Waarom helaas? Gelukkig maar zou ik zeggen, dat niet iedereen zomaar opgepakt en vastgehouden kan worden omdat iemand anders over hem klaagt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan hou je ze vast voor 6 uurtjes en dan moet je ze weer laten gaan omdat ze niet in verzekering worden gesteld.
Veel werk, geen resultaat, geen prioriteit.
Next.
Helaas is dit de gang van zaken.
Waarom moeten ze dood?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, het was een Marokkaan, het kan alleen door een Marokkaan gedaan zijn. alle Marokkanen zijn slecht en moeten dood.
Zoiets?
Dit voorval an sich was wellicht niet te voorkomen, echter het hele gedoe daar wel. Je kon er op wachten tot het een keer echt goed mis zou gaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef Bullebak het volgende:
Politie doet ook niets tegen 1 klap. Je bent in 2 secs klaar, dan heb je als politie geen eens tijd om te reageren. Nu stonden ze er ook 20 meter vanaf.
Omdat je het liefst heel de bezem door de taxistandplaats wil halen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom helaas? Gelukkig maar zou ik zeggen, dat niet iedereen zomaar opgepakt en vastgehouden kan worden omdat iemand anders over hem klaagt.
Oh ja, maar dat gaat nu ook wel gebeuren. Het systeem heeft gehaald. Einde experiment van de vrije markt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat je het liefst heel de bezem door de taxistandplaats wil halen.
Daar heb je wel een punt..wat kan de gemeente eigenlijk doen, anders dan een politieagent op elke taxi te laten meerijden ?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan hou je ze vast voor 6 uurtjes en dan moet je ze weer laten gaan omdat ze niet in verzekering worden gesteld.
Veel werk, geen resultaat, geen prioriteit.
Next.
Helaas is dit de gang van zaken.
Als jij dat intelligent vindt, dan is www.telegraaf.nl een geschiktere locatie voor je.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is tegenwoordig intelligent om dat te zeggen. Vraag zoalshetis maar.
Een pluim voor je goede zelfkennisquote:
ik zou niet nu weg gaan uit amsterdam. de huizenprijs is gezakt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef Nielsch het volgende:
Tis gezellig op het Leidseplein de laatste tijd... Marokkanen die meisjes verrot slaan, taxichauffeurs die klanten doodslaan, kotsende zeiktoeristen...![]()
Ik kan me geen plek in Nederland bedenken die ik liever uit de wegga dan dit trieste stukje Nederland...
Of Stormfront, daar schijnt hij weleens te komen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Als jij dat intelligent vindt, dan is www.telegraaf.nl een geschiktere locatie voor je.
De politie weet dat het gebeurt. Wat je had kunnen weten als je het artikel uit de Parool van twee dagen voor dit fijne incident had gelezen. De politie doet er bewust niks aan omdat ze daartoe geen opdracht hebben gekregen. De politie rond het Leidseplein doet sowieso niet veel meer dan fietsers in de Leidsestraat vertellen dat ze moeten afstappen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:16 schreef SCH het volgende:
[..]Je denkt dat dit allemaal gebeurt als de politie er bij is?
Het is indd zeer naief om te denken dat het in praktijk mogelijk is om elke klacht tegen een taxichauffeur, niet zijnde aanranding / drugs etc, te laten resulteren in een aanhouding.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:26 schreef sjimz het volgende:
Bullebak kan mijn verhaal vast wel bevestigen.
vind je dat intelligent? dood? hoezo dood? je maakt het weer veel erger dan het is. gewoon zien als kans verkeken, terug dus. en daar in het gevang. zo iemand kost ons handen vol geld. en waarom?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, het was een Marokkaan, het kan alleen door een Marokkaan gedaan zijn. alle Marokkanen zijn slecht en moeten dood.
Zoiets?
Dat zal wel uit een masochistische behoefte voortkomen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of Stormfront, daar schijnt hij weleens te komen.
Het blijkt in de praktijk wel mogelijk te zijn om fieters zonder licht de hele nacht lastig te vallen. Dus zo naief is deze gedachte niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:32 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Het is indd zeer naief om te denken dat het in praktijk mogelijk is om elke klacht tegen een taxichauffeur, niet zijnde aanranding / drugs etc, te laten resulteren in een aanhouding.
Lul niet zo slapquote:Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
De politie weet dat het gebeurt. Wat je had kunnen weten als je het artikel uit de Parool van twee dagen voor dit fijne incident had gelezen. De politie doet er bewust niks aan omdat ze daartoe geen opdracht hebben gekregen. De politie rond het Leidseplein doet sowieso niet veel meer dan fietsers in de Leidsestraat vertellen dat ze moeten afstappen.
pecies. ik ben ook al een keer aangehouden in een lege leidsestraat vanwege fietsen waar het net ff niet mocht. boete dus.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
De politie weet dat het gebeurt. Wat je had kunnen weten als je het artikel uit de Parool van twee dagen voor dit fijne incident had gelezen. De politie doet er bewust niks aan omdat ze daartoe geen opdracht hebben gekregen. De politie rond het Leidseplein doet sowieso niet veel meer dan fietsers in de Leidsestraat vertellen dat ze moeten afstappen.
Staandehouden voor een bekeuring is wat anders dan een taxichauffeur aanhouden en meenemen naar een bureau heh? Bekeuringen worden er genoeg uitgedeeld aan die taxitokkies.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het blijkt in de praktijk wel mogelijk te zijn om fieters zonder licht de hele nacht lastig te vallen. Dus zo naief is deze gedachte niet.
want de politie wordt al niet betaald door de burgers?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Bullebak het volgende:
Die boetes die er overdag worden gegeven doen daar niets aan af, wat denk je dat er gaat gebeuren als er niet meer bekeurd wordt in de Leudsestraat
Regels zijn regels toch? Ook voor taxichauffeurs. Je zou bijna denken dat men dit soort gasten liever ontwijkt en zich liever stort op fietser die er niet meteen op losslaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:36 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Staandehouden voor een bekeuring is wat anders dan een taxichauffeur aanhouden en meenemen naar een bureau heh? Bekeuringen worden er genoeg uitgedeeld aan die taxitokkies.
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
want de politie wordt al niet betaald door de burgers?
quote:Op maandag 6 juli 2009 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Regels zijn regels toch? Ook voor taxichauffeurs. Je zou bijna denken dat men dit soort gasten liever ontwijkt en zich liever stort op fietser die er niet meteen op losslaan.
Het blijkt ook wel dat alleen bekeuringen niet helpen tegen dit gajes. Ik snap werkelijk niet dat wetgever en justitie dit soort gedrag gewoon gedogen.
Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat fietsers worden bekeurd voor het fietsen in de Leidsestraat. Ik heb er wel moeite mee dat er bij andere dingen nogal nadrukkelijk wordt weggekeken.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:34 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Lul niet zo slap![]()
Elke vrijdagnacht en zaterdagnacht staat er braaf ME op de pleinen, en die maken elke week meer vechtpartijtjes mee dan jij in je hele leven.
Die boetes die er overdag worden gegeven doen daar niets aan af, wat denk je dat er gaat gebeuren als er niet meer bekeurd wordt in de Leidsestraat
en is het veel erger geworden vergeleken met 5-10 jaar geleden ?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook.
Dat zeg je wel en dat zal de politie ook wel zeggen, maar in de praktijk blijkt het er net even wat anders aan toe te gaan. De politie pakt liever een fietser aan dan een asociale taxichauffeur. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.quote:
Mij wordt de indruk gewekt dat de politie A'dam alles mijdt wat zich in groepsvorm tegen hen kan keren. Kennelijk is dit beleid.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zeg je wel en dat zal de politie ook wel zeggen, maar in de praktijk blijkt het er net even wat anders aan toe te gaan. De politie pakt liever een fietser aan dan een asociale taxichauffeur. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.
10 jaar geleden woonde ik hier nog niet, ik denk dat de situatie vrij stabiel slecht is waar het gaat om handhaving. Het stadsdeel en de gemeente hebben dat ook wel door want die willen nu 40 miljoen in het plein en omgeving gaan pompen om het imago op te poetsen. Dat plan is mooi, maar volgens mij is er veel meer te winnen met eerst eens een keer wat serieuzer werk te maken van handhaving. En dan niet alleen die fietsers in de Leidsestraat.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
en is het veel erger geworden vergeleken met 5-10 jaar geleden ?
Die indruk krijg ik ook. Een fietser zonder licht flink aanpakken lijkt belangrijker te zijn dan het Leidseplein normaal toegankelijk te maken voor mensen die een gezellige avond willen beleven.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Mij wordt de indruk gewekt dat de politie A'dam alles mijdt wat zich in groepsvorm tegen hen kan keren. Kennelijk is dit beleid.
wat erger geworden? de taxistandplaats? de fietsers door de compleet lege leidsestraat? marokkanenquote:Op maandag 6 juli 2009 21:43 schreef qonmann het volgende:
[..]
en is het veel erger geworden vergeleken met 5-10 jaar geleden ?
taxi's bedoelde ikquote:Op maandag 6 juli 2009 21:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat erger geworden? de taxistandplaats? de fietsers door de compleet lege leidsestraat? marokkanen?
Je ontkent dus wat Bullebak beschrijft?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik woon 50 meter van het Leidseplein, ik denk dat ik een redelijk scherp beeld heb van wat er op het plein gebeurt in het weekeinde, of welke dag van de week dan ook. Ik heb er ook geen enkele moeite mee dat fietsers worden bekeurd voor het fietsen in de Leidsestraat. Ik heb er wel moeite mee dat er bij andere dingen nogal nadrukkelijk wordt weggekeken.
wat wil je dan. pennelikkers die elke scheet registreren en beboeten (3 km te hardquote:
Ik denk dat men zaken prioriteert op basis van escalatierisico. Met de gedachte om vooral de rust in de openbare orde te bewaren, geen negatief reisadvies opgeplakt te krijgen en de verzekeringsmaatschappijen niet in het harnas te jagen. Ook wel "Parijse toestanden" genoemd. Maar dan in de binnenstad of de dichte nabijheid ervan.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die indruk krijg ik ook. Een fietser zonder licht flink aanpakken lijkt belangrijker te zijn dan het Leidseplein normaal toegankelijk te maken voor mensen die een gezellige avond willen beleven.
Ik wil liever burgers die niet dit soort populistische domme prietpraat uitslaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat wil je dan. pennelikkers die elke scheet registreren en beboeten (3 km te hard) of een apparaat dat gewoon capabel is om raddraaiers aan te pakken?
vroeger was het meer ruzie met wie de eerste taxi kreeg dan met de taxichauffeur.quote:
Men kiest inderdaad gewoon de weg van de minste weerstand. Liever fietsers het leven zuur maken, dan asocialen aanpakken. Liever de berm in, dan de wijken in.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:49 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat men zaken prioriteert op basis van escalatierisico. Met de gedachte om vooral de rust in de openbare orde te bewaren, geen negatief reisadvies opgeplakt te krijgen en de verzekeringsmaatschappijen niet in het harnas te jagen. Ook wel "Parijse toestanden" genoemd. Maar dan in de binnenstad of de dichte nabijheid ervan.
waarom wil jij geen burgers die graag meer handhaving zien voor hun belastinggeld? vertel waarom jij graag mensen klein wil houden en uit wil zuigen met 'verkeersovertredingen' van 3 km te hard?quote:Op maandag 6 juli 2009 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil liever burgers die niet dit soort populistische domme prietpraat uitslaan.
Man, ik ben het zelfs op een aantal punten absoluut met je eens. Maar je lijkt op andere punten wel weer compleet wereldvreemd, alsof je je mening enkel vormt door aannames van anderen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men kiest inderdaad gewoon de weg van de minste weerstand. Liever fietsers het leven zuur maken, dan asocialen aanpakken. Liever de berm in, dan de wijken in.
Ik krijg er de kriebels van, met name van het feit dat zelfs de onderlaag (de agenten) al aardig gehersenspoeld is.
mee eens. gewoon lekker rondrijden en stoppen als iemand een hand opsteekt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef HiZ het volgende:
Waar het taxi's betreft; ik ben wat dat betreft een gemiddelde Amsterdammer. Die gebruik ik zo weinig mogelijk en als het moet dan bel ik er een van een centrale.
Ik weet niet precies wat het verhaal is dat Bullebak hier verkoopt, maar als het globaal is dat het wel goed gaat met de handhaving, dan ontken ik het inderdaad. Er hangt wel veel politie rond, maar niet echt op de plekken waar je weet dat er problemen zijn, bijna continu. En dan heb ik het dus over die taxistandplaats (wat mij betreft is de oplossing daarvoor gewoon alle standplaatsen opheffen), bij de Zebra Lounge en Jimmy Woo (veel vechtpartijen en kort geleden werd er zelfs geschoten) en bij de uiteinden van de Leidsestraat.
Nou nee, de gebeurtenissen elke keer weer op het Leidseplein spreken voor zich. Ik snap niet goed waarom het tot beleid is gemaakt om dat maar te gedogen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:56 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Man, ik ben het zelfs op een aantal punten absoluut met je eens. Maar je lijkt op andere punten wel weer compleet wereldvreemd, alsof je je mening enkel vormt door aannames van anderen.
Zoals ik al eerder heb gezegd; in Istanbul heb ik weinig twijfels over het in een taxi stappen. Hoewel het natuurlijk ook daar is dat in die beroepsgroep een hogere neiging tot oplichten bestaat. Alleen ken ik de stad en laat ik me geen oor aannaaien daar. Wat een stuk makkelijker is af te dwingen als je weet dat de politie daar niet veel opheeft met taxi-chauffeurs die proberen hun klanten op te lichten.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:55 schreef Halcon het volgende:
Toch merkwaardig dat eigenlijk alleen in Amsterdam echt grote problemen zijn. Zelfs in derde wereldlanden is het stukken beter geregeld.
Was er een net als ik.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:42 schreef Mylene het volgende:
Bullebak, ben je politieagent of was je er eentje net als Sjimz?
Ik heb vrijwel nergens twijfels over het in een taxi stappen. In bv. Tunis had je ook wel taxichauffeurs die elkaar niet zo mochten, maar dat was eerder knullig te noemen. Eigenlijk vrijwel nooit problemen gehad, of het nu gaat om Tunis, Lima, Caracas, Bogota of LA. In Amsterdam laat je het echter wel uit je hoofd om een taxi te pakken op het Leidseplein.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb gezegd; in Istanbul heb ik weinig twijfels over het in een taxi stappen. Hoewel het natuurlijk ook daar is dat in die beroepsgroep een hogere neiging tot oplichten bestaat. Alleen ken ik de stad en laat ik me geen oor aannaaien daar. Wat een stuk makkelijker is af te dwingen als je weet dat de politie daar niet veel opheeft met taxi-chauffeurs die proberen hun klanten op te lichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |