abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68846485
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:54:19 #2
202014 JJH
Knetter. O+
pi_68846561
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:03 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat heb ik dan nooit gezien, maar ik vond het sowieso al raar dat sommige kazen gewoon 30 of 48 jaar zouden hebben gerijpt .
Dan zou je wel erg dure kaas krijgen!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:06:03 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_68846884
Kwam er eergister pas achter dat die scene van Najib Amhali waarbij hij een Indonesiër nadoet en problemen krijgt met z'n gebit (haakjes die in z'n tandvlees zitten) in scene is gezet en dat ie helemaal geen problemen met het gebit heeft.
Terwijl iedereen in de zaal denkt dat ie het aan het fixen is zit ie gewoon pauze te houden en een peukie te roken..
Hij vertelde het bij De Wereld Draait Door en hij zei toen ook dat hij een keer vroeg of er een tandarts in de zaal zat en toen stond er dus daarwerkelijk een tandarts op, die moest ie toen op het podium zachtjes influisteren dat het allemaal nep was
pi_68846916
tvp
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_68846960
Hey.

Ik dacht altijd dat TVP, Topic Volg Post betekende. joh.
pi_68846972
een pony is geen baby paard
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:22:59 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68847365
Ik moet eerlijk bekennen dat er 2 dingen in de OP stonden die ik nog niet wist en er nu een wereld voor me opengaat.

Verder kwam ik er pas recentelijk achter dat cuba een eiland is en niet aan america vast zit.
pi_68847485
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:09 schreef stFz het volgende:
een pony is geen baby paard
wat dan?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_68847572
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:27 schreef Triptamine het volgende:

[..]

wat dan?
Een pony is gewoon een klein soort paard. Een baby-paard noem je een veulen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:33:13 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68847698
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:07 schreef -J-D- het volgende:
tvp
lezen is ook zo moeilijkk he.
quote:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
From feudal serf to spender.
pi_68847732
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:29 schreef HuHu het volgende:

[..]

Een pony is gewoon een klein soort paard. Een baby-paard noem je een veulen.
Ik dacht dat Pony en veulen synoniem waren Leerzaam topic iig
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:37:27 #12
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_68847838
Tot dusver nog geen dingen (in dit topic) tegengekomen die niet gemeld waren, maar toch een verkapte tvp voor de dingen die nog KUNNEN gaan komen
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_68847964
Weet niet of het al een keer genoemd is, maar dan nogmaals een keertje:

Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.

Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.

Machine voor eiworsten: http://www.sanovoeng.com/idd342.asp

pi_68848036
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:

Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.

Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.

[ afbeelding ]
Daarom smaken die eieren altijd zo vies
pi_68848218
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:44 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Daarom smaken die eieren altijd zo vies
Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.

Maar ze zullen er daarnaast ook wel conserveringsmiddelen en dergelijke aan toevoegen.
pi_68848282
dat had ik nou altijd al willen weten.
pi_68848355
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:50 schreef HuHu het volgende:

[..]

Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.

Maar ze zullen er daarnaast ook wel conserveringsmiddelen en dergelijke aan toevoegen.
Er zit altijd zo'n plastic/kunstmatig smaakje aan, vind ik iig. Maar misschien ben ik wel een zeikerd.

Ik dacht ook heel lang dat het woord eufemisme gespeld moest worden als eufenisme. Ik vind het met de n, dus de foute versie, wel beter klinken
pi_68848371
-
laat maar
friet saté
pi_68848381
quote:

[ afbeelding ]
Serieus? Nooit geweten.
friet saté
pi_68848398
Dat je een gegeven paard niet in de bek mocht kijken vroeger, omdat je aan de tanden kon zien hoe oud het beest was, en dat was dus een belediging.

Dat bananen krom zijn omdat beide uiteinden richting zon groeien
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:02:59 #21
202014 JJH
Knetter. O+
pi_68848542
quote:

[ afbeelding ]

Nee! Eyeopener!
pi_68848606
tvp, sorry ik begrijp alles al in deze wereld dus kan niets toevoegen.
pi_68848623
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graag
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:06:36 #24
45 SiGNe
pi_68848638
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
Dan kan je mooi uitleggen wat er allemaal verkeerd begrepen kan worden.. dus ga je gang
pi_68848737
quote:

[ afbeelding ]
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijden ik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
I would go along with someone like you
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:11:47 #26
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68848765
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:06 schreef Triptamine het volgende:

[..]

De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graag
Lidwoorden, lastig hé.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_68848844
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijden ik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
Ja, natuurlijk *moet* je dat ontkennen, stel je voor dat het uitkomt . Maargoed... ik heb dit verhaal uit zeer betrouwbare bron van, eveneens, bovengenoemde zaak. Kan zijn dat het per filiaal verschilt.
pi_68848919
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:11 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Lidwoorden, lastig hé.
Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.

Ga een leven zoeken. aL$ iIck n0u aL$ 33n 8r33z4h typte, had je een punt
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:19:49 #29
183846 joepie91
pi_68849009
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.

Ga een leven zoeken. aL$ iIck n0u aL$ 33n 8r33z4h typte, had je een punt
Ja, sorry, kon het niet laten
pi_68849022
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Boeit niet, maar ben nogal prikkelbaar vandaag
pi_68849040
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.
pi_68849069
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef HuHu het volgende:

[..]

Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.
pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bent
pi_68849101
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef Triptamine het volgende:

[..]

pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bent
Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:27:19 #34
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_68849222
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:23 schreef HuHu het volgende:

[..]

Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?
Scherp!

Maar we gaan offtopic

Dat van die ei-worst...wtf!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:48:52 #35
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68849917
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat die eiworst in Nederland gebruikt wordt..( is ook een chineese verpakking ofzo)
Ik ken de foto wel maar overal waar ik broodjes haal ( en ik haal ze vaak eet liever brood dan warm eten)
zie ik gepelde eieren en een eiersnijder liggen. Ook worden ze vaak voor je neus klaargemaakt. En gaat er op een broodje gezond meestal 1 ei. Kompleet met kontjes...
pi_68850097
Nah ik geloof wel dat die eiworsten in Nederland gebruikt worden, alleen waren ze op mijn werk volgens mij nog drukker/luier, wij kregen die dingen voorgesneden binnen
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:33:31 #37
162962 FunkJump
is ook zo!
pi_68851629
- Dat er geen echt vuur (met vlam en al) in je maag fikt, als je eten aan het 'verbranden'bent.

- Dat eten en drinken niet gescheiden wordt in je maag. gedachtegang: hoe kon je anders pis en schijt apart uitscheiden?
pi_68852078
Ik begin een broodje gezond minder en minder te vinden
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_68853068
Dat van die ei-worsten wist ik ook niet. Die worden dan blijkbaar door sommige bedrijven gebruikt, terwijl andere bedrijven juist weer van 'echte' eieren gebruik maken. Mij maakt het persoonlijk niet veel uit eigenlijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 21:18:17 #40
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68853359
Ik heb het even nagezocht. Spul bestaat kennelijk al sinds de jaren 60. IS gewoon ei. Ze scheiden het ei wit en geel en koken het afzonderlijk in vormen en stoppen het later in elkaar. Wie het maakt kon ik niet vinden en ook niet hoe massaal het gebruikt wordt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:00:29 #41
45 SiGNe
pi_68854927
Zal wel gebruikt worden voor van die voorverpakte broodjes bij de shell en supermarkt en zal ook wel gebuikt worden bij slaatjes, in elk geval op plekken waar ze veel gekookte eieren verwerken.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:08:15 #42
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68855231
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:00 schreef SiGNe het volgende:
Zal wel gebruikt worden voor van die voorverpakte broodjes bij de shell en supermarkt en zal ook wel gebuikt worden bij slaatjes, in elk geval op plekken waar ze veel gekookte eieren verwerken.
Nope de broodjes van de shell hebben zeker weten ook "kontjes" van eieren erin zitten. Andere voorverpakte broodjes met eieren heb ik eigelijk nog nooit op.. Eens op gaan letten
pi_68855241
Gebruikt nu iedereen de eiworst als tvp ofzo?
pi_68865494
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:08 schreef LastRequest het volgende:
Gebruikt nu iedereen de eiworst als tvp ofzo?
Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...
Wat zouden ze eigenlijk met het kontje van die worst doen...???
  zondag 10 mei 2009 @ 14:04:07 #45
183846 joepie91
pi_68869822
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:49 schreef FFnog het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...
Wat zouden ze eigenlijk met het kontje van die worst doen...???
Opeten, vrijheid van de kok
pi_68870468
Dat van die oma's met paars/roze haar hun haar over het algemeen niet voor de lol zo verven, maar dat dat vanzelf gebeurt als ze te veel spul gebruiken om de boel wit/grijs te houden. Heeft te maken met complementaire kleuren.

Zoiets dus:
  maandag 11 mei 2009 @ 11:07:58 #47
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_68898207
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:56 schreef Triptamine het volgende: Dat bananen krom zijn omdat beide één uiteinden richting zon groeien
Zit 'ie ergens in het midden van de banaan aan de boom vast, ofzo?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_68901339
Een restaurant/hotel in mijn woonplaats heeft de naam Petit Nord en ligt aan de straat Kleine Noord. Nooit de link tussen de beide namen weten te leggen tot een paar jaar geleden ondanks de beheersing van de FR taal haha
  maandag 11 mei 2009 @ 13:11:58 #49
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_68902061
Zelf weet/wist ik dat wel, maar ik km er achter dat heeeeeeeel veel mensen dat niet weten. Dus even een misverstand uit de wereld helpen:

Een kip is niet per se een vrouwtje. Een vrouwtje is een hen, een mannetje een haan.
En hennen leggen ook eieren als er geen haan is.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_68902452
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
Zelf weet/wist ik dat wel, maar ik km er achter dat heeeeeeeel veel mensen dat niet weten. Dus even een misverstand uit de wereld helpen:

Een kip is niet per se een vrouwtje. Een vrouwtje is een hen, een mannetje een haan.
Heeft een hen dan een haan nodig om een ei te leggen?
Life is Music
pi_68902718
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:

Een haan is alleen nodig om de eieren te bevruchten, en dus kuikens enz te krijgen.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:34:46 #52
6067 Turbomuis
pi_68902749
quote:

[..]

Nee. Maar blijkbaar denken veel mensen van wel. Ik heb zelf kippen (alleen hennen) en er wordt vaak met verbazing gereageerd als blijkt dat ze eieren leggen, ook al heb ik geen haan...
  maandag 11 mei 2009 @ 13:39:44 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68902922
Dat de naam 'Pacific Ocean' daadwerkelijk komt omdat deze oceaan zo rustig, vreedzaam, is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 mei 2009 @ 14:43:15 #54
45 SiGNe
pi_68905391
quote:

[..]

In feite zijn eieren de menstruatie van een kip...
  maandag 11 mei 2009 @ 15:13:34 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68906338
Ik heb mij als 6-jarige laten wijsmaken dat het ondompelen van knikkers in een plas water met vage kleuren (olie/vet spul in plassen) de knikkers zou doen laten groeien.
Socutera las ik altijd als scoutera.
Ik legde de klemtoon altijd verkeerd bij Batavus, en dat klonk volgens mij ouders altijd zo grappig (battavus).
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68909213
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:13 schreef Montov het volgende:
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
pi_68975953
Ik vroeg me net ineens af waar de uitdrukking "Goed in de slappe was zitten" vandaan komt...
Blijkt dat het dus niks te maken heeft met slappe kleren zoals ik altijd dacht, maar met was om ledergoed glimmend te maken
quote:
Goed in zijn (slappe) was zitten, d.w.z. in eigenlijken zin veel slappe was hebben, eene soldatenuitdrukking. Slappe, zwarte was wordt gebruikt voor het glimmend maken van het ledergoed. Bij overdracht gebruikt men deze uitdr. in den zin van er warm bij zitten, bemiddeld zijn, 't goed kunnen stellen, wat achter 't linnen hebben
Bron
pi_68977351
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:57:50 #59
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68977711
'Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet'

Bekend
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_68979609
quote:

[ afbeelding ]
Oef, dat is wel vies zeg.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_68983988
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Wat is de diepere gedachte dan?
pi_68984096
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:57 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Ze lullen maar door in die reclames.. er zitten geen punten tussen de zinnen.. zoiets
pi_68984191
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:34:29 #64
45 SiGNe
pi_68985183
Dat ze bij karweı geen puntjes op de i zetten...
pi_68987986
Dat de uitspraak ''Saved by the Bell'' van een Engelse legende komt.
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.

Daarnaast komt het ook uit het boksen, als iemand in elkaar wordt getrimt en daarbij gered wordt door de bel.

Het komt dus niet uit die serie saved by the bell
''And faith is no faith without believing.''
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:06:58 #66
183846 joepie91
pi_68988128
Dat een ambulant begeleider niet iemand van de ambulancecentrale was
pi_68988249
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:57 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
pi_69033351
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
omg dat heb ik nu pas door
...damn das echt slecht xD
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:26:39 #69
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69036016
Dat bij een factuur 'transport' geen verzendkosten zijn, maar dat het het eindbedrag is van de vorige bladzijde die wordt meegenomen naar de volgende bladzijde (als een factuur uit meerdere bladzijde bestaat).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 02:43:23 #70
202014 JJH
Knetter. O+
pi_69043769
Dat het toch echt Warsteiner is en geen Warfteiner.
pi_69043936
quote:

[..]

Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.
pi_69046019
quote:

[..]

Zo, na al die jaren snap ik hem ook eindelijk.

Ik dacht altijd maar dat ze wilden bezuinigen op de reclame en alles zo snel mogelijk afraffelen
pi_69048720
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.
heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:00:41 #74
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69048950
Ik vroeg me vroeger altijd af als ik in het nieuws hoorde dat er in het openbaar veel werd zwart gereden hoe dat kon. Ik reiste toen alleen met de bus en de trein. In de bus moest je langs de chaufeur met je strippenkaart en in de trein kwam de conducteur vroeger echt altijd langs dus hoe je dan zonder kaartje kon reizen zonder gepakt kon worden snapte ik niet. Later bedacht ik me dat je ook plekken hebt waar je zelf moet stempelen en waar ze veel minder controleren en dat er ook mensen reizen met verlopen abbonnementen waarbij het niet direct opvalt bij een buschaufeur en dat natuurlijk ook zwartreizers zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69050742
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:

[..]

In ieder geval zijn die 'fabriekseieren' de regel bij voorverpakte broodjes en voorverpakte salades met plakjes ei erop. Ik meen trouwens dat het niet helemaal puur ei is maar dat er ook bindmiddelen doorheen gaan (gelatine?) om ervoor te zorgen dat de plakjes niet uit elkaar vallen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:50:22 #76
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69050884
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....
Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.asp

Komt uit het boxen, waar je inderdaad kon worden gered door de bel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69051525
Ik dacht vroeger altijd bij de reclame van HI : High, appa chiekel (ofso)
Pas jaren later heb ik begrepen : Hi Houd het simpel!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:34 #78
197394 tha_one
podjandikkie
pi_69054798
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.asp

Komt uit het boxen, waar je inderdaad kon worden gered door de bel.
Zie je wel, dat leek mij idd ook de logische uitleg.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:59:55 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69099203
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 03:31 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.
Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...
censuur :O
pi_69100170
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...
Ik denk ook eerder dat het andersom is. Dat de slogan "geen punt, bij Karwei" was en één of ander hip reclamebureau dat wel een leuk idee vond voor in de reclame.

edit: ow... ik reageer op de verkeerde zie ik, maar dan nog. Maar ik doelde dus op dat er in de reclame aan één stuk door gepraat wordt.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:52:29 #81
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69101493
Dat een kip ook echt windeieren kan leggen. Dus eieren zonder schil (prut met een vliesje) omdat ze dan te weinig kalk binnen krijgen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:14:23 #82
45 SiGNe
pi_69102335
weer wat geleerd, ik dacht juist dat windeieren alleen een schil was en geen inhoud, dat er lucht (wind) in zat..
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:16:30 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69102413
Dat woorden als "apport", "zit", "poot", "luid", "kom hier", geroepen tegen een hond, helemaal geen wet van Meden en Perzen is, maar dat het woorden zijn die wij zeggen en dat het dier het daarop gewenst gedrag moet leren uitvoeren.
Ik heb mijn hond later daarom ook Engelse woorden geleerd, zodat Engelstalig bezoek, wat bij ons wel eens over de vloer kwam, ook met 'm overweg kon.
Nouja, "Zit" of "Sit" is niet zo verschillend, "Kom Hier" of "Come here" maakt ook weinig uit.
In dat opzicht: mensen die tegen een hond praten als tegen een kind alsof zo'n dier alles ook begrijpt, is ubertriest.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:23:05 #84
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69102684
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:14 schreef SiGNe het volgende:
weer wat geleerd, ik dacht juist dat windeieren alleen een schil was en geen inhoud, dat er lucht (wind) in zat..
Daarom pikken ze heel de dag steentjes enzo op, om kalk binnen te krijgen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:37:26 #85
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_69103343
Toen ik laatst inbeschonken toestand op de grond lag en één van mijn katten deftig op me af liep, wist ik waar het woord 'catwalk' vandaan komt. Die wijven lopen natuurlijk te paraderen met het ene voetje voor het andere, heupwiegend en wel...
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:40:44 #86
183846 joepie91
pi_69103480
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:37 schreef Mr.Talisker het volgende:
Toen ik laatst inbeschonken toestand op de grond lag en één van mijn katten deftig op me af liep, wist ik waar het woord 'catwalk' vandaan komt. Die wijven lopen natuurlijk te paraderen met het ene voetje voor het andere, heupwiegend en wel...
Alcohol kan dus wel nuttig zijn... weer wat geleerd
pi_69103708
quote:

[..]

Wat een diepe gedachte. Ik vind die gozer die zo snel praat ook een heel irritante kutstem hebben.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:40:40 #88
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69234556
Dat crack een vorm van cocaine is, en dus niet echt een ander type drug .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_69270617
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_69270746
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
Vallen de spellings- en grammaticaregels ook onder "Dingen die je pas jaaaaaren later gaat begrijpen"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69272941
quote:

[..]

Mieters.
Life is Music
pi_69273308
Dat de kern van een flatgebouw bedoelt is om alles te kunnen dragen.
Ik wist eerst niet wat de functie van de kern was.
Life is Music
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:44:35 #93
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_69280984
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Wow. Mind = blown. Daar heb ik nooit bij nagedacht :|
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_69285036
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee
was.

[ Bericht 0% gewijzigd door 9611Niels op 22-05-2009 11:53:11 (foutje :')) ]
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:35:08 #95
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_69285703
Zal ik je dan ook maar meteen vertellen dat het "jingle" is, en niet "jingo"?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_69285855
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Jingo Bells
pi_69287591
111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:35:27 #98
183846 joepie91
pi_69287766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:35 schreef Zapper het volgende:
Zal ik je dan ook maar meteen vertellen dat het "jingle" is, en niet "jingo"?
pi_69291431
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
Grappig!
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 02:43 schreef JJH het volgende:
Dat het toch echt Warsteiner is en geen Warfteiner.
[ afbeelding ]
Dat had ik met Hafferöder dat toch echt Hasseröder is...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:27:37 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69291675
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:36:54 #101
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_69292003
Beetje in de trant van Den Bosch en s'Hertogenbosch.... Dat Gent en Gendt toch wel een kut eind uit elkaar liggen als je in de verkeerde staat

Net zoals Beuningen (GLD) en Beuningen (OV)
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_69292459
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef numero_uno het volgende:
Beetje in de trant van Den Bosch en s'Hertogenbosch.... Dat Gent en Gendt toch wel een kut eind uit elkaar liggen als je in de verkeerde staat

Net zoals Beuningen (GLD) en Beuningen (OV)
Valkenburg (ZH) en Valkenburg (LB) liggen nog verder uit elkaar
pi_69294883
quote:
was.

Dat zong ik ook altijd
pi_69296464
quote:
was.

Dat is wel de tekst van de Willie Batenburgversie uit 1994 anders.

Willie
Nee.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 17:35:13 #105
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_69297759
Nog eentje in de stedenserie:

's Gravenhage en Den Haag zijn niet hetzelfde
Tics van je petten.
pi_69297777
Ik kwam er een tijdje terug achter dat het niet de eilandjes van Langerhals, maar de eilandjes van Langerhans zijn Ik ben er zo aan gewend, ik kan het nog steeds niet goed zeggen
pi_69299132
Dat 'heterdaad' niet 'heterdraad' is.

Stellig van overtuigd, srsly. Weddenschap en al.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:27:37 #108
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69321670
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.
pi_69330566
Dat een peanut een pea-nut is, een erwt-noot dus.
Nooit bij stilgestaan.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 18:57:42 #110
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_69330586
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef PrinceCharles het volgende:
Dat 'heterdaad' niet 'heterdraad' is.

Stellig van overtuigd, srsly. Weddenschap en al.
hihi
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  Donald Duck held zaterdag 23 mei 2009 @ 18:59:07 #111
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_69330626
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Nooit bij stilgestaan.
zo kwam ik ook pas achter popcorn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 23 mei 2009 @ 19:09:48 #112
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_69330935
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

leg uit?!!
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_69331374
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 19:09 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:

[..]

leg uit?!!
Pop-corn = pof-maïs
pi_69348111
Ik dacht vroeger altijd dat er een programma was dat 'De grootste familie van Nederland' heette. Dat leek mij altijd wel een leuk programma, maar ik nam maar aan dat het na bedtijd op kwam.

Gelukkig weet ik nu dat het de slogan van de TROS is.
  zondag 24 mei 2009 @ 13:02:32 #115
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69348229
dat 1337 nerd taal is en geen cijfer reeks.
pi_69349445
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 12:27 schreef Thijz het volgende:

[..]

Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.
En legovogel? Meetsysteem?
pi_69349558
dat er in de treinstellen een figuurtje boven de ramen hangt welke kant de wc is :S
(en ik maar telkens afvragen hoe al die mensen dat wisten...)
pi_69349857
Dat de verstandskies niets te maken heeft met je verstand.
Ver-stand-kies.
Life is Music
  zondag 24 mei 2009 @ 14:08:04 #119
183846 joepie91
pi_69350170
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:48 schreef JJ.87 het volgende:
dat er in de treinstellen een figuurtje boven de ramen hangt welke kant de wc is :S
(en ik maar telkens afvragen hoe al die mensen dat wisten...)
pi_69350325
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Ver-stand-kies.
Wel dus.
quote:
V: Waar komt het woord verstandskies vandaan? Ik heb altijd gedacht dat deze aanduiding te maken heeft met de verre stand van de kies: de vér-standskies dus. Klopt dat?

A: Nee; hoewel dit een veelgehoorde verklaring is, is deze etymologie niet waarschijnlijk. De verstandskies wordt namelijk ook in andere talen met 'verstand' geassocieerd, waarbij de gedachte aan 'verre stand' niet mogelijk is. Dat geldt bijvoorbeeld voor het Engels (wisdom tooth), het Duits (Weisheitszahn), het Frans (dent de sagesse) en het Russisch (зуб мудрости).

Meer...
  zondag 24 mei 2009 @ 14:15:22 #121
67103 Caspian
Sneaky fucker, dont you think?
pi_69350356
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Ver-stand-kies.
Heeft volgens mij wel te maken met je verstand hoor. In het Engels is het ook wisdomtooth. Omdat hij pas later doorkomt, wanneer je de leeftijd bereikt hebt dat je wat verstand in je kop zou moeten hebben.

Dat vind ik in ieder geval logischer dan ver-stand-kies.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  zondag 24 mei 2009 @ 14:52:55 #122
45 SiGNe
pi_69351419
Een vriend van me is tandarts en hij heeft op de ACTA ook geleerd dat het de ver stands kies is, iedere tandarts in Nederland krijgt het dus verkeerd aangeleerd.
  zondag 24 mei 2009 @ 14:55:11 #123
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69351486
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:52 schreef SiGNe het volgende:
Een vriend van me is tandarts en hij heeft op de ACTA ook geleerd dat het de ver stands kies is, iedere tandarts in Nederland krijgt het dus verkeerd aangeleerd.
Of Nederlanders hadden als eerste er een naam voor bedacht en deze is verkeerd overgenomen in alle andere talen .
  zondag 24 mei 2009 @ 14:58:21 #124
45 SiGNe
pi_69351564
of dat het in de loop der tijd is vervormd tot verstandskies, als je het leest kan je tenslotte niet zien hoe je het uit moet spreken.
  zondag 24 mei 2009 @ 16:57:50 #125
67103 Caspian
pi_69354621
Maar sowieso, ver-stands-kies is zo'n vreemde constructie, het lijkt me gewoon heel erg onlogisch.

Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft, in combinatie met het feit dat ze pas op latere/volwassen leeftijd doorkomen, lijkt me dat toch echt verreweg de meest plausibele uitleg.
Take Sick Boy, for instance, he came off junk at the same time as me, not because he wanted to, you understand, but just to annoy me, just to show me how easily he could do it, thereby downgrading my own struggle.
  zondag 24 mei 2009 @ 19:06:34 #126
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69358922
Dat een console de spelcomputer zelf is en niet de dingen zijn waarmee je het spelletje bestuurd. (bijvoorbeeld een joypad)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 24 mei 2009 @ 19:08:44 #127
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69358976
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Caspian het volgende:
Maar sowieso, ver-stands-kies is zo'n vreemde constructie, het lijkt me gewoon heel erg onlogisch.

Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft, in combinatie met het feit dat ze pas op latere/volwassen leeftijd doorkomen, lijkt me dat toch echt verreweg de meest plausibele uitleg.
Wikipedia is het er ook niet mee eens:
quote:
Een verstandskies zou zo heten omdat verstandskiezen pas laat opkomen, net als volgens sommigen het verstand. In ouder Nederlands sprak men ook wel van wijsheidskies. In het Belgisch-Nederlands is wijsheidstand nog steeds het meest gangbare woord. Verstandskies, wijsheidskies en wijsheidstand gaan terug op het Latijnse dens sapientiae, 'tand der wijsheid'. Dit verklaart ook waarom de woorden voor verstandskies in veel talen zo op elkaar lijken: veel medische termen zijn leenvertalingen uit het Latijn, dat lang de voornaamste wetenschapstaal was. Het zijn de laatste tanden die bij de mens doorkomen.
De alternatieve volksetymologische verklaring dat verstandskiezen zo worden genoemd omdat ze achter in de mond staan (ver-stands-kies) is daarentegen onwaarschijnlijk.
Nu is wikipedia ook niet altijd even betrouwbaar maar als die Latijnse term klopt lijkt het me erg sterk dat de term oorspronkelijk uit het Nederlands kwam.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69369634
quote:

[ afbeelding ]
Hmm dat wist ik echt niet,eierworsten Ik hoef geen broodje ei meer van de Esso vondt er al geen smaak aan zitten bedankt voor de wijze les
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  maandag 25 mei 2009 @ 00:11:49 #129
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69370027
Dat er geen bergen staan op de oude 5 gulden munt, maar dat het het hoofd van Beatrix is.

Een vriendin van mij kwam er vorige week bij het leren van haar theorie examen achter dat het niet rondtonde is, maar rotonde.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69370329
Ik kwam er vorige week achter dat 'Per Secondewijzer' een dubbele betekenis heeft

NOOIT bij stilgestaan
  maandag 25 mei 2009 @ 10:37:32 #131
6067 Turbomuis
pi_69375441
Twee dingen die ik eigenlijk stiekem nog steeds niet helemaal door heb, dus misschien dat iemand het weet?

* is het duck-tape,duct-tape, duc-tape (zonder streepje, dit is ff voor de duidelijkheid), of nog iets anders?
* Wat wordt er precies bedoelt als er ergens (sic) achter staat?
  maandag 25 mei 2009 @ 10:57:34 #132
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_69376014
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:37 schreef Turbomuis het volgende:
Twee dingen die ik eigenlijk stiekem nog steeds niet helemaal door heb, dus misschien dat iemand het weet?

* is het duck-tape,duct-tape, duc-tape (zonder streepje, dit is ff voor de duidelijkheid), of nog iets anders?
Google, wikipedia?
Géén kloon van tvlxd!
pi_69376126
quote:

Eerste is al tientallen keren voorbijgekomen in deze reeks. De soortnaam is duct tape, en van een bepaalde fabrikant is het ook verkrijgbaar onder de merknaam Duck tape. Zonder koppelteken en met spatie, want in het Engels schrijf je samenstellingen niet aan elkaar.

Sic wordt goed uitgelegd op Wikipedia.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:02:57 #134
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_69376150
quote:

Als je iemand citeert en het citaat bevat een fout, dan zet je er (sic) achter om aan te geven dat de fout is gemaakt door degene die je citeert en dus niet door jou.
pi_69376196
quote:

Het soort is volgens mij ducttape en je hebt een merk dat Duck Tape heet...

(sic) betekent dat een citaat letterlijk is overgenomen, dus als er bijvoorbeeld ergens een spelfout in staat dan gebruiken ze (sic) erachter, zodat je weet dat dat expres zo overgenomen is.
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 25 mei 2009 @ 11:16:38 #136
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_69376527
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Nooit bij stilgestaan.
Mind = blown
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_69376836
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat palindrome dus zo geschreven wordt in plaats van palingdroom. En het automerk Volvo wat ik vroeger altijd uitsprak als Vovo (vond die L ook altijd storend in het logo, maar dacht dat het een tussenschotje was ofzo)
Without me, it's just aweso
  maandag 25 mei 2009 @ 11:44:19 #138
6067 Turbomuis
pi_69377380
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:04 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Het soort is volgens mij ducttape en je hebt een merk dat Duck Tape heet...
[ afbeelding ]

(sic) betekent dat een citaat letterlijk is overgenomen, dus als er bijvoorbeeld ergens een spelfout in staat dan gebruiken ze (sic) erachter, zodat je weet dat dat expres zo overgenomen is.
Bedankt voor de uitleg allen
  maandag 25 mei 2009 @ 12:01:09 #139
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_69377909
quote:
Ben ik heel erg stom dat ik dit geloof?..

Maar dat denk je toch niet serieus he!?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sic betekend 'Zo staat er woordelijk.'

En ik dacht ook jaren dat er in Duitsland wel verdacht veel plaatsen Ausfahrt genoemd werden.

Verder wist ik ook nooit dat 'Bad' ergens voor stond. Bij 'Bad Kleinkirchheim' bijvoorbeeld. Het betekend dat er natuurlijke bronnen aanwezig zijn in die plaats.

[ Bericht 22% gewijzigd door SicSicSics op 25-05-2009 12:07:38 ]
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_69378277
quote:
Op zondag 24 mei 2009 16:57 schreef Caspian het volgende:

Het feit dat de Engelse term 'wisdom tooth' is, versterkt je punt
pi_69378488
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:14 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het feit dat de Engelse term 'wisdom tooth' is, versterkt je punt
Dat versterkt zijn punt niet, dat ís zijn punt. Zie "Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft".
pi_69378549
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat versterkt zijn punt niet, dat ís zijn punt. Zie "Gezien het in andere talen ook met wijsheid/verstand te maken heeft".

Daar heb ik overheen gelezen!
  maandag 25 mei 2009 @ 12:49:22 #143
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69379228
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:01 schreef SicSicSics het volgende:
Verder wist ik ook nooit dat 'Bad' ergens voor stond. Bij 'Bad Kleinkirchheim' bijvoorbeeld. Het betekend dat er natuurlijke bronnen aanwezig zijn in die plaats.
  maandag 25 mei 2009 @ 12:57:27 #144
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69379516
quote:

[..]
Niet helemaal: het betekent dat die plaats een erkend kuuroord is. In Duitsland is dat alleen bij plaatsen met natuurlijke bronnen die geneeskrachtige werking hebben, in Oostenrijk ook op plaatsen met schone lucht of thermen. Maar sowieso niet op iedere plek met natuurlijke bronnen dus.

Maar de toevoeging Bad is inderdaad een ambtelijke toevoeging, en geen deel van de historische plaatsnaam. Hetzelfde geld in Frankrijk voor de toevoeging 'les Bains'.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Licht Ontvlambaar maandag 25 mei 2009 @ 13:07:17 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_69379795
Midgetgolf... Ineens weet je het
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 25 mei 2009 @ 13:18:04 #146
116015 SicSicSics
pi_69380111
quote:
Op maandag 25 mei 2009 12:57 schreef De_Hertog het volgende:
Niet helemaal: het betekent dat die plaats een erkend kuuroord is. In Duitsland is dat alleen bij plaatsen met natuurlijke bronnen die geneeskrachtige werking hebben, in Oostenrijk ook op plaatsen met schone lucht of thermen. Maar sowieso niet op iedere plek met natuurlijke bronnen dus.

Maar de toevoeging Bad is inderdaad een ambtelijke toevoeging, en geen deel van de historische plaatsnaam. Hetzelfde geld in Frankrijk voor de toevoeging 'les Bains'.
Vet. Cheers!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_69382443
quote:

[..]

Ben ik heel erg stom dat ik dit geloof?..

Maar dat denk je toch niet serieus he!?!

Dat is geen punt.
(ook: Daar maken we geen punt van. )
Dat is geen probleem. ((Dat is helemaal geen argument.))
Volgens mij begrijp JIJ het niet helemaal, en ging iedereen er van uit dat er in 1e instantie werd bedoeld dat er geen punt/geen probleem van gemaakt werd bij Karwei. Pas later kwamen we erachter dat dit een dubbelzinnige boodschap was/is.
  maandag 25 mei 2009 @ 14:59:48 #148
116015 SicSicSics
pi_69382960
quote:
Op maandag 25 mei 2009 14:44 schreef Starman89 het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp JIJ het niet helemaal, en ging iedereen er van uit dat er in 1e instantie werd bedoeld dat er geen punt/geen probleem van gemaakt werd bij Karwei. Pas later kwamen we erachter dat dit een dubbelzinnige boodschap was/is.
Dat dacht ik al! Maar die dubblezinnigheid is wat ver gezocht imho.
Fine, fuck you then!
  maandag 25 mei 2009 @ 15:01:11 #149
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69383009
... Dat er lijnks naast de usernaam een mannetje/vrouwtje staat, die tevens aangeeft of iemand on- of offline is. Vooral dat 'vrouwtje' lijkt nérgens op
  maandag 25 mei 2009 @ 15:03:32 #150
116015 SicSicSics
pi_69383092
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:01 schreef Yozzz het volgende:
... Dat er lijnks naast de usernaam een mannetje/vrouwtje staat, die tevens aangeeft of iemand on- of offline is. Vooral dat 'vrouwtje' lijkt nérgens op
Jewel!

Die lijkt op dat meisje van FEAR!
Fine, fuck you then!
pi_69383738
quote:
  maandag 25 mei 2009 @ 15:24:34 #152
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_69383818
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jewel!

Die lijkt op dat meisje van FEAR!
Tevens op een Mariabeeldje
  maandag 25 mei 2009 @ 15:44:39 #153
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_69384440
Jaren lang gedacht dat het WarFteiner was

pi_69385327
quote:
Was me ook nooit opgevallen. Ik vond iemands profiel checken al zo omslachtig.
  maandag 25 mei 2009 @ 18:19:49 #155
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_69389779
Dat er in Wheel of Fortune van Ace of Base
quote:
It tastes like steel
Like a stab from a knife
werd gezongen, in plaats van step
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_69395782
Niet pas na jaren... maar toen er Windows XP kwam geloof ik.
Dat er niet 'U kunt deze oomputer nu afsluiten.' stond als je Windows 95 of 98 afsloot, maar Computer. De c zat teveel aan de o geplakt.
Ik was nog jong
pi_69401784
.... dat Rivella gemaakt wordt van weiwater dat dus een "afvalproduct" is van zuivel.
quote:
Commerciële toepassingen
Wei wordt gebruikt als grondstof voor frisdrank, bijvoorbeeld in Rivella en Taksi. Wei wordt gescheiden in 2 productstromen, retentaten en permeaten. De permeaten worden veel in diervoeders gebruikt, retentaat bevat veel hoogwaardige eiwitten en wordt na bewerking gebruikt in de voedingsindustrie en farmaceutische industrie. In voeding kan het gebruikt worden als smaakmaker in light-producten en als bestanddeel van babyvoeding. In de farmaceutische industrie wordt het o.a. gebruikt als bestanddeel in inhalers.
Bron.
pi_69409624
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:03 schreef Locusta het volgende:
.... dat Rivella gemaakt wordt van weiwater dat dus een "afvalproduct" is van zuivel.
[..]

Bron.
Klopt, vandaar ook de slagzin "een beetje vreemd, (...)".
  dinsdag 26 mei 2009 @ 09:55:55 #159
15967 Frollo
pi_69409688
quote:
Op maandag 25 mei 2009 23:03 schreef Locusta het volgende:

weiwater
Je bedoelt wei.

Wijwater vind je in de kerk en weiwater bestaat niet.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:19:42 #160
15967 Frollo
pi_69423518
Ik kom er 5 seconden geleden achter dat de Engelse naam Thatcher gewoon vergelijkbaar is met het Nederlandse Dekker.
pi_69434681
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 17:19 schreef Frollo het volgende:
Ik kom er 5 seconden geleden achter dat de Engelse naam Thatcher gewoon vergelijkbaar is met het Nederlandse Dekker.
Hoe dan?
pi_69434734
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:55 schreef Frollo het volgende:
Je bedoelt wei.

Wijwater vind je in de kerk en weiwater bestaat niet.
Ah!
pi_69435979
Dat zwangere vrouwen niet middels braken een baby ter wereld brengen.
Dat een uilskuiken het jong van een uil is en niet enkel een scheldwoord.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:41:33 #164
67103 Caspian
pi_69449286
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:02 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hoe dan?
Een thatcher en een dekker zijn allebij mensen die dakken bedekken. Het is gewoon een beroep. Net zoals Smith, bijvoorbeeld.
  woensdag 27 mei 2009 @ 11:46:18 #165
15967 Frollo
pi_69449459
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 11:41 schreef Caspian het volgende:

[..]

Een thatcher en een dekker zijn allebij mensen die dakken bedekken. Het is gewoon een beroep. Net zoals Smith, bijvoorbeeld.
Ja, dat dus, bedankt.
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:19:27 #166
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_69452518
Ik dacht altijd dat het loopgraf in plaats van loopgraaf was. Nog steeds vind ik die naam wel toepasselijker eigenlijk.
Patat Friet
  woensdag 27 mei 2009 @ 14:03:37 #167
45 SiGNe
pi_69453821
En het is ook Middelpuntvliedende kracht ipv. Middelpuntvliegende kracht.. vergist bijna iedereen zich in.
pi_69454707
Popcorn
Serieus! Wat stom!

Mijn man laatst:...oooooh! *stilte* RISK
(het spel risk, hij kwam ineens achter de betekenis)

Mijn papa had mij (5) vroeger wijsgemaakt dat je navel een schroef is voor je armen en benen, Als je er een schroevendraaier instopt en naar links draait vallen ze er af.
Hij had er nooit bij stilgestaan dat ik dat misschien zou onthouden.... en op mijn 11e bij biologie pas ontdekte dat dat niet zo was
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:13:43 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69455902
Zal wel vaker langsgekomen zijn, maar dat de kerstman verzonnen is door coca-cola in een reclamespot in de jaren '20, en geen oud sprookje of verhaal is.
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:05:12 #170
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69457664
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Grumpey het volgende:
Zal wel vaker langsgekomen zijn, maar dat de kerstman verzonnen is door coca-cola in een reclamespot in de jaren '20, en geen oud sprookje of verhaal is.
De kerstman zoals we 'm nu kennen is daarop gebaseerd, maar het is een afgeleide van Sinterklaas (sinter klaas - santa claus).
pi_69457994
Dat schapen die op een schuine helling staan te grazen, zoals bijvoorbeeld een dijk, niet aan de ene kant lange en aan de andere kant korte poten hebben. Ze kunnen dus als ze aan het einde van de dijk zijn gewoon omdraaien om verder te grazen, zonder dat ze daarbij omvallen. Ze hoeven niet, zoals mijn ouders beweerden, door de boer weer naar het begin van de dijk worden gebracht
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:14:57 #172
45 SiGNe
pi_69458057
En in rusland is het vader winter ofzo..
Coca-cola heeft gewoon een hele zooi tradities op een grote hoop gegooid en zo is Santa ontstaan..
pi_69458183
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef _Arual_ het volgende:
Dat schapen die op een schuine helling staan te grazen, zoals bijvoorbeeld een dijk, niet aan de ene kant lange en aan de andere kant korte poten hebben. Ze kunnen dus als ze aan het einde van de dijk zijn gewoon omdraaien om verder te grazen, zonder dat ze daarbij omvallen. Ze hoeven niet, zoals mijn ouders beweerden, door de boer weer naar het begin van de dijk worden gebracht
Dat is gewoon lief!
  woensdag 27 mei 2009 @ 17:56:19 #174
183846 joepie91
pi_69461533
quote:
Op maandag 25 mei 2009 11:02 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als je iemand citeert en het citaat bevat een fout, dan zet je er (sic) achter om aan te geven dat de fout is gemaakt door degene die je citeert en dus niet door jou.
Bovendien kan het ook achter een dubbelzinnige opmerking worden gezet. Een soort van "pun intended"-achtervoegsel.
pi_69461760
Als je soms in de zon of een lamp kijkt zie je soms van die straaltjes licht die er uit lijken te komen en dat je die straaltjes licht kan beïnvloeden door je ogen ietsjes dicht te knijpen.

Kwam er paar week geleden pas achter dat dat gewoon reflectie van dat licht op je wimpers is.
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:11:09 #176
240982 Superrnova
nieuw nieuw nieuw
pi_69461886
quote:
Op maandag 25 mei 2009 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Midgetgolf... Ineens weet je het
verrek!
pi_69463366
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 17:56 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Bovendien kan het ook achter een dubbelzinnige opmerking worden gezet. Een soort van "pun intended"-achtervoegsel.
In die betekenis ben ik het nog nooit tegengekomen.
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 15:13 schreef Grumpey het volgende:
Klok-klepel. Coca Cola heeft de Kerstman niet verzonnen, het heeft hem slechts zijn moderne uiterlijk (dikzak in rode kleding) gegeven. Wikipedia:
The symbolic personification of Christmas as a merry old figure begins in the early 17th century, in the context of resistance to Puritan criticism of observation of the Christmas feast.

Zo lang bestaat Coca Cola nog niet.
pi_69466226
quote:
Ik heb hier zó om gelachen.
Life is Music
  donderdag 28 mei 2009 @ 00:17:43 #179
202014 JJH
Knetter. O+
pi_69476301
quote:

Er valt net bij mij ook nog een kwartje, niet wereldschokkend,wel een aha! momentje. Sam Malone (Barman Cheers) en Dr Becker (Becker) worden gespeeld door dezelfde man, vond al dat ie een bekende kop had.
  donderdag 28 mei 2009 @ 01:15:57 #180
257572 Tweeks
Weet het toch wel beter
pi_69477553
Dat het Engelse woord 'eggplant' aubergine betekent en het geen plant is waar eieren aan groeien..
  donderdag 28 mei 2009 @ 07:05:12 #181
15967 Frollo
pi_69478859
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Klok-klepel. Coca Cola heeft de Kerstman niet verzonnen, het heeft hem slechts zijn moderne uiterlijk (dikzak in rode kleding) gegeven. Wikipedia:
The symbolic personification of Christmas as a merry old figure begins in the early 17th century, in the context of resistance to Puritan criticism of observation of the Christmas feast.

Zo lang bestaat Coca Cola nog niet.
Precies.
Bovendien lees ik net dat deze tekening van Thomas Nast uit 1881 ook een belangrijke invloed op het huidige uiterlijk van Santa heeft gehad.

http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Claus
pi_69496391
Ik ben er gister pas achter gekomen wat een leernicht inhoudt
Ik dacht altijd dat een leernicht iemand was die heel erg van leren hield en dus gay was met zijn leerwerk, maar toen kwam ik er door that 70's show achter dat het een nicht in leer is
  donderdag 28 mei 2009 @ 16:56:08 #183
116015 SicSicSics
pi_69496529
voor de leernicht!

Is het beginliedje van de Transformers al langsgekomen trouwens?

Jaaaaaren heb ik 'gezongen':
Transformers, robots in the sky!

Terwijl het toch echt:
Transforms, robots in disguise!

Moet zijn!
Fine, fuck you then!
  donderdag 28 mei 2009 @ 18:11:56 #184
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_69498796
quote:
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:40:49 #185
45 SiGNe
pi_69501563
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 16:56 schreef SicSicSics het volgende:
voor de leernicht!

Is het beginliedje van de Transformers al langsgekomen trouwens?

Jaaaaaren heb ik 'gezongen':
Transformers, robots in the sky!

Terwijl het toch echt:
Transforms, robots in disguise!

Moet zijn!
die zelfde fout maakte ik destijds ook voor ik merkte dat ze disguise zongen.
later maakte ik er "Transsexuals, women in disguise" van
pi_69502016
dat je nagel gewoon weer aangroeid als hij eraf is
en een vinger groeit niet meer aan als die eraf is..
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:09:04 #187
183846 joepie91
pi_69502649
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:51 schreef alsem het volgende:
dat je nagel gewoon weer aangroeid als hij eraf is
en een vinger groeit niet meer aan als die eraf is..
Daar heb je een keukenmes voor nodig gehad?
pi_69503248
Niet heel erg schokkend, maar de bijnaam"voor de amerikanen "yankees" komt van de nederlandse naam Jan-Kees af.
Motherfucking kwaliteit hierboven...
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:15:05 #189
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69504883
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:26 schreef karsh het volgende:
Niet heel erg schokkend, maar de bijnaam"voor de amerikanen "yankees" komt van de nederlandse naam Jan-Kees af.
Is da zo?
pi_69506926
Dat er altijd op zaterdag op de zak brood reclame stond en niet zoals ik het las rek-lam
...
pi_69507536
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:15 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Is da zo?
Ja dit is idd zo Dat zei mn geschiedenis leraar
Motherfucking kwaliteit hierboven...
pi_69508262
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:15 schreef Bill_E het volgende:
Is da zo?
Brooklyn = Breukelen. Wall Street = de Wallen.
Veel Nederlansche invloeden dus
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:53:44 #193
202014 JJH
Knetter. O+
pi_69508576
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:45 schreef Locusta het volgende:

[..]

Heb ooit eens een boek glezen over het ontstaan van Nieuw Amsterdam. Ontzettend veel uit het oude New York is te herleiden naar Nederland, denk ook maar eens aand e buurt Harlem. Voor zover is de naam Wallstreet de letterlijke vertaling van Walstraat, de straat die direct achter de oude verdedegins"wal" liep.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw-Amsterdam_(Nieuw-Nederland) En er is bijna overal een wiki van, ook hiervan dus.
pi_69508690
quote:

[..]

Zo zijn er nog wel meer...

Harlem = Haarlem
Flushing = Vlissingen
Hempstead = Heemstede
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:57:11 #195
67103 Caspian
pi_69508735
quote:

[..]

Hoewel Brooklyn, Harlem e.d. wel kloppen, klopt Wall Street volgens mij niet. (Sowieso hoor ik Waalstraat dan vaker als vertaling dan de Wallen )
quote:
The name of the street derives from either the fact that during the 17th century, Wall Street formed the northern boundary of the New Amsterdam settlement or the fact that in the Walloon people (Waal in Dutch) lived in that area of New Amsterdam.
Bron (Wiki)

Volgens mij is dat echt een Urban myth, over de Wallen/Waalstraat, hoewel het wel erg logisch is natuurlijk gezien Harlem, Brooklyn, etc.

Over de Yankees, ook daar is Wiki het mee eens.

(En ja, ik ben me er ten volle van bewust dat Wiki geen goede bron is, maar het is betrouwbaarder dan een random persoon op Fok.)
pi_69510588
Jaha, jongens, vroeger stelde ons landje nog iets voor. Toen hadden we koloniën en trotse kolonisten die naar de andere kant van de wereld emigreerden en trots waren op hun land en de VOC mentaliteit hadden. Tegenwoordig mag je het woord VOC niet meer in je mond nemen, maar er komen enorm veel namen voor in de VS (en ook in de rest van de wereld) waar je de Nederlandse invloeden kan merken. Rond New York is dat natuurlijk enorm.

Niet alleen wall street stamt van 'ons' af. Brooklyn, Coney Island, Bronx, Harlem, Flushing, Yonkers, Nassau, Bowery, Long Island, Rhode Island, Staten Island, Amsterdam Avenue, Holland Tunnel, Newkirk, etc. En dan zijn dit nog de bekende gebieden rond New York alleen.

En dan zijn er nog door heel de VS tientallen plaatsen die Holland heten, of New Holland, Zeeland, Vlissingen, Drenthe, etc. Het is er allemaal. Over de hele wereld kan je sporen terugvinden. Plaatsen in Suriname, Brazilië, in Zuid-Afrika is bijna alles Nederlands in het achterland, Indonesië, Australië, India, Brazilië etc.. Nieuw-Zeeland is wel een bekend land denk ik ook Vernoemd naar 'ons' Zeeland.

En waarom denk je dat Engelsen een boei een bouy noemen? Kielhalen noemen ze keelhauling, het dek noemen ze het deck, een sloep noemen ze sloop, een freebooter komt van vrijbuiter, een pump komt van het woord pompen, skipper komt van het woord schipper. Een yacht komt van het Nederlandse jacht, en cruisen komt van het Nederlandse kruisen/doorkuisen. En zo zijn er nog veel meer woorden, die wij niet lenen van de Engelsen, maar juist andersom. Dat krijg je als je tientallen jaren lang de wereldzeeën en de wereldhandel domineert met een enorme vloot, vrije geest, de juiste mentaliteit en een oranje hart.

Zo, hebben we het nationalistische praatje ook weer gehad voor deze week.

[ Bericht 2% gewijzigd door Unhuman op 28-05-2009 23:47:05 ]
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:30:24 #197
45 SiGNe
pi_69512154
Coney Island, Bronx, Flushing, Yonkers, Bowery, Long Island, Rhode Island mag je nog weven uileggen, wat zijn de Nederlandse namen daarvan dan?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:41:50 #198
45 SiGNe
pi_69512434
Oh, ik snap opeens waarom sommige mensen een soort klem om hun arm lopen (meestal boven of onder de elleboog)
Dat is voor mensen die door spierkrampen hun hand niet goed meer kunnen bewegen.
Ben er achter gekomen doordat ik er opeens zelf last van heb, als ik m'n elleboog op m'n buro hou en m'n bovenarm omhoog dan hangt m'n hand er slap bij en lukt het me niet om 'm te bewegen.
Als ik dan boven m'n elleboog in m'n "spierbal" knijp, dan kan ik m'n hand opeens wel weer bewegen..
pi_69512777
Dat mijn drol wordt afgebroken door het buitenste gebied van mijn anus.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
pi_69513086
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:30 schreef SiGNe het volgende:
Coney Island, Bronx, Flushing, Yonkers, Bowery, Long Island, Rhode Island mag je nog weven uileggen, wat zijn de Nederlandse namen daarvan dan?
Wikipedia is your friend. Om je alvast op weg te helpen:
It is generally accepted by scholars that Coney Island is an English adaptation of the Dutch name, Konijn Eiland.
pi_69513609
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 00:30 schreef SiGNe het volgende:
Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eiland
Flushing komt van Vlissingen af.
Rhode Island komt van Roodt Eylandt
Yonkers van Jonker of Jonkheer
Bowery komt van Bouwerij, wat we tegenwoordig Boerderij noemen

Bronx komt van Jonas Bronk, een Zweed die voor Nederland vaarde.

Long Island is niet helemaal duidelijk.

(bron: wikipedia)

Waar ik net achter kwam, is dat je naast Queens in New York ook Kings hebt.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 03:15:41 #202
45 SiGNe
pi_69514335
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 01:52 schreef Rocho het volgende:

[..]

Coney Island komt van Conyne Eylandt ofwel Konijn Eiland
Flushing komt van Vlissingen af.
Rhode Island komt van Roodt Eylandt
Yonkers van Jonker of Jonkheer
Bowery komt van Bouwerij, wat we tegenwoordig Boerderij noemen

Bronx komt van Jonas Bronk, een Zweed die voor Nederland vaarde.

Long Island is niet helemaal duidelijk.

(bron: wikipedia)

Waar ik net achter kwam, is dat je naast Queens in New York ook Kings hebt.
Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..
Utrecht heb je trouwens ook in New York hoorde ik laatst..
pi_69524175
Ach ja, het jammer dat we een klein landje waren, er waren niet genoeg immigranten in Nederland En ook nog eens met de grootste vloot ter wereld, groter dan die van Engeland en Frankrijk bij elkaar opgeteld. Daardoor is New York uiteindelijk maar weggedaan, het had veel te weinig immigranten terwijl de Engelse kolonies langs de oostkust juist enorm hard groeiden.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:03:36 #204
45 SiGNe
pi_69527225
De Engelsen boden Suriname aan in ruil voor Nieuw Amsterdam en in Nieuw Amsterdam was niet veel te vinden en in Suriname hadden ze Bauxiet...en slaven! en dan was er ook nog een groot deel van Suriname nog niet ontdekt, dus wie weet wat er allemaal te vinden was.
Ik geloof dat ze de boel geruild hebben voor een daalder..
Ergens wel jammer anders was de kans groot geweest dat Nederlands de wereldtaal zou zijn geworden..
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:10:31 #205
15967 Frollo
pi_69527414
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:

Ergens wel jammer anders was de kans groot geweest dat Nederlands de wereldtaal zou zijn geworden..
Misschien, maar misschien ook niet. Het is natuurlijk niet zo dat een Hollands Amerika volledig overeen zou komen met het huidige Amerika, alleen met een andere taal.
Sowieso waren de eerste Engelse kolonisten om godsdienstige redenen gevlucht en wilden ook echt een nieuwe, utopische maatschappij opbouwen. Hollandse kolonisten waren meer avonturiers die er gewoon voor de handel zaten. De WIC had ook zoiets van: als we maar een paar handelsposten aan de kust hebben vinden we het al best. Misschien waren ze dan na verloop van tijd verjaagd door de indianen.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 21:01:04 #206
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_69537541
Dat Rectum niet alleen het laatste stukje van je darmen is, maar ook een dorpje in Twente (en ik kom uit Twente ) .
Je zult maar in Rectum wonen .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_69543284
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 03:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Flushing Vlissingen.. aan de ene kant denk je, hoe komen ze erop, aan de andere kant is het ook weer logisch... weer wat geleerd..
Utrecht heb je trouwens ook in New York hoorde ik laatst..
New Utrecht.
Brooklyn komt van het Nederlandse Breukelen vandaan.
Life is Music
pi_69543341
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:39 schreef Unhuman het volgende:
Nieuw-Zeeland is wel een bekend land denk ik ook Vernoemd naar 'ons' Zeeland.
Meen je dat nou?
Life is Music
pi_69545245
Om even in te haken op het "wereldse nederland". Niet alleen in de Nederlandse gebieden en Zuid Afrika spreekt men een variant op het nederlands, nee in al deze landen:

Zelfs in Namibië spreken ze een soort mengeling van Nederlands en creools
  zaterdag 30 mei 2009 @ 02:59:58 #210
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_69546590
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:47 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

New Utrecht.
Brooklyn komt van het Nederlandse Breukelen vandaan.
Bushwick (wijk in Brooklyn) komt van Boswijk.
2000 light years from home
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:12:04 #211
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_69547447
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 23:49 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Meen je dat nou?
En Tasmanië naar Abel Tasman.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 09:34:26 #212
45 SiGNe
pi_69547629
Zit nu wat muziek te luisteren via internet denk ik heee.. de Prodigy met Outer space.. kom ik er opeens achter dat het een of ander reggae bandje is..
Het is allemaal geript van Max Romeo & The Upsetters - I chase the Devil

Versie van de Prodigy vind ik beter moet ik zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 30-05-2009 15:30:24 ]
pi_69550876
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 21:01 schreef MaLo het volgende:
Dat Rectum niet alleen het laatste stukje van je darmen is, maar ook een dorpjegehucht in Twente (en ik kom uit Twente ) .
Je zult maar in Rectum wonen .
Mijn oom en tante wonen er
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:28:16 #214
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69551440
De Hudson rivier en alle daar van afgeleide namen komen van Henry Hudson, zelf weliswaar Engels maar tijdens zijn tochten in dienst van de VOC.

Overigens zou Nederlands echt geen wereldtaal zijn geworden als Nieuw Amsterdam niet was geruild. Als het al niet later zou zijn opgeslokt door de Verenigde Staten zoals is gebeurd met andere Nederlandse kolonies in onder andere Wisconsin, dan zou het hooguit een vergelijkbare status hebben met het Frans in Quebec in Canada.
Daarnaast was de ruil voor die tijd prima, Nederland heeft meer aan Suriname gehad dan Engeland aan Nieuw Amsterdam / New York.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Hertog op 30-05-2009 13:35:09 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 30 mei 2009 @ 13:34:53 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69551603
Na doorklikken op mijn eigen link kom ik er zojuist achter dat New York niet genoemd is naar de stad York, maar naar James II van Engeland, voor zijn kroning Hertog van York.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69553030
Ik kwam er op m'n 4e achter dat mijn opa en oma de ouders zijn van mijn ouders en ik er dus een bloedband mee heb. Ik dacht daarvoor dat ouders, zodra hun kind geboren was, naar een willekeurig stel mensen (ouderen) ging om te vragen of zij de opa en oma van hun kind wilden zijn
pi_69555512
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 14:49 schreef Noire het volgende:
Ik kwam er op m'n 4e achter dat mijn opa en oma de ouders zijn van mijn ouders en ik er dus een bloedband mee heb. Ik dacht daarvoor dat ouders, zodra hun kind geboren was, naar een willekeurig stel mensen (ouderen) ging om te vragen of zij de opa en oma van hun kind wilden zijn
omfg!
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:06:24 #218
206345 Magenta
Full of colour
pi_69555738
Kwam ik van de week tegen; de vlag van de UK (Verenigd Koninkrijk) bestaat uit een combinatie van vlaggen van Engeland, Ierland (bepaald type, niet de huidige vlag) en Schotland. Wel behoorlijk logisch, nooit verder over nagedacht. Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Zo dus:
http://upload.wikimedia.o(...)he_Union_Jack-fr.png
~Fin
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:32:08 #219
67103 Caspian
pi_69557536
Wat voor mij ook een enorme openbaring was (hij is vast al vaker genoemd) is toen ik erachter kwam dat mijn ouders niet alles weten. Dat ze net zoals ik, alles maar doen zoals hen het beste lijkt, en niet beter weten, want ook zij leven het leven voor het eerst.

Ik was echt al 16 of 17 toen ik daarachter kwam.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 18:55:33 #220
48075 Timmor
hmm creamy mayonnaise...
pi_69558091
Heel heeeeeeeeel vroeger toen ik samen met m'n vader voetbal aan het kijken was dacht ik dat PSV toendertijd bij het tonen van de opstelling nog niet kon kiezen of Jan Vennegoor of (Jan) Hesseling moest spelen...

Kan het niet beter uitleggen
pi_69558588
We snappen het
pi_69558991
Ik snapte nooit hoe groot de stad "Ausfahrt" wel niet was elke keer weer als we door Duitsland reden..
Baby darling doll face honey
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:41:41 #223
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69559166
Dat negerzoenen niet "negenzoenen" heten... Er zaten er altijd zo mooi 9 in een pakje. Helaas bestaan ze niet meer...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:45:48 #224
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69559254
Ze bestaan nog wel, maar heten nu gewoon 'zoenen'. Heb er vrijdag nog wat gehad .
  zaterdag 30 mei 2009 @ 19:57:44 #225
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69559539
Ik weiger die politiek correcte dingen te kopen...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 20:41:54 #226
257777 n_gger
people who annoy you
pi_69560627
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Noord Ierland heeft nooit een officiële vlag gehad en Wales was (denk ik) onderdeel van Engeland, als een graafschap of zo.

Ik kwam er een tijdje terug pas achter dat alle letters e van Heineken "lachen"
pi_69564610
Over dat Nederlands in buitenlandse talen:

Coney Island => Konijn Eiland (Coneyn Eylant?)
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
Bowery => Bouwerij / Boerderij
Long/Rhode Island => Lang / Roode Eiland

Ook heeft het Russisch veel maritieme termen overgenomen uit het Nederlands. Daarbij moet je denken aan termen als "sjtoerman" (stuurman, ook wel navigator) "flag" (vlag, vaandel), "kaptin" (Kapitein), en "sljoez" (sluis).

Even een ander taalkundig weetje:

De term 'kiss my ass' komt van een van de verhalen van een middeleeuwse rukker genaamd Geoffrey Chaucer. Het exacte verhaal ken ik niet (meer), maar het idee was dus dat een gast verliefd was op een vrouwmensch, en dat die vrouw dus haar reet uit het raam heeft gestoken toen die gast midden in de nacht om kusjes kwam vragen . Uit 'The Millers Tale' (1366):

"But with his mouth he kiste hir naked ers."

Leraren Engels, kraakt mij af.
Daar schijnt de uitdrukking dus vandaan te komen.
Moeder, waar is mijn pils?
pi_69570003
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef SiGNe het volgende:

Ik geloof dat ze de boel geruild hebben voor een daalder..
Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.

De ruil die veel mensen zich voorstellen, met daarbij nog het idee 'hadden we niet moeten doen, dan was Amerika nu van ons geweest', is niet wat er werkelijk gebeurde. De realiteit is dat Nederland verwikkeld was in een oorlog met Engeland en dat men uiteindelijk geen keus had dan het tekenen van een verdrag, waarin Nieuw Amsterdam werd afgestaan aan Engeland. Van verkopen voor een daalder was geen sprake: Nederland moest zelfs geld tóe geven. Wikipedia:
quote:
The treaty stipulated that New York (formerly New Netherland) would henceforth be an English possession and that Suriname, captured by the Dutch in 1667, would remain their colony, confirming the status quo of 1667. An "indemnity" of two million guilders was paid by the Dutch.
  zondag 31 mei 2009 @ 11:03:29 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69570055
quote:
Op zondag 31 mei 2009 10:59 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dát is nu een stukje Nederlandse geschiedsvervalsing. Voor het geval je mocht denken dat alleen Amerikanen, Chinezen etc. een gunstigere voorstelling hebben van hun geschiedenis dan de werkelijkheid.

De ruil die veel mensen zich voorstellen, met daarbij nog het idee 'hadden we niet moeten doen, dan was Amerika nu van ons geweest', is niet wat er werkelijk gebeurde. De realiteit is dat Nederland verwikkeld was in een oorlog met Engeland en dat men uiteindelijk geen keus had dan het tekenen van een verdrag, waarin Nieuw Amsterdam werd afgestaan aan Engeland. Van verkopen voor een daalder was geen sprake: Nederland moest zelfs geld tóe geven. Wikipedia:
[..]
Daarnaast was New York niet de enige bezitting in Amerika en hadden de Engelse kolonisten al de hele kust in handen, dus ook zonder die ruil was Amerika echt niet 'van ons' geweest. En tot slot hebben de Engelsen minder plezier gehad van New York dan de Nederlanders van Suriname
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69570108
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:06 schreef Magenta het volgende:
Kwam ik van de week tegen; de vlag van de UK (Verenigd Koninkrijk) bestaat uit een combinatie van vlaggen van Engeland, Ierland (bepaald type, niet de huidige vlag) en Schotland. Wel behoorlijk logisch, nooit verder over nagedacht. Waarom Wales en Noord-Ierland daar niet bijzitten weet ik niet (zal wel een beetje erg lastig ontwerp zijn geworden).

Zo dus:
http://upload.wikimedia.o(...)he_Union_Jack-fr.png
Toen de vlag werd ontworpen was niet alleen Noord-Ierland, maar héél Ierland deel van het Verenigd Koninkrijk. Vandaar dat Saint Patrick's Flag en niet de Ulster Banner in de vlag is opgenomen.
In die tijd hoorde Wales bij het Koninkrijk Engeland dus vandaar dat Wales niet afzonderlijk vertegenwoordigd is in de Union Jack.

Ook aardig om te weten is dat de vlag een boven- en een onderkant heeft, je kan hem dus verkeerd om uithangen. En dat gebeurt ook wel eens, wat tot pijnlijke situaties kan leiden. Zie bv. Flag mistake at UK-China ceremony.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:50:50 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69601097
Om even in te haken op die oorlog tussen engeland en nederland: die oorlog waren we eigenlijk enorm aan het verliezen. Echter, door een miraculeuze dolemansactie van de Ruyter die de theems opvoer naar Chatham, de toenmalige marinebasis van engeland, en daar totaal onverwachts in de hol van de leeuw opdook (door een ketting heen) en vrijwel de gehele engelse zeemacht vernietigde dwong engeland om akkoord te gaan met een vredesverdrag. Nederland mocht blij zijn om vanuit een vrijwel verloren positie opeens nog een onderhandelingspositie te krijgen.

Deze slag bij Chatham is, ondanks dat het nou juist een van de grootste triomfen van nederland is, volledig onder gesneeuwd. Het is overigens ook de laatste keer ooit dat engeland op eigen grondgebied verslagen is in de geschiedenis.
  maandag 1 juni 2009 @ 16:33:28 #232
45 SiGNe
pi_69605759
Bakvissen zijn kleine vissen die als ze door de vissers op zee gevangen worden in een bak worden gegooid omdat ze nog te klein zijn voor consumptie, die bakvissen werden dan later weer teruggegooid in de zee.
Hoor ik net op 3FM
pi_69606261
wat een topic
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  maandag 1 juni 2009 @ 18:16:58 #234
67103 Caspian
pi_69608691
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 23:52 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Over dat Nederlands in buitenlandse talen:

Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer

Ook heeft het Russisch veel maritieme termen overgenomen uit het Nederlands. Daarbij moet je denken aan termen als "sjtoerman" (stuurman, ook wel navigator) "flag" (vlag, vaandel), "kaptin" (Kapitein), en "sljoez" (sluis).

Even een ander taalkundig weetje:

De term 'kiss my ass' komt van een van de verhalen van een middeleeuwse rukker genaamd Geoffrey Chaucer. Het exacte verhaal ken ik niet (meer), maar het idee was dus dat een gast verliefd was op een vrouwmensch, en dat die vrouw dus haar reet uit het raam heeft gestoken toen die gast midden in de nacht om kusjes kwam vragen . Uit 'The Millers Tale' (1366):

"But with his mouth he kiste hir naked ers."

Leraren Engels, kraakt mij af.
Daar schijnt de uitdrukking dus vandaan te komen.
Op m'n opleiding hebben we Chaucer wel behandeld, maar dat verhaal heb ik nooit gehoord. Opzich zou het wel iets kunnen zijn dat hij geschreven heeft. Die gast was op z'n zachtst gezegt aardig progressief voor z'n tijd.
pi_69616823
quote:
Op maandag 25 mei 2009 15:44 schreef Timmor het volgende:
Jaren lang gedacht dat het WarFteiner was

[ afbeelding ]
Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.

toen ik klein was altijd gedacht dat het Walt Disnep was.
Care ?
pi_69616983
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:52 schreef PocketAceBas het volgende:

[..]

Dit probleem heb ik altijd gehad met de naam Walt Disney op de donald duck.

[ afbeelding ]

toen ik klein was altijd gedacht dat het Walt Disnep was.
Ik wilde vragen of deze dan nu in de OP mocht.. maar hij staat er al in
pi_69617102
Dat in de Donald Duck strips alle zinnen eindigen met een uitroepteken of vraagteken. Dus nooit gewoon met een punt. Daar kwam ik achter toen ik 20 was ofzo, was mij nooit eerder opgevallen.
pi_69619370
Ik dacht altijd dat een 1.8 liter 4-cylinder motor 4*1800cc aan motorinhoud had, en dat een 2.0 liter 6-cylinder maarliefst 6*2000cc aan motorinhoud had.
  maandag 1 juni 2009 @ 23:05:59 #239
84341 alsem
ja toch
pi_69619902
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 01:00 schreef Triptamine het volgende:
Om even in te haken op het "wereldse nederland". Niet alleen in de Nederlandse gebieden en Zuid Afrika spreekt men een variant op het nederlands, nee in al deze landen:

[ afbeelding ]

Zelfs in Namibië spreken ze een soort mengeling van Nederlands en creools
In namibie spreken ze een mengeling van duits, engels, frans, nederlands en ook nogeens de lokale taal, zo kan iedereen zeggen dat ze hun eigen taal daar spreken
quote:
[b]Op zaterdag 30 mei 2009 23:52
Bronx => de Brink
Flushing => Vlissingen
Yonkers => Jonkheer
vet, ik woon op de brink in zutphen, dus kom ik eigenlijk uit de bronx kom ik nu net achter

[ Bericht 24% gewijzigd door alsem op 01-06-2009 23:13:00 ]
pi_69718172
Ik kom er dus nu net achter (door een tv programma)

Dat dat masker uit de film Scream is gebaseerd op het schilderij De Schreeuw

Foto

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2009 22:00:21 ]
pi_69718818
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
pi_69719525
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ontdek door het nieuws van vandaag dat een Alpinist niet per se in de Alpen hoeft te klimmen, mag ook een ander gebergte zijn.
echt?
Ik dacht ook alleen door de Alpen
pi_69728624
Dat het merk CANDA, niet uit Canada komt maar staat voor C&A !
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_69735279
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:

Foto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jezus, dat ik daar nooit op gekomen ben, het is zo obvious ook
pi_69738619
Leuk topic!

Wat ik vroeger nooit begreep was wat droge wijn precies was...
"Als ik dit glas droge wijn over je heengooi, waarom ben je dan toch nat?"

(Nu weet ik dat het niet-zoete wijn is, maar snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze het 'droog' noemen...)
pi_69738680
Dat vlugge japie dezelfde was als bassie
  vrijdag 5 juni 2009 @ 14:31:26 #247
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69739267
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:10 schreef aiemkoel het volgende:
Leuk topic!

Wat ik vroeger nooit begreep was wat droge wijn precies was...
"Als ik dit glas droge wijn over je heengooi, waarom ben je dan toch nat?"

(Nu weet ik dat het niet-zoete wijn is, maar snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze het 'droog' noemen...)
Omdat witte wijn 'droog' is aan suikers (oftewel geen suiker bevat). In het frans is droog 'sec', en dat betekend ook wel dor/verlaten, ze hebben deze term in de wereld gewoon letterlijk overgenomen.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:50:47 #248
45 SiGNe
pi_69742143
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 14:13 schreef Psychonikeo het volgende:
Dat vlugge japie dezelfde was als bassie
Dat wist ik vroeger ook niet, maar ik dacht ook dat clowns altijd gesminkt rondliepen, dat deden Bassie en Pipo tenslotte ook.
  vrijdag 5 juni 2009 @ 15:52:18 #249
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_69742194
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 21:58 schreef TheFrankey het volgende:

Foto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Valerio zeker? Ik wist het ook niet, geloof ik. Maar 't is wel logisch inderdaad.
pi_69749259
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 15:52 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Valerio zeker? Ik wist het ook niet, geloof ik. Maar 't is wel logisch inderdaad.
Precies!!
pi_69785437
En ik kom er ook net achter dat een Mars precies hetzelfde is als een Milky Way, behoudens de caramel laag die in een mars nog extra is
  zondag 7 juni 2009 @ 11:34:07 #252
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_69789140
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
C-AND-A
  zondag 7 juni 2009 @ 20:27:40 #253
204987 9611Niels
berenpak9
pi_69805615
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:14 schreef TheFrankey het volgende:
En ik kom er ook net achter dat een Mars precies hetzelfde is als een Milky Way, behoudens de caramel laag die in een mars nog extra is
Echt? Ik heb het ff opgezocht op Wikipedia, maar die zegt dat de vulling van een Milky Way uit moutnoga bestaat, en van een Mars uit kruimige chocolade..
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_69805681
ik kon het ook niet geloven..
  zondag 7 juni 2009 @ 20:37:24 #255
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_69805881
Dat 123 x 456 x 789 + 28830302 een heleboel is

1123 x 456 x 789 + 28830302= 73083734

Draai je scherm maar eens om
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_69806404
dan staat er 73083734 op z'n kop?
pi_69806985

Ik kwam er de dag voor mijn theorieexamen achter dat dat kogeltje met die luchtstroom erachter eigenlijk een symbool is voor licht
pi_69807036
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:52 schreef Psychonikeo het volgende:
dan staat er 73083734 op z'n kop?
Heleboel
pi_69807064
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:07 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Heleboel
ja op je rekenmachine
  zondag 7 juni 2009 @ 21:14:43 #260
151400 EvilMarc
, gekkie!
pi_69807316
quote:
Op zondag 7 juni 2009 21:06 schreef AffenStrudel het volgende:
[ afbeelding ]

Ik kwam er de dag voor mijn theorieexamen achter dat dat kogeltje met die luchtstroom erachter eigenlijk een symbool is voor licht
Kerel
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_69807540
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:37 schreef J.A.N.A. het volgende:
Dat 123 x 456 x 789 + 28830302 een heleboel is
[ code verwijderd ]

Draai je scherm maar eens om
Zo heb je ook 707 + 707
SPOILER
  maandag 8 juni 2009 @ 02:20:30 #262
45 SiGNe
pi_69815577
quote:
Op vrijdag 5 juni 2009 08:26 schreef EricT het volgende:
Zo heeft C&A wel meer merken, Yessica is eigenlijk yes, si, C&A
  maandag 8 juni 2009 @ 04:04:30 #263
238091 Jonkowise
snuifgebak
pi_69815954
[quote]Op zondag 7 juni 2009 01:14 schreef TheFrankey het volgende:
[/quote

bullshit
pi_69820506
Ik heb altijd gedacht dat NB niet belangrijk betekende.
pi_69823975
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 22:12 schreef _Arual_ het volgende:
Een alpinist klimt in een alpien gebergte (de Pyreneeën, de Alpen, de Karpaten en de Dinarische Alpen, in Anatolië de Taurus en Kaukasus en in Zuid-Azië de Zagros, Hindoekoesj, Karakoram en Himalaya. Deze gebergten samen worden wel de Alpiene gordel genoemd (wiki)), maar de naam is wel afgeleid van de Alpen.
  maandag 8 juni 2009 @ 14:59:11 #266
45 SiGNe
pi_69826458
quote:
Op maandag 8 juni 2009 11:19 schreef nightcowboy het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat NB niet belangrijk betekende.
Wat denk je nu dat het is? Noord brabant of Notabene?
pi_69839794
quote:
Op maandag 8 juni 2009 14:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wat denk je nu dat het is? Noord brabant of Notabene?
Nota Bene

Ik kwam er laatst ook achter dat in 'verslaafd' het woord slaaf zit
  maandag 8 juni 2009 @ 21:48:20 #268
67103 Caspian
pi_69842158
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:01 schreef nightcowboy het volgende:

[..]

Nota Bene

Ik kwam er laatst ook achter dat in 'verslaafd' het woord slaaf zit
Dat een 'slachtoffer' letterlijk een offer voor de slacht is.

Er zijn gigantisch veel woorden die je op die manier nooit associeert met de letterlijke betekenis.
  maandag 8 juni 2009 @ 22:11:20 #269
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_69843224
Vandaag ben ik er na 21 jaar achter gekomen wat mijn pa altijd roept als hij thuis komt vanuit zijn werk. Ik meende altijd dat hij "Holleu!" riep als hij thuis kwam. Maar vandaag heb ik echt eens verstaan wat hij zegt als hij thuiskomt. Hij zegt dus "Volluk!" in plaats van "Holleu!". Best triest dat ik hier na dik 21 jaar pas achter kom
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_69853247
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:11 schreef henkde_j het volgende:
Vandaag ben ik er na 21 jaar achter gekomen wat mijn pa altijd roept als hij thuis komt vanuit zijn werk. Ik meende altijd dat hij "Holleu!" riep als hij thuis kwam. Maar vandaag heb ik echt eens verstaan wat hij zegt als hij thuiskomt. Hij zegt dus "Volluk!" in plaats van "Holleu!". Best triest dat ik hier na dik 21 jaar pas achter kom
Dat is zeker West-Fries?
pi_69853290
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:02 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dat is zeker West-Fries?
nope, hier in Twente wordt het ook geroepen...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:28:15 #272
250930 CommodoOblivisci
Somnus stricta
pi_69855650
quote:

[..]

Dat is zeker West-Fries?
Gebruiken ze denk ik niet alleen daar hoor.
Mijn vader (oude bejaarde) zegt dat ook altijd als hij bij andere oudere bejaarden binnenkomt.
Om ff te laten weten dat er 'volk' (oftewel: bezoek) is...
pi_69855697
quote:

[..]

Dat is zeker West-Fries?
Is volgens mij een vrij algemene term hoor, ik hoor het ook in Utrecht en Zuid-Holland gebruikt worden.
pi_69855741
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:29 schreef HuHu het volgende:

[..]

Is volgens mij een vrij algemene term hoor, ik hoor het ook in Utrecht en Zuid-Holland gebruikt worden.
En in Brabant...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:34:26 #275
6067 Turbomuis
pi_69855852
Ik kwam er best laat achter dat je 'svp' (natuurlijk) als 'es vee pee' moet uitspreken, en niet als 'see vee pee'. En het rare is, mijn dochter zegt het nu ook fout... Blijkbaar een vaker voorkomende fout...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:44:41 #276
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69856179
svp betekend dan ook 'astublieft' in plaats van 'natuurlijk'
pi_69856267
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:44 schreef Grumpey het volgende:
ik gok dat het natuurlijk tussen haakjes niet de betekenis was, maar om aan te tonen dat het 'natuurlijk' zo moet worden uitgesproken
pi_69856269
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:44 schreef Grumpey het volgende:
betekent
pi_69856293
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:34 schreef Turbomuis het volgende:
Ik kwam er best laat achter dat je 'svp' (natuurlijk) als 'es vee pee' moet uitspreken, en niet als 'see vee pee'. En het rare is, mijn dochter zegt het nu ook fout... Blijkbaar een vaker voorkomende fout...
vaker voorkomend? Waarschijnlijk heeft ze het gewoon van jou geleerd
  dinsdag 9 juni 2009 @ 11:54:52 #280
6067 Turbomuis
pi_69856550
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:47 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

vaker voorkomend? Waarschijnlijk heeft ze het gewoon van jou geleerd
Nee, ik doe het nu wel goed. Daarom verbaasde het me ook zo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:05:11 #281
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_69856934
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:47 schreef -J-D- het volgende:

[..]

betekent
jij ook hier, altijd gezellige opmerkingen van jou
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:08:03 #282
6067 Turbomuis
pi_69857052
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:47 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

ik gok dat het natuurlijk tussen haakjes niet de betekenis was, maar om aan te tonen dat het 'natuurlijk' zo moet worden uitgesproken
Dat dus
  dinsdag 9 juni 2009 @ 12:12:44 #283
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_69857200
quote:

Daarnaast komt het ook uit het boksen, als iemand in elkaar wordt getrimt en daarbij gered wordt door de bel.

En het komt ook niet hier vandaan
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:35:46 #284
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_69859953
Ik kom er net achter dat "de vrije slag" bij zwemmen helemaal niet inhoudt dat je zelf mag kiezen welke techniek je gebruikt.
Oh really?
pi_69860036
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:35 schreef Matthijs- het volgende:
Ik kom er net achter dat "de vrije slag" bij zwemmen helemaal niet inhoudt dat je zelf mag kiezen welke techniek je gebruikt.
Wat is het dan?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:38:11 #286
6067 Turbomuis
pi_69860049
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:35 schreef Matthijs- het volgende:
Ow, ik ook dus net, na het lezen van je post

Wat is het dan?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:40:06 #287
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_69860114
Oh wacht, je mag wél zelf kiezen lees ik net! Problem solved guys!

Edit: Ik las namelijk wat zwemrecords van een bepaalde zwemclub. Op de vrije slag hadden ze tragere tijden dan op andere stijlen. Als je zelf mag kiezen, ga je voor de snelste me dunkt. Vandaar dat ik tot de eerdergenoemde conclusie kwam.
Oh really?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 14:07:37 #288
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_69861046
Zeer interesant topic die sla ik op
pi_69865407
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:05 schreef Grumpey het volgende:

[..]

jij ook hier, altijd gezellige opmerkingen van jou
pi_69871821
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 13:40 schreef Matthijs- het volgende:
Oh wacht, je mag wél zelf kiezen lees ik net! Problem solved guys!

Edit: Ik las namelijk wat zwemrecords van een bepaalde zwemclub. Op de vrije slag hadden ze tragere tijden dan op andere stijlen. Als je zelf mag kiezen, ga je voor de snelste me dunkt. Vandaar dat ik tot de eerdergenoemde conclusie kwam.
Is wel raar dan ja...
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:17:50 #291
45 SiGNe
pi_69879255
Bij vrije slag doen ze over het algemeen de borstcrawl, schoolslag, rugslag, rugcrawl en vlinderslag zijn trager.
Rugslag doen ze volgens mij helemaal niet trouwens..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:24:55 #292
45 SiGNe
pi_69879567
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 11:34 schreef Turbomuis het volgende:
Komt van sil vous plait, Frans voor als het u belieft (later verbasterd naar alstublieft)
Maar dat soort letterfouten komen wel vaker voor, Nederlanders zeggen ook altijd G (dzjie) in plaats van J (dzjay) als ze de afkorting van m'n naam proberen uit te spreken (J-W).
pi_69879822
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Komt van sil vous plait, Frans voor als het u belieft (later verbasterd naar alstublieft)
s’il vous plaît

</ mierrenneukermodus>
pi_69879982
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:17 schreef SiGNe het volgende:
Bij vrije slag doen ze over het algemeen de borstcrawl, schoolslag, rugslag, rugcrawl en vlinderslag zijn trager.
Rugslag doen ze volgens mij helemaal niet trouwens..
alleen de borstcrawl toch? Dat is bij de meesten toch echt het snelste volgens mij..
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:52:44 #295
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69880604
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:36 schreef Psychonikeo het volgende:

[..]

alleen de borstcrawl toch? Dat is bij de meesten toch echt het snelste volgens mij..
Borstcrawl? Oke, dan kwam ik er jaren later pas achter dat het niet borstkrol is .
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:55:46 #296
250930 CommodoOblivisci
Somnus stricta
pi_69880712
quote:

En het is ook als je bijvoorbeeld met een supergrote nerd op school aan het praten bent, en je wilt eigenlijk niet met 'm praten en je weet niet wat je moet zeggen. Als op dat moment de bel gaat ben je ook 'saved by the bell'
pi_69880825
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:52 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Borstcrawl? Oke, dan kwam ik er jaren later pas achter dat het niet borstkrol is .
quote:
De borstcrawl is een zwemslag. Het is de snelst bekende zwemslag; hij verslaat dus de schoolslag, rugcrawl en zelfs de vlinderslag. Om deze reden is de borstcrawl eigenlijk de enige slag die wordt gebruikt bij vrije slag competitie.
tja.. het is dus geen familie van Erwin
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:06:26 #298
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_69881065
quote:

[..]

Ik ken mensen die sneller zijn met vlinder
ff wachten nog
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:07:20 #299
45 SiGNe
pi_69881088
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

s’il vous plaît

</ mierrenneukermodus>
Groot gelijk, m'n excuus is dat het alweer 20 jaar geleden is dat ik in de brugklas Frans kreeg
maar goed, ik weet nu wel weer hoe je het wel moet schrijven.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:12:01 #300
45 SiGNe
pi_69881280
quote:

[..]

Is ook een beetje lastig lezen zo met die komma's maar ik bedoelde alleen de borstcrawl. De schoolslag, rugslag, rugcrawl en vlinderslag zijn trager.
Sowieso zwemmen alle zwemmers natuurlijk dezelfde slag, dus als er 1 is die voor de borstcrawl kies omdat dat de snelste slag is dan zullen ze er allemaal voor kiezen.
En omdat er altijd wel iemand is die die slag kiest zullen ze altijd voor de borstcrawl gaan.
pi_69890166
in plaats van rodelbaan,, roddelbaan uitspreken,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')