Kijk maar eens naar de uitleg van noodweer en noodweer excess. En daarnaast, één van de personen is dood, de ander heeft niks. Dat laat zich niet zo makkelijk rechtpraten.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:10 schreef Ghazi het volgende:
[..]
![]()
Maar dan ben je wel mishandeld. En nodig je uit tot meer, omdat je je zwak en zielig opstelt.
En je gaat toch niet je rug keren en weglopen? Krijg je nog meer klappen van achteren.
Zo te horen was het slachtoffer ladderzat. Ook al was ie agressief, dat geeft nog geen reden terug te slaan. Beter was die taxichauffeur er vandoor gegaan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:47 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Slachtoffer schreeuwt en spuugt in het gezicht van de TC.
TC geeft klap met de vlakke hand in het gezicht (kennelijk geen intentie om de doden).
Slachtoffer geeft vuistslag terug aan TC. (serieuze poging tot mishandeling)
TC geeft vuistslag terug. (wil zich verdedigen, waarschijnlijk geen intentie om te doden)
Ongelukkigerwijze valt de dronken man na de vuistslag van de TC met zijn hoofd op het beton, waarna hij overlijdt.
Lijkt me een gevalletje zelfverdediging, met een ongelukkige afloop.
Maar het is zo dat haar man toch begon met slaan en spugen?quote:Op maandag 6 juli 2009 23:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.hartvannederla(...)weduwe_van_Rob_Sitek
Lijkt me een vrij normale vrouw, lijkt me geen tokkie.
Het zal je man wezen die om zoiets doms wordt doodgeslagen, ik zou helemaal gek worden.
http://www.parool.nl/paro(...)op-Leidseplein.dhtmlquote:De gemeente Amsterdam zet alle zeilen bij om de problemen op de taxistandplaats van het CS in te dammen, maar intussen loopt de zaak op het Leidseplein uit de hand. We peilden vannacht de - opgefokte - sfeer. De politie: 'Meneer, dat is toch al jaren zo?'
Er staan geen ambtenaren met opsporingsbevoegdheid, ja op honderd meter, bij de geldautomaten, anders hadden ze makkelijk tien bekeuringen per tien minuten kunnen uitschrijven. De taxistandplaats op het Leidseplein is in de avonduren compleet overgenomen door het gangsterdom.
Vannacht, iets voorbij half een. Een Duitse familie meldt zich bij de eerste auto in rij. Ze willen naar de Koninginneweg. De chauffeur vraagt 35 euro, hij zegt dat het standaard is. Ze aarzelen, zou dit normaal zijn, is het zo ver weg? Ze besluiten weg te lopen. Het gedrag van de chauffeur geeft ook al geen aanleiding te denken dat het wel goed zit. En kennelijk heeft hij forse ondersteuning nodig; er staan wel zes van zijn makkers omheen, heftig argumenterend in een taal die in de verte op Nederlands lijkt.
Je kunt vragen waarom dat nodig is, maar dan moet je wel over het groepsproces heen kunnen komen. Jezelf bekend maken als journalist valt af te raden; de reactie: vermoedelijk bent u homoseksueel? Een chauffeur heeft een blaadje met stoere mannen bij zich en houdt dat omhoog: ''Vind je dit lekker?'' De mannen in zijn omgeving - en alleen zijn deze chauffeurs nooit - beschouwen het als een goeie grap.
Binnen een kwartier worden op de eerste positie - en daar komt de volgende auto niet aan voorbij - zeker vier vrachtjes geweigerd. De ritjes zijn te kort, de vrouwen niet aantrekkelijk genoeg, bedenk het maar. Een man uit Rotterdam overlegt met de eerste auto in de rij, en keert zich binnen vijf seconden af. Wat is er gebeurd? ''Hij vroeg veertig euro. Ik wil naar het Alexanderplein, geen idee waar dat is, maar dit is het Amsterdamse taxibedrijf, daar kijk jij toch niet van op?''
De standplaats, waar vandaan je simpel en snel naar je bestemming zou willen, is een uitgesproken vijandige plek, waar de wens van de passagier afhankelijk is van de luimen van steeds wisselende groepjes kort opgeschoren mannen, meest Marokkaans, die meer werk maken van intimidatie dan van gastvrijheid. Het belang van de passagier is volkomen ondergeschikt aan hun eigen welbevinden, maar het is nogal onduidelijk waar ze dat aan ontlenen, afgezien van dat prachtige groepsgevoel; in een half uur tijd vult de rij zich bijna tot aan het Marriott, maar er vertrekken hooguit drie wagens vanaf de standplaats.
Bij de ingang van de Leidsestraat staan een politiebusje, twee motoragenten en een surveillant. Zou het kunnen dat zij op of nabij de taxistandplaats, vijftig meter verderop, iets beter te doen hebben? ''Meneer, dat is toch al jaren zo? Wij hebben hier belangrijker dingen te doen. Die taxi's, ja, dat is eerlijk gezegd niet zo onze zaak. Dat is toch meer iets voor het bureau handhaving van het taxigebeuren, of hoe het heet.''
Terug op de standplaats. Zeker acht chauffeurs hebben zich rond de eerste auto gegroepeerd; het is een warme avond, misschien willen ze allemaal zo snel mogelijk weg. Maar daar lijkt het niet om te gaan. Belangrijker is dat Ahmed, of hoe de eerste in rij heet, zich conformeert aan de regels die de groep heeft bedacht, dus geen matennaaierij, niks onder de prijs, de meter gaat alleen aan als we naar verwachting boven de 25 euro uitkomen. En, dat moet gezegd, met deze groepsdruk worden geen fouten gemaakt.
Op de trambaan stopt een surveillancewagen van de politie en die blijft daar, in de bocht bij het Hirschgebouw, misschien wel drie minuten staan. Wanneer aangesproken, verklaart de agent achter het stuur: ''Het is natuurlijk niet voor niks dat we hier staan, we kennen de problematiek, dus dat houden we van hieruit toch wel even in de gaten. Weet u wat u moet doen? Eens gaan navragen op het stadhuis waarom ze niet willen handhaven.''
Willen ze niet handhaven? ''Dat zeg ik: ga het eens navragen.''
Want dan gebeuren er minder delicten denk je? Juist die opties tot een opleiding zijn uitstekend. De opties tot een vervolgcarriere in de criminaliteit worden in de gevangenis ook al van alle kanten aangeboden, mag best iets tegenover staan.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 01:03 schreef prupke het volgende:
[..]
met alle respect terug...het enige wat ik hier uit kan halen is dat nederland is wat harder moet worden ±Y
en met harder bedoel ik ...deel eens celstraffen uit .. zonder keuze menu en tv en opties tot een opleiding volgen .....
Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.
En het is een beetje generaliserend om de grote bedrijven als een corrupt rotzooitje af te doen, al zit daar wel een kern van waarheid in en nog veel meer: zat. Volgens mij is er toch wel wat aan het verbeteren. Bas Vos is een stuk beter dan Grijpink, volgens mij. Maar het blijft een rare wereld.
Can I have a big duuuhuuuuh? Heeft nog lang geduurd btw.quote:
Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan nietquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.
Die zie je alleen niet zaterdagnacht op het Leidseplein staan.
Als ik de oplossing had dan zou ik hem met jullie delen en met de Amsterdamse gemeente.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?
Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
De regering is allang aan het werk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?
Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
quote:Huizinga: meer invloed gemeenten op taximarkt
DEN HAAG - Gemeenten krijgen bevoegdheden om grip te houden op de lokale taximarkt. Zo kunnen ze straks meer eisen stellen aan taxichauffeurs die vanaf een bepaalde standplaats werken. Klachten van klanten worden centraler en efficiënter geregistreerd.
Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat (ANP) Deze en andere maatregelen zullen in een brief staan die staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat deze week naar de Kamer stuurt. Dit document staat los van de vechtpartij tussen een klant en een taxichauffeur op het Amsterdamse Leidseplein, afgelopen zondag. Daarbij kwam de 44-jarige klant om het leven.
Taxi-ellende
Wel is de brief een antwoord op jarenlange taxi-ellende. De liberalisering van de markt, zo meldde de staatssecretaris vorig jaar, heeft ‘niet gebracht wat er van werd verwacht’. Sinds de invoering van de markwerking in 2000 rommelt het in de taxiwereld. In de grote steden, vooral in Amsterdam, zijn steeds problemen.
Dat constateerde Huizinga in de Toekomstvisie Taxi, die een speciale taskforce opstelde. Kern van het probleem: met de vrije marktwerking is de klant niet veel opgeschoten. ‘Ondanks een groot aantal toetreders op de markt zijn de tarieven niet gedaald en is het aantal ritten niet gestegen.’ Ook is het imago van de taxi verslechterd, aldus de visie.
Vandaar dat Huizinga afgelopen december aankondigde dit voorjaar met aanvullend beleid te komen. Gemeenten moeten volgens haar meer bevoegdheden en mogelijkheden krijgen. ‘Maatwerk leveren’, heet dat in jargon. Kort gezegd komt het erop neer dat gemeenten strengere eisen kunnen stellen voor taxistandplaatsen.
Onbeschoft
Ook zal de staatssecretaris naar verwachting een vervoerplicht instellen. Taxi’s móeten dan klanten voor korte ritjes meenemen. Sinds de invoering van de liberalisering wordt veelvuldig geklaagd over taxichauffeurs die ritjes weigeren en onbeschoft zijn. Klachten worden nu niet centraal geregistreerd. Huizinga liet vorig jaar doorschemeren voor één centraal klachtenloket te zijn.
In de grote steden moeten taxichauffeurs voortaan lid zijn van een organisatie. Als ze in de fout gaan, kan hun lidmaatschap worden ingetrokken, schrijft Huizinga.
De staatssecretaris is op werkbezoek in Bangladesh. Vanaf daar laat ze weten dat de brief, die deze week naar de Kamer wordt gestuurd, los staat van het ‘verschrikkelijke’ incident in Amsterdam. Haar brief gaat over orde en veiligheid in de taxibranche in het algemeen, benadrukt ze.
Burgemeester Job Cohen van Amsterdam dringt al lang aan op meer bevoegdheden. De gemeente wil eisen, als stratenkennis, stellen aan chauffeurs. De burgemeester zei afgelopen weekend dat de brief met maatregelen ‘verdomd lang op zich laat wachten’.
Bij de taxistandplaats op het Leidseplein in Amsterdam staan vanaf vrijdag extra toezichthouders en politieagenten.
Die gozer ken ik wel, daar heb ik nog bij in de klas gezeten op het ito bij het kagawa college.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:
Een Marokkaanse ex-kickboxer, die volgens een collega helemaal niet agressief en een heel aardige jongen is.
Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?
De heel aardige jongen:
[ afbeelding ]
Waarom zouden ze? Ga jij je verantwoorden voor Benno L. ?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:.
Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?
en van een andere etnische afkomstquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:54 schreef zoalshetis het volgende:
ze zouden het zo moeten regelen als in alkmaar. daar is een substantieel deel van de chauffeurs vrouwelijk. nooit gezeik gehad daar.
ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.quote:
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.
lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.
Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
60 % Van de marokkaanse vrouwen komt in een blijf-van- m'n- lijf -huis terecht? Bron?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
Bron???quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:
[..]
En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
En alle Marokkaanse vrouwen dragen een hoofdddoek?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.
Welkom in de wereld. NOg meer vooroordelen? Ga je gang.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan niet
Hmm...quote:
Hij was een kickboxer...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:42 schreef TeenWolf het volgende:
Er moet uitgezocht worden of de man op een vechtsport zat, zo ja zet sluit hem op met beschuldiging van doodslag. Iemand met 1 klap doodslaan, dan beoefen je wel een vechtsport, grote kans.
Daar heb je het al, weten we gelijk waarom hij kickboxlessen heeft gevolgd, om op normale burgers te gebruiken dus.quote:
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:52 schreef ASroma het volgende:
het zijn sowieso wel vechtersbaasjes, ik zie ze regelmatig hevige discussies voeren en elkaar te bespugen bij de standplaatsenDat mensen uberhaupt nog de taxi pakken, in Amsterdam kun je alles prima met het openbaar vervoer doen.
Ach ik ben er wel blij mee.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
nou nou niet zo n drama, nah goed ik pak ook altijd de fiets hoor daar niet van.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
Zelf kom ik zelden in Amsterdam maar als dit waar is dan is het nog erger dan ik al dacht. Man! wat een tyfusstadquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
ach gossie, doet hij anders nooit....quote:Op dinsdag 7 juli 2009 15:36 schreef Ghazi het volgende:
Buren kennen B. als 'totaal niet agressief'
Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Buren van de Marokkaanse taxichauffeur Sidi Mohamed B., die vastzit na de fataal afgelopen mishandeling van een klant, zijn stomverbaasd. "Hij is een rustige man die totaal niet agressief overkomt."
De chauffeurspas van de 37-jarige Mohammed S., die vastzit als verdachte. Vandaag wordt duidelijk wat de precieze aanklacht tegen hem wordt.
B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren. Zij wonen in de wijk De Rade in Den Haag en hebben een zoontje (1). De 37-jarige B., die in een Chrysler Voyager reed, runt met vier Marokkaanse Amsterdammers het bedrijfje Taxi City Amsterdam.
De mannen verdienen hun geld met ritjes vanaf taxistandplaatsen in de stad. Voordat hij zijn eigen bedrijfje had, zat B. ook al op de taxi, zo blijkt uit de afgiftedatum van zijn chauffeurspas. B. beschikte niet over een taxikeurmerk. Dat is een blauwe sticker met de tekst TX-Keur die chauffeurs op hun auto kunnen plakken. Chauffeurs krijgen het embleem - dat niet verplicht is - alleen als ze aan kwaliteitsvoorwaarden voldoen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_agressief___.html
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
ach gossie, doet hij anders nooit....
Maar ze weten wel dat ie niet agressief wasquote:B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren.
Precies, wat een flut artikel. Mensen die niet verder komen dan gedag zeggen kunnen wel beoordelen of iemand wel of niet agressief is.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
[..]
Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
Hij komt niet agressief over zeggen ze.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:
[..]
[..]
Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |