abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zondag 5 juli 2009 @ 15:52:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_70669167
Op het Leidseplein in Amsterdam heeft
een taxichauffeur vannacht een man zo
zwaar mishandeld,dat hij later aan zijn
verwondingen is overleden.De man werd
op de taxistandplaats nog gereanimeerd
en naar het ziekenhuis gebracht.

De taxichauffeur is na het incident
meteen aangehouden.De ruzie bij de
standplaats op het Leidsplein zou zijn
ontstaan toen de klant een taxi wilde
nemen.

Er zijn al tijden klachten over de
taxistandplaats op het Leidseplein.
Chauffeurs zouden veel te hoge prijzen
vragen,korte ritten weigeren en klanten
intimideren.

Bron NOS Teletekst 101

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_70669201
Van de dag ervoor, uit het parool:

De gemeente Amsterdam zet alle zeilen bij om de problemen op de taxistandplaats van het CS in te dammen, maar intussen loopt de zaak op het Leidseplein uit de hand. We peilden vannacht de - opgefokte - sfeer. De politie: 'Meneer, dat is toch al jaren zo?'

Er staan geen ambtenaren met opsporingsbevoegdheid, ja op honderd meter, bij de geldautomaten, anders hadden ze makkelijk tien bekeuringen per tien minuten kunnen uitschrijven. De taxistandplaats op het Leidseplein is in de avonduren compleet overgenomen door het gangsterdom.

Vannacht, iets voorbij half een. Een Duitse familie meldt zich bij de eerste auto in rij. Ze willen naar de Koninginneweg. De chauffeur vraagt 35 euro, hij zegt dat het standaard is. Ze aarzelen, zou dit normaal zijn, is het zo ver weg? Ze besluiten weg te lopen. Het gedrag van de chauffeur geeft ook al geen aanleiding te denken dat het wel goed zit. En kennelijk heeft hij forse ondersteuning nodig; er staan wel zes van zijn makkers omheen, heftig argumenterend in een taal die in de verte op Nederlands lijkt.

Je kunt vragen waarom dat nodig is, maar dan moet je wel over het groepsproces heen kunnen komen. Jezelf bekend maken als journalist valt af te raden; de reactie: vermoedelijk bent u homoseksueel? Een chauffeur heeft een blaadje met stoere mannen bij zich en houdt dat omhoog: ''Vind je dit lekker?'' De mannen in zijn omgeving - en alleen zijn deze chauffeurs nooit - beschouwen het als een goeie grap.

Binnen een kwartier worden op de eerste positie - en daar komt de volgende auto niet aan voorbij - zeker vier vrachtjes geweigerd. De ritjes zijn te kort, de vrouwen niet aantrekkelijk genoeg, bedenk het maar. Een man uit Rotterdam overlegt met de eerste auto in de rij, en keert zich binnen vijf seconden af. Wat is er gebeurd? ''Hij vroeg veertig euro. Ik wil naar het Alexanderplein, geen idee waar dat is, maar dit is het Amsterdamse taxibedrijf, daar kijk jij toch niet van op?''

De standplaats, waar vandaan je simpel en snel naar je bestemming zou willen, is een uitgesproken vijandige plek, waar de wens van de passagier afhankelijk is van de luimen van steeds wisselende groepjes kort opgeschoren mannen, meest Marokkaans, die meer werk maken van intimidatie dan van gastvrijheid. Het belang van de passagier is volkomen ondergeschikt aan hun eigen welbevinden, maar het is nogal onduidelijk waar ze dat aan ontlenen, afgezien van dat prachtige groepsgevoel; in een half uur tijd vult de rij zich bijna tot aan het Marriott, maar er vertrekken hooguit drie wagens vanaf de standplaats.

Bij de ingang van de Leidsestraat staan een politiebusje, twee motoragenten en een surveillant. Zou het kunnen dat zij op of nabij de taxistandplaats, vijftig meter verderop, iets beter te doen hebben? ''Meneer, dat is toch al jaren zo? Wij hebben hier belangrijker dingen te doen. Die taxi's, ja, dat is eerlijk gezegd niet zo onze zaak. Dat is toch meer iets voor het bureau handhaving van het taxigebeuren, of hoe het heet.''

Terug op de standplaats. Zeker acht chauffeurs hebben zich rond de eerste auto gegroepeerd; het is een warme avond, misschien willen ze allemaal zo snel mogelijk weg. Maar daar lijkt het niet om te gaan. Belangrijker is dat Ahmed, of hoe de eerste in rij heet, zich conformeert aan de regels die de groep heeft bedacht, dus geen matennaaierij, niks onder de prijs, de meter gaat alleen aan als we naar verwachting boven de 25 euro uitkomen. En, dat moet gezegd, met deze groepsdruk worden geen fouten gemaakt.

Op de trambaan stopt een surveillancewagen van de politie en die blijft daar, in de bocht bij het Hirschgebouw, misschien wel drie minuten staan. Wanneer aangesproken, verklaart de agent achter het stuur: ''Het is natuurlijk niet voor niks dat we hier staan, we kennen de problematiek, dus dat houden we van hieruit toch wel even in de gaten. Weet u wat u moet doen? Eens gaan navragen op het stadhuis waarom ze niet willen handhaven.''

Willen ze niet handhaven? ''Dat zeg ik: ga het eens navragen.'' (ALBERT DE LANGE)
  zondag 5 juli 2009 @ 15:54:59 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70669264
Ik woon op loopafstand gelukkig van het centrum en heb dus geen taxi nodig. Taxi chauffeurs met uitzonderingen daargelaten is tuig van de richel in Amsterdam. TCA staat niet voor niks bekend als Taxi Criminelen Amsterdam.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_70669622
Wanneer wordt TS eens gebanned met die sinterklaas stijl schrijven van hem. Jezus christus. En nog denken dat hij leuk is ook nog.

Wat een kneus ts. Rot eens op met je typkanker

pi_70669647
Hoe kan je in godsnaam zo'n erge ruzie met een klant krijgen over een taxirit dat je hem doodslaat?!
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:53 schreef Chooselife het volgende:
Je zou toch verwachten dat die mensen geld willen verdienen..? In de tijd dat ze een gek gevonden hebben die wel een belachelijk bedrag wil geven voor de rit hadden ze toch al meerdere ritten kunnen maken voor lagere bedragen waaraan ze opgeteld meer hadden kunnen verdienen...

Blij dat ik die lui nooit nodig heb, maar wel een schande dat dit zo kan in onze maatschappij
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2009 @ 16:07:09 #6
137949 Disana
pi_70669685
Een 44-jarige man die vannacht ernstig werd mishandeld door een taxichauffeur op het Leidseplein in Amsterdam is vanmiddag overleden aan zijn verwondingen. Dat meldt de Amsterdamse politie.

Na de ruzie was het slachtoffer er al ernstig aan toe. In eerste instantie lukte het de hulpdiensten om de man te reanimeren, maar de man overleed vanmiddag alsnog in het ziekenhuis.

Klachten
De 37-jarige taxichauffeur is na het incident meteen aangehouden. Hij zit nog steeds vast. De ruzie bij de standplaats op het Leidsplein zou zijn ontstaan toen de klant een taxi wilde nemen.

Er zijn al tijden klachten over de taxistandplaats. Chauffeurs zouden korte ritten weigeren, veel te hoge prijzen vragen en klanten intimideren.

http://www.nos.nl/nosjour(...)ishandelt_klant.html

[ Bericht 69% gewijzigd door Disana op 05-07-2009 16:12:55 ]
  zondag 5 juli 2009 @ 16:08:05 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70669719
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:05 schreef devl1nsect het volgende:
Wanneer wordt TS eens gebanned met die sinterklaas stijl schrijven van hem. Jezus christus. En nog denken dat hij leuk is ook nog.

Hij kopieert altijd van Teletekst zonder de lay-out aan te passen. Vandaar.
  PR/Manusje van alles zondag 5 juli 2009 @ 16:08:47 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_70669743
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 5 juli 2009 @ 16:09:57 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70669783
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:05 schreef devl1nsect het volgende:

Denk om je bloeddruk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † zondag 5 juli 2009 @ 16:11:12 #10
137949 Disana
pi_70669839
Ik neem aan dat de gemeente nu wel vlot iets kan veranderen aan de situatie.
pi_70669852
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:08 schreef TNA het volgende:

[..]

Hij kopieert altijd van Teletekst zonder de lay-out aan te passen. Vandaar.
ook zijn

reacties zijn van

deze waarde en hihi hi

hij is zo grappig die tong

ik denk dat mensen die

op deze manier een topic

vervuilen, een waarschuwing moet krijgen

ach jah, de arme stakker

heeft niet zo veel te doen

op een dag en

denkt dat hij zo leuk

zijn dagtaak kan vervullen.

Een volwassen man op een

puberforum.

zondag 5 juli 2009 @ 16:11:56 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70669869
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:11 schreef Disana het volgende:
Ik neem aan dat de gemeente nu wel vlot iets kan veranderen aan de situatie.
Even thee zetten hoor.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:15:38 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70670010
Wanneer wordt dat gajes eens definitief de hel in getimmerd? Smerig goor tuig met hun pauperbakken. Doodknuppelen moet je ze, onder begeleiding van een vrolijke fanfare en gewapende politie. En dan spugen op hun graf.

Echt, dat die onderwereldclub al zo lang wordt getolereerd. Ongelofelijk. En maar trots zijn op je stad.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:21:20 #14
181126 MouzurX
Misschien?
pi_70670209
Er is dan wel een extreem grote groep marokkanen in nederland dan hoor ... als de criminele/asociale marokkanen nog een minderheid willen zijn
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_70670363
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:15 schreef Ringo het volgende:
Wanneer wordt dat gajes eens definitief de hel in getimmerd? Smerig goor tuig met hun pauperbakken. Doodknuppelen moet je ze, onder begeleiding van een vrolijke fanfare en gewapende politie. En dan spugen op hun graf.

Echt, dat die onderwereldclub al zo lang wordt getolereerd. Ongelofelijk. En maar trots zijn op je stad.
Dit. Ik begrijp niet dat hier niets aan gedaan wordt. Het is toch al lang duidelijk wat voor tuig daar taxi's rijdt?
Cool story, Hansel.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:26:46 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_70670400
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:21 schreef MouzurX het volgende:
Er is dan wel een extreem grote groep marokkanen in nederland dan hoor ... als de criminele/asociale marokkanen nog een minderheid willen zijn
In Amsterdam zeggen ze dat het er 200 zijn die het verpesten voor de rest en dat ze weten wie het zijn. Dan zou het eigenlijk met die informatie geen probleem meer mogen zijn. Een taakstraf in een oude Russische kerncentrale en opgelost zou ik zeggen.
pi_70670433
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:25 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dit. Ik begrijp niet dat hier niets aan gedaan wordt. Het is toch al lang duidelijk wat voor tuig daar taxi's rijdt?
Het is Amsterdam he. En Amsterdam = Pvda, daar houden ze niet van p[roblemen oplossen, dat is maar zielig voor degenen die de problemen veroorzaken. Beter kan je zulke mensen begripvol tegemoet treden./
  zondag 5 juli 2009 @ 16:28:17 #18
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70670455
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:11 schreef devl1nsect het volgende:

[..]
Ben het met je eens.. TS is een stakker..

Ontopic; Wel weer apart om te horen dat het weer eens Marokkanen zijn die probleemgedrag vertonen. Mensen intimideren, mensen uitschelden, discriminatie op uiterlijk. En als zij er slachtoffer van zijn, gaan ze huilen..

Homo's
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 5 juli 2009 @ 16:29:42 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_70670509
Het is toch ongelofelijk dat ongeveer overal ter wereld de taxi een heel acceptabele manier van vervoer is, behalve hier in Nederland, en dan met name Amsterdam? Ze rijden allemaal in te grote en te dure bakken, vragen te hoge tarieven, zijn onbeschoft, honds, ongemanierd, spreken de taal niet, kennen de weg maar nauwelijks en zijn niet te beroerd om godbetert hun eigen cliëntèle te intimideren en bedreigen.
"Hufterig gedrag", oké, niet goed, maar dit gaat veel verder, dit is een totaal verkankerde situatie. Daar moet je toch van hogerhand, acuut en keihard tegen optreden? Ordetroepen heensturen. Dat woekerende gezwel van binnenuit kapotmaken.

Maar goed, dat komt vast niet op in het zoete brein van Cohen en zijn kornuiten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:30:24 #20
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_70670534
Hey een Marokkaan, wat verassend
  zondag 5 juli 2009 @ 16:30:40 #21
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_70670546
Met z'n ballen aan de hoogste boom, zeg ik
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_70670593
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:53 schreef Chooselife het volgende:
Van de dag ervoor, uit het parool:
Erg grappig om te lezen hoe langzaam heel Amsterdam naar de knoppen gaat. Met dank aan de idioten van GL en de PvdA. Gelukkig woon ik er niet. Ik heb medelijden met degenen die daar de laatste jaren nog een huis hebben gekocht.
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
pi_70670604
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:30 schreef Darklight het volgende:
Hey een Marokkaan, wat verassend
Op zondag 5 juli 2009 14:54 schreef Mutant01 het volgende:
Mijn discussietechniek is niet netjes soms en daar kom ik openlijk voor uit.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:32:43 #24
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_70670610
...met zijn taxichaffeurvriendjes erbij.
En ze leefden nog lang en gelukkig
  zondag 5 juli 2009 @ 16:33:19 #25
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70670633
Meest waarschijnlijk scenario:

Dronken man wil een willekeurige taxi nemen.

Taxichauffeur weigert, want het is een korte rit.

Dronken man doet bijdehand en gaat gewoon in de taxi zitten.

TC sommeert de man uit te stappen en een andere taxi te proberen.

Dronken man weigert, want geen andere taxi wil hem meenemen.

TC heeft er genoeg van. Gooit dronken man uit de auto. Door de dronkenschap kan de klant zich niet stabiel overeind houden en valt met zijn hoofd op het beton.

Klant is dood. TC gearresteerd.
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')