Wellicht een parachute-bootquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Dan krijg je alleen van die lullige situaties als de valluiken per ongeluk openen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 20:13 schreef Ghazi het volgende:
[..]
Je kan toch een valluik maken onder elke stoel?
een boel brandstof en geld jaquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:24 schreef kraakvandaal het volgende:
Niet zo hoog vliegen scheelt ook al een boel
Nee, des te hoger, des te goedkoperquote:
Nee.quote:
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijnquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:11 schreef vanhal het volgende:
Nee geen schietstoel, maar een schiet bank! Of beter nog, we schieten alle stoelen in 1 keer de lucht in! Geven we de vliegtuigen net zo'n dak-open-klap constructie als wat de spaceshuttle had.
Nu nog even verzinnen wat we met die weggeschoten mensen doen zo midden op zee. Maar ach, dat lossen we dan later wel weer op.
Ben je nou zo dom of doe je net alsof?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een zendertje meegeven. Er kan dan vast wel binnen een uur een helikopter zijn
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.
Brrrr.... stel je voor dat je in een neerstortend vliegtuig zit en je nog eens 10 kilometer naar beneden plettert voor je in de oceaan lazert. En dan nog, al zou je het overleven, dan lig je daar... met nog eens 4 km diepte onder je. Heb je een beetje geluk, dan is het ook nog eens noodweer en slaat de bliksem in je donder zodat je meteen katjeflik bent of verzuip je in no-time. Lijkt me dan nog de beste optie.
Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:25 schreef Palomar het volgende:
Hopen dan maar dat ze de blackbox vinden. Want het klinkt hard, maar elke vliegtuigcrash geeft alle volgende reizigers weer wat minder kans op een ongeluk, omdat onderzocht kan worden wat de oorzaak was en hoe het te voorkomen is.
Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het wordt tijd voor een trans-atlantische vacuumtunnel waar supersonische treinen doorheen razen.
In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.quote:Op woensdag 3 juni 2009 00:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lekker met al die aardbevingen. Ik zie het al voor me, een verbinding van Los Angeles naar Tokio, lekker door die bewegende platen. 1 scheurtje en die hele tunnel is naar de klote.
Ik ben die aflevering (Extreme Engineering S01E03) effe aan het downloaden en ga hem zo kijkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In theorie kan het wel. Ooit eens een mooie discovery docu over gezien.
http://dsc.discovery.com/(...)ive/interactive.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Transatlantic_tunnel
Ooit komt ie er misschien nog wel.
Overigens heb ik het over een trans-atlantische verbinding. Jij hebt het over een trans-pacifische verbinding.
Tja...die TriStars vallen nog wel mee als je ooit in oude DC-10 hebt gevlogen waarvan de binneste ramen kapot zijn en op de terug weg een dag vertraging had om het landinggestel in elkaar geklapt was en gerepareerd moest worden.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, dat wel... maar het blijft (deels) mensenwerk en dus is de kans op fouten altijd aanwezig.
Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel. Wat een gare kist was dat zeg. Verrotte Airco waardoor het om en nabij 40 graden in dat ding was en de druppels in je nek vielen en als klap op de vuurpijl nog een landing op Schiphol waarbij we vlak boven de grond nog even naar links kantelden door de harde wind. Vleugel leek bijna de grond te gaan raken, maar piloot trok hem nog net recht. Stewardessen van Arke-fly die met ons mee vlogen slaakten gewoon kreten van angst.
Had toen flink wat gedronken voor ik instapte, maar denk niet dat ik weer in dat ding zou stappen. Toen moest ik wel, aangezien het toestel van Arke-fly het liet afweten. Had er 54 uur vertraging opzitten en wilde eigenlijk wel naar huis na al die onzekerheid. Nee.... Vliegen is niet mijn hobby, helaas ontkom je er niet aan als je wat van de wereld wilt zien.
Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."
Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!
Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:54 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Uhm, dat bericht is letterlijk overgenomen van het ANP.
politiek ?!?quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:42 schreef indahnesia.com het volgende:
"Onder de 228 inzittenden, die hoogstwaarschijnlijk allemaal dood zijn, waren 59 Brazilianen."
Is dat wel politiek, etisch, cultureel verantwoord, zo'n ruw woord? Schande dat dat in deze tijd nog gebruikt wordt!
Uiteraard is de bron van de prutsers van NU.nl.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouw-in-brazilie.html
Ach gut.quote:Op woensdag 3 juni 2009 08:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar NU.nl heeft er een handje van berichten niet te lezen/controleren voor ze geplaatst worden. Dat is niet echt netjes en heeft in het verleden al vaker tot foutieve berichtgeving geleid. Dit is gewoon een term die normaliter niet gebruikt wordt in nieuwsberichten voor zover ik weet.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 10:33 schreef ROG het volgende:
Precies, dit is (correct me if I'm wrong) het grootste incident sinds 2001 qua doden in de luchtvaart?
http://nl.wikipedia.org/wiki/American_Airlines-vlucht_587quote:[12nov01] Een Airbus A300 met bestemming Dominicaanse Republiek stort neer op de New Yorkse woonwijk Queens. Het vliegtuig vervoert 251 passagiers en 9 bemanningsleden. Alle inzittenden en 5 mensen op de grond komen om.
Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vorig jaar ben ik vanuit Fortaleza (Brazilië) teruggevlogen met DIT toestel.
Ik heb begrepen dat Luzair maar over 1 vliegtuig beschikt en dat is toevallig die Tristar. Dat het een Tristar was waarmee ik terugvloog is iig zeker. Kan niet missen dat het dat brakke ding was. Maar goed, als jij zegt dat het niet zo is, dan wil ik wel een bewijs zien. Bron?quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Even voor de goede orde; Jij bent vorig jaar niet met dat toestel naar huis gevlogen, maar met een ander toestel van die maatschappij. Die kist die jij aanhaalt staat inmiddels al een jaar of 2 in de woestijn in Victorville. Maar goed, het heeft verder niks met dit topic te maken.
Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.quote:gwb schreef op 2008-12-02 om 01:34:37
Beste AWS, de Luzair Tristar (daarin ben ik van Fortaleza naar a,dam gevlogen)staat nog steeds niet op de zwarte lijst.
Dat zou volgens de EU een blamage zijn voor een EU land (Portugal)maar de vergunning is ingetrokken zodat ze idd niet meer vliegen. Ditzelfde is gebeurd bij een griekse en spaanse mij. Dit hele gebeuren is een grote schande! En er speelt nog veel meer! Alles wat ik tot nu toe geschreven heb over Arke, EU, geschillencommissie etc etc is gewoon de waarheid en niets anders.Zelfde verhaal IVW, ook een lachertje! Siem Reap cq Bangkok Air op de zwarte lijst?? Belachelijk als er nog zo veel EU rotzooi rondvliegt die de hand boven het hoofd gehouden word door diezelfde EU. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze oude schroothopen van Arke bij een ECHTE controle door de mand vallen! En ik zal maar niet vertellen over deze "vlucht" met Luzair. Nogmaals Arke is een grote schande!
Bron: http://www.vliegervaringen.com/index.php?p=ervaring&eid=2160
Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ga mij dus niet vertellen dat dat ding vorig jaar niet heeft gevlogen.
Sorry voor het offtopic geblaat.
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
5 Dagen voor de crash een bommelding voor een vlucht vanuit Argentinie....
Ok, zou kunnen. Ik zie dat Luzair blijkbaar ook een Tristar met nummer CS-TMP heeft. Het brakke toestel betreft de CS-TMR. Hoe dan ook, de TMP was ook een gaar apparaat en de vlucht was de slechtste die ik ooit heb mee mogen maken. Gelukkig staat Luzair inmiddels op de zwarte lijst, naar het schijnt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:43 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik ga het je toch vertellen, dat ding heeft NIET meer commercieel gevlogen. Sinds de machine 2 keer een takeoff heeft moeten afbreken, heeft ze 2 a 3 jaar stilgestaan op Schiphol. Als ik het goed heb is het zelfs na de engine change nog fout gegaan. Kist heeft vervolgens een vergunning gehad voor uitvoering van een vlucht; enkele reis uit Nederland.
Ik las dat er 2 marokkanen aan boord warenquote:Op woensdag 3 juni 2009 13:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat we een aanslag niet zomaar kunnen uitsluiten. Ook gezien het feit dat er 'belangrijke' mensen aan boord waren. En het feit dat het vliegtuig zomaar van de radar verdwenen is.
Was er ook niet een melding over verlies aan cabine-pressure ergens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |