abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69634826
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
wie gaat dat betalen dan?
pi_69634911
Altijd dat geld, er ligt vast wel ergens een koffertje met geld te wachten op die piloot.
pi_69634923
Zo, dat ding is toch nog een stuk verder gevlogen dan ik dacht... En maar goed ook denk ik, want de oceaan zal daar ongetwijfeld een stuk minder diep zijn.
pi_69635026
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:41 schreef fespo het volgende:
google:
http://radar.zhaw.ch/resources/airtraffic.wmv
A display of all commercial air traffic in the world during a 24-hour period. Also depicts daylight/dark. Fascinating! This animation shows all scheduled flights over a 24h period (based on 2008 data). Every day 93,000 flights are starting from approx. 9,000 airports. At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air. This animation was produced by the Institute of Applied Information Technology (InIT), Zurich University of Applied Sciences.
Wat een ontzettend gaaf filmpje is dit trouwens zeg.

Heel mooi om te zien hoe er op één bepaald moment van de dag een enorme stroom vliegtuigen van de VS en Canada richting Europa gaat, en andersom.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:24:35 #160
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69635339
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:02 schreef master111 het volgende:
Als ze nog niet zeker weten of dat echt van het vliegtuig is vlieg je er toch laag over met een f-16 ofzo, moet kunnen lijkt mij, dan hoeven we niet te wachten tot morgen.
Er wordt al met allerlei vliegtuigen daar gezocht. Heeft totaal geen nut om er nog een F16 naartoe te sturen. Bovendien moet dat ding op de handrem vliegen, om wat te kunnen zien. Verder heeft een F16 niet echt de spullen aan boord om naar wrakstukken te gaan zoeken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69635402
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 14:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]



Hoe heb je dat berekend? Die 93.000 vluchten zijn over een tijdspanne van 24 uur he....

Inderdaad een heel tof filmpje!
quote:
At all times there are between 8,000 and 13,000 airplanes in the air.
Dus op elk moment zijn er tussen de 8000 en 13000 vliegtuigen in de lucht. Op elk moment dus.
Als ik nou voor het gemak 150 passagiers per vliegtuig neem, dan lijkt het rekensommetje me makkelijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:05 #162
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:44:28 #163
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_69636216
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 15:58:04 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_69636262
tvp
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 2 juni 2009 @ 16:21:39 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_69636990
quote:
Among them were three young Irish doctors, returning from two-week vacation in Brazil. Aisling Butler's father John paid tribute to his 26-year-old daughter, from Roscrea, County Tipperary.

"She was a truly wonderful, exciting girl. She never flunked an exam in her life — nailed every one of them — and took it all in her stride," he said.

triest hoor.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_69637033
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 15:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Oh, wat luguber zeg. ik weet niet waarom maar stoelen vind ik nog meer impact hebben dan een stukje van de buitenkant van dat ding ofzo.... op die stoelen hebben mensen gezeten toen ze de dood in ogen keken......
ja, echt wat een doodsangsten moeten die mensen hebben uitgestaan? ik hoop voor hun dat ze er niks van gemerkt hebben en opeens dood waren maar dat zal vast wel niet kunnen
pi_69637755
Over de ACARS messages:
quote:
New information provided by sources within Air France suggests, that the ACARS messages of system failures started to arrive at 02:10Z indicating, that the autopilot had disengaged and the fly by wire system had changed to alternate law. Between 02:11Z and 02:13Z a flurry of messages regarding ADIRU and ISIS faults arrived, at 02:13Z PRIM 1 and SEC 1 faults were indicated, at 02:14Z the last message received was an advisory regarding cabin vertical speed. That sequence of messages could not be independently verified.
Bron: avherald.com
pi_69638317
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.

Wellicht hebben de piloten nog een behoorlijke tijd handmatig gevlogen zonder dat er communicatie mogelijk was met de grond en hebben ze gedacht het vliegtuig in Senegal aan de grond te zetten en zijn ze daar de lucht uit gedonderd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:17:35 #170
35237 Nuongirl
pi_69638665
tvo
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  Donald Duck held dinsdag 2 juni 2009 @ 17:21:49 #171
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69638793
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
Ze zijn nog wel erg ver gekomen. Ik zat gisterenavond crashvideo's te kijken, zoals die van de Swiss Air in 1998, en daarin ging op gegeven moment ook de power uit en zei de piloot "we moeten op de hand vliegen", dus dat kan blijkbaar wel.
Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69638830
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
Ik las net op cnn.com dat het dan wel mogelijk is om alsnog handmatig te vliegen wat overigens geen probleem zou hoeven zijn voor een getrainde piloot.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 2 juni 2009 @ 17:24:55 #173
35237 Nuongirl
pi_69638900
Bijglezen is. Ik hoop, voor de nabestaanden, dat het inderdaad de resten van de airbus zullen zijn. Kunnen ze beginnen met verwerken
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_69639115
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chris_eBK op 02-06-2009 17:37:57 ]
pi_69639159
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:21 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die Airbusdingen zijn helemaal fly-by-wire. Als het elektronische systeem kapot is door de blikseminslag hebben ze echt wel een probleem.
quote:
''Onze enige zekerheid is dat het vliegtuig geen noodoproep heeft uitgezonden'', aldus Fillon. Wel zou het toestel in een tijdsbestek van ongeveer drie minuten automatische signalen hebben gestuurd, waaruit zou blijken dat alle systemen het hadden begeven.
Heb het gevoel dat de piloten nog een aardig stukje handmatig hebben gevlogen.
pi_69639370
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:32 schreef Chris_eBK het volgende:
Zie hier voor info over het fly-by-wire systeem, en de verschillende modi (inclusief mechanical backup, voor als niets meer werkt).

Volgens het ACARS bericht ging de modus over naar alternate law, maar dat op zich zou geen probleem moeten zijn.
Je was me net voor, ik wilde dit posten:

http://www.airbusdriver.net/airbus_fltlaws.htm

Onderaan staat ook wat er je nog overhebt bij Mechanical Backup.

Nog een plaatje om aan te geven hoe groot het zoekgebied wel niet is geweest. Een gebied ter grootte van zo'n beetje heel West-Europa:



[ Bericht 12% gewijzigd door Tourniquet op 02-06-2009 17:53:57 ]
pi_69640397
De brokstukken zouden zich op twee locaties zo'n 60km uit elkaar bevinden. Er zou ook een reddingsvest tussen hebben gelegen. http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8079122.stm
pi_69643375
quote:
Col Amaral was also quoted by the Associated Press as saying a life jacket had been spotted amid the debris.
Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
pi_69643453
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:40 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tsja... Dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het reddingsvest ook daadwerkelijk gebruikt is, maar het zet je toch wel aan het denken....
Tja, waarschijnlijk is nog niet eens geverifieerd dat het reddingsvest überhaupt wel afkomstig is van een vliegtuig. Want zo een vest is niet heel erg bijzonder om te drijven op een oceaan denk ik. (als je over zeker 5000km² zoekt)
gr gr
pi_69643626
Maar als er staat dat het reddingsvest "amid the debris" gevonden is, lijkt die kans mij toch al een stuk groter.
pi_69643729
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
pi_69643775
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69643813
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
pi_69643856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Wat veel teveel gewicht+ruimte inneemt, en dus geld kost, om het uberhaupt rendabel te maken voor die kans van 0,00000001% dat zoiets gebeurt.
Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
pi_69643900
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Al die dingen die je opnoemt wegen niet op tegen de kosten die ervoor moeten worden gemaakt. Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder wat dus ook weer extra brandstof kost. Daarnaast zijn de dingen die je noemt ook totaal niet haalbaar.
Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
pi_69643963
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Tja het ligt eraan hoeveel waarde je aan veiligheid hecht. Ik weet ook wel dat dit erg veel geld gaan kosten, maar je dankt god op je blote knieën als er zo'n pakket aanwezig is in het vliegtuig en je bent aan het neerstorten...
Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
pi_69643995
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
En dan moet iedereen als het vliegtuig in een ontcontroleerbare curve naar beneden stort in het donker zijn bootje pakken en naar de uitgang lopen om in mid-air uit het vliegtuig te springen

Plus dat je ticket 3x zo duur wordt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69644011
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Alles is haalbaar. Straks sturen we mensen naar Mars en dan ga jij me vertellen dat het niet haalbaar is om een pakketje voor elke passagier te maken?

Enige dat het tegenhoudt zijn uiteraard de kosten.
Je geeft zelf het antwoord al. Wat het tegenhoudt zijn de kosten. Daarom totaal niet haalbaar.
pi_69644419
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Daarom totaal niet haalbaar.
Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:12:15 #190
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69644486
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
Idd. Succes met het openen van de deuren
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69644503
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zie je het al voor je, 200 mensen die 1 voor 1 uit een vliegtuig springen die aan het neerstorten is? Dat gaat nooit lukken want je zit in een drukcabine.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:13:55 #192
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_69644550
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:10 schreef Omniej het volgende:

[..]

Überhaupt niet haalbaar... Je kunt toch niet even met honderden mensen uit een neerstortend vliegtuig gaan parachutespringen?

Nog afgezien van de paniek die in zo'n vliegtuig ontstaat (mensen zullen elkaar dood pletten om maar als eerste buiten te zijn)...
Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:15:11 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_69644605
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 16:21 schreef deedeetee het volgende:

[..]


triest hoor.....
Alanis Morisette zei al

'Isnt it ironic? dont you think?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_69644636
Of we nemen allemaal een schietstoel...
pi_69645856
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het van het vliegtuig is een stuk zwaarder w
het van het?
I had a signature once. It was awful.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 juni 2009 @ 20:53:08 #196
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69646326
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:50 schreef Saekerhett het volgende:
Als je dit soort verhalen leest, zou je toch eigenlijk gaan denken aan een compleet nieuw systeem.... Elke passagier aan boord heeft een eigen parachute onder de stoel met ingebouwde opblaasbare boot. In elk van deze pakketten zit een zender in waar de locatie 2 meter nauwkeurig van kan worden vastgesteld. De vliegtuigen zijn zo ontworpen dat deze bij compleet falen van de motor en elektronica nog een aantal minuten laag boven het water kunnen zweven (kan met behulp van flaps etc...)

Ik denk dat je hiermee driekwart van alle doden in geval van een vliegramp kunt verminderen.
pi_69646416
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:15 schreef NY_Giant het volgende:
Of we nemen allemaal een schietstoel...
Dan krijg je een hoop dode met een dikke bult op de kop.
pi_69647009
Ik ben voor schietstoelen! Leuk idee!
pi_69647023
Ja of we hangen 5 reservevliegtuigen eronder, net als bij boten
gr gr
pi_69647190
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
pi_69647303
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Wellicht een parachute-boot Uitvinding van de eeuw.
pi_69647364
Gewoon helemaal niet meer vliegen

Maar goed wel ernstig wat er gebeurt is
pi_69647442
Of het systeem dat je oa in een cirrus vind maar dan groter:



Voor dat drijven moeten we dan ook nog een oplossing vinden.

Verders:
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_69647471
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:13 schreef Ghazi het volgende:

[..]

Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
Dan krijg je alleen van die lullige situaties als de valluiken per ongeluk openen.
pi_69647556
Wel grappig, hier een artikel over parachutes in vliegtuigen (net over de helft van de pagina): http://www.xs4all.nl/~kijkweb/kijkaan/vliegen/vliegext.htm . Die reacties ook van mensen... Airbags onder het vliegtuig bijvoorbeeld.

En hier een stukje over hoe je een vrije val zou 'kunnen' overleven: http://www.greenharbor.com/fffolder/carkeet.html . Beetje vaag verhaal wel trouwens.
pi_69647766
Niet zo hoog vliegen scheelt ook al een boel
*****Kraak........
pi_69648060
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:24 schreef kraakvandaal het volgende:
Niet zo hoog vliegen scheelt ook al een boel
een boel brandstof en geld ja
gr gr
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:33:51 #208
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69648244
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:30 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

een boel brandstof en geld ja
Nee, des te hoger, des te goedkoper
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69648305
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:33 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Nee, des te hoger, des te goedkoper
zeg je nou omdat je het niet meent?
gr gr
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:36:13 #210
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69648346
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:35 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

zeg je nou omdat je het niet meent?
Nee.
Vet filmpje trouwens dat eerder gepost is.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69648470
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:33 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Nee, des te hoger, des te goedkoper
Dan is de afstand toch groter?
*****Kraak........
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:42:34 #212
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69648611
Hier staat het een en ander uitgelegd:
http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=374
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69649165
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
pi_69649283
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
Ben je nou zo dom of doe je net alsof?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 22:06:57 #215
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69649607
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn

Anders gooien we gewoon wat kattenbakgrit in de zee. Zijn we gelijk van dat water af.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69652180
Braziliaanse minister bevestigt vondst ramptoestel

RIO DE JANEIRO - De Braziliaanse minister van Defensie heeft bevestigd dat het bij de eerder dinsdag aangetroffen wrakdelen in de Atlantische Oceaan om brokstukken van een neergestort toestel van Air France gaat. Volgens bewindsman Nelson Jobim bestaat er geen twijfel.

Hij zei dat bij een bezoek aan nabestaanden van de 58 Braziliaanse inzittenden van het ramptoestel, die zich ophouden in een hotel in Rio de Janeiro.
pi_69652253
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.

Brrrr.... stel je voor dat je in een neerstortend vliegtuig zit en je nog eens 10 kilometer naar beneden plettert voor je in de oceaan lazert. En dan nog, al zou je het overleven, dan lig je daar... met nog eens 4 km diepte onder je. Heb je een beetje geluk, dan is het ook nog eens noodweer en slaat de bliksem in je donder zodat je meteen katjeflik bent of verzuip je in no-time. Lijkt me dan nog de beste optie.
pi_69652337
Hopen dan maar dat ze de blackbox vinden. Want het klinkt hard, maar elke vliegtuigcrash geeft alle volgende reizigers weer wat minder kans op een ongeluk, omdat onderzocht kan worden wat de oorzaak was en hoe het te voorkomen is.
pi_69652407
Al die mensen hier die paranoia worden omdat er een vliegtuig neerstort.

Relativeer het eens ofzo, een willekeurige dag de straat op stappen/rijden is statistisch veel gevaarlijker dan een vliegtuig instappen.. En wat Maarten van Rossum gisteren mooi zei: alle verkeersdoden van het afgelopen pinksterweekend krijgen toch ook niet al deze media aandacht? Natuurlijk wekt een vliegtuigramp meer emoties op, maar dan nog, relativeer het gewoon..
pi_69652465
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.

Brrrr.... stel je voor dat je in een neerstortend vliegtuig zit en je nog eens 10 kilometer naar beneden plettert voor je in de oceaan lazert. En dan nog, al zou je het overleven, dan lig je daar... met nog eens 4 km diepte onder je. Heb je een beetje geluk, dan is het ook nog eens noodweer en slaat de bliksem in je donder zodat je meteen katjeflik bent of verzuip je in no-time. Lijkt me dan nog de beste optie.
............................
pi_69652667
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:25 schreef Palomar het volgende:
Hopen dan maar dat ze de blackbox vinden. Want het klinkt hard, maar elke vliegtuigcrash geeft alle volgende reizigers weer wat minder kans op een ongeluk, omdat onderzocht kan worden wat de oorzaak was en hoe het te voorkomen is.
Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.

Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel. Wat een gare kist was dat zeg. Verrotte Airco waardoor het om en nabij 40 graden in dat ding was en de druppels in je nek vielen en als klap op de vuurpijl nog een landing op Schiphol waarbij we vlak boven de grond nog even naar links kantelden door de harde wind. Vleugel leek bijna de grond te gaan raken, maar piloot trok hem nog net recht. Stewardessen van Arke-fly die met ons mee vlogen slaakten gewoon kreten van angst.

Had toen flink wat gedronken voor ik instapte, maar denk niet dat ik weer in dat ding zou stappen. Toen moest ik wel, aangezien het toestel van Arke-fly het liet afweten. Had er 54 uur vertraging opzitten en wilde eigenlijk wel naar huis na al die onzekerheid. Nee.... Vliegen is niet mijn hobby, helaas ontkom je er niet aan als je wat van de wereld wilt zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2009 23:51:18 ]
pi_69652704
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:29 schreef sander89 het volgende:

[..]


Slaat deze reactie op die vacuumtunnel?
pi_69653217
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:39 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dan is de afstand toch groter?
Hoog-->Lage dichtheid-->minder weerstand-->lager verbruik bij dezelfde snelheid.
pi_69654019
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:58 schreef byah het volgende:

[..]

Ben je nou zo dom of doe je net alsof?
Ik ben zo dom.
pi_69654065
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.
Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.
pi_69654236
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.
In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.

http://dsc.discovery.com/(...)ive/interactive.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel

Ooit komt ie er misschien nog wel.

Overigens heb ik het over een trans-atlantische verbinding. Jij hebt het over een trans-pacifische verbinding.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 00:38:15 ]
pi_69654568
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.

http://dsc.discovery.com/(...)ive/interactive.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel

Ooit komt ie er misschien nog wel.

Overigens heb ik het over een trans-atlantische verbinding. Jij hebt het over een trans-pacifische verbinding.
Ik ben die aflevering (Extreme Engineering S01E03) effe aan het downloaden en ga hem zo kijken
pi_69654619
Veel plezier ermee...
  woensdag 3 juni 2009 @ 03:33:08 #230
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_69655273
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.

Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel. Wat een gare kist was dat zeg. Verrotte Airco waardoor het om en nabij 40 graden in dat ding was en de druppels in je nek vielen en als klap op de vuurpijl nog een landing op Schiphol waarbij we vlak boven de grond nog even naar links kantelden door de harde wind. Vleugel leek bijna de grond te gaan raken, maar piloot trok hem nog net recht. Stewardessen van Arke-fly die met ons mee vlogen slaakten gewoon kreten van angst.

Had toen flink wat gedronken voor ik instapte, maar denk niet dat ik weer in dat ding zou stappen. Toen moest ik wel, aangezien het toestel van Arke-fly het liet afweten. Had er 54 uur vertraging opzitten en wilde eigenlijk wel naar huis na al die onzekerheid. Nee.... Vliegen is niet mijn hobby, helaas ontkom je er niet aan als je wat van de wereld wilt zien.
Tja...die TriStars vallen nog wel mee als je ooit in oude DC-10 hebt gevlogen waarvan de binneste ramen kapot zijn en op de terug weg een dag vertraging had om het landinggestel in elkaar geklapt was en gerepareerd moest worden.

On topic:

Het blijft apart dat een modern toestel zoals de Airbus zomaar uit de lucht kan knallen....zelfs in zeer slecht weer. Moderne toestellen zijn zelfs vrij goed beschermd tegen onweer.

[ Bericht 0% gewijzigd door breaky op 03-06-2009 04:39:57 ]
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_69656066
Al die mazzelaars die roepen dat God ze hebben behoed voor de dood. Gelukkig hebben die lui die gecrashd zijn wel gekregen wat ze verdienden van God.
pi_69656131
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."

Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!

Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
pi_69656288
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."

Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!

Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.
pi_69656353
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:54 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.
Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:34:17 #235
215628 woid
let's get Friendly
pi_69656910
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."

Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!

Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
politiek ?!? ja schande dat hier gewoon een feit wordt genoemd.
  woensdag 3 juni 2009 @ 09:44:21 #236
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69657081
Boeiend. Stel je niet zo aan zeg.
2000 light years from home
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:32:41 #237
215628 woid
let's get Friendly
pi_69658114
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 09:44 schreef Merkie het volgende:
Boeiend. Stel je niet zo aan zeg.
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:33:43 #238
67385 ROG
Go on, say it.
pi_69658150
Precies, dit is (correct me if I'm wrong) het grootste incident sinds 2001 qua doden in de luchtvaart?
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:34:08 #239
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69658158
Had het niet tegen jou .
2000 light years from home
  woensdag 3 juni 2009 @ 10:38:11 #240
215628 woid
let's get Friendly
pi_69658282
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:34 schreef Merkie het volgende:
Had het niet tegen jou .
ah.. dus jij vindt het ook een dood gewoon woord
pi_69658955
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 08:58 schreef indahnesia.com het volgende:

Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.
Ach gut.
  woensdag 3 juni 2009 @ 11:08:14 #242
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_69659126
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 10:33 schreef ROG het volgende:
Precies, dit is (correct me if I'm wrong) het grootste incident sinds 2001 qua doden in de luchtvaart?
quote:
[12nov01] Een Airbus A300 met bestemming Dominicaanse Republiek stort neer op de New Yorkse woonwijk Queens. Het vliegtuig vervoert 251 passagiers en 9 bemanningsleden. Alle inzittenden en 5 mensen op de grond komen om.
http://nl.wikipedia.org/wiki/American_Airlines-vlucht_587
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_69660011
Al pics ergens ?
  woensdag 3 juni 2009 @ 12:02:22 #244
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_69660799
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel.
Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_69662690
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 12:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.
Ik heb begrepen dat Luzair maar over 1 vliegtuig beschikt en dat is toevallig die Tristar. Dat het een Tristar was waarmee ik terugvloog is iig zeker. Kan niet missen dat het dat brakke ding was. Maar goed, als jij zegt dat het niet zo is, dan wil ik wel een bewijs zien. Bron?

lees even dit:
quote:
gwb schreef op 2008-12-02 om 01:34:37
Beste AWS, de Luzair Tristar (daarin ben ik van Fortaleza naar a,dam gevlogen)staat nog steeds niet op de zwarte lijst.
Dat zou volgens de EU een blamage zijn voor een EU land (Portugal)maar de vergunning is ingetrokken zodat ze idd niet meer vliegen. Ditzelfde is gebeurd bij een griekse en spaanse mij. Dit hele gebeuren is een grote schande! En er speelt nog veel meer! Alles wat ik tot nu toe geschreven heb over Arke, EU, geschillencommissie etc etc is gewoon de waarheid en niets anders.Zelfde verhaal IVW, ook een lachertje! Siem Reap cq Bangkok Air op de zwarte lijst?? Belachelijk als er nog zo veel EU rotzooi rondvliegt die de hand boven het hoofd gehouden word door diezelfde EU. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze oude schroothopen van Arke bij een ECHTE controle door de mand vallen! En ik zal maar niet vertellen over deze "vlucht" met Luzair. Nogmaals Arke is een grote schande!
Bron: http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=ervaring&eid=2160
Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.

Sorry voor het offtopic geblaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 13:09:53 ]
  woensdag 3 juni 2009 @ 13:12:47 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_69662810
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Sorry voor het offtopic geblaat.
Ja, ontopic weer graag.
pi_69663666
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.

Sorry voor het offtopic geblaat.
Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 juni 2009 @ 13:45:15 #248
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_69663739
5 Dagen voor de crash een bommelding voor een vlucht vanuit Argentinie....
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 13:50:29 #249
236264 crew  capricia
pi_69663913
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
5 Dagen voor de crash een bommelding voor een vlucht vanuit Argentinie....
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69664031
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:43 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.
Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
Ik las dat er 2 marokkanen aan boord waren



[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2009 13:55:24 ]
pi_69664813
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
lijkt me sterk omdat het dan vast al wel was opgeeist door een organisatie of iets...
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 14:19:57 #252
236264 crew  capricia
pi_69664846
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:19 schreef Mestras het volgende:

[..]

lijkt me sterk omdat het dan vast al wel was opgeeist door een organisatie of iets...
Dat opeisen is geen verplichting of zo hoor...


Denk alleen dat je de mogelijkheid van een aanslag niet zomaar kunt wegstrepen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69665326
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt.
De vorige keer dat er een Tristar op Schiphol kwam van Luzair kwam de IVW aanlopen en die keurde dat ding vervolgens af.

Echt... die kisten zijn tot op het bot versleten.
pi_69665807
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
Die melding was er ja:
quote:
Air France CEO Pierre-Henri Gourgeon said the plane encountered stormy weather and strong turbulence at 11 p.m. and shortly thereafter sent out an automatic message reporting a "loss of pressure and a failure of the electrical system."
pi_69665866
tvp
pi_69665923
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:50 schreef Omniej het volgende:

[..]

Die melding was er ja:
[..]
Maar die loss of pressure is wel onduidelijk.
Bedoelen ze daar drukverlies in de cabine mee of drukverlies in bijvoorbeeld 1 van de hydraulische kabels die de roeren aanstuurt.
gr gr
pi_69666554
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 13:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

...

Ik las dat er 2 marokkanen aan boord waren


Hier wordt ook al over de Marokkanen gespeculeerd: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/Air-France-kreeg-bommelding-binnen.htm?forum=194968&showall=true . Wellicht wat voorbarig...
  woensdag 3 juni 2009 @ 15:42:48 #258
104871 remlof
Europees federalist
pi_69667699
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 15:13 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Hier wordt ook al over de Marokkanen gespeculeerd: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buitenland/Air-France-kreeg-bommelding-binnen.htm?forum=194968&showall=true . Wellicht wat voorbarig...
Dat gaat over een bommelding vijf dagen eerder voor een vlucht van Buenos Aires naar Parijs. Er staat daar niets over de marokkanen aan boord van vlucht 447.

edit: ow wacht, in de reacties van de bezoekers ja
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 15:46:48 #259
236264 crew  capricia
pi_69667875
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 14:54 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Maar die loss of pressure is wel onduidelijk.
Bedoelen ze daar drukverlies in de cabine mee of drukverlies in bijvoorbeeld 1 van de hydraulische kabels die de roeren aanstuurt.
Dat weet ik ook niet. Maar ik denk aan lost of pressure in het gehele vliegtuig, niet aan 1 kabel. Dat lijkt me te weinig om automatisch melding van te maken.
Met "lost of pressure" denk ik aan een gat ergens in het vliegtuig. Of een laadklep wat losgeschoten is of zo.
Alleen maar giswerk, want ik weet natuurlijk ook niet meer dan jullie.

Het is gewoon te vroeg om dingen uit te sluiten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:03:23 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69668667
Volgens mij hebben ze het altijd wel over 'cabin-pressure' als ze daarop doelen en niet zomaar 'pressure'.
***
pi_69669782
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:03 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij hebben ze het altijd wel over 'cabin-pressure' als ze daarop doelen en niet zomaar 'pressure'.
Zou kunnen, maar zoals Capricia al zei is een loss of pressure in één kabeltje o.i.d. waarschijnlijk niet voldoende voor een automatische melding. Uiteraard heb ik geen idee tot hoe ver die automatische meldingen gaan hoor, misschien dat het meest lullige probleem inderdaad al automatisch gemeld wordt, maar eerlijk gezegd denk ik dat alleen het verlies van cabin pressure (of een vergelijkbaar groot probleem) het vermelden waard is.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:39:06 #262
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_69670147
De kans op een aanslag is er wel degeljk denk ik..

want het schijnt dat er wat kleine wrakstukken kilometers van elkaar zijn gevonden en dat er een olie/kerosine spoor van 20kn is gevonden.

dat zou kunnen zijn omdat het vliegtuig is ontploft dus..

pi_69670399
Op NU staat nu trouwens dat ze een 7 meter groot wrakstuk hebben gevonden.

BRASILIA - Een patrouillevliegtuig van de Braziliaanse luchtmacht heeft in de Atlantische Oceaan een 7 meter groot wrakstuk van het maandag neergestorte Air Francevliegtuig ontdekt.

Meer...
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 16:59:58 #264
8781 crew  Frutsel
pi_69670892
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:39 schreef SoldMayor het volgende:
De kans op een aanslag is er wel degeljk denk ik..

want het schijnt dat er wat kleine wrakstukken kilometers van elkaar zijn gevonden en dat er een olie/kerosine spoor van 20kn is gevonden.

dat zou kunnen zijn omdat het vliegtuig is ontploft dus..

De kans is aanwezig, maar de kans dat het bijv de bliksem was lijkt me groter
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:04:13 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69671057
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De kans is aanwezig, maar de kans dat het bijv de bliksem was lijkt me groter
ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 juni 2009 @ 17:06:50 #266
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_69671168
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Werd ook gezegd op BBC, combi van onweer, onwijze turbulentie door zware storm en een mogelijk technische fout.
pi_69672170
Kan een blikseminslag misschien fysieke schade hebben veroorzaakt aan de romp oid? Want een scheurtje op de verkeerde plaats en zo'n vliegtuig kan in 1 keer uit elkaar scheuren. Wat weer kan verklaren waarom de piloten het niet hebben zien aankomen en het vliegtuig in 1 keer weg was.

Hopelijk is erop de voice recorder nog iets opgenomen waaruit kan blijken wat er gebeurd is. Als die niet door de blikseminslag gesloopt is.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 17:43:57 #268
236264 crew  capricia
pi_69672319
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:06 schreef GotC het volgende:
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Werd ook gezegd op BBC, combi van onweer, onwijze turbulentie door zware storm en een mogelijk technische fout.
Dat is wel vaak wat ik zie op "Aircrash investigation"...dat er vaak meerdere factoren leiden tot een crash. In dit geval zou je verwachten dat het vliegtuig om de zwaarste depressie qua weer heen zou vliegen, om de heftigste turbulentie te omzeilen. Niet alleen voor het vliegtuig zelf, maar vooral voor het welbehagen van de passagiers.
Als de 'buienradar' aan boord het bijv. begeven zou hebben, dan is dat een eerste factor waarom het mis gegaan is. Daarna dus de heftige turbulentie en storm en bliksem...dat zou van een extra klein mankementje een groot drama kunnen maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_69673362
Zullen nu ook wel snel denk ik filmpjes/foto's van de wrakstukken komen lijkt mij?
............................
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:33:41 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69673626
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald
Dat idd.
Het is bekend dat ze echt in heel zwaar weer zaten. Het zou wel heel toevallig zijn als die terroristen ook precies dan nog eens die bom af lieten gaan...

Turbulentie met als evt. gevolg schade/technische storing.
***
pi_69673756
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_69674216
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Ik zou niet weten waar 'ie anders zou moeten liggen...
  woensdag 3 juni 2009 @ 18:55:09 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69674265
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Ze hebben een stuk van 7 meter gevonden...
Dat betekent dat er op z'n minst een gat van 7 meter in de romp zit.

Ik denk dat het best een goeie gok is dat het wrak op de bodem van de zee ligt.
Voor zover je van 'het wrak' kan spreken, want goeie kans dat er nog heel veel meer stukken van 7 meter gevonden worden.
***
pi_69674311
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:37 schreef Samson het volgende:
ik ben benieuwd wat er nu echt gebeurd is. Ze denken nu toch dat ie al op de bodem van de zee ligt?
Dat vliegtuig is plotseling gestopt met vliegen vermoed ik zo, anders had ie wel ergens geland.
  Moderator woensdag 3 juni 2009 @ 19:46:33 #275
8781 crew  Frutsel
pi_69676169
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:04 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk de turbulentie eigenlijk, bliksem heeft al 40 jaar geen vliegtuig neergehaald
Lightning blamed for downed Iranian plane (2001)



Maar je hebt idd gelijk, de storm an sich en/of de turbulentie lijkt een logische oorzaak
pi_69676871
Het betreffende vliegtuig is betrokken geweest bij een botsing met een ander vliegtuig op Charles de Gaulle tijdje geleden. En er is dit weekend bij AF een bommelding binnengekomen maar dan voor een andere vlucht (waarom dat erbij werd verteld weet ik ook niet), hoorde ik net op de radio
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:17:33 #277
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_69677309
quote:
Neil Warrior - Director of Public Relations - Mazda Europe



“Our entire company is shocked and saddened by this terrible news,” said Jeff Guyton, President and CEO of Mazda Motor Europe.

“It simply isn’t enough to say Neil will be sorely missed. This loss goes deeper than that, because someone like Neil cannot be replaced. He was a warm, kind and fun person who will never be forgotten by those who knew him. Our hearts go out to his father, sister and brother. We want them to know that it was a privilege to have had Neil as our colleague and friend.”
quote:
Erich W. Heine - President, Executive Council, ThyssenKrupp - CSA



Member of the Executive Board since February 1, 2006.

Erich Walter Heine, member of the Executive Board of ThyssenKrupp Steel AG and responsible for the major projects in Brazil and the USA lost his life on June 1, 2009 when an Air France aircraft crashed over the Atlantic. The ThyssenKrupp Group and ThyssenKrupp steel AG mourn the loss of Erich Walter Heine and extend their deepest sympathies to his family.

“In Erich Heine we are losing an esteemed colleague who did outstanding work for the ThyssenKrupp Group. Our thoughts are with his family at this time of great sadness,” said Dr. Ekkehard Schulz, Chairman of the Executive Board of ThyssenKrupp AG. Erich Heine leaves a wife and three small children.
Gecondoleerd.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:24:36 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69677545
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze hebben een stuk van 7 meter gevonden...
Dat betekent dat er op z'n minst een gat van 7 meter in de romp zit.

Ik denk dat het best een goeie gok is dat het wrak op de bodem van de zee ligt.
Voor zover je van 'het wrak' kan spreken, want goeie kans dat er nog heel veel meer stukken van 7 meter gevonden worden.
ik denk dat je over een kilometertje of 20-25, kleine stukjes terug zult vinden op de bodem, meer niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:28:56 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_69677684
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:24 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat je over een kilometertje of 20-25, kleine stukjes terug zult vinden op de bodem, meer niet
Agree.
Het ging me erom dat dat 'de bodem van de zee' iig wel juist zou zijn.
***
pi_69678005
De kist is in 2006 betrokken geweest bij een ground collision, ze kwam met haar vleugel tegen een staart aan. Misschien is er bij de inspectie iets over het hoofd gezien (structual damage) en was deze turbulente vlucht de spreekwoordelijke druppel.....100% speculatie overigens.
pi_69678012
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 17:39 schreef Palomar het volgende:


Hopelijk is erop de voice recorder nog iets opgenomen waaruit kan blijken wat er gebeurd is. Als die niet door de blikseminslag gesloopt is.
quote:
Frankrijk zet onderzeeërs in om het wrak te vinden, maar de kans dat de zwarte dozen ooit boven water komen is zeer klein, zei de directeur van het Franse onderzoeksbureau voor de luchtvaart, Paul Louis Arslanian.

Oorzaak
De twee zwarte dozen in het vliegtuig bevatten gegevens over de snelheid en de hoogte van het toestel, evenals gesprekken die in de cockpit zijn gevoerd. Die informatie kan onderzoekers helpen de oorzaak van de crash te achterhalen.

http://www.nu.nl/algemeen(...)fers-vliegcrash.html
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
pi_69678137
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 18:24 schreef sander89 het volgende:
Zullen nu ook wel snel denk ik filmpjes/foto's van de wrakstukken komen lijkt mij?
ben ook wel benieuwd daarnaar
  woensdag 3 juni 2009 @ 20:49:51 #283
3185 Adelante
To let it go now
pi_69678430
Wel netjes dat de familieleden per boot naar de rampplek mogen om daar afscheid te kunnen nemen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_69678816
http://edition.cnn.com/20(...)ndex.html#cnnSTCText

foto van olievlekken in zee, nabij de plek waar het vliegtuig waarschijnlijk is neergestort
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:13:50 #285
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69687545
Vind het wel raar dat er nog geen lichamen gevonden zijn. Die gaan toch drijven ?
2000 light years from home
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:16:46 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_69687619
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 00:13 schreef Merkie het volgende:
Vind het wel raar dat er nog geen lichamen gevonden zijn. Die gaan toch drijven ?
nee die zinken wel hoor als ze van 10k hoog vallen, blijft niet veel van over + haaien enzo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Donald Duck held donderdag 4 juni 2009 @ 00:17:31 #287
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69687636
En als de romp nog intact was zijn ze gewoon mee de verre diepte ingesleurd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_69688640
quote:
PARIJS - Brokstukken van het maandag neergestorte vliegtuig van Air France liggen verspreid over een afstand van meer dan 300 kilometer. Dat wijst erop dat het toestel al op grote hoogte in stukken uiteen is gevallen.

Dat meldde de Franse krant Le Figaro woensdagavond op basis van bronnen rond het onderzoek naar de ramp.

Dit kan volgens de krant betekenen dat het toestel in volle vlucht is ontploft. Zoiets kan gebeuren door extreme weersomstandigheden, door luchtdrukverlies in het vliegtuig of door een terroristische aanslag.

Ook bij het PanAm-toestel dat in 1988 na een bomexplosie neerstortte op het Schotse plaatsje Lockerbie lagen de brokstukken verspreid over een gebied van honderden vierkante kilometers.

De Braziliaanse minister van Defensie, Nelson Jobim, zei woensdag op zijn beurt dat de mogelijkheid van een explosie in de lucht wellicht moet worden uitgesloten.

Dit omdat in de Atlantische Oceaan grote vlekken met onverbrande kerosine zijn gevonden.
© ANP
Toen ik dat nieuwsbericht zag moest ik wel gelijk aan dit denken. http://nl.wikipedia.org/wiki/China_Airlines-vlucht_611



Zou het dan zo kunnen zijn dat er verborgen gebreken aan het toestel zaten en dat die blikseminslag/turbulentie de spreekwoordelijke emmer deed overlopen? Grote verschil is dat dit nog een relatief jong toestel is vergeleken met de oude Boeing van CI.
pi_69689180
Toch misschien een bom?
............................
pi_69689463
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:12 schreef F04 het volgende:
Zou het dan zo kunnen zijn dat er verborgen gebreken aan het toestel zaten en dat die blikseminslag/turbulentie de spreekwoordelijke emmer deed overlopen? Grote verschil is dat dit nog een relatief jong toestel is vergeleken met de oude Boeing van CI.
Een jong toestel inderdaad, maar het vliegtuig is blijkbaar al wel eerder betrokken geweest bij een botsing op de grond, waarbij dat 'verborgen gebrek' zou kunnen zijn ontstaan. Wellicht is er toen iets heel kleins kapot gegaan (of op z'n minst verzwakt) en heeft het vliegtuig misschien nog wel probleemloos honderden vluchten kunnen maken, totdat de blikseminslag/turbulentie deze week inderdaad de genadeklap gaf.

Is zoiets het geval, en ontstaat er bijvoorbeeld een scheur(tje) in de romp, dan kan dat vrij desastreus zijn natuurlijk... Aan een bom zou ik niet meteen willen denken eigenlijk, ook al blijft dat nog wel een mogelijkheid.

Edit: Ah, ik had jouw linkje nog niet meteen bekeken.
quote:
Het laatste rapport van het onderzoek stelde dat metaalmoeheid, te wijten was aan het inadequaat onderhoud na een eerder voorval, de waarschijnlijke oorzaak van het ongeluk was.
Nou ja, als dat dus met die China Airlines vlucht is gebeurd, lijkt dat me nu ook een behoorlijk realistisch scenario inderdaad.
pi_69689517
De Franse verantwoordelijke van het onderzoek naar de oorzaken van de crash liet vanavond in het journaal los dat het bij die automatische berichten van niet-functionerende instrumenten niet om slechts een paar apparaten ging, maar om pagina's en pagina's!!

Voor de rest gaf hij aan dat het nog wel enige dagen ging duren voor ze een begin met hypotheses zouden kunnen gaan maken; voorlopig wilde hij alleen nog maar kwijt dat ze puur met het verzamelen van informatie bezig waren. (Logisch natuurlijk.)
 FR
pi_69689526
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 02:07 schreef sander89 het volgende:
Toch misschien een bom?
Of wie weet wel een mislukte legeroefening met een verdwaald raketje ofzo?....
(Mocht dat het zijn, dan krijgen we dat de eerste 20 jaar toch niet te horen...
 FR
pi_69689543
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 20:04 schreef byah het volgende:
Het betreffende vliegtuig is betrokken geweest bij een botsing met een ander vliegtuig op Charles de Gaulle tijdje geleden. En er is dit weekend bij AF een bommelding binnengekomen maar dan voor een andere vlucht (waarom dat erbij werd verteld weet ik ook niet), hoorde ik net op de radio
Ja, een paar dagen eerder voor een vlucht vanuit Argentinië naar Parijs.
Er is toen niets gevonden.
 FR
  donderdag 4 juni 2009 @ 04:59:16 #294
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_69689636
Echt afschuwelijk. Dat is toch je ergste nachtmerrie Ik stap over een paar uur ook op het vliegtuig, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt... had dit misschien beter niet kunnen lezen, maarja.
pi_69689707
Verborgen gebreken? Lijkt me stug dat die ervoor kunnen zorgen dat een heel vliegtuig compleet uit elkaar valt op 12 kilometer hoogte. Volgens mij wordt het scenario van een aanslag angsvallig stilgehouden.
pi_69689724
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 04:59 schreef Eva4Evah het volgende:
Echt afschuwelijk. Dat is toch je ergste nachtmerrie Ik stap over een paar uur ook op het vliegtuig, moet er niet aan denken dat zoiets gebeurt... had dit misschien beter niet kunnen lezen, maarja.
Mijn ergste nachtmerrie is het niet, ik was niet aan boord van dat toestel en ben ook geen nabestaande. Had wel een slechte nachtrust overigens, niet gerelateerd aan vliegen. Morgen stap ik gewoon weer aan boord van het vliegtuig, zonder er verder bij na te denken.
pi_69689750
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 06:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Verborgen gebreken? Lijkt me stug dat die ervoor kunnen zorgen dat een heel vliegtuig compleet uit elkaar valt op 12 kilometer hoogte. Volgens mij wordt het scenario van een aanslag angsvallig stilgehouden.
Wow, dat je dat zomaar kan voelen aan je natte vinger, wat goed! Van Vollenhoven is straks ook maar mooi werkloos... Kijk eens wat vaker naar dingen als Air Crash Investigation, steek je nog wat van op.
pi_69689812
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 06:47 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Wow, dat je dat zomaar kan voelen aan je natte vinger, wat goed! Van Vollenhoven is straks ook maar mooi werkloos... Kijk eens wat vaker naar dingen als Air Crash Investigation, steek je nog wat van op.
Ik zei alleen dat het 'me stug lijkt' toch? En gaf daar alleen mijn mening over. Die herhaling van de herhaling heb ik nu wel gezien.

Mijn vinger is overigens droog, vriendin is buiten de deur namelijk.
pi_69689834
Tevens is het zo dat er hier in de buurt een Brit woont die 20 jaar als vliegtuig-mechanic gewerkt heeft. Die zei ook dat het best een 'plotselinge ontploffing' kan zijn geweest, gebaseerd op de feiten die nu bekend zijn. "Maar ik ben geen helderziende, er missen nog veel feiten" zei hij er ook bij. Kans is aanwezig, terwijl deze geheel weggewuifd wordt door alle betrokkenen. Erg slecht naar mijn mening.
pi_69690272
Ze zeiden juist dat het kerosine-spoor op zee een aanwijzing is dat het toestel in z'n geheel in zee is gestort.
pi_69690382
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 08:07 schreef Tourniquet het volgende:
Ze zeiden juist dat het kerosine-spoor op zee een aanwijzing is dat het toestel in z'n geheel in zee is gestort.
Maar dat is niet zo, want dan liggen de wrakstukken niet over 300 km lengte verspreid, en dat is wel het geval nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')