Valkenburg (ZH) en Valkenburg (LB) liggen nog verder uit elkaarquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:36 schreef numero_uno het volgende:
Beetje in de trant van Den Bosch en s'Hertogenbosch.... Dat Gent en Gendt toch wel een kut eind uit elkaar liggen als je in de verkeerde staat![]()
Net zoals Beuningen (GLD) en Beuningen (OV)
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee was.
Dat is wel de tekst van de Willie Batenburgversie uit 1994 anders.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:09 schreef 9611Niels het volgende:
Dat de tekst van Jingle Bells niet Jingo bells, jingo bells, jingo oldewee,
Ol wat fai, de wistewai en de wanders op een slee was.
Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
in a mathematical context a palindrome is a number that reads the same in either a forward or backward direction. In other words a palindrome (or palindromic number) is equal to its reverse. Thus for example 1331 is a palindrome.
hihiquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:28 schreef PrinceCharles het volgende:
Dat 'heterdaad' niet 'heterdraad' is.
Stellig van overtuigd, srsly. Weddenschap en al.
zo kwam ik ook pas achter popcornquote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:57 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Dat een peanut een pea-nut is, een erwt-noot dus.
Nooit bij stilgestaan.
leg uit?!!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
zo kwam ik ook pas achter popcorn
En legovogel? Meetsysteem?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 12:27 schreef Thijz het volgende:
[..]
Net als lepel, lul en koortsmeetsysteemstrook, parterretrap, etc.
quote:Op zondag 24 mei 2009 13:48 schreef JJ.87 het volgende:
dat er in de treinstellen een figuurtje boven de ramen hangt welke kant de wc is :S
(en ik maar telkens afvragen hoe al die mensen dat wisten...)
Wel dus.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Dat de verstandskies niets te maken heeft met je verstand.![]()
Ver-stand-kies.
quote:V: Waar komt het woord verstandskies vandaan? Ik heb altijd gedacht dat deze aanduiding te maken heeft met de verre stand van de kies: de vér-standskies dus. Klopt dat?
A: Nee; hoewel dit een veelgehoorde verklaring is, is deze etymologie niet waarschijnlijk. De verstandskies wordt namelijk ook in andere talen met 'verstand' geassocieerd, waarbij de gedachte aan 'verre stand' niet mogelijk is. Dat geldt bijvoorbeeld voor het Engels (wisdom tooth), het Duits (Weisheitszahn), het Frans (dent de sagesse) en het Russisch (зуб мудрости).
Meer...
Heeft volgens mij wel te maken met je verstand hoor. In het Engels is het ook wisdomtooth. Omdat hij pas later doorkomt, wanneer je de leeftijd bereikt hebt dat je wat verstand in je kop zou moeten hebben.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:57 schreef Fredo55 het volgende:
Dat de verstandskies niets te maken heeft met je verstand.![]()
Ver-stand-kies.
Of Nederlanders hadden als eerste er een naam voor bedacht en deze is verkeerd overgenomen in alle andere talen .quote:Op zondag 24 mei 2009 14:52 schreef SiGNe het volgende:
Een vriend van me is tandarts en hij heeft op de ACTA ook geleerd dat het de ver stands kies is, iedere tandarts in Nederland krijgt het dus verkeerd aangeleerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |