Dan zou je wel erg dure kaas krijgen!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:03 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat heb ik dan nooit gezien, maar ik vond het sowieso al raar dat sommige kazen gewoon 30 of 48 jaar zouden hebben gerijpt.
quote:
lezen is ook zo moeilijkk he.quote:
quote:- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
Ik dacht dat Pony en veulen synoniem warenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:29 schreef HuHu het volgende:
[..]
Een pony is gewoon een klein soort paard. Een baby-paard noem je een veulen.
Daarom smaken die eieren altijd zo viesquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
Weet niet of het al een keer genoemd is, maar dan nogmaals een keertje:
Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.
Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.
Machine voor eiworsten: http://www.sanovoeng.com/idd342.asp
[ afbeelding ]
Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:44 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Daarom smaken die eieren altijd zo vies
Er zit altijd zo'n plastic/kunstmatig smaakje aan, vind ik iig. Maar misschien ben ik wel een zeikerd.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:50 schreef HuHu het volgende:
[..]
Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.
Maar ze zullen er daarnaast ook wel conserveringsmiddelen en dergelijke aan toevoegen.
Serieus?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.
Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
[ afbeelding ]
De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graagquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
tvp, sorry ik begrijp alles al in deze wereld dus kan niets toevoegen.
Dan kan je mooi uitleggen wat er allemaal verkeerd begrepen kan worden.. dus ga je gangquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
tvp, sorry ik begrijp alles al in deze wereld dus kan niets toevoegen.
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijdenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
[ afbeelding ]
Lidwoorden, lastig hé.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:06 schreef Triptamine het volgende:
[..]
De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graag
Ja, natuurlijk *moet* je dat ontkennen, stel je voor dat het uitkomtquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijdenik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.quote:
Ja, sorry, kon het niet latenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.
Ga een leven zoeken. aL$ iIck n0u aL$ 33n 8r33z4h typte, had je een punt
Boeit niet, maar ben nogal prikkelbaar vandaagquote:
Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.quote:
pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bentquote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef HuHu het volgende:
[..]
Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.
Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef Triptamine het volgende:
[..]
pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bent
Scherp!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:23 schreef HuHu het volgende:
[..]
Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?
Nope de broodjes van de shell hebben zeker weten ook "kontjes" van eieren erin zitten. Andere voorverpakte broodjes met eieren heb ik eigelijk nog nooit op.. Eens op gaan lettenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:00 schreef SiGNe het volgende:
Zal wel gebruikt worden voor van die voorverpakte broodjes bij de shell en supermarkt en zal ook wel gebuikt worden bij slaatjes, in elk geval op plekken waar ze veel gekookte eieren verwerken.
Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:08 schreef LastRequest het volgende:
Gebruikt nu iedereen de eiworst als tvp ofzo?
Opeten, vrijheid van de kokquote:Op zondag 10 mei 2009 10:49 schreef FFnog het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...
Wat zouden ze eigenlijk met het kontje van die worst doen...???
Zit 'ie ergens in het midden van de banaan aan de boom vast, ofzo?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:56 schreef Triptamine het volgende: Dat bananen krom zijn omdat beide één uiteinden richting zon groeien
Heeft een hen dan een haan nodig om een ei te leggen?quote:Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
Zelf weet/wist ik dat wel, maar ik km er achter dat heeeeeeeel veel mensen dat niet weten. Dus even een misverstand uit de wereld helpen:
Een kip is niet per se een vrouwtje. Een vrouwtje is een hen, een mannetje een haan.
En hennen leggen ook eieren als er geen haan is.
quote:Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
En hennen leggen ook eieren als er geen haan is.
quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
Heeft een hen dan een haan nodig om een ei te leggen?
Nee. Maar blijkbaar denken veel mensen van wel. Ik heb zelf kippen (alleen hennen) en er wordt vaak met verbazing gereageerd als blijkt dat ze eieren leggen, ook al heb ik geen haan...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In feite zijn eieren de menstruatie van een kip...quote:Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2009 15:13 schreef Montov het volgende:
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
Bronquote:Goed in zijn (slappe) was zitten, d.w.z. in eigenlijken zin veel slappe was hebben, eene soldatenuitdrukking. Slappe, zwarte was wordt gebruikt voor het glimmend maken van het ledergoed. Bij overdracht gebruikt men deze uitdr. in den zin van er warm bij zitten, bemiddeld zijn, 't goed kunnen stellen, wat achter 't linnen hebben
Oef, dat is wel vies zeg.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is de diepere gedachte dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Ze lullen maar door in die reclames.. er zitten geen punten tussen de zinnen.. zoietsquote:
Wat is de diepere gedachte dan?quote:Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karweiquote:
omg dat heb ik nu pas doorquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
Dat de uitspraak ''Saved by the Bell'' van een Engelse legende komt.
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.
In ieder geval zijn die 'fabriekseieren' de regel bij voorverpakte broodjes en voorverpakte salades met plakjes ei erop. Ik meen trouwens dat het niet helemaal puur ei is maar dat er ook bindmiddelen doorheen gaan (gelatine?) om ervoor te zorgen dat de plakjes niet uit elkaar vallen.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijdenik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.aspquote:Op vrijdag 15 mei 2009 10:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....
Zie je wel, dat leek mij idd ook de logische uitleg.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.asp
Komt uit het boxen, waar je inderdaad kon worden gered door de bel.
Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 03:31 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.
Ik denk ook eerder dat het andersom is. Dat de slogan "geen punt, bij Karwei" was en één of ander hip reclamebureau dat wel een leuk idee vond voor in de reclame.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...
Daarom pikken ze heel de dag steentjes enzo op, om kalk binnen te krijgenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:14 schreef SiGNe het volgende:
weer wat geleerd, ik dacht juist dat windeieren alleen een schil was en geen inhoud, dat er lucht (wind) in zat..
Alcohol kan dus wel nuttig zijn... weer wat geleerdquote:Op zaterdag 16 mei 2009 23:37 schreef Mr.Talisker het volgende:
Toen ik laatst inbeschonken toestand op de grond lag en één van mijn katten deftig op me af liep, wist ik waar het woord 'catwalk' vandaan komt. Die wijven lopen natuurlijk te paraderen met het ene voetje voor het andere, heupwiegend en wel...
Wat een diepe gedachte. Ik vind die gozer die zo snel praat ook een heel irritante kutstem hebben.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vallen de spellings- en grammaticaregels ook onder "Dingen die je pas jaaaaaren later gaat begrijpen"?quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
Mieters.quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Wow. Mind = blown. Daar heb ik nooit bij nagedacht :|quote:Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:35 schreef Zapper het volgende:
Zal ik je dan ook maar meteen vertellen dat het "jingle" is, en niet "jingo"?
Grappig!quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321
Dat had ik met Hafferöder dat toch echt Hasseröder is...quote:Op vrijdag 15 mei 2009 02:43 schreef JJH het volgende:
Dat het toch echt Warsteiner is en geen Warfteiner.
[ afbeelding ]
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321
Valkenburg (ZH) en Valkenburg (LB) liggen nog verder uit elkaarquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef numero_uno het volgende:
Beetje in de trant van Den Bosch en s'Hertogenbosch.... Dat Gent en Gendt toch wel een kut eind uit elkaar liggen als je in de verkeerde staat![]()
Net zoals Beuningen (GLD) en Beuningen (OV)
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee was.
Dat is wel de tekst van de Willie Batenburgversie uit 1994 anders.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee was.
Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
hihiquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef PrinceCharles het volgende:
Dat 'heterdaad' niet 'heterdraad' is.
Stellig van overtuigd, srsly. Weddenschap en al.
zo kwam ik ook pas achter popcornquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat een peanut een pea-nut is, een erwt-noot dus.
Nooit bij stilgestaan.
leg uit?!!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zo kwam ik ook pas achter popcorn
En legovogel? Meetsysteem?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:27 schreef Thijz het volgende:
[..]
Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.
quote:Op zondag 24 mei 2009 13:48 schreef JJ.87 het volgende:
dat er in de treinstellen een figuurtje boven de ramen hangt welke kant de wc is :S
(en ik maar telkens afvragen hoe al die mensen dat wisten...)
Wel dus.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Dat de verstandskies niets te maken heeft met je verstand.![]()
Ver-stand-kies.
quote:V: Waar komt het woord verstandskies vandaan? Ik heb altijd gedacht dat deze aanduiding te maken heeft met de verre stand van de kies: de vér-standskies dus. Klopt dat?
A: Nee; hoewel dit een veelgehoorde verklaring is, is deze etymologie niet waarschijnlijk. De verstandskies wordt namelijk ook in andere talen met 'verstand' geassocieerd, waarbij de gedachte aan 'verre stand' niet mogelijk is. Dat geldt bijvoorbeeld voor het Engels (wisdom tooth), het Duits (Weisheitszahn), het Frans (dent de sagesse) en het Russisch (зуб мудрости).
Meer...
Heeft volgens mij wel te maken met je verstand hoor. In het Engels is het ook wisdomtooth. Omdat hij pas later doorkomt, wanneer je de leeftijd bereikt hebt dat je wat verstand in je kop zou moeten hebben.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Dat de verstandskies niets te maken heeft met je verstand.![]()
Ver-stand-kies.
Of Nederlanders hadden als eerste er een naam voor bedacht en deze is verkeerd overgenomen in alle andere talen .quote:Op zondag 24 mei 2009 14:52 schreef SiGNe het volgende:
Een vriend van me is tandarts en hij heeft op de ACTA ook geleerd dat het de ver stands kies is, iedere tandarts in Nederland krijgt het dus verkeerd aangeleerd.
Wikipedia is het er ook niet mee eens:quote:Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Caspian het volgende:
Maar sowieso, ver-stands-kies is zo'n vreemde constructie, het lijkt me gewoon heel erg onlogisch.
Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft, in combinatie met het feit dat ze pas op latere/volwassen leeftijd doorkomen, lijkt me dat toch echt verreweg de meest plausibele uitleg.
Nu is wikipedia ook niet altijd even betrouwbaar maar als die Latijnse term klopt lijkt het me erg sterk dat de term oorspronkelijk uit het Nederlands kwam.quote:Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. In het Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds het meest gangbare woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.
De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk.
Hmm dat wist ik echt niet,eierworsten Ik hoef geen broodje ei meer van de Esso vondt er al geen smaak aan zitten bedankt voor de wijze lesquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:
[ afbeelding ]
Google, wikipedia?quote:Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
Twee dingen die ik eigenlijk stiekem nog steeds niet helemaal door heb, dus misschien dat iemand het weet?
* is het duck-tape,duct-tape, duc-tape (zonder streepje, dit is ff voor de duidelijkheid), of nog iets anders?
* Wat wordt er precies bedoelt als er ergens (sic) achter staat?
Eerste is al tientallen keren voorbijgekomen in deze reeks. De soortnaam is duct tape, en van een bepaalde fabrikant is het ook verkrijgbaar onder de merknaam Duck tape. Zonder koppelteken en met spatie, want in het Engels schrijf je samenstellingen niet aan elkaar.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
Twee dingen die ik eigenlijk stiekem nog steeds niet helemaal door heb, dus misschien dat iemand het weet?
* is het duck-tape,duct-tape, duc-tape (zonder streepje, dit is ff voor de duidelijkheid), of nog iets anders?
Als je iemand citeert en het citaat bevat een fout, dan zet je er (sic) achter om aan te geven dat de fout is gemaakt door degene die je citeert en dus niet door jou.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
Het soort is volgens mij ducttape en je hebt een merk dat Duck Tape heet...quote:Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zo kwam ik ook pas achter popcorn
Mind = blownquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat een peanut een pea-nut is, een erwt-noot dus.
Nooit bij stilgestaan.
Dat palindrome dus zo geschreven wordt in plaats van palingdroom. En het automerk Volvo wat ik vroeger altijd uitsprak als Vovo (vond die L ook altijd storend in het logo, maar dacht dat het een tussenschotje was ofzo)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
Bedankt voor de uitleg allenquote:Op maandag 25 mei 2009 11:04 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het soort is volgens mij ducttape en je hebt een merk dat Duck Tape heet...
[ afbeelding ]
(sic) betekent dat een citaat letterlijk is overgenomen, dus als er bijvoorbeeld ergens een spelfout in staat dan gebruiken ze (sic) erachter, zodat je weet dat dat expres zo overgenomen is.
Ben ik heel erg stom dat ik dit geloof?..quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sicbetekend 'Zo staat er woordelijk.'
En ik dacht ook jaren dat er in Duitsland wel verdacht veel plaatsen Ausfahrt genoemd werden.![]()
Verder wist ik ook nooit dat 'Bad' ergens voor stond. Bij 'Bad Kleinkirchheim' bijvoorbeeld. Het betekend dat er natuurlijke bronnen aanwezig zijn in die plaats.
[ Bericht 22% gewijzigd door SicSicSics op 25-05-2009 12:07:38 ]Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Het feit dat de Engelse term 'wisdom tooth' is, versterkt je puntquote:Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Caspian het volgende:
Maar sowieso, ver-stands-kies is zo'n vreemde constructie, het lijkt me gewoon heel erg onlogisch.
Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft, in combinatie met het feit dat ze pas op latere/volwassen leeftijd doorkomen, lijkt me dat toch echt verreweg de meest plausibele uitleg.
Dat versterkt zijn punt niet, dat ís zijn punt. Zie "Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft".quote:Op maandag 25 mei 2009 12:14 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het feit dat de Engelse term 'wisdom tooth' is, versterkt je punt
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat versterkt zijn punt niet, dat ís zijn punt. Zie "Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft".
quote:Op maandag 25 mei 2009 12:01 schreef SicSicSics het volgende:
Verder wist ik ook nooit dat 'Bad' ergens voor stond. Bij 'Bad Kleinkirchheim' bijvoorbeeld. Het betekend dat er natuurlijke bronnen aanwezig zijn in die plaats.
Niet helemaal: het betekent dat die plaats een erkend kuuroord is. In Duitsland is dat alleen bij plaatsen met natuurlijke bronnen die geneeskrachtige werking hebben, in Oostenrijk ook op plaatsen met schone lucht of thermen. Maar sowieso niet op iedere plek met natuurlijke bronnen dus.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vet. Cheers!quote:Op maandag 25 mei 2009 12:57 schreef De_Hertog het volgende:
Niet helemaal: het betekent dat die plaats een erkend kuuroord is. In Duitsland is dat alleen bij plaatsen met natuurlijke bronnen die geneeskrachtige werking hebben, in Oostenrijk ook op plaatsen met schone lucht of thermen. Maar sowieso niet op iedere plek met natuurlijke bronnen dus.
Maar de toevoeging Bad is inderdaad een ambtelijke toevoeging, en geen deel van de historische plaatsnaam. Hetzelfde geld in Frankrijk voor de toevoeging 'les Bains'.
Volgens mij begrijp JIJ het niet helemaal, en ging iedereen er van uit dat er in 1e instantie werd bedoeld dat er geen punt/geen probleem van gemaakt werd bij Karwei. Pas later kwamen we erachter dat dit een dubbelzinnige boodschap was/is.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ben ik heel erg stom dat ik dit geloof?..
![]()
Maar dat denk je toch niet serieus he!?!![]()
Dat is geen punt.
(ook: Daar maken we geen punt van. )
Dat is geen probleem. ((Dat is helemaal geen argument.))
Dat dacht ik al! Maar die dubblezinnigheid is wat ver gezocht imho.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:44 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp JIJ het niet helemaal, en ging iedereen er van uit dat er in 1e instantie werd bedoeld dat er geen punt/geen probleem van gemaakt werd bij Karwei. Pas later kwamen we erachter dat dit een dubbelzinnige boodschap was/is.
Jewel!quote:Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef Yozzz het volgende:
... Dat er lijnks naast de usernaam een mannetje/vrouwtje staat, die tevens aangeeft of iemand on- of offline is. Vooral dat 'vrouwtje' lijkt nérgens op
quote:Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef Yozzz het volgende:
... Dat er lijnks naast de usernaam een mannetje/vrouwtje staat, die tevens aangeeft of iemand on- of offline is. Vooral dat 'vrouwtje' lijkt nérgens op
Tevens op een Mariabeeldjequote:Op maandag 25 mei 2009 15:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jewel!
Die lijkt op dat meisje van FEAR!
Was me ook nooit opgevallen. Ik vond iemands profiel checken al zo omslachtig.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef Yozzz het volgende:
werd gezongen, in plaats van stepquote:It tastes like steel
Like a stab from a knife
Bron.quote:Commerciële toepassingen
Wei wordt gebruikt als grondstof voor frisdrank, bijvoorbeeld in Rivella en Taksi. Wei wordt gescheiden in 2 productstromen, retentaten en permeaten. De permeaten worden veel in diervoeders gebruikt, retentaat bevat veel hoogwaardige eiwitten en wordt na bewerking gebruikt in de voedingsindustrie en farmaceutische industrie. In voeding kan het gebruikt worden als smaakmaker in light-producten en als bestanddeel van babyvoeding. In de farmaceutische industrie wordt het o.a. gebruikt als bestanddeel in inhalers.
Klopt, vandaar ook de slagzin "een beetje vreemd, (...)".quote:Op maandag 25 mei 2009 23:03 schreef Locusta het volgende:
.... dat Rivella gemaakt wordt van weiwaterdat dus een "afvalproduct" is van zuivel.
[..]
Bron.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 17:19 schreef Frollo het volgende:
Ik kom er 5 seconden geleden achter dat de Engelse naam Thatcher gewoon vergelijkbaar is met het Nederlandse Dekker.
Ah!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:55 schreef Frollo het volgende:
Je bedoelt wei.
Wijwater vind je in de kerk en weiwater bestaat niet.
Een thatcher en een dekker zijn allebij mensen die dakken bedekken. Het is gewoon een beroep.quote:
Ja, dat dus, bedankt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 11:41 schreef Caspian het volgende:
[..]
Een thatcher en een dekker zijn allebij mensen die dakken bedekken. Het is gewoon een beroep.Net zoals Smith, bijvoorbeeld.
De kerstman zoals we 'm nu kennen is daarop gebaseerd, maar het is een afgeleide van Sinterklaas (sinter klaas - santa claus).quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Grumpey het volgende:
Zal wel vaker langsgekomen zijn, maar dat de kerstman verzonnen is door coca-cola in een reclamespot in de jaren '20, en geen oud sprookje of verhaal is.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef _Arual_ het volgende:
Dat schapen die op een schuine helling staan te grazen, zoals bijvoorbeeld een dijk, niet aan de ene kant lange en aan de andere kant korte poten hebben. Ze kunnen dus als ze aan het einde van de dijk zijn gewoon omdraaien om verder te grazen, zonder dat ze daarbij omvallen. Ze hoeven niet, zoals mijn ouders beweerden, door de boer weer naar het begin van de dijk worden gebracht
Bovendien kan het ook achter een dubbelzinnige opmerking worden gezet. Een soort van "pun intended"-achtervoegsel.quote:Op maandag 25 mei 2009 11:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Als je iemand citeert en het citaat bevat een fout, dan zet je er (sic) achter om aan te geven dat de fout is gemaakt door degene die je citeert en dus niet door jou.
In die betekenis ben ik het nog nooit tegengekomen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 17:56 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Bovendien kan het ook achter een dubbelzinnige opmerking worden gezet. Een soort van "pun intended"-achtervoegsel.
Klok-klepel. Coca Cola heeft de Kerstman niet verzonnen, het heeft hem slechts zijn moderne uiterlijk (dikzak in rode kleding) gegeven. Wikipedia:quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Grumpey het volgende:
Zal wel vaker langsgekomen zijn, maar dat de kerstman verzonnen is door coca-cola in een reclamespot in de jaren '20, en geen oud sprookje of verhaal is.
Ik heb hier zó om gelachen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef _Arual_ het volgende:
Dat schapen die op een schuine helling staan te grazen, zoals bijvoorbeeld een dijk, niet aan de ene kant lange en aan de andere kant korte poten hebben. Ze kunnen dus als ze aan het einde van de dijk zijn gewoon omdraaien om verder te grazen, zonder dat ze daarbij omvallen. Ze hoeven niet, zoals mijn ouders beweerden, door de boer weer naar het begin van de dijk worden gebracht
Precies.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Klok-klepel. Coca Cola heeft de Kerstman niet verzonnen, het heeft hem slechts zijn moderne uiterlijk (dikzak in rode kleding) gegeven. Wikipedia:
The symbolic personification of Christmas as a merry old figure begins in the early 17th century, in the context of resistance to Puritan criticism of observation of the Christmas feast.
Zo lang bestaat Coca Cola nog niet.
die zelfde fout maakte ik destijds ook voor ik merkte dat ze disguise zongen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 16:56 schreef SicSicSics het volgende:
voor de leernicht!
Is het beginliedje van de Transformers al langsgekomen trouwens?
Jaaaaaren heb ik 'gezongen':
Transformers, robots in the sky!
Terwijl het toch echt:
Transforms, robots in disguise!
Moet zijn!
Daar heb je een keukenmes voor nodig gehad?quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:51 schreef alsem het volgende:
dat je nagel gewoon weer aangroeid als hij eraf is![]()
en een vinger groeit niet meer aan als die eraf is..
Is da zo?quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:26 schreef karsh het volgende:
Niet heel erg schokkend, maar de bijnaam"voor de amerikanen "yankees" komt van de nederlandse naam Jan-Kees af.
Heb ooit eens een boek glezen over het ontstaan van Nieuw Amsterdam. Ontzettend veel uit het oude New York is te herleiden naar Nederland, denk ook maar eens aand e buurt Harlem. Voor zover is de naam Wallstreet de letterlijke vertaling van Walstraat, de straat die direct achter de oude verdedegins"wal" liep.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:45 schreef Locusta het volgende:
[..]
Brooklyn = Breukelen. Wall Street = de Wallen.
Veel Nederlansche invloeden dus
Zo zijn er nog wel meer...quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:45 schreef Locusta het volgende:
[..]
Hoewel Brooklyn, Harlem e.d. wel kloppen, klopt Wall Street volgens mij niet. (Sowieso hoor ik Waalstraat dan vaker als vertaling dan de Wallenquote:Op donderdag 28 mei 2009 22:45 schreef Locusta het volgende:
[..]
Bron (Wiki)quote:The name of the street derives from either the fact that during the 17th century, Wall Street formed the northern boundary of the New Amsterdam settlement or the fact that in the Walloon people (Waal in Dutch) lived in that area of New Amsterdam.
Wikipedia is your friend. Om je alvast op weg te helpen:quote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:30 schreef SiGNe het volgende:
Coney Island, Bronx, Flushing, Yonkers, Bowery, Long Island, Rhode Island mag je nog weven uileggen, wat zijn de Nederlandse namen daarvan dan?
Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eilandquote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:30 schreef SiGNe het volgende:
Coney Island, Bronx, Flushing, Yonkers, Bowery, Long Island, Rhode Island mag je nog weven uileggen, wat zijn de Nederlandse namen daarvan dan?
Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:52 schreef Rocho het volgende:
[..]
Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eiland
Flushing komt van Vlissingen af.
Rhode Island komt van Roodt Eylandt
Yonkers van Jonker of Jonkheer
Bowery komt van Bouwerij, wat we tegenwoordig Boerderij noemen
Bronx komt van Jonas Bronk, een Zweed die voor Nederland vaarde.
Long Island is niet helemaal duidelijk.
(bron: wikipedia)
Waar ik net achter kwam, is dat je naast Queens in New York ook Kings hebt.
Misschien, maar misschien ook niet. Het is natuurlijk niet zo dat een Hollands Amerika volledig overeen zou komen met het huidige Amerika, alleen met een andere taal.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:
Ergens wel jammer anders was de kans groot geweest dat Nederlands de wereldtaal zou zijn geworden..
New Utrecht.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 03:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..
Utrecht heb je trouwens ook in New York hoorde ik laatst..
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:39 schreef Unhuman het volgende:
Nieuw-Zeeland is wel een bekend land denk ik ookVernoemd naar 'ons' Zeeland.
Bushwick (wijk in Brooklyn) komt van Boswijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:47 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
New Utrecht.![]()
Brooklyn komt van het Nederlandse Breukelen vandaan.
En Tasmanië naar Abel Tasman.quote:
Mijn oom en tante wonen erquote:Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef MaLo het volgende:
Dat Rectum niet alleen het laatste stukje van je darmen is, maar ook een dorpjegehucht in Twente (en ik kom uit Twente) .
Je zult maar in Rectum wonen.
omfg!quote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:49 schreef Noire het volgende:
Ik kwam er op m'n 4e achter dat mijn opa en oma de ouders zijn van mijn ouders en ik er dus een bloedband mee heb. Ik dacht daarvoor dat ouders, zodra hun kind geboren was, naar een willekeurig stel mensen (ouderen) ging om te vragen of zij de opa en oma van hun kind wilden zijn
Noord Ierland heeft nooit een officiële vlag gehad en Wales was (denk ik) onderdeel van Engeland, als een graafschap of zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).
Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik geloof dat ze de boel geruild hebben voor een daalder..
quote:The treaty stipulated that New York (formerly New Netherland) would henceforth be an English possession and that Suriname, captured by the Dutch in 1667, would remain their colony, confirming the status quo of 1667. An "indemnity" of two million guilders was paid by the Dutch.
Daarnaast was New York niet de enige bezitting in Amerika en hadden de Engelse kolonisten al de hele kust in handen, dus ook zonder die ruil was Amerika echt niet 'van ons' geweest. En tot slot hebben de Engelsen minder plezier gehad van New York dan de Nederlanders van Surinamequote:Op zondag 31 mei 2009 10:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.
De ruil die veel mensen zich voorstellen, met daarbij nog het idee 'hadden we niet moeten doen, dan was Amerika nu van ons geweest', is niet wat er werkelijk gebeurde. De realiteit is dat Nederland verwikkeld was in een oorlog met Engeland en dat men uiteindelijk geen keus had dan het tekenen van een verdrag, waarin Nieuw Amsterdam werd afgestaan aan Engeland. Van verkopen voor een daalder was geen sprake: Nederland moest zelfs geld tóe geven. Wikipedia:
[..]
Toen de vlag werd ontworpen was niet alleen Noord-Ierland, maar héél Ierland deel van het Verenigd Koninkrijk. Vandaar dat Saint Patrick's Flag en niet de Ulster Banner in de vlag is opgenomen.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Kwam ik van de week tegen; de vlag van de UK (Verenigd Koninkrijk) bestaat uit een combinatie van vlaggen van Engeland, Ierland (bepaald type, niet de huidige vlag) en Schotland. Wel behoorlijk logisch, nooit verder over nagedacht. Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).
Zo dus:
http://upload.wikimedia.o(...)he_Union_Jack-fr.png
Op m'n opleiding hebben we Chaucer wel behandeld, maar dat verhaal heb ik nooit gehoord. Opzich zou het wel iets kunnen zijn dat hij geschreven heeft. Die gast was op z'n zachtst gezegt aardig progressief voor z'n tijd.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 23:52 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Over dat Nederlands in buitenlandse talen:
Coney Island => Konijn Eiland (Coneyn Eylant?)
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
Bowery => Bouwerij / Boerderij
Long/Rhode Island => Lang / Roode Eiland
Ook heeft het Russisch veel maritieme termen overgenomen uit het Nederlands. Daarbij moet je denken aan termen als "sjtoerman" (stuurman, ook wel navigator) "flag" (vlag, vaandel), "kaptin" (Kapitein), en "sljoez" (sluis).
Even een ander taalkundig weetje:
De term 'kiss my ass' komt van een van de verhalen van een middeleeuwse rukker genaamd Geoffrey Chaucer. Het exacte verhaal ken ik niet (meer), maar het idee was dus dat een gast verliefd was op een vrouwmensch, en dat die vrouw dus haar reet uit het raam heeft gestoken toen die gast midden in de nacht om kusjes kwam vragen. Uit 'The Millers Tale' (1366):
"But with his mouth he kiste hir naked ers."
Leraren Engels, kraakt mij af.
Daar schijnt de uitdrukking dus vandaan te komen.
Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.quote:Op maandag 25 mei 2009 15:44 schreef Timmor het volgende:
Jaren lang gedacht dat het WarFteiner was![]()
[ afbeelding ]
Ik wilde vragen of deze dan nu in de OP mocht.. maar hij staat er al inquote:Op maandag 1 juni 2009 21:52 schreef PocketAceBas het volgende:
[..]
Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.
[ afbeelding ]
toen ik klein was altijd gedacht dat het Walt Disnep was.
In namibie spreken ze een mengeling van duits, engels, frans, nederlands en ook nogeens de lokale taal, zo kan iedereen zeggen dat ze hun eigen taal daar sprekenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 01:00 schreef Triptamine het volgende:
Om even in te haken op het "wereldse nederland". Niet alleen in de Nederlandse gebieden en Zuid Afrika spreekt men een variant op het nederlands, nee in al deze landen:
[ afbeelding ]
Zelfs in Namibië spreken ze een soort mengeling van Nederlands en creools
vet, ik woon op de brink in zutphen, dus kom ik eigenlijk uit de bronx kom ik nu net achterquote:[b]Op zaterdag 30 mei 2009 23:52
Coney Island => Konijn Eiland (Coneyn Eylant?)
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
Bowery => Bouwerij / Boerderij
Long/Rhode Island => Lang / Roode Eiland
echt?quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
Jezus, dat ik daar nooit op gekomen ben, het is zo obvious ookquote:Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:
Ik kom er dus nu net achter (door een tv programma)
Dat dat masker uit de film Scream is gebaseerd op het schilderij De Schreeuw
Foto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat witte wijn 'droog' is aan suikers (oftewel geen suiker bevat). In het frans is droog 'sec', en dat betekend ook wel dor/verlaten, ze hebben deze term in de wereld gewoon letterlijk overgenomen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef aiemkoel het volgende:
Leuk topic!
Wat ik vroeger nooit begreep was wat droge wijn precies was...
"Als ik dit glas droge wijn over je heengooi, waarom ben je dan toch nat?"
(Nu weet ik dat het niet-zoete wijn is, maar snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze het 'droog' noemen...)
Dat wist ik vroeger ook niet, maar ik dacht ook dat clowns altijd gesminkt rondliepen, dat deden Bassie en Pipo tenslotte ook.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef Psychonikeo het volgende:
Dat vlugge japie dezelfde was als bassie
Valerio zeker?quote:Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:
Ik kom er dus nu net achter (door een tv programma)
Dat dat masker uit de film Scream is gebaseerd op het schilderij De Schreeuw
Foto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies!!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Valerio zeker?Ik wist het ook niet, geloof ik. Maar 't is wel logisch inderdaad.
C-AND-Aquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
Dat het merk CANDA, niet uit Canada komt maar staat voor C&A!
Echt? Ik heb het ff opgezocht op Wikipedia, maar die zegt dat de vulling van een Milky Way uit moutnoga bestaat, en van een Mars uit kruimige chocolade..quote:Op zondag 7 juni 2009 01:14 schreef TheFrankey het volgende:
En ik kom er ook net achter dat een Mars precies hetzelfde is als een Milky Way, behoudens de caramel laag die in een mars nog extra is
1 |
Heleboelquote:
Kerelquote:Op zondag 7 juni 2009 21:06 schreef AffenStrudel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam er de dag voor mijn theorieexamen achter dat dat kogeltje met die luchtstroom erachter eigenlijk een symbool is voor licht
Zo heb je ook 707 + 707quote:Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef J.A.N.A. het volgende:
Dat 123 x 456 x 789 + 28830302 een heleboel is
[ code verwijderd ]
Draai je scherm maar eens om
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo heeft C&A wel meer merken, Yessica is eigenlijk yes, si, C&Aquote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
Dat het merk CANDA, niet uit Canada komt maar staat voor C&A!
Een alpinist klimt in een alpien gebergte (de Pyreneeën, de Alpen, de Karpaten en de Dinarische Alpen, in Anatolië de Taurus en Kaukasus en in Zuid-Azië de Zagros, Hindoekoesj, Karakoram en Himalaya. Deze gebergten samen worden wel de Alpiene gordel genoemd (wiki)), maar de naam is wel afgeleid van de Alpen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
Wat denk je nu dat het is? Noord brabant of Notabene?quote:Op maandag 8 juni 2009 11:19 schreef nightcowboy het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat NB niet belangrijk betekende.
Nota Benequote:Op maandag 8 juni 2009 14:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat denk je nu dat het is? Noord brabant of Notabene?
Dat een 'slachtoffer' letterlijk een offer voor de slacht is.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Nota Bene
Ik kwam er laatst ook achter dat in 'verslaafd' het woord slaaf zit
Dat is zeker West-Fries?quote:Op maandag 8 juni 2009 22:11 schreef henkde_j het volgende:
Vandaag ben ik er na 21 jaar achter gekomen wat mijn pa altijd roept als hij thuis komt vanuit zijn werk. Ik meende altijd dat hij "Holleu!"riep als hij thuis kwam. Maar vandaag heb ik echt eens verstaan wat hij zegt als hij thuiskomt. Hij zegt dus "Volluk!" in plaats van "Holleu!". Best triest dat ik hier na dik 21 jaar pas achter kom
![]()
Gebruiken ze denk ik niet alleen daar hoor.quote:
Is volgens mij een vrij algemene term hoor, ik hoor het ook in Utrecht en Zuid-Holland gebruikt worden.quote:
En in Brabant...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:29 schreef HuHu het volgende:
[..]
Is volgens mij een vrij algemene term hoor, ik hoor het ook in Utrecht en Zuid-Holland gebruikt worden.
ik gok dat het natuurlijk tussen haakjes niet de betekenis was, maar om aan te tonen dat het 'natuurlijk' zo moet worden uitgesprokenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:44 schreef Grumpey het volgende:
svp betekend dan ook 'astublieft' in plaats van 'natuurlijk'
betekentquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:44 schreef Grumpey het volgende:
svp betekend dan ook 'astublieft' in plaats van 'natuurlijk'
vaker voorkomend? Waarschijnlijk heeft ze het gewoon van jou geleerdquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:34 schreef Turbomuis het volgende:
Ik kwam er best laat achter dat je 'svp' (natuurlijk) als 'es vee pee' moet uitspreken, en niet als 'see vee pee'. En het rare is, mijn dochter zegt het nu ook fout... Blijkbaar een vaker voorkomende fout...
Nee, ik doe het nu wel goed. Daarom verbaasde het me ook zoquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:47 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
vaker voorkomend? Waarschijnlijk heeft ze het gewoon van jou geleerd
Dat dusquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:47 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
ik gok dat het natuurlijk tussen haakjes niet de betekenis was, maar om aan te tonen dat het 'natuurlijk' zo moet worden uitgesproken
En het komt ook niet hier vandaanquote:Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.
Daarnaast komt het ook uit het boksen, als iemand in elkaar wordt getrimt en daarbij gered wordt door de bel.
Het komt dus niet uit die serie saved by the bell
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:35 schreef Matthijs- het volgende:
Ik kom er net achter dat "de vrije slag" bij zwemmen helemaal niet inhoudt dat je zelf mag kiezen welke techniek je gebruikt.
Ow, ik ook dus net, na het lezen van je postquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:35 schreef Matthijs- het volgende:
Ik kom er net achter dat "de vrije slag" bij zwemmen helemaal niet inhoudt dat je zelf mag kiezen welke techniek je gebruikt.
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
jij ook hier, altijd gezellige opmerkingen van jou
Is wel raar dan ja...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:40 schreef Matthijs- het volgende:
Oh wacht, je mag wél zelf kiezen lees ik net! Problem solved guys!
Edit: Ik las namelijk wat zwemrecords van een bepaalde zwemclub. Op de vrije slag hadden ze tragere tijden dan op andere stijlen. Als je zelf mag kiezen, ga je voor de snelste me dunkt. Vandaar dat ik tot de eerdergenoemde conclusie kwam.
Komt van sil vous plait, Frans voor als het u belieft (later verbasterd naar alstublieft)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:34 schreef Turbomuis het volgende:
Ik kwam er best laat achter dat je 'svp' (natuurlijk) als 'es vee pee' moet uitspreken, en niet als 'see vee pee'. En het rare is, mijn dochter zegt het nu ook fout... Blijkbaar een vaker voorkomende fout...
s’il vous plaîtquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Komt van sil vous plait, Frans voor als het u belieft (later verbasterd naar alstublieft)
alleen de borstcrawl toch? Dat is bij de meesten toch echt het snelste volgens mij..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:17 schreef SiGNe het volgende:
Bij vrije slag doen ze over het algemeen de borstcrawl, schoolslag, rugslag, rugcrawl en vlinderslag zijn trager.
Rugslag doen ze volgens mij helemaal niet trouwens..
Borstcrawl? Oke, dan kwam ik er jaren later pas achter dat het niet borstkrol isquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:36 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
alleen de borstcrawl toch? Dat is bij de meesten toch echt het snelste volgens mij..
En het is ook als je bijvoorbeeld met een supergrote nerd op school aan het praten bent, en je wilt eigenlijk niet met 'm praten en je weet niet wat je moet zeggen. Als op dat moment de bel gaat ben je ook 'saved by the bell'quote:Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
Daarnaast komt het ook uit het boksen, als iemand in elkaar wordt getrimt en daarbij gered wordt door de bel.
Het komt dus niet uit die serie saved by the bell
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:52 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Borstcrawl? Oke, dan kwam ik er jaren later pas achter dat het niet borstkrol is.
tja.. het is dus geen familie van Erwinquote:De borstcrawl is een zwemslag. Het is de snelst bekende zwemslag; hij verslaat dus de schoolslag, rugcrawl en zelfs de vlinderslag. Om deze reden is de borstcrawl eigenlijk de enige slag die wordt gebruikt bij vrije slag competitie.
Ik ken mensen die sneller zijn met vlinderquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:36 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
alleen de borstcrawl toch? Dat is bij de meesten toch echt het snelste volgens mij..
Groot gelijk, m'n excuus is dat het alweer 20 jaar geleden is dat ik in de brugklas Frans kreegquote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
s’il vous plaît
</ mierrenneukermodus>
Is ook een beetje lastig lezen zo met die komma's maar ik bedoelde alleen de borstcrawl. De schoolslag, rugslag, rugcrawl en vlinderslag zijn trager.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:36 schreef Psychonikeo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |