Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 22:59 |
Hier alweer deel 162 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in. ![]() Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 43% gewijzigd door Ou-Tannu op 12-05-2009 23:04:51 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:01 |
teeeeveeepee | |
sander89 | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:02 |
tvp hier zie ik tenminst nog treinen in RL bijna nooit. ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:02 |
'met hanzelijn'. Één nieuwsberichtje en jullie doen alsof de hele lijn al klaar is. Dat duurt nog minstens 10 jaar ![]() | |
Peter | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:04 |
quote:De vingerverfbrigade denkt met 2 jaar klaar te zijn.. | |
De_Hertog | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:05 |
quote:Dat zeg ik. | |
Peter | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:16 |
quote:Klaar met de baan zijn ze dan ook wel.. Dan komt het stofvrij maken van de tunnel(s) nog en het beveiligingssysteem ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:22 |
quote:en het plaatsen van de elektronen op de bovenleiding niet te vergeten he.. das een arbeidsintensive taak! ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:24 |
quote:En dan moeten de treinen ook nog geschikt voor het traject zijn ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:24 |
quote:zolang ze die maar niet bij AnsaldoGroningen-noord gaan bestellen ![]() | |
Guard | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:25 |
quote:Hoezo, moeten speciaal voor deze lijn ook in zuid-Europa gefabriceerde treinen aangeschaft worden? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:26 |
Ah joh die hanzelijn is in 2018 echt wel een keer af hoor ![]() ![]() | |
Guard | dinsdag 12 mei 2009 @ 23:30 |
quote:Door de onafhankelijkheidsstrijd die in 2019 zal losbarsten in de noordelijke provincies natuurlijk... | |
James1988 | woensdag 13 mei 2009 @ 01:07 |
Op de Hanzelijn, gaan ze daar alleen ERTMS aanleggen of ook ATB? | |
NikkelCobalt | woensdag 13 mei 2009 @ 01:37 |
![]() quote:Tvp. | |
RealZeus | woensdag 13 mei 2009 @ 01:53 |
quote: ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 02:00 |
quote:Misschien moet ProRail dat ook een keer doen. Het gaat net zo makkelijk als in Transport Tycoon. | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 02:00 |
quote:Gewoon stellen kopen bij Bombardier of StadlerRail. | |
Socios | woensdag 13 mei 2009 @ 03:53 |
Koplopers kunnen er toch ook gewoon rijden? ![]() | |
Wadloper | woensdag 13 mei 2009 @ 06:10 |
quote:Al jaren niet meer. DM'90 wordt in Zwolle gewassen, ICM op de Binckhorst dacht ik (en ook te Utrecht opstelterrein Zuid) en de DH's zijn er niet meer (en toen werden ze gewassen door Noordned/Arriva). De enige reden dat er DM'90 rijdt door die wasstraat, is om te tanken op de tankplaat daarachter. | |
Guppy | woensdag 13 mei 2009 @ 06:38 |
![]() | |
TommyGun | woensdag 13 mei 2009 @ 07:31 |
quote:Hmm Déjà vu? ![]() | |
dennistd | woensdag 13 mei 2009 @ 07:36 |
quote:In Enschede wordt ook nog gewoon gewassen hoor, met name stellen die hier 's morgen de dienst beginnen. | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 08:41 |
Lol @NiCo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 09:59 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 13 mei 2009 @ 10:02 |
quote:Allebei. Bovenleiding is trouwens schakelaars, draagkabel, hangdraden, rijdraden en versterkingsleiding. Vierhonderd km bovenleiding boven de hanzelijn is zo'n net als bij de botsauto's. | |
Sj0rSz | woensdag 13 mei 2009 @ 10:14 |
quote: ![]() ![]() Ik zie hem al gaan in de Efteling ![]() | |
ReisT | woensdag 13 mei 2009 @ 10:24 |
quote:Check plaatje: http://www.energievoorzie(...)ud%20spoor/f_175.jpg Dat zijn dus 10 draden die allemaal 40 km lang zijn = 400km. En da's nog zonder de tussendraadjes ![]() | |
thats-me | woensdag 13 mei 2009 @ 15:32 |
De wadlopers zijn ongeveer een uur geleden uit Amersfoort vertrokken richting Polen, rond kwart over 5 / half 6 verlaten ze NL.. | |
dennistd | woensdag 13 mei 2009 @ 15:38 |
Ik hoop dat ik nog op tijd bij de overweg Bentheimerstraat ben, ik kan pas om 17.10u de auto mee krijgen.... (het is zo'n 5 minuten rijden daarheen...) | |
Ou-Tannu | woensdag 13 mei 2009 @ 15:43 |
quote:hoeveel wadjes gaan er dan vandoor? ![]() en zijn het nu ook oostbloklopers? ![]() | |
James1988 | woensdag 13 mei 2009 @ 15:46 |
...en toen besloot Al-Qaida die dingen te saboteren en werden het Oostblokslopers ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 15:57 |
quote:Hij zijn er nog maar twee, maar uiteindelijk moet alles die kant op gaan. | |
Wadloper | woensdag 13 mei 2009 @ 16:34 |
quote:Oke, dat kan. Ik kom zelf niet in/uit die omstreken, dus dat weet ik niet. Ik weet wel dat er al jaren geen NSR materieel te Groningen gewassen wordt ![]() | |
Duvel | woensdag 13 mei 2009 @ 16:35 |
quote:Ehm, dat spreek ik toch niet tegen? Op de foto zie je trouwens twee rijdraden, twee versterkingsleidingen en één draagkabel. Hangdraden tellen ze nog niet eens meer denk ik. | |
#ANONIEM | woensdag 13 mei 2009 @ 16:50 |
quote:de wadlopers passeren net station hengelo! Ik zag de wadlopers voorbij schieten | |
Guard | woensdag 13 mei 2009 @ 17:34 |
Vandaag onvervalste vingerverf post: Ze gaan van 20 juni 00.15 t/m 22 juni 06.00 en van 4juli 12.00 t/m 6 juli 06.00 aan het spoor werken bij tb (Tussen centraal en de Jan Heijnstraat om precies te zijn). "het spoor en een aantal wissels wordt vernieuwd, dat wil zeggen dat de spoorstaven en en dwarsliggers vervangen worden en dat de ballast vernieuwd wordt. Dit moet eens in de 30 jaar gebeuren.... Na de werkzaamheden rijden de treinen weer soepel en stiller over het spoor" | |
thats-me | woensdag 13 mei 2009 @ 17:48 |
quote:http://www.flickr.com/photos/37842838@N06/3527955763/ Filmpje van het transport te Oldenzaal | |
#ANONIEM | woensdag 13 mei 2009 @ 17:53 |
quote: ![]() | |
Wadloper | woensdag 13 mei 2009 @ 18:22 |
Ben benieuwd of mijn naamgenootjes ( ![]() ![]() | |
dennistd | woensdag 13 mei 2009 @ 18:57 |
quote:mislukt ![]() De enige trein die ik heb gezien van 17.15 tot 18.20 tussen De Lutte en Gildehaus was een losse loc naar Bentheim... ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 18:57 |
quote:En toch vind ik dat het veel spannender klinkt dan het eigenlijk is ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 mei 2009 @ 18:59 |
quote:mag toch hopen dat ze ze slepen? en niet op eigen kracht laten tuffen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 19:00 |
Weet iemand WAAR in Polen die dingen heen gaan?? | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 19:04 |
Misschien zullen ze ingezet worden door een Pools spoorwegbedrijfje? | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 19:08 |
quote:Je meent het ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 mei 2009 @ 19:09 |
quote:mischien kunnen ze beter naar india etc ![]() ![]() | |
NikkelCobalt | woensdag 13 mei 2009 @ 19:34 |
Vanochtend is de eerste Wadloper in Zakopane aangekomen, alwaar deze direct is ingezet om ski-toerisme naar boven te helpen ter vervanging van de kapotte skilift. Ik heb foto's van een Poolse vriend:![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 19:35 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 19:39 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
ghizzer | woensdag 13 mei 2009 @ 19:41 |
tvp | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 19:48 |
quote:Dat is bij mij een soort van MEERvoud ![]() | |
Duvel | woensdag 13 mei 2009 @ 20:31 |
quote:'t Is ook volkomen gelul om het op die manier te beschrijven. ![]() | |
Ireyon | woensdag 13 mei 2009 @ 20:42 |
Mijn tvp maskeer ik deze keer als een vraag; Voor, in en na de tunnel onder Best zijn er enorm veel oranje zwaailampen aanwezig. Weet iemand waarom en wanneer deze worden ingeschakeld? Het leek me logisch dat het iets met calamiteiten in de tunnel te maken zou hebben, maar soms zie ik ze branden terwijl niks bijzonders te merken is.. ![]() | |
James1988 | woensdag 13 mei 2009 @ 20:45 |
Dat zijn waarschuwingslampen voor zover mij bekend, en die worden gebruikt wanneer er werkzaamheden zijn en er een trein nadert. | |
Duvel | woensdag 13 mei 2009 @ 20:50 |
E.o.a. Zwitsers waarschuwingssysteem waarvan ik de naam vergeten ben. Maar inderdaad om baanwerkers te waarschuwen. | |
James1988 | woensdag 13 mei 2009 @ 20:51 |
Daarstraks nog een leuke gespot in de Reisplanner Xtra, waar m.ns.nl het wel goed had (zie trouwens ook de klok bovenin die 17:30 meldt, waar iets lager wel 19:30 staat):![]() ![]() Door een persoonsongeval geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam-Lombardijen, maar Reisplanner Xtra had daar weinig zin in. De trein Breda - Amsterdam reed over 's-Hertogenbosch (dacht ik). | |
Dichterbijer | woensdag 13 mei 2009 @ 21:00 |
Owja de Hanzelijn... hoe gaat het daarmee ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 21:01 |
Beter dan met de HSL Zuid in ieder geval ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 21:02 |
Wat nou Alex. Je heet James toch???? | |
James1988 | woensdag 13 mei 2009 @ 21:06 |
quote:Niet irl ![]() | |
Socios | woensdag 13 mei 2009 @ 21:42 |
quote:Vandaag toevallig nog over de A50 en N50 gereden. Veel bouwwerken t.b.v. de Hanzelijn gezien. Bruggen en tunnels in aanbouw etc. Fly-over erbij. ![]() | |
Wadloper | woensdag 13 mei 2009 @ 21:55 |
quote:Geweldig! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 22:52 |
quote:Ik moet dat patent in mijn handen zien te krijgen. Geweldige markt om daar even in te springen. | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 22:53 |
quote:En daar kom je nu pas achter? ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 22:55 |
Nog meer ontwikkelingen op het spoor: | |
Ofyles2 | woensdag 13 mei 2009 @ 22:57 |
Aanvulling: Een Arnhemse ondernemer onderzoekt de mogelijkheden om de bovenleiding te voeden met zonnepanelen. Ja, DrFlash! Een kwartet! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 mei 2009 @ 23:25 |
quote:ik hoor t omroep bericht al.. De stoptrein naar amersfoort van 15uur20 zal vandaag niet rijden omdat de zon niet schijnt ![]() informatie bord: door gebrek aan zon rijden de treinen niet volgens schema. | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 23:29 |
quote:Netjes ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 23:30 |
Nog 1 week en 1 dag. Min een paar uur. er moet weer eens fatsoenlijk een ritje gemaakt worden. ![]() | |
Nightshadow | woensdag 13 mei 2009 @ 23:41 |
quote:Arnhemse? Eefdese, mon village *edit: toch wel leuk, gaat het om de zonnepanelen die de bovenleidingen moeten voedden, plaatsen ze er een dieseltje onder in de artist impression. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 13 mei 2009 @ 23:42 |
Eefde ![]() | |
Charango | woensdag 13 mei 2009 @ 23:54 |
quote:Is vergelijkbaar met de ICE die volgens projectontwikkelaars op termijn door Nijverdal moet gaan rijden. BRON - Bovenaan in de header SPOILER | |
Peterselieman | woensdag 13 mei 2009 @ 23:58 |
Nee, er komt een pimpel die vanaf Bremen via Leer en Groningen via Zwolle en de Hanzelijn naar Schiphol gaat ![]() | |
JeePee83 | donderdag 14 mei 2009 @ 00:00 |
quote:Helemaal mee eens ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 00:00 |
quote:Waterstoftrein? | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 00:03 |
Nee, de Arriva-pimpel, dus lowbudget, maar wel een soort van hybride aandrijving ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 00:05 |
quote:Moet je die wel opwaarderen naar 200 km/h. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 00:08 |
quote:Komt goed ![]() | |
Boschkabouter | donderdag 14 mei 2009 @ 01:37 |
In Valkenburg (Limburg) zag ik laatst dat er ook Zandvoord en Zwolle op de CTA-rol stonden. Hoe lang geleden reden die treinen dan voor het laatst? En wat voor een materieel reed er toen? | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 01:38 |
quote:Jaren 1990, met ICR-stammen. | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 08:15 |
quote:Ha mooi, dan wordt het tijd om Mariënberg - Almelo te elektrificeren. quote:Ja, dat schijnt te werken. Wordt nu geloof ik ook al gebruikt om materieel dat in onderhoud moet in Blerick te rijden. Waar de draad hangt gaat ook de panto van het elektrische stel omhoog. | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 08:50 |
klopt, dat van almelo - emmen, (ik zal niet weten waarom tot enschede) zijn ze al jaren van plan. Zal t dan nu wat worden? | |
Ou-Tannu | donderdag 14 mei 2009 @ 09:06 |
quote:de waslijnspanners zijn nu zeker goedkoper? ![]() om nou almelo - emmen met diesel tractie te doen? :| dat schiet niet op natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 09:10 |
quote:Maar zul je nog een dienstregeling kwijt kunnen op het traject Enschede - Almelo? Dat word een beetje te druk naar mijn inziens. En waarom zou dat niet kunnen dan met een diesel? Volgens mij rijdt er op het traject Nijmegen - Roermond ook een buffel ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2009 09:11:16 ] | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 09:27 |
quote:Diesel rijden is duurder dan elektrisch volgens mij. Het is een beetje maf om Emmen - Mariënberg en Almelo - Enschede te rijden met diesel terwijl er een draad boven hangt. | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 09:47 |
Ja oke daar heb je wel een punt! Maar ik neem toch niet aan dat ze helemaal doorrijden naar Enschede, omdat je nu al 3 lijnen hebt tussen Almelo en Enschede (Enschede-Apeldoorn,Enschede-Zwolle,Enschede-Randstad). En dan kunne ze het zakspoor ook blijven gebruiken op Almelo CS. En ik meen tussen Geerdijk en Marienberg moet dubbelspoor komen. | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 10:08 |
Volgens mij willen ze juist doorrijden om een goede verbinding te maken tussen Emmen en het onderwijs en Enschede, en de dorpen daar tussen. Snap ik op zich wel. Is Almelo - Mariënberg nu niet al geschikt voor een half-uurdienst? Dan zou je niet hoeven te verdubbelen. Ik vraag me ernstig af of een half-uurdienst daar zinvol is, maar goed. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 10:30 |
quote:Die rijdt Nijmegen - Venray als zijnde spitspendel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 10:33 |
in de krant hier stond een jaar terug dat er een sneltrein kwam tussen almelo en emmen. En dat er daarom verdubbeld moest worden op dat stuk. Maar goed, aangezien we geen stukken voor ons hebben. Blijft het speculeren | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 10:48 |
quote:Nou, voor het doorgaande verkeer dus wel blijkbaar. Je zou ook een dienst kunnen bedenken waarbij op Geerdijk, vroomshoop, Daarlerveen en Vriezenveen maar eens per uur gestopt wordt, en het andere half uur ene soort sneltrein die die plekken voorbij rijdt. En als je dan toch bezig bent, kun je die snelle ook stations als Emmen Bargeres en Almelo De Riet laten skippen. Met wat goede wil is een "heuse" IC-dienst mogelijk, met alleen stops in Emmen, Coevorden, Mariënberg (okee ![]() ![]() | |
Peter | donderdag 14 mei 2009 @ 10:55 |
quote:zelfs koploper zou er rijden... http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/DRSN%20DD_hoog.jpg En een nieuw type? http://www.tunnelplan.nl/afbeeldingen/details/noordzuid.jpg | |
ReisT | donderdag 14 mei 2009 @ 11:52 |
Een nieuwe driedelig intercitydieseltreinstel? Vaag...quote:ICR vanuit Valkenburg, met kopmaken in Maastricht? Klinkt niet erg handig, weet je dat zeker? Maar toch wel jammer dat dat soort leuke diensten niet meer bestaat. Valkenburg-Zwolle via de Maaslijn vind ik wel de leukste: dat betekende ruim 3 uur dieselen! | |
Socios | donderdag 14 mei 2009 @ 12:18 |
Ach ja, vroeger had je heel veel van die mooie treindiensten. ![]() | |
DriekOplopers | donderdag 14 mei 2009 @ 12:20 |
TreinVindPost | |
Ou-Tannu | donderdag 14 mei 2009 @ 12:25 |
quote:precies.. als de provincie snugger is dan verijsen ze gewoon dat er waslijn komt .. hoewel tot de waslijn hangt enzo kan je natuurlijk wel tijdelijk met dieselknorren rijden ![]() | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 12:31 |
quote:Wellicht een idee voor komende winter. | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 12:36 |
quote:Het aanleggen van electrificatie hoeft op zich toch niet zo lang te duren? Op zich zou het makkelijk voor de Fahrplanwechsel van half december klaar kunnen zijn lijkt me ![]() | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 12:43 |
quote:Volgens mij doelde hij op de spelfout ![]() | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 12:50 |
quote:+1 | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 12:50 |
quote:Doe maar anderhalf à twee jaar later. | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 13:01 |
quote:Okee dan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 13:02 |
quote:En dat ligt dan aan? Doorlopende concessies? Besluitvorming? Want het aanleggen op zich is toch niet zo'n drama? ![]() | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 13:45 |
quote:Beluitvorming, grondverwerving, vermogensberekeningen, ontwerpen, aanbesteden, bouwen. En vergis je niet in het bouwen: waar een bovenleidingpaal moet komen te staan kan een bos kabels liggen. Die verleg je niet zomaar. Enz enz enz. | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 13:51 |
quote:Mazzel dat ze nog geen riolering hebben daar ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 14 mei 2009 @ 13:58 |
quote:gelukkig kan je portalen in zòn beetje elke breedte maat maken ![]() | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 14:31 |
quote:Ja, jammer dat je die grond dan ook weer moet kopen. M.a.w.: geen optie. | |
dennistd | donderdag 14 mei 2009 @ 15:17 |
quote:op zoek naar inspiratie voor een column? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 16:00 |
quote:Dat gaat krap worden, tenzij NS een grote reserve in DM90's heeft. | |
thatsme | donderdag 14 mei 2009 @ 17:23 |
De NS rijdt met genoeg DM '90's onder de draad om daar iets anders voor te regelen! | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 17:41 |
Toch bevallen me de koplopers me een stuk beter. Vandaag weer ondervonden ![]() | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 18:01 |
My god wat een kippenhok hier. Ik zit hier als enige tussen 6 vrouwen, wat kunnen die kakelen zeg. Ht - Bd, VIRM 8701 btw. Voorste rijtuig op het balkon. | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 18:04 |
Zit niet zo naar m'n vrouw te staren, smeerlap! | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 18:04 |
Diezelfde 8701 vertrok om 15:48 uit Zwolle richting Roosendaal ![]() | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 18:12 |
quote:Oh dus jij bent die tokkie! @PSM: zou best kunnen ja ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 18:20 |
quote:Chago! ![]() | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 18:29 |
quote:Ik noem mijn vrouw geen "wijf". | |
Duvel | donderdag 14 mei 2009 @ 18:30 |
Ik ben btw niet eens getrouwd, waarom noem ik mijn vriendin vrouw? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 18:35 |
quote:Dat is ook goed mogelijk. Trouwen is onnodig en niet kostenefficiënt. | |
Sj0rSz | donderdag 14 mei 2009 @ 18:57 |
quote:Second that ![]() Ik vind ze prettiger dan die VIRM's | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 19:01 |
Dat is omdat virms nou eenmaal ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 14 mei 2009 @ 19:02 |
quote:En ze schommelen. Als je van Zwolle tot Tilburg in een VIRM zit, ben je zeeziek. Ben dus blij dat er ook nog ICM tussen zit. | |
jappas | donderdag 14 mei 2009 @ 19:19 |
En toen hadden we vanochtend tussen Arnhem en Zutphen een treinkopper. De trein stond opeens wel zeer snel stil, ik geloofde het al niet dat de trein zo snel op station Dieren zou stoppen. Daarna komen er snel een paar conducteurs langs gelopen, waarna we ook een mededeling kregen dat er 'een aanrijding met een persoon' had plaats gevonden. Gevolg, anderhalf uur wachten. Ik zag later in Zutphen dat het hele treinverkeer tussen Arnhem en Dieren plat had gelegen en dat het net weer op gang aan het komen was. Als je al een einde aan je leven wil maken, doe dat dan thuis ![]() | |
dennistd | donderdag 14 mei 2009 @ 19:20 |
quote:ICM zit er niet in, wel ICRm ![]() | |
Sj0rSz | donderdag 14 mei 2009 @ 19:22 |
quote:Ja boeiend, je weet wat ik bedoel | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 19:27 |
quote:Hangt van de gekozen route af ![]() | |
Palmboom313 | donderdag 14 mei 2009 @ 19:50 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 21:14 |
Van sommige nieuwsberichten moet je eigenlijk een screenshot bewaren, voor later ![]() | |
dennistd | donderdag 14 mei 2009 @ 22:17 |
quote:Ik denk dat er überhaupt geen seinen staan tussen Hlg en Hlgh, dus er kan dan ook lastig een seinstoring zijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 22:18 |
quote:Los van het feit dat er het komende halfjaar ongeveer nul treinen rijden tussen Hlg en Hlgh ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 22:21 |
Ze staan er wel hoor, alleen kan de railverkeersleiding geen seinen en wissels bedienen op het traject. Dat gebeurt ter plekke aan de hand van het laserpistool en een sectie is maar door 1 trein tegelijk te berijden. | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 22:26 |
quote:Flesje begint weer eens boos te worden. Ik ga hem even stillen: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 22:28 |
![]() Nou begin daar dan eens mee. Rij gewoon eens een weekje wat virmdiensten met TGV duplex. kan nooit kwaad lijkt me ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 14 mei 2009 @ 22:29 |
TVP![]() Met maar liefst 1440 minuten vertraging (of te wel, 24 uur) is ACTS 1251 met een bijna geheel vol beladen trein 50021 op weg vanaf de Kijfhoek naar Coevorden. Door werkzaamheden tussen Zwolle en Amersfoort moesten dit weekend enkele containertreinen van ACTS omgeleid worden via het baanvak Zwolle-Deventer, waarbij het stuk tussen Olst en Deventer een profiel voor dubbelspoor heeft, maar al sinds de Tweede Wereldoorlog enkelsporig is. Ten zuiden van Olst met op de voorgrond een onbeveiligde overweg met andreaskruis passeert ACTS 1251 met trein 50021 op weg naar Zwolle Rangeer en Coevorden als eindstation. Zondag 10 mei 2009 | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 22:38 |
zonder luidruchtig Belgisch broertje ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 22:40 |
Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog? | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 22:46 |
quote:Ja, opkrassen nu | |
Ou-Tannu | donderdag 14 mei 2009 @ 22:47 |
quote:t filmpje mist ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 23:04 |
quote:Die mag jij posten ![]() | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 23:07 |
Die? ![]() | |
Nightshadow | donderdag 14 mei 2009 @ 23:07 |
Nog één keer dat filmpje en ik spring voor de eerste beste trein waar één van jullie in zit ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 mei 2009 @ 23:10 |
eerst even alex james zn icon verneuken ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 23:11 |
quote:Kun je dan eigenlijk wel de punctualiteit op die lijnen meten? | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 23:14 |
quote:Alleen die in Leeuwarden. De aankomsttijd daar kan bijgehouden worden, evenals de vertrektijd. Cijfers vanuit andere plaatsen langs de lijn zijn per definitie onbetrouwbaar. Bij Arriva houden ze het ook van Groningen bij, zodat je toch een beeld krijgt, al is dat niet heel erg betrouwbaar natuurlijk. | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 23:14 |
quote:Welk filmpje? Deze? | |
Ofyles2 | donderdag 14 mei 2009 @ 23:15 |
quote:Jij durft wel hè? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2009 @ 23:15 |
quote:Ik reis morgen met trein 30262 ![]() | |
Guard | donderdag 14 mei 2009 @ 23:15 |
quote:Blijft een machtig mooi ding ![]() | |
Nightshadow | donderdag 14 mei 2009 @ 23:23 |
quote:Ietsje te ver weg ![]() quote: | |
James1988 | donderdag 14 mei 2009 @ 23:30 |
Raar dat men er zo lang mee wacht... evenzogoed gebeurt er in september al een ernstige ramp (hopelijk niet, maar het kan) en dan blijkt dat men onvoldoende is voorbereid... | |
Guard | donderdag 14 mei 2009 @ 23:43 |
quote:Dat dacht ik ook al ja... En die trappen vindt ik ook een raar verhaal... als je niet wilt dat die gebruikt worden, waarom zitten ze er dan? | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2009 @ 23:46 |
quote:Tja, Almelo hé ![]() Ik stond ook zeer vreemd op te kijken toen ik het bericht last in de Tubantia vanochtend ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-05-2009 23:52:05 ] | |
Novus | vrijdag 15 mei 2009 @ 00:08 |
Ik ben eigenlijk van plan een stationsnaambord van Emmen Bargeres in m'n bezit te krijgen, en wel via de legale wegen. Waar zou ik het beste terecht kunnen? Ik weet dat het pas over 1,5 jaar dicht gaat maar beter vroeg dan laat. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 00:12 |
quote:Gaat bargeres dicht ja? Hoezo dat? Ik zou zeggen, neem een schroevendraaier mee, en wat ander breekspul. en ga je gang snachts. nee ik denk dat je dat beste via prorail/ns kunt regelen. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 00:15:53 ] | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 00:57 |
Het is jammer dat ik er geen foto's van heb maar ik heb gisteren en eergisteren toch echt mijn kop even drie keer moeten schudden voordat ik geloofde wat ik zag: Gisteren reed er op het HSL traject zowaar een loc. !! en nog maffer: eergisteren stond op opstelterrein Watergraafsmeer loc 1122. In geelgrijze kleur. En nee, ik had niet aan de geestverruimende middelen gezeten, hij stond er echt. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:06 |
quote:Een TRAXX? | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:09 |
quote:Weet ik niet, het leek wel op zo'n Raillion ding, maar er stond iets met DB op. | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:10 |
quote:Dan zit ik nu te twijfelen tussen een TRAXX of een dieselloc. | |
James1988 | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:20 |
BR 189, denk ik. Volgens de laatste voortgangsrapportage wilde men met BR189 op de HSL-Zuid gaan testen, op de Betuweroute levert BR189 geen problemen meer op... BR189: ![]() Traxx: ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:23 |
Ja, dat kon ook. Thx James! ![]() | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:35 |
quote:Een dieselloc was het zeker niet want het ding had een pantograaf dus zal het wel een TRAXX zijn. | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 01:35 |
quote:Het was idd dit model en dan rood. | |
James1988 | vrijdag 15 mei 2009 @ 02:09 |
Ja, je citeert mijn hele post... was het Traxx of BR189? ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 08:07 |
Het duidelijkste verschil vind ik de geribbelde zijkant bij de 189'er | |
Wadloper | vrijdag 15 mei 2009 @ 08:08 |
quote:Nette plaat! Ik vind dat overwegkruis totaal niet storend op deze foto ![]() | |
ReisT | vrijdag 15 mei 2009 @ 08:22 |
quote:Niks mafs aan de 1122 staat daar altijd. quote:Wat wel bijzonder is, dat broertje 1136 er vanmiddag op bezoek komt. Onderweg naar het gebeuren in Alkmaar morgen. | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 08:23 |
Aan het eind van de middag komt olympische VIRM 9520 naar Almelo, mogelijk voor de open dag van de tunnelbak morgen (hoewel het ook instructie kan zijn, maar Almelo is geen staanplaats bij NS dus dat is onlogisch) Amf 17.27, Aml 18.33 | |
Catch22- | vrijdag 15 mei 2009 @ 08:49 |
quote:Echt???? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:34 |
quote:Hmm, ik weet alleen dat mensen door de bak kunnen lopen, en er was ook wel iets met een trein die de mensen de bak inbracht volgens mij. Denk dat ik vanavond er ff ga kijken ![]() Ik neem niet aan dat die VIRM als voetbaltrein word gebruikt, ivm Twente zondag (bekerfinale)? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 09:43:42 ] | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:52 |
quote:die staat er volgens mij als stroomleverancier voor de nachttreinen (CNL en euronight dus, niet het nachtnet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:52 |
quote:Mogelijk ontstaat er wat verwarring doordat de 1125 in het turquoise in het Spoorwegmuseum staat met de nummerplaten van de 1122 ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:53 |
quote:Wat ik las is dat er zowel uit Twente als Heerenveen acht treinen met twaalf bakken VIRM gaan rijden | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 09:55 |
quote:Dus kan het zijn dat die als 1e trein gaat rijden ofzo? [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 10:03:55 ] | |
James1988 | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:01 |
VIRM als voetbaltrein ![]() Kunnen ze daar niet beter DD-AR voor pakken, en dan x2? Die bakken mogen ze van mij best slopen, kunnen ze ze meteen versneld laten renoveren ![]() | |
Fred2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:03 |
quote:Raillion = DB Cargo, alleen de Duitsers zijn niet zo snel met het plakken van nieuwe logo's. Er rijdt zelfs nog mat rond met het DB logo uit de tijd dat het nog "Deutsche Bundesbahn" was. | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:04 |
Die treinen gaan rijden vanaf Enschede trouwens, niet vanaf Drienerlo. En die twaalf bakken zullen gevormd gaan worden door twee zesjes, en de 9520 is een viertje. Vertrektijden zondag (Enschede spoor 4): 10.31 11.01 11.31 12.01 12.31 13.01 13.31 14.01 | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:05 |
quote:Het is twente, geen feyenoord of ajax ![]() | |
ReisT | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:07 |
quote:Dat zijn 8 bakken, ze hebben er 12 nodig. Waar is het trouwens fout gegaan, dat zoveel mensen er van uitgaan dat alle voetbalsupporters vandalen zijn? ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:10 |
Dan 3x DD-AR aan elkaar... of 2x DD-AR en er een V/T'tje achter ![]() | |
thats-me | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:27 |
quote:Lijkt mij ook, aangezien er een Olymisch stel aanwezig zal zijn. Maar ook een SGMm, Volkerrail met Mobiele Werkplaats, een Stopmachine en nog wat volkerrail spul. Ik neem aan dat al deze treinen 's nachts wel de bak in rijden. Aangezien dat overdag niet echt lukt dienstregeling technisch.. Die V-irm en SGMm zullen ze wel met behulp van een dieselloc de bak in rijden aangezien de bovenleiding nog niet is aangesloten, voor zover ik weet. En een pendeldienst De riet -> Bak waar MarkAlmelo het over heeft zal er niet komen, aangezien de bovenleiding dus nog niet is aangesloten (voor zover ik weet).. En het dienstregeling technisch ook niet echt haalbaar is. | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:35 |
Overdag de bak in gaat wel lukken hoor: achter de stoptrein Zwolle-Enschede aan en vervolgens geduwd vanaf De Riet de bak in. | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:48 |
Zondag vanuit Twente toch niet allemaal VIRM:quote: | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:51 |
Een lekker gesleep met materieel dus. Moet ook wel, want op Onnen stond gister erg weinig. Zag buiten nauwelijks ICM of VIRM staan. ![]() | |
thats-me | vrijdag 15 mei 2009 @ 10:59 |
Ohja zaterdag hé dan heb je idd 20minuten ongeveer voor die handeling, maar ik neem aan dat ze dat niet zullen doen. Aangezien er dan geen ruimte overblijft voor cargo's.. Maar we zullen zien morgen. | |
Zug-Chef | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:18 |
![]() Op zondagen rijdt Rurtalbahn anders dan op werkdagen via een andere route naar grensstation Emmerich, gereden wordt via Dordrecht, Breda en 's Hertogenbosch, deze route staat ook wel bekend als 'onderlangs'. Op een rustige zonnige en vooral lenteachtige morgen is de V204 met containertrein 42961 naar het Oostenrijkse Linz hier in de boog bij Oss onderweg, als Prorail besloten heeft deze trein te laten roestrijden over het buitenste spoor. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:30 |
quote:Zo zo, 30 bakken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:34 |
Wat word er bedoeld met composities? | |
Fred2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:39 |
quote:Een samenstelling van meerdere treinstellen. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:40 |
normaal is het samenstelling van de trein, maar in dit geval is het bij 3 compo's 5x VIRM VI dat er dus twee treinen met VIRM VI gaan rijden en eentje met een solo VI. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:43 |
Dus een VIRM 4 heeft 6 bakken. dat is dus 1 compo? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 11:44:10 ] | |
thats-me | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:46 |
5 composities 3x VIRM IV zijn gewoon 5 treinen welke elke bestaan uit 3x V-irm IV zoals http://www.flickr.com/photos/wessele/3352234232/ en deze 3 compo's 5x VIRM VI. is een typfout :-P.. Wat dit zou betekenen dat er 3 treinen rijden van elk 30bakken VIRM.. die 5 zal wel een 2 moeten zijn wat neer komt op 3 treinen welke bestaan uit 2x V-irm IV dus ook 12 bakken | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:49 |
Bedankt voor de uitleg. Duidelijk ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:50 |
quote:Een VIRM 4 (nieuwste serie ![]() ![]() Het kan 1 compo zijn, maar als het gekoppeld rijdt, dan bestaat de compositie dus uit meerdere treinstellen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 11:57 |
Dus 5 composities 3x VIRM IV betekend: 1 VIRM IV trein bestaande uit 3 VIRM's IV, en dat dus 5 keer | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 12:07 |
quote: ![]() | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 12:27 |
quote:Dan was het een 189. ![]() | |
James1988 | vrijdag 15 mei 2009 @ 12:29 |
Bij VIRM gebruikt men Romeinse cijfers om het aantal bakken aan te geven, en gewone cijfers om de generatie aan te geven. VIRM-4 is dus de 4e generatie VIRM (VIRM-4 IV). VIRM-VI is een zesbaks VIRM. ![]() Overigens reed er net een SLeT voorbij bij Den Bosch. | |
Novus | vrijdag 15 mei 2009 @ 12:29 |
quote:beetje laat ![]() nou er komt een nieuw station, emmen zuid, zou per DRGL2011 in dienst moeten gaan. Aangezien deze hemelsbreed ong een kilometer (?) verder richting nieuw-amsterdam komt te liggen en bargeres pauper is zou die gaan sluiten. Vinden Bargeres-poppetjes niet zo leuk , maar ze moeten niet zeuren want er ligt een doorgaand voet- en fietspad waardoor je zo bij emmen-zuid bent. En ondanks dat Bargeres pauper is is elke herinnering aan emmen wel fijn. Ik woon er nu nog maar over een x aantal jaar zal ik wss in nieuwegein zitten :p | |
RealZeus | vrijdag 15 mei 2009 @ 12:30 |
quote:Oh, vandaar. Ik dacht dat die allang gesloopt waren ![]() En meestal staat er een hele rits rijtuigen voor. ![]() | |
Duvel | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:15 |
Verder met oude dia's. Bezoek aan Maastricht. In 1993 rijden Breaks de stroptreindienst tussen Maastricht en Luik. Breaks zijn lelijke kuttreinen met spartaanse stoelen in 2+3 opstelling. Althans: in 1993. Hier Break 366. ![]() In Maastricht zijn ook wel eens Belgische locs te zien. De machinist verveelde zich blijkbaar en daarom ligt de cabine vol met o.a. kranten en een lege drinkbeker. ![]() Dan naar Purmerend. Sikje assisteert bij werkzaamheden aan de brug over het Noordhollands Kanaal. N.B. Even verderop ligt nu station Purmerend Weidevenne. In 1993 was er gelukkig nog niets te zien van het drama dat Vinex heet, en draait de spoorlijn na de brug de weilanden in. ![]() ![]() | |
ReisT | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:28 |
quote:Vind ik wel meevallen eigenlijk, de Belgen hebben heel wat lelijker gevallen rondrijden. Dit zijn eigenlijk de enige Belgische treinstellen waarvan je de kop een beetje "gestroomlijnd" kan noemen. | |
Duvel | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:30 |
quote:Ja maar toch! Lelijk! | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:35 |
Wel comfortabel ![]() | |
Sj0rSz | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:36 |
Ik kan me vergissen, maar volgens mij kwamen er daarnet een aantal Plan T-treinen voorbij gereden. | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:43 |
Waarschijnlijk met een loc er voor en dan zou het gaan om 3xT4 en 1x T2. Dat waren stellen die bij Leiden stonden. Zullen wel onderweg naar Eindhoven zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44 |
quote:Is dat zo raar dan? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:45 |
quote:Wat wordt hiermee bedoeld? Of had het eigenlijk V2 moeten zijn? | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:50 |
T4 is een Plan T en een T2 is een Plan V ![]() Zo staan de stellen bij de spoorwegen bekend. Het basisontwerp was namelijk de Plan T en daarna is op basis daarvan de variant met twee bakken gebouwd, de T2 die later Plan V is gaan heten. | |
Duvel | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:50 |
quote:Na revisie dan denk ik? | |
Sj0rSz | vrijdag 15 mei 2009 @ 13:55 |
Waren drie treinen van vier bakken. Hier rijden ze alleen met twee keer twee bakken. Dat bedoelde ik eigk ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:40 |
quote:Voor de derde keer binnen één week dat (Almelo-)Hengelo-Enschede getroffen wordt. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:41 |
Oh da's lekker dan, ik wilde vanavond maar weer eens gaan borrelen op vestiging Enschede van mijn bedrijf. Nou ja, volgende maand maar weer ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:42 |
Jah maar hoevaak is er wel iets mis hier in Twente. Echt zo vaak of ligt dat aan mij ![]() Heb net dus wel mazzel gehad ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:45 |
Tja, typisch idd. in de Achterhoek is het ook vaak feest. Op Ut - Ah maak ik eigenlijk maar zelden mee dat er echt iets mis gaat.. | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:50 |
Hengelo-Enschede is op zich niet zo storingsgevoelig, normaal is het altijd wissel 1261a/b (uit mijn hoofd, het is iig die bij De Riet) tussen Hengelo en Almelo | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 14:53 |
quote:Jup die wissel naar het hulpspoortje ![]() Morgen naar Alkmaar ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 15:11 |
quote:goh, jij ook al? ![]() ik ben trouwens te herkennen aan mijn niet zo magere postuur, een zwarte fototas met oranje strepen en een blauwe rugzak | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 15:12 |
Ik sta bij de biertent morgen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 15:15 |
quote: ![]() Als je maar achterin gaat zitten, laatste balkon. Dan kom ik daar wel in! Ik heb rood-wit-blauwe jas an ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 16:37 |
gaan we echt meeten en zo? ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 17:17 |
quote:ik reis samen met marko heen in elk geval (nouja, enschede-almelo doe ik alleen) | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 17:24 |
Via spoorforum een foto van de oostbloklopers in polen:![]() Foto is van gistermiddag | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 17:35 |
quote: ![]() Ik stap al bij Almelo de Riet op morgen! pm me ff je mob nr waar je op te bereiken bent! | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 17:55 |
quote:Ik zit ineens te denken - hoe doen ze het daar met de treinbeïnvloeding? Ze hebben daar immers vast geen ATB... Heb het even opgezocht - ze hebben daar wel iets dat "SHP" heet. Dat systeem houdt in dat bij ieder sein een permanent actieve magneet is. Bij het voorbijrijden moet de machinist zodoende bevestigen dat hij het sein gezien heeft. Het lijkt dus wel een beetje op het Belgische Memor, met als verschil dat het je ook lastig valt als het sein groen is. ![]() Overigens is het niet overal in Oost-Europa zo slecht geregeld, in Hongarije hebben ze bijvoorbeeld iets dat heel sterk op ATB-EG lijkt. | |
Zug-Chef | vrijdag 15 mei 2009 @ 18:18 |
Wadlopers waren niet zelfstandig op pad, maar werden getrokken door ITL, van origine een Poolse Goederenvervoerder maar nu ook actief in Duitsland/Nederland.![]() en ![]() Men zal ongetwijfeld wel gaan sleutelen aan de treinstellen zodat ze daar kunnen rijden, voor zover ze daar treinbeveiliging kennen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:30 |
Vet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:51 |
quote:Wat een griezelig modern en hip en clean perron. Gatver. | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:55 |
quote:Volgens mij kan dat eerste niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:55 |
quote:Waarom niet? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:56 |
quote:Onderschrift: NoordNed verlegt haar werkgebied ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:57 |
quote:Trekt dat niet te veel uit de bovenleiding? Zeker omdat het niet geprogrammeerd is | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 19:58 |
quote:Nou nee. 4-5 stellen ICM aan elkaar is ook dagelijkse praktijk. Lijkt me niet zo'n punt toch? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 20:04 |
Je zit ook met toelating he en dat is voor DD-AR voor meer dan 2 stellen nooit geregeld | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 20:10 |
quote:Sjonge jonge, hoe ver gaat het met die bemoeienis dan?? Wat zou t sowieso rukken om 3 DDAR stammen aan een dieselloc te hangen, dan geen bovenleiding. Boeiend ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:08 |
quote:Doe maar gewoon 2x DD-AR, je begint te vingerverven. | |
bork | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:13 |
Camera is stuq, van de schrik denk ik, liet hem/haar uit mijn handen vallen na deze foto (en enig getier van een Catalaanse politieagent dat ik op moest zouten).![]() Maar ik denk ook wel omdat wij deze tram (linkse) gemist hebben omdat Bork-jr langer in de speeltuin wilde spelen en deze we op een haar miste, machinist zag ons aankomen maar reed gewoon door. Tevens tvp edit: je ziet hier dus een stukje van 2 trams die op elkaar zijn geklapt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:14 |
OKee, iedereen schijnt zo goed te weten dat en waarom 3 x DDAR niet kan en 2 x wel, behalve ik. Enlighten me. | |
Wadloper | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:29 |
quote:ATB is uit de stellen die in Zwolle afgetapt zijn gehaald ![]() | |
dennistd | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:30 |
Ik denk om dezelfde reden dat je maar 3 SGMm-III's aan elkaar kunt hangen. ofzo. | |
Wadloper | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:31 |
quote:Ongeveer hetzelfde als PZB dus, wat ze in Duitsland hebben ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:36 |
quote:Hopelijk uit de rest ook, want zo'n ATB-kast is een duur grapje | |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2009 @ 22:47 |
quote:Technisch gezien heb je gelijk, het is bijna hetzelfde als PZB. Maar er zijn een paar verschillen: Ten eerste: In Polen hebben ze bij elk voorsein en elk hoofdsein een permanent actieve 1000 Hz "verwacht stoptonend sein" magneet neergelegd Ten tweede: omdat je dan bij een groen sein zou moeten afremmen, is het gedeelte van PZB wat controleert of de machinist wel afremt bij de Poolse loks eruit gesloopt. ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2009 22:49:45 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 23:18 |
quote:OM WELKE REDEN dan?? ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 mei 2009 @ 23:25 |
quote:Toelatingseisen. Overigens zijn de SGM-III's reuze onhandig voor lange trajecten, dus die maar liever niet voor het stadionvervoer van Enschede naar Rotterdam Stadion. | |
Duvel | vrijdag 15 mei 2009 @ 23:48 |
quote:Voor DDAR in elk geval stroom. Locs worden geknepen bij gekoppelde stammen. Bij Sprinters wellicht sterkte van het stuurstroomcircuit? | |
Dr_Flash | vrijdag 15 mei 2009 @ 23:54 |
quote:Hoe kan dat nou ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 15 mei 2009 @ 23:57 |
quote:Het gaat er om dat het dan niet twee locs zijn, maar drie en dan wordt er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken. | |
James1988 | zaterdag 16 mei 2009 @ 04:16 |
De Italianen vieren feest, maar de Denen hebben minder reden daarvoor. Hoewel het er goed uitziet voor IC4 is het onzeker of de deadline wel gehaald wordt. | |
dennistd | zaterdag 16 mei 2009 @ 06:09 |
quote:Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 06:10 |
yo Dennis ![]() | |
dennistd | zaterdag 16 mei 2009 @ 06:25 |
![]() tot straks ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 09:33 |
quote:Er zitten iig alweer mooie kliederklodders op ![]() Maar nu douchen en de baan op want het is heerlijk weer ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 16 mei 2009 @ 09:38 |
Nog wel, bewolking komt er al aan, zie http://sat24.nl/nl | |
Wadloper | zaterdag 16 mei 2009 @ 09:45 |
quote:De stellen die in Onnen zijn geconserveerd, daar zit de ATB wel nog in ![]() | |
Wadloper | zaterdag 16 mei 2009 @ 09:47 |
quote:Oke, weer wat geleerd! ![]() | |
Guppy | zaterdag 16 mei 2009 @ 11:03 |
quote: ![]() * Guppyfriend gaat snel naar buiten! | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 11:34 |
dennis en marko hier vanaf almere! | |
Duvel | zaterdag 16 mei 2009 @ 12:23 |
Gezellige drukte in Alkmaar! | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 15:30 |
zit in de trein terug vanaf alkmaar naar almelo. Was gezellig druk en het weer perfect. Leuke dag gehad! | |
Mathijz | zaterdag 16 mei 2009 @ 18:00 |
Stond toevallig voor de spoorwegovergang bij hwd, toen de stroomtrein langskwam, zal het filmpje nog wel hier neerzetten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 18:13 |
Nou ik ben er ook weer ![]() Eerst maar eens even naar het oosten, waar het het langst mooi weer bleef. Ede-Wageningen, SGMm-II nummer 2139 staat in de zon te wachten om weg te mogen als stoptrein naar Arnhem. ![]() Amersfoort. Protosje 5032 heeft een sluitseinprobleempje. ![]() Baarn. Spoor 4 is klaar en in gebruik door de stoppertjes naar Utrecht. Het station staat nog steeds wel vol met bouwmateriaal en zo. ![]() Dan de open dag in Alkmaar. Ik ben er maar zeer matig over te spreken. Alles veel te dicht op elkaar opgesteld, veel te veel actueel materieel en nauwelijks historisch spul. En er waren geen overpaden aangelegd en er was NIETS aangegeven qua spoorwijzigingen van regulier spoorverkeer. Oh, en dat allerlei kleine kindertjes zo in de glasscherven en de opengeknipte auto's kunnen klooien met alle risico's van die is kennelijk ook maar normaal. ![]() Oh ja, en TWEE EURO voor een frikandel? ![]() ![]() ![]() ![]() Dan het terugkerende thema OLV ter Nood, en het al dan niet aanwezige bordje ![]() Bestaat de halte OLV ter Nood wel? JA Heeft het een perron? JA Staat er een bordje dan??!! JA Heeft Fles daar een foto van?!?! JA Wordt daar dan iemand blij van? ![]() ![]() ![]() SPOILER ![]() ![]() ![]() Ten slotte nog, in de categorie "Hoeveel kan er tegelijk mis gaan op 1 CTA?" deze Triple Play: ![]() Een leerzame dag, die ook zo zijn nut gehad heeft. Meer niet ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:07 |
idd, van die kinderen bij het wrak was zeer slecht. Dr had minimaal wel 5 meter mogen tussen zitten voor de veiligheid Die foto van die CTA is in Amsterdam CS ofniet? [ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 19:15:55 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:19 |
quote:Beide: Ja ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:21 |
quote:Amsterdam CS.. ja wat verwacht je dan ook ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:30 |
Ik zag hem vanochtend en vamiddag alleen op Enschede staan hehe. Ach verder aardige dagje. Mooi om kennis te maken zo met het materieel ![]() Voor de rest was het niet meer. Zelf geen lekkere vrouwtjes in het fanfare team ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 19:30:37 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:39 |
In Alkmaar kon je geen kennis maken met de cabine van de Protos ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:40 |
quote:Als je dat hoofd er nou had afgehaald ![]() Het was een NSr show ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:43 |
![]() Ben jij nou nog met die stoompendel mee geweest?? | |
Peterselieman | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:48 |
quote:Machinist zijn geen leuk beroep voor jou? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:49 |
quote:Machinist IS geen leuk beroep voor mij. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:49 |
quote:Nee, Dennis wel. Ik vind het niks de stoomtreinen. Geef mij maar het nieuwere materieel ![]() Is persoonlijk verder, ben jij er mee geweest? | |
Peterselieman | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:50 |
quote:Why not? | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 19:56 |
quote:Nee, ik was het op zich wel van plan, maar toen de gemiddelde leeftijd van de aspirant-reizigers onder de 7 daalde en ik bovendien een bordje UITVERKOCHT bij de kraam zag staan dacht ik, laat ook maar ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:03 |
Zo, nog 2 filmpjes van vanmiddag. 1 van de ICL en 1 van Almelo verdiept met materieel in de bak | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:17 |
Hoe laat was dat eerste filmpje Marko? | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:25 |
Dat was om 2 uur vanmiddag ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:27 |
quote:Oh ik was er pas om 3 uur ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:33 |
quote:Wij hadden deze ervoor hangen: Ik zag later wel dat die Nedtrain 710 aan die 2 ICL bakken gekoppeld werd (ipv die RRF). Nee dat was gratis. De ICL reed naar het andere terrein (6 uit me hoofd) waar de mobiele werkplaats stond en de modelbouwers. Ik was er al om 10 uur, dus heb rustig alles kunnen bekijken en kunnen vragen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 20:34:28 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:37 |
Al heel wat dat die RRF plastic zakken om de buffers had. Dat had de NSM 1200 niet namelijk, ondanks dikke vettigheid. Ook leuk voor moeders die de was mag doen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 20:40 |
quote:Ik heb t ook hoor, gelukkig maar klein zwarte streep. Ik zet alle foto's ff op me website. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:04 |
De foto's van mij vanmiddag, nee ik ben geen fotograaf die de plaat helemaal goed wil hebben, ik schiet gewoon hier en daar wat! De foto's & video's | |
Dichterbijer | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:10 |
quote:Wat doet dat NS materieel daar diep in de put? | |
Duvel | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:10 |
quote:Goed dat ze dat ook even hadden aangegeven dan. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:12 |
quote:Voor de mensen die in de omgeving wonen van de bouwput.Ze konden vandaag in de bak lopen. En ze kregen een ontbijt ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 21:15:19 ] | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:16 |
quote:Wat ik zo 1 2 3 vernam moest daar een stroomtrein eerst rijden (dus nog 1). maar er was iets met een vergunning wat ze moesten aanvragen ofzo, wat dus niet gelukt was ![]() Zoiets vernam ik ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:18 |
quote:De Corus stoomtrein was er inderdaad niet. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:33 |
"Op 16 mei 2009 zal er net als in 2005 in Almaar weer een materieelshow plaatsvinden van diverse ouderwetse en moderne treinen. In tegenstelling tot eerdere berichten is de CSY daar jammer genoeg niet bij aanwezig. Het bleek niet mogelijk de vereiste vergunningen op tijd te verkrijgen" Bron [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2009 21:34:30 ] | |
dennistd | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:45 |
Zo, ik ben er ook weer van Alkmaar (nouja, met omweg via Haarlem-Zandvoort-Haarlem-Den Haag HS-Blijdorpboog-Utrecht). Volgens de machinist van de nedtrain 710 kon corus trouwens niet komen omdat ze de vergunning pas een paar dagen geleden hadden aangevraagd. Ik vond het trouwens een geslaagde dag ![]() | |
Duvel | zaterdag 16 mei 2009 @ 21:53 |
![]() Dieseltractie bij ACTS, hoe lang nog? | |
Palmboom313 | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:12 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:36 |
![]() Donder op man | |
Duvel | zaterdag 16 mei 2009 @ 23:53 |
quote:Scheelt een hoop herrie. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 17 mei 2009 @ 00:28 |
tvp | |
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 00:32 |
Vandaag: De grote volksverhuizing van Heerenveen en Enschede naar Rotterdam Stadion. | |
ReisT | zondag 17 mei 2009 @ 00:39 |
quote:Dan kom je weer op de vraag waarom dat niet kan en 15 bakken ICM of drie VIRMpjes wel? Want dat trekt ongeveer evenveel stroom als drie halve 1700's (of drie DDAR-motorwagens wat ongeveer hetzelfde is) Stoomtreintje van Alkmaar was overigens nog wel leuk maar ook meteen het hoogtepunt van de middag. Die treinshow was niet zo heel geweldig nee. | |
thats-me | zondag 17 mei 2009 @ 00:39 |
Ik zal later vandaag over een uur of 11 eens langs het spoor gaan staan en wat foto's schieten, alleen hopen dat de zon niet de overmacht heeft, want die staat wel verkeerd... | |
#ANONIEM | zondag 17 mei 2009 @ 00:41 |
quote:schiet maar kogels op die treinen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2009 00:41:34 ] | |
Zug-Chef | zondag 17 mei 2009 @ 00:47 |
quote:Kwestie van op de juiste plek gaan staan (mocht de zon schiijnen). Tussen Wierden en Rijssen staat om 11:00 de zon perfect voor treinen richting Deventer. | |
Peterselieman | zondag 17 mei 2009 @ 00:53 |
quote:Het zal wel een reden hebben | |
thats-me | zondag 17 mei 2009 @ 00:57 |
@ Zug-Chef; ik wou inderdaad tussen Rijssen en Wierden gaan staan, maar in mij gedachten staat de zon dan niet goed... Maar ik zou jou maar geloven als je zegt dat de zon dan goed staat, ik ga misschien dan wel even op de bult bij Rijssen staan. | |
Ofyles2 | zondag 17 mei 2009 @ 00:58 |
VOL |