abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 april 2009 @ 16:45:50 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67649723

Hier alweer deel 154 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
  donderdag 2 april 2009 @ 16:46:39 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67649757
Laatste post in het vorige topic:

De V250 is vertraagd omdat de remwagens niet op tijd in Tsjechië waren. Wat zijn remwagens, door wie zijn ze gemaakt, en wat is hun doel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 16:50:17 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67649887
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef James1988 het volgende:
Laatste post in het vorige topic:

De V250 is vertraagd omdat de remwagens niet op tijd in Tsjechië waren. Wat zijn remwagens, door wie zijn ze gemaakt, en wat is hun doel?
Remwagens zijn gewoon goederenwagons die gebruikt worden om er voor te zorgen dat een trein makkelijker af kan remmen als er materieel in opzending in verwerkt is dat niet mee kan remmen. Het is dus vooral voor de veiligheid dat er remwagens in sommige treinen zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 16:51:16 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_67649927
Tsjoek tsjoek
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 2 april 2009 @ 16:54:33 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67650043
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Tsjoek tsjoek
Zelfs dat gaat nog vlugger dan een Albatros.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 16:58:01 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_67650160
Godverkut!!
quote:
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Donderdag 2 April 16:38
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch rijden minder treinen door een wisselstoring.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 10 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Reisadvies
Utrecht Centraal-Ede-Wageningen/Rhenen
Donderdag 2 April 16:16
Oorzaak Tussen Utrecht Centraal en Driebergen-Zeist rijden geen treinen door een wisselstoring.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies
Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem? Normaal rijd ik altijd om via Den Bosch als er wat is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport donderdag 2 april 2009 @ 16:58:27 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_67650180
Een voorbeeld van remwagens tijdens de overbrenging van de 252:


De twee NS-blauwe vrachtwagons zijn dus in dit geval de remwagens
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_67650191
tvp
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 17:00:31 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67650246
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Godverkut!!
[..]

Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem? Normaal rijd ik altijd om via Den Bosch als er wat is...
Er rijdt nog wel wat naar Den Bosch, dus je kunt omreizen via bijvoorbeeld Tiel als je wilt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 17:01:59 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_67650311
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er rijdt nog wel wat naar Den Bosch, dus je kunt omreizen via bijvoorbeeld Tiel als je wilt
ja, kan natuurlijk... maar leuk is anders

* Guppy is gewoon een beetje boos
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 17:07:34 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67650489
Af en toe is de Betuwelijn best leuk om te bereizen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 17:15:06 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_67650675
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:07 schreef Peterselieman het volgende:
Af en toe is de Betuwelijn best leuk om te bereizen
jamaar nu issie vast af-ge-la-den
quote:
Utrecht Centraal
Donderdag 2 April 17:01
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door treinopvolgingen.
Verwachting Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies Reizigers tussen Arnhem en Amsterdam Centraal reizen via Deventer en Amersfoort.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Gouda reizen via Breda en R'dam C.
Reizigers tussen Ede-Wageningen en Amsterdam Centraal reizen via Amersfoort.
Reizigers tussen Den Dolder en Amersfoort reizen via Baarn.
Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal reizen via Hilversum.
Reizigers tussen Amersfoort en Gouda reizen via Schiphol.
Reizigers tussen Arnhem en Utrecht Centraal reizen via Ede-Wag., Amersfoort en Overvecht.


Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel
Donderdag 2 April 16:57
Oorzaak
De beperkingen tussen Utrecht Centraal en s-Hertogenbosch als gevolg van een wisselstoring zijn voorbij.
Het treinverkeer is volledig hervat.
Verwachting
Reisadvies
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 17:17:15 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67650735
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

jamaar nu issie vast af-ge-la-den
[..]

Ik zie nergens een omreisadvies over Tiel staan
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 april 2009 @ 17:21:05 #14
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67650839
quote:
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden geen treinen door treinopvolgingen.
Nu is het gewoon een technische storing
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_67651043
"treinopvolgingen"

Hoe moet ik dat zien?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 17:41:27 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67651373
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:28 schreef MarkoAlmelo het volgende:
"treinopvolgingen"

Hoe moet ik dat zien?
Dan zijn er zoveel treinen die moeten wachten om Utrecht te mogen binnenrijden dat het vertragingen op gaat leveren. De sjoelbak is een keer vol
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 april 2009 @ 18:01:50 #17
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_67651935
Gestrand in Bilthoven om 17.01, gelukkig gingen uiteindelijk de spoorbomen open en kon ik met lijn 77 naar Utrecht
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 2 april 2009 @ 18:08:52 #18
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67652121
Flinke puinzooi, veel problemen rond Utrecht. De IC Zl - Rsd, V Ht 17.49 is pas om 18.05 vertrokken. En er stonden treinen met +60 op het bord, en +48.

't lijkt wel alsof het warme weer NS en ProRail parten speelt...
  donderdag 2 april 2009 @ 18:17:30 #19
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_67652353
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan zijn er zoveel treinen die moeten wachten om Utrecht te mogen binnenrijden dat het vertragingen op gaat leveren. De sjoelbak is een keer vol
Sommige conducteurs willen dat ook nog wel eens in de mond nemen
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 2 april 2009 @ 18:18:03 #20
136283 knars
Teethgrinder
pi_67652365
Ik had mazzel, miste m'n verbinding via Utrecht en nam uit armoede dan maar de DDAR naar huis. Waarin doodleuk werd omgeroepen dat "vanwege seinstoringen, wisselstoringen, computerstoringen en nog veel meer andere storingen" het treinverkeer ernstig ontregeld was bij Utrecht en dat dat doorwerkte op al het treinverkeer bij Gouda. En zie, deze profetische conducteur zag zijn woorden snel bewaarheid toen w aankwamen op station Gouda en beide perrons afgeladen waren met gestrande reizigers.

Geen treinen tussen Gouda en Utrecht betekent ook geen intercity verkeer met Den Haag en Rotterdam, dus toen ik het DDAR'etje mocht verlaten propte het halve perron zich er in. Wat zullen ze zich vermaakt hebben in die knusse bakken!
pi_67653806
Utrecht CS:
19:17 +120 minuten Breukelen 5a



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2009 19:08:07 ]
pi_67653844
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Godverkut!!
[..]

Hoe moet ik nou van Houten naar Arnhem? Normaal rijd ik altijd om via Den Bosch als er wat is...
bus 71 Nieuwegein - Driebergen Zeist een optie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67653872
quote:
Op donderdag 2 april 2009 18:01 schreef bork het volgende:
Gestrand in Bilthoven om 17.01, gelukkig gingen uiteindelijk de spoorbomen open en kon ik met lijn 77 naar Utrecht
Ik kwam tot Driebergen-Zeist en had een directe bus naar de Uithof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67653929
Overigens zat / stond de Protos op Ede inderdaad hutje-mutje-kutje-vol
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 april 2009 @ 19:12:37 #25
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67653962
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bus 71 Nieuwegein - Driebergen Zeist een optie?
Ik vrees het ergste, laatste lijn 71 naar Driebergen-Zeist is al om 18:46 vertrokken.

Dat wordt dan lijn 47 naar Utrecht Centraal, daarvandaan verder met lijn 50 of 74 naar Driebergen-Zeist.
  donderdag 2 april 2009 @ 19:14:00 #26
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67654011
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:07 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Utrecht CS:
19:17 +120 minuten Breukelen 5a

Dan zijn er toch vier treinen uitgevallen!

Als een trein met +30 aankomt, dan is er bij een 30-minutenfrequentie ergens een trein uitgevallen.
pi_67654095
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vrees het ergste, laatste lijn 71 naar Driebergen-Zeist is al om 18:46 vertrokken.

Dat wordt dan lijn 47 naar Utrecht Centraal, daarvandaan verder met lijn 50 of 74 naar Driebergen-Zeist.
Mja vette kans op idd. Die 50 was ook lekker geregeld op Db. Gelede citaro, gaat geknikt dwars over de weg staan, dus niks kon er voorbij, en omdat hij niet als SEV reed maar gewoon als "CXX 50" moest IEDEREEN stempelen, en allemaal door de voordeur Dus dat duurt dan een kwartier. En als hij inees weg rijdt, stromen alle bussen die erachter opgehoopt zijn ook ineens door... Naja goed, het was ff opletten, maar ik had dus nog wel mijn 71. De voorlaatste.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 april 2009 @ 19:18:19 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67654145
Gelukkig.

Van Utrecht naar Arnhem per bus duurt al een goede drie uur.
pi_67654309
Het is extreem slecht weer dus er vertraging.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Remwagens zijn gewoon goederenwagons die gebruikt worden om er voor te zorgen dat een trein makkelijker af kan remmen als er materieel in opzending in verwerkt is dat niet mee kan remmen. Het is dus vooral voor de veiligheid dat er remwagens in sommige treinen zitten.
Gaat er dan ook nog ballast in zulke wagons? Want een complete albatros lijkt me nogal wat momentum hebben om af te remmen.
pi_67654469
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef James1988 het volgende:
Wat zijn remwagens, [..] en wat is hun doel?
Voor VERTRAGING zorgen, Duh

Nou ja, doen ze toch ook?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67654495
Guppy toch.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 19:30:28 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67654593
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:23 schreef Fixers het volgende:
Het is extreem slecht weer dus er vertraging.
[..]

Gaat er dan ook nog ballast in zulke wagons? Want een complete albatros lijkt me nogal wat momentum hebben om af te remmen.
Neuh, dat hoeft niet. Het gaat er alleen om, om het aantal beremde assen te vergroten
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 april 2009 @ 19:34:05 #33
136283 knars
Teethgrinder
pi_67654731
Bus 180 van Gouda naar Utrecht zat ook stampesvol btw. En dat is echt geen fijne verbinding :-)
pi_67654762
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Neuh, dat hoeft niet. Het gaat er alleen om, om het aantal beremde assen te vergroten
Dat kan misschien een papieren eis zijn, maar een beremde as zonder asdruk heb je nog steeds geen fluit aan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 april 2009 @ 19:40:11 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_67654975
Helemaal waar.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 april 2009 @ 19:41:31 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_67655011
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Voor VERTRAGING zorgen, Duh

Nou ja, doen ze toch ook?
Vertraging is kut, maar iedere vertraagde Albatros is een zege. Hopelijk komen er nog 2 maanden vertragingen, tot DSB hun order ingetrokken heeft
pi_67655505
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vertraging is kut, maar iedere vertraagde Albatros is een zege. Hopelijk komen er nog 2 maanden vertragingen, tot DSB hun order ingetrokken heeft
Zolang 'ie maar pas ná augustus in dienst gaat, dan vind ik het best.
pi_67655555
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Zolang 'ie maar pas ná augustus in dienst gaat, dan vind ik het best.
Dan gaat jouw Drion-pil af of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 april 2009 @ 20:00:26 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67655677
XM stond op Gvc en wilde naar Gd. Maar de IC viel uit, want volgens de omroep was er een stroomstoring op Ut (ja, de stroom treinen was te groot). Op het zelfde moment stond ik op Ut te wachten op de trein naar Gd. De IC naar Rtd zou binnenkomen op spoor 9, echter spoor 9 werd bezet gehouden door een VIRM-IV en een SGMm-III. Uiteindelijk kwam de IC naar Rtd binnen op 4, de IC naar Gvc op 8. Laatstgenoemde vertrok met +12. Op het zelfde moment werden op Gvc de treinen naar Gd en verder opgeheven. Dus XM werd een VIRM uitgejaagd richting een SGMm, die als stopper naar Gdg zou gaan. Omdat dat niet paste (er waren inmiddels twee IC's opgeheven), werd uiteindelijk de oorspronkelijke VIRM maar ingezet als stopper (dus weer een volksverhuizing). Naar verluid klonk bij binnenkomen van Gd het volgende bericht: "Dit is station Gouda, deze trein gaat nog verder naar station Goverwelle. Voor reizigers voor Utrecht en verder hebben we helaas geen reisadvies."

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_67655796
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:00 schreef Duvel het volgende: Naar verluid klonk bij binnenkomen van Gd het volgende bericht: "Dit is station Gouda, deze trein gaat nog verder naar station Goverwelle. Voor reizigers voor Utrecht en verder hebben we helaas geen reisadvies."

[ afbeelding ]
Bij binnenrijden van Db vanuit Ed en Klp klonk het "Nu station Db, zoals gezegd ons eindpunt voor vandaag. Wij kunnen helemaal geen informatie opvragen, weten ook niet of er bussen ingezet worden. Ik hoop het voor u."

Geen bussen uiteraard. Over het al of niet nog bestaan van Bnk werd maar helemaal gezwegen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67655833
En dat terwijl ik juist gisteren bij een reizigersonderzoek als verbeteringssuggestie had aangegeven "Graag wat minder extreme gevolgen bij EEN ENKELE verstoring"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 april 2009 @ 20:05:47 #42
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67655859
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan gaat jouw Drion-pil af of zo?
Foute grap.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:06:58 #43
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_67655896
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat terwijl ik juist gisteren bij een reizigersonderzoek als verbeteringssuggestie had aangegeven "Graag wat minder extreme gevolgen bij EEN ENKELE verstoring"
Wees blij dat je te maken hebt met ProRail en niet met Infrabel.
pi_67656167
infrabel hoor ik ook wilde verhalen over idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67656305
Op dit soort dagen moet ik dus blij zijn dat ik niet meer met de trein reis
pi_67656528
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:21 schreef Dichterbijer het volgende:
Op dit soort dagen moet ik dus blij zijn dat ik niet meer met de trein reis
Ach, wat is het hele probleem? Je bent wat langer onderweg, je komt nogeens ergens. Het zonnetje scheen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67656724
quote:
Utrecht Centraal Donderdag 2 April 20:25
Oorzaak Rond Utrecht Centraal rijden minder treinen door een eerdere ontregeling.
Verwachting Houdt u rekening met een langere reistijd. De verstoring is naar verwachting 03 april rond 1:30 uur verholpen.
Wat is er eigenlijk gebeurd dan? Dat het zo lang duurt? Een softwarefout of zo, of een afgebroken puntstuk (ik noem maar wat) moet toch met een uur of 2 wel te vervangen zijn? Of zou er echt iets meer kapot gereden zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_67656730
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan gaat jouw Drion-pil af of zo?
Dan hoef ik niet meer wekelijks naar Brussel.

En wat de Infrabel en NMBS betreft kan ik alleen maar spreken bij monde van mijn belgische collega: "[als er vertraging is....] dan is dat bij jullie tenminste wel heel erg goed geregeld met bussen en omroepen enzovoort enzoverder."

Het enige voordeel wat ik van de NMBS kunnen ondervinden zijn de vriendelijkere conducteurs.
pi_67656868
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef Fixers het volgende:
heel erg goed geregeld met bussen en omroepen
Bij vlagen ja. Vandaag dus niet. Of je moet een omroep in de trant van "wij roepen even om dat we niets om te roepen hebben, dan hebben we tenminste maar iets omgeroepen" gelijk stellen aan "heel erg goed geregeld". Dat kan natuurlijk. Maar dan zou ik echt eens de vacaturepagina van prorail nalopen als ik jou was
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 april 2009 @ 20:50:25 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_67657132
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk gebeurd dan? Dat het zo lang duurt? Een softwarefout of zo, of een afgebroken puntstuk (ik noem maar wat) moet toch met een uur of 2 wel te vervangen zijn? Of zou er echt iets meer kapot gereden zijn?
Er waren twee storingen tegelijktijd waardoor zowel de treinen naar Arnhem als de treinen naar Den Bosch niet of nauwelijks konden rijden. Omdat er natuurlijk wel steeds treinen binnenkwamen maar ze die niet kwijt konden, liep het station met een noodgang vol. Neem daarbij de personeelslogistiek en het drama is compleet. Zeg maar een soort lockdown: station vol, toeleidende sporen vol en geen ruimte/personeel/tijd om lege treinen af te voeren naar de opstelterreinen (Ctw ligt niet echt strategisch wat dat betreft.)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')