abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69639370
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:32 schreef Chris_eBK het volgende:
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.
Je was me net voor, ik wilde dit posten:

http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm

Onderaan staat ook wat er je nog overhebt bij Mechanical Backup.

Nog een plaatje om aan te geven hoe groot het zoekgebied wel niet is geweest. Een gebied ter grootte van zo'n beetje heel West-Europa:

[ Bericht 12% gewijzigd door Tourniquet op 02-06-2009 17:53:57 ]
pi_69640397
De brokstukken zouden zich op twee locaties zo'n 60km uit elkaar bevinden. Er zou ook een reddingsvest tussen hebben gelegen. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8079122.stm
pi_69643375
quote:
Col Amaral was also quoted by the Associated Press as saying a life jacket had been spotted amid the debris.
Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
pi_69643453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
Tja, waarschijnlijk is nog niet eens geverifieerd dat het reddingsvest überhaupt wel afkomstig is van een vliegtuig. Want zo een vest is niet heel erg bijzonder om te drijven op een oceaan denk ik. (als je over zeker 5000km² zoekt)
gr gr
pi_69643626
Maar als er staat dat het reddingsvest "amid the debris" gevonden is, lijkt die kans mij toch al een stuk groter.
pi_69643729
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
pi_69643775
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69643813
quote:

Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
pi_69643856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
pi_69643900
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
pi_69643963
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
pi_69643995
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

En dan moet iedereen als het vliegtuig in een ontcontroleerbare curve naar beneden stort in het donker zijn bootje pakken en naar de uitgang lopen om in mid-air uit het vliegtuig te springen

Plus dat je ticket 3x zo duur wordt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69644011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Je geeft zelf het antwoord al. Wat het tegenhoudt zijn de kosten. Daarom totaal niet haalbaar.
pi_69644419
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Daarom totaal niet haalbaar.
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:12:15 #190
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69644486
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
Idd. Succes met het openen van de deuren
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69644503
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:13:55 #192
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69644550
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15:11 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69644605
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]

triest hoor.....
Alanis Morisette zei al

'Isnt it ironic? dont you think?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69644636
Of we nemen allemaal een schietstoel...
pi_69645856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder w
het van het?
I had a signature once. It was awful.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2009 @ 20:53:08 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69646326
quote:

pi_69646416
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:15 schreef NY_Giant het volgende:
Of we nemen allemaal een schietstoel...
Dan krijg je een hoop dode met een dikke bult op de kop.
pi_69647009
Ik ben voor schietstoelen! Leuk idee!
pi_69647023
Ja of we hangen 5 reservevliegtuigen eronder, net als bij boten
gr gr
pi_69647190
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')