Ja zo zal het gaan..Amsterdam staat niet bekend om het aanpakken van dit soort problemen.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:05 schreef Xenomaniac het volgende:
Ow joepie!
Over een half uur een persconferentie van de wethouder verkeer & vervoer.
Uitkomst:
De gemeente spreekt zijn afschuw uit over het gebeurde en stelt een extern bureau aan om een rapport te schrijven. Plas, glas, was.
Kopje thee drinken met de chauffeur.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:09 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ja zo zal het gaan..Amsterdam staat niet bekend om het aanpakken van dit soort problemen.
Overal ter wereld zijn <insert iets> hufters, althans zo zijn mijn ervaringen.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Overal ter wereld zijn taxichauffeurs hufters, althans zo zijn mijn ervaringen.
quote:Op maandag 6 juli 2009 13:16 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Beter dan jij lult, kleffe knuffelaar.
Weet je wat? Laten we taxi-coaches inzetten. Die bestaan nog niet, maar in Amsterdam kan alles.
En die coaches kunnen kansarme Marokkanen dan begeleiden tijdens hun moeilijke gang naar betaald werk.
Daar hebben we maar 70 FTE's voor nodig die we rechtstreeks van de pedagogische academie betrekken.
Topperrrrr!
Joepie, susmarokkaan#2.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:18 schreef Re het volgende:
jeuj internetheld
ik heb het gewoon over een gedegen opleiding dat je het zelf wil invullen met je eigen stokpaardjes is jouw bekrompen probleem
Jaaa... natuurlijk. Overal ter wereld snauwen taxichauffeurs hun klanten af, maken grove opmerkingen naar mooie vrouwen, bedreigen hun collega's.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Jij moet niet lullen!quote:Op maandag 6 juli 2009 14:21 schreef Ringo het volgende:
Jaaa... natuurlijk. Overal ter wereld snauwen taxichauffeurs hun klanten af, maken grove opmerkingen naar mooie vrouwen, bedreigen hun collega's.
In Tetouan had ik het gevoel alsof iedereen me als een rover probeerde te bespringen en het liefste mijn portemonnee van binnen bekeek, dus taxichauffeurs zullen daar geen uitzondering op zijn.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:26 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Jij moet niet lullen!
In Tétouan werkt het wel zo!
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van dit soort "onthullingen"?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:39 schreef UncleSam het volgende:
Er zijn foto's van de verdachte uitgelekt
Verdachte van de taximoord in beeld
Hopen dat het probleem vanzelf verdwijnt?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat het nut is van dit soort "onthullingen"?
Beter laat dan nooit:quote:Op zondag 5 juli 2009 19:15 schreef Ringo het volgende:
Een jaar of tien geleden werkte ik een tijdje als taxichauffeur in het noorden van het land, als bijklussend kutstudentje
Arriva
Bevestiging van wat bijna iedereen al dacht?quote:Op maandag 6 juli 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het bevestigt alle (voor)oordelen weer.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
zodat het om minder hoeft te doen.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik ben me eerlijk gezegd van geen Brigitte bewust.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:48 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit:
Dus jij kent de geheimen van Brigitte ook..
Het slachtoffer gaat dus ook niet bepaald vrijuit.quote:maandag 06 juli 2009 13:39
Ooggetuige: 'Beide mannen sloegen'
Volgens een ooggetuige die op 25 meter afstand de ruzie tussen de taxichauffeur en het slachtoffer op het Leidseplein zag gebeuren, zijn er door beide mannen klappen uitgedeeld.
De getuige zag de 44-jarige Rob Sitek schreeuwen en spugen naar de taxichauffeur. Hierop gaf de chauffeur hem met vlakke hand een klap in het gezicht. Sitek sloeg daarna de taxichauffeur terug en die beantwoordde de klap met een vuistslag in het gezicht van het slachtoffer. Door de klap viel Sitek achterover en kwam daarbij met zijn hoofd op de stoep terecht. De getuige omschrijft de taxichauffeur als een stevige man met getraind postuur met een Noord-Afrikaans uiterlijk. De omstander heeft inmiddels een verklaring afgelegd bij de politie. Volgens een andere getuige zou Sitek de eerste klap hebben uitgedeeld.
Twee agenten zagen de vechtpartij. Volgens een woordvoerder hebben waargenomen dat Sitek werd neergeslagen. De taxichauffeur werd vervolgens meteen gearresteerd.
bron
De rondborstige centraliste.quote:Op maandag 6 juli 2009 15:50 schreef Ringo het volgende:
Ik ben me eerlijk gezegd van geen Brigitte bewust.
Nou nee.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op zondag 5 juli 2009 16:05 schreef devl1nsect het volgende:
Wanneer wordt TS eens gebanned met die sinterklaas stijl schrijven van hem. Jezus christus. En nog denken dat hij leuk is ook nog.
Wat een kneus ts. Rot eens op met je typkanker
Was dat een kerel!quote:
mijn god wat ben jij een zeikwijf... lekker belangrijk allemaal weer....quote:Op zondag 5 juli 2009 16:11 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
ook zijn
reacties zijn van
deze waarde en hihi hi
hij is zo grappig die tong
ik denk dat mensen die
op deze manier een topic
vervuilen, een waarschuwing moet krijgen
ach jah, de arme stakker
heeft niet zo veel te doen
op een dag en
denkt dat hij zo leuk
zijn dagtaak kan vervullen.
Een volwassen man op een
puberforum.
Welnee man, Brigitte was/is op en top vrouw maar wel 150 kilo.quote:
Broodje karbo!quote:Ik kan me haar geloof ik niet goed meer herinneren. Weet nog wel dat ze in de kantine hele grote schnitzels op brood verkochten, voor een paar guldens. Moddervet maar wel lekker.
Ik moest er wel om lachen.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:06 schreef woid het volgende:
[..]
mijn god wat ben jij een zeikwijf... lekker belangrijk allemaal weer....
Ah, vandaar.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:14 schreef Xenomaniac het volgende:
Ow, kutje.
Er belt net een 'vriend' die zegt dat ik zit te lullen.
10 jaar geleden bestond Arriva-taxi nog helemaal niet.
En de dame in kwestie betrekt haar werk bij TCG.
Geen toezicht , sterker nog , de politie negeert het totaal , er kunnen rustig 2 motor agenten staan , 5man met hond , 2 ME busjes en regelmatig politie auto's voorbij rijden , ze doen er geen flikker aan , taxi chauffeurs bepalen daar wat ze doen.quote:Op maandag 6 juli 2009 01:31 schreef Andromache het volgende:
Ik snap de taxiwereld geloof ik niet. Als zo'n taxichauffeur zich misdraagt, dan moet zo'n knakker toch direct de laan uit worden geschopt bij zijn werkgever? En kan de taxipas van zo'n gast dan niet afgepakt worden door de daarvoor verantwoordelijke instantie?
Ik snap niet dat dit zo uit de hand heeft kunnen lopen... Maar goed, ik ben dan ook geen Amsterdammer.
Ho ho voor elke vorm van handhaving moet eerst een rapportje worden geschreven - door een extern bureau he, want stel je voor dat politie en gemeente zelf conclusies trekken en orde gaan handhaven, die verantwoordelijkheid kunnen ze toch niet zomaar nemen!quote:Op maandag 6 juli 2009 16:37 schreef dontcare het volgende:
(..) heb eens een taxi over het leidse (op de stoep voor voetgangers!) zien rijden richting leidse straat waarbij hij maar net de persoon miste die hij net geweigert had , en ja er stond politie , die de andere kant uitkeek.
Vechtpartijen tussen chauffeurs omdat wagen 1 elke rit weigert , vechtpartijen met klanten , het blokeren van de standplaats , schofferen van klanten , wel de dames mee willen nemen maar de mannen weigeren, noem maar op en het gebeurt daar allemaal.
En nu doet de gemeente of ze het niet door hadden terwijl deze puinhoop al jaren aan de gang is daar :/
Het is imo een wonder dat nu pas de eerste dode valt.
Dat is wel knap van de gemeente ..net doen of ze van niets weten c.q. zeggen dat ze de zaak onder controle hebben..of verwijzen naar Den Haag, wat Cohen nu deed.quote:Op maandag 6 juli 2009 16:37 schreef dontcare het volgende:
[..]
Geen toezicht , sterker nog , de politie negeert het totaal , er kunnen rustig 2 motor agenten staan , 5man met hond , 2 ME busjes en regelmatig politie auto's voorbij rijden , ze doen er geen flikker aan , taxi chauffeurs bepalen daar wat ze doen.
Ik heb 10 jaar shift diensten gedraait en was daardoor regelmatig rond 0.00 op het leidse op de laatste tram staan wachten , altijd gezeik daar door taxi chauffeurs , echt elke keer weer , heb eens een taxi over het leidse (op de stoep voor voetgangers!) zien rijden richting leidse straat waarbij hij maar net de persoon miste die hij net geweigert had , en ja er stond politie , die de andere kant uitkeek.
Vechtpartijen tussen chauffeurs omdat wagen 1 elke rit weigert , vechtpartijen met klanten , het blokeren van de standplaats , schofferen van klanten , wel de dames mee willen nemen maar de mannen weigeren, noem maar op en het gebeurt daar allemaal.
En nu doet de gemeente of ze het niet door hadden terwijl deze puinhoop al jaren aan de gang is daar :/
Het is imo een wonder dat nu pas de eerste dode valt.
Joah, om over de Afghanen maar te zwijgen. Liever niet trouwens. Het moet maar eens gezegd.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Het is al jaren een zooitje met dat volk op de taxi, maar de Turkse chaufs zijn minstens net zo erg als de Marokkaanse hoor, misschien wel erger.
Je bent kickboxer ..moet zo'n klant maar uitkijken...quote:Kickbokser
„De chauffeur is een heel aardige, rustige jongen”, zegt Refaei. „Helemaal niet agressief. Hij is kickbokser geweest in Marokko, dus hij sloeg de dronken klant met een klap achterover. Ik vind het eigenlijk zielig voor allebei, voor de chauffeur en voor de klant.”
Taxi-pas is echt.quote:Op maandag 6 juli 2009 18:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Hij had nog een neppe taxipas ook
http://www.at5.nl/artikelen/19471/taxichauffeur
Je bedoeld in Nederlandquote:Op maandag 6 juli 2009 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
Oh ja dan mag je hem doodslaan..quote:Op maandag 6 juli 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
Het blijkt maar dat als je Marokkaan bent, je de schijn tegen hebt, omdat veel Marokkanen verrot zijn.
In deze zaak was het slachtoffer echter de initiator van het geweld.
En dat rechvaardig het om iemand dood te slaanquote:Op maandag 6 juli 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
Het blijkt maar dat als je Marokkaan bent, je de schijn tegen hebt, omdat veel Marokkanen verrot zijn.
Jij zat ook in die taxi?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:13 schreef Ghazi het volgende:
Hij heeft hem 1 klap gegeven op zijn hoofd, waarop de man met zijn hoofd op de stoep voel.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En dat rechvaardig het om iemand dood te slaan![]()
En toch heeft de ene de andere dood geslagen omdat ze zo aardig zijnquote:Op maandag 6 juli 2009 19:56 schreef SCH het volgende:
Opvallend dat uit de verslaggeving blijkt dat iedereen zo ontzettend aardig is. De dader was zo'n aardige man, het slachtoffer was zo'n aardige man. Fijne mensen allemaal.
Tja, en het slachtoffer maakte wellicht racistische opmerkingen omdat ie zo aardig is.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En toch heeft de ene de andere dood geslagen omdat ze zo aardig zijn
Als iemand ruzie zoekt en je slaat hem met vlakke hand dan lijk me niet dat je uit bent op letsel. Als hij dan slaat en je slaat met de vuist is dat op zich ook niet zo'n extreem geweld. Als hij dan met zijn hoofd op de stoep land en overlijdt is dat vooral pech.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:30 schreef Martijn_77 het volgende:
En dat rechvaardig het om iemand dood te slaan![]()
De dader of het slachtoffer? Als ik het zo hoor, is het een uit de hand gelopen ruzie.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow maar natuurlijk was het weer een hele aardige rustige jongen.
Ow en dat is een reden om iemand dood te slaan?quote:Op maandag 6 juli 2009 19:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, en het slachtoffer maakte wellicht racistische opmerkingen omdat ie zo aardig is.
Het stukje ging over de dader, over de andere staat niks toch?quote:Op maandag 6 juli 2009 20:07 schreef SCH het volgende:
[..]
De dader of het slachtoffer? Als ik het zo hoor, is het een uit de hand gelopen ruzie.
En de autopsie nog even afwachten. Er wordt toch ook melding van gemaakt van drank (en drugs?) die in het spel zouden zijn.
Hij is kickboxer geweest in Marokko meldt het artikel in het NRC.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:05 schreef Slappy het volgende:
Ja joh ik schop jou per ongeluk doodOh sorry niks aan te doen.Het zal me niks verbazen dat het zo bokser is die zijn eigen krachten niet kent.Het word tijd dat Hells angels maar gaat huishouden onder dat tuig van die taxi chaufers
![]()
![]()
Het is de vraag of hij iemand heeft doodgeslagen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow en dat is een reden om iemand dood te slaan?
OM kan haar energie beter steken in lastige taxichauffeurs dan in die brommerbende inderdaad. Van de Angels heeft vrijwel niemand last, van deze taxichauffeurs en aanverwanten des te meer.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:05 schreef Slappy het volgende:
Ja joh ik schop jou per ongeluk doodOh sorry niks aan te doen.Het zal me niks verbazen dat het zo bokser is die zijn eigen krachten niet kent.Het word tijd dat Hells angels maar gaat huishouden onder dat tuig van die taxi chaufers
![]()
![]()
Er zijn meer kranten, het Parool o.a.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het stukje ging over de dader, over de andere staat niks toch?
Ik weet niet, moet ik even terug lezen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is de vraag of hij iemand heeft doodgeslagen.
Maar natuurlijk is dat geen reden, ik kan me alleen wel voorstellen dat het agressie oproept en dat er dan een klap valt.
Maar doodslaan? Er is toch maar 1 klap gegeven of heb ik het nou niet goed begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |