brr, vind het maar griezelig zo..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?quote:Op maandag 1 juni 2009 23:55 schreef BlueMage het volgende:
"Neergebliksemd" klinkt alsof 't hier over één of andere Mage in 'n Final Fantasy verhaal gaat die ff 'n Thundaga spell cast ofzo.
Maar goed wel interessant is dat ze de plaats van het ongeluk vrij nauwkeurig hebben weten te bepalen blijkbaar. Trouwens problemen met de druk in de cabine wil dat niet zeggen dat er ergens 'n gat is geslagen in 't toestel?
Als er een paar kilometer water boven dat beacon ligt, kan ik me voorstellen dat het signaal niet echt goed doorkomt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:02 schreef Smoked het volgende:
Waarom duurt dat zoeken zo lang? in ieder vliegtuig zit toch zo'n beacon device waarmee je hem, bij wijze van spreken, vanaf de andere kant van de wereld kan terugvinden. Of heb ik teveel films gekeken?
door de bliksem getroffenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:12 schreef katerwater het volgende:
[..]
Hoe zeggen jullie dat dan? kapotbliksemen?
Maar,....Fernando do Noronha ligt nou niet echt in de buurt van de Senegalese kust.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 02:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
(Vliegtuig?)onderdelen (drijvende rotzooi) gelocaliseerd in de buurt van de Senegalese kust, in het gebied waar het AF-vliegtuig mogelijk is verdwenen, zo heeft het Braziliaanse leger vanavond aangekondigd.
bron LCI
Edit: Lijnpiloot van Portugese luchtvaartmaatschappij TAM heeft dit blijkbaar als eerste verklaard; hij schijnt in het betreffende gebied (het luchtruim van Senegal) "iets brandends" op zee te hebben waargenomen.
Bron Reuters
[..]
quote:AIR FRANCE FLIGHT 447 -- French ship reached the site indicated by the pilot of the TAM airliner. Found no traces of the Airbus.
Stroming van het water hequote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Weten ze nu al waar dat ding ergens moet liggen? De een zegt Portugal, de ander Senegal, weer een ander Brazilie.. lekker handig.
Onderzeeër gaat veeeel te sloom. Zouden ze een jaar bezig kunnen zijn xDquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:02 schreef zoeperzazke het volgende:
rare vraag, maar zou je met een onderzeeër niet iets meer op die plek kunnen zien?
quote:Moderne onderzeeboten kunnen diepten van enige honderden meters in ieder geval bereiken; van de Russische militaire onderzeeboot Komsomolets (circa 1989) is bekend dat een diepterecord op 1000 m lag. Kleine onderzoeksonderzeeboten/duikboten zijn tot op de diepste plaatsen in zee op de wereld afgedaald, ook de bodem van de Marianentrog bij de Filipijnen die ongeveer 10,9 km diep is werd al in 1960 door Jacques Piccard in zijn bathyscaaf Trieste bereikt.
Mag ik toch hopen, maar met tig verschillende plekken die nu nog genoemd worden begint het een erg slechte B-film te worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:14 schreef remlof het volgende:
Er zal vandaag toch wel meer duidelijkheid komen over waar ie is neergestord verwacht ik, nu de eerste berichten over waargenomen wrakstukken binnenkomen.
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:21 schreef zoeperzazke het volgende:
Van die andere crash die gisteren werd aangehaald, is pas na 7 dagen de exacte locatie bepaald.... Nu was dat ruim 10 jaar geleden, maar toch.....
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het voordeel is wel, dat vrijwel zeker niemand het overleefd heeft, dus echt haast heeft het al niet meer. Het is nu alleen een psychische kwestie voor de nabestaanden ect.
Die onzekerheid is inderdaad niet niets, maar op een gegeven moment moet de realiteit er toch ingepraat worden, hoe erg dat ook is.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Klopt, maar toch lijkt het me slopend want stel nou dat.... stel nou dat er toch één enkele ziel dit heeft weten te overleven en al die tijd nog ronddobbert.... Die kans is natuurlijk extreem klein, maar het is ook niet 100% uit te sluiten. Ik kan me voor de familie en vrienden zo goed voorstellen dat je tegen beter weten in toch blijft hopen en duimen op een klein wonder.... Sowieso, of het lichaam van jouw dierbare uberhaupt nog wordt teruggevonden, die onzekerheid lijkt me gruwelijk.
Echt vrijwel op het 'meest midden' op de oceaan op die route als dat ding daar ligt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:33 schreef Tourniquet het volgende:
Hier is een kaart met South Atlantic Crossing Routes, waaronder route UN873 met het reporting point TASIL, dat in de berichten wordt genoemd. Het automatische "electrical failure" bericht zou zo'n 50nm na TASIL zijn verzonden. Dat is dus echt midden in de oceaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |