Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:11 schreef maok het volgende:
Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.
Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.
Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur
Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline
Hoe ik het een beetje doe:Koop een vaatwasser, scheelt afwassen Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's) Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
je meestal toch niet zo heel veel.Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper) Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken) Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
(ophangen, wadroger)Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Psych-case het volgende:
Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..
De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.
Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..
quote:Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maeghan het volgende:
Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken.
Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.
quote:Op maandag 19 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.
Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
quote:Op maandag 19 januari 2009 20:28 schreef krakkemieke het volgende:
En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom!
Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:
- alles van de grond halen, in de gang zetten
- alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
- alle losse meuk boven en rond je wastafel halen
Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.
*bling bling!*
Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden
En sorry voor eventueel ongevraagd advies
Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
quote:Op zondag 25 januari 2009 00:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
heel efficiënt van je
Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:07 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
Vast niet allemaal, maar echt wel de meerderheid volgens mijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 | Vorige delen: http://forum.fok.nl/topic/1242808 http://forum.fok.nl/topic/1245392 Het begon met deze post: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072308]donderdag 15 januari 2009 15:11[/url] schreef maok het volgende:[/b] Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt. Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen? [/quote] Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. [url=http://fotoboek.fok.nl/user/163650]Greys[/url] bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy. [img]http://img.photobucket.com/albums/v172/knalpot/Afbeelding151.jpg[/img] (Oblivion's schema) Je kunt het [url=http://www.fileden.com/files/2009/1/16/2270476/Schoonmaakschema.doc]hier[/url] Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat [url=http://www.fileden.com/files/2006/8/22/179449/Schoonmaakschema%20peggy%20maok.doc]hier[/url]) [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117609]vrijdag 16 januari 2009 18:34[/url] schreef Greys het volgende:[/b] Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens. [u]Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:[/u] - muisklik rechts in vakje - kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering' - kies tabblad Arcering - kies een kleurtje - bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf! [/quote] [IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop3.jpg[/IMG] Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072590]donderdag 15 januari 2009 15:18[/url] schreef Kekaa het volgende:[/b] Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65073040]donderdag 15 januari 2009 15:30[/url] schreef ChipsZak. het volgende:[/b] Was [url=http://www.flylady.net/]dit[/url] niet zoiets? Of was dat iets anders? [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65074420]donderdag 15 januari 2009 16:02[/url] schreef Deetch het volgende:[/b] Het begint in ieder geval met discipline Hoe ik het een beetje doe: [*] Koop een vaatwasser, scheelt afwassen [*] Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten [*] Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's) [*] Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje) [*] Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe je meestal toch niet zo heel veel. [*] Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper) [*] Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken) [*] Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken (ophangen, wadroger) [*] Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/2/50#65083111]donderdag 15 januari 2009 19:46[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65112708]vrijdag 16 januari 2009 16:00[/url] schreef Psych-case het volgende:[/b] Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117935]vrijdag 16 januari 2009 18:46[/url] schreef Rijstebuiltje het volgende:[/b] [..] De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje.. De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen. Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid .. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/4/50#65191151]zondag 18 januari 2009 22:48[/url] schreef Maeghan het volgende:[/b] Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken. Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204150]maandag 19 januari 2009 12:46[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204361]maandag 19 januari 2009 12:53[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] [..] Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe. Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65221834]maandag 19 januari 2009 20:28[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65291797]woensdag 21 januari 2009 18:47[/url] schreef Greys het volgende:[/b] [..] Welkom! Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! - alles van de grond halen, in de gang zetten - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d) - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen. En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet. *bling bling!* Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden En sorry voor eventueel ongevraagd advies Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65306405]donderdag 22 januari 2009 07:50[/url] schreef kleinetrom het volgende:[/b] wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen. dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken. voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65319374]donderdag 22 januari 2009 15:25[/url] schreef Greys het volgende:[/b] Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/3/50#65345500]vrijdag 23 januari 2009 14:43[/url] schreef Marijkezwolle het volgende:[/b] Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373239]zaterdag 24 januari 2009 23:59[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b] [..] -knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373399]zondag 25 januari 2009 00:05[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b] [..] Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/5/50#65394520]zondag 25 januari 2009 19:07[/url] schreef maok het volgende:[/b] [..] Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar. [/quote] We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden. |
Ik heb laatst mijn allernetste-supergeorganiseerde-perfecte-huisvrouw-vriendin betrapt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.
Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
(tvp)
Wat let je?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Greys het volgende:
Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding![]()
Jij woont klein, dus dan lijkt het ook eerder een rommeltje. Als er bij mij wat zooi op de grond ligt en wat papieren en boeken op tafel, dan oogt het al slordig. Terwijl het niet eens zoveel zooi is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:51 schreef maok het volgende:
Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben. Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben
. Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voorquote:
Maakt dat ding dan zo'n hard geluid? Hier zijn de katten alleen bang voor de stofzuiger.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:44 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.
Ik heb ook geen last van pootafdrukken op mijn glazen tafel, wel van neusafdrukken op het raam overigens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
Nou, ze lopen er wel eens overheen maar met droge poten.. En ze weten dat ze niet op de tafels mogen dus dat doen ze meestal niet of heel stiekem..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
Mijnquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:09 schreef P.F het volgende:
[..]
Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!
Greys, wat goed van je. Frambozen-witte-chocolade-cheesecake klinkt wel ontzettend verrukkelijk!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:37 schreef Greys het volgende:
Ik voel me enorm Stepford Wife!
De gehaktballen liggen al in de pan te pruttelen en de frambozen-witte-chocolade-cheesecake staat al in de koelkast! Wat zal Heer G blij met me zijn!
Voor de slaapkamer. Ik heb nu al mijn kleren nog in de boekenkast liggen aangezien ik bij mijn verhuizing mijn oude kledingkast meteen weggedaan heb. Zo een ladekast vind ik stukken makkelijker en je kan er leuke dingen op zetten. Blijkt echter dat ik nog wat gereedschap nodig heb dat in Breda ligt. Morgen dus maar even ophalen en dan kan het kreng echt helemaal in elkaar gezet worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef Greys het volgende:
Leuke kast trouwens! Waar komt hij te staan? Gang? Woonkamer? Slaapkamer?
Plaatje van je katten?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef Dipkip het volgende:
Mijn schoonmaakprobleem met betrekking tot mn katten is dat er steeds mensen tegen mn ramen tikken omdat ze denken dat mijn katten in de erker een soort dierentuin vormen. Sommigen tillen ook hun hond op zodat die tegen het raam kan krabbelen, om te kijken hoe de katten daarop reageren. Onwijs gore ramen krijg je daarvan, en schoonmaken is ondankbaar werk want het is binnen 3 dagen weer enorm goor zo.
Vraag me af wat die mensen bezielit af en toe. Ik zit gewoon op de bank, een meter van dat raam af, en dan gaan sommigen zo 5 minuten staan tikken en doen. Halloik woon hier, doe normaal ofzo.
Misschien is poeslief erg aaibaar? Ik vind het ook vreemd, daar niet vanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:16 schreef Greys het volgende:
Ja ze heeft prachtige katten, maar dat die mensen dat dan als een soort dierentuin zien zeg?
Ik ben blij dat ik hier geen mensen voor de ramen heb die Boris aanzien voor een luipaard
Ik woon tegenover een bejaardendagopvang en een stukje verderop zit een basisschool. Het zijn vooral mensen met kinderwagens en mensen met rollators die dit doenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:10 schreef Greys het volgende:Serieus?
Wat heb jij voor bijzondere katten dan? Wat doen ze voor speciale trucjes voor het raam, hangen ze aan een trapeze? Wáárom hangen die mensen voor jouw ramen?
Oooh, maar ik zou waarschijnlijk ook wel even blijven staan om ze te bewonderen hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik woon tegenover een bejaardendagopvang en een stukje verderop zit een basisschool. Het zijn vooral mensen met kinderwagens en mensen met rollators die dit doenverder geen idee, mn mormels vinden het prachtig, die gaan er mooi voor zitten
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn vrij normale katten, maar wel mooi en nog jong, ik denk dat dat het meer ishet zijn geen extreme raskatten, als ik nou naaktkatten had begrijp ik die dierentuinreacties nog wel...
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Dipkip het volgende:
Dankjeweldat vinden ze zelf ook geloof ik
[ afbeelding ]
diva
Misschien denken ze dat ze de enige zijn die het doen, of ze zien niet zo snel dat ik er ook nog ben omdat ze zo naar die kat kijken?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Ewelina het volgende:
Maar dan nog, op het raam kloppenDenken mensen dan niet na dat dat wel eens bijzonder irritant kan zijn voor de bewoner?
Ja, ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk te debiel voor woorden, aan de andere kant vind ik zulke briefjes altijd een beetje zurig aandoenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Ewelina het volgende:
Kun je geen briefje op het raam plakken: Niet kloppen aub, 't is hier geen dierentuin?
Misschien, maar je kent die mensen toch niet en buiten dat, de keus tussen een zurig briefje ophangen en om de 3 dagen m'n ramen moeten wassen zou bij mij snel gemaakt zijnquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk te debiel voor woorden, aan de andere kant vind ik zulke briefjes altijd een beetje zurig aandoen
Oh, maar ik was ze ook niet, ik erger me alleen heel grondigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:34 schreef Ewelina het volgende:
Misschien, maar je kent die mensen toch niet en buiten dat, de keus tussen een zurig briefje ophangen en om de 3 dagen m'n ramen moeten wassen zou bij mij snel gemaakt zijnIk haat schoonmaken en in het bijzonder ramen wassen
Is dat niet veel onhandiger dan de stofzuiger even aanzetten? Hoe werkt dat ding?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:10 schreef just me het volgende:
* just me is erg blij met haar Robomop!
Even opladen en de slaapkamervloer is stofvrij!!
[ afbeelding ]
Wauw, mooie poezels zeg!quote:
Ze haren niet. Srsly. Alleen in de lente schijnen ze in de rui te gaan, maar verder haren ze minder dan alle niet-noren die ik tot nu toe heb gehadquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:03 schreef Barbie het volgende:
Wauw, mooie poezels zeg!
Maare .. hoe vaak stofzuig jij eigenlijk met die haarballen van je,.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef Barbie het volgende:
Tip: het uit- en daarna weer inruimen van een vaatwasser kost precies evenveel tijd als een reclameblok van Desperate Housewives,.
(Jee, ik heb me nog nooit zo'n stereotype huisvrouw gevoeld als na het plaatsen van deze tip).
Aardappeltjes in schil, vegetarische balletjes, broccoli eerst gekookt, dan 10 minuten roerbakken, dan 2 teentjes knoflook + 3 lepels rode wijn + 2 lepels soja, 5 minuten pruttelen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:54 schreef Greys het volgende:
Wat leuk PF, wat gaan jullie koken?
Lani, goed bezig! Ook qua boodschappencentjes!![]()
Die mensen hebben officieel geen levenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef NouMooiNiet het volgende:
Aaah hier zijn jullie gebleven haha![]()
Gelukkig woon ik sinds 2 jaar op 1 hoog, bij mn vorige woning (bg) had ik heel nieuwsgierige overburen, die zeiden zelfs een keer tegen mij: die kat van jou ligt wel vaak voor het raam he?!?!![]()
Sommige mensen hebben gewoon niks anders te doen..
Ik denk dat ik morgen mn nieuwe Leifheit eens ga gebruiken, ik ben benieuwd offie voor mij ook zo 'verslavend' is als voor Greys..Mn vloer zal me iig dankbaar zijn..
Zal toch wel? Gewoon een beetje vochtig maken lijkt me. Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:23 schreef P.F het volgende:
Ik heb hier wel glorix doekjes, maar ze zijn opgedroogd, kan ik ze dan nog wel gewoon gebruiken
Oh, omdat ie gaat verhuizen en ik verveel me (en ik heb hier nog geen bed en het is maar 4 etages hogerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom ga je bij hem opruimen?
Ik vraag het me echt af.........
Oh, ok.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Oh, omdat ie gaat verhuizen en ik verveel me (en ik heb hier nog geen bed en het is maar 4 etages hoger)
Normaal doe ik dat nooit hoor
Als je je echt verveelt... ik heb nog wel klusjes.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:32 schreef P.F het volgende:
En ik ben dus net terug van die fashion show en hij is waarschijnlijk nog biertjes aan het drinken met zijn dispuut. En als brave huisvrouw ga ik mijn afwas doen en wacht ik hem in zijn bed op in mijn neglige. Of zo.
Whehe, ik ga maar afwassen want ik verveel mij echt
Heb dat ding een keer in een gekke bui gekocht voor ¤ 10,00 inclusief doekjes. De bol wordt opgeladen via het stopcontact, dan de bol in het onderstel zetten, doekje eronder, en dan gaat ie 1,5 uur door de kamer van links naar rechts, stoot ie ergens tegenaan dan pakt hij een andere weg. Ik gebruik hem niet vaak voor de woonkamer maar regelmatig voor de slaapkamer terwijl ik beneden lekker op de bank zitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:11 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Is dat niet veel onhandiger dan de stofzuiger even aanzetten? Hoe werkt dat ding?
Die heeft zijn zus ook, en ook zo'n stofzuigerding. Ideaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:10 schreef just me het volgende:
* just me is erg blij met haar Robomop!
Even opladen en de slaapkamervloer is stofvrij!!
[ afbeelding ]
Klinkt wel ideaal, zo'n ding. Het is er bij mij denk ik alleen te klein voor.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:40 schreef just me het volgende:
[..]
Heb dat ding een keer in een gekke bui gekocht voor ¤ 10,00 inclusief doekjes. De bol wordt opgeladen via het stopcontact, dan de bol in het onderstel zetten, doekje eronder, en dan gaat ie 1,5 uur door de kamer van links naar rechts, stoot ie ergens tegenaan dan pakt hij een andere weg. Ik gebruik hem niet vaak voor de woonkamer maar regelmatig voor de slaapkamer terwijl ik beneden lekker op de bank zit
Eten in de magnetron duurt toch maar een minuutje of drie?quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb gister de wc gedaan, de badkamer, slaapkamer en mijn halve huiskamer geswifferd en mijn vuilniszak vervangen. En dat allemaal terwijl mijn eten werd opgewarmd in de magnetron en ik een belachelijk zere arm had van het bloed geven wat niet helemaal goed ging.
Daarna heb ik alleen nog maar op de bank gelegen onder een dekentje.
Iets langer dan 3 minuten, omdat het anders weer veel te snel koud is. Ik hou ook helemaal niet van eten opwarmen in de magnetron, maar ik heb een supersonische tupperware schaal en een bobbel in het midden en daarcirculeert de lucht beter doorheen zodat het warmer wordt. Ofzo.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eten in de magnetron duurt toch maar een minuutje of drie?
Ben jij superwoman?
Niet te nat dweilen en eventueel nadweilien met schoon water volgens mij.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
Even over dweilen:
Ik heb zojuist met mn nieuwe Leifheit dweil de laminaat gedaan in de woonkamer / keuken (dat is maarliefst 55 m2..) Het is droog en er zitten alleen maar strepen op de vloer.. Dat had ik met mijn 'oude dweil' ook...
Wat doe ik verkeerd? Drogen jullie meteen na met een handdoek ofzo??![]()
Ik heb ZELFS HG laminaat glansreiniger. De glans is ver te zoeken. Wat ik nu zie zijn 'opgedroogde watervlekken-strepen"...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Gebruik je spul speciaal voor laminaat? bij mij blijven er ook wel wat vlekken achter maar dat is vooral de schuld van de kat.
Te veel schoonmaakmiddel?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
Even over dweilen:
Ik heb zojuist met mn nieuwe Leifheit dweil de laminaat gedaan in de woonkamer / keuken (dat is maarliefst 55 m2..) Het is droog en er zitten alleen maar strepen op de vloer.. Dat had ik met mijn 'oude dweil' ook...
Wat doe ik verkeerd? Drogen jullie meteen na met een handdoek ofzo??![]()
Op de fles staat: De vloer niet nadweilen of nadrogen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Niet te nat dweilen en eventueel nadweilien met schoon water volgens mij.
Dat zou kunnen, daar zal ik eens op letten.quote:
Je gebruikt wel heet water toch?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Op de fles staat: De vloer niet nadweilen of nadrogen.
pff ik verwachtte misschien wel een wonder
In dat geval inderdaad niet te veel schoonmaakmiddel en niet te nat dweilen (vochtig, geen plens water).quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Op de fles staat: De vloer niet nadweilen of nadrogen.
pff ik verwachtte misschien wel een wonder
Doe niet zo eng Barb!!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef Barbie het volgende:
(Jee, ik heb me nog nooit zo'n stereotype huisvrouw gevoeld als na het plaatsen van deze tip).
Het was mijn afwas in mijn keuken, maar wel samen gegeten. Ik ga echt niet in zijn keuken afwassenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
Als het een afwas is van jullie samen mag het van mij, voor deze ene keer.
Klinkt misschien lullig, maar ik had ooit een vriend waar ik begon met alles te doen.
Na verloop van tijd vond ik het niet eerlijk. Het weekend was ook om leuke dingen samen te doen. Dat hij door de week alles liet liggen, was niet mijn probleem.
Daarom reageer ik even op deze manier........
Oh dat was bij iemand anders, dat mensen aan de ramen gingen kloppen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Andere mensen komen niet bij de ramen. Kan de buitenkant zelf ook niet wassen maar de katten gaan er altijd inliggen. En ga ze maar eens wassen achter een computer bureau. In die vorm enzo![]()
En ja het zijn de kubussen in helmond in Rotterdam staan ze ook wil je meer een idee hebben van het huis kijk in mijn sig of het katten met foto's topic daar zie je meer foto's van onze katten in een "apart" huis
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:02 schreef just me het volgende:
Doe niet zo eng Barb!!
Ow, die ken ik van binnen, die zijn cool! Een vriendin van mij woont daar ook. Heeft toevallig ook een rode kat.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
En ja het zijn de kubussen in helmond
Nee ik heet geen Hilde. Woont zij in het centrum of in die 3 vooraan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef Barbie het volgende:
[..]
Ow, die ken ik van binnen, die zijn cool! Een vriendin van mij woont daar ook. Heeft toevallig ook een rode kat.
Hmmz, jij heet toch niet toevallig Hilde toch?
Groningenquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:34 schreef maok het volgende:
Nou, dat compenseer ik dan maar met Groningen
GA DE WAS DOEN!! EN DE AFWAS!!quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Groningen![]()
Ik heb een Peggy speech nodig want ik maak er een potje van. Ik wilde me vanmorgen douchen maar toen kwam ik er achter dat ik geen handdoeken meer had. Toen bedacht ik me dat ik me dan wel even snel aan zou kleden, de honden naar buiten zou gooien en dan aan de was zou gaan maar toen kwam ik er achter dat ik ook geen sokken meer had.
En de afwas staat ook nog op het aanrecht. (en ik heb een vaatwasser)
Ik zal er gelijk aan beginnen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
GA DE WAS DOEN!! EN DE AFWAS!!![]()
zoiets??
Oh t is zooo heerlijk om een schoon huis te hebben!!
En wat heb ik gedaan vandaag:quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:29 schreef ymme het volgende:
Lijstje van vandaag:
Stoffen + stofzuigen beneden.
Dweilen
Strijken....
En wc beneden ff lekker opfrissen... Valt wel mee toch![]()
Lekker muziekje aan, en gaan met die banaan..
Ik denk zomaar dat HG daar wel een goed middel voor heeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
Heb me voorgenomen om vandaag de studeerkamer eens fatsoenlijk op te ruimen en te ordenen, het is zo'n zooitje... De afwas van gisteren staat er ook nog, en de rest van het huis doe ik dit weekend
Ik vroeg me ook af of jullie nog tips hebben voor het reinigen van een beschimmeld badkamerplafond. Mijn plafond is met name bij het raam en bij de douche zelf beschimmeld. Ondanks dat ik heel veel lucht en bijna altijd het raam open heb staan is het toch gebeurd... (ik snap dat niet zo goed, want in mijn vorige woning zat geen raam en dat plafond is nooit beschimmeld...). Nu wil ik het plafond gaan schoonmaken en (als dat kan) behandelen tegen schimmel. Ik heb het al eens geprobeerd met soda, het reinigt een beetje maar het is ook zo weer terug. Mijn vriend kwam met het lumineuze idee om het plafond te behandelen met chloor (lekker praktisch als je daar onder staat), maar ik ben daar dus niet zo happig op. Weet iemand het trucje of een goed middeltje?
Peggy says:quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Groningen![]()
Ik heb een Peggy speech nodig want ik maak er een potje van. Ik wilde me vanmorgen douchen maar toen kwam ik er achter dat ik geen handdoeken meer had. Toen bedacht ik me dat ik me dan wel even snel aan zou kleden, de honden naar buiten zou gooien en dan aan de was zou gaan maar toen kwam ik er achter dat ik ook geen sokken meer had.
En de afwas staat ook nog op het aanrecht. (en ik heb een vaatwasser)
Dat bedacht ik me later ookquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:20 schreef maok het volgende:
Maar waarschijnlijk staat dat ook wel in de gebruiksaanwijzing van dat spul
bronquote:o Wij hebben getrommeld marmer in de badkamer. Dit is moeilijk schoon te maken en niets maar dan ook niets kon die vieze zwarte vlekken, naden en voegen verwijderen. Ik heb dit gekocht. Ingespoten en hele nacht in laten werken.Ook op het plafond waar schimmelplekken van douchen zaten. Alles is weg! brandschoon. Ik weet niet wat ik zie. Perfect! beste koop ooit. Stinkt wel enorm. Goed ventileren en inderdaad met oude kleren aan sprayen. Ik heb het standaar in huis nu. Geweldig. Al die andere dingen die alles beloven. Rommel is het. Dit kost niets en werkt top! ben dolgelukkig hiermee. Bedankt HG!!
REACTIE DOOR: Nadine DATUM: 15 januari 2009 WAARDERING: *****
o Echt SUPER reiniger. Alle schimmelplekken tussen de voegen op de badkamer zijn verdwenen! Alleen wel goed ventileren tijdens het schoonmaken want het sloeg op mijn longen en ik werd er knap benauwd van.
REACTIE DOOR: Els DATUM: 3 november 2008 WAARDERING: *****
o Superspul ! Even inspuiten, half uurtje laten inwerken en (in principe) afspoelen. Is het erg hardnekkig dan kun je het nog even met een spons afnemen voor het afspoelen. Een stralende douche hebben wij inmiddels weer ! 1 minpuntje : Er zit bleek in, dus pas op voor je kleren ;-)
REACTIE DOOR: Jolan DATUM: 16 april 2008 WAARDERING: *****
o Werkt super in de badkamer, op schimmels in de kitrand, zwarte voegen.
REACTIE DOOR: Esther Keuter DATUM: 10 oktober 2007 WAARDERING: *****
o Ik gebruik dit spul om mijn polyester zeilboot schoon te maken. Het werkt prima!
REACTIE DOOR: Jaap Santifort DATUM: 26 juli 2007 WAARDERING: *****
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:16 schreef Mylene het volgende:
HG schimmel, vocht en weerplekken reiniger.
Recensies :
[..]
bron
Je hebt kans dat je niet eens hoeft te witten daarna, soms gaat het er echt af, dat zwarte!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:02 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]Dat is precies wat ik zoek! Daar morgen even naar op zoek gaan
Schitterend toch?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:44 schreef quirina het volgende:
Peggy Bundy als lichtend voorbeeld?
Liet die niet haar kinderen verhongeren, en rookte ze geen peuken boven de sla?
Hier gaat het ook goed. Zo goed zelfs dat ik niets te doen heb nuquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu al bijna 2 weken bezig met mijn schema en het gaat nog steeds goed. Ik ben trots op mijzelf
Dat moet ik ook hebben voor mijn badkamer!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:02 schreef Marijkezwolle het volgende:Dat is precies wat ik zoek! Daar morgen even naar op zoek gaan
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Peggy says:
Hou je aan je schema, zoveel mogelijk! Dan grijp je nooit meer naast een schone handdoek en doet de vaatwasser tenminste waarvoor hij gemaakt is! Met een klein beetje moeite per dag heb je er zoveel lol van. Als ik het kan, kan jij het ook! Hell yeah!![]()
[ afbeelding ]
Uhuh!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:44 schreef quirina het volgende:
Peggy Bundy als lichtend voorbeeld?
Liet die niet haar kinderen verhongeren, en rookte ze geen peuken boven de sla?
Je hebt er geen reet aan, maar ik ben ook trots op je!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:14 schreef maok het volgende:
Ik ben nu al bijna 2 weken bezig met mijn schema en het gaat nog steeds goed. Ik ben trots op mijzelf
Woehoeeeeeeeeeeeeeee! Het moet niet té goed gaan voelen allemaal he, je moet er altijd wel een lichte tegenzin bij blijven voelenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:16 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Hier gaat het ook goed. Zo goed zelfs dat ik niets te doen heb nuNet heerlijk een ouderwetse film gekeken, Ghost. Lekker onder de deken op de bank een potje janken.
Voelt goed om 'huisvrouw' te zijn.
Ik heb tegenzin om de rattenkooi schoon te gaan maken, telt dat?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:01 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Woehoeeeeeeeeeeeeeee! Het moet niet té goed gaan voelen allemaal he, je moet er altijd wel een lichte tegenzin bij blijven voelen![]()
Ja! Pfieuw. Gelukkig. Je bent en blijft een Peggy natuurlijk, dus je moet het niet té leuk gaan vinden allemaal!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:03 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Ik heb tegenzin om de rattenkooi schoon te gaan maken, telt dat?
Ik vrees dat dat sowieso nooit gaat gebeuren. Schoonmaken is gewoon nooit leuk, maar je kan het je natuurlijk altijd net iets leuker en gemakkelijker maken. Ik heb nu al een gemeen plan... mijn 'schoonmoeder' heeft twee maanden geleden aangegeven dat ze wel wilde komen schoonmaken als ik helemaal verhuisd was. Komt goed uit dat binnenkort mijn ramen best gelapt mogen worden...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Pfieuw. Gelukkig. Je bent en blijft een Peggy natuurlijk, dus je moet het niet té leuk gaan vinden allemaal!
Oeh, ik moet je even motivatie gaan inspreken!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:14 schreef Greys het volgende:
!
Ik zit hier ook moed te verzamelen om mijn ramen te gaan lappen zometeen
Da's echt al te lang niet gebeurd.
En booschappies doen zo. Het is gewoon te koud om naar buiten te willen
Je kan het! Wel even laten weten of het echt gelukt is en wat je vanavond gaat koken he?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:45 schreef Greys het volgende:
Jij bent goed!!!!
Dank!
Ik ga me eerst even fatsoenlijk aankleden () en dan de ramen lappen!
En daarna de boodschapjes, dan bedenk ik onder het ramen lappen wat ik ga boodschappen!
Jij bent ook goed aan de klus! Ik heb net 1 lade van mijn ladekast in elkaar gezet.. nog vijf te gaan.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:56 schreef NouMooiNiet het volgende:
K heb vanochtend al 2 gordijnen op maat gemaakt (van de 4, de vlieseline is op..) EN voordat die aan de haakjes gingen heb ik de ramen gewassen aan de binnen en buitenkant.. Super snel met 2 microvezeldoekjes (1 natte en 1 droge)![]()
Zometeen ff nieuwe vlieseline halen en de rest vastmaken..
Ga ik zo halen.. als ik het gebruikt heb laat ik het jullie weten.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:16 schreef Mylene het volgende:
HG schimmel, vocht en weerplekken reiniger.
Recensies :
[..]
bron
Heb je die zo kant en klaar kunnen kopen? Zo een ramenwasleifheitding? Dan wil ik er ook eentje! Maar goed bezig Greys, stuk rustiger wachten op visite als je alles al klaar hebt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:36 schreef Greys het volgende:
NouMooiNiet, wat goed!Lekker bezig!!!
![]()
De ramen zijn gelapt!Binnen en buiten!
Lang leve weer een andere Leifheit stengel met aan de ene kant een spons en aan de andere kant een wissertttt! (Alleen beneden hoor, boven ga ik geen ramen lappen voorlopig).
En het eten wordt makkelijk (biefstukje, brood, lekkere salade) omdat we visite krijgen vanavond. Dus wel lekkere hapjes halen enzoEn dan komt de visite in een opgeruimd schoon huis, zonder al teveel stress!
Normaal moest ik nu met het zweet op mijn rug het hele huis door om het enigszins toonbaar te maken
Ja! In dezelfde kleuren als onze andere stengel!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:46 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Heb je die zo kant en klaar kunnen kopen? Zo een ramenwasleifheitding? Dan wil ik er ook eentje! Maar goed bezig Greys, stuk rustiger wachten op visite als je alles al klaar hebt.
Cool, binnenkort maar eens gaan kijken voor zo een ding dan. Maak ik het mijn schoonmoeder wat makkelijker.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 14:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! In dezelfde kleuren als onze andere stengel!
En het werkt echt supermakkelijk! Die had ik al een jaar ofzo, maar nog nooit gebruikt omdát ik dus geen ovalen emmer had waar hij in paste!En nu heb ik die emmer gehaald voor dat Leifheit dweilding en bedacht ik me ineens dat ik die ramenlapstengel ook heb! Het goede gereedschap is écht het halve werk!
Tim Toolman Taylorquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:02 schreef Greys het volgende:
Lani, jij Tim the Toolman Taylor! Is je slaapkamer gelijkvloers? Je hoeft er toch geen trap mee op he, met die kast?
Was net bij blokker, maar deze hebben ze helaas niet meer, is wel precies wat ik nodig heb, iemand tips waar je de combi van wisser en emmer nog wel kunt kopen? Volgens mij is het de piccoloquote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:03 schreef Greys het volgende:
Kijk, dezeEven ter inspiratie
![]()
[ afbeelding ]
De aanbieding bij de Blokker liep tot 28 januari, dus die heb je net gemist. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat ze die nog wel in het assortiment hebben bij een Blokker, maar dan wellicht wat duurder.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef Samson het volgende:
[..]
Was net bij blokker, maar deze hebben ze helaas niet meer, is wel precies wat ik nodig heb, iemand tips waar je de combi van wisser en emmer nog wel kunt kopen? Volgens mij is het de piccolo
mm, binnenkort nog maar ns kijken dan, momenteel waren ze er helaas niet meer...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:35 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
De aanbieding bij de Blokker liep tot 28 januari, dus die heb je net gemist. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat ze die nog wel in het assortiment hebben bij een Blokker, maar dan wellicht wat duurder.
Bij de Marskramer? Daar heb ik mijn Leifheit ramenwis-stengel vandaan!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:40 schreef Samson het volgende:
[..]
mm, binnenkort nog maar ns kijken dan, momenteel waren ze er helaas niet meer...
Ik geloof niet echt dat hem wordt vandaag, ik moet al weer bijna weg. Gelukkig niet echt belangrijke dingen verder. Dat kom nog wel.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:07 schreef maok het volgende:
Ik ben net de heletijd ergens anders aan het verfen geweest, dus nu ga ik maar eens aan het rooster beginnen.
Mijn lijstje van vandaag:
Post en rekeneningen afhandelen
Wasrek leeghalen en was opvouwen
Rondslingerende rommeltjes opruimen
gordijnen ophangen
Koken
Ja, die is het!quote:Op zondag 1 februari 2009 22:13 schreef Laniboekje het volgende:
Zeg Greys, was dit dat wonderding van je voor de ramen?
http://www.blokker.nl/flashfolder.asp?folderID=147
Even door de folder bladeren, dan staat-ie erin voor 20 euro.
Alsof ze ons gehoord hebben! Deze ga ik deze week dan ook maar even scoren.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, die is het!
Met de ene kant soppen, met de andere kant wissen! Makkie!
Je gebruikt dan wel die ovalen emmer die laatst ook bij de Blokker in de aanbieding was, bij die andere Leifheitstok? Zo ja, scheelt me dan weer centjes.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook ramen wassen wordt daar leuk van!
Ik vond alleen dat hij bijna niet in de emmer past, maar als je hem netjes recht er in doet past hij wel, ik deed het gewoon met te weinig beleid....
Ja, als je hem er netjes recht boven houdt past ie gewoon!quote:Op zondag 1 februari 2009 23:44 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Je gebruikt dan wel die ovalen emmer die laatst ook bij de Blokker in de aanbieding was, bij die andere Leifheitstok? Zo ja, scheelt me dan weer centjes.
Ideaal. Ik ga hem gewoon van de week even halen. Worden mijn raampjes vast ook weer fris en fruitig van.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, als je hem er netjes recht boven houdt past ie gewoon!
En het sopgedeelte zit met heel stevig klitteband, dus die kan ook gewoon weer in de wasmachine als hij te vies is geworden! (Maar even loshalen en onder de kraan uitspoelen maakt hem ook weer mooi schoon).
En je kunt de stok uitschuiven tot best wel lang, zodat je goed hoog kunt komen. En je kunt het uiteinde dan knikken, zodat zelfs als je boven je macht staat te hengelen, het sponsgedeelte goed op het raam komt.
Oh, doe je ook niet hoor. Ding is nu toch in de aanbiedingquote:Op zondag 1 februari 2009 23:52 schreef Greys het volgende:
Lani, ik wil je niet op kosten jagen he??? Je kunt hem ook lekker volgende maand ofzo kopen natuurlijk!
Gebruikt al 4 keer.. alleen vergeten voor- en na foto's te makenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:08 schreef Prinsesje4you het volgende:
[..]
Ga ik zo halen.. als ik het gebruikt heb laat ik het jullie weten.
Mijn vriend heeft verdunde bleek op het plafond gespoten, een half uur gewacht (goed luchten!) en vervolgens nog een keer gespoten. Mijn plafond is weer hageltje witquote:Op maandag 2 februari 2009 12:14 schreef Prinsesje4you het volgende:
[..]
Gebruikt al 4 keer.. alleen vergeten voor- en na foto's te maken. Werkt wel goed bijna alles is weg alleen het plafond nog. Iemand tips hoe ik het het handigst kan doen?
Maar kun je dat ding ook van die stok afhalen?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook ramen wassen wordt daar leuk van!
Ik vond alleen dat hij bijna niet in de emmer past, maar als je hem netjes recht er in doet past hij wel, ik deed het gewoon met te weinig beleid....
Maar ik heb plafondplaten..quote:Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft verdunde bleek op het plafond gespoten, een half uur gewacht (goed luchten!) en vervolgens nog een keer gespoten. Mijn plafond is weer hageltje wit![]()
Je hoeft niets te "poetsen" oid, spuiten en inweken is voldoende.
Ja he?!quote:Op maandag 2 februari 2009 19:47 schreef Laniboekje het volgende:
Oh, en Marijke. Je plafond ziet er heerlijk uit!
Van wat voor materiaal zijn die?quote:
Dat spult stinkt inderdaad wel verschrikkelijk, goed het raampje open laten (ook 's nachts) en misschien heb je wat hyacinten in huis? Natuurlijke luchtverfrissers, die werken ook erg goed om er even een aantal dagen neer te zetten.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja he?!Alleen jammer van de nog steeds erg sterk ruikende zwembadlucht...
[..]
Ja, precies, al is het nu zo ontzettend koud met het raampje open... dus dan maar de deur op een kier.. Niet ideaal maar beter dan het raampje open!quote:Op maandag 2 februari 2009 22:23 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Dat spult stinkt inderdaad wel verschrikkelijk, goed het raampje open laten (ook 's nachts) en misschien heb je wat hyacinten in huis? Natuurlijke luchtverfrissers, die werken ook erg goed om er even een aantal dagen neer te zetten.
Als je geen bloemenwinkel in de buurt hebt kun je ook even naar de AH gaan. Ik zag dat ze in de aanbieding waren, 2 potjes hyacinten voor 5 euro. Voor een tijdelijke luchtverfrisser (en opleuker voor de badkamer) is het niet verkeerd.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, precies, al is het nu zo ontzettend koud met het raampje open... dus dan maar de deur op een kier.. Niet ideaal maar beter dan het raampje open!
En bloemetjes is ook een goede, morgen eens naar kijken
Wat is daar ZELF-reinigend aan dan, als je het er alsnog zelf af moet poetsen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
Ik gok dat je de zooi ervanaf kan poetsen.....
In het beste geval wordt het schoon als je het sponst....quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is daar ZELF-reinigend aan dan, als je het er alsnog zelf af moet poetsen?
Vind zelfreinigend altijd heel misleidend, alsof dat ding er na gebruik zelf ff een sponsje langs haalt.
Maar jij moet dan ook meteen boodschappen doen voor twee toch?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:01 schreef Greys het volgende:
Lani, wat goed, een weekboodschappenlijst! Ik heb vandaag na mijn werk de boodschappen gedaan tot en met donderdag, ook keurig met een lijst. Was toch alweer 58 euro kwijt voor 4 dagen
Hoe kan een oven zelfreinigend zijn dan eigenlijk?
Gipsquote:Op maandag 2 februari 2009 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
[..]
Van wat voor materiaal zijn die?
Dat heb ik dus ook. Moet iedere dag nog even op dat schema kijken want het blijft niet hangen. Maar dat is dan denk ik ook net de reden waarom wij Peggys juist dat schema nodig hebben, anders komt het er niet van. Dus ik vind dat helemaal niet erg Greys.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:03 schreef Greys het volgende:
Lani, wat een lekker lijstje met taakjes heb jij vandaag, die vallen best mee zo te zien!
Ik heb vandaag amper taken geloof ik, want ik werk de hele dag. En ik weet nog steeds niet na al die tijd uit mijn hoofd wat er op woensdag op mijn schema staat
Hulde.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:12 schreef Greys het volgende:
Daar heb je helemaal gelijk in, dat IS ook de reden van het schema! Vrouwen met een aangeboren soptalent hebben die routine in hun hoofd, wij niet! Ah gelukkig, dan voel ik me iets minder onnozel. Ik ben niet dom, ik heb gewoon een selectief geheugen
Hm, dat is wel jammer. Wilde hem zelf ook volgende week gaan uitproberen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb die leifheit raamwasding gekocht. Net uitgeprobeerd maar ben niet enthousiast ik blijf heel veel strepen houden. Zels met spiritus in de emmer.
ik heb gisteren uit pure wanhoop maar een vaatwasserblokje in het water opgelost! Ziet er nu wel netjes uit maar pas als het zonnetje schijnt zie ik of er strepen zijn!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb die leifheit raamwasding gekocht. Net uitgeprobeerd maar ben niet enthousiast ik blijf heel veel strepen houden. Zels met spiritus in de emmer.
dasty ontvettersprayspul, ook van de wibra 1,70 ofzo, is ook helemaal te geweldigquote:Op maandag 9 februari 2009 14:00 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb een geweldig middeltje ontdekt tegen kalk:
CASA van de WIBRA![]()
Het kost maar 1,19 en wanneer je t in de douchebak / toilet spuit, is de kalk binnen no-time verdwenen.
Ik had nogal last van kalksporen in t toilet (hardnekkig) maar nu is de pot blinkend wit!!!
Gefeliciteerd en succes met het vinden van een baan! En het schema natuurlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben nu geslaagd dus moet dat schema ook maar gaan maken en verder natuurlijk op zoek naar een baan.
Oeh, heerlijk... vakantie! Waar ben je geweest? En terug in het ritme komt vast weer goed. Je taken vandaag zijn wel te doen en dan heb je al snel de swing weer te pakken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:27 schreef maok het volgende:
Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en nu een beetje uit mijn ritme.![]()
Maar ik pak het gewoon weer op, het ging zo lekker.
Vandaag hoef ik toch alleen maar:
- Beddengoed verschonen (in wasmachine gooien en op te hangen)
- Keukenvloer dweilen
- En de was op te ruimen (maar die hangt er niet door de vakantie)
Lekker hoor. Mooie pistes? Veel zon? Schijnt dat het nu wel echt rotweer is in Frankrijk. En weet je zeker dat je die tas niet nu even in 15 minuutjes kunt uitpakken en opruimen? Niet vooruit schuiven!quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:03 schreef maok het volgende:
Ik ben wezen skien in Frankrijk![]()
Nu ligt er alleen nog een tas die uitgepakt en opgeruimd moet worden, en dat staat niet in mijn schema, ik denk dat ik dat er maar even voor morgen bij schrijf.
Mooie bruine teint is nooit mis!quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:05 schreef maok het volgende:
op 10 minuten na geen zon gehad maar wel bruin geworden. Wel lekkere verse sneeuw op de pistes elke dag.
Maar ik ben pas om kwart over 5 thuis en moet dan een uur later al weer weg. (ik fok! af en toe even tussen mijn werkzaamheden door)
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben nu geslaagd dus moet dat schema ook maar gaan maken en verder natuurlijk op zoek naar een baan.
Goed bezig!quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Ik heb mn schema deze week wat in de war gegooid ivm afspraken / verjaardag papa..
Maar heb in ieder geval mijn nichtje aangestookt met het Peggy Schema, ze kon geen zin en ritme vinden in het schoonhouden van haar huis en hoeft nu ook iedere dag maar een beetje te doen!!
Ik heb vandaag ook een beetje een fail dag. Ben pas een kwartiertje geleden begonnen met mijn taakjes. De afwas en de keukencheck is in ieder geval wel gedaan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:38 schreef maok het volgende:
Weer een fail, ik was later thuis dan gepland en ben inmiddels na weg geweest wel weer iets vroeger thuis, maar nu bekaf dat ik zo mijn bed in duik. Ach, het voelt toch een stuk minder erg om alles zo te laten dan toen het nog zo'n troep in huis was. Op het oog is het best prima.
Wen er nu maar vast aan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:52 schreef Mikkie het volgende:
Dit ga ik volgend jaar hard nodig hebben als ik zes dagen per week werk.
Ik heb m nu kunnen kopen, al is ie een soort van gerestyled, wel met dezelfde ovale emmer maar het wringsysteem is als bij de Picobello. Ben heel benieuwd hoe deze bevalt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij de Marskramer? Daar heb ik mijn Leifheit ramenwis-stengel vandaan!
Dus daar hebben ze vast ook die dweilert!En ik weet zeker dat hij bij de Blokker ook weer komt!
Was nu vast uitverkocht door de aanbieding.
Kan je ze er vrij makkelijk afhalen? Dan even in de douche plat leggen, wat schoonmaakmeuk uit een spuitbus er op, even in laten trekken en schoonmaken en spoelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:12 schreef Dandilion het volgende:
iemand handige tip hoe je luxaflex schoon kan maken?
Maar dat ding kan je toch best ver uitschuiven?quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:50 schreef Dandilion het volgende:
leifheit ding heb ik ook.. allleen zijn mijn woonakmer en keuken raam te groot ik kan er niet helemaal bij!
Ging perfect, is best makkelijk te doen, ik deed alleen maar aan stofzuigen op het laminaat maar was vandaag verbaasd hoeveel troep er nog op zo'n vloer zit danquote:Op donderdag 12 februari 2009 18:43 schreef Greys het volgende:
Laat het even weten als je wilt Samson!![]()
Hier ging het wel aardig vandaag. Ik kwam ergggg moeilijk op gang (lees: bleef liever op de bank zitten) maar heb toch nog de vaatwasser leeggehaald, de groene bak van de straat in de tuin gezet, vuilnisbak geleegd en nieuwe zak er in, badkamer gedaan, gestofzuigd en de post uitgezocht.
ja maar ik ben 1.58 groot ;-) en mijn ramen zijn echt grootquote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dat ding kan je toch best ver uitschuiven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |