Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:Toestel Air France verongelukt in oceaan
Bij een vliegtuigongeluk boven de Atlantische Oceaan met een toestel van Air France zijn waarschijnlijk alle 228 inzittenden omgekomen.
Onder de passagiers bevond zich een Nederlander. Dat blijkt uit een persverklaring van Air France. In de verklaring zijn geen namen opgenomen, alleen nationaliteiten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft bevestigd dat er een Nederlandse man aan boord was.
Een Airbus A330 van Air France verdween voor de kust van Brazilië van de radar. Inmiddels hebben de Franse autoriteiten een gebied op de Atlantische Oceaan afgezet van enkele tientallen vierkante zeemijlen waar het vliegtuig waarschijnlijk is neergekomen. De zone ligt precies tussen Brazilië en Afrika.
Het vliegtuig was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zei een Franse regeringswoordvoerder.
Slachtoffers
Aan boord van vlucht AF 447 waren 216 passagiers en twaalf bemanningsleden. Naast de Nederlander waren aan boord 61 Fransen, 58 Brazilianen en 26 Duitsers. In het vliegtuig zaten verder onder meer negen Chinezen, negen Italianen, vijf Britten, twee Amerikanen, twee Marokkanen, een Belg en een Turk.
Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet. De Franse president Nicolas Sarkozy sprak zijn bezorgdheid uit over het lot van de inzittenden. Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Kortsluiting
Over de oorzaak van de crash is nog niets bekend. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting.
Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen. Gespeculeerd wordt dat het toestel is getroffen door de bliksem, hoewel zoiets hoeft niet fataal te zijn. Vliegtuigen worden wel vaker geraakt door de bliksem.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan zijn Braziliaanse vliegtuigen een zoekactie gestart naar het verdwenen toestel.
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,quote:Op maandag 1 juni 2009 22:28 schreef Palomar het volgende:
Dat de slachtoffers vlak voor de crash nog sms'jes hebben verstuurd (zoals iemand anders in het vorige deel zei) naar familie lijkt me eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Als er gsm-bereik was dan was er vast ook wel bereik geweest voor de radio van het vliegtuig om nog een maday oid door te geven aan de luchtverkeersleiding (iets meer dan dat automatische ding over kortsluiting).
Ja, dat de vindplaats enkele duizenden km2's beslaatquote:Op maandag 1 juni 2009 22:35 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,
Is er trouwens al wat bekend over de mogelijke vindplaats?
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
Dat gebeurd echt bij iedere ramp.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
OMG! Dus toch een ramp.quote:
Dat gebeurt echt bij iedere vlucht. Ga na hoeveel mensen niet meegaan omdat ze niet op komen dagen, geweigerd worden, toch maar liever niet gaan, vlucht missen, paspoort vergeten/verlopen....quote:
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbersquote:Op maandag 1 juni 2009 22:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?
Anders zou het inderdaad een signaal kunnen zijn
WOW, ik ben om!!quote:Op maandag 1 juni 2009 22:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbers
quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Linkje?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
quote:In een officiële mededeling van Air France meldt de luchtvaartmaatschappij dat de gezagvoerder van vlucht 447 11.700 vlieguren achter zijn naam had staan, waarvan 1.700 uur op de Airbus A330/340. De eerste copiloot had zo'n 3.000 vlieguren, waarvan 800 on type en de tweede piloot had 6.600 uren, inclusief 2.600 op de A330/340. Het toestel zelf was zoals eerder gezegd nog relatief nieuw en had 18.870 uren gevlogen. Het laatste onderhoud dateerde van 16 april 2009.
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Eh nee, aangezien ik post dat bij rampenvluchten méér afzeggingen zijn dan bij 'normale' vluchten. Die verzuipen dus niet.quote:
Wat een gelul zeg.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Final Destination anyone?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
En is neergestort in '09: 675-9=666; het is het werk van de duivel!!!.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit ietsquote:Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.
Mensen die aandacht trekken over het lijk van een ander
Net zoals met Turkisch Airlines.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:16 schreef Fogel het volgende:
Nu is het wachten op de mensen die gaan zeggen "ohnee, bij het plannen van de vakantie viel ons oog ook op een vakantie daarheen, het is Mallorca geworden, maar ALS we naar ... bla bla".
Ben benieuwd wat de oorzaak is van deze ramp, als ze er al achter kunnen komen.
Heb ik ook gezien.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:11 schreef Blaat-Schaap het volgende:
[..]
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.
ze vinden hem ws. wel door die bakens enzo, maar geborgen worden zal wel niet lukken. Hoop iig dat ze de black boxes eruit kunnen halen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:15 schreef MissJ het volgende:
Nu bij Knevel & Van den Brink..
de kans bestaat dat ze het vliegtuig nooit vinden
Dat drijven is is wel mooi in dit geval. Verongelukken kan iedereen overkomen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit iets
\quote:Op maandag 1 juni 2009 23:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net zoals met Turkisch Airlines.
Kwamen van die Turken in beeld en die zeiden: Ja ik heb van de week ook met dat vliegtuig van Istanbul naar Amsterdam gevlogen. Interviewer: Dus dat was met datzelfde toestel? Turk: Ja was het zelfde vluchtnummer ja. En toen heb ik niets aan het toestel gemerkt!
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
ze sluiten een aanslag ook nog niet uit.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Is dat zo?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Een gat, of een verstopte luchtinlaat of uitlaatklep, of een falende uitlaatklep door een elektrische storing, het kan vanalles zeggen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
WTF.....quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.quote:
Ga slapen jijquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:34 schreef cuijk het volgende:
[..]
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.
ja dat is franse tijd. Het toestel is franse tijd om 0:30am (in parijs dus al 1 juni, maar in rio nog echt 31 mei) opgestegen in Rioquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
uuhhh tijdzones.....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....quote:Op maandag 1 juni 2009 23:47 schreef Masanga het volgende:
Twee Belgen aan boord van rampvliegtuig
afp
RIO DE JANEIRO -
Twee Belgen zaten op het vliegtuig van Air France
[...knip...]
bron: www.standaard.be
Brazilië is 4 uur eerder dan hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:02 schreef The.Apple het volgende:
[..]
uuhhh tijdzones.....
brazilie is 5 of 6 uur volgens mij
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
quote:Just taken from the associated press website
Timeline of disappearance of Air France jet
By The Associated Press – 15 minutes ago
Timeline of events surrounding the disappearance of Air France Flight 447 from Rio de Janeiro to Paris, according to Air France, Brazilian Air Force. All times in Brazilian local time:
_ 7:03 p.m. Sunday: Air France says plane left Rio de Janeiro. Brazilian Air Force says plane left at 7:30 p.m.
_ 10:30 p.m. Sunday: Air France says plane has last contact with Brazil air traffic control. Brazilian Air Force says last radio contact at 10:33 p.m., 351 miles (565 kilometers) from northeastern Brazilian city of Natal.
_ 10:48 p.m.: Brazilian Air Force says last radar contact with Brazil indicated plane flying normally.
_ 11 p.m. Sunday: Air France says plane entered zone of storms and high turbulence.
_ 11:14 p.m. Sunday: Air France receives automatic message indicating electrical circuit malfunction.
_ 11:20 p.m. Sunday: Brazilian Air Force says plane fails to make previously scheduled radio contact with Brazil. Brazil notifies air traffic control in Dakar, Senegal.
_ 2-3 a.m Monday: Air France says French military radar begins searching for plane.
_ 2:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it mounts search and rescue mission with two planes.
_ 4:30 am Monday: Air France says it sets up crisis center.
_ 6:15 a.m. Monday: Plane's scheduled arrival in Paris, according to Air France.
_ 8:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it was told by Air France about the message the plane sent to the company. The message indicated technical problems, including a loss of pressure and an electrical system failure, Brazilian Air Force says.
quote:01h53 France > Crash aérien - Des débris localisés au large du Sénégal
Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé ce soir l'armée de l'air brésilienne.
quote:RIO DE JANEIRO, 2 juin (Reuters) - Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé lundi soir l'armée de l'air brésilienne.
Ces traces ont été observées par l'équipage d'un avion de ligne de la compagnie brésilienne TAM alors qu'il se trouvait dans l'espace aérien du Sénégal, précise l'armée, qui enquête sur cette information.
Cette découverte a également été mentionnée par le vice-président brésilien, Jose Alencar, qui a précisé que le pilote de la TAM avait vu "quelque chose en feu" sur l'océan.
Le vol AF447 avec 228 personnes à son bord a disparu dans la nuit de dimanche à lundi après son décollage de Rio de Janeiro au-dessus de l'Atlantique pour des raisons encore inconnues.
L'appareil venait de dépasser les îles Fernando de Noronha, à 350 km de la côte brésilienne, au moment du dernier contact.
Selon Pierre-Henri Gourgeon, directeur général d'Air France-KLM, "la zone (d'impact) est à peu près identifiée au niveau de l'Atlantique, qui peut être cernée à quelques dizaines de nautiques près avec l'espoir de retrouver des restes de l'épave ou de détecter les émissions des balises Argos". (Stuart Grudgings, version française Clément Guillou et Henri-Pierre André)
Hopelijk is er morgen Nederlandse tijd een specifieker zoekvlak met deze informatie?quote:TAM has officially announced that crew on their flight from Paris to Rio spotted bright patches which looked like fire on the Atlantic Ocean surface about 1000Km from Fernando de Noronha only half an hour after the electrical failure radio transmissions made by the AF A330 computer.
Hehe.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....
Stukjesquote:
Yeah I know...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 03:31 schreef Sapstengel het volgende:
Luchtvaartdeskundige Benno Baksteen. Epic.
brr, vind het maar griezelig zo..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Als er een paar kilometer water boven dat beacon ligt, kan ik me voorstellen dat het signaal niet echt goed doorkomt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Smoked het volgende:
Waarom duurt dat zoeken zo lang? in ieder vliegtuig zit toch zo'n beacon device waarmee je hem, bij wijze van spreken, vanaf de andere kant van de wereld kan terugvinden. Of heb ik teveel films gekeken?
door de bliksem getroffenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:12 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?
Maar,....Fernando do Noronha ligt nou niet echt in de buurt van de Senegalese kust.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
quote:AIR FRANCE FLIGHT 447 -- French ship reached the site indicated by the pilot of the TAM airliner. Found no traces of the Airbus.
Stroming van het water hequote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Weten ze nu al waar dat ding ergens moet liggen? De een zegt Portugal, de ander Senegal, weer een ander Brazilie.. lekker handig.
Onderzeeër gaat veeeel te sloom. Zouden ze een jaar bezig kunnen zijn xDquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Moderne onderzeeboten kunnen diepten van enige honderden meters in ieder geval bereiken; van de Russische militaire onderzeeboot Komsomolets (circa 1989) is bekend dat een diepterecord op 1000 m lag. Kleine onderzoeksonderzeeboten/duikboten zijn tot op de diepste plaatsen in zee op de wereld afgedaald, ook de bodem van de Marianentrog bij de Filipijnen die ongeveer 10,9 km diep is werd al in 1960 door Jacques Piccard in zijn bathyscaaf Trieste bereikt.
Mag ik toch hopen, maar met tig verschillende plekken die nu nog genoemd worden begint het een erg slechte B-film te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:14 schreef remlof het volgende:
Er zal vandaag toch wel meer duidelijkheid komen over waar ie is neergestord verwacht ik, nu de eerste berichten over waargenomen wrakstukken binnenkomen.
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Van die andere crash die gisteren werd aangehaald, is pas na 7 dagen de exacte locatie bepaald.... Nu was dat ruim 10 jaar geleden, maar toch.....
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.
Die onzekerheid is inderdaad niet niets, maar op een gegeven moment moet de realiteit er toch ingepraat worden, hoe erg dat ook is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.
Echt vrijwel op het 'meest midden' op de oceaan op die route als dat ding daar ligt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef Tourniquet het volgende:
Hier is een kaart met South Atlantic Crossing Routes, waaronder route UN873 met het reporting point TASIL, dat in de berichten wordt genoemd. Het automatische "electrical failure" bericht zou zo'n 50nm na TASIL zijn verzonden. Dat is dus echt midden in de oceaan.
Ik had dan eigenlijk wel een video-boodschap verwacht, of deze moet de grotten nog uitkomen.. dat kan ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:34 schreef zoeperzazke het volgende:
ik hoor nu op de radio dat een aanslag toch niet uitgesloten is, omdat het technisch haast niet mogelijk is dat blikseminslag de oorzaak is......
Niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.
Ow wacht, ik dacht dat je het anders bedoelde. Laat maarquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:57 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
UTC: -2, -3, -4, -5
Gedeeltelijk gelijk dus
Ja dat hoorde ik ook, redelijk bizar. Zitten ze met zn alllen op een of ander onbewoond eilandquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:00 schreef Kriebbel het volgende:
Hoorde net op de radio dat de telefoon van 1 van de passagiers nog wel over gaat.
Of de telefoon ligt nog gewoon thuis
Daar zijn geen eilanden in dat gebied. Dat is een trog van 4000m diep.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:11 schreef byah het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook, redelijk bizar. Zitten ze met zn alllen op een of ander onbewoond eiland
Daar heb je sowieso geen bereik meer, mochten ze in een luchtbel zitten, of op een richel. 4000 meter. Dan ben je al bijna geimplodeerd. Daarnaast kunnen radiogolven zich slecht verplaatsen door het water heen. Dus dat ding moet ergens aan de oppervlakte zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:14 schreef katerwater het volgende:
[..]
Daar zijn geen eilanden in dat gebied. Dat is een trog van 4000m diep.
Hoe heb je uberhaupt bereik met een GSM telefoon, midden op de Atlantische oceaan, over-the-horizon?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:20 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Daar heb je sowieso geen bereik meer, mochten ze in een luchtbel zitten, of op een richel. 4000 meter. Dan ben je al bijna geimplodeerd. Daarnaast kunnen radiogolven zich slecht verplaatsen door het water heen. Dus dat ding moet ergens aan de oppervlakte zijn.
dat heb je ook niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef ROG het volgende:
[..]
Hoe heb je uberhaupt bereik met een GSM telefoon, midden op de Atlantische oceaan, over-the-horizon?
Niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:30 schreef ROG het volgende:
Hoe heb je uberhaupt bereik met een GSM telefoon, midden op de Atlantische oceaan, over-the-horizon?
Of ze dat ding nu wel of niet vinden maakt niet echt veel meer uit voor het vliegtuig en de pasagiers.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:04 schreef Bowny het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
De blackbox/FDR is om en nabij 30 dagen te traceren (indien ze niet te diep liggen), dus voor datarecovery en onderzoek is het wel degelijk van belang om de locatie tijdig te vinden.
Maar wel voor eventuele technische foutjes in het vliegtuigquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Of ze dat ding nu wel of niet vinden maakt niet echt veel meer uit voor het vliegtuig en de pasagiers.
Er wordt niet mét die telefoon gebeld maar náár die telefoon.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:44 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Maarre als die vrouw belt en de telefoon gaat over kunnen ze toch nakijken waar dat vandaan komt?
Gps in vliegtuigen kan miljarden besparenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch blijf ik het raar vinden dat die toestellen ontraceerbaar zijn boven de oceaan. De radar mag er dan wellicht geen bereik hebben, maar ze zouden makkelijk een GPS ontvanger erin kunnen zetten. Die weet dan zelf z'n positie en kan die via een radiosignaal weer terugsturen.
quote:AMSTERDAM - In de omgeving van de plek waar het Air France-toestel maandag vermoedelijk is neergestort zijn dinsdag brokstukken gevonden.
Dat meldt de Belgische nieuwssite DeMorgen op basis van berichten in de Braziliaanse media.
De bemanning van een Frans vrachtschip zou de brokstukken voor de kust van Senegal gevonden hebben.
Of die telefoon ligt op de Lost & Found...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er wordt niet mét die telefoon gebeld maar náár die telefoon.
Nabestaanden die de eigenaar van de telefoon bellen dus...
Als de telefoon thuis zou liggen en over zou gaan zouden ze vast wel opnemen denk ik maar zo.
Lees dit, en je zult het belang van het vinden van de blackbox snappenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Of ze dat ding nu wel of niet vinden maakt niet echt veel meer uit voor het vliegtuig en de pasagiers.
http://www.thedailybeast.(...)ing-doom-flight-447/quote:The 228 people on an Air France flight that disappeared over the Atlantic this morning are now presumed dead—possibly the victim of a lightning strike. Aviation expert Clive Irving on why that’s the most troubling theory of all.
Reports that before it disappeared, Air France Flight 447 encountered a severe electrical storm should not in themselves be ominous. These storms are a familiar hazard. In a plane with the exemplary safety record of the Airbus A330, lightning strikes should not be critical.
However, safety experts will be looking at one slender clue. Around 50 minutes after making its last contact with Brazilian radar, the Airbus sent an automated message that it had an “electrical circuit malfunction.” The airplane was relatively young: It went into service in April 2005. To save maintenance time on the ground, airliners of this generation have vigilant computer monitoring of all systems. Any faults are automatically reported to their destination so that engineers are ready to check them on landing.
In this case, that was the last communication sent. After that, silence.
No airline crash has been caused by lightning in more than 40 years. And before this, no passenger has ever been lost on an Airbus A330. And so if in some way Flight 447 became a victim of an unsuspected vulnerability to electrical storms, this will present investigators with a challenge unlike any before. The hope must be that since the flight path over the Atlantic is known, searchers can find floating wreckage that will provide an answer.
There is another major issue raised by this mystery.
The Boeing 787 Dreamliner, which is about to make its first flight, is the first airliner to be built entirely of composite materials, based on carbon-fiber, not metal. A metal airframe is designed to work as its own lightning conductor. Lightning bolts are dispersed with little more than a flash and a bang.
The 787, however, has no similar capacity to deal with lightning strikes through its major structures. How Boeing has solved this problem is a trade secret, although it is known that wire mesh has been embedded in the composites forming the fuselage, and that metal foils are used in other vulnerable parts of the airframe.
For this reason, the FAA subjected the 787 to a “special condition” examination before it was certified to make its first test flight, due later this month. Because no airliner has ever been built this way before, the 787’s ability to demonstrate a level of lightning protection at least equal to a conventional all-metal airplane is crucial.
The fate of Air France Flight 447 may well, therefore, have urgent implications for both Airbus and Boeing.
http://www.timesonline.co(...)e/article6407081.ecequote:Brutal freak turbulence is the most plausible cause of the crash of Air France Flight 447. If lightning alone caused the crash questions would be asked about the design of the A330, a medium-sized long-range airliner that enjoys a high reputation with the world's airlines.
No major crash has been directly blamed on lightning for more than four decades. Large aircraft are regularly struck by lightning but very rarely suffer damage from the bolt, which passes along the exterior of the fuselage and is diffused into the open air, mainly from small tabs on the trailing edge of the wings. Recent US statistics showed that every commercial aircraft is struck by lightning at least once a year.
The violent turbulence in the heart of storms is a threat to even large aircraft, however. Airliners usually avoid them by flying over or around the biggest ones. Smaller aircraft are from time-to-time torn to pieces in storms or thrown on the ground by them when they are approaching to land or taking off.
The best-known case of turbulence causing a commercial airliner crash was when a BOAC flight from Tokyo to Hong Kong went down near Mount Fuji in 1966 after encountering a storm.
All 113 passengers and 11 crew on board were killed and the subsequent inquiry found the probable cause of the disaster was that “the aircraft suddenly encountered abnormally severe turbulence which imposed a gust load considerably in excess of the design limit.”
The early data from France and Brazil today does not make clear whether the Airbus power failed directly because of lightning or whether the circuits were cut by some catastrophic failure in the aircraft.
All that is known is that the aircraft was in a tropical storm system and that electrics failure was brutal and sudden. It killed all the multiple means by which modern airliners communicate with the ground and prevented the use of back-up power — otherwise the pilots or the automated system would have been able to send a distress message.
Lightning could, for example, cause a fuel tank to explode, as happened on at least one occasion in the 1960s. It is more likely that the extreme turbulence of a tropical storm could have upset the aircraft, causing an uncontrollable descent and an in-flight break-up that would have cut the power. That scenario has been followed by numerous smaller aircraft over the decades. Ronan Hubert, a French airline accident expert, said on French television that this was the likely sequence of events.
All that is known so far is that the automatic data link in the Air France aircraft reported an electrical power loss to the Paris central control, which monitors the company's flights. Over the ocean, the aircraft would not have been tracked by conventional radar. But the aircraft would be reporting its position to controllers at fixed intervals. The information is fed into a central system that provides radar-like tracking. A power failure would interrupt this data flow.
All modern airliners are designed with multiple systems to protect their sensitive electronic systems from lightning discharges that would otherwise cause power surges that would fry their software and blow circuit breakers. To be certified as airworthy, the plane-makers must show the authorities that the aircraft can withstand jolts of electricity equivalent to lightning.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:24 schreef vanhal het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen: hoeveel vliegtuigen zijn er op dit moment in de lucht? (hoeveel mensen bevinden zich op dit moment in de lucht)? Ben ik gewoon benieuwd naar. 10.000-en?
Dit zijn dus slechts 2 vliegvelden.quote:Daarbij komt nog eens dat Schiphol jaarlijks ruim 400.000 vliegbewegingen verwerkt en Chicago O’Hare jaarlijks ruim 990.000
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:33 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
'Brokstukken Air France-toestel gevonden'
http://www.nu.nl/algemeen(...)oestel-gevonden.html
Duidelijker bericht dan die op de vorige pagina.
Ik vraag me af hoeveel km van de kust af dat zal zijn. Ze zijn toch aardig eindje gekomen. En ik neem aan dat voor de kust van Senegal wel bereik van radar is. Ik heb zo´n gevoel dat de piloten ondanks de eletriciteitsproblemen toch nog een heel eind hebben weten te vliegen.quote:De bemanning van een Frans vrachtschip zou de brokstukken voor de kust van Senegal gevonden hebben.
dan hadden ze toch flink wat meer informatie verstuurd dan een enkel berichtje dat er ergens een zekering was gesprongenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:46 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
[..]
Ik vraag me af hoeveel km van de kust af dat zal zijn. Ze zijn toch aardig eindje gekomen. En ik neem aan dat voor de kust van Senegal wel bereik van radar is. Ik heb zo´n gevoel dat de piloten ondanks de eletriciteitsproblemen toch nog een heel eind hebben weten te vliegen.
Maar het laatste berichtje was toch een automatisch gegenereerde bericht? Zou het dan niet zijn dat daarna de electriciteit met betrekking tot communicatie (en navigatie) het niet meer deed, maar dat het vliegtuig ondanks nog een eindje kan doorvliegen zonder de mogelijkheid tot het geven van enige vorm van communicatie. Het zal wel een beetje ver gezocht zijn. (of het slaat misschien helemaal nergens op, omdat iemand me zo gaat vertellen dat vliegtuigen niet verder kunnen vliegen zonder electriciteit).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
dan hadden ze toch flink wat meer informatie verstuurd dan een enkel berichtje dat er ergens een zekering was gesprongen
Ja dat begrijp ik maar als die overgaat moeten ze het gps signaal toch kunnen vinden?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Er wordt niet mét die telefoon gebeld maar náár die telefoon.
Nabestaanden die de eigenaar van de telefoon bellen dus...
Als de telefoon thuis zou liggen en over zou gaan zouden ze vast wel opnemen denk ik maar zo.
Niet alle telefoons hebben GPS.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik maar als die overgaat moeten ze het gps signaal toch kunnen vinden?
Zou best kunnen.... Ik kijk wel eens Air Crash Investigation op Discovery en dan zie je ook de meeste rare scenario's voorbij komen. Van buiklandingen op zee tot aan met bijna 0 vermogen een vliegtuig landenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:52 schreef Space-Chinees het volgende:
[..]
Maar het laatste berichtje was toch een automatisch gegenereerde bericht? Zou het dan niet zijn dat daarna de electriciteit met betrekking tot communicatie (en navigatie) het niet meer deed, maar dat het vliegtuig ondanks nog een eindje kan doorvliegen zonder de mogelijkheid tot het geven van enige vorm van communicatie. Het zal wel een beetje ver gezocht zijn. (of het slaat misschien helemaal nergens op, omdat iemand me zo gaat vertellen dat vliegtuigen niet verder kunnen vliegen zonder electriciteit).
Die bedoelt denk ik dat alle gsm's traceerbaar zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet alle telefoons hebben GPS.
Denk wel veel meer dan 10.000quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:37 schreef byah het volgende:
[..]
[..]
Dit zijn dus slechts 2 vliegvelden.
Dus het gaat wel richting de 10.000 op dit moment denk ik
Ja dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:22 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Die bedoelt denk ik dat alle gsm's traceerbaar zijn
Wat een gaaf filmpjequote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Dat filmpjequote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:09 schreef vanhal het volgende:
Sjeemienee!![]()
Thx voor het filmpje! Laten we zeggen dat er gemiddeld (voor het gemak) 150 man in een vliegtuig zitten (want behalve passagiersvluchten ook vrachtvluchten), dan heb je dus 'at all times' tussen de 800.000 en 1,2 en 1,9 miljoen mensen in de lucht?
Ja ja, heb je daar ook bewijzen voor? Dit lijkt me echte onzin.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Eh nee, aangezien ik post dat bij rampenvluchten méér afzeggingen zijn dan bij 'normale' vluchten. Die verzuipen dus niet.
aftrekken mag altijd, sterker nog .....quote:Op maandag 1 juni 2009 23:16 schreef trancethrust het volgende:
[..]
En is neergestort in '09: 675-9=666; het is het werk van de duivel!!!.
Of mag aftrekken niet.
wtf, sommige stipjes verdwijnen boven zee. Check bij de Noordpool. Daar vliegen stipjes met lichtsnelheid voorbijquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:33 schreef wise het volgende:
[..]
(...) Check bij de Noordpool. Daar vliegen stipjes met lichtsnelheid voorbij
quote:Resten verongelukte Airbus gevonden
In de Atlantische Oceaan zijn waarschijnlijk resten gevonden van de Airbus A330 van Air France, die sinds gisteren vermist werd. Het toestel met 228 mensen verdween gisteren.
De Braziliaanse luchtmacht zegt dat 600 kilometer ten noorden van de eilandengroep Fernando de Noronha onder andere vliegtuigstoelen zijn gevonden. De eilanden zelf liggen zo'n 500km van het Braziliaanse vasteland. Verder zijn er op de radar in zee kerosinevlekken en stukken metaal in zee gezien.
Het is nog niet helemaal zeker dat het om resten van de Airbus gaat. Morgen komen schepen bij de plek aan.
ah, okquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.
tot morgen afwachten dusquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9E380A3172BCC.html
[..]
wie gaat dat betalen dan?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
Wat een ontzettend gaaf filmpje is dit trouwens zeg.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Er wordt al met allerlei vliegtuigen daar gezocht. Heeft totaal geen nut om er nog een F16 naartoe te sturen. Bovendien moet dat ding op de handrem vliegen, om wat te kunnen zien. Verder heeft een F16 niet echt de spullen aan boord om naar wrakstukken te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe heb je dat berekend? Die 93.000 vluchten zijn over een tijdspanne van 24 uur he....
Inderdaad een heel tof filmpje!
Dus op elk moment zijn er tussen de 8000 en 13000 vliegtuigen in de lucht. Op elk moment dus.quote:At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air.
quote:Among them were three young Irish doctors, returning from two-week vacation in Brazil. Aisling Butler's father John paid tribute to his 26-year-old daughter, from Roscrea, County Tipperary.
"She was a truly wonderful, exciting girl. She never flunked an exam in her life — nailed every one of them — and took it all in her stride," he said.
ja, echt wat een doodsangsten moeten die mensen hebben uitgestaan? ik hoop voor hun dat ze er niks van gemerkt hebben en opeens dood waren maar dat zal vast wel niet kunnenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
Bron: avherald.comquote:New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.
Ik las net op cnn.com dat het dan wel mogelijk is om alsnog handmatig te vliegen wat overigens geen probleem zou hoeven zijn voor een getrainde piloot.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
Heb het gevoel dat de piloten nog een aardig stukje handmatig hebben gevlogen.quote:''Onze enige zekerheid is dat het vliegtuig geen noodoproep heeft uitgezonden'', aldus Fillon. Wel zou het toestel in een tijdsbestek van ongeveer drie minuten automatische signalen hebben gestuurd, waaruit zou blijken dat alle systemen het hadden begeven.
Je was me net voor, ik wilde dit posten:quote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:32 schreef Chris_eBK het volgende:
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).
Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.
Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....quote:Col Amaral was also quoted by the Associated Press as saying a life jacket had been spotted amid the debris.
Tja, waarschijnlijk is nog niet eens geverifieerd dat het reddingsvest überhaupt wel afkomstig is van een vliegtuig. Want zo een vest is niet heel erg bijzonder om te drijven op een oceaan denk ik. (als je over zeker 5000km² zoekt)quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)
Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)
Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
En dan moet iedereen als het vliegtuig in een ontcontroleerbare curve naar beneden stort in het donker zijn bootje pakken en naar de uitgang lopen om in mid-air uit het vliegtuig te springenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?
Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
Je geeft zelf het antwoord al. Wat het tegenhoudt zijn de kosten. Daarom totaal niet haalbaar.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?
Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?quote:
Idd. Succes met het openen van de deurenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?
Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:
[..]
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?
Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
Alanis Morisette zei alquote:
het van het?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder w
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)
Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Wellicht een parachute-bootquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Dan krijg je alleen van die lullige situaties als de valluiken per ongeluk openen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
een boel brandstof en geld jaquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:24 schreef kraakvandaal het volgende:
Niet zo hoog vliegen scheelt ook al een boel
Nee, des te hoger, des te goedkoperquote:
Nee.quote:
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Ben je nou zo dom of doe je net alsof?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.
Brrrr.... stel je voor dat je in een neerstortend vliegtuig zit en je nog eens 10 kilometer naar beneden plettert voor je in de oceaan lazert. En dan nog, al zou je het overleven, dan lig je daar... met nog eens 4 km diepte onder je. Heb je een beetje geluk, dan is het ook nog eens noodweer en slaat de bliksem in je donder zodat je meteen katjeflik bent of verzuip je in no-time. Lijkt me dan nog de beste optie.
Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:25 schreef Palomar het volgende:
Hopen dan maar dat ze de blackbox vinden. Want het klinkt hard, maar elke vliegtuigcrash geeft alle volgende reizigers weer wat minder kans op een ongeluk, omdat onderzocht kan worden wat de oorzaak was en hoe het te voorkomen is.
Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.
In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.
Ik ben die aflevering (Extreme Engineering S01E03) effe aan het downloaden en ga hem zo kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.
http://dsc.discovery.com/(...)ive/interactive.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel
Ooit komt ie er misschien nog wel.
Overigens heb ik het over een trans-atlantische verbinding. Jij hebt het over een trans-pacifische verbinding.
Tja...die TriStars vallen nog wel mee als je ooit in oude DC-10 hebt gevlogen waarvan de binneste ramen kapot zijn en op de terug weg een dag vertraging had om het landinggestel in elkaar geklapt was en gerepareerd moest worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.
Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel. Wat een gare kist was dat zeg. Verrotte Airco waardoor het om en nabij 40 graden in dat ding was en de druppels in je nek vielen en als klap op de vuurpijl nog een landing op Schiphol waarbij we vlak boven de grond nog even naar links kantelden door de harde wind. Vleugel leek bijna de grond te gaan raken, maar piloot trok hem nog net recht. Stewardessen van Arke-fly die met ons mee vlogen slaakten gewoon kreten van angst.
Had toen flink wat gedronken voor ik instapte, maar denk niet dat ik weer in dat ding zou stappen. Toen moest ik wel, aangezien het toestel van Arke-fly het liet afweten. Had er 54 uur vertraging opzitten en wilde eigenlijk wel naar huis na al die onzekerheid. Nee.... Vliegen is niet mijn hobby, helaas ontkom je er niet aan als je wat van de wereld wilt zien.
Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."
Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!
Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.
politiek ?!?quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."
Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!
Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
Ach gut.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:33 schreef ROG het volgende:
Precies, dit is (correct me if I'm wrong) het grootste incident sinds 2001 qua doden in de luchtvaart?
http://nl.wikipedia.org/wiki/American_Airlines-vlucht_587quote:[12nov01] Een Airbus A300 met bestemming Dominicaanse Republiek stort neer op de New Yorkse woonwijk Queens. Het vliegtuig vervoert 251 passagiers en 9 bemanningsleden. Alle inzittenden en 5 mensen op de grond komen om.
Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel.
Ik heb begrepen dat Luzair maar over 1 vliegtuig beschikt en dat is toevallig die Tristar. Dat het een Tristar was waarmee ik terugvloog is iig zeker. Kan niet missen dat het dat brakke ding was. Maar goed, als jij zegt dat het niet zo is, dan wil ik wel een bewijs zien. Bron?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.
Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.quote:gwb schreef op 2008-12-02 om 01:34:37
Beste AWS, de Luzair Tristar (daarin ben ik van Fortaleza naar a,dam gevlogen)staat nog steeds niet op de zwarte lijst.
Dat zou volgens de EU een blamage zijn voor een EU land (Portugal)maar de vergunning is ingetrokken zodat ze idd niet meer vliegen. Ditzelfde is gebeurd bij een griekse en spaanse mij. Dit hele gebeuren is een grote schande! En er speelt nog veel meer! Alles wat ik tot nu toe geschreven heb over Arke, EU, geschillencommissie etc etc is gewoon de waarheid en niets anders.Zelfde verhaal IVW, ook een lachertje! Siem Reap cq Bangkok Air op de zwarte lijst?? Belachelijk als er nog zo veel EU rotzooi rondvliegt die de hand boven het hoofd gehouden word door diezelfde EU. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze oude schroothopen van Arke bij een ECHTE controle door de mand vallen! En ik zal maar niet vertellen over deze "vlucht" met Luzair. Nogmaals Arke is een grote schande!
Bron: http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=ervaring&eid=2160
Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.
Sorry voor het offtopic geblaat.
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
5 Dagen voor de crash een bommelding voor een vlucht vanuit Argentinie....
Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:43 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.
Ik las dat er 2 marokkanen aan boord warenquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
lijkt me sterk omdat het dan vast al wel was opgeeist door een organisatie of iets...quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
Dat opeisen is geen verplichting of zo hoor...quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:19 schreef Mestras het volgende:
[..]
lijkt me sterk omdat het dan vast al wel was opgeeist door een organisatie of iets...
De vorige keer dat er een Tristar op Schiphol kwam van Luzair kwam de IVW aanlopen en die keurde dat ding vervolgens af.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt.
Die melding was er ja:quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
quote:Air France CEO Pierre-Henri Gourgeon said the plane encountered stormy weather and strong turbulence at 11 p.m. and shortly thereafter sent out an automatic message reporting a "loss of pressure and a failure of the electrical system."
Maar die loss of pressure is wel onduidelijk.quote:
Hier wordt ook al over de Marokkanen gespeculeerd: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/Air-France-kreeg-bommelding-binnen.htm?forum=194968&showall=true . Wellicht wat voorbarig...quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
...
Ik las dat er 2 marokkanen aan boord waren![]()
Dat gaat over een bommelding vijf dagen eerder voor een vlucht van Buenos Aires naar Parijs. Er staat daar niets over de marokkanen aan boord van vlucht 447.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:13 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hier wordt ook al over de Marokkanen gespeculeerd: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/Air-France-kreeg-bommelding-binnen.htm?forum=194968&showall=true . Wellicht wat voorbarig...
Dat weet ik ook niet. Maar ik denk aan lost of pressure in het gehele vliegtuig, niet aan 1 kabel. Dat lijkt me te weinig om automatisch melding van te maken.quote:Op woensdag 3 juni 2009 14:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Maar die loss of pressure is wel onduidelijk.
Bedoelen ze daar drukverlies in de cabine mee of drukverlies in bijvoorbeeld 1 van de hydraulische kabels die de roeren aanstuurt.
Zou kunnen, maar zoals Capricia al zei is een loss of pressure in één kabeltje o.i.d. waarschijnlijk niet voldoende voor een automatische melding. Uiteraard heb ik geen idee tot hoe ver die automatische meldingen gaan hoor, misschien dat het meest lullige probleem inderdaad al automatisch gemeld wordt, maar eerlijk gezegd denk ik dat alleen het verlies van cabin pressure (of een vergelijkbaar groot probleem) het vermelden waard is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij hebben ze het altijd wel over 'cabin-pressure' als ze daarop doelen en niet zomaar 'pressure'.
De kans is aanwezig, maar de kans dat het bijv de bliksem was lijkt me groterquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef SoldMayor het volgende:
De kans op een aanslag is er wel degeljk denk ik..
want het schijnt dat er wat kleine wrakstukken kilometers van elkaar zijn gevonden en dat er een olie/kerosine spoor van 20kn is gevonden.
dat zou kunnen zijn omdat het vliegtuig is ontploft dus..
ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaaldquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
De kans is aanwezig, maar de kans dat het bijv de bliksem was lijkt me groter
Dat is wel vaak wat ik zie op "Aircrash investigation"...dat er vaak meerdere factoren leiden tot een crash. In dit geval zou je verwachten dat het vliegtuig om de zwaarste depressie qua weer heen zou vliegen, om de heftigste turbulentie te omzeilen. Niet alleen voor het vliegtuig zelf, maar vooral voor het welbehagen van de passagiers.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:06 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Werd ook gezegd op BBC, combi van onweer, onwijze turbulentie door zware storm en een mogelijk technische fout.
Dat idd.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald
Ik zou niet weten waar 'ie anders zou moeten liggen...quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Ze hebben een stuk van 7 meter gevonden...quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Dat vliegtuig is plotseling gestopt met vliegen vermoed ik zo, anders had ie wel ergens geland.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Lightning blamed for downed Iranian plane (2001)quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:04 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald
quote:Neil Warrior - Director of Public Relations - Mazda Europe
“Our entire company is shocked and saddened by this terrible news,” said Jeff Guyton, President and CEO of Mazda Motor Europe.
“It simply isn’t enough to say Neil will be sorely missed. This loss goes deeper than that, because someone like Neil cannot be replaced. He was a warm, kind and fun person who will never be forgotten by those who knew him. Our hearts go out to his father, sister and brother. We want them to know that it was a privilege to have had Neil as our colleague and friend.”
Gecondoleerd.quote:Erich W. Heine - President, Executive Council, ThyssenKrupp - CSA
Member of the Executive Board since February 1, 2006.
Erich Walter Heine, member of the Executive Board of ThyssenKrupp Steel AG and responsible for the major projects in Brazil and the USA lost his life on June 1, 2009 when an Air France aircraft crashed over the Atlantic. The ThyssenKrupp Group and ThyssenKrupp steel AG mourn the loss of Erich Walter Heine and extend their deepest sympathies to his family.
“In Erich Heine we are losing an esteemed colleague who did outstanding work for the ThyssenKrupp Group. Our thoughts are with his family at this time of great sadness,” said Dr. Ekkehard Schulz, Chairman of the Executive Board of ThyssenKrupp AG. Erich Heine leaves a wife and three small children.
ik denk dat je over een kilometertje of 20-25, kleine stukjes terug zult vinden op de bodem, meer nietquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze hebben een stuk van 7 meter gevonden...
Dat betekent dat er op z'n minst een gat van 7 meter in de romp zit.
Ik denk dat het best een goeie gok is dat het wrak op de bodem van de zee ligt.
Voor zover je van 'het wrak' kan spreken, want goeie kans dat er nog heel veel meer stukken van 7 meter gevonden worden.
Agree.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:24 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat je over een kilometertje of 20-25, kleine stukjes terug zult vinden op de bodem, meer niet
quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef Palomar het volgende:
Hopelijk is erop de voice recorder nog iets opgenomen waaruit kan blijken wat er gebeurd is. Als die niet door de blikseminslag gesloopt is.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.quote:Frankrijk zet onderzeeërs in om het wrak te vinden, maar de kans dat de zwarte dozen ooit boven water komen is zeer klein, zei de directeur van het Franse onderzoeksbureau voor de luchtvaart, Paul Louis Arslanian.
Oorzaak
De twee zwarte dozen in het vliegtuig bevatten gegevens over de snelheid en de hoogte van het toestel, evenals gesprekken die in de cockpit zijn gevoerd. Die informatie kan onderzoekers helpen de oorzaak van de crash te achterhalen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)fers-vliegcrash.html
ben ook wel benieuwd daarnaarquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:24 schreef sander89 het volgende:
Zullen nu ook wel snel denk ik filmpjes/foto's van de wrakstukken komen lijkt mij?
nee die zinken wel hoor als ze van 10k hoog vallen, blijft niet veel van over + haaien enzoquote:Op donderdag 4 juni 2009 00:13 schreef Merkie het volgende:
Vind het wel raar dat er nog geen lichamen gevonden zijn. Die gaan toch drijven?
Toen ik dat nieuwsbericht zag moest ik wel gelijk aan dit denken. http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611quote:PARIJS - Brokstukken van het maandag neergestorte vliegtuig van Air France liggen verspreid over een afstand van meer dan 300 kilometer. Dat wijst erop dat het toestel al op grote hoogte in stukken uiteen is gevallen.
Dat meldde de Franse krant Le Figaro woensdagavond op basis van bronnen rond het onderzoek naar de ramp.
Dit kan volgens de krant betekenen dat het toestel in volle vlucht is ontploft. Zoiets kan gebeuren door extreme weersomstandigheden, door luchtdrukverlies in het vliegtuig of door een terroristische aanslag.
Ook bij het PanAm-toestel dat in 1988 na een bomexplosie neerstortte op het Schotse plaatsje Lockerbie lagen de brokstukken verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers.
De Braziliaanse minister van Defensie, Nelson Jobim, zei woensdag op zijn beurt dat de mogelijkheid van een explosie in de lucht wellicht moet worden uitgesloten.
Dit omdat in de Atlantische Oceaan grote vlekken met onverbrande kerosine zijn gevonden.
© ANP
Een jong toestel inderdaad, maar het vliegtuig is blijkbaar al wel eerder betrokken geweest bij een botsing op de grond, waarbij dat 'verborgen gebrek' zou kunnen zijn ontstaan. Wellicht is er toen iets heel kleins kapot gegaan (of op z'n minst verzwakt) en heeft het vliegtuig misschien nog wel probleemloos honderden vluchten kunnen maken, totdat de blikseminslag/turbulentie deze week inderdaad de genadeklap gaf.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef F04 het volgende:
Zou het dan zo kunnen zijn dat er verborgen gebreken aan het toestel zaten en dat die blikseminslag/turbulentie de spreekwoordelijke emmer deed overlopen? Grote verschil is dat dit nog een relatief jong toestel is vergeleken met de oude Boeing van CI.
Nou ja, als dat dus met die China Airlines vlucht is gebeurd, lijkt dat me nu ook een behoorlijk realistisch scenario inderdaad.quote:Het laatste rapport van het onderzoek stelde dat metaalmoeheid, te wijten was aan het inadequaat onderhoud na een eerder voorval, de waarschijnlijke oorzaak van het ongeluk was.
Of wie weet wel een mislukte legeroefening met een verdwaald raketje ofzo?....quote:
Ja, een paar dagen eerder voor een vlucht vanuit Argentinië naar Parijs.quote:Op woensdag 3 juni 2009 20:04 schreef byah het volgende:
Het betreffende vliegtuig is betrokken geweest bij een botsing met een ander vliegtuig op Charles de Gaulle tijdje geleden. En er is dit weekend bij AF een bommelding binnengekomen maar dan voor een andere vlucht (waarom dat erbij werd verteld weet ik ook niet), hoorde ik net op de radio
Mijn ergste nachtmerrie is het niet, ik was niet aan boord van dat toestel en ben ook geen nabestaande. Had wel een slechte nachtrust overigens, niet gerelateerd aan vliegen. Morgen stap ik gewoon weer aan boord van het vliegtuig, zonder er verder bij na te denken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 04:59 schreef Eva4Evah het volgende:
Echt afschuwelijk. Dat is toch je ergste nachtmerrieIk stap over een paar uur ook op het vliegtuig, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt... had dit misschien beter niet kunnen lezen, maarja.
Wow, dat je dat zomaar kan voelen aan je natte vinger, wat goed! Van Vollenhoven is straks ook maar mooi werkloos... Kijk eens wat vaker naar dingen als Air Crash Investigation, steek je nog wat van op.quote:Op donderdag 4 juni 2009 06:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Verborgen gebreken? Lijkt me stug dat die ervoor kunnen zorgen dat een heel vliegtuig compleet uit elkaar valt op 12 kilometer hoogte. Volgens mij wordt het scenario van een aanslag angsvallig stilgehouden.
Ik zei alleen dat het 'me stug lijkt' toch? En gaf daar alleen mijn mening over. Die herhaling van de herhaling heb ik nu wel gezien.quote:Op donderdag 4 juni 2009 06:47 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Wow, dat je dat zomaar kan voelen aan je natte vinger, wat goed! Van Vollenhoven is straks ook maar mooi werkloos... Kijk eens wat vaker naar dingen als Air Crash Investigation, steek je nog wat van op.
Maar dat is niet zo, want dan liggen de wrakstukken niet over 300 km lengte verspreid, en dat is wel het geval nu.quote:Op donderdag 4 juni 2009 08:07 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zeiden juist dat het kerosine-spoor op zee een aanwijzing is dat het toestel in z'n geheel in zee is gestort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |