abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70726514
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:10 schreef Ghazi het volgende:

[..]



Maar dan ben je wel mishandeld. En nodig je uit tot meer, omdat je je zwak en zielig opstelt.

En je gaat toch niet je rug keren en weglopen? Krijg je nog meer klappen van achteren.
Kijk maar eens naar de uitleg van noodweer en noodweer excess. En daarnaast, één van de personen is dood, de ander heeft niks. Dat laat zich niet zo makkelijk rechtpraten.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 02:53:25 #252
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70727621
'Effectiviteit beveiligingscamera neemt af'

ROTTERDAM - De beveiligingscamera's die de Rotterdamse Taxi Centrale (RTC) in 2003 in haar taxi's heeft geïnstalleerd, verliezen hun preventieve werking. Het aantal incidenten in taxi's neemt de laatste tijd weer toe. Dat stelt RTC-directeur Sjaak de Winter maandag.

„Aanvankelijk zagen we een behoorlijke daling van het aantal incidenten. Kennelijk is er een verruwing van de samenleving en is er een groep mensen dat zich zelfs door camera's niet meer laat tegenhouden”, aldus De Winter. Circa acht tot twaalf keer per jaar vindt een incident plaats waarbij een Rotterdamse taxichauffeur wordt bedreigd met een mes of pistool of klappen oploopt. „Door de camera's worden wel meer daders gepakt”, aldus De Winter.

De RTC hoopt binnen afzienbare tijd ook beelden om de taxi heen te kunnen maken. „De beroving vindt veelal buiten plaats omdat overvaller de chauffeurs steeds vaker uit hun taxi lokken.”

De Winter herkent de Amsterdamse situatie overigens niet. Volgens hem leven de RTC en nieuwkomers in de Rotterdamse taxibranche op goede voet met elkaar en zijn er onderling nauwelijks conflicten.

http://www.telegraaf.nl/b(...)emt_af___.html?p=3,1

Keurmerk voor taxichauffeur


ROTTERDAM - De Rotterdamse taxichauffeur draagt een stropdas, kent alle routes in de stad, heeft kennis van Rotterdam en wist een opleiding hiervoor op mbo 2-niveau af te ronden. Althans, als het aan de Rotterdamse wethouder Hans Vervat (PvdA, verkeer) ligt komt er op korte termijn een taxikeurmerk die chauffeurs verplicht aan deze eisen te voldoen.
De wethouder reageert hiermee op de dood van een man die dit weekeinde werd neergeslagen door een Amsterdamse taxichauffeur op het Leidseplein in Rotterdam. Hoewel Rotterdam zulke incidenten nauwelijks kent, omdat de meeste chauffeurs zijn aangesloten bij centrales die toezien op hun gedrag, wil Vervat dat nieuwkomers met een keurmerk ’worden opgevangen’.

,,Taxichauffeurs zijn het visitekaartje van de stad. Ik hoop direct na de zomer een voorstel in het college te bespreken,’’ zegt de wethouder. In zijn plan moeten de nieuwkomers een opleiding volgen en aan toetsingen voldoen. Sociale vaardigheden, klantvriendelijkheid en een representatieve uitstraling behoren hier ook toe. ,,Wat mij betreft gaan ze allemaal een stropdas dragen,’’ vertelt Vervat.

De huidige chauffeurs moeten in zijn ogen eveneens worden getoetst. ,,Ze hoeven geen opleiding te volgen, omdat de meeste chauffeurs hun competenties al in de praktijk hebben opgedaan,’’ vindt hij wel.

Chauffeurs die hun diploma hebben gehaald, worden beloond, zo belooft hij. Zij krijgen in bun werk privileges’s: zo mogen ze gebruikmaken van busbanen en taxistandplaatsen.

,,Het is een prima ontwikkeling om op lokaal niveau voorwaarden te kunnen scheppen,’’ vindt Vervat.

De grote Rotterdamse taxicentrales als de RTC (Rotterdamse Taxi Centrale) zijn voorstander van het keurmerk. ,,Nieuwkomers moeten aansluiting vinden,’’ licht Sjaak de Winter van RTC toe.

http://www.ad.nl/rotterda(...)r_taxichauffeur.html

Kijk zo kan het ook.
What lies in the shadow of the statue?
pi_70728054
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 00:47 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Slachtoffer schreeuwt en spuugt in het gezicht van de TC.

TC geeft klap met de vlakke hand in het gezicht (kennelijk geen intentie om de doden).

Slachtoffer geeft vuistslag terug aan TC. (serieuze poging tot mishandeling)

TC geeft vuistslag terug. (wil zich verdedigen, waarschijnlijk geen intentie om te doden)

Ongelukkigerwijze valt de dronken man na de vuistslag van de TC met zijn hoofd op het beton, waarna hij overlijdt.

Lijkt me een gevalletje zelfverdediging, met een ongelukkige afloop.
Zo te horen was het slachtoffer ladderzat. Ook al was ie agressief, dat geeft nog geen reden terug te slaan. Beter was die taxichauffeur er vandoor gegaan.
Terug slaan en schoppen, en dan minstens net zo hard, dan ga je zelf ook helemaal mee in het geweld en heb je net zo'n kort lontje. En dat hoort niet als taxichauffeur.
pi_70728065
quote:
Op maandag 6 juli 2009 23:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
http://www.hartvannederla(...)weduwe_van_Rob_Sitek

Lijkt me een vrij normale vrouw, lijkt me geen tokkie.
Het zal je man wezen die om zoiets doms wordt doodgeslagen, ik zou helemaal gek worden.
Maar het is zo dat haar man toch begon met slaan en spugen?
Als vader, en zeker als de jongste nog maar een baby is zou je toch verstandiger moeten zijn....
pi_70729924
quote:
De gemeente Amsterdam zet alle zeilen bij om de problemen op de taxistandplaats van het CS in te dammen, maar intussen loopt de zaak op het Leidseplein uit de hand. We peilden vannacht de - opgefokte - sfeer. De politie: 'Meneer, dat is toch al jaren zo?'

Er staan geen ambtenaren met opsporingsbevoegdheid, ja op honderd meter, bij de geldautomaten, anders hadden ze makkelijk tien bekeuringen per tien minuten kunnen uitschrijven. De taxistandplaats op het Leidseplein is in de avonduren compleet overgenomen door het gangsterdom.

Vannacht, iets voorbij half een. Een Duitse familie meldt zich bij de eerste auto in rij. Ze willen naar de Koninginneweg. De chauffeur vraagt 35 euro, hij zegt dat het standaard is. Ze aarzelen, zou dit normaal zijn, is het zo ver weg? Ze besluiten weg te lopen. Het gedrag van de chauffeur geeft ook al geen aanleiding te denken dat het wel goed zit. En kennelijk heeft hij forse ondersteuning nodig; er staan wel zes van zijn makkers omheen, heftig argumenterend in een taal die in de verte op Nederlands lijkt.

Je kunt vragen waarom dat nodig is, maar dan moet je wel over het groepsproces heen kunnen komen. Jezelf bekend maken als journalist valt af te raden; de reactie: vermoedelijk bent u homoseksueel? Een chauffeur heeft een blaadje met stoere mannen bij zich en houdt dat omhoog: ''Vind je dit lekker?'' De mannen in zijn omgeving - en alleen zijn deze chauffeurs nooit - beschouwen het als een goeie grap.

Binnen een kwartier worden op de eerste positie - en daar komt de volgende auto niet aan voorbij - zeker vier vrachtjes geweigerd. De ritjes zijn te kort, de vrouwen niet aantrekkelijk genoeg, bedenk het maar. Een man uit Rotterdam overlegt met de eerste auto in de rij, en keert zich binnen vijf seconden af. Wat is er gebeurd? ''Hij vroeg veertig euro. Ik wil naar het Alexanderplein, geen idee waar dat is, maar dit is het Amsterdamse taxibedrijf, daar kijk jij toch niet van op?''

De standplaats, waar vandaan je simpel en snel naar je bestemming zou willen, is een uitgesproken vijandige plek, waar de wens van de passagier afhankelijk is van de luimen van steeds wisselende groepjes kort opgeschoren mannen, meest Marokkaans, die meer werk maken van intimidatie dan van gastvrijheid. Het belang van de passagier is volkomen ondergeschikt aan hun eigen welbevinden, maar het is nogal onduidelijk waar ze dat aan ontlenen, afgezien van dat prachtige groepsgevoel; in een half uur tijd vult de rij zich bijna tot aan het Marriott, maar er vertrekken hooguit drie wagens vanaf de standplaats.

Bij de ingang van de Leidsestraat staan een politiebusje, twee motoragenten en een surveillant. Zou het kunnen dat zij op of nabij de taxistandplaats, vijftig meter verderop, iets beter te doen hebben? ''Meneer, dat is toch al jaren zo? Wij hebben hier belangrijker dingen te doen. Die taxi's, ja, dat is eerlijk gezegd niet zo onze zaak. Dat is toch meer iets voor het bureau handhaving van het taxigebeuren, of hoe het heet.''

Terug op de standplaats. Zeker acht chauffeurs hebben zich rond de eerste auto gegroepeerd; het is een warme avond, misschien willen ze allemaal zo snel mogelijk weg. Maar daar lijkt het niet om te gaan. Belangrijker is dat Ahmed, of hoe de eerste in rij heet, zich conformeert aan de regels die de groep heeft bedacht, dus geen matennaaierij, niks onder de prijs, de meter gaat alleen aan als we naar verwachting boven de 25 euro uitkomen. En, dat moet gezegd, met deze groepsdruk worden geen fouten gemaakt.

Op de trambaan stopt een surveillancewagen van de politie en die blijft daar, in de bocht bij het Hirschgebouw, misschien wel drie minuten staan. Wanneer aangesproken, verklaart de agent achter het stuur: ''Het is natuurlijk niet voor niks dat we hier staan, we kennen de problematiek, dus dat houden we van hieruit toch wel even in de gaten. Weet u wat u moet doen? Eens gaan navragen op het stadhuis waarom ze niet willen handhaven.''

Willen ze niet handhaven? ''Dat zeg ik: ga het eens navragen.''
http://www.parool.nl/paro(...)op-Leidseplein.dhtml
Ik ga niet over kleurtjes beginnen....ik vraag me alleen af of die taxigangsters eigen baas zijn of ook horen bij een bedrijf.

Ik vind dit soort gevalletjes namelijk werkelijk niet normaal en al helemaal geen reclame voor Amsterdam.

Laten we de discussie eens doortrekken.

En even over het persoonlijk geneuzel tegen elkaar...Kappen daarmee. Teveel om allemaal weg te modereren, want tegen de tijd dat ik klaar ben is het topic dicht.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70729947
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 01:03 schreef prupke het volgende:

[..]

met alle respect terug...het enige wat ik hier uit kan halen is dat nederland is wat harder moet worden ±Y
en met harder bedoel ik ...deel eens celstraffen uit .. zonder keuze menu en tv en opties tot een opleiding volgen .....
Want dan gebeuren er minder delicten denk je? Juist die opties tot een opleiding zijn uitstekend. De opties tot een vervolgcarriere in de criminaliteit worden in de gevangenis ook al van alle kanten aangeboden, mag best iets tegenover staan.
pi_70729948
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
pi_70729992
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.
En het is een beetje generaliserend om de grote bedrijven als een corrupt rotzooitje af te doen, al zit daar wel een kern van waarheid in en nog veel meer: zat. Volgens mij is er toch wel wat aan het verbeteren. Bas Vos is een stuk beter dan Grijpink, volgens mij. Maar het blijft een rare wereld.
pi_70730021
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze chauffeur was geen eigen baas trouwens. Maar had samen met 4 collega's een bedrijf.
En het is een beetje generaliserend om de grote bedrijven als een corrupt rotzooitje af te doen, al zit daar wel een kern van waarheid in en nog veel meer: zat. Volgens mij is er toch wel wat aan het verbeteren. Bas Vos is een stuk beter dan Grijpink, volgens mij. Maar het blijft een rare wereld.
Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.
Die zie je alleen niet zaterdagnacht op het Leidseplein staan.
pi_70730069
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 02:53 schreef Ghazi het volgende:

'Effectiviteit beveiligingscamera neemt af'
Can I have a big duuuhuuuuh? Heeft nog lang geduurd btw.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_70730072
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:41 schreef sjimz het volgende:
Ze zijn vaak eigen baas maar zelfs als ze dat niet zijn maakt het ze niet uit.
Ook de "grote" bedrijven zijn namelijk een corrupt rotzooitje.
Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?

Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_70730095
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het is inderdaad generaliserend en er zal best nog wel wat bedrijven zijn die goed en open functioneren.
Die zie je alleen niet zaterdagnacht op het Leidseplein staan.
Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan niet
pi_70730123
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?

Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
Als ik de oplossing had dan zou ik hem met jullie delen en met de Amsterdamse gemeente.
pi_70730168
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Is daar dan niets tegen te doen? Bijvoorbeeld een overdosis aan nieuwsberichten te torpederen in kranten? De krant blijkt toch aardig wat macht te bezitten om het in ieder geval ter sprake te krijgen?

Alleen al om de gasten uit andere landen te waarschuwen? Slechte reclame is ook goed om de regering eens aan het werk te zetten om wel wat te willen doen aan deze (blijkbaar al jaren aan de gang) gangstermethoden in de taxibranche.
De regering is allang aan het werk.
quote:
Huizinga: meer invloed gemeenten op taximarkt

DEN HAAG - Gemeenten krijgen bevoegdheden om grip te houden op de lokale taximarkt. Zo kunnen ze straks meer eisen stellen aan taxichauffeurs die vanaf een bepaalde standplaats werken. Klachten van klanten worden centraler en efficiënter geregistreerd.


Staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en Waterstaat (ANP) Deze en andere maatregelen zullen in een brief staan die staatssecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat deze week naar de Kamer stuurt. Dit document staat los van de vechtpartij tussen een klant en een taxichauffeur op het Amsterdamse Leidseplein, afgelopen zondag. Daarbij kwam de 44-jarige klant om het leven.

Taxi-ellende
Wel is de brief een antwoord op jarenlange taxi-ellende. De liberalisering van de markt, zo meldde de staatssecretaris vorig jaar, heeft ‘niet gebracht wat er van werd verwacht’. Sinds de invoering van de markwerking in 2000 rommelt het in de taxiwereld. In de grote steden, vooral in Amsterdam, zijn steeds problemen.

Dat constateerde Huizinga in de Toekomstvisie Taxi, die een speciale taskforce opstelde. Kern van het probleem: met de vrije marktwerking is de klant niet veel opgeschoten. ‘Ondanks een groot aantal toetreders op de markt zijn de tarieven niet gedaald en is het aantal ritten niet gestegen.’ Ook is het imago van de taxi verslechterd, aldus de visie.

Vandaar dat Huizinga afgelopen december aankondigde dit voorjaar met aanvullend beleid te komen. Gemeenten moeten volgens haar meer bevoegdheden en mogelijkheden krijgen. ‘Maatwerk leveren’, heet dat in jargon. Kort gezegd komt het erop neer dat gemeenten strengere eisen kunnen stellen voor taxistandplaatsen.

Onbeschoft
Ook zal de staatssecretaris naar verwachting een vervoerplicht instellen. Taxi’s móeten dan klanten voor korte ritjes meenemen. Sinds de invoering van de liberalisering wordt veelvuldig geklaagd over taxichauffeurs die ritjes weigeren en onbeschoft zijn. Klachten worden nu niet centraal geregistreerd. Huizinga liet vorig jaar doorschemeren voor één centraal klachtenloket te zijn.

In de grote steden moeten taxichauffeurs voortaan lid zijn van een organisatie. Als ze in de fout gaan, kan hun lidmaatschap worden ingetrokken, schrijft Huizinga.

De staatssecretaris is op werkbezoek in Bangladesh. Vanaf daar laat ze weten dat de brief, die deze week naar de Kamer wordt gestuurd, los staat van het ‘verschrikkelijke’ incident in Amsterdam. Haar brief gaat over orde en veiligheid in de taxibranche in het algemeen, benadrukt ze.

Burgemeester Job Cohen van Amsterdam dringt al lang aan op meer bevoegdheden. De gemeente wil eisen, als stratenkennis, stellen aan chauffeurs. De burgemeester zei afgelopen weekend dat de brief met maatregelen ‘verdomd lang op zich laat wachten’.

Bij de taxistandplaats op het Leidseplein in Amsterdam staan vanaf vrijdag extra toezichthouders en politieagenten.

Een paar goede maatregelen imo. Verplichten klanten mee te nemen en lid zijn van een organisatie.
pi_70730833
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:
Een Marokkaanse ex-kickboxer, die volgens een collega helemaal niet agressief en een heel aardige jongen is.

Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?

De heel aardige jongen:
[ afbeelding ]
Die gozer ken ik wel, daar heb ik nog bij in de klas gezeten op het ito bij het kagawa college.
pi_70731960
Rob was een geweldige vent'

AMSTERDAM - Met één vuistslag maakte een taxichauffeur zondag een einde aan het leven van Rob Sitek. De boomlange 44-jarige Amsterdammer was met zijn broer André een avondje wezen stappen toen hij zich naar zijn huis in de wijk Sloten wilde laten rijden. Maar hij kwam niet verder dan het Leidseplein, waar een harde uithaal een abrupt einde maakte aan zijn bestaan.

Rob SItek overleed zondag madat hij het aan de stok kreeg met een Marokkaanse taxichauffeur op het Amsterdamse Leidseplein. Zijn vriendin Karin vertelde gisteren op tv dat ze altijd al bang was geweest dat er iets zou gebeuren op de taxistandplaats.

"We hadden een geweldige avond gehad. Waren eindelijk weer eens met z'n tweetjes ertussenuit en hadden heerlijk bijgepraat. We waren ook nog een biertje gaan drinken in zijn lievelingscafé La Bastille. We hadden het daarna wel gehad. Rob wilde nog even een shoarmaatje gaan eten. Hoewel we eigenlijk hadden afgesproken dat ik bij hem thuis zou slapen, besloot ik toch maar naar huis te gaan. Ik woon dicht bij het Leidseplein en ben gaan lopen. Achteraf heb ik daar vreselijk veel spijt van, want een half uurtje later... Wat zou er gebeurd zijn als ik met hem mee was gegaan. Zou hij dan... Ach, ik weet het wel, het heeft geen zin jezelf verwijten te maken, maar toch."

Op de rails

André, slikt en vecht tevergeefs tegen de tranen. "Het is zo oneerlijk. Rob had zijn leven weer goed op de rails staan. Had met Karin een geweldige vriendin en was net weer vader van een elf maanden oud dochtertje, terwijl hij al twee schitterende meiden had. Onvoorstelbaar, wat een ellende. Dat hij zo aan zijn einde moest komen. Nee, daar zijn geen woorden voor. Rob was een geweldige vent. Van het type ruwe bolster, blanke pit. Hij werkte bij de calamiteitendienst van schoonmaakbedrijf Ruitenheer en stond altijd voor anderen klaar en had juist een hekel aan rottigheid. Mijn broer was gewoon een ras-Amsterdammer, een gezellige gozer bij wie je altijd terecht kon. Ach, wat zal ik hem vreselijk gaan missen...

Zuurstof


" Rob komt uit een bekend Amsterdams gezin. "We waren met vijf jongens en een zus thuis", vertelt André, die jarenlang een zeer gewaardeerde profvoetballer was bij onder andere Haarlem en enkele Zwitserse clubs, en nu onder andere als sportcorrespondent voor De Telegraaf werkt. Een andere broer, Ron, kwam vorig jaar september in het nieuws toen hij tijdens zijn werk als ambulancebroeder met de dood werd bedreigd door Abdullah S. in Amsterdam-West. "We hebben het al aardig voor onze kiezen gehad, maar de dood van Rob slaat natuurlijk alles. Toen mijn moeder het dramatische nieuws zondag hoorde, moest ze direct aan het zuurstof. Ze wordt tachtig jaar en ik vind het vreselijk dat zij dit nog moet meemaken", treurt André.

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_vent___.html?p=3,1

Einde leven dus, met dank aan die aardige taxichauffeur..
De nazorg voor het slachtoffer zal wel weer nihil zijn terwijl de dader ongetwijfeld met alle égards zal worden behandeld..als ware hij het slachtoffer
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70732075
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef plank_ het volgende:.

Wanneer vallen de oogkleppen nu eens af van de Marokkaanse gemeenschap, en gaan ze dit soort sujetten nu eens openlijk veroordelen?

Waarom zouden ze? Ga jij je verantwoorden voor Benno L. ?

En tja, de taxibranche blijft gewoon zeldzaam kut. Geldt vooral voor Amsterdam, maar in de rest van Nederland is het ook geen al te fijne sector. De arbeidsvoorwaarden zijn slecht, de lonen zijn laag. Om maar te zwijgen over de hondse manier waarop sommige passagiers (lees: dronkelappen) hun chauffeur behandelen. De chauffeurs zelf zijn vaak ook aso's.

Maak er een staatsbedrijf van, met dito CAO's. Het huidige stelsel is echt niks.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leevancleef op 07-07-2009 11:07:12 ]
Sum es est, sumus estis sunt
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:54:52 #268
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70733746
ze zouden het zo moeten regelen als in alkmaar. daar is een substantieel deel van de chauffeurs vrouwelijk. nooit gezeik gehad daar.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:56:44 #269
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70733817
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:54 schreef zoalshetis het volgende:
ze zouden het zo moeten regelen als in alkmaar. daar is een substantieel deel van de chauffeurs vrouwelijk. nooit gezeik gehad daar.
en van een andere etnische afkomst
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:59:41 #270
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70733920
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:56 schreef ASroma het volgende:

[..]

en van een andere etnische afkomst
ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70734089
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, marokkaanse vrouwen mogen niet op de taxi. die mogen kinderen baren en boodschappen doen.
Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:21:24 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70734611
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70734658
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. ga je druk maken om je overgewicht. ik zie nooit een marokkaanse als taxichauffeur. jij wel?
Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:24:43 #274
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70734720
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga zelden met de taxi. Geen idee. Ik denk dat de meeste jonge Marokkaanse vrouwen te hoog opgeleid zijn voor taxichauffeur.


ja dat zal het zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70734744
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
pi_70734893
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:05 schreef SCH het volgende:

Oh ja, veel Marokkaanse vrouwen hebben een baan of studeren. Is je dat ontgaan?
Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:30:19 #277
16715 Mylene
*schatje*
pi_70734899
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
pi_70735062
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
60 % Van de marokkaanse vrouwen komt in een blijf-van- m'n- lijf -huis terecht? Bron?
Of bedoel je dat 60% van de vrouwen die er zitten van Marokkaanse afkomst is?
pi_70735132
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef Mylene het volgende:

[..]

En uiteindelijk in een blijf-van-mijn-lijf-huis komen. Hoeveel % is het ook wel weer? 60% dacht ik.
Bron???

Wat ben jij de weg kwijt geraakt, schatje. Hoe komt dat zo?
pi_70735148
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:30 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, iedereen rekent wel eens een pak melk af bij de Albert Hein toch? Maar of het er procentueel veel zijn weet ik niet, wel weet ik dat een hoofddoekje veel Nederlandse mannen direct opvalt.
En alle Marokkaanse vrouwen dragen een hoofdddoek?
pi_70735165
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:25 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja, en op het moment dat ze uitgehuwelijkt worden stoppen ze met de baan en mogen ze braaf huisvrouw gaan spelen. Je punt?
Welkom in de wereld. NOg meer vooroordelen? Ga je gang.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 12:39:17 #282
8781 crew  Frutsel
pi_70735180
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat geloof ik graag. In Utrecht hebben we trouwens alleen maar hele lieve en aardige taxichauffeurs die je gewoon Kees of Ahmed mag noemen en ze slaan niet
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:22 schreef SCH het volgende:

[..]
Ik ga zelden met de taxi.
Hmm...

Triest voorval dit zeg
pi_70735182
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]



ja dat zal het zijn.
Je let echt niet op he.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:42:54 #284
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70735306
Er moet uitgezocht worden of de man op een vechtsport zat, zo ja zet sluit hem op met beschuldiging van doodslag. Iemand met 1 klap doodslaan, dan beoefen je wel een vechtsport, grote kans.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70735326
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:42 schreef TeenWolf het volgende:
Er moet uitgezocht worden of de man op een vechtsport zat, zo ja zet sluit hem op met beschuldiging van doodslag. Iemand met 1 klap doodslaan, dan beoefen je wel een vechtsport, grote kans.
Hij was een kickboxer...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:52:25 #286
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70735581
het zijn sowieso wel vechtersbaasjes, ik zie ze regelmatig hevige discussies voeren en elkaar te bespugen bij de standplaatsen Dat mensen uberhaupt nog de taxi pakken, in Amsterdam kun je alles prima met het openbaar vervoer doen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:52:51 #287
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70735597
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:43 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hij was een kickboxer...
Daar heb je het al, weten we gelijk waarom hij kickboxlessen heeft gevolgd, om op normale burgers te gebruiken dus.

Opsluiten die hap.Vooral hij moest beter weten, hij had ook hem kunnen vloeren ofzo door tegen zijn benen te schoppen en vooral niet met volle kracht slaan als hij zo graag moest slaan tegen zijn hoofd. .
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:57:55 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_70735783
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:52 schreef ASroma het volgende:
het zijn sowieso wel vechtersbaasjes, ik zie ze regelmatig hevige discussies voeren en elkaar te bespugen bij de standplaatsen Dat mensen uberhaupt nog de taxi pakken, in Amsterdam kun je alles prima met het openbaar vervoer doen.
was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_70735807
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
Ach ik ben er wel blij mee.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:01:47 #290
97934 ASroma
Flamboyant
pi_70735918
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
nou nou niet zo n drama, nah goed ik pak ook altijd de fiets hoor daar niet van.
pi_70735942
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:57 schreef zoalshetis het volgende:

was het maar waar. openbaarvervoer in ams sucks big time. lijkt wel een fucking provinciaaldorpje. laatste tram rond een uur of 1... en nachtbussen zijn verre van optimaal.
Zelf kom ik zelden in Amsterdam maar als dit waar is dan is het nog erger dan ik al dacht. Man! wat een tyfusstad
  dinsdag 7 juli 2009 @ 15:36:44 #292
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_70742081
Buren kennen B. als 'totaal niet agressief'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Buren van de Marokkaanse taxichauffeur Sidi Mohamed B., die vastzit na de fataal afgelopen mishandeling van een klant, zijn stomverbaasd. "Hij is een rustige man die totaal niet agressief overkomt."


De chauffeurspas van de 37-jarige Mohammed S., die vastzit als verdachte. Vandaag wordt duidelijk wat de precieze aanklacht tegen hem wordt.

B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren. Zij wonen in de wijk De Rade in Den Haag en hebben een zoontje (1). De 37-jarige B., die in een Chrysler Voyager reed, runt met vier Marokkaanse Amsterdammers het bedrijfje Taxi City Amsterdam.

De mannen verdienen hun geld met ritjes vanaf taxistandplaatsen in de stad. Voordat hij zijn eigen bedrijfje had, zat B. ook al op de taxi, zo blijkt uit de afgiftedatum van zijn chauffeurspas. B. beschikte niet over een taxikeurmerk. Dat is een blauwe sticker met de tekst TX-Keur die chauffeurs op hun auto kunnen plakken. Chauffeurs krijgen het embleem - dat niet verplicht is - alleen als ze aan kwaliteitsvoorwaarden voldoen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_agressief___.html
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:28:11 #293
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70744490
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 15:36 schreef Ghazi het volgende:
Buren kennen B. als 'totaal niet agressief'

Van onze verslaggevers

AMSTERDAM - Buren van de Marokkaanse taxichauffeur Sidi Mohamed B., die vastzit na de fataal afgelopen mishandeling van een klant, zijn stomverbaasd. "Hij is een rustige man die totaal niet agressief overkomt."


De chauffeurspas van de 37-jarige Mohammed S., die vastzit als verdachte. Vandaag wordt duidelijk wat de precieze aanklacht tegen hem wordt.

B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren. Zij wonen in de wijk De Rade in Den Haag en hebben een zoontje (1). De 37-jarige B., die in een Chrysler Voyager reed, runt met vier Marokkaanse Amsterdammers het bedrijfje Taxi City Amsterdam.

De mannen verdienen hun geld met ritjes vanaf taxistandplaatsen in de stad. Voordat hij zijn eigen bedrijfje had, zat B. ook al op de taxi, zo blijkt uit de afgiftedatum van zijn chauffeurspas. B. beschikte niet over een taxikeurmerk. Dat is een blauwe sticker met de tekst TX-Keur die chauffeurs op hun auto kunnen plakken. Chauffeurs krijgen het embleem - dat niet verplicht is - alleen als ze aan kwaliteitsvoorwaarden voldoen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)et_agressief___.html
ach gossie, doet hij anders nooit....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70744618
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:28 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ach gossie, doet hij anders nooit....
quote:
B. en zijn vrouw hadden behalve 'gedag zeggen' geen contact met de buren.
Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70744700
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:

[..]


[..]

Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
Precies, wat een flut artikel. Mensen die niet verder komen dan gedag zeggen kunnen wel beoordelen of iemand wel of niet agressief is.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_70745256
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:31 schreef qonmann het volgende:

[..]


[..]

Maar ze weten wel dat ie niet agressief was
Hij komt niet agressief over zeggen ze.
pi_70745551
Mohammed B.
pi_70745586
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:54 schreef HiZ het volgende:
Mohammed B.
huh ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70745803
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:55 schreef qonmann het volgende:

[..]

huh ?
De naam van de moordenaar.
pi_70746269
Moordenaar

Hij wordt trouwens ook Mohammed S. genoemd in hetzelfde verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')