Frontpage: [UPD] Air France-toestel verdwenen van de radarquote:Toestel Air France verongelukt in oceaan
Bij een vliegtuigongeluk boven de Atlantische Oceaan met een toestel van Air France zijn waarschijnlijk alle 228 inzittenden omgekomen.
Onder de passagiers bevond zich een Nederlander. Dat blijkt uit een persverklaring van Air France. In de verklaring zijn geen namen opgenomen, alleen nationaliteiten. Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft bevestigd dat er een Nederlandse man aan boord was.
Een Airbus A330 van Air France verdween voor de kust van Brazilië van de radar. Inmiddels hebben de Franse autoriteiten een gebied op de Atlantische Oceaan afgezet van enkele tientallen vierkante zeemijlen waar het vliegtuig waarschijnlijk is neergekomen. De zone ligt precies tussen Brazilië en Afrika.
Het vliegtuig was onderweg van Rio de Janeiro naar vliegveld Charles de Gaulle in Parijs. De piloten waren ervaren en de Airbus was een nieuw toestel, zei een Franse regeringswoordvoerder.
Slachtoffers
Aan boord van vlucht AF 447 waren 216 passagiers en twaalf bemanningsleden. Naast de Nederlander waren aan boord 61 Fransen, 58 Brazilianen en 26 Duitsers. In het vliegtuig zaten verder onder meer negen Chinezen, negen Italianen, vijf Britten, twee Amerikanen, twee Marokkanen, een Belg en een Turk.
Op vliegveld Charles de Gaulle is een crisiscentrum opgezet. De Franse president Nicolas Sarkozy sprak zijn bezorgdheid uit over het lot van de inzittenden. Voor meer informatie heeft Air France in Parijs het volgende nummer geopend: 0033-157021055.
Kortsluiting
Over de oorzaak van de crash is nog niets bekend. Volgens een woordvoerder van Air France was er om 03.30 uur Nederlandse tijd voor het laatst radiocontact. Om 04.14 uur ontstond er aan boord kortsluiting.
Een kwartier daarvoor was het toestel door zwaar onweer gevlogen. Gespeculeerd wordt dat het toestel is getroffen door de bliksem, hoewel zoiets hoeft niet fataal te zijn. Vliegtuigen worden wel vaker geraakt door de bliksem.
Vlakbij het eiland Fernando de Noronha in de Atlantische Oceaan zijn Braziliaanse vliegtuigen een zoekactie gestart naar het verdwenen toestel.
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,quote:Op maandag 1 juni 2009 22:28 schreef Palomar het volgende:
Dat de slachtoffers vlak voor de crash nog sms'jes hebben verstuurd (zoals iemand anders in het vorige deel zei) naar familie lijkt me eigenlijk een beetje ongeloofwaardig. Als er gsm-bereik was dan was er vast ook wel bereik geweest voor de radio van het vliegtuig om nog een maday oid door te geven aan de luchtverkeersleiding (iets meer dan dat automatische ding over kortsluiting).
Ja, dat de vindplaats enkele duizenden km2's beslaatquote:Op maandag 1 juni 2009 22:35 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Tot zover mijn kennis strekt, gaat gsm-verkeer van telefoon naar satteliet en zit niet aangesloten aan het netwerk aan boord, dat dus uitviel. Dus wellicht nog plausibel. Maar, het verhaal is inmiddiels ook al een beetje ontkracht door de bron waar ik het vandaan haalde. Waarschijnlijk dat deze smsjes vlak voor de vlucht zijn verstuurd,
Is er trouwens al wat bekend over de mogelijke vindplaats?
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
Dat gebeurd echt bij iedere ramp.quote:Op maandag 1 juni 2009 20:31 schreef aqua10 het volgende:
According to Brazil media, 2 pax decided not to travel in the last minute, 2h before the flight (1 Brazilian and his US friend, because one noted his passport was expired and decided to stay instead), this would make the flight depart almost 100% load.
das pas geluk hebben
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
OMG! Dus toch een ramp.quote:
Dat gebeurt echt bij iedere vlucht. Ga na hoeveel mensen niet meegaan omdat ze niet op komen dagen, geweigerd worden, toch maar liever niet gaan, vlucht missen, paspoort vergeten/verlopen....quote:
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbersquote:Op maandag 1 juni 2009 22:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
heel leuk, maar waar haal je die + 4 +8 +15 +16 +23 +42 vandaan?
Anders zou het inderdaad een signaal kunnen zijn
WOW, ik ben om!!quote:Op maandag 1 juni 2009 22:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Numbers
quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Linkje?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
quote:In een officiële mededeling van Air France meldt de luchtvaartmaatschappij dat de gezagvoerder van vlucht 447 11.700 vlieguren achter zijn naam had staan, waarvan 1.700 uur op de Airbus A330/340. De eerste copiloot had zo'n 3.000 vlieguren, waarvan 800 on type en de tweede piloot had 6.600 uren, inclusief 2.600 op de A330/340. Het toestel zelf was zoals eerder gezegd nog relatief nieuw en had 18.870 uren gevlogen. Het laatste onderhoud dateerde van 16 april 2009.
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Eh nee, aangezien ik post dat bij rampenvluchten méér afzeggingen zijn dan bij 'normale' vluchten. Die verzuipen dus niet.quote:
Wat een gelul zeg.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
Final Destination anyone?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:07 schreef zoeperzazke het volgende:
net op hart van nederland een man die door een vriend gewaarschuwd was, 'als je nu op het vliegtuig gaat zul je niet heelhuids aankomen', en toen de vlucht maar heeft gelaten voor wat het was...... Die heeft dus zijn dood ontlopen, bizar!
En is neergestort in '09: 675-9=666; het is het werk van de duivel!!!.quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit ietsquote:Op maandag 1 juni 2009 23:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.
Mensen die aandacht trekken over het lijk van een ander
Net zoals met Turkisch Airlines.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:16 schreef Fogel het volgende:
Nu is het wachten op de mensen die gaan zeggen "ohnee, bij het plannen van de vakantie viel ons oog ook op een vakantie daarheen, het is Mallorca geworden, maar ALS we naar ... bla bla".
Ben benieuwd wat de oorzaak is van deze ramp, als ze er al achter kunnen komen.
Heb ik ook gezien.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:11 schreef Blaat-Schaap het volgende:
[..]
ik vraag me af in hoeverre er waarheid zit in dat verhaal, hij komt me nogal popi-jopi over, en hij lijkt me niet de man die 'zomaar' een vlucht canceled omdat hij er een slecht gevoel bij heeft.
ze vinden hem ws. wel door die bakens enzo, maar geborgen worden zal wel niet lukken. Hoop iig dat ze de black boxes eruit kunnen halen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:15 schreef MissJ het volgende:
Nu bij Knevel & Van den Brink..
de kans bestaat dat ze het vliegtuig nooit vinden
Dat drijven is is wel mooi in dit geval. Verongelukken kan iedereen overkomen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja, apart dat toch steeds precies die verhalen telkens bovenkomen drijven. Van die miljoenen keren dat men wel gewoon op een vliegtuig stapt en heel aankomt hoor je natuurlijk nooit iets
\quote:Op maandag 1 juni 2009 23:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Net zoals met Turkisch Airlines.
Kwamen van die Turken in beeld en die zeiden: Ja ik heb van de week ook met dat vliegtuig van Istanbul naar Amsterdam gevlogen. Interviewer: Dus dat was met datzelfde toestel? Turk: Ja was het zelfde vluchtnummer ja. En toen heb ik niets aan het toestel gemerkt!
quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
ze sluiten een aanslag ook nog niet uit.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Is dat zo?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het bijzondere is dat dit bij een ramp méér gebeurt dan bij vluchten die wel aankomen.
Een gat, of een verstopte luchtinlaat of uitlaatklep, of een falende uitlaatklep door een elektrische storing, het kan vanalles zeggen.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
WTF.....quote:Op maandag 1 juni 2009 22:40 schreef ouderejongere het volgende:
Misschien toeval, maar
Vlucht 447
+ 228 passagiers
(=675)
+ 4 +8 +15 +16 +23 +42
(=783)
toestel vertrok 31 mei (783+31=814)
en stortte vandaag neer 1 juni (814+1=815)
Oceanic 815, is het vliegtuig van Lost dat in de Pacifische Oceaan is neergestort.
Dit verhaal gaat nog een staartje krijgen.
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.quote:
Ga slapen jijquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:34 schreef cuijk het volgende:
[..]
hoogstwaarschijnlijk wel omdat 23:14 (local time brazil) het bericht over de kortsluiting bij Air France binnen kwam.
ja dat is franse tijd. Het toestel is franse tijd om 0:30am (in parijs dus al 1 juni, maar in rio nog echt 31 mei) opgestegen in Rioquote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
uuhhh tijdzones.....quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....quote:Op maandag 1 juni 2009 23:47 schreef Masanga het volgende:
Twee Belgen aan boord van rampvliegtuig
afp
RIO DE JANEIRO -
Twee Belgen zaten op het vliegtuig van Air France
[...knip...]
bron: www.standaard.be
Brazilië is 4 uur eerder dan hier.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:02 schreef The.Apple het volgende:
[..]
uuhhh tijdzones.....
brazilie is 5 of 6 uur volgens mij
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 01:58 schreef Tonio-mcdo het volgende:
En eerder waren er nog meldingen dat er 4.14 nog contact was?(franse tijd)
quote:Just taken from the associated press website
Timeline of disappearance of Air France jet
By The Associated Press – 15 minutes ago
Timeline of events surrounding the disappearance of Air France Flight 447 from Rio de Janeiro to Paris, according to Air France, Brazilian Air Force. All times in Brazilian local time:
_ 7:03 p.m. Sunday: Air France says plane left Rio de Janeiro. Brazilian Air Force says plane left at 7:30 p.m.
_ 10:30 p.m. Sunday: Air France says plane has last contact with Brazil air traffic control. Brazilian Air Force says last radio contact at 10:33 p.m., 351 miles (565 kilometers) from northeastern Brazilian city of Natal.
_ 10:48 p.m.: Brazilian Air Force says last radar contact with Brazil indicated plane flying normally.
_ 11 p.m. Sunday: Air France says plane entered zone of storms and high turbulence.
_ 11:14 p.m. Sunday: Air France receives automatic message indicating electrical circuit malfunction.
_ 11:20 p.m. Sunday: Brazilian Air Force says plane fails to make previously scheduled radio contact with Brazil. Brazil notifies air traffic control in Dakar, Senegal.
_ 2-3 a.m Monday: Air France says French military radar begins searching for plane.
_ 2:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it mounts search and rescue mission with two planes.
_ 4:30 am Monday: Air France says it sets up crisis center.
_ 6:15 a.m. Monday: Plane's scheduled arrival in Paris, according to Air France.
_ 8:30 a.m. Monday: Brazilian Air Force says it was told by Air France about the message the plane sent to the company. The message indicated technical problems, including a loss of pressure and an electrical system failure, Brazilian Air Force says.
quote:01h53 France > Crash aérien - Des débris localisés au large du Sénégal
Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé ce soir l'armée de l'air brésilienne.
quote:RIO DE JANEIRO, 2 juin (Reuters) - Des débris ont été repérés en surface de l'océan Atlantique dans la zone où pourrait avoir disparu l'avion d'Air France assurant la liaison Rio de Janeiro-Paris, a annoncé lundi soir l'armée de l'air brésilienne.
Ces traces ont été observées par l'équipage d'un avion de ligne de la compagnie brésilienne TAM alors qu'il se trouvait dans l'espace aérien du Sénégal, précise l'armée, qui enquête sur cette information.
Cette découverte a également été mentionnée par le vice-président brésilien, Jose Alencar, qui a précisé que le pilote de la TAM avait vu "quelque chose en feu" sur l'océan.
Le vol AF447 avec 228 personnes à son bord a disparu dans la nuit de dimanche à lundi après son décollage de Rio de Janeiro au-dessus de l'Atlantique pour des raisons encore inconnues.
L'appareil venait de dépasser les îles Fernando de Noronha, à 350 km de la côte brésilienne, au moment du dernier contact.
Selon Pierre-Henri Gourgeon, directeur général d'Air France-KLM, "la zone (d'impact) est à peu près identifiée au niveau de l'Atlantique, qui peut être cernée à quelques dizaines de nautiques près avec l'espoir de retrouver des restes de l'épave ou de détecter les émissions des balises Argos". (Stuart Grudgings, version française Clément Guillou et Henri-Pierre André)
Hopelijk is er morgen Nederlandse tijd een specifieker zoekvlak met deze informatie?quote:TAM has officially announced that crew on their flight from Paris to Rio spotted bright patches which looked like fire on the Atlantic Ocean surface about 1000Km from Fernando de Noronha only half an hour after the electrical failure radio transmissions made by the AF A330 computer.
Hehe.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:19 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je een mop ging vertellen....
Stukjesquote:
Yeah I know...quote:Op dinsdag 2 juni 2009 03:31 schreef Sapstengel het volgende:
Luchtvaartdeskundige Benno Baksteen. Epic.
brr, vind het maar griezelig zo..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Als er een paar kilometer water boven dat beacon ligt, kan ik me voorstellen dat het signaal niet echt goed doorkomt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Smoked het volgende:
Waarom duurt dat zoeken zo lang? in ieder vliegtuig zit toch zo'n beacon device waarmee je hem, bij wijze van spreken, vanaf de andere kant van de wereld kan terugvinden. Of heb ik teveel films gekeken?
door de bliksem getroffenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:12 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?
Maar,....Fernando do Noronha ligt nou niet echt in de buurt van de Senegalese kust.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
quote:AIR FRANCE FLIGHT 447 -- French ship reached the site indicated by the pilot of the TAM airliner. Found no traces of the Airbus.
Stroming van het water hequote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Weten ze nu al waar dat ding ergens moet liggen? De een zegt Portugal, de ander Senegal, weer een ander Brazilie.. lekker handig.
Onderzeeër gaat veeeel te sloom. Zouden ze een jaar bezig kunnen zijn xDquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Moderne onderzeeboten kunnen diepten van enige honderden meters in ieder geval bereiken; van de Russische militaire onderzeeboot Komsomolets (circa 1989) is bekend dat een diepterecord op 1000 m lag. Kleine onderzoeksonderzeeboten/duikboten zijn tot op de diepste plaatsen in zee op de wereld afgedaald, ook de bodem van de Marianentrog bij de Filipijnen die ongeveer 10,9 km diep is werd al in 1960 door Jacques Piccard in zijn bathyscaaf Trieste bereikt.
Mag ik toch hopen, maar met tig verschillende plekken die nu nog genoemd worden begint het een erg slechte B-film te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:14 schreef remlof het volgende:
Er zal vandaag toch wel meer duidelijkheid komen over waar ie is neergestord verwacht ik, nu de eerste berichten over waargenomen wrakstukken binnenkomen.
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Van die andere crash die gisteren werd aangehaald, is pas na 7 dagen de exacte locatie bepaald.... Nu was dat ruim 10 jaar geleden, maar toch.....
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.
Die onzekerheid is inderdaad niet niets, maar op een gegeven moment moet de realiteit er toch ingepraat worden, hoe erg dat ook is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.
Echt vrijwel op het 'meest midden' op de oceaan op die route als dat ding daar ligt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef Tourniquet het volgende:
Hier is een kaart met South Atlantic Crossing Routes, waaronder route UN873 met het reporting point TASIL, dat in de berichten wordt genoemd. Het automatische "electrical failure" bericht zou zo'n 50nm na TASIL zijn verzonden. Dat is dus echt midden in de oceaan.
Ik had dan eigenlijk wel een video-boodschap verwacht, of deze moet de grotten nog uitkomen.. dat kan ook.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:34 schreef zoeperzazke het volgende:
ik hoor nu op de radio dat een aanslag toch niet uitgesloten is, omdat het technisch haast niet mogelijk is dat blikseminslag de oorzaak is......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |