik kan zo tientallen angels en klemmen op noemen maar dat zal wel weer Groenlinkserig zijn.
pi_70717134
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als de taxichauffeur drugs aanbiedt, onzedelijke voorstellen doet, intimideert, geen taximeter hanteert, etc dan overtreedt de betreffende chauffeur de regels en dient hij gearresteerd te worden.
Als het zo simpel was dan moet je snel solliciteren bij de politie.
Helaas werkt het zo niet.
pi_70717154
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar denk je dat dat haalbaar is? Juridisch gezien. Ik kan zo tientallen angels en klemmen op noemen maar dat zal wel weer Groenlinkserig zijn.
Gewoon een overheidsbaan maken.
Ben je van de haken en ogen af.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:22:30 #88
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_70717162
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er echt wel beroepen die je met een strafblad niet mag uitoefenen. De financiėle wereld vraagt bijvoorbeel om een verklaring van goed gedrag... Ik weet niet of je die met een strafblad krijgt...
pi_70717165
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat ik wil aantonen dat je met een gekleurde bril post. terwijl je net doet of je onafhankelijk, niet links en neutraal bent. maar dat ben je niet. ik ook niet.
Hoezo doe ik net alsof? Ik ben helemaal niet neutraal, ik word bepaald door wie ik ben, wat ik meemaak, hoe ik ben opgevoed, hoe slim ik ben enz.
pi_70717187
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:22 schreef sjimz het volgende:

[..]

Gewoon een overheidsbaan maken.
Ben je van de haken en ogen af.
Vertel dat de Halconnetjes maar eens.
pi_70717202
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:21 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als het zo simpel was dan moet je snel solliciteren bij de politie.
Helaas werkt het zo niet.
Ik zie echt met debeste wil de moeilijkheid er niet van in. Iemand houdt zich of wel aan de regels of niet. In dat laatste geval moet diegene gearresteerd worden. Dat zal zo vast ook wel uitgelegd worden op de politieschool.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:23:58 #92
214440 donnakol
Leipe Shit Ouwe!
pi_70717223
quote:

[..]

Eens.
Men zal dan wel veel werkloosheid krijgen in West
  maandag 6 juli 2009 @ 21:24:18 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717240
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo doe ik net alsof? Ik ben helemaal niet neutraal, ik word bepaald door wie ik ben, wat ik meemaak, hoe ik ben opgevoed, hoe slim ik ben enz.
ja. post dan eens wat intelligenter.
pi_70717256
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik zie echt met debeste wil de moeilijkheid er niet van in. Iemand houdt zich of wel aan de regels of niet. In dat laatste geval moet diegene gearresteerd worden. Dat zal zo vast ook wel uitgelegd worden op de politieschool.
Je bent echt te grappig.
pi_70717262
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan hou je ze vast voor 6 uurtjes en dan moet je ze weer laten gaan omdat ze niet in verzekering worden gesteld.
Veel werk, geen resultaat, geen prioriteit.
Next.

Helaas is dit de gang van zaken.
pi_70717293
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent echt te grappig.
Jij niet echt. Maar goed, niet iedereen kan grappig zijn.
pi_70717295
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. post dan eens wat intelligenter.
Okay, het was een Marokkaan, het kan alleen door een Marokkaan gedaan zijn. alle Marokkanen zijn slecht en moeten dood.

Zoiets?
  maandag 6 juli 2009 @ 21:25:35 #98
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70717297
Politie doet ook niets tegen 1 klap. Je bent in 2 secs klaar, dan heb je als politie geen eens tijd om te reageren. Nu stonden ze er ook 20 meter vanaf.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70717298
Tis gezellig op het Leidseplein de laatste tijd... Marokkanen die meisjes verrot slaan, taxichauffeurs die klanten doodslaan, kotsende zeiktoeristen...

Ik kan me geen plek in Nederland bedenken die ik liever uit de wegga dan dit trieste stukje Nederland...
pi_70717318
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dan hou je ze vast voor 6 uurtjes en dan moet je ze weer laten gaan omdat ze niet in verzekering worden gesteld.
Next.

Dan is het punt dat politie, justitie en wetgeving falen wel gemaakt.
pi_70717327
quote:

[..]

Next.

Waarom helaas? Gelukkig maar zou ik zeggen, dat niet iedereen zomaar opgepakt en vastgehouden kan worden omdat iemand anders over hem klaagt.
pi_70717334
Bullebak kan mijn verhaal vast wel bevestigen.
pi_70717337
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay, het was een Marokkaan, het kan alleen door een Marokkaan gedaan zijn. alle Marokkanen zijn slecht en moeten dood.

Zoiets?
Waarom moeten ze dood?
pi_70717364
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef Bullebak het volgende:
Politie doet ook niets tegen 1 klap. Je bent in 2 secs klaar, dan heb je als politie geen eens tijd om te reageren. Nu stonden ze er ook 20 meter vanaf.
Dit voorval an sich was wellicht niet te voorkomen, echter het hele gedoe daar wel. Je kon er op wachten tot het een keer echt goed mis zou gaan.
pi_70717387
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom helaas? Gelukkig maar zou ik zeggen, dat niet iedereen zomaar opgepakt en vastgehouden kan worden omdat iemand anders over hem klaagt.
Omdat je het liefst heel de bezem door de taxistandplaats wil halen.
pi_70717423
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Omdat je het liefst heel de bezem door de taxistandplaats wil halen.
Oh ja, maar dat gaat nu ook wel gebeuren. Het systeem heeft gehaald. Einde experiment van de vrije markt.
pi_70717441
quote:

[..]

Next.

Daar heb je wel een punt..wat kan de gemeente eigenlijk doen, anders dan een politieagent op elke taxi te laten meerijden ?
Kost wel erg veel.
pi_70717442
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:26 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dood?
Het is tegenwoordig intelligent om dat te zeggen. Vraag zoalshetis maar.
pi_70717486
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig intelligent om dat te zeggen. Vraag zoalshetis maar.
Als jij dat intelligent vindt, dan is www.telegraaf.nl een geschiktere locatie voor je.
pi_70717497
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:14 schreef SCH het volgende:
Een pluim voor je goede zelfkennis
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 6 juli 2009 @ 21:30:58 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717541
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef Nielsch het volgende:
Tis gezellig op het Leidseplein de laatste tijd... Marokkanen die meisjes verrot slaan, taxichauffeurs die klanten doodslaan, kotsende zeiktoeristen...

Ik kan me geen plek in Nederland bedenken die ik liever uit de wegga dan dit trieste stukje Nederland...
ik zou niet nu weg gaan uit amsterdam. de huizenprijs is gezakt.
pi_70717546
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:29 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Als jij dat intelligent vindt, dan is www.telegraaf.nl een geschiktere locatie voor je.
Of Stormfront, daar schijnt hij weleens te komen.
pi_70717548
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Je denkt dat dit allemaal gebeurt als de politie er bij is?
De politie weet dat het gebeurt. Wat je had kunnen weten als je het artikel uit de Parool van twee dagen voor dit fijne incident had gelezen. De politie doet er bewust niks aan omdat ze daartoe geen opdracht hebben gekregen. De politie rond het Leidseplein doet sowieso niet veel meer dan fietsers in de Leidsestraat vertellen dat ze moeten afstappen.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:32:15 #114
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70717610
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:26 schreef sjimz het volgende:
Bullebak kan mijn verhaal vast wel bevestigen.
Het is indd zeer naief om te denken dat het in praktijk mogelijk is om elke klacht tegen een taxichauffeur, niet zijnde aanranding / drugs etc, te laten resulteren in een aanhouding.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 21:32:34 #115
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717631
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Zoiets?
vind je dat intelligent? dood? hoezo dood? je maakt het weer veel erger dan het is. gewoon zien als kans verkeken, terug dus. en daar in het gevang. zo iemand kost ons handen vol geld. en waarom?
pi_70717718
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of Stormfront, daar schijnt hij weleens te komen.
Dat zal wel uit een masochistische behoefte voortkomen.
pi_70717752
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:32 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Het is indd zeer naief om te denken dat het in praktijk mogelijk is om elke klacht tegen een taxichauffeur, niet zijnde aanranding / drugs etc, te laten resulteren in een aanhouding.
Het blijkt in de praktijk wel mogelijk te zijn om fieters zonder licht de hele nacht lastig te vallen. Dus zo naief is deze gedachte niet.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:34:47 #118
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70717756
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

De politie weet dat het gebeurt. Wat je had kunnen weten als je het artikel uit de Parool van twee dagen voor dit fijne incident had gelezen. De politie doet er bewust niks aan omdat ze daartoe geen opdracht hebben gekregen. De politie rond het Leidseplein doet sowieso niet veel meer dan fietsers in de Leidsestraat vertellen dat ze moeten afstappen.
Lul niet zo slap

Elke vrijdagnacht en zaterdagnacht staat er braaf ME op de pleinen, en die maken elke week meer vechtpartijtjes mee dan jij in je hele leven.

Die boetes die er overdag worden gegeven doen daar niets aan af, wat denk je dat er gaat gebeuren als er niet meer bekeurd wordt in de Leidsestraat
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 21:36:03 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717808
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

pecies. ik ben ook al een keer aangehouden in een lege leidsestraat vanwege fietsen waar het net ff niet mocht. boete dus.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:36:23 #120
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70717826
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het blijkt in de praktijk wel mogelijk te zijn om fieters zonder licht de hele nacht lastig te vallen. Dus zo naief is deze gedachte niet.
Staandehouden voor een bekeuring is wat anders dan een taxichauffeur aanhouden en meenemen naar een bureau heh? Bekeuringen worden er genoeg uitgedeeld aan die taxitokkies.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 21:36:50 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70717842
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Bullebak het volgende:

Die boetes die er overdag worden gegeven doen daar niets aan af, wat denk je dat er gaat gebeuren als er niet meer bekeurd wordt in de Leudsestraat
want de politie wordt al niet betaald door de burgers?
pi_70717943
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:36 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Staandehouden voor een bekeuring is wat anders dan een taxichauffeur aanhouden en meenemen naar een bureau heh? Bekeuringen worden er genoeg uitgedeeld aan die taxitokkies.
Regels zijn regels toch? Ook voor taxichauffeurs. Je zou bijna denken dat men dit soort gasten liever ontwijkt en zich liever stort op fietser die er niet meteen op losslaan.

Het blijkt ook wel dat alleen bekeuringen niet helpen tegen dit gajes. Ik snap werkelijk niet dat wetgever en justitie dit soort gedrag gewoon gedogen.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:39:16 #123
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70717968
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

want de politie wordt al niet betaald door de burgers?
Goed punt! Je hebt gelijk. High 5
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 21:41:46 #124
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70718089
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Regels zijn regels toch? Ook voor taxichauffeurs. Je zou bijna denken dat men dit soort gasten liever ontwijkt en zich liever stort op fietser die er niet meteen op losslaan.

Het blijkt ook wel dat alleen bekeuringen niet helpen tegen dit gajes. Ik snap werkelijk niet dat wetgever en justitie dit soort gedrag gewoon gedogen.
Dat zeg ik toch ook letterlijk.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70718115
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Lul niet zo slap

Elke vrijdagnacht en zaterdagnacht staat er braaf ME op de pleinen, en die maken elke week meer vechtpartijtjes mee dan jij in je hele leven.

Die boetes die er overdag worden gegeven doen daar niets aan af, wat denk je dat er gaat gebeuren als er niet meer bekeurd wordt in de Leidsestraat
Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat fietsers worden bekeurd voor het fietsen in de Leidsestraat. Ik heb er wel moeite mee dat er bij andere dingen nogal nadrukkelijk wordt weggekeken.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:42:54 #126
16715 Mylene
*schatje*
pi_70718149
Bullebak, ben je politieagent of was je er eentje net als Sjimz?
pi_70718162
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook.
en is het veel erger geworden vergeleken met 5-10 jaar geleden ?
pi_70718205
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:41 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook letterlijk.
Dat zeg je wel en dat zal de politie ook wel zeggen, maar in de praktijk blijkt het er net even wat anders aan toe te gaan. De politie pakt liever een fietser aan dan een asociale taxichauffeur. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
pi_70718267
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zeg je wel en dat zal de politie ook wel zeggen, maar in de praktijk blijkt het er net even wat anders aan toe te gaan. De politie pakt liever een fietser aan dan een asociale taxichauffeur. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Mij wordt de indruk gewekt dat de politie A'dam alles mijdt wat zich in groepsvorm tegen hen kan keren. Kennelijk is dit beleid.
pi_70718333
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

10 jaar geleden woonde ik hier nog niet, ik denk dat de situatie vrij stabiel slecht is waar het gaat om handhaving. Het stadsdeel en de gemeente hebben dat ook wel door want die willen nu 40 miljoen in het plein en omgeving gaan pompen om het imago op te poetsen. Dat plan is mooi, maar volgens mij is er veel meer te winnen met eerst eens een keer wat serieuzer werk te maken van handhaving. En dan niet alleen die fietsers in de Leidsestraat.
pi_70718335
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:45 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Mij wordt de indruk gewekt dat de politie A'dam alles mijdt wat zich in groepsvorm tegen hen kan keren. Kennelijk is dit beleid.
Die indruk krijg ik ook. Een fietser zonder licht flink aanpakken lijkt belangrijker te zijn dan het Leidseplein normaal toegankelijk te maken voor mensen die een gezellige avond willen beleven.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:47:17 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70718369
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

wat erger geworden? de taxistandplaats? de fietsers door de compleet lege leidsestraat? marokkanen ?
pi_70718435
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat erger geworden? de taxistandplaats? de fietsers door de compleet lege leidsestraat? marokkanen ?
taxi's bedoelde ik
pi_70718448
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat fietsers worden bekeurd voor het fietsen in de Leidsestraat. Ik heb er wel moeite mee dat er bij andere dingen nogal nadrukkelijk wordt weggekeken.
Je ontkent dus wat Bullebak beschrijft?
  maandag 6 juli 2009 @ 21:49:40 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70718487
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:39 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Goed punt! Je hebt gelijk. High 5
wat wil je dan. pennelikkers die elke scheet registreren en beboeten (3 km te hard ) of een apparaat dat gewoon capabel is om raddraaiers aan te pakken?
pi_70718502
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die indruk krijg ik ook. Een fietser zonder licht flink aanpakken lijkt belangrijker te zijn dan het Leidseplein normaal toegankelijk te maken voor mensen die een gezellige avond willen beleven.
Ik denk dat men zaken prioriteert op basis van escalatierisico. Met de gedachte om vooral de rust in de openbare orde te bewaren, geen negatief reisadvies opgeplakt te krijgen en de verzekeringsmaatschappijen niet in het harnas te jagen. Ook wel "Parijse toestanden" genoemd. Maar dan in de binnenstad of de dichte nabijheid ervan.
pi_70718541
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat wil je dan. pennelikkers die elke scheet registreren en beboeten (3 km te hard ) of een apparaat dat gewoon capabel is om raddraaiers aan te pakken?
Ik wil liever burgers die niet dit soort populistische domme prietpraat uitslaan.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:50:36 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70718542
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:48 schreef qonmann het volgende:

[..]

taxi's bedoelde ik
vroeger was het meer ruzie met wie de eerste taxi kreeg dan met de taxichauffeur.
pi_70718572
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk dat men zaken prioriteert op basis van escalatierisico. Met de gedachte om vooral de rust in de openbare orde te bewaren, geen negatief reisadvies opgeplakt te krijgen en de verzekeringsmaatschappijen niet in het harnas te jagen. Ook wel "Parijse toestanden" genoemd. Maar dan in de binnenstad of de dichte nabijheid ervan.
Men kiest inderdaad gewoon de weg van de minste weerstand. Liever fietsers het leven zuur maken, dan asocialen aanpakken. Liever de berm in, dan de wijken in.

Ik krijg er de kriebels van, met name van het feit dat zelfs de onderlaag (de agenten) al aardig gehersenspoeld is.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:52:43 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70718671
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wil liever burgers die niet dit soort populistische domme prietpraat uitslaan.
waarom wil jij geen burgers die graag meer handhaving zien voor hun belastinggeld? vertel waarom jij graag mensen klein wil houden en uit wil zuigen met 'verkeersovertredingen' van 3 km te hard?
pi_70718764
Waar het taxi's betreft; ik ben wat dat betreft een gemiddelde Amsterdammer. Die gebruik ik zo weinig mogelijk en als het moet dan bel ik er een van een centrale.

Ik weet niet precies wat het verhaal is dat Bullebak hier verkoopt, maar als het globaal is dat het wel goed gaat met de handhaving, dan ontken ik het inderdaad. Er hangt wel veel politie rond, maar niet echt op de plekken waar je weet dat er problemen zijn, bijna continu. En dan heb ik het dus over die taxistandplaats (wat mij betreft is de oplossing daarvoor gewoon alle standplaatsen opheffen), bij de Zebra Lounge en Jimmy Woo (veel vechtpartijen en kort geleden werd er zelfs geschoten) en bij de uiteinden van de Leidsestraat.
pi_70718832
Toch merkwaardig dat eigenlijk alleen in Amsterdam echt grote problemen zijn. Zelfs in derde wereldlanden is het stukken beter geregeld.
  maandag 6 juli 2009 @ 21:56:18 #143
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70718864
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Men kiest inderdaad gewoon de weg van de minste weerstand. Liever fietsers het leven zuur maken, dan asocialen aanpakken. Liever de berm in, dan de wijken in.

Ik krijg er de kriebels van, met name van het feit dat zelfs de onderlaag (de agenten) al aardig gehersenspoeld is.
Man, ik ben het zelfs op een aantal punten absoluut met je eens. Maar je lijkt op andere punten wel weer compleet wereldvreemd, alsof je je mening enkel vormt door aannames van anderen.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 21:57:29 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70718927
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef HiZ het volgende:
Waar het taxi's betreft; ik ben wat dat betreft een gemiddelde Amsterdammer. Die gebruik ik zo weinig mogelijk en als het moet dan bel ik er een van een centrale.

Ik weet niet precies wat het verhaal is dat Bullebak hier verkoopt, maar als het globaal is dat het wel goed gaat met de handhaving, dan ontken ik het inderdaad. Er hangt wel veel politie rond, maar niet echt op de plekken waar je weet dat er problemen zijn, bijna continu. En dan heb ik het dus over die taxistandplaats (wat mij betreft is de oplossing daarvoor gewoon alle standplaatsen opheffen), bij de Zebra Lounge en Jimmy Woo (veel vechtpartijen en kort geleden werd er zelfs geschoten) en bij de uiteinden van de Leidsestraat.
mee eens. gewoon lekker rondrijden en stoppen als iemand een hand opsteekt.
pi_70718983
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:56 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Man, ik ben het zelfs op een aantal punten absoluut met je eens. Maar je lijkt op andere punten wel weer compleet wereldvreemd, alsof je je mening enkel vormt door aannames van anderen.
Nou nee, de gebeurtenissen elke keer weer op het Leidseplein spreken voor zich. Ik snap niet goed waarom het tot beleid is gemaakt om dat maar te gedogen.

Uitgaansgebied is normaal een van je visitekaartjes. Als gemeente zou je toch willen dat juist daar alles netjes en ordelijk verloopt.
pi_70719030
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef Halcon het volgende:
Toch merkwaardig dat eigenlijk alleen in Amsterdam echt grote problemen zijn. Zelfs in derde wereldlanden is het stukken beter geregeld.
Zoals ik al eerder heb gezegd; in Istanbul heb ik weinig twijfels over het in een taxi stappen. Hoewel het natuurlijk ook daar is dat in die beroepsgroep een hogere neiging tot oplichten bestaat. Alleen ken ik de stad en laat ik me geen oor aannaaien daar. Wat een stuk makkelijker is af te dwingen als je weet dat de politie daar niet veel opheeft met taxi-chauffeurs die proberen hun klanten op te lichten.
pi_70719032
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef Mylene het volgende:
Bullebak, ben je politieagent of was je er eentje net als Sjimz?
Was er een net als ik.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:00:46 #148
16715 Mylene
*schatje*
pi_70719119
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was er een net als ik.
Okay.
pi_70719136
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd; in Istanbul heb ik weinig twijfels over het in een taxi stappen. Hoewel het natuurlijk ook daar is dat in die beroepsgroep een hogere neiging tot oplichten bestaat. Alleen ken ik de stad en laat ik me geen oor aannaaien daar. Wat een stuk makkelijker is af te dwingen als je weet dat de politie daar niet veel opheeft met taxi-chauffeurs die proberen hun klanten op te lichten.
Ik heb vrijwel nergens twijfels over het in een taxi stappen. In bv. Tunis had je ook wel taxichauffeurs die elkaar niet zo mochten, maar dat was eerder knullig te noemen. Eigenlijk vrijwel nooit problemen gehad, of het nu gaat om Tunis, Lima, Caracas, Bogota of LA. In Amsterdam laat je het echter wel uit je hoofd om een taxi te pakken op het Leidseplein.
pi_70719165
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Was er een net als ik.
Hij heeft nu ook een echte baan gevonden.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:01:59 #151
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef HiZ het volgende:

Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.

In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:04:35 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70719337
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.

In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
voorkomen is toch beter dan genezen?
pi_70719396
Wat ook zo opvallend is, die eindeloze rij taxis die je 's nachts door de stad ziet trekken.
Een maximum aantal instellen lijkt me een goed idee, kan iedereen wat verdienen..)en die standplaatsen kunnen wel weg)
pi_70719405
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
Je zou inderdaad denken dat je bij schaarste de tijd, mankracht en energie steekt in de zaken die dat het hardst nodig hebben en dat zijn niet de fietsers die zonder licht fietsen of de mensen die 3 kilometer per uur te hard rijden op de A2 om 7 uur op de zondagochtend.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:09:20 #155
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719577

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:09:13 ]
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:09:35 #156
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719588
knip, dubbel.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70719683
..

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:10:02 ]
pi_70719692
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:09 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ben jij 11 jaar oud ofzo? Of heb je gewoon hersenkanker en ben je niet in staat om een normale discussie te voeren.
Gezien het niveau van deze post slaat het laatste deel van je "bijdrage" op jezelf. Het begint me te dagen waarom het respect voor en het vertrouwen in de politie in Nederland tot onder het nulpunt gedaald is.
pi_70719698
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Er wordt wel gereageerd, maar niet geanticipeerd. En vaak wordt er gewoon te traag gereageerd. Zoals met die schietpartij dus, die gebeurde voor de Zebra Lounge en nog wisten ze er niet tijdig op te reageren (tijdig in de zin van; pakken van de schutter) en ik neem aan dat als IK geluid kan herkennen als pistoolschoten dat dan een politie-medewerker dat helemaal moet kunnen en dat er dus reden is om snel en groot op te treden.

En ja, ik weet ook wel dat je niet voor iedere bar een mannetje kunt neerzetten, maar het zou geen kwaad kunnen om de mensen die er zijn wat tactischer in te zetten. Een consequentere handhaving is uiteindelijk ook een makkelijkere handhaving.
pi_70719759
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit is voldoende bewijs om vast te stellen dat jij in ieder gevįl niet in staat bent om normaal discussie te voeren.

Hersenloze mafkees. Wat bezielt je om mensen bewust met dit soort ernstige aandoeningen te associeren.
Behoorlijk trieste bijdrage van Oom Agent inderdaad. Als dit het niveau is van de gemiddelde agent in Amsterdam dan is het me wel duidelijk waarom het een teringzooi is.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:13:26 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70719791
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
Wat ook zo opvallend is, die eindeloze rij taxis die je 's nachts door de stad ziet trekken.
Een maximum aantal instellen lijkt me een goed idee, kan iedereen wat verdienen..)en die standplaatsen kunnen wel weg)
het grote voordeel van taxistandplaatslozesteden is natuurlijk dat je altijd genoeg taxi's hebt rondrijden die je voor een beschaafd bedrag korte ritten kunnen aanbieden als je je hand ophoudt.

nederland kan wel altijd denken dat het haantje de voorste is, vaak is het zo, maar nu ff niet. kijk naar de rest van de taxiwereld. dit soort gezeik kost amsterdam heel erg veel geld.

ik hoef niet in een dure mercedes naar mijn bestemming. doe mij maar gewoon een deinende kar met leuke chauffeur die me naar huis brengt voor een paar euro.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:13:34 #162
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719800
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voorkomen is toch beter dan genezen?
ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.

Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70719990
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef Bullebak het volgende:

[..]

ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.

Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.
Daar haal je de meeste viespeuken wel mee van de straat. Betreft toch recidivisten, en die hebben altijd wel iets open staan.
Gevolg is dat het centrum een risico-zone wordt en zodoende wordt gemeden door de groep recidivisten. Tevens neemt gevoel van veiligheid enórm toe, schat-ik-zo in.

En niet één keer in de maand, maar elke week minimaal 2 willekeurige avonden.
pi_70720029
Toch knap dat men er in slaagt om ondanks al die drukte toch menig fietser een boete aan te naaien.
pi_70720035
quote:

[..]

Het moet helemaal niet zo moeilijk zijn om in kaart te brengen hoe het risico verschuift gedurende de nacht in het weekeinde. Als je dan je capaciteit mee laat schuiven kun je een hoop bereiken. Een willekeurig voorbeeld maar weer : Het is geen toeval dat de vechtpartijen bij de Jimmy Woo en Zebra Lounge zich meestal voordoen tussen 3 en 4. Gasten zijn al dronken of high, willen naar binnen, mogen niet en gaan stampij maken. Voor 2 uur is het zelden mis en na 5 uur ook niet. Dan is het niet zo moeilijk om te bedekenken dat je tussen 3 en 4 even wat nadrukkelijker aanwezig bent bij die zaken en om een uur of 5 bij die standplaats.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:19:41 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70720089
quote:

[..]

de me staat niet voor de taxistandplaats van het leidseplein. eigenlijk te gek dat we überhaupt me nodig hebben tijdens het uitgaan.

alhoewel ik al van neukgerechtigd af aan kan herinneren dat in eindhoven een me en flinke politiemacht staat in het begin van de utigaansstraat. de keren dat ik er geweest ben dan. die zorgen er voor dat het akkefietje rustig verloopt.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:22:53 #167
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70720272
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.
Daar haal je de meeste viespeuken wel mee van de straat. Betreft toch recidivisten, en die hebben altijd wel iets open staan.
Gevolg is dat het centrum een risico-zone wordt en zodoende wordt gemeden door de groep recidivisten. Tevens neemt gevoel van veiligheid enórm toe, schat-ik-zo in.

En niet één keer in de maand, maar elke week minimaal 2 willekeurige avonden.
Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden )
Geef mij maar Amsterdam
pi_70720540
uber topic wel

Maargoed, hoelang is het nog pappen en nathouden met deze gasten?

Dit is uiteraard een 'incident', zoals zoveel incidenten met Marokkanen. En nog presteert de stemmer telkens weer hun voorkeurstem uit te brengen op iets als de pvda of GL

Berlusconi wist het toen mooi te verwoorden, 'iemand die op links stemt is geestelijk gehandicapt'. En zo is het maar net...
pi_70720556
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden )
Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.
pi_70720605
quote:

[..]

Heus haalbaar, met goede wil. En het resultaat is natuurlijk onbetaalbaar. Dus lijkt me dat kosten noch moeite gespaard blijft voor zoiets. Onaangekondigde fuiken en controles. Vast stramien. Tramhalte is ook een voorbeeldplaats.

Die taxi's simpelweg één voor één nalopen. RDW, CJIB, fiscus en bureau verkeershandhaving erbij. Dan smeren ze 'm vanzelf.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:29:25 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70720607
quote:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.

ach wat lul ik nou? gewoon opheffen die standplaatsen. is het gezeik ook meteen afgelopen. en het zwartegeld/crimineelgeld.
pi_70720679
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.

ach wat lul ik nou? gewoon opheffen die standplaatsen. is het gezeik ook meteen afgelopen. en het zwartegeld/crimineelgeld.
Als die standplaats wordt opgeheven, gaan ze ergens anders staan. Het gaat erom dat je dat gajes hard aanpakt. Met alleen het verplaatsen van een standplaats ben je er helaas niet.
pi_70720854
quote:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen.
Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:38:00 #174
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70721032
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.
Stadhouderskade / Max Euwe ofzo? Tja, problematiek zal dan indd gewoon verplaatst worden
Krijgen ze vast zo'n mooie slagboom als op Centraal, werkt ook zo goed.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:40:05 #175
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70721136
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.
Een vechtpartij waarbij een Marokkaan in zn eentje de zaak wilt beslechten moet ik nog meemaken
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:41:39 #176
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_70721221
En weer een allochtoon, moet ik de afkomst nog raden? die iemand doodslaat.Die gasten denken maar dat ze alles kunnen maken. Weer maken de Marokkanen de dienst uit op het Leidseplein. Het waren toch maar een "paar" jongentjes uit Amsterdam-West? Niet dus.

De Amsterdamse taxiwereld heeft een slechte naam tot ver buiten onze grenzen.Bedreigingen, verkrachtingen en roof sįvonds en s'nachts want dan rijden de Marocs.

http://www.netwerk.tv/uit(...)sterdamse-taxiwereld

En dan zegt Cohen (Nova) nog dat de politie er niet voor is om daar binnen de taxiwereld de zaken op orde te houden.

http://www.novatv.nl/page(...)+Leidseplein+na+dode

al deze flauwekul schaadt Amsterdam!
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_70721505
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef Halcon het volgende:
Met taxi's bedoel je? In andere grote steden is er toch ook wel gedoe en gedonder over hoor, met illegale taxi's en ruzies en zo.
pi_70721576
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit is voldoende bewijs om vast te stellen dat jij in ieder gevįl niet in staat bent om normaal discussie te voeren.

Hersenloze mafkees. Wat bezielt je om mensen bewust met dit soort ernstige aandoeningen te associeren.
Kom op zeg, Halcon lokt het toch gewoon uit?
pi_70721807
quote:

[..]

Je moet de taxibranche gewoon beter reguleren. Niet iedereen maar toelaten. De liberalisering heeft verkeerd uitgepakt. Die vrije markt is doorgeschoten, daar is dit een goed voorbeeld van.

Vrije markt in deze branche betekent bllijkbaar dat je uitwassen krijgt en dat het recht van de sterkste gaat gelden en dat mensen elkaar letterlijk tot de dood bevechten. Daar is weinig tegen te doen.

Dat geroep over strenger optreden werkt hier niet bij, dan kun je net zo goed de politie zelf de taxifunctie geven, want daar gaat net zoveel tijd in zitten. Gewoon een goed systeem opzetten, beter dan het eerst was met de monopoliepositie. Maar wel met regulering van de chauffeurs die aan eisen moeten voldoen en kunenn worden ontslagen. Nu is er een jungle gecreeerd en zitten we met de gebakken peren.
pi_70722019
Een Marokkaanse ex-kickboxer, die volgens een collega helemaal niet agressief en een heel aardige jongen is.

Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?

De heel aardige jongen:
pi_70722111
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:
Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?
Dat zal nooit gebeuren, altijd wordt zo'n figuur verdedigd.
Inderdaad aardige jongen en dat soort termen
pi_70722189
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:00 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren, altijd wordt zo'n figuur verdedigd.
Inderdaad aardige jongen en dat soort termen
Het zou ze sieren als ze het wel deden, en het zal ook een duidelijk signaal afgeven naar het tuig.
pi_70722199
quote:
Wat is dat: de Marokkaanse gemeenschap? Natuurlijk wordt dit soort geweld door het gros van de Marokkanen veroordeeld, wat dacht jij dan.
pi_70722209
Zondagmorgen rond halfvijf vond het dramatische voorval plaats. Volgens goed ingevoerde bronnen vroeg een klant hoeveel een ritje naar Badhoevedorp hem zou kosten. Toen de chauffeur vijftig euro zei, maakte de klant een opmerking als 'fuck you'.

Tering en hierom wordt je dus tegenwoordig dood geslagen.
pi_70722249
...

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:22:09 ]
pi_70722280
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Zondagmorgen rond halfvijf vond het dramatische voorval plaats. Volgens goed ingevoerde bronnen vroeg een klant hoeveel een ritje naar Badhoevedorp hem zou kosten. Toen de chauffeur vijftig euro zei, maakte de klant een opmerking als 'fuck you'.

Tering en hierom wordt je dus tegenwoordig dood geslagen.
Nou, daarvoor krijg je een klap. Toont toch ook wel aan de agressie nogal eens van beide kanten komt.
pi_70722299
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is dat: de Marokkaanse gemeenschap? Natuurlijk wordt dit soort geweld door het gros van de Marokkanen veroordeeld, wat dacht jij dan.
Lezen is niet je sterkste punt, waarde SCH.
Natuurlijk schaamt het overgrote gedeelte zich voor dit tuig, maar laat ze het eens openlijk doen.
pi_70722393
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:04 schreef plank_ het volgende:

[..]

Lezen is niet je sterkste punt, waarde SCH.
Natuurlijk schaamt het overgrote gedeelte zich voor dit tuig, maar laat ze het eens openlijk doen.
En dat doen ze niet denk je? Hoe weet je dat nou? Hoeveel Marokkanen heb je er vandaag naar gevraagd?

Wat is openlijk doen dan>? Het is allemaal zo gemakkelijk gezegd. De Marokkaanse gemeenschap bestaat natuurlijk ook niet. Net zoals er geen Nederlandse gemeenschap bestaat. Je zult stoere types hebben die er dom over lullen, je hebt mensen die er nuances bij plaatsen, zoals de man in het krantenartikel en de meesten zullen geweld gewoon veroordelen. Ook openlijk als ze er naar gevraagd wordt.
pi_70722412
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, daarvoor krijg je een klap. Toont toch ook wel aan de agressie nogal eens van beide kanten komt.
Omg, en als deze achterlijke aap 2 hand-in-hand lopende homo's in elkaar gerost zou hebben?
Wat dan? Zou jij dan ook zeggen dat ze hem niet hadden moeten provoceren?
pi_70722424
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Een klap met de dood als gevolg, en nee tuurlijk is het niet netjes om fuck you te zeggen maar om daarom iemand te slaan?
pi_70722519
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Een klap met de dood als gevolg, en nee tuurlijk is het niet netjes om fuck you te zeggen maar om daarom iemand te slaan?
Je weet wie het zegt eh?
pi_70722525
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:07 schreef plank_ het volgende:

[..]

Omg, en als deze achterlijke aap 2 hand-in-hand lopende homo's in elkaar gerost zou hebben?
Wat dan? Zou jij dan ook zeggen dat ze hem niet hadden moeten provoceren?
Je legt me woorden in de mond. Ik zeg toch alleen maar dat het slachtoffer blijkbaar ook agressief was. Dat vergoedt de daad niet hoor. Maar moet dat ongenoemd blijven ofzo?

Iemand uitschelden is nog wel wat anders dan hand in hand lopen. Vind je ook niet?

Moet je voor de lol eens doen bij 10 gemiddelde Nederlandse mannen van een jaar of 30, autochtoon of allochtoon, Fuck You in hun gezicht groepen. Hoe vaak denk je een klap te krijgen?
pi_70722548
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Doe niet zo naief? Probeer het eens uit zou ik zeggen
pi_70722715
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond. Ik zeg toch alleen maar dat het slachtoffer blijkbaar ook agressief was. Dat vergoedt de daad niet hoor. Maar moet dat ongenoemd blijven ofzo?

Iemand uitschelden is nog wel wat anders dan hand in hand lopen. Vind je ook niet?

Moet je voor de lol eens doen bij 10 gemiddelde Nederlandse mannen van een jaar of 30, autochtoon of allochtoon, Fuck You in hun gezicht groepen. Hoe vaak denk je een klap te krijgen?
Geen dingen gaan omdraaien, je hebt gewoon je poten thuis te houden, autochtoon, of knuffel allochtoon.
Ik vind je redenatie, cq, het draaien van ja maar, hij deed dit, dan kan je het verwachten, zo iets van .... zucht laat ook maar.
pi_70722838
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Doe niet zo naief? Probeer het eens uit zou ik zeggen
Ik denk niet dat er erg veel mannen zijn die mij met mn 1.60 m zouden slaan als ik fuck you tegen ze zeg. Die taxichauffeur had ws een heel kort lontje.
pi_70722881
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:13 schreef plank_ het volgende:

[..]

Geen dingen gaan omdraaien, je hebt gewoon je poten thuis te houden, autochtoon, of knuffel allochtoon.
Ik vind je redenatie, cq, het draaien van ja maar, hij deed dit, dan kan je het verwachten, zo iets van .... zucht laat ook maar.
je dat heb ik ook altijd .dat eeuwige goedpraten
Poten gewoon thuishouden.
  maandag 6 juli 2009 @ 23:17:56 #197
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_70722905
quote:

[..]

Dus omdat de politie en de gemeente elkaar de zwarte piet toeschuiven en tegen elkaar zeggen dat de ander het probleem maar op moet lossen, wordt er al in geen tijden meer wat aan het probleem gedaan?
En ondertussen probeert Amsterdam zich via allerlei wegen te profileren als touristische trekpleister, maar uitgerekend een probleem dat echt een zure nasmaak geeft aan elke vakantie en/of zakenreis laten ze maar mooi links liggen?
Om nog maar niet te spreken over alle mensen die in de tussentijd al afgezet, bedreigd en/of onheus bejegend zijn door deze klaplopers. En voor wie dat nog te wachten staat.

Ze zouden zowel de politie als de gemeente daar eens goed moeten inprenten dat ze maar machtspelletjes moeten gaan spelen met elkaars geld (ofzo), maar niet met de veiligheid van de burger.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_70723061
quote:
tmaassenDaarnet een taxichaufer een trap in zijn milt verkocht, omdat hij zo snel het klachtenformulier niet kon vinden. Klant is wel koning!
Twitter van Theo Maassen
pi_70723127
http://www.hartvannederla(...)weduwe_van_Rob_Sitek

Lijkt me een vrij normale vrouw, lijkt me geen tokkie.
Het zal je man wezen die om zoiets doms wordt doodgeslagen, ik zou helemaal gek worden.
pi_70723140
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:13 schreef plank_ het volgende:

[..]

Ja lekker gemakkelijk. Dit wordt vaak door mensen gezegd die er als eerste op los rammen. Ik beschuldig jou daar niet van maar je gaat niet in op wat ik zeg.

Je vraagt de prijs van een taxirit en roept keihard Fuck You tegen de taxichauffeur als hij een bedrag noemt en dan ben je verbaasd als er een reactie volgt.

Je vergeljiking met geweld tegen homo's raakt kant noch wal. Natuurlijk moet je je poten thuishouden. Je moet ook mensen niet uit gaan schelden.
pi_70723257
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er erg veel mannen zijn die mij met mn 1.60 m zouden slaan als ik fuck you tegen ze zeg. Die taxichauffeur had ws een heel kort lontje.
Het ging hier niet om iemand van 1 meter 60. Maar ik zou al nooit Fuck You midden in de nacht gaan roepen tegen een taxichauffeur. Deze chauffeur gaf ook nog gewoon antwoord op een vraag. Mag toch ook wel gezegd worden dat dat lompe proletengedrag van velen ook een van de oorzaken is van dit soort gedonder. Als een Marokkaan scheldt, vind je het doorgaans wel een enorm probleem namelijk. Wees dan even consequent.
pi_70723343
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ging hier niet om iemand van 1 meter 60. Maar ik zou al nooit Fuck You midden in de nacht gaan roepen tegen een taxichauffeur. Deze chauffeur gaf ook nog gewoon antwoord op een vraag. Mag toch ook wel gezegd worden dat dat lompe proletengedrag van velen ook een van de oorzaken is van dit soort gedonder. Als een Marokkaan scheldt, vind je het doorgaans wel een enorm probleem namelijk. Wees dan even consequent.
Als een Marokkaan me kankerhoer noemt bel ik toch ook niet gelijk mn vriend om hem klappen te geven, zal lekker worden.
pi_70723468
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als een Marokkaan me kankerhoer noemt bel ik toch ook niet gelijk mn vriend om hem klappen te geven, zal lekker worden.
Je zou het afkeuren als je vriend naast je loopt en zo'n iemand een tik geeft?
pi_70723531
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zou het afkeuren als je vriend naast je loopt en zo'n iemand een tik geeft?
Ja, ik zou niet willen dat mn vriend later een mes in zn ribben heeft door voor mij op te komen, het is het niet waard.
pi_70723577
-edit- Troll

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:27:44 ]
pi_70723727
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij wilt liever een politiek hypercorrecte burger. Want deze 'prietpraat' is niet populistisch maar realistisch.
pi_70723800
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:38 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jij wilt liever een politiek hypercorrecte burger. Want deze 'prietpraat' is niet populistisch maar realistisch.
Nee hoor De realiteit is heel anders.
pi_70724060
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor De realiteit is heel anders.
Door jouw roze bril vast wel.
pi_70724149
-edit- Kappen

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:28:16 ]
pi_70724386
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:47 schreef Jalu het volgende:

[..]

Door jouw roze bril vast wel.
Nee de realiteit is namelijk niet dat je voortdurend en altijd wordt beboet als je 3 km te hard rijdt. Ik doe dat namelijk dagelijks en krijg toch niet vaker dan 1 x in de 3 maanden een boete, en dan taxeer ik het scherp . Het klopt dus gewoon niet, het is een manier om iets te zeggen door enorm te overdrijven. Dat deed zoalshetis en daar reageerde ik op.
pi_70724389
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als je wil begrijpen hoe die scheerkwast Wilders zo'n snelgroeiende aanhang heeft hoef je alleen maar naar idioten als SCH te kijken.
Lol, ik kon een grijns niet onderdrukken. Je hebt volkomen gelijk overigens, dit soort figuren zijn in staat zelfs weldenkende mensen in de armen van Wilders te drijven.
pi_70724432
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

Lol, ik kon een grijns niet onderdrukken. Je hebt volkomen gelijk overigens, dit soort figuren zijn in staat zelfs weldenkende mensen in de armen van Wilders te drijven.
Omdat ik zeg dat de gemiddelde Nederlander je een beuk verkoopt als je midden in de nacht op straat Fuck You in zijn gezicht gaat roepen. Ja, tuurlijk, dan moet je wel Wilders stemmen
pi_70724473
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:57 schreef Jalu het volgende:

[..]

Niks mis met Geert.
pi_70724512
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ik zeg dat de gemiddelde Nederlander je een beuk verkoopt als je midden in de nacht op straat Fuck You in zijn gezicht gaat roepen. Ja, tuurlijk, dan moet je wel Wilders stemmen
quote:
De taxirijder zou daarbij op de man zijn afgestapt en hem een klap hebben gegeven. "Agenten zagen het gebeuren, maar voordat ze konden ingrijpen lag de man al op de grond. Het ging om een volle slag in het gezicht", zegt politiewoordvoerder Rob van der Veen. "Het gebeurde in een flits. We hebben onmiddellijk de 37-jarige chauffeur opgepakt", aldus de zegsman.

De man die zondag om het leven kwam, is vader van drie kinderen: twee tieners en een baby van een jaar. De familie is zeer geschokt door het taxigeweld. Het geweld had volgens hen voorkomen kunnen worden als de overheid eerder had opgetreden tegen wantoestanden in de taxibranche.
Wat ben je toch ook een schijnheil..je doet niets anders dan speculeren, de hele avond al, maar anderen mogen het niet
pi_70724558
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:01 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Wat ben je toch ook een schijnheil..je doet niets anders dan speculeren, de hele avond al, maar anderen mogen het niet
Ik citeer net als jij uit de krant, Sue me.
pi_70724587
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee de realiteit is namelijk niet dat je voortdurend en altijd wordt beboet als je 3 km te hard rijdt. Ik doe dat namelijk dagelijks en krijg toch niet vaker dan 1 x in de 3 maanden een boete, en dan taxeer ik het scherp . Het klopt dus gewoon niet, het is een manier om iets te zeggen door enorm te overdrijven. Dat deed zoalshetis en daar reageerde ik op.
De realiteit is wél dat je beboet kunt worden voor een verwaarloosbare overtreding. Dat is schrijnend als er gewoon per definitie niet wordt opgetreden tegen veel ernstiger zaken als het gedrag van de taxichauffeurs in Amsterdam. Waar, als ik de ervaringsdeskundigen mag geloven, de politie doelbewust de andere kant op kijkt, misschien wel omdat ze niet mogen handhaven van de lokale politiek...

Je hebt als wetshandhavers pas het recht om grootschalig te gaan bekeuren op futiliteiten als je je apparaat fatsoenlijk in staat hebt om de openbare orde te handhaven. Je maakt de wetshandhaving zelfs volstrekt ongeloofwaardig als je die volgorde precies omdraait: alleen nog maar bezig (lijken te) zijn met futiliteiten en de werkelijke problemen negeren. En dįt is wat er in Nederland nu gebeurt, en je zult het wel weer populistische prietpraat noemen, maar het gaat écht een keer serieus fout in Nederland als de prioriteiten bij de wetshandhaving niet teruggelegd worden zoals ze horen.
pi_70724602
lama, je gaat je gang ook maar
pi_70724666
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:03 schreef qonmann het volgende:
Hij denkt dat ie gelijk heeft of zo. Godzijdank is het binnenkort afgelopen met de politieke stroming waar hij hier het geluid van echoot. Niet dat ik zo blij ben met Wilders, maar wat er ook komt, erger dan wat het nu is kan het gewoon niet zijn.
pi_70724681
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:03 schreef qonmann het volgende:
Dank je, ik laat me ook echt niet door jou tegenhouden.
pi_70724740
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Heel Fok weet natuurlijk wel dat jij altijd en per definitie de vergoelijkende, bagatelliserende rol op je neemt. Behalve als het gaat om verkeersbeleid, dan is er opeens nooit een excuus mogelijk en geloof je opeens wel in het credo: regels zijn regels. Maar als een taxichauffeur iemand doodslaat, dan roep je nog net niet hardop dat het wel de "eigen schuld" van het slachtoffer zal zijn omdat die het lef had om 'fuck you' te zeggen tegen de dader...

SCH: fuck you. Kom je me nu thuis opzoeken om me met geweld een lesje te leren? En is het dan mijn eigen schuld?
pi_70724752
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hij denkt dat ie gelijk heeft of zo. Godzijdank is het binnenkort afgelopen met de politieke stroming waar hij hier het geluid van echoot. Niet dat ik zo blij ben met Wilders, maar wat er ook komt, erger dan wat het nu is kan het gewoon niet zijn.
Dat is waar, jij bent pas echt een held met je verwensingen. Hulde en chapeau. Je bent echt heel dapper.

Volgens mij doet D66 het enorm goed hoor en heeft GroenLinks ook winst behaald, maar jij zal het wel weten.
pi_70724769
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:07 schreef Jalu het volgende:
SCH: fuck you. Kom je me nu thuis opzoeken om me dood te slaan? En is het dan mijn eigen schuld?
Vergelijk je dit nu met een situatie midden in de nacht op straat? Dat meen je toch niet serieus?
pi_70724771
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:07 schreef Jalu het volgende:

[..]

Heel Fok weet natuurlijk wel dat jij altijd en per definitie de vergoelijkende, bagatelliserende rol op je neemt. Behalve als het gaat om verkeersbeleid, dan is er opeens nooit een excuus mogelijk en geloof je opeens wel in het credo: regels zijn regels. Maar als een taxichauffeur iemand doodslaat, dan roep je nog net niet hardop dat het wel de "eigen schuld" van het slachtoffer zal zijn omdat die het lef had om 'fuck you' te zeggen tegen de dader...

SCH: fuck you. Kom je me nu thuis opzoeken om me dood te slaan? En is het dan mijn eigen schuld?
Misschien moeten we die gewoon helemaal gaan negeren. Voor hem maakt het niet uit, hij leeft sowieso niet in de realiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:32:45 ]
pi_70724831
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dank je, ik laat me ook echt niet door jou tegenhouden.
Nee je laat je door niemand tegenhouden...
pi_70724867
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

De realiteit is wél dat je beboet kunt worden voor een verwaarloosbare overtreding. Dat is schrijnend als er gewoon per definitie niet wordt opgetreden tegen veel ernstiger zaken als het gedrag van de taxichauffeurs in Amsterdam. Waar, als ik de ervaringsdeskundigen mag geloven, de politie doelbewust de andere kant op kijkt, misschien wel omdat ze niet mogen handhaven van de lokale politiek...

Je hebt als wetshandhavers pas het recht om grootschalig te gaan bekeuren op futiliteiten als je je apparaat fatsoenlijk in staat hebt om de openbare orde te handhaven. Je maakt de wetshandhaving zelfs volstrekt ongeloofwaardig als je die volgorde precies omdraait: alleen nog maar bezig (lijken te) zijn met futiliteiten en de werkelijke problemen negeren. En dįt is wat er in Nederland nu gebeurt, en je zult het wel weer populistische prietpraat noemen, maar het gaat écht een keer serieus fout in Nederland als de prioriteiten bij de wetshandhaving niet teruggelegd worden zoals ze horen.
Ik reageerde op een post die niet klopte. Je kan af en toe beboet worden als je een regel overtreedt, dat gebeurt niet standaard maar met mate. Jouw leven lijkt er vanaf te hangen.

Verder vind ik het zulke hilarische en kolderieke kletskoek. Nederlanders doen maar alsof hier de pleuris is uitgebroken en wij het heel slecht hebben en alsof er een soort armageddon op de loer ligt. terwijl het nog altijd een paradijs is hier, zowel qua ecnomie als veiligheid als rechtshandhaving etcetera etcetera. Die verbitterdheid en verongelijktheid zit misschien in de genen, ik weet het niet. Maar het is bijkans hilarisch als je er mensen uit veel andere landen over vertelt en het probeert uit te leggen.
pi_70724871
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien moeten we die autist gewoon helemaal gaan negeren.
Gevalletje 'don't feed the trolls', denk ik.
pi_70724907
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is waar, jij bent pas echt een held met je verwensingen. Hulde en chapeau. Je bent echt heel dapper.

Volgens mij doet D66 het enorm goed hoor en heeft GroenLinks ook winst behaald, maar jij zal het wel weten.
Ok, ik beloof dat dit de aller aller allerlaatste keer is dat ik ooit op jou reageer.

Welk dreigement heb je het over? Ik had meer een Groentemannetje voor jou in gedachten, een ontmoeting met de realiteit geregeld door de vriendjes die je hier altijd zo verdedigt. Daar hoef ik dus helemaal niet aan te pas te komen. Dat is geen bedreiging dus, dat is een hartewens.

En nu mag je wat mij betreft tegen de muur gaan praten. Misschien dat je na een tijdje doorkrijgt hoe andere mensen tegen jou aankijken.
pi_70724910
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:11 schreef Jalu het volgende:

[..]

Gevalletje 'don't feed the trolls', denk ik.
yep
pi_70724927
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien moeten we die autist gewoon helemaal gaan negeren. Voor hem maakt het niet uit, hij leeft sowieso niet in de realiteit.
Heb je nog meer scheldwoorden in petto. Doe ze maar allemaal tegelijk dan is het eruit mien jong.

Ik leef wel in de realiteit. Ik doe niet alsof het hier een hel op aarde is. Ik woon ook in het centrum van een grote stad en ik ben niet verbitterd, niet zuur, niet bang en niet zo verongelijkt zoals jij. Zal gewoon wel een kwestie van karakter zijn.
pi_70725019
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ok, ik beloof dat dit de aller aller allerlaatste keer is dat ik ooit op jou reageer.

Welk dreigement heb je het over? Ik had meer een Groentemannetje voor jou in gedachten, een ontmoeting met de realiteit geregeld door de vriendjes die je hier altijd zo verdedigt. Daar hoef ik dus helemaal niet aan te pas te komen. Dat is geen bedreiging dus, dat is een hartewens.

En nu mag je wat mij betreft tegen de muur gaan praten. Misschien dat je na een tijdje doorkrijgt hoe andere mensen tegen jou aankijken.
Dreigement? Dat woord gebruik jij, ik zei verwensing.

En kom bij mij niet aan met de realtieit lieverd, je zou willen dat je zoveel realiteit in je leventje had als ik. Is misschien beter maar van niet. Je bent nu al zo boos en bitter en verongelijkt. Gelukkig sta ik wat evenwichtiger in het leven.

Je opmerkingen over links gaven ook weer aan hoe weinig je weet van de realiteit.
pi_70725192
1 ding is zeker.....

je hebt elkaar niet te slaan zonder ook maar een knal voor je harsens /kop/ hoofd/kanis ...hoe je het ook wil noemen te hebben gekregen

Schelden doet geen pijn !
Indien wel het geval : ga naar een specialist toe

We weten het hele verhaal nog niet precies en naar alle waarschijnlijkheid krijgen we dat ook niet te weten ivm politieonderzoek.

En we kunnen wel gaan lopen bakkeleien over hoe en wat en ja ik vind dat je wel mag speculeren , maar dan nog kan je verder iedereen "redelijk" in zijn of haar waarde laten
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_70725273
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:21 schreef prupke het volgende:
1 ding is zeker.....

je hebt elkaar niet te slaan zonder ook maar een knal voor je harsens /kop/ hoofd/kanis ...hoe je het ook wil noemen te hebben gekregen

We weten het hele verhaal nog niet precies en naar alle waarschijnlijkheid krijgen we dat ook niet te weten ivm politieonderzoek.

En we kunnen wel gaan lopen bakkeleien over hoe en wat en ja ik vind dat je wel mag speculeren , maar dan nog kan je verder iedereen "redelijk" in zijn of haar waarde laten
Helemaal mee eens. Alhoewel schelden wel pijn kan doen.
Maar het is vooral heel dom, onverstandig en veelzeggend om te gaan schelden. Zeker tegen een taxichauffeur op het Leidseplein.

Maar ik ben benieuwd naar de ware toedracht. Na de dood van Meindert Tjoelker hebben we toch wel geleerd dat de zogenaamde waarheid achteraf bijna omgekeerd kan zijn. Dat verwacht ik in dit geval niet maar bijna altijd zijn er nuances, al hebben de meeste mensen dat liever niet.
pi_70725313
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:38 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Stadhouderskade / Max Euwe ofzo? Tja, problematiek zal dan indd gewoon verplaatst worden
Krijgen ze vast zo'n mooie slagboom als op Centraal, werkt ook zo goed.
Stadhouderskade zo'n beetje waar nu het voetpad door het oostelijke deel van het Leidsebosje loopt is de meest waarschijnlijke plek. De tramlijn gaat dan naar een middenligging en er komt wat asfalt bij. Het westelijke deel van het Leidsebosje kan ook, maar is minder waarschijnlijk omdat dat verkeerstechnisch voor problemen zorgt.

Ik blijf erbij dat er geen standplaatsen meer zouden moeten zijn, maar goed, dat is nog geen meerderheidsstandpunt.
pi_70725403
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:21 schreef prupke het volgende:
1 ding is zeker.....

Sterker nog, het is sowieso verboden om met fysiek geweld te reageren op een belediging. Een rechter zal nooit een verzachtende omstandigheid zien in het feit dat die klant iets gezegd had.
pi_70725616
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Alhoewel schelden wel pijn kan doen.
Maar het is vooral heel dom, onverstandig en veelzeggend om te gaan schelden. Zeker tegen een taxichauffeur op het Leidseplein.

Maar ik ben benieuwd naar de ware toedracht. Na de dood van Meindert Tjoelker hebben we toch wel geleerd dat de zogenaamde waarheid achteraf bijna omgekeerd kan zijn. Dat verwacht ik in dit geval niet maar bijna altijd zijn er nuances, al hebben de meeste mensen dat liever niet.
meindert tjoelker? ja ook zinloos....maar dat was in 1997...het volgende is van 1984....

wat dacht je hier van : http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerwin_Duinmeijer

Geweld is geen oplossing ...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:37:46 #236
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70725655
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Sterker nog, het is sowieso verboden om met fysiek geweld te reageren op een belediging. Een rechter zal nooit een verzachtende omstandigheid zien in het feit dat die klant iets gezegd had.
Maar wel als het slachtoffer gespuugd en geslagen heeft, zoals nu blijkt.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70725781
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:37 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Maar wel als het slachtoffer gespuugd en geslagen heeft, zoals nu blijkt.
Nauwelijks, als er geen sprake is van levensbedreigend geweld wordt van je GEEIST dat je als eerste optie kiest voor weglopen. Als je direct reageert door terug te slaan, dan hang je. Overigens is er nog niks 'gebleken'.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:46:34 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70725902
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:36 schreef prupke het volgende:

Geweld is geen oplossing ...
Met alle respect, maar ten aanzien van dit klotelied is geweld de énige oplossing. Als ik hiernaar luister, krijg ik altijd de neiging om iets of iemand definitief kapot te schoppen.

maar in de kleur van je hart maar in de kleur van je hart

Ranzige communist. Zit niet zo dom te blaten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 00:47:07 #239
219969 Ghazi
pi_70725918
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nauwelijks, als er geen sprake is van levensbedreigend geweld wordt van je GEEIST dat je als eerste optie kiest voor weglopen. Als je direct reageert door terug te slaan, dan hang je. Overigens is er nog niks 'gebleken'.
Slachtoffer schreeuwt en spuugt in het gezicht van de TC.

TC geeft klap met de vlakke hand in het gezicht (kennelijk geen intentie om de doden).

Slachtoffer geeft vuistslag terug aan TC. (serieuze poging tot mishandeling)

TC geeft vuistslag terug. (wil zich verdedigen, waarschijnlijk geen intentie om te doden)

Ongelukkigerwijze valt de dronken man na de vuistslag van de TC met zijn hoofd op het beton, waarna hij overlijdt.

Lijkt me een gevalletje zelfverdediging, met een ongelukkige afloop.
pi_70725975
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

klopt wat je zegt ±Y

Maar als ik bedreigt word door iemand , omdat ik die persoon aanspreek op iets wat hij -zij doet wat niet kan dan kan ik een klap uit delen ±Y
)btw mijn toetsenbord doet weird dus haakjes staan verkeerd om ed '

stel dat ik jou een goeie mot op jou gezicht geef en ik bel meteen de politie en zeg wat er voor gevallen is....
en jij komt een half uur later aan met ± boehoe iemand heeft mij zomaar geslagen ... dan ben je in hier dus de sjors ...of te wel de lul......
pi_70726038
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:47 schreef Ghazi het volgende:

[..]

TC geeft klap met de vlakke hand in het gezicht (kennelijk geen intentie om de doden).

TC geeft vuistslag terug. (wil zich verdedigen, waarschijnlijk geen intentie om te doden)

Ongelukkigerwijze valt de dronken man na de vuistslag van de TC met zijn hoofd op het beton, waarna hij overlijdt.

Nope. Ten eerste begint de taxi-chauffeur met slaan (eerste klap is een daalder waard) en dan nog blijft het imperatief; eerste adequate reactie op een klap is weglopen. Wat de taxi-chauffeur ook in tweede instantie WEER niet doet. Het beroep op zelfverdediging faalt.

Oh ja, het feit dat ie kickboxer is geweest werkt ook nog tegen hem. Van hem wordt verwacht dat hij beter dan een gemiddelde burger weet hoeveel schade hij kan aanrichten met fysiek geweld.

[ Bericht 8% gewijzigd door HiZ op 07-07-2009 00:58:11 ]
pi_70726293
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Met alle respect, maar ten aanzien van dit klotelied is geweld de énige oplossing. Als ik hiernaar luister, krijg ik altijd de neiging om iets of iemand definitief kapot te schoppen.

maar in de kleur van je hart maar in de kleur van je hart

Ranzige communist. Zit niet zo dom te blaten.
met alle respect terug...het enige wat ik hier uit kan halen is dat nederland is wat harder moet worden ±Y
en met harder bedoel ik ...deel eens celstraffen uit .. zonder keuze menu en tv en opties tot een opleiding volgen .....

En alleen maar om er voor te zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeuren ....als het ff mogelijk zou zijn want het gaat helemaal nergens meer over in dit kikkerlandje ....
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:05:11 #243
219969 Ghazi
pi_70726339
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nope. Ten eerste begint de taxi-chauffeur met slaan (eerste klap is een daalder waard) en dan nog blijft het imperatief; eerste adequate reactie op een klap is weglopen. Wat de taxi-chauffeur ook in tweede instantie WEER niet doet. Het beroep op zelfverdediging faalt.

Oh ja, het feit dat ie kickboxer is geweest werkt ook nog tegen hem. Van hem wordt verwacht dat hij beter dan een gemiddelde burger weet hoeveel schade hij kan aanrichten met fysiek geweld.
De politie moet maar uitzoeken wat er precies gebeurd is. Verschillende getuigen vertellen allemaal een ander verhaal.

Maar kom op, weglopen als je een klap krijgt?
pi_70726353
@prupke: even Ctrl-Shift en bent wsl die rare tekens kwijt
pi_70726384
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:05 schreef qonmann het volgende:
@prupke: even Ctrl-Shift en bent wsl die rare tekens kwijt
dank je wel
alles werkt nu weer
pi_70726389
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:05 schreef Ghazi het volgende:

[..]

De politie moet maar uitzoeken wat er precies gebeurd is. Verschillende getuigen vertellen allemaal een ander verhaal.

Maar kom op, weglopen als je een klap krijgt?
Ja, als je dat niet hebt gedaan, dan kun je je niet meer op zelfverdediging beroepen.
pi_70726422
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:07 schreef prupke het volgende:

[..]

dank je wel
alles werkt nu weer
toch nog een goede daad gedaan
Doei !
pi_70726428
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, als je dat niet hebt gedaan, dan kun je je niet meer op zelfverdediging beroepen.
ligt er an hoe goed je kan liegen

en hoe de agenten reageren op crimi-toestanden ( hier is het anders dan in A"dam )
pi_70726442
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:09 schreef qonmann het volgende:

[..]

toch nog een goede daad gedaan
Doei !
ik ben je zeer dankbaar en truste
  dinsdag 7 juli 2009 @ 01:10:59 #250
219969 Ghazi
pi_70726455
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maar dan ben je wel mishandeld. En nodig je uit tot meer, omdat je je zwak en zielig opstelt.

En je gaat toch niet je rug keren en weglopen? Krijg je nog meer klappen van achteren.
pi_70726514
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:10 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Maar dan ben je wel mishandeld. En nodig je uit tot meer, omdat je je zwak en zielig opstelt.

En je gaat toch niet je rug keren en weglopen? Krijg je nog meer klappen van achteren.
Kijk maar eens naar de uitleg van noodweer en noodweer excess. En daarnaast, één van de personen is dood, de ander heeft niks. Dat laat zich niet zo makkelijk rechtpraten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 02:53:25 #252
219969 Ghazi
pi_70727621
'Effectiviteit beveiligingscamera neemt af'

ROTTERDAM - De beveiligingscamera's die de Rotterdamse Taxi Centrale (RTC) in 2003 in haar taxi's heeft geļnstalleerd, verliezen hun preventieve werking. Het aantal incidenten in taxi's neemt de laatste tijd weer toe. Dat stelt RTC-directeur Sjaak de Winter maandag.

„Aanvankelijk zagen we een behoorlijke daling van het aantal incidenten. Kennelijk is er een verruwing van de samenleving en is er een groep mensen dat zich zelfs door camera's niet meer laat tegenhouden”, aldus De Winter. Circa acht tot twaalf keer per jaar vindt een incident plaats waarbij een Rotterdamse taxichauffeur wordt bedreigd met een mes of pistool of klappen oploopt. „Door de camera's worden wel meer daders gepakt”, aldus De Winter.

De RTC hoopt binnen afzienbare tijd ook beelden om de taxi heen te kunnen maken. „De beroving vindt veelal buiten plaats omdat overvaller de chauffeurs steeds vaker uit hun taxi lokken.”

De Winter herkent de Amsterdamse situatie overigens niet. Volgens hem leven de RTC en nieuwkomers in de Rotterdamse taxibranche op goede voet met elkaar en zijn er onderling nauwelijks conflicten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)emt_af___.html?p=3,1

Keurmerk voor taxichauffeur

ROTTERDAM - De Rotterdamse taxichauffeur draagt een stropdas, kent alle routes in de stad, heeft kennis van Rotterdam en wist een opleiding hiervoor op mbo 2-niveau af te ronden. Althans, als het aan de Rotterdamse wethouder Hans Vervat (PvdA, verkeer) ligt komt er op korte termijn een taxikeurmerk die chauffeurs verplicht aan deze eisen te voldoen.
De wethouder reageert hiermee op de dood van een man die dit weekeinde werd neergeslagen door een Amsterdamse taxichauffeur op het Leidseplein in Rotterdam. Hoewel Rotterdam zulke incidenten nauwelijks kent, omdat de meeste chauffeurs zijn aangesloten bij centrales die toezien op hun gedrag, wil Vervat dat nieuwkomers met een keurmerk ’worden opgevangen’.

,,Taxichauffeurs zijn het visitekaartje van de stad. Ik hoop direct na de zomer een voorstel in het college te bespreken,’’ zegt de wethouder. In zijn plan moeten de nieuwkomers een opleiding volgen en aan toetsingen voldoen. Sociale vaardigheden, klantvriendelijkheid en een representatieve uitstraling behoren hier ook toe. ,,Wat mij betreft gaan ze allemaal een stropdas dragen,’’ vertelt Vervat.

De huidige chauffeurs moeten in zijn ogen eveneens worden getoetst. ,,Ze hoeven geen opleiding te volgen, omdat de meeste chauffeurs hun competenties al in de praktijk hebben opgedaan,’’ vindt hij wel.

Chauffeurs die hun diploma hebben gehaald, worden beloond, zo belooft hij. Zij krijgen in bun werk privileges’s: zo mogen ze gebruikmaken van busbanen en taxistandplaatsen.

,,Het is een prima ontwikkeling om op lokaal niveau voorwaarden te kunnen scheppen,’’ vindt Vervat.

De grote Rotterdamse taxicentrales als de RTC (Rotterdamse Taxi Centrale) zijn voorstander van het keurmerk. ,,Nieuwkomers moeten aansluiting vinden,’’ licht Sjaak de Winter van RTC toe.

http://www.ad.nl/rotterda(...)r_taxichauffeur.html

Kijk zo kan het ook.
pi_70728054
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:47 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Zo te horen was het slachtoffer ladderzat. Ook al was ie agressief, dat geeft nog geen reden terug te slaan. Beter was die taxichauffeur er vandoor gegaan.
Terug slaan en schoppen, en dan minstens net zo hard, dan ga je zelf ook helemaal mee in het geweld en heb je net zo'n kort lontje. En dat hoort niet als taxichauffeur.
pi_70728065
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.hartvannederla(...)weduwe_van_Rob_Sitek

Lijkt me een vrij normale vrouw, lijkt me geen tokkie.
Het zal je man wezen die om zoiets doms wordt doodgeslagen, ik zou helemaal gek worden.
Maar het is zo dat haar man toch begon met slaan en spugen?
Als vader, en zeker als de jongste nog maar een baby is zou je toch verstandiger moeten zijn....
pi_70729924
quote:
De gemeente Amsterdam zet alle zeilen bij om de problemen op de taxistandplaats van het CS in te dammen, maar intussen loopt de zaak op het Leidseplein uit de hand. We peilden vannacht de - opgefokte - sfeer. De politie: 'Meneer, dat is toch al jaren zo?'

Er staan geen ambtenaren met opsporingsbevoegdheid, ja op honderd meter, bij de geldautomaten, anders hadden ze makkelijk tien bekeuringen per tien minuten kunnen uitschrijven. De taxistandplaats op het Leidseplein is in de avonduren compleet overgenomen door het gangsterdom.

Vannacht, iets voorbij half een. Een Duitse familie meldt zich bij de eerste auto in rij. Ze willen naar de Koninginneweg. De chauffeur vraagt 35 euro, hij zegt dat het standaard is. Ze aarzelen, zou dit normaal zijn, is het zo ver weg? Ze besluiten weg te lopen. Het gedrag van de chauffeur geeft ook al geen aanleiding te denken dat het wel goed zit. En kennelijk heeft hij forse ondersteuning nodig; er staan wel zes van zijn makkers omheen, heftig argumenterend in een taal die in de verte op Nederlands lijkt.

Je kunt vragen waarom dat nodig is, maar dan moet je wel over het groepsproces heen kunnen komen. Jezelf bekend maken als journalist valt af te raden; de reactie: vermoedelijk bent u homoseksueel? Een chauffeur heeft een blaadje met stoere mannen bij zich en houdt dat omhoog: ''Vind je dit lekker?'' De mannen in zijn omgeving - en alleen zijn deze chauffeurs nooit - beschouwen het als een goeie grap.

Binnen een kwartier worden op de eerste positie - en daar komt de volgende auto niet aan voorbij - zeker vier vrachtjes geweigerd. De ritjes zijn te kort, de vrouwen niet aantrekkelijk genoeg, bedenk het maar. Een man uit Rotterdam overlegt met de eerste auto in de rij, en keert zich binnen vijf seconden af. Wat is er gebeurd? ''Hij vroeg veertig euro. Ik wil naar het Alexanderplein, geen idee waar dat is, maar dit is het Amsterdamse taxibedrijf, daar kijk jij toch niet van op?''

De standplaats, waar vandaan je simpel en snel naar je bestemming zou willen, is een uitgesproken vijandige plek, waar de wens van de passagier afhankelijk is van de luimen van steeds wisselende groepjes kort opgeschoren mannen, meest Marokkaans, die meer werk maken van intimidatie dan van gastvrijheid. Het belang van de passagier is volkomen ondergeschikt aan hun eigen welbevinden, maar het is nogal onduidelijk waar ze dat aan ontlenen, afgezien van dat prachtige groepsgevoel; in een half uur tijd vult de rij zich bijna tot aan het Marriott, maar er vertrekken hooguit drie wagens vanaf de standplaats.

Bij de ingang van de Leidsestraat staan een politiebusje, twee motoragenten en een surveillant. Zou het kunnen dat zij op of nabij de taxistandplaats, vijftig meter verderop, iets beter te doen hebben? ''Meneer, dat is toch al jaren zo? Wij hebben hier belangrijker dingen te doen. Die taxi's, ja, dat is eerlijk gezegd niet zo onze zaak. Dat is toch meer iets voor het bureau handhaving van het taxigebeuren, of hoe het heet.''

Terug op de standplaats. Zeker acht chauffeurs hebben zich rond de eerste auto gegroepeerd; het is een warme avond, misschien willen ze allemaal zo snel mogelijk weg. Maar daar lijkt het niet om te gaan. Belangrijker is dat Ahmed, of hoe de eerste in rij heet, zich conformeert aan de regels die de groep heeft bedacht, dus geen matennaaierij, niks onder de prijs, de meter gaat alleen aan als we naar verwachting boven de 25 euro uitkomen. En, dat moet gezegd, met deze groepsdruk worden geen fouten gemaakt.

Op de trambaan stopt een surveillancewagen van de politie en die blijft daar, in de bocht bij het Hirschgebouw, misschien wel drie minuten staan. Wanneer aangesproken, verklaart de agent achter het stuur: ''Het is natuurlijk niet voor niks dat we hier staan, we kennen de problematiek, dus dat houden we van hieruit toch wel even in de gaten. Weet u wat u moet doen? Eens gaan navragen op het stadhuis waarom ze niet willen handhaven.''

Willen ze niet handhaven? ''Dat zeg ik: ga het eens navragen.''
http://www.parool.nl/paro(...)op-Leidseplein.dhtml
Ik ga niet over kleurtjes beginnen....ik vraag me alleen af of die taxigangsters eigen baas zijn of ook horen bij een bedrijf.

Ik vind dit soort gevalletjes namelijk werkelijk niet normaal en al helemaal geen reclame voor Amsterdam.

Laten we de discussie eens doortrekken.

En even over het persoonlijk geneuzel tegen elkaar...Kappen daarmee. Teveel om allemaal weg te modereren, want tegen de tijd dat ik klaar ben is het topic dicht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70729947
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:03 schreef prupke het volgende:

[..]

met alle respect terug...het enige wat ik hier uit kan halen is dat nederland is wat harder moet worden ±Y
en met harder bedoel ik ...deel eens celstraffen uit .. zonder keuze menu en tv en opties tot een opleiding volgen .....
Want dan gebeuren er minder delicten denk je? Juist die opties tot een opleiding zijn uitstekend. De opties tot een vervolgcarriere in de criminaliteit worden in de gevangenis ook al van alle kanten aangeboden, mag best iets tegenover staan.
pi_70729948
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
pi_70729992
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.
En het is een beetje generaliserend om de grote bedrijven als een corrupt rotzooitje af te doen, al zit daar wel een kern van waarheid in en nog veel meer: zat. Volgens mij is er toch wel wat aan het verbeteren. Bas Vos is een stuk beter dan Grijpink, volgens mij. Maar het blijft een rare wereld.
pi_70730021
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.
En het is een beetje generaliserend om de grote bedrijven als een corrupt rotzooitje af te doen, al zit daar wel een kern van waarheid in en nog veel meer: zat. Volgens mij is er toch wel wat aan het verbeteren. Bas Vos is een stuk beter dan Grijpink, volgens mij. Maar het blijft een rare wereld.
Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.
Die zie je alleen niet zaterdagnacht op het Leidseplein staan.
pi_70730069
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 02:53 schreef Ghazi het volgende:

'Effectiviteit beveiligingscamera neemt af'
Can I have a big duuuhuuuuh? Heeft nog lang geduurd btw.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70730072
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?

Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70730095
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.
Die zie je alleen niet zaterdagnacht op het Leidseplein staan.
Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan niet
pi_70730123
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?

Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
Als ik de oplossing had dan zou ik hem met jullie delen en met de Amsterdamse gemeente.
pi_70730168
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:

[..]

De regering is allang aan het werk.
quote:
Huizinga: meer invloed gemeenten op taximarkt

DEN HAAG - Gemeenten krijgen bevoegdheden om grip te houden op de lokale taximarkt. Zo kunnen ze straks meer eisen stellen aan taxichauffeurs die vanaf een bepaalde standplaats werken. Klachten van klanten worden centraler en efficiėnter geregistreerd.

Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat (ANP) Deze en andere maatregelen zullen in een brief staan die staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat deze week naar de Kamer stuurt. Dit document staat los van de vechtpartij tussen een klant en een taxichauffeur op het Amsterdamse Leidseplein, afgelopen zondag. Daarbij kwam de 44-jarige klant om het leven.

Taxi-ellende
Wel is de brief een antwoord op jarenlange taxi-ellende. De liberalisering van de markt, zo meldde de staatssecretaris vorig jaar, heeft ‘niet gebracht wat er van werd verwacht’. Sinds de invoering van de markwerking in 2000 rommelt het in de taxiwereld. In de grote steden, vooral in Amsterdam, zijn steeds problemen.

Dat constateerde Huizinga in de Toekomstvisie Taxi, die een speciale taskforce opstelde. Kern van het probleem: met de vrije marktwerking is de klant niet veel opgeschoten. ‘Ondanks een groot aantal toetreders op de markt zijn de tarieven niet gedaald en is het aantal ritten niet gestegen.’ Ook is het imago van de taxi verslechterd, aldus de visie.

Vandaar dat Huizinga afgelopen december aankondigde dit voorjaar met aanvullend beleid te komen. Gemeenten moeten volgens haar meer bevoegdheden en mogelijkheden krijgen. ‘Maatwerk leveren’, heet dat in jargon. Kort gezegd komt het erop neer dat gemeenten strengere eisen kunnen stellen voor taxistandplaatsen.

Onbeschoft
Ook zal de staatssecretaris naar verwachting een vervoerplicht instellen. Taxi’s móeten dan klanten voor korte ritjes meenemen. Sinds de invoering van de liberalisering wordt veelvuldig geklaagd over taxichauffeurs die ritjes weigeren en onbeschoft zijn. Klachten worden nu niet centraal geregistreerd. Huizinga liet vorig jaar doorschemeren voor één centraal klachtenloket te zijn.

In de grote steden moeten taxichauffeurs voortaan lid zijn van een organisatie. Als ze in de fout gaan, kan hun lidmaatschap worden ingetrokken, schrijft Huizinga.

De staatssecretaris is op werkbezoek in Bangladesh. Vanaf daar laat ze weten dat de brief, die deze week naar de Kamer wordt gestuurd, los staat van het ‘verschrikkelijke’ incident in Amsterdam. Haar brief gaat over orde en veiligheid in de taxibranche in het algemeen, benadrukt ze.

Burgemeester Job Cohen van Amsterdam dringt al lang aan op meer bevoegdheden. De gemeente wil eisen, als stratenkennis, stellen aan chauffeurs. De burgemeester zei afgelopen weekend dat de brief met maatregelen ‘verdomd lang op zich laat wachten’.

Bij de taxistandplaats op het Leidseplein in Amsterdam staan vanaf vrijdag extra toezichthouders en politieagenten.

Een paar goede maatregelen imo. Verplichten klanten mee te nemen en lid zijn van een organisatie.
pi_70730833
quote:
Een Marokkaanse ex-kickboxer, die volgens een collega helemaal niet agressief en een heel aardige jongen is.

De heel aardige jongen:
[ afbeelding ]
Die gozer ken ik wel, daar heb ik nog bij in de klas gezeten op het ito bij het kagawa college.
pi_70731960
Rob was een geweldige vent'

AMSTERDAM - Met één vuistslag maakte een taxichauffeur zondag een einde aan het leven van Rob Sitek. De boomlange 44-jarige Amsterdammer was met zijn broer André een avondje wezen stappen toen hij zich naar zijn huis in de wijk Sloten wilde laten rijden. Maar hij kwam niet verder dan het Leidseplein, waar een harde uithaal een abrupt einde maakte aan zijn bestaan.

Rob SItek overleed zondag madat hij het aan de stok kreeg met een Marokkaanse taxichauffeur op het Amsterdamse Leidseplein. Zijn vriendin Karin vertelde gisteren op tv dat ze altijd al bang was geweest dat er iets zou gebeuren op de taxistandplaats.

"We hadden een geweldige avond gehad. Waren eindelijk weer eens met z'n tweetjes ertussenuit en hadden heerlijk bijgepraat. We waren ook nog een biertje gaan drinken in zijn lievelingscafé La Bastille. We hadden het daarna wel gehad. Rob wilde nog even een shoarmaatje gaan eten. Hoewel we eigenlijk hadden afgesproken dat ik bij hem thuis zou slapen, besloot ik toch maar naar huis te gaan. Ik woon dicht bij het Leidseplein en ben gaan lopen. Achteraf heb ik daar vreselijk veel spijt van, want een half uurtje later... Wat zou er gebeurd zijn als ik met hem mee was gegaan. Zou hij dan... Ach, ik weet het wel, het heeft geen zin jezelf verwijten te maken, maar toch."

Op de rails

André, slikt en vecht tevergeefs tegen de tranen. "Het is zo oneerlijk. Rob had zijn leven weer goed op de rails staan. Had met Karin een geweldige vriendin en was net weer vader van een elf maanden oud dochtertje, terwijl hij al twee schitterende meiden had. Onvoorstelbaar, wat een ellende. Dat hij zo aan zijn einde moest komen. Nee, daar zijn geen woorden voor. Rob was een geweldige vent. Van het type ruwe bolster, blanke pit. Hij werkte bij de calamiteitendienst van schoonmaakbedrijf Ruitenheer en stond altijd voor anderen klaar en had juist een hekel aan rottigheid. Mijn broer was gewoon een ras-Amsterdammer, een gezellige gozer bij wie je altijd terecht kon. Ach, wat zal ik hem vreselijk gaan missen...

Zuurstof

" Rob komt uit een bekend Amsterdams gezin. "We waren met vijf jongens en een zus thuis", vertelt André, die jarenlang een zeer gewaardeerde profvoetballer was bij onder andere Haarlem en enkele Zwitserse clubs, en nu onder andere als sportcorrespondent voor De Telegraaf werkt. Een andere broer, Ron, kwam vorig jaar september in het nieuws toen hij tijdens zijn werk als ambulancebroeder met de dood werd bedreigd door Abdullah S. in Amsterdam-West. "We hebben het al aardig voor onze kiezen gehad, maar de dood van Rob slaat natuurlijk alles. Toen mijn moeder het dramatische nieuws zondag hoorde, moest ze direct aan het zuurstof. Ze wordt tachtig jaar en ik vind het vreselijk dat zij dit nog moet meemaken", treurt André.

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_vent___.html?p=3,1

Einde leven dus, met dank aan die aardige taxichauffeur..
De nazorg voor het slachtoffer zal wel weer nihil zijn terwijl de dader ongetwijfeld met alle égards zal worden behandeld..als ware hij het slachtoffer
pi_70732075
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:.

Waarom zouden ze? Ga jij je verantwoorden voor Benno L. ?

En tja, de taxibranche blijft gewoon zeldzaam kut. Geldt vooral voor Amsterdam, maar in de rest van Nederland is het ook geen al te fijne sector. De arbeidsvoorwaarden zijn slecht, de lonen zijn laag. Om maar te zwijgen over de hondse manier waarop sommige passagiers (lees: dronkelappen) hun chauffeur behandelen. De chauffeurs zelf zijn vaak ook aso's.

Maak er een staatsbedrijf van, met dito CAO's. Het huidige stelsel is echt niks.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leevancleef op 07-07-2009 11:07:12 ]
Sum es est, sumus estis sunt
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:54:52 #268
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70733746
ze zouden het zo moeten regelen als in alkmaar. daar is een substantieel deel van de chauffeurs vrouwelijk. nooit gezeik gehad daar.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:56:44 #269
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70733817
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:54 schreef zoalshetis het volgende:
ze zouden het zo moeten regelen als in alkmaar. daar is een substantieel deel van de chauffeurs vrouwelijk. nooit gezeik gehad daar.
en van een andere etnische afkomst
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:59:41 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70733920
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:56 schreef ASroma het volgende:

[..]

en van een andere etnische afkomst
ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.
pi_70734089
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:21:24 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70734611
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?
pi_70734658
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?
Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:24:43 #274
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70734720
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.

ja dat zal het zijn.
pi_70734744
quote:

[..]

Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
pi_70734893
quote:

Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:30:19 #277
16715 Mylene
*schatje*
pi_70734899
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
pi_70735062
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
60 % Van de marokkaanse vrouwen komt in een blijf-van- m'n- lijf -huis terecht? Bron?
Of bedoel je dat 60% van de vrouwen die er zitten van Marokkaanse afkomst is?
pi_70735132
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

Bron???

Wat ben jij de weg kwijt geraakt, schatje. Hoe komt dat zo?
pi_70735148
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.
En alle Marokkaanse vrouwen dragen een hoofdddoek?
pi_70735165
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Welkom in de wereld. NOg meer vooroordelen? Ga je gang.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 12:39:17 #282
8781 crew  Frutsel
pi_70735180
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan niet
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]
Ik ga zelden met de taxi.
Hmm...

Triest voorval dit zeg
pi_70735182
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja dat zal het zijn.
Je let echt niet op he.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:42:54 #284
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70735306
Er moet uitgezocht worden of de man op een vechtsport zat, zo ja zet sluit hem op met beschuldiging van doodslag. Iemand met 1 klap doodslaan, dan beoefen je wel een vechtsport, grote kans.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70735326
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:42 schreef TeenWolf het volgende:
Er moet uitgezocht worden of de man op een vechtsport zat, zo ja zet sluit hem op met beschuldiging van doodslag. Iemand met 1 klap doodslaan, dan beoefen je wel een vechtsport, grote kans.
Hij was een kickboxer...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:52:25 #286
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70735581
het zijn sowieso wel vechtersbaasjes, ik zie ze regelmatig hevige discussies voeren en elkaar te bespugen bij de standplaatsen Dat mensen uberhaupt nog de taxi pakken, in Amsterdam kun je alles prima met het openbaar vervoer doen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:52:51 #287
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70735597
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hij was een kickboxer...
Daar heb je het al, weten we gelijk waarom hij kickboxlessen heeft gevolgd, om op normale burgers te gebruiken dus.

Opsluiten die hap.Vooral hij moest beter weten, hij had ook hem kunnen vloeren ofzo door tegen zijn benen te schoppen en vooral niet met volle kracht slaan als hij zo graag moest slaan tegen zijn hoofd. .
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:57:55 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70735783
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:52 schreef ASroma het volgende:
het zijn sowieso wel vechtersbaasjes, ik zie ze regelmatig hevige discussies voeren en elkaar te bespugen bij de standplaatsen Dat mensen uberhaupt nog de taxi pakken, in Amsterdam kun je alles prima met het openbaar vervoer doen.
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
pi_70735807
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
Ach ik ben er wel blij mee.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:01:47 #290
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70735918
quote:

[..]

nou nou niet zo n drama, nah goed ik pak ook altijd de fiets hoor daar niet van.
pi_70735942
quote:

Zelf kom ik zelden in Amsterdam maar als dit waar is dan is het nog erger dan ik al dacht. Man! wat een tyfusstad
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:36:44 #292
219969 Ghazi
pi_70742081
Buren kennen B. als 'totaal niet agressief'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Buren van de Marokkaanse taxichauffeur Sidi Mohamed B., die vastzit na de fataal afgelopen mishandeling van een klant, zijn stomverbaasd. "Hij is een rustige man die totaal niet agressief overkomt."

De chauffeurspas van de 37-jarige Mohammed S., die vastzit als verdachte. Vandaag wordt duidelijk wat de precieze aanklacht tegen hem wordt.

B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren. Zij wonen in de wijk De Rade in Den Haag en hebben een zoontje (1). De 37-jarige B., die in een Chrysler Voyager reed, runt met vier Marokkaanse Amsterdammers het bedrijfje Taxi City Amsterdam.

De mannen verdienen hun geld met ritjes vanaf taxistandplaatsen in de stad. Voordat hij zijn eigen bedrijfje had, zat B. ook al op de taxi, zo blijkt uit de afgiftedatum van zijn chauffeurspas. B. beschikte niet over een taxikeurmerk. Dat is een blauwe sticker met de tekst TX-Keur die chauffeurs op hun auto kunnen plakken. Chauffeurs krijgen het embleem - dat niet verplicht is - alleen als ze aan kwaliteitsvoorwaarden voldoen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_agressief___.html
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:28:11 #293
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70744490
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:36 schreef Ghazi het volgende:
Buren kennen B. als 'totaal niet agressief'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Buren van de Marokkaanse taxichauffeur Sidi Mohamed B., die vastzit na de fataal afgelopen mishandeling van een klant, zijn stomverbaasd. "Hij is een rustige man die totaal niet agressief overkomt."

De chauffeurspas van de 37-jarige Mohammed S., die vastzit als verdachte. Vandaag wordt duidelijk wat de precieze aanklacht tegen hem wordt.

B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren. Zij wonen in de wijk De Rade in Den Haag en hebben een zoontje (1). De 37-jarige B., die in een Chrysler Voyager reed, runt met vier Marokkaanse Amsterdammers het bedrijfje Taxi City Amsterdam.

De mannen verdienen hun geld met ritjes vanaf taxistandplaatsen in de stad. Voordat hij zijn eigen bedrijfje had, zat B. ook al op de taxi, zo blijkt uit de afgiftedatum van zijn chauffeurspas. B. beschikte niet over een taxikeurmerk. Dat is een blauwe sticker met de tekst TX-Keur die chauffeurs op hun auto kunnen plakken. Chauffeurs krijgen het embleem - dat niet verplicht is - alleen als ze aan kwaliteitsvoorwaarden voldoen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_agressief___.html
ach gossie, doet hij anders nooit....
pi_70744618
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ach gossie, doet hij anders nooit....
quote:
B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren.
Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
pi_70744700
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Precies, wat een flut artikel. Mensen die niet verder komen dan gedag zeggen kunnen wel beoordelen of iemand wel of niet agressief is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_70745256
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Hij komt niet agressief over zeggen ze.
pi_70745551
Mohammed B.
pi_70745586
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef HiZ het volgende:
Mohammed B.
huh ?
pi_70745803
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef qonmann het volgende:

[..]

huh ?
De naam van de moordenaar.
pi_70746269
Moordenaar

Hij wordt trouwens ook Mohammed S. genoemd in hetzelfde verhaal.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:50:14 #301
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70747955
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:10 schreef SCH het volgende:
Moordenaar

Hij wordt trouwens ook Mohammed S. genoemd in hetzelfde verhaal.
iemand die doodslag pleegt, hoe noem je die eigenlijk doodslagpleger?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')