abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:54:25 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67807229
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:07:07 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67807699
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ynske het volgende:
zondag overigens in volgens mij een nieuwe versie van de Dubbeldak gezeten, met heel mooie blauwe bekleding en groenblauwe glasafscheiding tussen 1e en 2e klasse
Dat kun je zien aan het treinstelnummer, wat echt overal en nergens in de trein te zien is. In koeienletters aan de buitenkant, en in ieder rijtuig op minstens 2 plaatsen.

Als het nummer 9547 of hoger is, is het een nieuwe dubbeldekker. Hoe hoger, hoe jonger.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Bij de 86xx en 94xx zijn alleen de nieuwe rijtuigen in coachopstelling, in de 87xx en 95xx is dit volledig. Beneden dan.
Okay. En hoe herken ik een nieuw rijtuig in een 86xx'er of 94xx'er?
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik snap niet welke mongool ooit vis-a-vis bedacht heeft. Nou ja, 2 keer per bak kan dan, zoals in ICM. Voor de rest is coach gewoon veel beter. Prettiger voor de mensen en gewoon beter voor de capaciteit.
Ik vind coach prettiger, omdat ik dan een tafeltje heb waar mijn netbook op past. Dat computert toch net iets fijner dan met dat ding op schoot
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De coachopstelling begint nu een rage te worden bij alle vervoersbedrijven. Wat te denken van de metro's bij GVB en RET.
Zijwaarts reizen is wel tof... zeker in Berlijn


Overigens, als ik moet kiezen... coachopstelling in een Prio ! Echt wel!
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:11:29 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67807846
Prio en ICMm hebben 1 groot nadeel en dat is dat kutvuilnisbakkie waar je steeds je been aan open haalt. En er zitten te weinig toiletten in.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67807956
Afgelopen zondag:


Met ruim +70 op de klok passeert in een doorkomend zonnetje Rurtalbahn's V204 met containertrein 42961 vanaf de Maasvlakte op weg naar het Oostenrijkse Linz. Op de achtergrond de fraaie kerk van het Duitse dorpje Elten, net over de grens bij Zevenaar.


Railion's 189 071 is met een fraaie zondagmiddag Unit Cargo onder treinnummer 45756 op weg vanuit Hagen Vorhalle naar Kijfhoek en rijdt daarbij over de Betuweroute (volgens Fles dé plek waar cargo's thuis horen), hier ter hoogte van Angeren.
pi_67808250
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Prio en ICMm hebben 1 groot nadeel en dat is dat kutvuilnisbakkie waar je steeds je been aan open haalt. En er zitten te weinig toiletten in.
Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:25:29 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67808345
Ik zit nooit in Prio, je kan best gelijk hebben

Prio is aan de buitenkant al te lelijk om in te stappen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 april 2009 @ 21:28:38 #257
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67808475






Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:28:54 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67808488
Een paar weken terug was de Benelux omgeleid via Den Bosch vanwege problemen bij Dordrecht. Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."

De kleuren zijn misschien niet super (vooral het roze is raar) maar ik vind het wel geslaagd. Het is wel een leuk patroontje als de rijtuigen goed geschikt staan en je er ver genoeg van staat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:30:44 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67808567
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ouwe kuttreinen

En dat zegt wat over ICK
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 april 2009 @ 21:31:02 #260
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67808583
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ouwe kuttreinen

En dat zegt wat over ICK
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:31:25 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67808600
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ouwe kuttreinen

En dat zegt wat over ICK
Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:32:05 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67808625
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."
Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:33:07 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67808664
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vrouwen hebben er geen verstand van, dat is algemeen bekend


Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:33:42 #264
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67808686
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:

[..]



Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Plus het feit dat het ook niet zo snel optrekt.

De SLT daarentegen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 april 2009 @ 21:34:14 #265
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67808700
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:

[..]



Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
hier is t juist t enige dat me wel wat doet
die dingen reden door de achtertuin bij ons, heerlijk geurtje, soms mis ik dat echt wel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:34:27 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67808709
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Jij bent dus net zoals ik voor nieuw, nieuwer nieuwst?
Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:34:58 #267
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67808723
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wil inmiddels wel eens eindelijk in die SLET ja
Ze rijden op de stopper Gvc - Ut.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:35:02 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67808726
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:34 schreef Ynske het volgende:
heerlijk geurtje, soms mis ik dat echt wel
Dat is wel een goed punt ja Kolenrook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2009 @ 21:36:38 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67808804
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:33 schreef James1988 het volgende:

Stoom doet mij overigens helemaal niets. 't is leuk dat er een stukje historie bewaard blijft, maar mij doet 't niks. Lelijke grote dingen
Een stoomtrein is tof
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 7 april 2009 @ 21:36:58 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67808817
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2009 @ 21:37:16 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67808830
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Een paar weken terug was de Benelux omgeleid via Den Bosch vanwege problemen bij Dordrecht. Toen de trein langs kwam rijden (ik werk in Den Bosch en kijk uit op het spoor) hoorde ik 2 wat oudere dames zeggen: "Kijk nou wat een leuke trein, met al die vrolijke kleurtjes, rood, roze.. dat zouden ze vaker mogen doen."

De kleuren zijn misschien niet super (vooral het roze is raar) maar ik vind het wel geslaagd. Het is wel een leuk patroontje als de rijtuigen goed geschikt staan en je er ver genoeg van staat.
Zuurstokken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:38:29 #272
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67808884
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Beter die locs dan helemaal niets.
pi_67809011
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Bij Prio zit-ie toch tegen de zijkant aan? Daar heb ik nooit zo'n last van.. Die bij de ICMm daarentegen.. tja.. wie dat heeft verzonnen..
Zitten gewoon op zij gelukkig. Hoe democratisch het ook is zo'n bakkie in het midden, mijn knieën en schenen vinden het aardig dictatoriaal. Zelfs onze grote leider Lim jong-Il zou er geen brood van lusten.

Zeg die dwarsliggervervangers, waar steunen die dingen op? Van het weekeinde langs zo'n apparaat, wat in bedrijf was, gereden in België. Ik zag dat de railstaven zelf opzij of omhoog werden geduwd, maar volgens mij zowel voor als na de opening stond treinspul. Lijkt me niet dat een spoorrail net zo flexibel is als een postbode elastiek.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2009 @ 21:46:05 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67809184
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:36 schreef dennistd het volgende:
Interessant document, waarin onder andere gezegd wordt dat de mogelijkheid wordt onderzocht om tijdelijk BR189 in te zetten op de HSL: http://www.verkeerenwater(...)01_tcm195-243752.pdf
Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:48:28 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67809275
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zuurstokken
Zuurstokken

Zit goed, rijdt goed, maakt niet teveel herrie, wiebelt niet teveel en ziet er geinig uit.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:49:15 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67809309
Benelux Enige kans is om in Asd in te stappen en helemaal tot brussel door te rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2009 @ 21:51:32 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67809408
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:48 schreef James1988 het volgende:
Hoe kan dat dan? Dat ERTMS nieuw is snap ik, en dat er kinderziektes zijn, maar bij versie 2.3.0 kun je verwachten dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Waarom faalt Bombardier dan waar Siemens slaagt?
Geen idee waarom, maar het lijkt er op dat Bombardier de boel gewoon niet werkend krijgt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:51:35 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67809411
Van mij mogen de Prio's zo rond blijven rijden, ook wanneer het Gouden Lijntje niet meer rijdt voor de stofzuigers vogelbekdieren mislukkelingen dodo's kruimeldieven lelijke bakbeesten V250's. Als die ooit komen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:53:32 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_67809484
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:41 schreef Fixers het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat een spoorrail net zo flexibel is als een postbode elastiek.
Toch wel
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:54:12 #280
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67809515
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Toch wel
[ afbeelding ]
Duidelijk een geval van onhandige aanleg.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:57:29 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67809631
Nee, katteruggetje Zwammerdam tijdens extreme hittegolf paar jaar geleden.

Ook wel onhandige aanleg natuurlijk, in Spanje wordt het ieder jaar maandenlang zo heet en daar kan het ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:57:38 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67809636
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
quote:
Infrastructuur
Het Nederlandse deel van de HSL-infrastructuur, inclusief de grensovergang met België, is per 9 oktober 2008 vrijgegeven voor gebruik met 300 km/uur. Verder is op 1 september de Toestemming voor Gebruik ontvangen voor de overgangen tussen het tracé van de HSL-Zuid en het bestaande gemengde net.
Het vrijgeven van de grensovergang betekende nog niet dat er treinen over de grens mochten rijden, aangezien het tracé Grens – Antwerpen (Lijn 4) nog niet was vrijgegeven. Lijn 4 is op 23 december 2008 beschikbaar gekomen.

De Staat rondt nog een aantal restpunten aan de infrastructuur af.
AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).

Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 april 2009 @ 22:08:59 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67810032
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:10:32 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67810096
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:11:05 #285
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67810118
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
voor 23 september is er echt geen stel afgeleverd hoor. Dat bestaat gewoon niet.
En er na ook niet.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:13:14 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67810198
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tot 1 juni wordt er sowieso niks aan onze lelijkerd gedaan want dan moeten ze zweten voor de Denen
En hopelijk falen ze daar hard in.

Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:14:45 #287
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67810273
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

En hopelijk falen ze daar hard in.

Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Die gladde Italianen gaan het niet redden.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:18:25 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67810445
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

En hopelijk falen ze daar hard in.

Ze moeten trouwens niet alleen zweten voor de Denen, ook voor de Amerikanen. Los Angeles heeft ook nog een order openstaan die ze nog moeten inlossen...
Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:23:13 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67810651
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Klopt ja, al dacht ik eigenlijk dat ze dat al helemaal verprutst hadden, maar kennelijk nog niet?
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.

Hebben ze ook al aan 2 andere steden beloofd...
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:24:13 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_67810693
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:23 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben wat extra tijd gekregen door te beloven dat ze hun HQ en grootste productiefabriek naar LA gaan verhuizen.
Oh ja dat was het idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67812171
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]

AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).

Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Toch 9 maanden na de oplevering van ERMTS niveau 2.3.0 corridor ?
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:56:41 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67812292
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet onlogisch, omdat de ERTMS van de BR189 wel werkt en die van de BR186 kuren vertoont. Siemens lukt het wel en Bombardier niet.
Siemens loc op Bombardier baan gaat goed, Bombardier loc op Siemens baan blijkbaar niet. Waar de fout ligt? Dat kun je niet zomaar zeggen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67815110
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:57 schreef James1988 het volgende:
Wat ik uit het rapport van VWS opmaak is dat de lijn grensoverschrijdend is goedgekeurd en opgeleverd.
[..]

AnsaldoBreda heeft volgens contractuele verplichtingen vanaf dat moment 9 maanden de tijd om het eerste werkende treinstel op te leveren... dus uiterlijk op 23 september 2009 moet het eerste stel geleverd zijn. Dat geeft AnsaldoBreda ruim de tijd om de eerste V250 te leveren, zeker aangezien men bezig is met het transport ervan (naar het schijnt).

Zou het AnsaldoBreda lukken om tegen 23/9 een treinstel werkend te hebben op de HSL, wat 250 km/h kan, en dan niet ontspoort of extreem trilt o.i.d.? Wat denken jullie?
Volgens mij heeft de stad Stockholm nog een order uit staan voor een serie Trams, die nog niet geleverd zijn. Ook wel grappig, Pendolino heeft in Italie ETRMS tussen Napels en Rome al klaar .

In het meest negatieve scenario trekt Dk zijn geld terug -> AB in problemen en kunnen geen treinen leveren. De order wordt opnieuw aanbesteed...
  woensdag 8 april 2009 @ 00:58:50 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67815899
Het lijkt erop alsof de Italianen het Deense ultimatum hebben gehaald.. Slecht nieuws voor ons dus. En blijkbaar ook niet heel erg veel enthousiasme bij de Denen: http://www.cphpost.dk/bus(...)thout-a-fanfare.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 8 april 2009 @ 01:38:42 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67816333
Mm, tegenvaller

De eis was 14 werkende, foutvrije treinstellen. Ze zijn er nu, maar zijn ze foutvrij?
pi_67817273
Van de frontpage: Vanaf 2013 internet in treinen NS

Als ze daar nu 5 jaar geleden mee waren gekomen had het nog iets voorgesteld. Maar ik vind vanaf 2013 wat laat, geldverspilling zelfs. Nu al is er voor een acceptabele prijs mobiel internet. Volwaardig internet is voor zakelijk gebruik prima te betalen, voor consumenten nog wat aan de dure kant. Maar die prijzen dalen rap.

Ik verwacht dat tegen 2013 er zat als laptops zijn die standaard een sim-card slot en umts/hsdpa hardware ingebouwd hebben. Dan is wifi-internet een beetje overbodig in de trein.
  woensdag 8 april 2009 @ 07:49:10 #297
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_67817298
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:08 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik denk dat ik vandaag voor de laatste keer in ICK heb gezeten
Ik vermoed gisteren ik ook

Kon met het stoptreintje naar huis maar heb toen toch maar even Rotterdam Delft gedaan toen ik hem zag voorrijden

Tevens over een uurtje Thalys
  woensdag 8 april 2009 @ 08:20:22 #298
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67817565
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik vermoed gisteren ik ook

Kon met het stoptreintje naar huis maar heb toen toch maar even Rotterdam Delft gedaan toen ik hem zag voorrijden

Tevens over een uurtje Thalys
Fijne reis
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 8 april 2009 @ 08:24:12 #299
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67817615
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee moet je nou eens kijken in 2007 werd er al 250+ gereden tussen Amsterdam en Antwerpen Waarom vertelt niemand mij ooit iets?

[ afbeelding ]
Dat stukje tussen Warschau en Katowice dat klopt wel, GPS gaf 160+ aan! Heb ik NL nog niet gehaald
Hoewel die Protos van vorige week die haalde wel heel hard de auto's op de snelweg in
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 8 april 2009 @ 08:43:55 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67817920
Goede reis, DD. Hopelijk heb je een gemoderniseerde Thalys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')