Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:Toestel Air France verongelukt in oceaan
Bij een vliegtuigongeluk boven de Atlantische Oceaan met een toestel van Air France zijn waarschijnlijk alle 228 inzittenden omgekomen.
Onder de passagiers bevond zich een Nederlander. Dat blijkt uit een persverklaring van Air France. In de verklaring zijn geen namen opgenomen, alleen nationaliteiten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft bevestigd dat er een Nederlandse man aan boord was.
Een Airbus A330 van Air France verdween voor de kust van Brazilië van de radar. Inmiddels hebben de Franse autoriteiten een gebied op de Atlantische Oceaan afgezet van enkele tientallen vierkante zeemijlen waar het vliegtuig waarschijnlijk is neergekomen. De zone ligt precies tussen Brazilië en Afrika.
Het vliegtuig was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zei een Franse regeringswoordvoerder.
Slachtoffers
Aan boord van vlucht AF 447 waren 216 passagiers en twaalf bemanningsleden. Naast de Nederlander waren aan boord 61 Fransen, 58 Brazilianen en 26 Duitsers. In het vliegtuig zaten verder onder meer negen Chinezen, negen Italianen, vijf Britten, twee Amerikanen, twee Marokkanen, een Belg en een Turk.
Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet. De Franse president Nicolas Sarkozy sprak zijn bezorgdheid uit over het lot van de inzittenden. Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Kortsluiting
Over de oorzaak van de crash is nog niets bekend. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting.
Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen. Gespeculeerd wordt dat het toestel is getroffen door de bliksem, hoewel zoiets hoeft niet fataal te zijn. Vliegtuigen worden wel vaker geraakt door de bliksem.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan zijn Braziliaanse vliegtuigen een zoekactie gestart naar het verdwenen toestel.
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,quote:Op maandag 1 juni 2009 22:28 schreef Palomar het volgende:
Dat de slachtoffers vlak voor de crash nog sms'jes hebben verstuurd (zoals iemand anders in het vorige deel zei) naar familie lijkt me eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Als er gsm-bereik was dan was er vast ook wel bereik geweest voor de radio van het vliegtuig om nog een maday oid door te geven aan de luchtverkeersleiding (iets meer dan dat automatische ding over kortsluiting).
Ja, dat de vindplaats enkele duizenden km2's beslaatquote:Op maandag 1 juni 2009 22:35 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,
Is er trouwens al wat bekend over de mogelijke vindplaats?
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
Dat gebeurd echt bij iedere ramp.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
OMG! Dus toch een ramp.quote:
Dat gebeurt echt bij iedere vlucht. Ga na hoeveel mensen niet meegaan omdat ze niet op komen dagen, geweigerd worden, toch maar liever niet gaan, vlucht missen, paspoort vergeten/verlopen....quote:
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbersquote:Op maandag 1 juni 2009 22:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?
Anders zou het inderdaad een signaal kunnen zijn
WOW, ik ben om!!quote:Op maandag 1 juni 2009 22:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbers
quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Linkje?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
quote:In een officiële mededeling van Air France meldt de luchtvaartmaatschappij dat de gezagvoerder van vlucht 447 11.700 vlieguren achter zijn naam had staan, waarvan 1.700 uur op de Airbus A330/340. De eerste copiloot had zo'n 3.000 vlieguren, waarvan 800 on type en de tweede piloot had 6.600 uren, inclusief 2.600 op de A330/340. Het toestel zelf was zoals eerder gezegd nog relatief nieuw en had 18.870 uren gevlogen. Het laatste onderhoud dateerde van 16 april 2009.
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Eh nee, aangezien ik post dat bij rampenvluchten méér afzeggingen zijn dan bij 'normale' vluchten. Die verzuipen dus niet.quote:
Wat een gelul zeg.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Final Destination anyone?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
En is neergestort in '09: 675-9=666; het is het werk van de duivel!!!.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit ietsquote:Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.
Mensen die aandacht trekken over het lijk van een ander
Net zoals met Turkisch Airlines.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:16 schreef Fogel het volgende:
Nu is het wachten op de mensen die gaan zeggen "ohnee, bij het plannen van de vakantie viel ons oog ook op een vakantie daarheen, het is Mallorca geworden, maar ALS we naar ... bla bla".
Ben benieuwd wat de oorzaak is van deze ramp, als ze er al achter kunnen komen.
Heb ik ook gezien.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:11 schreef Blaat-Schaap het volgende:
[..]
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.
ze vinden hem ws. wel door die bakens enzo, maar geborgen worden zal wel niet lukken. Hoop iig dat ze de black boxes eruit kunnen halen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:15 schreef MissJ het volgende:
Nu bij Knevel & Van den Brink..
de kans bestaat dat ze het vliegtuig nooit vinden
Dat drijven is is wel mooi in dit geval. Verongelukken kan iedereen overkomen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit iets
\quote:Op maandag 1 juni 2009 23:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net zoals met Turkisch Airlines.
Kwamen van die Turken in beeld en die zeiden: Ja ik heb van de week ook met dat vliegtuig van Istanbul naar Amsterdam gevlogen. Interviewer: Dus dat was met datzelfde toestel? Turk: Ja was het zelfde vluchtnummer ja. En toen heb ik niets aan het toestel gemerkt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |