abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69634080
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:33 schreef wise het volgende:

[..]

(...) Check bij de Noordpool. Daar vliegen stipjes met lichtsnelheid voorbij
Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:57:12 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69634625
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9E380A3172BCC.html
quote:
Resten verongelukte Airbus gevonden

In de Atlantische Oceaan zijn waarschijnlijk resten gevonden van de Airbus A330 van Air France, die sinds gisteren vermist werd. Het toestel met 228 mensen verdween gisteren.

De Braziliaanse luchtmacht zegt dat 600 kilometer ten noorden van de eilandengroep Fernando de Noronha onder andere vliegtuigstoelen zijn gevonden. De eilanden zelf liggen zo'n 500km van het Braziliaanse vasteland. Verder zijn er op de radar in zee kerosinevlekken en stukken metaal in zee gezien.

Het is nog niet helemaal zeker dat het om resten van de Airbus gaat. Morgen komen schepen bij de plek aan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:58:57 #153
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69634680
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.
ah, ok
quote:
tot morgen afwachten dus
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:59:11 #154
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69634684
tja.. ik denk dat het dan bijna niet anders kan als dat het om het vliegtuig gaat.
ben benieuwd of ze iets relevants uit de black box kunnen halen.
pi_69634771
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
pi_69634826
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
wie gaat dat betalen dan?
pi_69634911
Altijd dat geld, er ligt vast wel ergens een koffertje met geld te wachten op die piloot.
pi_69634923
Zo, dat ding is toch nog een stuk verder gevlogen dan ik dacht... En maar goed ook denk ik, want de oceaan zal daar ongetwijfeld een stuk minder diep zijn.
pi_69635026
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Wat een ontzettend gaaf filmpje is dit trouwens zeg.

Heel mooi om te zien hoe er op één bepaald moment van de dag een enorme stroom vliegtuigen van de VS en Canada richting Europa gaat, en andersom.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24:35 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69635339
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
Er wordt al met allerlei vliegtuigen daar gezocht. Heeft totaal geen nut om er nog een F16 naartoe te sturen. Bovendien moet dat ding op de handrem vliegen, om wat te kunnen zien. Verder heeft een F16 niet echt de spullen aan boord om naar wrakstukken te gaan zoeken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69635402
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]



Hoe heb je dat berekend? Die 93.000 vluchten zijn over een tijdspanne van 24 uur he....

Inderdaad een heel tof filmpje!
quote:
At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air.
Dus op elk moment zijn er tussen de 8000 en 13000 vliegtuigen in de lucht. Op elk moment dus.
Als ik nou voor het gemak 150 passagiers per vliegtuig neem, dan lijkt het rekensommetje me makkelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:05 #162
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:28 #163
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69636216
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:58:04 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_69636262
tvp
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:21:39 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69636990
quote:
Among them were three young Irish doctors, returning from two-week vacation in Brazil. Aisling Butler's father John paid tribute to his 26-year-old daughter, from Roscrea, County Tipperary.

"She was a truly wonderful, exciting girl. She never flunked an exam in her life — nailed every one of them — and took it all in her stride," he said.

triest hoor.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69637033
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
ja, echt wat een doodsangsten moeten die mensen hebben uitgestaan? ik hoop voor hun dat ze er niks van gemerkt hebben en opeens dood waren maar dat zal vast wel niet kunnen
pi_69637755
Over de ACARS messages:
quote:
New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.
Bron: avherald.com
pi_69638317
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.

Wellicht hebben de piloten nog een behoorlijke tijd handmatig gevlogen zonder dat er communicatie mogelijk was met de grond en hebben ze gedacht het vliegtuig in Senegal aan de grond te zetten en zijn ze daar de lucht uit gedonderd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:17:35 #170
35237 Nuongirl
pi_69638665
tvo
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Donald Duck held dinsdag 2 juni 2009 @ 17:21:49 #171
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69638793
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69638830
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
Ik las net op cnn.com dat het dan wel mogelijk is om alsnog handmatig te vliegen wat overigens geen probleem zou hoeven zijn voor een getrainde piloot.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:24:55 #173
35237 Nuongirl
pi_69638900
Bijglezen is. Ik hoop, voor de nabestaanden, dat het inderdaad de resten van de airbus zullen zijn. Kunnen ze beginnen met verwerken
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69639115
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chris_eBK op 02-06-2009 17:37:57 ]
pi_69639159
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
quote:
''Onze enige zekerheid is dat het vliegtuig geen noodoproep heeft uitgezonden'', aldus Fillon. Wel zou het toestel in een tijdsbestek van ongeveer drie minuten automatische signalen hebben gestuurd, waaruit zou blijken dat alle systemen het hadden begeven.
Heb het gevoel dat de piloten nog een aardig stukje handmatig hebben gevlogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')