quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef eer-ik het volgende:
Iemand die stoom-unit nog gezien op Utrecht centraal vandaag?
Ha, nice.quote:Op maandag 6 april 2009 22:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Beetje donker maar hier ging het dus weer terug vanuit Utrecht richting Rotterdam.
NS.nl draait op Java.quote:Op maandag 6 april 2009 21:36 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat valt me wel tegen. Mij dunkt het dat je met ASP.NET minder storingsgevoelig is dan PHP.
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik ken ASP-sites die er vaak uit liggen en PHP-sites die altijd probleemloos werken....
beetje offtopic
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Server: Apache-Coyote/1.1 X-Powered-By: Servlet 2.4; JBoss-4.2.0.GA (build: SVNTag=JBoss_4_2_0_GA date=200705111440)/Tomcat-5.5 Pragma: no-cache Cache-Control: no-cache, max-age=0, must-revalidate, no-store Content-Type: text/html;charset=UTF-8 Content-Language: nl Via: 1.1 ns00lb0001 (Juniper Networks Application Acceleration Platform - DX 5.3.5 0), 1.1 ns00lb0002 (Juniper Networks Application Acceleration Platform - DX 5.3.5 0) Set-Cookie: 8080-eropuit-prod=f0baxxxc20dff6a7d339d5f8a3f0a4c; path=/; expires=Mon, 06 Apr 2009 21:07:16 GMT rl-sticky-key-0=ae54bd578471f12619a3xxx2beb077; path=/; expires=Mon, 06 Apr 2009 21:07:39 GMT Transfer-Encoding: chunked Content-Encoding: deflate Warning: 214 prod-test.nl "Juniper Networks DX Active" Vary: Accept-Encoding, User-Agent 200 OK |
Ligt ook aan de manier van programmeren, zo had ik het voor elkaar gekregen met een spel van amper 1000 ingeschreven leden een hele server te laten crashenquote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS.nl draait op Java.
[..]
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.
Het hangt van je serveromgeving af, en hoe goed je infrastructuur is voorbereid op de load.
Edit: als ik een bestelling plaats zijn dit de response headers:
[ code verwijderd ]
Hier maak ik uit op dat de boel op Java draait (JBoss, Tomcat).
Ik had altijd gedacht dat Raymond Spanjar onhandig was met ASP.NET. Nu daalt hij nog verder in mijn aanzien.quote:Op maandag 6 april 2009 23:00 schreef James1988 het volgende:
Hyves is PHP en heeft er vaak uitgelegen. Microsoft gebruikt overal ASP.Net en dat werkt altijd.
ik vond m ook leukquote:Op dinsdag 7 april 2009 01:19 schreef knars het volgende:
Die stoomtrein was een fijne verrassing!
Geinig om te zien dat het personeel van de stoomtrein zelf ook nog uit de trein hing om filmpjes te maken
Je hoort het fles, koop een ouderwets fluitketeltje ipv een plastic waterkokert, en de vrouwen zijn van de bank af te slaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat ineens met vrouwen en stoomtreinen?Ynske liep gisteren ook al helemaal te soppen
quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat is dat ineens met vrouwen en stoomtreinen?Ynske liep gisteren ook al helemaal te soppen
quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:03 schreef Guppyfriend het volgende:
tis toch ook leukveel 'echter' dan die nieuwe, moderne treinen.
maar ik vind oude auto's ook leuker om te zien dan nieuwe. en oude drukpersen![]()
Heidelberg Windmill Press:
[ afbeelding ]
Het is niet echt een verrassing.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ongeluk Muiderpoort door ondeugdelijke wagons
Mja. Wisten we dat niet allang dan?
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.
bij ons ook!! waar heb jij op school gezeten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:32 schreef Ynske het volgende:![]()
![]()
op school stond een van die oude dingen heerlijk om mee te werken
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zit "eros" in de URL, en dat mag ik niet bekijken op m'n werk.
GLEquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
bij ons ook!! waar heb jij op school gezeten?
AKV-St. Joostquote:
Oh die! Volgens mij heb ik die zien staan in het drukkerijmuseum in Groningen. Kan dat?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ff google-en op 'Heidelberg Windmill Press' (je mag toch wel google-en op je werk he?)
Kan kloppen, het zijn museumstukken ondertussen. Maar op kunstacademies of grafisch lyceums zijn ze nog in het wild en werkend te zienquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh die! Volgens mij heb ik die zien staan in het drukkerijmuseum in Groningen. Kan dat?
Hier word ik best verdrietig van, is een (spreekwoordelijk) emmertje water en een spons nu echt te veel moeite?quote:Op maandag 6 april 2009 21:30 schreef dennistd het volgende:
Wat foto's van 27 maart:
[ afbeelding ]
16/17/1800 locs 1614
Te Almelo
Den Bosch, maar ik was wel vaak in Breda te vinden, want tja, daar staat die drukpersquote:
"Van de maker van het kaartje is niets meer vernomen sinds hij, in een poging de A4 van Den Haag naar Rotterdam te nemen, strandde in een weiland bij Delftquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijkenin 2007 werd er al 250+ gereden tussen Amsterdam en Antwerpen
Waarom vertelt niemand mij ooit iets?
![]()
[ afbeelding ]
Ik zie ze nog genoeg, maar erin zitten komt er niet meer van.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik denk dat ik vandaag voor de laatste keer in ICK heb gezeten
Same here jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zie ze nog genoeg, maar erin zitten komt er niet meer van.
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moetquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De IC uit Limburg rijdt namelijk op vijf minuten achterstand van de Sneltrein uit Breda.
Je hebt twee verschillende IC's uit Limburg. Die van jou komt uit Maastricht en Heerlen, die van mij komt uit Venlo.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moet
daar rijden die dingen toch niet meer op, vroeger ja toen in nog in Ehv op school zat regelmatig ingezetenquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De IC naar Limburg vertrekt ongeveer tegelijk met, en aan de overzijde van het perron van, de IC naar Ede-Wageningen waar ik altijd mee moet
En die krijg ik de afgelopen weken standaard op maandag voorgeschoteld als ik weer vanuit Limburg richting het noorden ga.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Limburg is het niet echt idd. Maar in de 3500 Shl - Ut - Ehv zitten ook nog 2 stammetjes.
Ik neem aan dat je die ICKut's bedoelt? Dat ben ik met je eens. Zeker tijdens de spits... geef mij dan maar ICRm of VIRM (maar niet vis-a-vis, want dat zuigt in de spits)quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:02 schreef Ynske het volgende:
k vond t altijd maar klere dingen om in te zitten
Dan moet je ook beneden zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je die ICKut's bedoelt? Dat ben ik met je eens. Zeker tijdens de spits... geef mij dan maar ICRm of VIRM (maar niet vis-a-vis, want dat zuigt in de spits)
Bij de 86xx en 94xx zijn alleen de nieuwe rijtuigen in coachopstelling, in de 87xx en 95xx is dit volledig. Beneden dan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:47 schreef James1988 het volgende:
Ik weet eigenlijk nooit precies hoe dat zit, in VIRM. Boven is altijd vis-a-vis en beneden altijd coach?
Ik ga meestal gewoon in het midden zitten, bij de deuren zegmaar. Vooral achteraan het eerste rijtuig, dus pal naast de aandrijving, vind ik leuk. En al helemaal in een 86xx.
Is weer een tijdje dat ik in die nieuwe IRM's heb gezeten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
in die VRIM zit ik altijd beneden, baal alleen altijd van de weinige plaats voor bagage/tassen
en de ICRm zaten richting DH altijd zo stampe vol
zondag overigens in volgens mij een nieuwe versie van de Dubbeldak gezeten, met heel mooie blauwe bekleding en groenblauwe glasafscheiding tussen 1e en 2e klasse
De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
Dat kun je zien aan het treinstelnummer, wat echt overal en nergens in de trein te zien is. In koeienletters aan de buitenkant, en in ieder rijtuig op minstens 2 plaatsen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
zondag overigens in volgens mij een nieuwe versie van de Dubbeldak gezeten, met heel mooie blauwe bekleding en groenblauwe glasafscheiding tussen 1e en 2e klasse
Okay. En hoe herken ik een nieuw rijtuig in een 86xx'er of 94xx'er?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Bij de 86xx en 94xx zijn alleen de nieuwe rijtuigen in coachopstelling, in de 87xx en 95xx is dit volledig. Beneden dan.
Ik vind coach prettiger, omdat ik dan een tafeltje heb waar mijn netbook op past. Dat computert toch net iets fijner dan met dat ding op schootquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
Zijwaarts reizen is wel tof... zeker in Berlijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.
Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Prio en ICMm hebben 1 groot nadeel en dat is dat kutvuilnisbakkie waar je steeds je been aan open haalt. En er zitten te weinig toiletten in.
Ouwe kuttreinenquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe kuttreinen
En dat zegt wat over ICK![]()
Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe kuttreinen
En dat zegt wat over ICK![]()
Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekendquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekend
Plus het feit dat het ook niet zo snel optrekt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
hier is t juist t enige dat me wel wat doetquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?
Ze rijden op de stopper Gvc - Ut.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET ja
Een stoomtrein is tofquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:
Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Zuurstokkenquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Een paar weken terug was de Benelux omgeleid via Den Bosch vanwege problemen bij Dordrecht. Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."
De kleuren zijn misschien niet super (vooral het roze is raar) maar ik vind het wel geslaagd. Het is wel een leuk patroontje als de rijtuigen goed geschikt staan en je er ver genoeg van staat.
Beter die locs dan helemaal niets.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Zitten gewoon op zij gelukkig. Hoe democratisch het ook is zo'n bakkie in het midden, mijn knieën en schenen vinden het aardig dictatoriaal. Zelfs onze grote leider Lim jong-Il zou er geen brood van lusten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..![]()
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Zuurstokkenquote:
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Geen idee waarom, maar het lijkt er op dat Bombardier de boel gewoon niet werkend krijgt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?
Toch welquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat een spoorrail net zo flexibel is als een postbode elastiek.
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).quote:Infrastructuur
Het Nederlandse deel van de HSL-infrastructuur, inclusief de grensovergang met België, is per 9 oktober 2008 vrijgegeven voor gebruik met 300 km/uur. Verder is op 1 september de Toestemming voor Gebruik ontvangen voor de overgangen tussen het tracé van de HSL-Zuid en het bestaande gemengde net.
Het vrijgeven van de grensovergang betekende nog niet dat er treinen over de grens mochten rijden, aangezien het tracé Grens – Antwerpen (Lijn 4) nog niet was vrijgegeven. Lijn 4 is op 23 december 2008 beschikbaar gekomen.
De Staat rondt nog een aantal restpunten aan de infrastructuur af.
Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denenquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
En er na ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
En hopelijk falen ze daar hard in.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denen
Die gladde Italianen gaan het niet redden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
En hopelijk falen ze daar hard in.
Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
En hopelijk falen ze daar hard in.
Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?
Oh ja dat was het iddquote:Op dinsdag 7 april 2009 22:23 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.![]()
Toch 9 maanden na de oplevering van ERMTS niveau 2.3.0 corridor ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).
Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Siemens loc op Bombardier baan gaat goed, Bombardier loc op Siemens baan blijkbaar niet. Waar de fout ligt? Dat kun je niet zomaar zeggen...quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Volgens mij heeft de stad Stockholm nog een order uit staan voor een serie Trams, die nog niet geleverd zijn. Ook wel grappig, Pendolino heeft in Italie ETRMS tussen Napels en Rome al klaarquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).
Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Ik vermoed gisteren ik ookquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik denk dat ik vandaag voor de laatste keer in ICK heb gezeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |