abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69634080
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:33 schreef wise het volgende:

[..]

(...) Check bij de Noordpool. Daar vliegen stipjes met lichtsnelheid voorbij
Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:57:12 #152
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_69634625
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9E380A3172BCC.html
quote:
Resten verongelukte Airbus gevonden

In de Atlantische Oceaan zijn waarschijnlijk resten gevonden van de Airbus A330 van Air France, die sinds gisteren vermist werd. Het toestel met 228 mensen verdween gisteren.

De Braziliaanse luchtmacht zegt dat 600 kilometer ten noorden van de eilandengroep Fernando de Noronha onder andere vliegtuigstoelen zijn gevonden. De eilanden zelf liggen zo'n 500km van het Braziliaanse vasteland. Verder zijn er op de radar in zee kerosinevlekken en stukken metaal in zee gezien.

Het is nog niet helemaal zeker dat het om resten van de Airbus gaat. Morgen komen schepen bij de plek aan.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:58:57 #153
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_69634680
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat is vertekening op de kaart. Dat krijg je nu eenmaal als je een bol op een plat vlak wilt weergeven.
ah, ok
quote:
tot morgen afwachten dus
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 2 juni 2009 @ 14:59:11 #154
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69634684
tja.. ik denk dat het dan bijna niet anders kan als dat het om het vliegtuig gaat.
ben benieuwd of ze iets relevants uit de black box kunnen halen.
pi_69634771
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
pi_69634826
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
wie gaat dat betalen dan?
pi_69634911
Altijd dat geld, er ligt vast wel ergens een koffertje met geld te wachten op die piloot.
pi_69634923
Zo, dat ding is toch nog een stuk verder gevlogen dan ik dacht... En maar goed ook denk ik, want de oceaan zal daar ongetwijfeld een stuk minder diep zijn.
pi_69635026
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Wat een ontzettend gaaf filmpje is dit trouwens zeg.

Heel mooi om te zien hoe er op één bepaald moment van de dag een enorme stroom vliegtuigen van de VS en Canada richting Europa gaat, en andersom.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24:35 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69635339
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
Er wordt al met allerlei vliegtuigen daar gezocht. Heeft totaal geen nut om er nog een F16 naartoe te sturen. Bovendien moet dat ding op de handrem vliegen, om wat te kunnen zien. Verder heeft een F16 niet echt de spullen aan boord om naar wrakstukken te gaan zoeken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69635402
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]



Hoe heb je dat berekend? Die 93.000 vluchten zijn over een tijdspanne van 24 uur he....

Inderdaad een heel tof filmpje!
quote:
At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air.
Dus op elk moment zijn er tussen de 8000 en 13000 vliegtuigen in de lucht. Op elk moment dus.
Als ik nou voor het gemak 150 passagiers per vliegtuig neem, dan lijkt het rekensommetje me makkelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:05 #162
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:28 #163
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69636216
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:58:04 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_69636262
tvp
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:21:39 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69636990
quote:
Among them were three young Irish doctors, returning from two-week vacation in Brazil. Aisling Butler's father John paid tribute to his 26-year-old daughter, from Roscrea, County Tipperary.

"She was a truly wonderful, exciting girl. She never flunked an exam in her life — nailed every one of them — and took it all in her stride," he said.

triest hoor.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69637033
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
ja, echt wat een doodsangsten moeten die mensen hebben uitgestaan? ik hoop voor hun dat ze er niks van gemerkt hebben en opeens dood waren maar dat zal vast wel niet kunnen
pi_69637755
Over de ACARS messages:
quote:
New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.
Bron: avherald.com
pi_69638317
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.

Wellicht hebben de piloten nog een behoorlijke tijd handmatig gevlogen zonder dat er communicatie mogelijk was met de grond en hebben ze gedacht het vliegtuig in Senegal aan de grond te zetten en zijn ze daar de lucht uit gedonderd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:17:35 #170
35237 Nuongirl
pi_69638665
tvo
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Donald Duck held dinsdag 2 juni 2009 @ 17:21:49 #171
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69638793
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69638830
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
Ik las net op cnn.com dat het dan wel mogelijk is om alsnog handmatig te vliegen wat overigens geen probleem zou hoeven zijn voor een getrainde piloot.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:24:55 #173
35237 Nuongirl
pi_69638900
Bijglezen is. Ik hoop, voor de nabestaanden, dat het inderdaad de resten van de airbus zullen zijn. Kunnen ze beginnen met verwerken
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69639115
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chris_eBK op 02-06-2009 17:37:57 ]
pi_69639159
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
quote:
''Onze enige zekerheid is dat het vliegtuig geen noodoproep heeft uitgezonden'', aldus Fillon. Wel zou het toestel in een tijdsbestek van ongeveer drie minuten automatische signalen hebben gestuurd, waaruit zou blijken dat alle systemen het hadden begeven.
Heb het gevoel dat de piloten nog een aardig stukje handmatig hebben gevlogen.
pi_69639370
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:32 schreef Chris_eBK het volgende:
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.
Je was me net voor, ik wilde dit posten:

http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm

Onderaan staat ook wat er je nog overhebt bij Mechanical Backup.

Nog een plaatje om aan te geven hoe groot het zoekgebied wel niet is geweest. Een gebied ter grootte van zo'n beetje heel West-Europa:



[ Bericht 12% gewijzigd door Tourniquet op 02-06-2009 17:53:57 ]
pi_69640397
De brokstukken zouden zich op twee locaties zo'n 60km uit elkaar bevinden. Er zou ook een reddingsvest tussen hebben gelegen. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8079122.stm
pi_69643375
quote:
Col Amaral was also quoted by the Associated Press as saying a life jacket had been spotted amid the debris.
Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
pi_69643453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
Tja, waarschijnlijk is nog niet eens geverifieerd dat het reddingsvest überhaupt wel afkomstig is van een vliegtuig. Want zo een vest is niet heel erg bijzonder om te drijven op een oceaan denk ik. (als je over zeker 5000km² zoekt)
gr gr
pi_69643626
Maar als er staat dat het reddingsvest "amid the debris" gevonden is, lijkt die kans mij toch al een stuk groter.
pi_69643729
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
pi_69643775
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69643813
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
pi_69643856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
pi_69643900
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
pi_69643963
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
pi_69643995
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
En dan moet iedereen als het vliegtuig in een ontcontroleerbare curve naar beneden stort in het donker zijn bootje pakken en naar de uitgang lopen om in mid-air uit het vliegtuig te springen

Plus dat je ticket 3x zo duur wordt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69644011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
Je geeft zelf het antwoord al. Wat het tegenhoudt zijn de kosten. Daarom totaal niet haalbaar.
pi_69644419
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Daarom totaal niet haalbaar.
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:12:15 #190
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69644486
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
Idd. Succes met het openen van de deuren
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69644503
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:13:55 #192
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69644550
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15:11 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69644605
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]


triest hoor.....
Alanis Morisette zei al

'Isnt it ironic? dont you think?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69644636
Of we nemen allemaal een schietstoel...
pi_69645856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder w
het van het?
I had a signature once. It was awful.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2009 @ 20:53:08 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69646326
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
pi_69646416
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:15 schreef NY_Giant het volgende:
Of we nemen allemaal een schietstoel...
Dan krijg je een hoop dode met een dikke bult op de kop.
pi_69647009
Ik ben voor schietstoelen! Leuk idee!
pi_69647023
Ja of we hangen 5 reservevliegtuigen eronder, net als bij boten
gr gr
pi_69647190
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')