abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 22:01:59 #151
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719188
quote:
Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef HiZ het volgende:
Waar het taxi's betreft; ik ben wat dat betreft een gemiddelde Amsterdammer. Die gebruik ik zo weinig mogelijk en als het moet dan bel ik er een van een centrale.

Ik weet niet precies wat het verhaal is dat Bullebak hier verkoopt, maar als het globaal is dat het wel goed gaat met de handhaving, dan ontken ik het inderdaad. Er hangt wel veel politie rond, maar niet echt op de plekken waar je weet dat er problemen zijn, bijna continu. En dan heb ik het dus over die taxistandplaats (wat mij betreft is de oplossing daarvoor gewoon alle standplaatsen opheffen), bij de Zebra Lounge en Jimmy Woo (veel vechtpartijen en kort geleden werd er zelfs geschoten) en bij de uiteinden van de Leidsestraat.
Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.

In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:04:35 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70719337
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.

In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
voorkomen is toch beter dan genezen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70719396
Wat ook zo opvallend is, die eindeloze rij taxis die je 's nachts door de stad ziet trekken.
Een maximum aantal instellen lijkt me een goed idee, kan iedereen wat verdienen..)en die standplaatsen kunnen wel weg)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70719405
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
Je zou inderdaad denken dat je bij schaarste de tijd, mankracht en energie steekt in de zaken die dat het hardst nodig hebben en dat zijn niet de fietsers die zonder licht fietsen of de mensen die 3 kilometer per uur te hard rijden op de A2 om 7 uur op de zondagochtend.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:09:20 #155
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719577

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:09:13 ]
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:09:35 #156
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719588
knip, dubbel.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70719683
..

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 07-07-2009 09:10:02 ]
pi_70719692
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:09 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Ben jij 11 jaar oud ofzo? Of heb je gewoon hersenkanker en ben je niet in staat om een normale discussie te voeren.
Gezien het niveau van deze post slaat het laatste deel van je "bijdrage" op jezelf. Het begint me te dagen waarom het respect voor en het vertrouwen in de politie in Nederland tot onder het nulpunt gedaald is.
pi_70719698
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Er wordt wel gereageerd, maar niet geanticipeerd. En vaak wordt er gewoon te traag gereageerd. Zoals met die schietpartij dus, die gebeurde voor de Zebra Lounge en nog wisten ze er niet tijdig op te reageren (tijdig in de zin van; pakken van de schutter) en ik neem aan dat als IK geluid kan herkennen als pistoolschoten dat dan een politie-medewerker dat helemaal moet kunnen en dat er dus reden is om snel en groot op te treden.

En ja, ik weet ook wel dat je niet voor iedere bar een mannetje kunt neerzetten, maar het zou geen kwaad kunnen om de mensen die er zijn wat tactischer in te zetten. Een consequentere handhaving is uiteindelijk ook een makkelijkere handhaving.
pi_70719759
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:11 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dit is voldoende bewijs om vast te stellen dat jij in ieder gevál niet in staat bent om normaal discussie te voeren.

Hersenloze mafkees. Wat bezielt je om mensen bewust met dit soort ernstige aandoeningen te associeren.
Behoorlijk trieste bijdrage van Oom Agent inderdaad. Als dit het niveau is van de gemiddelde agent in Amsterdam dan is het me wel duidelijk waarom het een teringzooi is.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:13:26 #161
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70719791
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
Wat ook zo opvallend is, die eindeloze rij taxis die je 's nachts door de stad ziet trekken.
Een maximum aantal instellen lijkt me een goed idee, kan iedereen wat verdienen..)en die standplaatsen kunnen wel weg)
het grote voordeel van taxistandplaatslozesteden is natuurlijk dat je altijd genoeg taxi's hebt rondrijden die je voor een beschaafd bedrag korte ritten kunnen aanbieden als je je hand ophoudt.

nederland kan wel altijd denken dat het haantje de voorste is, vaak is het zo, maar nu ff niet. kijk naar de rest van de taxiwereld. dit soort gezeik kost amsterdam heel erg veel geld.

ik hoef niet in een dure mercedes naar mijn bestemming. doe mij maar gewoon een deinende kar met leuke chauffeur die me naar huis brengt voor een paar euro.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:13:34 #162
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70719800
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

voorkomen is toch beter dan genezen?
ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.

Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
Geef mij maar Amsterdam
pi_70719990
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef Bullebak het volgende:

[..]

ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.

Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.
Daar haal je de meeste viespeuken wel mee van de straat. Betreft toch recidivisten, en die hebben altijd wel iets open staan.
Gevolg is dat het centrum een risico-zone wordt en zodoende wordt gemeden door de groep recidivisten. Tevens neemt gevoel van veiligheid enórm toe, schat-ik-zo in.

En niet één keer in de maand, maar elke week minimaal 2 willekeurige avonden.
pi_70720029
Toch knap dat men er in slaagt om ondanks al die drukte toch menig fietser een boete aan te naaien.
pi_70720035
quote:

[..]

Het moet helemaal niet zo moeilijk zijn om in kaart te brengen hoe het risico verschuift gedurende de nacht in het weekeinde. Als je dan je capaciteit mee laat schuiven kun je een hoop bereiken. Een willekeurig voorbeeld maar weer : Het is geen toeval dat de vechtpartijen bij de Jimmy Woo en Zebra Lounge zich meestal voordoen tussen 3 en 4. Gasten zijn al dronken of high, willen naar binnen, mogen niet en gaan stampij maken. Voor 2 uur is het zelden mis en na 5 uur ook niet. Dan is het niet zo moeilijk om te bedekenken dat je tussen 3 en 4 even wat nadrukkelijker aanwezig bent bij die zaken en om een uur of 5 bij die standplaats.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:19:41 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70720089
quote:

[..]

de me staat niet voor de taxistandplaats van het leidseplein. eigenlijk te gek dat we überhaupt me nodig hebben tijdens het uitgaan.

alhoewel ik al van neukgerechtigd af aan kan herinneren dat in eindhoven een me en flinke politiemacht staat in het begin van de utigaansstraat. de keren dat ik er geweest ben dan. die zorgen er voor dat het akkefietje rustig verloopt.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:22:53 #167
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70720272
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.
Daar haal je de meeste viespeuken wel mee van de straat. Betreft toch recidivisten, en die hebben altijd wel iets open staan.
Gevolg is dat het centrum een risico-zone wordt en zodoende wordt gemeden door de groep recidivisten. Tevens neemt gevoel van veiligheid enórm toe, schat-ik-zo in.

En niet één keer in de maand, maar elke week minimaal 2 willekeurige avonden.
Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden )
Geef mij maar Amsterdam
pi_70720540
uber topic wel

Maargoed, hoelang is het nog pappen en nathouden met deze gasten?

Dit is uiteraard een 'incident', zoals zoveel incidenten met Marokkanen. En nog presteert de stemmer telkens weer hun voorkeurstem uit te brengen op iets als de pvda of GL

Berlusconi wist het toen mooi te verwoorden, 'iemand die op links stemt is geestelijk gehandicapt'. En zo is het maar net...
pi_70720556
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden )
Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.
pi_70720605
quote:

[..]

Heus haalbaar, met goede wil. En het resultaat is natuurlijk onbetaalbaar. Dus lijkt me dat kosten noch moeite gespaard blijft voor zoiets. Onaangekondigde fuiken en controles. Vast stramien. Tramhalte is ook een voorbeeldplaats.

Die taxi's simpelweg één voor één nalopen. RDW, CJIB, fiscus en bureau verkeershandhaving erbij. Dan smeren ze 'm vanzelf.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:29:25 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70720607
quote:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.

ach wat lul ik nou? gewoon opheffen die standplaatsen. is het gezeik ook meteen afgelopen. en het zwartegeld/crimineelgeld.
pi_70720679
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.

ach wat lul ik nou? gewoon opheffen die standplaatsen. is het gezeik ook meteen afgelopen. en het zwartegeld/crimineelgeld.
Als die standplaats wordt opgeheven, gaan ze ergens anders staan. Het gaat erom dat je dat gajes hard aanpakt. Met alleen het verplaatsen van een standplaats ben je er helaas niet.
pi_70720854
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen.
Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.
  maandag 6 juli 2009 @ 22:38:00 #174
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70721032
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.
Stadhouderskade / Max Euwe ofzo? Tja, problematiek zal dan indd gewoon verplaatst worden
Krijgen ze vast zo'n mooie slagboom als op Centraal, werkt ook zo goed.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 6 juli 2009 @ 22:40:05 #175
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_70721136
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.
Een vechtpartij waarbij een Marokkaan in zn eentje de zaak wilt beslechten moet ik nog meemaken
Geef mij maar Amsterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')