quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
ze sluiten een aanslag ook nog niet uit.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Is dat zo?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Een gat, of een verstopte luchtinlaat of uitlaatklep, of een falende uitlaatklep door een elektrische storing, het kan vanalles zeggen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
WTF.....quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.quote:
Ga slapen jijquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:34 schreef cuijk het volgende:
[..]
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.
ja dat is franse tijd. Het toestel is franse tijd om 0:30am (in parijs dus al 1 juni, maar in rio nog echt 31 mei) opgestegen in Rioquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
uuhhh tijdzones.....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....quote:Op maandag 1 juni 2009 23:47 schreef Masanga het volgende:
Twee Belgen aan boord van rampvliegtuig
afp
RIO DE JANEIRO -
Twee Belgen zaten op het vliegtuig van Air France
[...knip...]
bron: www.standaard.be
Brazilië is 4 uur eerder dan hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:02 schreef The.Apple het volgende:
[..]
uuhhh tijdzones.....
brazilie is 5 of 6 uur volgens mij
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
quote:Just taken from the associated press website
Timeline of disappearance of Air France jet
By The Associated Press – 15 minutes ago
Timeline of events surrounding the disappearance of Air France Flight 447 from Rio de Janeiro to Paris, according to Air France, Brazilian Air Force. All times in Brazilian local time:
_ 7:03 p.m. Sunday: Air France says plane left Rio de Janeiro. Brazilian Air Force says plane left at 7:30 p.m.
_ 10:30 p.m. Sunday: Air France says plane has last contact with Brazil air traffic control. Brazilian Air Force says last radio contact at 10:33 p.m., 351 miles (565 kilometers) from northeastern Brazilian city of Natal.
_ 10:48 p.m.: Brazilian Air Force says last radar contact with Brazil indicated plane flying normally.
_ 11 p.m. Sunday: Air France says plane entered zone of storms and high turbulence.
_ 11:14 p.m. Sunday: Air France receives automatic message indicating electrical circuit malfunction.
_ 11:20 p.m. Sunday: Brazilian Air Force says plane fails to make previously scheduled radio contact with Brazil. Brazil notifies air traffic control in Dakar, Senegal.
_ 2-3 a.m Monday: Air France says French military radar begins searching for plane.
_ 2:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it mounts search and rescue mission with two planes.
_ 4:30 am Monday: Air France says it sets up crisis center.
_ 6:15 a.m. Monday: Plane's scheduled arrival in Paris, according to Air France.
_ 8:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it was told by Air France about the message the plane sent to the company. The message indicated technical problems, including a loss of pressure and an electrical system failure, Brazilian Air Force says.
quote:01h53 France > Crash aérien - Des débris localisés au large du Sénégal
Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé ce soir l'armée de l'air brésilienne.
quote:RIO DE JANEIRO, 2 juin (Reuters) - Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé lundi soir l'armée de l'air brésilienne.
Ces traces ont été observées par l'équipage d'un avion de ligne de la compagnie brésilienne TAM alors qu'il se trouvait dans l'espace aérien du Sénégal, précise l'armée, qui enquête sur cette information.
Cette découverte a également été mentionnée par le vice-président brésilien, Jose Alencar, qui a précisé que le pilote de la TAM avait vu "quelque chose en feu" sur l'océan.
Le vol AF447 avec 228 personnes à son bord a disparu dans la nuit de dimanche à lundi après son décollage de Rio de Janeiro au-dessus de l'Atlantique pour des raisons encore inconnues.
L'appareil venait de dépasser les îles Fernando de Noronha, à 350 km de la côte brésilienne, au moment du dernier contact.
Selon Pierre-Henri Gourgeon, directeur général d'Air France-KLM, "la zone (d'impact) est à peu près identifiée au niveau de l'Atlantique, qui peut être cernée à quelques dizaines de nautiques près avec l'espoir de retrouver des restes de l'épave ou de détecter les émissions des balises Argos". (Stuart Grudgings, version française Clément Guillou et Henri-Pierre André)
Hopelijk is er morgen Nederlandse tijd een specifieker zoekvlak met deze informatie?quote:TAM has officially announced that crew on their flight from Paris to Rio spotted bright patches which looked like fire on the Atlantic Ocean surface about 1000Km from Fernando de Noronha only half an hour after the electrical failure radio transmissions made by the AF A330 computer.
Hehe.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....
Stukjesquote:
Yeah I know...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 03:31 schreef Sapstengel het volgende:
Luchtvaartdeskundige Benno Baksteen. Epic.
brr, vind het maar griezelig zo..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Als er een paar kilometer water boven dat beacon ligt, kan ik me voorstellen dat het signaal niet echt goed doorkomt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Smoked het volgende:
Waarom duurt dat zoeken zo lang? in ieder vliegtuig zit toch zo'n beacon device waarmee je hem, bij wijze van spreken, vanaf de andere kant van de wereld kan terugvinden. Of heb ik teveel films gekeken?
door de bliksem getroffenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:12 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?
Maar,....Fernando do Noronha ligt nou niet echt in de buurt van de Senegalese kust.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
quote:AIR FRANCE FLIGHT 447 -- French ship reached the site indicated by the pilot of the TAM airliner. Found no traces of the Airbus.
Stroming van het water hequote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Weten ze nu al waar dat ding ergens moet liggen? De een zegt Portugal, de ander Senegal, weer een ander Brazilie.. lekker handig.
Onderzeeër gaat veeeel te sloom. Zouden ze een jaar bezig kunnen zijn xDquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Moderne onderzeeboten kunnen diepten van enige honderden meters in ieder geval bereiken; van de Russische militaire onderzeeboot Komsomolets (circa 1989) is bekend dat een diepterecord op 1000 m lag. Kleine onderzoeksonderzeeboten/duikboten zijn tot op de diepste plaatsen in zee op de wereld afgedaald, ook de bodem van de Marianentrog bij de Filipijnen die ongeveer 10,9 km diep is werd al in 1960 door Jacques Piccard in zijn bathyscaaf Trieste bereikt.
Mag ik toch hopen, maar met tig verschillende plekken die nu nog genoemd worden begint het een erg slechte B-film te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:14 schreef remlof het volgende:
Er zal vandaag toch wel meer duidelijkheid komen over waar ie is neergestord verwacht ik, nu de eerste berichten over waargenomen wrakstukken binnenkomen.
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Van die andere crash die gisteren werd aangehaald, is pas na 7 dagen de exacte locatie bepaald.... Nu was dat ruim 10 jaar geleden, maar toch.....
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.
Die onzekerheid is inderdaad niet niets, maar op een gegeven moment moet de realiteit er toch ingepraat worden, hoe erg dat ook is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.
Echt vrijwel op het 'meest midden' op de oceaan op die route als dat ding daar ligt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef Tourniquet het volgende:
Hier is een kaart met South Atlantic Crossing Routes, waaronder route UN873 met het reporting point TASIL, dat in de berichten wordt genoemd. Het automatische "electrical failure" bericht zou zo'n 50nm na TASIL zijn verzonden. Dat is dus echt midden in de oceaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |