Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:54 schreef HiZ het volgende:
Waar het taxi's betreft; ik ben wat dat betreft een gemiddelde Amsterdammer. Die gebruik ik zo weinig mogelijk en als het moet dan bel ik er een van een centrale.
Ik weet niet precies wat het verhaal is dat Bullebak hier verkoopt, maar als het globaal is dat het wel goed gaat met de handhaving, dan ontken ik het inderdaad. Er hangt wel veel politie rond, maar niet echt op de plekken waar je weet dat er problemen zijn, bijna continu. En dan heb ik het dus over die taxistandplaats (wat mij betreft is de oplossing daarvoor gewoon alle standplaatsen opheffen), bij de Zebra Lounge en Jimmy Woo (veel vechtpartijen en kort geleden werd er zelfs geschoten) en bij de uiteinden van de Leidsestraat.
prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.
In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
Je zou inderdaad denken dat je bij schaarste de tijd, mankracht en energie steekt in de zaken die dat het hardst nodig hebben en dat zijn niet de fietsers die zonder licht fietsen of de mensen die 3 kilometer per uur te hard rijden op de A2 om 7 uur op de zondagochtend.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
Gezien het niveau van deze post slaat het laatste deel van je "bijdrage" op jezelf. Het begint me te dagen waarom het respect voor en het vertrouwen in de politie in Nederland tot onder het nulpunt gedaald is.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:09 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ben jij 11 jaar oud ofzo?Of heb je gewoon hersenkanker en ben je niet in staat om een normale discussie te voeren.
Er wordt wel gereageerd, maar niet geanticipeerd. En vaak wordt er gewoon te traag gereageerd. Zoals met die schietpartij dus, die gebeurde voor de Zebra Lounge en nog wisten ze er niet tijdig op te reageren (tijdig in de zin van; pakken van de schutter) en ik neem aan dat als IK geluid kan herkennen als pistoolschoten dat dan een politie-medewerker dat helemaal moet kunnen en dat er dus reden is om snel en groot op te treden.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:01 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Ho, dat zeg ik helemaal niet. SCH heeft het over mijn eerste reactie op jou denk ik.
Ik weet kneitergoed dat er op vrijwel elk vlak van alles te verbeteren is. Ik reageer vooral op het feit dat een aantal mensen hier kennelijk denken dat er in een nachtdienst op de pleinen niet gereageerd wordt op vechtpartijen en andere calamiteiten, en dat er alleen fietsers bekeurd worden. Dat is simpelweg onzin.
In een stad als Amsterdam, met 89 ziljoen cafe's en hotspots, is het onmogelijk om overal bij te zijn. Politie is altijd onderbemand, en zal dat nog vele jaren blijven. Weer een politiek item dus, want een geldkwestie.
Behoorlijk trieste bijdrage van Oom Agent inderdaad. Als dit het niveau is van de gemiddelde agent in Amsterdam dan is het me wel duidelijk waarom het een teringzooi is.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dit is voldoende bewijs om vast te stellen dat jij in ieder gevál niet in staat bent om normaal discussie te voeren.
Hersenloze mafkees. Wat bezielt je om mensen bewust met dit soort ernstige aandoeningen te associeren.
het grote voordeel van taxistandplaatslozesteden is natuurlijk dat je altijd genoeg taxi's hebt rondrijden die je voor een beschaafd bedrag korte ritten kunnen aanbieden als je je hand ophoudt.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:05 schreef qonmann het volgende:
Wat ook zo opvallend is, die eindeloze rij taxis die je 's nachts door de stad ziet trekken.
Een maximum aantal instellen lijkt me een goed idee, kan iedereen wat verdienen..)en die standplaatsen kunnen wel weg)
ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
prima, maar waarom zijn ze dan nooit te vinden op de plekken die er qua geweld en agressie wel toe doen?
voorkomen is toch beter dan genezen?
Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.
Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
Het moet helemaal niet zo moeilijk zijn om in kaart te brengen hoe het risico verschuift gedurende de nacht in het weekeinde. Als je dan je capaciteit mee laat schuiven kun je een hoop bereiken. Een willekeurig voorbeeld maar weerquote:Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
ME staat op en rond de pleinen, daar heb je de meeste vechtpartijen. Meeste opgefokte mocro's en soortgelijk tuig gaan 9 van de 10 keer niet iemand recht op zn bek trappen voor de neus van politie, maar doen dat 4 straten verderop.
Als er in verschillende delen van de stad calamiteiten zijn (aanrijding met letsel hier, steekpartij daar, huiselijk geweld etc etc) is het al snel onmogelijk om ergens preventief aanwezig te zijn. Dan is het juist vaak repressief optreden. Weer mankracht dus.
de me staat niet voor de taxistandplaats van het leidseplein. eigenlijk te gek dat we überhaupt me nodig hebben tijdens het uitgaan.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:13 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:17 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat je al heel ver komt met een aantal fuiken en wat preventieve fouilleer-acties, controle fiscus en CJIB, plus controle ID-bewijzen.
Daar haal je de meeste viespeuken wel mee van de straat. Betreft toch recidivisten, en die hebben altijd wel iets open staan.
Gevolg is dat het centrum een risico-zone wordt en zodoende wordt gemeden door de groep recidivisten. Tevens neemt gevoel van veiligheid enórm toe, schat-ik-zo in.
En niet één keer in de maand, maar elke week minimaal 2 willekeurige avonden.
Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden)
Heus haalbaar, met goede wil. En het resultaat is natuurlijk onbetaalbaar. Dus lijkt me dat kosten noch moeite gespaard blijft voor zoiets. Onaangekondigde fuiken en controles. Vast stramien. Tramhalte is ook een voorbeeldplaats.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Zou zeker werken, deels. Maar ook dat is simpelweg niet haalbaar in de praktijk.
Ook geef je zelf het antwoord al vwb controles / fuiken. Binnen 5 mins na de start van een willekeurige taxicontrole is de doelgroep nergens meer te bekennen.
Maar dan doe je dat toch elke zaterdagnacht op het Leidse zeg jij dan waarschijnlijk; klinkt leuk, maar doek dan gewoon de hele taxistandplaats daar op. Gaat ook gebeuren naar mijn weten btw, stond al in de planning (4 jaar geleden)
je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:22 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Als die standplaats wordt opgeheven, gaan ze ergens anders staan. Het gaat erom dat je dat gajes hard aanpakt. Met alleen het verplaatsen van een standplaats ben je er helaas niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen. maar een beetje meer blauw zou wel fijn zijn bij die standplaats.
ach wat lul ik nou? gewoon opheffen die standplaatsen. is het gezeik ook meteen afgelopen. en het zwartegeld/crimineelgeld.
Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk. marokkaanse vechtmachines (kickboksers) kan je nooit voorspellen.
Stadhouderskade / Max Euwe ofzo? Tja, problematiek zal dan indd gewoon verplaatst wordenquote:Op maandag 6 juli 2009 22:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Staat niet in de planning. In de planning staat de standplaats te verplaatsen van het plein naar de Stadhouderskade.
Een vechtpartij waarbij een Marokkaan in zn eentje de zaak wilt beslechten moet ik nog meemakenquote:Op maandag 6 juli 2009 22:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Een enkeling die serieus kan knokken. De meeste bakken er geen hout van en vegen maar wat in de rondte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |