Remwagens zijn gewoon goederenwagons die gebruikt worden om er voor te zorgen dat een trein makkelijker af kan remmen als er materieel in opzending in verwerkt is dat niet mee kan remmen. Het is dus vooral voor de veiligheid dat er remwagens in sommige treinen zitten.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef James1988 het volgende:
Laatste post in het vorige topic:
De V250 is vertraagd omdat de remwagens niet op tijd in Tsjechië waren. Wat zijn remwagens, door wie zijn ze gemaakt, en wat is hun doel?
Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem?quote:Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Donderdag 2 April 16:38
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 10 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Donderdag 2 April 16:16
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Er rijdt nog wel wat naar Den Bosch, dus je kunt omreizen via bijvoorbeeld Tiel als je wiltquote:Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Godverkut!!
[..]
Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem?Normaal rijd ik altijd om via Den Bosch als er wat is...
ja, kan natuurlijk... maar leuk is andersquote:Op donderdag 2 april 2009 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er rijdt nog wel wat naar Den Bosch, dus je kunt omreizen via bijvoorbeeld Tiel als je wilt
jamaar nu issie vast af-ge-la-denquote:Op donderdag 2 april 2009 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
Af en toe is de Betuwelijn best leuk om te bereizen
quote:Utrecht Centraal
Donderdag 2 April 17:01
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door treinopvolgingen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Arnhem en Amsterdam Centraal reizen via Deventer en Amersfoort.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Gouda reizen via Breda en R'dam C.
Reizigers tussen Ede-Wageningen en Amsterdam Centraal reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Den Dolder en Amersfoort reizen via Baarn.
Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen via Hilversum.
Reizigers tussen Amersfoort en Gouda reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Arnhem en Utrecht Centraal reizen via Ede-Wag., Amersfoort en Overvecht.
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Donderdag 2 April 16:57
Oorzaak
De beperkingen tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch als gevolg van een wisselstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Verwachting
Reisadvies
Ik zie nergens een omreisadvies over Tiel staanquote:Op donderdag 2 april 2009 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
jamaar nu issie vast af-ge-la-den
[..]
Nu is het gewoon een technische storingquote:Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door treinopvolgingen.
Dan zijn er zoveel treinen die moeten wachten om Utrecht te mogen binnenrijden dat het vertragingen op gaat leveren. De sjoelbak is een keer volquote:Op donderdag 2 april 2009 17:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"treinopvolgingen"
Hoe moet ik dat zien?
Sommige conducteurs willen dat ook nog wel eens in de mond nemenquote:Op donderdag 2 april 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zijn er zoveel treinen die moeten wachten om Utrecht te mogen binnenrijden dat het vertragingen op gaat leveren. De sjoelbak is een keer vol
bus 71 Nieuwegein - Driebergen Zeist een optie?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Godverkut!!
[..]
Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem?Normaal rijd ik altijd om via Den Bosch als er wat is...
Ik kwam tot Driebergen-Zeist en had een directe bus naar de Uithofquote:Op donderdag 2 april 2009 18:01 schreef bork het volgende:
Gestrand in Bilthoven om 17.01, gelukkig gingen uiteindelijk de spoorbomen open en kon ik met lijn 77 naar Utrecht
Ik vrees het ergste, laatste lijn 71 naar Driebergen-Zeist is al om 18:46 vertrokken.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bus 71 Nieuwegein - Driebergen Zeist een optie?
Dan zijn er toch vier treinen uitgevallen!quote:Op donderdag 2 april 2009 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Utrecht CS:
19:17 +120 minuten Breukelen 5a
![]()
Mja vette kans op idd. Die 50 was ook lekker geregeld op Db. Gelede citaro, gaat geknikt dwars over de weg staan, dus niks kon er voorbij, en omdat hij niet als SEV reed maar gewoon als "CXX 50" moest IEDEREEN stempelen, en allemaal door de voordeurquote:Op donderdag 2 april 2009 19:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vrees het ergste, laatste lijn 71 naar Driebergen-Zeist is al om 18:46 vertrokken.
Dat wordt dan lijn 47 naar Utrecht Centraal, daarvandaan verder met lijn 50 of 74 naar Driebergen-Zeist.
Gaat er dan ook nog ballast in zulke wagons? Want een complete albatros lijkt me nogal wat momentum hebben om af te remmen.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Remwagens zijn gewoon goederenwagons die gebruikt worden om er voor te zorgen dat een trein makkelijker af kan remmen als er materieel in opzending in verwerkt is dat niet mee kan remmen. Het is dus vooral voor de veiligheid dat er remwagens in sommige treinen zitten.
Voor VERTRAGING zorgen, Duhquote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn remwagens, [..] en wat is hun doel?
Neuh, dat hoeft niet. Het gaat er alleen om, om het aantal beremde assen te vergrotenquote:Op donderdag 2 april 2009 19:23 schreef Fixers het volgende:
Het is extreem slecht weer dus er vertraging.![]()
[..]
Gaat er dan ook nog ballast in zulke wagons? Want een complete albatros lijkt me nogal wat momentum hebben om af te remmen.
Dat kan misschien een papieren eis zijn, maar een beremde as zonder asdruk heb je nog steeds geen fluit aan.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Neuh, dat hoeft niet. Het gaat er alleen om, om het aantal beremde assen te vergroten
Vertraging is kut, maar iedere vertraagde Albatros is een zege. Hopelijk komen er nog 2 maanden vertragingen, tot DSB hun order ingetrokken heeftquote:Op donderdag 2 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor VERTRAGING zorgen, Duh![]()
Nou ja, doen ze toch ook?
Zolang 'ie maar pas ná augustus in dienst gaat, dan vind ik het best.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vertraging is kut, maar iedere vertraagde Albatros is een zege. Hopelijk komen er nog 2 maanden vertragingen, tot DSB hun order ingetrokken heeft
Dan gaat jouw Drion-pil af of zo?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Zolang 'ie maar pas ná augustus in dienst gaat, dan vind ik het best.
Bij binnenrijden van Db vanuit Ed en Klp klonk het "Nu station Db, zoals gezegd ons eindpunt voor vandaag. Wij kunnen helemaal geen informatie opvragen, weten ook niet of er bussen ingezet worden. Ik hoop het voor u."quote:Op donderdag 2 april 2009 20:00 schreef Duvel het volgende: Naar verluid klonk bij binnenkomen van Gd het volgende bericht: "Dit is station Gouda, deze trein gaat nog verder naar station Goverwelle. Voor reizigers voor Utrecht en verder hebben we helaas geen reisadvies."
[ afbeelding ]
Wees blij dat je te maken hebt met ProRail en niet met Infrabel.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat terwijl ik juist gisteren bij een reizigersonderzoek als verbeteringssuggestie had aangegeven "Graag wat minder extreme gevolgen bij EEN ENKELE verstoring"
Ach, wat is het hele probleem? Je bent wat langer onderweg, je komt nogeens ergens. Het zonnetje scheenquote:Op donderdag 2 april 2009 20:21 schreef Dichterbijer het volgende:
Op dit soort dagen moet ik dus blij zijn dat ik niet meer met de trein reis
Wat is er eigenlijk gebeurd dan? Dat het zo lang duurt? Een softwarefout of zo, of een afgebroken puntstuk (ik noem maar wat) moet toch met een uur of 2 wel te vervangen zijn?quote:Utrecht Centraal Donderdag 2 April 20:25
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen door een eerdere ontregeling.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 03 april rond 1:30 uur verholpen.
Dan hoef ik niet meer wekelijks naar Brussel.quote:
Bij vlagen ja. Vandaag dus niet. Of je moet een omroep in de trant van "wij roepen even om dat we niets om te roepen hebben, dan hebben we tenminste maar iets omgeroepen" gelijk stellen aan "heel erg goed geregeld". Dat kan natuurlijk. Maar dan zou ik echt eens de vacaturepagina van prorail nalopen als ik jou wasquote:Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef Fixers het volgende:
heel erg goed geregeld met bussen en omroepen
Er waren twee storingen tegelijktijd waardoor zowel de treinen naar Arnhem als de treinen naar Den Bosch niet of nauwelijks konden rijden. Omdat er natuurlijk wel steeds treinen binnenkwamen maar ze die niet kwijt konden, liep het station met een noodgang vol. Neem daarbij de personeelslogistiek en het drama is compleet. Zeg maar een soort lockdown: station vol, toeleidende sporen vol en geen ruimte/personeel/tijd om lege treinen af te voeren naar de opstelterreinen (Ctw ligt niet echt strategisch wat dat betreft.)quote:Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk gebeurd dan? Dat het zo lang duurt? Een softwarefout of zo, of een afgebroken puntstuk (ik noem maar wat) moet toch met een uur of 2 wel te vervangen zijn?Of zou er echt iets meer kapot gereden zijn?
in amersfoort was t niet veel beter. de blauwe kippentrein zat vol en ik stond buiten... om 18:45 was datquote:Op donderdag 2 april 2009 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zat / stond de Protos op Ede inderdaad hutje-mutje-kutje-vol![]()
Wel iets aan de hand schijnt me.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Niks aan de hand?? Die Boegdeur, wat DOE je??
Is dat hoe treinreizigers loyaal staan tegenover de NS?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:00 schreef JeePee83 het volgende:
Verstoring in Utrecht was op zich geen probleem. Dan worden de treintjes uit Leeuwarden in Amersfoort opgeheven en gaan weer terug. Dat betekend:
a) pünktlich vertrek
b) rustige trein
Ideaal dus. Verstoring was echter min of meer voorbij om 18:15. Dat betekend:
a) IC van 17:04 komt met +80 ook eens aanzeilen
b) IC van 18:34 wordt opgeheven (uiteraard geheel zonder omroep) omdat de trein uit Leeuwarden wel is door gereden naar Utrecht.
+40 in Leeuwarden dus. Ik vond het al lang duren voor de eerst +30 of meer kwam in april.
Morgen Leeuwarden - Rotterdam - 't Harde. Ik ben benieuwd. De vorige 2x naar mijn vader leverde +90 resp. +180 op...
*Baas schop geeft leasebak te regelen*
Het valt wel op dat ze laatste tijd met veel meer met open boeg deuren rijdenquote:Op donderdag 2 april 2009 22:50 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen voor het werk een bezoek te Vechten, toen er nog niks aan de hand was...
[ link | afbeelding ]
DB's ICE 4602 is met open boegdeuren onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof als Vechten gepasseerd wordt.
Mooie foto'squote:Op donderdag 2 april 2009 22:50 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Sorry, zal 't niet meer doenquote:Op donderdag 2 april 2009 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Niks aan de hand?? Die Boegdeur, wat DOE je??
Een open boegdeur, dat tocht zoquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:45 schreef James1988 het volgende:
Wat is er zo erg aan open boegdeuren? Okay, dicht is mooier. Maar is 't zo erg als ze openstaan dan?
Lelijkquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:45 schreef James1988 het volgende:
Wat is er zo erg aan open boegdeuren? Okay, dicht is mooier. Maar is 't zo erg als ze openstaan dan?
quote:Op 3/2/2008 om 23:40 schreef albert klarenbeek: hai else met albert hier ik ben het helen maal met je eens en ik daan ook snel een afspaak te kunnen maken met jouw en verder komt ik op korte mijn ik ook in braband to woonen en hoe vind je dat ?
de groete van Albertklarenbeek@wanadoo.nl en tot horens.
wat moeten wij daarmee?quote:
Ik zie overdag ook nooit mensen van de NS op bijvoorbeeld Oisterwijk? Hoeveel kost het een trein extra om te stoppen op een station dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:51 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk omdat je dan ook mensen op de stations moet hebben die het nachtnet nu overslaat. En dan zijn die stations wellicht niet rendabel genoeg, i.e. zijn ze verlieslatend.
Er zijn zo veel stations onbemand overdag. Snachts kan dat niet. Of zo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef Christiaan het volgende:
Ik zie overdag ook nooit mensen van de NS op bijvoorbeeld Oisterwijk? Hoeveel kost het een trein extra om te stoppen op een station dan?
da's die maag pasientquote:
Dat heeft iets met pasen te maken of zo?quote:
Optrekken en remmen kost energie, doorrijden kost minder. Bovendien maken stoppende treinen en mensen op een station meer lawaai (waar wellicht de gemeente tegen is) en tot slot weet ik niet of op de stations die 's nachts open zijn toezicht is. Ik kan me best voorstellen dat ze mensen hebben die de boel in de gaten houden op de grote stations, maar ik zou het me best kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ik zie overdag ook nooit mensen van de NS op bijvoorbeeld Oisterwijk? Hoeveel kost het een trein extra om te stoppen op een station dan?
Jij ziet ze vandaag echt vliegen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdamse Zilvermeeuw blijkt 'moderne' Albatros
Wat moeten we daar nou weer van denken?
Misschien kun je eerder denken aan nachtbussen. Maar Veolia kennende zal er nooit geïnvesteerd worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef Christiaan het volgende:
[..]
Ik zie overdag ook nooit mensen van de NS op bijvoorbeeld Oisterwijk? Hoeveel kost het een trein extra om te stoppen op een station dan?
Tja, dan mag je in elke bus wel een politieagent stoppen. Met het toenemende geweld....quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien kun je eerder denken aan nachtbussen. Maar Veolia kennende zal er nooit geïnvesteerd worden.![]()
Nee, een mobiele Guardia Civil.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:08 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Tja, dan mag je in elke bus wel een politieagent stoppen. Met het toenemende geweld....
Ongelovelijk zeg. Zorgt die Railhummer nu ook al voor vertraging in de Amsterdamse metroquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Amsterdamse Zilvermeeuw blijkt 'moderne' Albatros
Wat moeten we daar nou weer van denken?
Kunnen ze die boodschappen niet in één zin persen?quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft weer iets nieuws trouwens. De stations De Westereen en Feanwâlden worden nu dubbel omgeroepen, dus:
*Ping: Dames en Heren, het volgende station is De Westereen
*Ping: Dames en Heren, het volgende station is Zwaagwesteinde
*Ping: Dames en Heren, het volgende station is Feanwâlden
*Ping: Dames en Heren, het volgende station is Veenwouden
Search the Google, wise guy.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is "Dames en Heren" in it Frysk?![]()
Of "*Ping" als we toch bezig zijn?
quote:NSFS meldt: al het DH-materieel is verkocht aan het Poolse Sigma, ook de stellen die eerder zo onbesuisd naar de Waalhaven zijn gebracht. De eerste tranche is recent betaald. NS Chartertrains organiseert het overbrengen van alle stellen naar Polen en schakelt daarvoor - zoals het er nu sterk naar uitziet - ITL in. Er zou op korte termijn een eerste stelletje naar Polen moeten; voor de rest vinden de transporten plaats met max. acht bakken tegelijk.
Nou, we gaan het zienquote:Op vrijdag 3 april 2009 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
ehm, hij is een van de personeelsleden van de NS en levert doorgaans betrouwbare informatie
De hele Castellum-Anlage is al met wortel en tak uitgeroeid zag ikquote:
Wat een wrede wereld is dit toch voor jullie spoorfappersquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele Castellum-Anlage is al met wortel en tak uitgeroeid zag ikAlleen de loopbrug en het witte huisje op Castellum staat er nog, verder is ALLES weg: Het hele spoor, beide perrons, alles
Zijn er eigenlijk stations geweest die korter geleefd hebben?quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De hele Castellum-Anlage is al met wortel en tak uitgeroeid zag ikAlleen de loopbrug en het witte huisje op Castellum staat er nog, verder is ALLES weg: Het hele spoor, beide perrons, alles
uhu, I know.. zijn veel mensen in Houten ook niet blij mee. hoewel ik nooit aan die kant van Houten kom, ik ga van Houten 'centraal' naar Utrecht, dus dan kom je nooit bij Castellumquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De hele Castellum-Anlage is al met wortel en tak uitgeroeid zag ikAlleen de loopbrug en het witte huisje op Castellum staat er nog, verder is ALLES weg: Het hele spoor, beide perrons, alles
Het record staat op 2 jaar en 14 dagenquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:14 schreef JDude het volgende:
Zijn er eigenlijk stations geweest die korter geleefd hebben?
ja nou ja, dat zijn wel vele jaren lang dezelfde stations natuurlijk. Almere Strand, Jorwerd, dat soort dingen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:56 schreef Dichterbijer het volgende:
En dan natuurlijk niet al die tijdelijke stations niet te vergeten voor evenementen...
Denk jij eens na met je geblaas iedere keerquote:Op zaterdag 4 april 2009 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
station Hengelo FBK is volgens mij gewoon gelul van ene mark uit Hgl
quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk jij eens na met je geblaas iedere keer
Zo ziet het er nu nog uitquote:Op zaterdag 4 april 2009 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie. Staat niet eens op Stationsweb. Weet niet hoe het er nu uitziet eigenlijk, maar het was heel lang een vervallen perronnetje met vier kuipstoeltjes en een prullebak. Begin jaren 1990 heeft er zelfs wel een bordje gehangen
Staat er wel, onder De Waarbeek..quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Goeie. Staat niet eens op Stationsweb. Weet niet hoe het er nu uitziet eigenlijk, maar het was heel lang een vervallen perronnetje met vier kuipstoeltjes en een prullebak. Begin jaren 1990 heeft er zelfs wel een bordje gehangen
Behalve als je in Houten-Zuid woont.quote:Op zaterdag 4 april 2009 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
uhu, I know.. zijn veel mensen in Houten ook niet blij mee. hoewel ik nooit aan die kant van Houten kom, ik ga van Houten 'centraal' naar Utrecht, dus dan kom je nooit bij Castellum
De waarbeek is een (te koop staand) pretparkje, hier locatie op Maps in de buurt van een spoorlijn, maar dat heeft er zeker niks mee te maken? http://www.rides.nl/parken/route/de-waarbeekquote:Op zondag 5 april 2009 12:44 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Staat er wel, onder De Waarbeek..
http://www.stationsweb.nl/station.asp?station=dewaarbeek
*Edit: Hmm... of is het nou toch een andere stopplaats? Ik kan er niet helemaal uit wijs worden.. Het is in ieder geval wel het stopplaatsje wat jullie bedoelen..
Weekendje Disneyland Paris!quote:Op zondag 5 april 2009 16:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik doen trouwens nog een leuk rondje van de week.![]()
Den Haag HS - Paris Nord - Chatelet les Halles - Marne La Vallee/Chessy - Chatelet les Halles - Paris Nord - Den Haag HS - Den Haag Moerwijk
Nee eigenlijk niet, ik zie nu ook dat ik een foutje heb gemaakt..quote:
Jaquote:Op zondag 5 april 2009 21:45 schreef Wadloper het volgende:
Leuke foto's!
Heb je een leuke dag gehad vandaag Fles?
Fles wel jaquote:Op zondag 5 april 2009 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
Fles gaat met de GTW naar Stadskanaal
Heb geboekt in de supporterstreinquote:Op zondag 5 april 2009 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Heb ik wel een tip trouwens: ga met de trein van de wedstrijdlopers naar Musselkanaal en dan met de stoomtrein terug.
De GTW gaat trouwens niet verder dan Wildervank, ivm een kapotte overweg die niet te berijden is.quote:Op zondag 5 april 2009 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Heb ik wel een tip trouwens: ga met de trein van de wedstrijdlopers naar Musselkanaal en dan met de stoomtrein terug.
Hoe moet je dan in Stadskanaal komen??quote:Op maandag 6 april 2009 06:06 schreef Wadloper het volgende:
De GTW gaat trouwens niet verder dan Wildervank, ivm een kapotte overweg die niet te berijden is.
Dus dit keer kan hij helaas niet naar Stadskanaal.
Die kwam even later op de Maliebaan kolen halen. Met een Railondiesel voorop, verder een aantal oude rijtuigen, een rood/oranje lok, die ik niet kende en die stoomtreinquote:Op maandag 6 april 2009 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Vanmorgen stond er een stoomtrein op Utrecht CS. M'n stoptrein ging wat langzamer van het perror weg, want dan kon iedereen even goed kijken, aldus de conducteur
Dikke kans dat het een verrassingsritje was voor een met pensioen gaande machinist of zo. Dat soort ritten wordt nooit aangekondigd, aangezien dat een beetje strijdig is met de definitie "Verrassingsrit"quote:Op maandag 6 april 2009 14:38 schreef bork het volgende:
nb: Gisteren op somda gekeken en daar stond niks op!
Lekker eentonig welquote:Op maandag 6 april 2009 15:21 schreef dennistd het volgende:
Het was een rit voor Siemens-personeel, en gisteravond was de dienstregeling pas bekend, waardoor ie in een topic stond: http://somda.nl/www/forum/6645/
en ik moet zo naar huisquote:Ede-Wageningen-Arnhem, Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Maandag 6 April 16:50
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Reisadvies nodig?quote:Op maandag 6 april 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
het is weer zover...
[..]
en ik moet zo naar huis
neuh, ik ga wel 'gewoon' via Den Bosch, volgens mij kan dat nogquote:
zal wel voor opleiding zijn, in zwolle staat er ook eenquote:Op maandag 6 april 2009 18:07 schreef Ireyon het volgende:
Er staat nu een SLT'tje in Roosendaal. Niet dat-ie rijdt maar toch.. best een aparte verschijning
Weinig aan de hand hoor. Op Ed waren de IC van 17:27 naar Shl en die van 17:32 naar Nm allebei +10, verder niet.quote:Op maandag 6 april 2009 16:57 schreef Guppyfriend het volgende:
het is weer zover...
[..]
en ik moet zo naar huis
Prio?quote:Op maandag 6 april 2009 18:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Opgeruimd staat netjes. Doe mij maar ICRm of ICMm/Prio, dat zit beter
er was inderdaad weinig aan de hangquote:Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weinig aan de hand hoor. Op Ed waren de IC van 17:27 naar Shl en die van 17:32 naar Nm allebei +10, verder niet.
Deze meuk:quote:
Ah, zo'n vermoeden had ik dus ook al. ATB is ook verplicht voor ALLES sinds kort.quote:Op maandag 6 april 2009 18:47 schreef dennistd het volgende:
Het is trouwens ook bekend waarom die 6400 achterop zat bij de stoomtrein van vandaag: de IVW had de papieren van de ATB-e van de stoomloc nog niet klaar...
En juist de 2603 had ik vrijdag.quote:Op maandag 6 april 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
zal wel voor opleiding zijn, in zwolle staat er ook een
Lijstje met wat waar staat:
2401: te Ehv
2402: te Utctw
2403: te Asd
2404: te Ldd
2405: te Utctw
2601: te Zl
2602: te Utctw
2603: te Utctw
2604: te Rsd
2605: te Ldd
Nouja, het zit er wel op (ik dacht zelfs dat de 65 018 proefloc voor ATB-e geweest is), maar de papieren waren dus nog niet in orde...quote:Op maandag 6 april 2009 19:10 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ah, zo'n vermoeden had ik dus ook al. ATB is ook verplicht voor ALLES sinds kort.
jaaaaquote:Op maandag 6 april 2009 19:20 schreef ReisT het volgende:
Ik had zelf net de stoomtrein ook nog even gespot:
[ afbeelding ]
Edit: hij's op dit moment in de buurt van Blauwkapel zo te horen.
hoiquote:
Ben benieuwd waar ze die servers helemaal heen verhuisd hebben inmiddelsquote:Op maandag 6 april 2009 20:19 schreef dennistd het volgende:
Het e-ticket is ook weer te koop op ns.nl trouwens
Heerlijk hoe sceptisch je bent.quote:Op maandag 6 april 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar ze die servers helemaal heen verhuisd hebben inmiddelsMalawi of zo zeker
Dit is toch wel vrij bijzonder iddquote:Op maandag 6 april 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
Wat foto's van 27 maart:
[ afbeelding ]
VIRM 8644
Door een ontsporing bij Vleuten reed er een week lang een aantal treinen met VIRM in Enschede. Hier de intercity naar Schiphol naast de PEG-talent, te Enschede.
Dat valt me wel tegen. Mij dunkt het dat je met ASP.NET minder storingsgevoelig is dan PHP.quote:Op maandag 6 april 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar ze die servers helemaal heen verhuisd hebben inmiddelsMalawi of zo zeker
Ik ken ASP-sites die er vaak uit liggen en PHP-sites die altijd probleemloos werken....quote:Op maandag 6 april 2009 21:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat valt me wel tegen. Mij dunkt het dat je met ASP.NET minder storingsgevoelig is dan PHP.
Ze waren vandaag weer aan het kutten met die dingen, vanaf 15:00 lag het mailverkeer plat op kantoorquote:Op maandag 6 april 2009 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd waar ze die servers helemaal heen verhuisd hebben inmiddelsMalawi of zo zeker
Ah, BordBistro, goede herinneringen aanquote:Op maandag 6 april 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
16/17/1800 locs 1836
Met de internationale trein naar Berlijn, te Amersfoort
Ik woon daar. Kom eens langsquote:Op maandag 6 april 2009 21:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Ah, BordBistro, goede herinneringen aan
Ik begin te twijfelen aan wat het hoger onderwijs allemaal aflevert.quote:Op maandag 6 april 2009 21:40 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ze waren vandaag weer aan het kutten met die dingen, vanaf 15:00 lag het mailverkeer plat op kantoorHet is echt huilen met de pet op daar de laatste paar dagen.
Donderdag: compleet alles plat, incl treinen, vrijdag, ook, behalve de treinen, heel het weekend lag de zooi plat, werkte het gisteravond weer effe, was het vandaag weer puinhoop
Laat die donderse servers dan ook eens een keer staat
Zit jij ook op kantoor daar of wat?quote:Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik begin te twijfelen aan wat het hoger onderwijs allemaal aflevert.
quote:Op maandag 6 april 2009 22:03 schreef dennistd het volgende:
Deze beter?
[ afbeelding ]
Talent PEG onbekend
Te Glanerbrug
quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef eer-ik het volgende:
Iemand die stoom-unit nog gezien op Utrecht centraal vandaag?
Ha, nice.quote:Op maandag 6 april 2009 22:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Beetje donker maar hier ging het dus weer terug vanuit Utrecht richting Rotterdam.
NS.nl draait op Java.quote:Op maandag 6 april 2009 21:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat valt me wel tegen. Mij dunkt het dat je met ASP.NET minder storingsgevoelig is dan PHP.
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ken ASP-sites die er vaak uit liggen en PHP-sites die altijd probleemloos werken....
beetje offtopic
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Server: Apache-Coyote/1.1 X-Powered-By: Servlet 2.4; JBoss-4.2.0.GA (build: SVNTag=JBoss_4_2_0_GA date=200705111440)/Tomcat-5.5 Pragma: no-cache Cache-Control: no-cache, max-age=0, must-revalidate, no-store Content-Type: text/html;charset=UTF-8 Content-Language: nl Via: 1.1 ns00lb0001 (Juniper Networks Application Acceleration Platform - DX 5.3.5 0), 1.1 ns00lb0002 (Juniper Networks Application Acceleration Platform - DX 5.3.5 0) Set-Cookie: 8080-eropuit-prod=f0baxxxc20dff6a7d339d5f8a3f0a4c; path=/; expires=Mon, 06 Apr 2009 21:07:16 GMT rl-sticky-key-0=ae54bd578471f12619a3xxx2beb077; path=/; expires=Mon, 06 Apr 2009 21:07:39 GMT Transfer-Encoding: chunked Content-Encoding: deflate Warning: 214 prod-test.nl "Juniper Networks DX Active" Vary: Accept-Encoding, User-Agent 200 OK |
Ligt ook aan de manier van programmeren, zo had ik het voor elkaar gekregen met een spel van amper 1000 ingeschreven leden een hele server te laten crashenquote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS.nl draait op Java.
[..]
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.
Het hangt van je serveromgeving af, en hoe goed je infrastructuur is voorbereid op de load.
Edit: als ik een bestelling plaats zijn dit de response headers:
[ code verwijderd ]
Hier maak ik uit op dat de boel op Java draait (JBoss, Tomcat).
Ik had altijd gedacht dat Raymond Spanjar onhandig was met ASP.NET. Nu daalt hij nog verder in mijn aanzien.quote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef James1988 het volgende:
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.
ik vond m ook leukquote:Op dinsdag 7 april 2009 01:19 schreef knars het volgende:
Die stoomtrein was een fijne verrassing!
Geinig om te zien dat het personeel van de stoomtrein zelf ook nog uit de trein hing om filmpjes te maken
Je hoort het fles, koop een ouderwets fluitketeltje ipv een plastic waterkokert, en de vrouwen zijn van de bank af te slaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat ineens met vrouwen en stoomtreinen?Ynske liep gisteren ook al helemaal te soppen
quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat ineens met vrouwen en stoomtreinen?Ynske liep gisteren ook al helemaal te soppen
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
tis toch ook leukveel 'echter' dan die nieuwe, moderne treinen.
maar ik vind oude auto's ook leuker om te zien dan nieuwe. en oude drukpersen![]()
Heidelberg Windmill Press:
[ afbeelding ]
Het is niet echt een verrassing.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons
Mja. Wisten we dat niet allang dan?
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.
bij ons ook!! waar heb jij op school gezeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:32 schreef Ynske het volgende:![]()
![]()
op school stond een van die oude dingen heerlijk om mee te werken
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.
GLEquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
bij ons ook!! waar heb jij op school gezeten?
AKV-St. Joostquote:
Oh die! Volgens mij heb ik die zien staan in het drukkerijmuseum in Groningen. Kan dat?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ff google-en op 'Heidelberg Windmill Press' (je mag toch wel google-en op je werk he?)
Kan kloppen, het zijn museumstukken ondertussen. Maar op kunstacademies of grafisch lyceums zijn ze nog in het wild en werkend te zienquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh die! Volgens mij heb ik die zien staan in het drukkerijmuseum in Groningen. Kan dat?
Hier word ik best verdrietig van, is een (spreekwoordelijk) emmertje water en een spons nu echt te veel moeite?quote:Op maandag 6 april 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
Wat foto's van 27 maart:
[ afbeelding ]
16/17/1800 locs 1614
Te Almelo
Breda?quote:
Den Bosch, maar ik was wel vaak in Breda te vinden, want tja, daar staat die drukpersquote:
"Van de maker van het kaartje is niets meer vernomen sinds hij, in een poging de A4 van Den Haag naar Rotterdam te nemen, strandde in een weiland bij Delftquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijkenin 2007 werd er al 250+ gereden tussen Amsterdam en Antwerpen
Waarom vertelt niemand mij ooit iets?
![]()
[ afbeelding ]
Ik zie ze nog genoeg, maar erin zitten komt er niet meer van.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik denk dat ik vandaag voor de laatste keer in ICK heb gezeten
Same here jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zie ze nog genoeg, maar erin zitten komt er niet meer van.
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moetquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De IC uit Limburg rijdt namelijk op vijf minuten achterstand van de Sneltrein uit Breda.
Je hebt twee verschillende IC's uit Limburg. Die van jou komt uit Maastricht en Heerlen, die van mij komt uit Venlo.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moet
daar rijden die dingen toch niet meer op, vroeger ja toen in nog in Ehv op school zat regelmatig ingezetenquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moet
En die krijg ik de afgelopen weken standaard op maandag voorgeschoteld als ik weer vanuit Limburg richting het noorden ga.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Limburg is het niet echt idd. Maar in de 3500 Shl - Ut - Ehv zitten ook nog 2 stammetjes.
Ik neem aan dat je die ICKut's bedoelt? Dat ben ik met je eens. Zeker tijdens de spits... geef mij dan maar ICRm of VIRM (maar niet vis-a-vis, want dat zuigt in de spits)quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:02 schreef Ynske het volgende:
k vond t altijd maar klere dingen om in te zitten
Dan moet je ook beneden zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die ICKut's bedoelt? Dat ben ik met je eens. Zeker tijdens de spits... geef mij dan maar ICRm of VIRM (maar niet vis-a-vis, want dat zuigt in de spits)
Bij de 86xx en 94xx zijn alleen de nieuwe rijtuigen in coachopstelling, in de 87xx en 95xx is dit volledig. Beneden dan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik weet eigenlijk nooit precies hoe dat zit, in VIRM. Boven is altijd vis-a-vis en beneden altijd coach?
Ik ga meestal gewoon in het midden zitten, bij de deuren zegmaar. Vooral achteraan het eerste rijtuig, dus pal naast de aandrijving, vind ik leuk. En al helemaal in een 86xx.
Is weer een tijdje dat ik in die nieuwe IRM's heb gezeten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
in die VRIM zit ik altijd beneden, baal alleen altijd van de weinige plaats voor bagage/tassen
en de ICRm zaten richting DH altijd zo stampe vol
zondag overigens in volgens mij een nieuwe versie van de Dubbeldak gezeten, met heel mooie blauwe bekleding en groenblauwe glasafscheiding tussen 1e en 2e klasse
De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
Dat kun je zien aan het treinstelnummer, wat echt overal en nergens in de trein te zien is. In koeienletters aan de buitenkant, en in ieder rijtuig op minstens 2 plaatsen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
zondag overigens in volgens mij een nieuwe versie van de Dubbeldak gezeten, met heel mooie blauwe bekleding en groenblauwe glasafscheiding tussen 1e en 2e klasse
Okay. En hoe herken ik een nieuw rijtuig in een 86xx'er of 94xx'er?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de 86xx en 94xx zijn alleen de nieuwe rijtuigen in coachopstelling, in de 87xx en 95xx is dit volledig. Beneden dan.
Ik vind coach prettiger, omdat ik dan een tafeltje heb waar mijn netbook op past. Dat computert toch net iets fijner dan met dat ding op schootquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
Zijwaarts reizen is wel tof... zeker in Berlijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.
Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Prio en ICMm hebben 1 groot nadeel en dat is dat kutvuilnisbakkie waar je steeds je been aan open haalt. En er zitten te weinig toiletten in.
Ouwe kuttreinenquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe kuttreinen
En dat zegt wat over ICK![]()
Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe kuttreinen
En dat zegt wat over ICK![]()
Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekendquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekend
Plus het feit dat het ook niet zo snel optrekt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
hier is t juist t enige dat me wel wat doetquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?
Ze rijden op de stopper Gvc - Ut.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET ja
Een stoomtrein is tofquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Zuurstokkenquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Een paar weken terug was de Benelux omgeleid via Den Bosch vanwege problemen bij Dordrecht. Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."
De kleuren zijn misschien niet super (vooral het roze is raar) maar ik vind het wel geslaagd. Het is wel een leuk patroontje als de rijtuigen goed geschikt staan en je er ver genoeg van staat.
Beter die locs dan helemaal niets.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Zitten gewoon op zij gelukkig. Hoe democratisch het ook is zo'n bakkie in het midden, mijn knieën en schenen vinden het aardig dictatoriaal. Zelfs onze grote leider Lim jong-Il zou er geen brood van lusten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..![]()
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Zuurstokkenquote:
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Geen idee waarom, maar het lijkt er op dat Bombardier de boel gewoon niet werkend krijgt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?
Toch welquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat een spoorrail net zo flexibel is als een postbode elastiek.
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).quote:Infrastructuur
Het Nederlandse deel van de HSL-infrastructuur, inclusief de grensovergang met België, is per 9 oktober 2008 vrijgegeven voor gebruik met 300 km/uur. Verder is op 1 september de Toestemming voor Gebruik ontvangen voor de overgangen tussen het tracé van de HSL-Zuid en het bestaande gemengde net.
Het vrijgeven van de grensovergang betekende nog niet dat er treinen over de grens mochten rijden, aangezien het tracé Grens – Antwerpen (Lijn 4) nog niet was vrijgegeven. Lijn 4 is op 23 december 2008 beschikbaar gekomen.
De Staat rondt nog een aantal restpunten aan de infrastructuur af.
Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
En er na ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
En hopelijk falen ze daar hard in.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denen
Die gladde Italianen gaan het niet redden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
En hopelijk falen ze daar hard in.
Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
En hopelijk falen ze daar hard in.
Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?
Oh ja dat was het iddquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:23 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.![]()
Toch 9 maanden na de oplevering van ERMTS niveau 2.3.0 corridor ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).
Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Siemens loc op Bombardier baan gaat goed, Bombardier loc op Siemens baan blijkbaar niet. Waar de fout ligt? Dat kun je niet zomaar zeggen...quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Volgens mij heeft de stad Stockholm nog een order uit staan voor een serie Trams, die nog niet geleverd zijn. Ook wel grappig, Pendolino heeft in Italie ETRMS tussen Napels en Rome al klaarquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).
Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Ik vermoed gisteren ik ookquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik denk dat ik vandaag voor de laatste keer in ICK heb gezeten
Fijne reisquote:Op woensdag 8 april 2009 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vermoed gisteren ik ook
Kon met het stoptreintje naar huis maar heb toen toch maar even Rotterdam Delft gedaan toen ik hem zag voorrijden
Tevens over een uurtje Thalys![]()
Dat stukje tussen Warschau en Katowice dat klopt wel, GPS gaf 160+ aan! Heb ik NL nog niet gehaaldquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijkenin 2007 werd er al 250+ gereden tussen Amsterdam en Antwerpen
Waarom vertelt niemand mij ooit iets?
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |