abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68846485
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |31 | 32 | 33 | 34 | 35
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait
- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café
-Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.
-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.
- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:54:19 #2
202014 JJH
Knetter. O+
pi_68846561
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:03 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dat heb ik dan nooit gezien, maar ik vond het sowieso al raar dat sommige kazen gewoon 30 of 48 jaar zouden hebben gerijpt .
Dan zou je wel erg dure kaas krijgen!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:06:03 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_68846884
Kwam er eergister pas achter dat die scene van Najib Amhali waarbij hij een Indonesiër nadoet en problemen krijgt met z'n gebit (haakjes die in z'n tandvlees zitten) in scene is gezet en dat ie helemaal geen problemen met het gebit heeft.
Terwijl iedereen in de zaal denkt dat ie het aan het fixen is zit ie gewoon pauze te houden en een peukie te roken..
Hij vertelde het bij De Wereld Draait Door en hij zei toen ook dat hij een keer vroeg of er een tandarts in de zaal zat en toen stond er dus daarwerkelijk een tandarts op, die moest ie toen op het podium zachtjes influisteren dat het allemaal nep was
pi_68846916
tvp
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_68846960
Hey.

Ik dacht altijd dat TVP, Topic Volg Post betekende. joh.
pi_68846972
een pony is geen baby paard
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:22:59 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68847365
Ik moet eerlijk bekennen dat er 2 dingen in de OP stonden die ik nog niet wist en er nu een wereld voor me opengaat.

Verder kwam ik er pas recentelijk achter dat cuba een eiland is en niet aan america vast zit.
pi_68847485
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:09 schreef stFz het volgende:
een pony is geen baby paard
wat dan?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_68847572
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:27 schreef Triptamine het volgende:

[..]

wat dan?
Een pony is gewoon een klein soort paard. Een baby-paard noem je een veulen.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:33:13 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_68847698
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:07 schreef -J-D- het volgende:
tvp
lezen is ook zo moeilijkk he.
quote:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
From feudal serf to spender.
pi_68847732
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:29 schreef HuHu het volgende:

[..]

Een pony is gewoon een klein soort paard. Een baby-paard noem je een veulen.
Ik dacht dat Pony en veulen synoniem waren Leerzaam topic iig
  zaterdag 9 mei 2009 @ 18:37:27 #12
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_68847838
Tot dusver nog geen dingen (in dit topic) tegengekomen die niet gemeld waren, maar toch een verkapte tvp voor de dingen die nog KUNNEN gaan komen
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_68847964
Weet niet of het al een keer genoemd is, maar dan nogmaals een keertje:

Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.

Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.

Machine voor eiworsten: http://www.sanovoeng.com/idd342.asp

pi_68848036
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:41 schreef HuHu het volgende:

Bij bedrijven waar ze verse broodjes gezond verkopen, zoals bijvoorbeeld bij de Hema, zit er vaak een plakje ei op het broodje. Die plakjes ei zijn altijd hetzelfde, even groot, enz... Je hebt nooit een kleiner plakje of het 'kontje' van een ei.

Dat komt omdat ze zogenaamde eiworsten gebruiken: ei in worstvorm, die ze gewoon in plakjes kunnen snijden. Eiworsten zijn van echt ei en ongeveer 20 centimeter lang en worden in een fabriek gemaakt van echte eieren.

[ afbeelding ]
Daarom smaken die eieren altijd zo vies
pi_68848218
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:44 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Daarom smaken die eieren altijd zo vies
Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.

Maar ze zullen er daarnaast ook wel conserveringsmiddelen en dergelijke aan toevoegen.
pi_68848282
dat had ik nou altijd al willen weten.
pi_68848355
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:50 schreef HuHu het volgende:

[..]

Dat zou mee moeten vallen. Ze scheiden het wit en geel van elkaar en voegen het daarna in een andere vorm weer bij elkaar. Dus de samenstelling blijft hetzelfde, alleen de vorm veranderd.

Maar ze zullen er daarnaast ook wel conserveringsmiddelen en dergelijke aan toevoegen.
Er zit altijd zo'n plastic/kunstmatig smaakje aan, vind ik iig. Maar misschien ben ik wel een zeikerd.

Ik dacht ook heel lang dat het woord eufemisme gespeld moest worden als eufenisme. Ik vind het met de n, dus de foute versie, wel beter klinken
pi_68848371
-
laat maar
friet saté
pi_68848381
quote:

[ afbeelding ]
Serieus? Nooit geweten.
friet saté
pi_68848398
Dat je een gegeven paard niet in de bek mocht kijken vroeger, omdat je aan de tanden kon zien hoe oud het beest was, en dat was dus een belediging.

Dat bananen krom zijn omdat beide uiteinden richting zon groeien
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:02:59 #21
202014 JJH
Knetter. O+
pi_68848542
quote:

[ afbeelding ]

Nee! Eyeopener!
pi_68848606
tvp, sorry ik begrijp alles al in deze wereld dus kan niets toevoegen.
pi_68848623
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graag
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:06:36 #24
45 SiGNe
pi_68848638
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:05 schreef Unhuman het volgende:
Dan kan je mooi uitleggen wat er allemaal verkeerd begrepen kan worden.. dus ga je gang
pi_68848737
quote:

[ afbeelding ]
Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijden ik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
I would go along with someone like you
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:11:47 #26
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_68848765
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:06 schreef Triptamine het volgende:

[..]

De antwoord op het filosofische grootvadercomplex graag
Lidwoorden, lastig hé.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_68848844
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik mijn identiteit niet prijsgeven, maar aangezien ik vandaag nog broodjes heb staan maken in bovengenoemde zaak moet ik dit ONTKENNEN! Wij krijgen altijd zakken met gepelde hele eieren binnen die we gewoon in plakjes snijden ik weet niet of wij de uitzondering op de regel zijn, maar ik heb nog nooit zo'n eiworst gezien.
Ja, natuurlijk *moet* je dat ontkennen, stel je voor dat het uitkomt . Maargoed... ik heb dit verhaal uit zeer betrouwbare bron van, eveneens, bovengenoemde zaak. Kan zijn dat het per filiaal verschilt.
pi_68848919
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:11 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Lidwoorden, lastig hé.
Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.

Ga een leven zoeken. aL$ iIck n0u aL$ 33n 8r33z4h typte, had je een punt
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:19:49 #29
183846 joepie91
pi_68849009
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:16 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Huilen om een typefout van iemand die heel heel brak is, triest he.

Ga een leven zoeken. aL$ iIck n0u aL$ 33n 8r33z4h typte, had je een punt
Ja, sorry, kon het niet laten
pi_68849022
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Boeit niet, maar ben nogal prikkelbaar vandaag
pi_68849040
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:19 schreef joepie91 het volgende:

[..]

Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.
pi_68849069
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef HuHu het volgende:

[..]

Jaren later zul je waarschijnlijk pas begrijpen dat het totaal geen nut heeft om je druk te maken over dingen op het internet.
pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bent
pi_68849101
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:21 schreef Triptamine het volgende:

[..]

pff, da's mooi klote als je ene Tong80 bent
Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:27:19 #34
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_68849222
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:23 schreef HuHu het volgende:

[..]

Zie jij tong80 zich wel eens ergens druk over maken?
Scherp!

Maar we gaan offtopic

Dat van die ei-worst...wtf!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 19:48:52 #35
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68849917
Ik geloof eerlijk gezegd niet zo dat die eiworst in Nederland gebruikt wordt..( is ook een chineese verpakking ofzo)
Ik ken de foto wel maar overal waar ik broodjes haal ( en ik haal ze vaak eet liever brood dan warm eten)
zie ik gepelde eieren en een eiersnijder liggen. Ook worden ze vaak voor je neus klaargemaakt. En gaat er op een broodje gezond meestal 1 ei. Kompleet met kontjes...
pi_68850097
Nah ik geloof wel dat die eiworsten in Nederland gebruikt worden, alleen waren ze op mijn werk volgens mij nog drukker/luier, wij kregen die dingen voorgesneden binnen
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:33:31 #37
162962 FunkJump
is ook zo!
pi_68851629
- Dat er geen echt vuur (met vlam en al) in je maag fikt, als je eten aan het 'verbranden'bent.

- Dat eten en drinken niet gescheiden wordt in je maag. gedachtegang: hoe kon je anders pis en schijt apart uitscheiden?
pi_68852078
Ik begin een broodje gezond minder en minder te vinden
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_68853068
Dat van die ei-worsten wist ik ook niet. Die worden dan blijkbaar door sommige bedrijven gebruikt, terwijl andere bedrijven juist weer van 'echte' eieren gebruik maken. Mij maakt het persoonlijk niet veel uit eigenlijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 21:18:17 #40
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68853359
Ik heb het even nagezocht. Spul bestaat kennelijk al sinds de jaren 60. IS gewoon ei. Ze scheiden het ei wit en geel en koken het afzonderlijk in vormen en stoppen het later in elkaar. Wie het maakt kon ik niet vinden en ook niet hoe massaal het gebruikt wordt.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:00:29 #41
45 SiGNe
pi_68854927
Zal wel gebruikt worden voor van die voorverpakte broodjes bij de shell en supermarkt en zal ook wel gebuikt worden bij slaatjes, in elk geval op plekken waar ze veel gekookte eieren verwerken.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:08:15 #42
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68855231
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:00 schreef SiGNe het volgende:
Zal wel gebruikt worden voor van die voorverpakte broodjes bij de shell en supermarkt en zal ook wel gebuikt worden bij slaatjes, in elk geval op plekken waar ze veel gekookte eieren verwerken.
Nope de broodjes van de shell hebben zeker weten ook "kontjes" van eieren erin zitten. Andere voorverpakte broodjes met eieren heb ik eigelijk nog nooit op.. Eens op gaan letten
pi_68855241
Gebruikt nu iedereen de eiworst als tvp ofzo?
pi_68865494
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 22:08 schreef LastRequest het volgende:
Gebruikt nu iedereen de eiworst als tvp ofzo?
Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...
Wat zouden ze eigenlijk met het kontje van die worst doen...???
  zondag 10 mei 2009 @ 14:04:07 #45
183846 joepie91
pi_68869822
quote:
Op zondag 10 mei 2009 10:49 schreef FFnog het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik wist het van die eiworst ook niet...
Wat zouden ze eigenlijk met het kontje van die worst doen...???
Opeten, vrijheid van de kok
pi_68870468
Dat van die oma's met paars/roze haar hun haar over het algemeen niet voor de lol zo verven, maar dat dat vanzelf gebeurt als ze te veel spul gebruiken om de boel wit/grijs te houden. Heeft te maken met complementaire kleuren.

Zoiets dus:
  maandag 11 mei 2009 @ 11:07:58 #47
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_68898207
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 18:56 schreef Triptamine het volgende: Dat bananen krom zijn omdat beide één uiteinden richting zon groeien
Zit 'ie ergens in het midden van de banaan aan de boom vast, ofzo?
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_68901339
Een restaurant/hotel in mijn woonplaats heeft de naam Petit Nord en ligt aan de straat Kleine Noord. Nooit de link tussen de beide namen weten te leggen tot een paar jaar geleden ondanks de beheersing van de FR taal haha
  maandag 11 mei 2009 @ 13:11:58 #49
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_68902061
Zelf weet/wist ik dat wel, maar ik km er achter dat heeeeeeeel veel mensen dat niet weten. Dus even een misverstand uit de wereld helpen:

Een kip is niet per se een vrouwtje. Een vrouwtje is een hen, een mannetje een haan.
En hennen leggen ook eieren als er geen haan is.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_68902452
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
Zelf weet/wist ik dat wel, maar ik km er achter dat heeeeeeeel veel mensen dat niet weten. Dus even een misverstand uit de wereld helpen:

Een kip is niet per se een vrouwtje. Een vrouwtje is een hen, een mannetje een haan.
Heeft een hen dan een haan nodig om een ei te leggen?
Life is Music
pi_68902718
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:11 schreef Turbomuis het volgende:
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:25 schreef Fredo55 het volgende:

Een haan is alleen nodig om de eieren te bevruchten, en dus kuikens enz te krijgen.
  maandag 11 mei 2009 @ 13:34:46 #52
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_68902749
quote:

[..]

Nee. Maar blijkbaar denken veel mensen van wel. Ik heb zelf kippen (alleen hennen) en er wordt vaak met verbazing gereageerd als blijkt dat ze eieren leggen, ook al heb ik geen haan...
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  maandag 11 mei 2009 @ 13:39:44 #53
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68902922
Dat de naam 'Pacific Ocean' daadwerkelijk komt omdat deze oceaan zo rustig, vreedzaam, is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 11 mei 2009 @ 14:43:15 #54
45 SiGNe
pi_68905391
quote:

[..]

In feite zijn eieren de menstruatie van een kip...
  maandag 11 mei 2009 @ 15:13:34 #55
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68906338
Ik heb mij als 6-jarige laten wijsmaken dat het ondompelen van knikkers in een plas water met vage kleuren (olie/vet spul in plassen) de knikkers zou doen laten groeien.
Socutera las ik altijd als scoutera.
Ik legde de klemtoon altijd verkeerd bij Batavus, en dat klonk volgens mij ouders altijd zo grappig (battavus).
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
Géén kloon van tvlxd!
pi_68909213
quote:
Op maandag 11 mei 2009 15:13 schreef Montov het volgende:
Ik kreeg tijdens de brugklas wat onbekend wit spul, wat geweldig was om door je neus te inhaleren. Ik vond het maar vreemd, maar later begreep ik dat het drugs was.
pi_68975953
Ik vroeg me net ineens af waar de uitdrukking "Goed in de slappe was zitten" vandaan komt...
Blijkt dat het dus niks te maken heeft met slappe kleren zoals ik altijd dacht, maar met was om ledergoed glimmend te maken
quote:
Goed in zijn (slappe) was zitten, d.w.z. in eigenlijken zin veel slappe was hebben, eene soldatenuitdrukking. Slappe, zwarte was wordt gebruikt voor het glimmend maken van het ledergoed. Bij overdracht gebruikt men deze uitdr. in den zin van er warm bij zitten, bemiddeld zijn, 't goed kunnen stellen, wat achter 't linnen hebben
Bron
pi_68977351
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
  woensdag 13 mei 2009 @ 13:57:50 #59
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68977711
'Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet'

Bekend
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_68979609
quote:

[ afbeelding ]
Oef, dat is wel vies zeg.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_68983988
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb nooit de diepere gedachte achter de slogan "Geen punt bij Karwei" doorgehad, tot een half jaar geleden ofzo.
Wat is de diepere gedachte dan?
pi_68984096
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:57 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Ze lullen maar door in die reclames.. er zitten geen punten tussen de zinnen.. zoiets
pi_68984191
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 13:47 schreef Irritatie100 het volgende:
  woensdag 13 mei 2009 @ 17:34:29 #64
45 SiGNe
pi_68985183
Dat ze bij karweı geen puntjes op de i zetten...
pi_68987986
Dat de uitspraak ''Saved by the Bell'' van een Engelse legende komt.
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.

Daarnaast komt het ook uit het boksen, als iemand in elkaar wordt getrimt en daarbij gered wordt door de bel.

Het komt dus niet uit die serie saved by the bell
''And faith is no faith without believing.''
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:06:58 #66
183846 joepie91
pi_68988128
Dat een ambulant begeleider niet iemand van de ambulancecentrale was
pi_68988249
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:57 schreef Philip10 het volgende:

[..]

Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
pi_69033351
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:10 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Die gast in die reclame praat heel erg snel zonder pauzes. Er staan dus geen punten achter zijn zinnen=>Geen punt bij Karwei
omg dat heb ik nu pas door
...damn das echt slecht xD
Op maandag 27 juli 2009 13:48 schreef Boeman het volgende:
:')
Potentieel goed topic powerlite
  donderdag 14 mei 2009 @ 22:26:39 #69
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_69036016
Dat bij een factuur 'transport' geen verzendkosten zijn, maar dat het het eindbedrag is van de vorige bladzijde die wordt meegenomen naar de volgende bladzijde (als een factuur uit meerdere bladzijde bestaat).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 02:43:23 #70
202014 JJH
Knetter. O+
pi_69043769
Dat het toch echt Warsteiner is en geen Warfteiner.
pi_69043936
quote:

[..]

Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.
pi_69046019
quote:

[..]

Zo, na al die jaren snap ik hem ook eindelijk.

Ik dacht altijd maar dat ze wilden bezuinigen op de reclame en alles zo snel mogelijk afraffelen
pi_69048720
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:03 schreef Hymen_Copter het volgende:
Dat de uitspraak ''Saved by the Bell'' van een Engelse legende komt.
In de middeleeuwen/verlichtingsperiode o.i.d. waren er op plekken in Engeland een tekort aan doodskisten, dus ging men deze opgraven om her te gebruiken. Ze kwamen er zodoende achter dat er aan de binnenkant van de doodskist allemaal krassen zaten van nagels. Men concludeerde dus dat er soms mensen levend begraven werden. Daarom werden op sommige plaatsten een touwtje om de pols van de vermoedelijke dode gedaan, die vastzat aan een bel die op het kerkhof stond. Het kerkhof werd in de gaten gehouden en dus was je letterlijk saved by the bell als je tijdig aan het touwtje trok.
heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:00:41 #74
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_69048950
Ik vroeg me vroeger altijd af als ik in het nieuws hoorde dat er in het openbaar veel werd zwart gereden hoe dat kon. Ik reiste toen alleen met de bus en de trein. In de bus moest je langs de chaufeur met je strippenkaart en in de trein kwam de conducteur vroeger echt altijd langs dus hoe je dan zonder kaartje kon reizen zonder gepakt kon worden snapte ik niet. Later bedacht ik me dat je ook plekken hebt waar je zelf moet stempelen en waar ze veel minder controleren en dat er ook mensen reizen met verlopen abbonnementen waarbij het niet direct opvalt bij een buschaufeur en dat natuurlijk ook zwartreizers zijn.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_69050742
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 19:10 schreef Liefste. het volgende:

[..]

In ieder geval zijn die 'fabriekseieren' de regel bij voorverpakte broodjes en voorverpakte salades met plakjes ei erop. Ik meen trouwens dat het niet helemaal puur ei is maar dat er ook bindmiddelen doorheen gaan (gelatine?) om ervoor te zorgen dat de plakjes niet uit elkaar vallen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 11:50:22 #76
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69050884
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 10:55 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

heb je daar een bron van? Het lijkt mij een beetje broodje aap....
Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.asp

Komt uit het boxen, waar je inderdaad kon worden gered door de bel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69051525
Ik dacht vroeger altijd bij de reclame van HI : High, appa chiekel (ofso)
Pas jaren later heb ik begrepen : Hi Houd het simpel!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:44:34 #78
197394 tha_one
podjandikkie
pi_69054798
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 11:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Inderdaad: http://www.snopes.com/language/phrases/1500.asp

Komt uit het boxen, waar je inderdaad kon worden gered door de bel.
Zie je wel, dat leek mij idd ook de logische uitleg.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 21:59:55 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69099203
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 03:31 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Nee joh, dat komt omdat je KARWEI met alleen hoofdletters schrijft. Er staat dus geen puntje op de i omdat het een hoofdletter is.
Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...
censuur :O
pi_69100170
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 21:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ver gezocht hoor! Sowieso is reclame iets wat ik zo veel mogelijk negeer...
Ik denk ook eerder dat het andersom is. Dat de slogan "geen punt, bij Karwei" was en één of ander hip reclamebureau dat wel een leuk idee vond voor in de reclame.

edit: ow... ik reageer op de verkeerde zie ik, maar dan nog. Maar ik doelde dus op dat er in de reclame aan één stuk door gepraat wordt.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 22:52:29 #81
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69101493
Dat een kip ook echt windeieren kan leggen. Dus eieren zonder schil (prut met een vliesje) omdat ze dan te weinig kalk binnen krijgen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:14:23 #82
45 SiGNe
pi_69102335
weer wat geleerd, ik dacht juist dat windeieren alleen een schil was en geen inhoud, dat er lucht (wind) in zat..
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:16:30 #83
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_69102413
Dat woorden als "apport", "zit", "poot", "luid", "kom hier", geroepen tegen een hond, helemaal geen wet van Meden en Perzen is, maar dat het woorden zijn die wij zeggen en dat het dier het daarop gewenst gedrag moet leren uitvoeren.
Ik heb mijn hond later daarom ook Engelse woorden geleerd, zodat Engelstalig bezoek, wat bij ons wel eens over de vloer kwam, ook met 'm overweg kon.
Nouja, "Zit" of "Sit" is niet zo verschillend, "Kom Hier" of "Come here" maakt ook weinig uit.
In dat opzicht: mensen die tegen een hond praten als tegen een kind alsof zo'n dier alles ook begrijpt, is ubertriest.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:23:05 #84
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_69102684
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:14 schreef SiGNe het volgende:
weer wat geleerd, ik dacht juist dat windeieren alleen een schil was en geen inhoud, dat er lucht (wind) in zat..
Daarom pikken ze heel de dag steentjes enzo op, om kalk binnen te krijgen
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:37:26 #85
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_69103343
Toen ik laatst inbeschonken toestand op de grond lag en één van mijn katten deftig op me af liep, wist ik waar het woord 'catwalk' vandaan komt. Die wijven lopen natuurlijk te paraderen met het ene voetje voor het andere, heupwiegend en wel...
  zaterdag 16 mei 2009 @ 23:40:44 #86
183846 joepie91
pi_69103480
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 23:37 schreef Mr.Talisker het volgende:
Toen ik laatst inbeschonken toestand op de grond lag en één van mijn katten deftig op me af liep, wist ik waar het woord 'catwalk' vandaan komt. Die wijven lopen natuurlijk te paraderen met het ene voetje voor het andere, heupwiegend en wel...
Alcohol kan dus wel nuttig zijn... weer wat geleerd
pi_69103708
quote:

[..]

Wat een diepe gedachte. Ik vind die gozer die zo snel praat ook een heel irritante kutstem hebben.
  woensdag 20 mei 2009 @ 18:40:40 #88
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_69234556
Dat crack een vorm van cocaine is, en dus niet echt een ander type drug .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_69270617
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
Professor Paljas von Pinguïn is een ijsbeer en een veelzijdig wetenschapper, die Alfred steeds weer op gevaarlijke missies over de gehele wereld meeneemt. Daarbij dient zijn grote vliegende windmolen als transportmiddel.
pi_69270746
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Dat het bevel 'geef acht' niets met 8 te maken heeft maar van acht als in acht slaan op iets komt. Het betekend dus simpelweg 'opletten'
Vallen de spellings- en grammaticaregels ook onder "Dingen die je pas jaaaaaren later gaat begrijpen"?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69272941
quote:

[..]

Mieters.
Life is Music
pi_69273308
Dat de kern van een flatgebouw bedoelt is om alles te kunnen dragen.
Ik wist eerst niet wat de functie van de kern was.
Life is Music
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:44:35 #93
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_69280984
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 20:05 schreef Professor_Paljas het volgende:
Wow. Mind = blown. Daar heb ik nooit bij nagedacht :|
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_69285036
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee
was.

[ Bericht 0% gewijzigd door 9611Niels op 22-05-2009 11:53:11 (foutje :')) ]
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  vrijdag 22 mei 2009 @ 11:35:08 #95
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_69285703
Zal ik je dan ook maar meteen vertellen dat het "jingle" is, en niet "jingo"?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_69285855
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Jingo Bells
pi_69287591
111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321
  vrijdag 22 mei 2009 @ 12:35:27 #98
183846 joepie91
pi_69287766
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 11:35 schreef Zapper het volgende:
Zal ik je dan ook maar meteen vertellen dat het "jingle" is, en niet "jingo"?
pi_69291431
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
Grappig!
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 02:43 schreef JJH het volgende:
Dat het toch echt Warsteiner is en geen Warfteiner.
[ afbeelding ]
Dat had ik met Hafferöder dat toch echt Hasseröder is...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:27:37 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_69291675
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 12:29 schreef mayo0o het volgende:
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')