abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65451830

Vorige delen:
huishouden volgens schema
Huishouden volgens schema #2

Het begon met deze post:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:11 schreef maok het volgende:
Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.

Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.

(Oblivion's schema)

Je kunt het hier Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat hier)
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.

Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur

Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!

Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline

Hoe ik het een beetje doe:
  • Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
  • Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
  • Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
  • Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
    postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
  • Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
    je meestal toch niet zo heel veel.
  • Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
  • Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
  • Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
    (ophangen, wadroger)
  • Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
  • quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
    En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Psych-case het volgende:
    Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..
    De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.

Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maeghan het volgende:
    Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken.

Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
    Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.
    Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:28 schreef krakkemieke het volgende:
    En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Welkom!

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
    - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
    - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
    En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden

En sorry voor eventueel ongevraagd advies
    Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
    wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
    dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
    voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
    Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
    Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 00:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

heel efficiënt van je

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:07 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
    We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.

[ Bericht 21% gewijzigd door F_r op 27-01-2009 13:46:10 ]
    pi_65451867
    Ik sloot hem hopelijk zo een goede geopend. Is de 1e keer dat ik dat doe.
    pi_65452407
    TVP voor goede tips
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:27 #4
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65452535
    TerugVindPoetsdoek
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:17:53 #5
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_65452581
    En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.

Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..

(tvp )
    pi_65452625
    Ik heb een lijstje in mijn agenda geplakt met alles wat ik vanavond wil doen.
    Niets duurt langer dan 10 minuten is mijn planning.
    pi_65452698
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
    Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
    Vast niet allemaal, maar echt wel de meerderheid volgens mij
    pi_65452708
    ik ga genieten van mijn huishoudvrije middag, vanavond staat er nog wel wat op de planning, maar nu even wat leuks doen!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:26:40 #9
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65452859
    In de op mist nog een stuk (ik heb het ook nog even aangevult met nieuwe tips uit het vorige topic):

EDIT:

Zie voor de complete OP de volgende post

[ Bericht 70% gewijzigd door maok op 27-01-2009 13:34:42 ]
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:28:38 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65452926
    Kun jij dit er nog even bij zetten ferrari_rood? Of moeten we even een modje vragen
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:32:25 #11
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65453065
    De complete OP op dit moment:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    121
    122
    123
    124
    125
    126
    127
    128
    129
    130
    131
    132
    133
    134
    [IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop.jpg[/IMG]

Vorige delen:
    http://forum.fok.nl/topic/1242808
    http://forum.fok.nl/topic/1245392

Het begon met deze post:
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072308]donderdag 15 januari 2009  15:11[/url] schreef maok het volgende:[/b]
    Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.

Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
     [/quote]

Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. [url=http://fotoboek.fok.nl/user/163650]Greys[/url] bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v172/knalpot/Afbeelding151.jpg[/img] (Oblivion's schema)

Je kunt het [url=http://www.fileden.com/files/2009/1/16/2270476/Schoonmaakschema.doc]hier[/url] Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat [url=http://www.fileden.com/files/2006/8/22/179449/Schoonmaakschema%20peggy%20maok.doc]hier[/url])

[quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117609]vrijdag 16 januari 2009  18:34[/url] schreef Greys het volgende:[/b]
    Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.

[u]Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:[/u]
    - muisklik rechts in vakje
    - kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
    - kies tabblad Arcering
    - kies een kleurtje
    - bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur

Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf! 
     [/quote]

[IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop3.jpg[/IMG]

Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals:
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072590]donderdag 15 januari 2009  15:18[/url] schreef Kekaa het volgende:[/b]
    Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65073040]donderdag 15 januari 2009  15:30[/url] schreef ChipsZak. het volgende:[/b]
    Was [url=http://www.flylady.net/]dit[/url] niet zoiets? Of was dat iets anders?
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65074420]donderdag 15 januari 2009  16:02[/url] schreef Deetch het volgende:[/b]
    Het begint in ieder geval met discipline

Hoe ik het een beetje doe:
    [*] Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
    [*] Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
    [*] Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
    [*] Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een 
        postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
    [*] Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
         je meestal toch niet zo heel veel.
    [*] Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
    [*] Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
    [*] Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
        (ophangen, wadroger)
    [*] Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/2/50#65083111]donderdag 15 januari 2009  19:46[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b]
    En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65112708]vrijdag 16 januari 2009  16:00[/url] schreef Psych-case het volgende:[/b]
    Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het.  Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog. 
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117935]vrijdag 16 januari 2009  18:46[/url] schreef Rijstebuiltje het volgende:[/b]

[..]

De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje.. 
    De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.

Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..  
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/4/50#65191151]zondag 18 januari 2009  22:48[/url] schreef Maeghan het volgende:[/b]
    Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken. 

Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204150]maandag 19 januari 2009  12:46[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b]
    Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.  
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204361]maandag 19 januari 2009  12:53[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b]

[..]

Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe. 
    Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65221834]maandag 19 januari 2009  20:28[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b]
    En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65291797]woensdag 21 januari 2009  18:47[/url] schreef Greys het volgende:[/b]

[..]

Welkom! 

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie!  ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
    - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
    - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
    En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden 

En sorry voor eventueel ongevraagd advies 
    Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje! 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65306405]donderdag 22 januari 2009  07:50[/url] schreef kleinetrom het volgende:[/b]
    wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
    dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
    voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65319374]donderdag 22 januari 2009  15:25[/url] schreef Greys het volgende:[/b]
    Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden!  Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/3/50#65345500]vrijdag 23 januari 2009  14:43[/url] schreef Marijkezwolle het volgende:[/b]
    Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is  Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373239]zaterdag 24 januari 2009  23:59[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b]

[..]

-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373399]zondag 25 januari 2009  00:05[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b]

[..]

heel efficiënt van je 

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes  ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes  En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/5/50#65394520]zondag 25 januari 2009  19:07[/url] schreef maok het volgende:[/b]

[..]

Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes)  ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
    [/quote]

We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.

Als je (drie)dubbelklikt op de tekst heb je in een keer alles geslecteerd en hoef je alleen nog de knippen/copiëren en te plakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door maok op 27-01-2009 13:39:32 ]
    pi_65453178
    tvp, al gaat het tegenwoordig aardig er is altijd nog verbetering mogenlijk.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:37:23 #13
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65453254
    Ik heb trouwens al die losse schoonmaak tips over schoonmaakmiddel, streeploze ramen en dweilen ed niet bij de quotes gezet. Daarvoor moet je het vorige topic maar doorlezen.
    pi_65453629
    Als het klopt klopt die nu hoop ik.
    pi_65453833
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
    En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.

(tvp )
    Ik heb laatst mijn allernetste-supergeorganiseerde-perfecte-huisvrouw-vriendin betrapt.
    Ik was in de buurt dus ik ging even langs voor een kop thee en toen was haar huis, HAAR huis, van die vriendin die borden en handdoeken op kleur gesorteerd in de kast legt, die nooit hondenhaar heeft liggen terwijl zij toch ook twee honden heeft lopen, die NOOIT vieze lapjes ergens heeft liggen en waar zelfs de dweil er onberispelijk bij ligt EEN GROTE CHAOS! En de vloer was VIES met modderpootjes en er lag een vieze luier op tafel die ze niet direct in de container had gegooid nadat ze de kleine had verschoond en de afwas stond nog op het aanrecht!
    Ik heb me zelden zo goed gevoeld.
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 14:51:26 #16
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65456191
    Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben . Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben . Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:26 #17
    163650 Greys
    pi_65456584
    Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65456628
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Greys het volgende:
    Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding
    Wat let je?
    pi_65456688
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 14:51 schreef maok het volgende:
    Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben . Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben . Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
    Jij woont klein, dus dan lijkt het ook eerder een rommeltje. Als er bij mij wat zooi op de grond ligt en wat papieren en boeken op tafel, dan oogt het al slordig. Terwijl het niet eens zoveel zooi is.

En het kan dus ook makkelijk opgeruimd worden.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 15:05:56 #20
    163650 Greys
    pi_65456793
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat let je?
    Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65456853
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
    Maakt dat ding dan zo'n hard geluid? Hier zijn de katten alleen bang voor de stofzuiger.
    pi_65458258
    Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:33 #23
    163650 Greys
    pi_65459273
    Ze zijn niet bang voor het geluid, want die dweil maakt amper geluid natuurlijk. Maar het feit dat ik alle stoelen op z'n kop op de tafel ga parkeren, maakt dat ze al danig onder de indruk (en op hun hoede!) zijn En als ik dan ook nog eens met die stang heen en weer ga zwiepen, dan gaan ze er heel bozig en bangig naar kijken

Ik heb vanmiddag niets nuttigs gedaan gewoon
    Hoewel, ik heb een cheesecake met witte chocolade en frambozen gemaakt. Da's ook heel Stepford Wife achtig toch? En ik heb ook alles netjes na afloop meteen afgewassen en opgeruimd! Zometeen maar eens op het Peggy schema kijken wat ik eigenlijk had moeten doen en of dat nog een beetje in te halen valt

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 17:36:24 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65460429
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
    Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
    Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.
    pi_65460717
    Dat realiseerde ik mij ook pas later. Maar hij blijft maar mooi tot dat we van interieur wisselen.
    pi_65461400
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 16:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.
    Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!
    pi_65461664
    Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
    pi_65461737
    Dit is wel wat voor mij.

Ik laat altijd alles liggen, totdat het echt moet..
    Misschien gewoon bijhouden, elke dag een beetje.

Deze post is al het begin.
    pi_65461819
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
    Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
    Ik heb ook geen last van pootafdrukken op mijn glazen tafel, wel van neusafdrukken op het raam overigens.
    pi_65462005
    Kom ik mijn katten bij jullie in de heropvoeding doen goed?. Natte neuzen op de ramen heb ik gelukkig niet. Wel haren En de ramen zijn al zo makkelijk schoon te maken .
    pi_65462302
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
    Nou, ze lopen er wel eens overheen maar met droge poten.. En ze weten dat ze niet op de tafels mogen dus dat doen ze meestal niet of heel stiekem..
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 17:37:29 #32
    163650 Greys
    pi_65462392
    Boris loopt er nooit overheen eigenlijk, over de glazen tafel. Mazzel misschien? Misschien komt het nog?

Ik voel me enorm Stepford Wife!
    De gehaktballen liggen al in de pan te pruttelen en de frambozen-witte-chocolade-cheesecake staat al in de koelkast! Wat zal Heer G blij met me zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 17:53:22 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65462512
    Ja je bent geweldig Mijn vriendje komt hierheen en dan gaan we samen koken, ik heb mijn kamer al opgeruimd dus misschien kan ik zijne nog even doen
    pi_65462631
    Zo, ben ook weer in huize Lani. Was gisteren heel even thuis maar was toen vergeten het vlees uit de vriezer te halen. Zal nog wel even duren voor het een beetje ontdooid is (heb nog geen magnetron) en dus heb ik wat tijd over voordat ik kan gaan koken.

De boodschappen zijn al gedaan voor deze week (37.50 euro deze keer, tof). Het bed is opgemaakt. Ik heb net ook nieuwe glorix doekjes aangeschaft dus die gaan nu even over het toilet.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 17:54:05 #35
    163650 Greys
    pi_65462869
    Wat leuk PF, wat gaan jullie koken?

Lani, goed bezig! Ook qua boodschappencentjes!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65462917
    Tips Vind Post
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65463232
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:09 schreef P.F het volgende:

[..]

Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!
    Mijn mormels komen zo ongeveer overal (behalve op het aanrecht, al verdenk ik ze ervan dat ze daar ook stiekem komen ), zijn lomp en spelen nogal eens met de waterbak, ik tref nu al overal natte pootafdrukken aan. Ik zou continu aan het schoonmaken zijn als ik een glazen tafel zou hebben
    pi_65463483
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:37 schreef Greys het volgende:
    Ik voel me enorm Stepford Wife!
    De gehaktballen liggen al in de pan te pruttelen en de frambozen-witte-chocolade-cheesecake staat al in de koelkast! Wat zal Heer G blij met me zijn!
    Greys, wat goed van je. Frambozen-witte-chocolade-cheesecake klinkt wel ontzettend verrukkelijk!

Mijn toilet + badkamer is nu vlug even gedaan, hulde aan de Glorix doekjes. Het eten staat ook al op. Vanavond zie ik wel een beetje op tegen het stofzuigen en stofraggen, maar het moet echt... Misschien dan maar in etappes, de woonkamer moet nu echt. Heb wel wat support nodig.
    pi_65463988
    Succes lani je kunt het.
    Mijn vriend gaat zo naar de kapster. Hij kwam net met een wasmand beneden.Ik zo van wat goed doe je het ook in de wasmachine? hij keek zo Ik keek nog eens naar de wasmand is het strijkgoed. Ja neem ik mee naar mijn mama jij hebt al zo'n last van je schouder. Ik mag morgen voor mijn andere arm/schouder naar de fysio. het is nl echt niet meer te houden en straks heb ik rechts ook al niet meer. Hij denkt al mee ben benieuwd hoe hij straks minimaal 14 dagen het huishouden gaat doen met mij thuis die zich stierlijk verveeld.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 18:50:04 #40
    163650 Greys
    pi_65464558
    Lani je hebt al zoveel gedaan! Na het eten even lekker uitbuiken ( ) en dan hol je even met de stofzuiger door het huis. De stofdraden die evt. hoog hangen zuig je gewoon met de stofzuiger op en voordat je gaat zuigen, ren je even met een stofdoek/swiffer langs de randjes en plankjes. Voor je het weet ben je klaar en dan voel je je goehoeddddddddd!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65464846
    Ik ben heel fanatiek begonnen aan klussen! Ik had gisteren een ladekast gekocht:

en die ben ik nu in elkaar aan het zetten (poging tot iniedergeval). Dat vind ik wel leuk om te doen en het is stiekem ook een klusje... Als ik nog puf over heb dan probeer ik het stofzuigen nog wel. Maaar... ik ben morgen ook vrij en heb er dan wellicht meer zin en puf in. Beetje schuiven met dat schema mag best toch?
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 19:21:11 #42
    163650 Greys
    pi_65465549
    Jaaaaa joh! Dan schuif je toch wat naar morgen als je dan vrij hebt? Of kijk even om je heen, is het heel erg stoffig en vies op de grond? Nee? Dan sla je het over tot de volgende keer dat er stofzuigen in je schema staat. Als je het maar niet drie weken laat liggen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 19:25:16 #43
    163650 Greys
    pi_65465670
    Leuke kast trouwens! Waar komt hij te staan? Gang? Woonkamer? Slaapkamer?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 27 januari 2009 @ 19:36:41 #44
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65466118
    Terug vind poetspost
    Come on now, you knew you were lost
    But you carried on anyway
    Oh come on now, you knew you had no time
    But you let the day drift away
    pi_65466129
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef Greys het volgende:
    Leuke kast trouwens! Waar komt hij te staan? Gang? Woonkamer? Slaapkamer?
    Voor de slaapkamer. Ik heb nu al mijn kleren nog in de boekenkast liggen aangezien ik bij mijn verhuizing mijn oude kledingkast meteen weggedaan heb. Zo een ladekast vind ik stukken makkelijker en je kan er leuke dingen op zetten. Blijkt echter dat ik nog wat gereedschap nodig heb dat in Breda ligt. Morgen dus maar even ophalen en dan kan het kreng echt helemaal in elkaar gezet worden.

Dan kan de boekenkast gewoon weer lekker in de woonkamer komen staan met al mijn andere prulletjes. Zo kom ik er nog wel... ooit.

Ik weet het stiekem wel goed gemaakt aangezien de woonkamer nu vol ligt met zooi... Ik kan wel even de slaapkamer zuigen en raggen. Muziekje op, lekker hard mee bleren en schoonmaken maar.
    pi_65467257
    Mijn schoonmaakprobleem met betrekking tot mn katten is dat er steeds mensen tegen mn ramen tikken omdat ze denken dat mijn katten in de erker een soort dierentuin vormen. Sommigen tillen ook hun hond op zodat die tegen het raam kan krabbelen, om te kijken hoe de katten daarop reageren. Onwijs gore ramen krijg je daarvan, en schoonmaken is ondankbaar werk want het is binnen 3 dagen weer enorm goor zo.

Vraag me af wat die mensen bezielit af en toe. Ik zit gewoon op de bank, een meter van dat raam af, en dan gaan sommigen zo 5 minuten staan tikken en doen. Hallo ik woon hier, doe normaal ofzo.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 20:10:19 #47
    163650 Greys
    pi_65467374
    Serieus?
    Wat heb jij voor bijzondere katten dan? Wat doen ze voor speciale trucjes voor het raam, hangen ze aan een trapeze? Wáárom hangen die mensen voor jouw ramen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 20:15:42 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65467441
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef Dipkip het volgende:
    Mijn schoonmaakprobleem met betrekking tot mn katten is dat er steeds mensen tegen mn ramen tikken omdat ze denken dat mijn katten in de erker een soort dierentuin vormen. Sommigen tillen ook hun hond op zodat die tegen het raam kan krabbelen, om te kijken hoe de katten daarop reageren. Onwijs gore ramen krijg je daarvan, en schoonmaken is ondankbaar werk want het is binnen 3 dagen weer enorm goor zo.

Vraag me af wat die mensen bezielit af en toe. Ik zit gewoon op de bank, een meter van dat raam af, en dan gaan sommigen zo 5 minuten staan tikken en doen. Hallo ik woon hier, doe normaal ofzo.
    Plaatje van je katten? Ik weet dat je een noorse boskat hebt
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 20:16:20 #49
    163650 Greys
    pi_65467678
    Ja ze heeft prachtige katten, maar dat die mensen dat dan als een soort dierentuin zien zeg?
    Ik ben blij dat ik hier geen mensen voor de ramen heb die Boris aanzien voor een luipaard
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65467750
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:16 schreef Greys het volgende:
    Ja ze heeft prachtige katten, maar dat die mensen dat dan als een soort dierentuin zien zeg?
    Ik ben blij dat ik hier geen mensen voor de ramen heb die Boris aanzien voor een luipaard
    Misschien is poeslief erg aaibaar? Ik vind het ook vreemd, daar niet van Ik ga niet bij iemand op de ruiten tikken omdat ik de kat zo mooi vind die daar zit, dat vind ik onbeleefd.

Ik heb wel ooit een kwartier ofzo naar een Birmaan zitten kijken die op de vensterbank zat Maar toen waren de gordijnen dicht. Het is wel enorm onbeleefd om nota bene een hond tegen het raam te drukken, Dipkip, zeg je daar dan nooit wat van? Ik zou echt woedend naar buiten lopen.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 20:22:28 #51
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65467917
    TerugVindPoetsdoek, ik was deel 1 al kwijt. Natuurlijk nog geen flikker volgens dat schema gedaan , behalve de bak op de juiste dag aan de weg gezet (wat echt een prestatie is voor mij).
    Morgen met een vriend hard klussen in de woonkamer (slopen enzo), wat ik nu een goed excuus vind om vanavond even niks te doen. Behalve de vaatwasser uitruimen dan. En de was ophangen, dat is ook okee.
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
    pi_65467953
    Pfoe, heb het warm. Ben even goed tekeer gegaan in mijn slaapkamer. Alles stofgezogen, geragd en zelfs de wasbak daar met een glorix doekje schoongemaakt (ik gebruik die wasbak niet eens maar schoon is hij nu wel). En ik heb iets fijns ontdekt, ik kan lekker op shopjacht naar een nieuw dekbedovertrek want eentje is een beetje gekrompen en past niet mooi meer. Mooi excuus om iets leuks te kopen toch?

Schoonmaken is leuk. En het kostte me maar 25 minuutjes.

pi_65468130
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:10 schreef Greys het volgende:
    Serieus?
    Wat heb jij voor bijzondere katten dan? Wat doen ze voor speciale trucjes voor het raam, hangen ze aan een trapeze? Wáárom hangen die mensen voor jouw ramen?
    Ik woon tegenover een bejaardendagopvang en een stukje verderop zit een basisschool. Het zijn vooral mensen met kinderwagens en mensen met rollators die dit doen verder geen idee, mn mormels vinden het prachtig, die gaan er mooi voor zitten

Het zijn vrij normale katten, maar wel mooi en nog jong, ik denk dat dat het meer is het zijn geen extreme raskatten, als ik nou naaktkatten had begrijp ik die dierentuinreacties nog wel...

En nee, ik ben nog niet boos geworden. Het zijn er zó veel en ach ik vind het ook wel leuk dat die bejaarden er zo'n lol in hebben. Eentje staat vaak wel een kwartier hier voor. Volgens mij ziet zij niet eens dat ik er zit. Toen met die hond had ik wel zoiets van maar ik was in pyama en had geen zin in pyama naar buiten te stormen
    pi_65468176
    Wow, dipkip. Ik ben eerlijk gezegd geen kattenmens maar deze beestjes weten toch wel mijn aandacht te trekken. Ze zijn schitterend.

pi_65468225
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik woon tegenover een bejaardendagopvang en een stukje verderop zit een basisschool. Het zijn vooral mensen met kinderwagens en mensen met rollators die dit doen verder geen idee, mn mormels vinden het prachtig, die gaan er mooi voor zitten

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het zijn vrij normale katten, maar wel mooi en nog jong, ik denk dat dat het meer is het zijn geen extreme raskatten, als ik nou naaktkatten had begrijp ik die dierentuinreacties nog wel...
    Oooh, maar ik zou waarschijnlijk ook wel even blijven staan om ze te bewonderen hoor Wat een beauties En als ze dan ook nog eens mooi gaan zitten, dan trekt het wel aandacht.

Maar dan nog, op het raam kloppen Denken mensen dan niet na dat dat wel eens bijzonder irritant kan zijn voor de bewoner?

Kun je geen briefje op het raam plakken: Niet kloppen aub, 't is hier geen dierentuin?
    pi_65468243
    Dankjewel dat vinden ze zelf ook geloof ik

diva
    pi_65468327
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Dipkip het volgende:
    Dankjewel dat vinden ze zelf ook geloof ik

[ afbeelding ]

diva

Whehe, heerlijk hoe ze daar ligt.
    pi_65468332
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Ewelina het volgende:
    Maar dan nog, op het raam kloppen Denken mensen dan niet na dat dat wel eens bijzonder irritant kan zijn voor de bewoner?
    Misschien denken ze dat ze de enige zijn die het doen, of ze zien niet zo snel dat ik er ook nog ben omdat ze zo naar die kat kijken? Ik snap het ook niet...
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef Ewelina het volgende:
    Kun je geen briefje op het raam plakken: Niet kloppen aub, 't is hier geen dierentuin?
    Ja, ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk te debiel voor woorden, aan de andere kant vind ik zulke briefjes altijd een beetje zurig aandoen
    pi_65468356
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef Laniboekje het volgende:

Whehe, heerlijk hoe ze daar ligt.
    Hij die bruine is een beetje gay.
    pi_65468438
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet. Aan de ene kant is het natuurlijk te debiel voor woorden, aan de andere kant vind ik zulke briefjes altijd een beetje zurig aandoen
    Misschien, maar je kent die mensen toch niet en buiten dat, de keus tussen een zurig briefje ophangen en om de 3 dagen m'n ramen moeten wassen zou bij mij snel gemaakt zijn Ik haat schoonmaken en in het bijzonder ramen wassen

Ik woon 5 hoog, dus ik heb er geen last van. Al heb ik ook wel een kat die altijd allerliefst doet als er bezoek is, de aandachttrekster
    pi_65468502
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:32 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Hij die bruine is een beetje gay.

Excuses. Ziet er echt uit als een dametje...

pi_65468774
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:34 schreef Ewelina het volgende:
    Misschien, maar je kent die mensen toch niet en buiten dat, de keus tussen een zurig briefje ophangen en om de 3 dagen m'n ramen moeten wassen zou bij mij snel gemaakt zijn Ik haat schoonmaken en in het bijzonder ramen wassen
    Oh, maar ik was ze ook niet, ik erger me alleen heel grondig
      dinsdag 27 januari 2009 @ 21:01:14 #63
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65469615
    Aaah hier zijn jullie gebleven haha

Gelukkig woon ik sinds 2 jaar op 1 hoog, bij mn vorige woning (bg) had ik heel nieuwsgierige overburen, die zeiden zelfs een keer tegen mij: die kat van jou ligt wel vaak voor het raam he?!?!
    Sommige mensen hebben gewoon niks anders te doen..

Ik denk dat ik morgen mn nieuwe Leifheit eens ga gebruiken, ik ben benieuwd offie voor mij ook zo 'verslavend' is als voor Greys.. Mn vloer zal me iig dankbaar zijn..
    "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
    pi_65469825
    Bij ons wordt ook altijd gewezen. En dan die opmerkingen kijk een kat ow een krabpaal voor het raam. En Fire hoog in zijn paal. En af en toe loerend naar de buurkat dan is het helemaal kijk die kat beweegt.
      † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 21:10:16 #65
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65469997
    * just me is erg blij met haar Robomop!

Even opladen en de slaapkamervloer is stofvrij!!

Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_65470042
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:10 schreef just me het volgende:

[ afbeelding ]
    Is dat niet veel onhandiger dan de stofzuiger even aanzetten? Hoe werkt dat ding?
    pi_65471409
    Grappig, krijg een mailtje binnen van dat FlyLady dat het tijd is om het bureau op te ruimen, oude schoolpapieren e.d. weggooien. Dat heb ik net vanmiddag gedaan bij een cliënt die zelf helemaal helemaal de weg niet meer wist in haar papieren. In een kwartiertje had ik al 1 tas van haar helemaal leeg. Zit stiekem een FlyLady in me!

dinsdag 27 januari 2009 @ 22:03:47 #68
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65472370
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:27 schreef Dipkip het volgende:]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
    Wauw, mooie poezels zeg!

Maare .. hoe vaak stofzuig jij eigenlijk met die haarballen van je, .
    When I rush it hits me
    pi_65472446
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:03 schreef Barbie het volgende:
    Wauw, mooie poezels zeg!

Maare .. hoe vaak stofzuig jij eigenlijk met die haarballen van je, .
    Ze haren niet. Srsly. Alleen in de lente schijnen ze in de rui te gaan, maar verder haren ze minder dan alle niet-noren die ik tot nu toe heb gehad
      dinsdag 27 januari 2009 @ 22:07:02 #70
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65472515
    Tip: het uit- en daarna weer inruimen van een vaatwasser kost precies evenveel tijd als een reclameblok van Desperate Housewives, .

(Jee, ik heb me nog nooit zo'n stereotype huisvrouw gevoeld als na het plaatsen van deze tip) .
    When I rush it hits me
    pi_65472534
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef Barbie het volgende:
    Tip: het uit- en daarna weer inruimen van een vaatwasser kost precies evenveel tijd als een reclameblok van Desperate Housewives, .

(Jee, ik heb me nog nooit zo'n stereotype huisvrouw gevoeld als na het plaatsen van deze tip) .

Goed bezig Barbie!
    pi_65472983
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:54 schreef Greys het volgende:
    Wat leuk PF, wat gaan jullie koken?

Lani, goed bezig! Ook qua boodschappencentjes!
    Aardappeltjes in schil, vegetarische balletjes, broccoli eerst gekookt, dan 10 minuten roerbakken, dan 2 teentjes knoflook + 3 lepels rode wijn + 2 lepels soja, 5 minuten pruttelen.

1. Boodschappen duurt lang
    2. Koken duurt nog langer!

Alles ging dus snel-snel-snel want ik moest om 20:00 alweer bij een fashion show zijn en ben net terug.. Dus ga nu uiteraard de afwas doen en dan naar zijn kamer een beetje opruimen. De schoonmaak spullen staan nog bij mijn ouders dus ik kan nog niet zo veel doen..
    pi_65473200
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Aaah hier zijn jullie gebleven haha

Gelukkig woon ik sinds 2 jaar op 1 hoog, bij mn vorige woning (bg) had ik heel nieuwsgierige overburen, die zeiden zelfs een keer tegen mij: die kat van jou ligt wel vaak voor het raam he?!?!
    Sommige mensen hebben gewoon niks anders te doen..

Ik denk dat ik morgen mn nieuwe Leifheit eens ga gebruiken, ik ben benieuwd offie voor mij ook zo 'verslavend' is als voor Greys.. Mn vloer zal me iig dankbaar zijn..
    Die mensen hebben officieel geen leven

Ik heb hier wel glorix doekjes, maar ze zijn opgedroogd, kan ik ze dan nog wel gewoon gebruiken
    pi_65473280
    Waarom ga je bij hem opruimen?
    Ik vraag het me echt af.........
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 22:25:42 #75
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65473290
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:23 schreef P.F het volgende:

Ik heb hier wel glorix doekjes, maar ze zijn opgedroogd, kan ik ze dan nog wel gewoon gebruiken
    Zal toch wel? Gewoon een beetje vochtig maken lijkt me. Geen idee eigenlijk.
    When I rush it hits me
    pi_65473407
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
    Waarom ga je bij hem opruimen?
    Ik vraag het me echt af.........
    Oh, omdat ie gaat verhuizen en ik verveel me (en ik heb hier nog geen bed en het is maar 4 etages hoger )
    Normaal doe ik dat nooit hoor
    pi_65473432
    Met vochtig toiletpapier werkt het wel om ze gewoon weer vochtig te maken. Gewoon proberen, weggooien kan altijd nog.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_65473476
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Oh, omdat ie gaat verhuizen en ik verveel me (en ik heb hier nog geen bed en het is maar 4 etages hoger )
    Normaal doe ik dat nooit hoor
    Oh, ok.
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_65473591
    En ik ben dus net terug van die fashion show en hij is waarschijnlijk nog biertjes aan het drinken met zijn dispuut. En als brave huisvrouw ga ik mijn afwas doen en wacht ik hem in zijn bed op in mijn neglige. Of zo.

Whehe, ik ga maar afwassen want ik verveel mij echt
    pi_65473848
    Als het een afwas is van jullie samen mag het van mij, voor deze ene keer.
    Klinkt misschien lullig, maar ik had ooit een vriend waar ik begon met alles te doen.
    Na verloop van tijd vond ik het niet eerlijk. Het weekend was ook om leuke dingen samen te doen. Dat hij door de week alles liet liggen, was niet mijn probleem.
    Daarom reageer ik even op deze manier........
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_65474037
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:32 schreef P.F het volgende:
    En ik ben dus net terug van die fashion show en hij is waarschijnlijk nog biertjes aan het drinken met zijn dispuut. En als brave huisvrouw ga ik mijn afwas doen en wacht ik hem in zijn bed op in mijn neglige. Of zo.

Whehe, ik ga maar afwassen want ik verveel mij echt
    Als je je echt verveelt... ik heb nog wel klusjes.

Mijn dag zit er echt officieel op hoor.

- Boodschappen gedaan
    - Gekookt
    - Badkamer / toilet gedaan
    - Slaapkamer helemaal aan kant
    - Afwas helemaal weg
    - Ook nog gewoon gewerkt vandaag

Ik ga me op de bank nestelen met een mona-toetje en ik ga Ghost Ship kijken, überslechte film maar ik moet er altijd om gniffelen.

Dag dames! Tot morgen!

pi_65474681
    Geniet! Je hebt het verdiend!
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 08:40:01 #83
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65480835
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:11 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Is dat niet veel onhandiger dan de stofzuiger even aanzetten? Hoe werkt dat ding?
    Heb dat ding een keer in een gekke bui gekocht voor ¤ 10,00 inclusief doekjes. De bol wordt opgeladen via het stopcontact, dan de bol in het onderstel zetten, doekje eronder, en dan gaat ie 1,5 uur door de kamer van links naar rechts, stoot ie ergens tegenaan dan pakt hij een andere weg. Ik gebruik hem niet vaak voor de woonkamer maar regelmatig voor de slaapkamer terwijl ik beneden lekker op de bank zit
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
      woensdag 28 januari 2009 @ 09:07:11 #84
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65481272
    Grappig ding. Ik denk alleen dat hij bij mij over klem zou komen te zitten.

Het bijhouden van het schema gaat hier ook nog prima. Ik had de afgelopen dagen (en vandaag ook weer) steeds maar een klein beetje tijd als ik thuis kwam voor ik weer weg moest. Maar je kunt verbazend veel doen in zo'n klein tijdje. Ik kom dan alleen een beetje klem te zitten met de tijd voor de was- en afwasmachine. Als die draaien ben ik liever gewoon thuis (bij mijn afwasmachine zelfs noodzakelijk omdat de afvoer nog wel eens uit de gootscheen wipt) en daar is steeds geen tijd voor. Maar ik denk dat als ik me op die punten ook precies aan het schema had gehaden ik nu met halve wasjes zat, de berg groeit namelijk niet. Ik heb blijkbaar genoeg speling in gebouwd op die punten. Morgen avond is er weer tijd voor die dingen gelukkig.
    pi_65481901
    Ik ben deze ochtend vrij. Dus ben maar eens druk aan het wassen geslagen.
    En heb mijn vriend gevraagd of hij vanmiddag wilt stofzuigen, en de kattenbak verschonen.

Morgen wilde ik de deuren beneden gaan doen, stoffen, stofzuigen en dweilen.
    En de bovenverdieping ook even stofzuigen. Phooeee druk dagje morgen dus
    pi_65482377
    Vandaag op mijn planning:

- Na het douchen de badkamer even doen
    - Deuren (ook voordeur/bordesje vegen)
    - Kookplaat schoonmaken
    - Planten water geven
    - Wassen

Ik eet vandaag bij mijn ouders dus ik hoef in ieder geval niet te koken en ik kan ook gebruik maken van hun wasmachine en droger dus dat scheelt me ook weer gedoe aangezien mijn stiefmoeder dan altijd meteen alles opvouwt e.d. Heerlijk.

pi_65483574
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 21:10 schreef just me het volgende:

[ afbeelding ]
    Die heeft zijn zus ook, en ook zo'n stofzuigerding. Ideaal.
    Bij mij is het er te klein voor en mijn honden zijn er bang voor maar die van haar gaat onverstoorbaar verder met waar hij mee bezig was als dat ding tegen hem aanrijdt. (gewoon op zijn plek blijven liggen dus ) 's Nachts stofzuigen terwijl je in bed ligt, overdag moppen terwijl je op je werk bent.
    pi_65483607
    Als ik snel wil zijn en geen zin heb om met de stofzuiger te leuren dan pak ik de swiffer.

O ja en ik neem een klamvochtig microvezeldoekje mee bij het swifferen zodat ik tussendoor ff wat stof kan afnemen en vlekjes wegpoetsen.
    Als ik me ff kwaad maakt dan ben in binnen een kwartiertje klaar!
    pi_65483875
    Ik heb gister de wc gedaan, de badkamer, slaapkamer en mijn halve huiskamer geswifferd en mijn vuilniszak vervangen. En dat allemaal terwijl mijn eten werd opgewarmd in de magnetron en ik een belachelijk zere arm had van het bloed geven wat niet helemaal goed ging.
    Daarna heb ik alleen nog maar op de bank gelegen onder een dekentje.
      Moderator woensdag 28 januari 2009 @ 11:05:32 #90
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_65484596
    Normaal doe ik op vrijdag het hele huis, deze vrijdag gaat het er niet van komen omdat ik een afspraak heb. Maar ik denk dat ik vanavond gewoon vast begin met wat kleine dingen

Volgens mij las ik ergens in dit topic dat iemand tijdens de reclames schoonmaakt.
    Dat lijkt me een goed idee, die duren bijna wel een minuut of tien, in tien minuten kan ik makkelijk de wc schoonmaken bijvoorbeeld.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_65485665
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 08:40 schreef just me het volgende:

[..]

Heb dat ding een keer in een gekke bui gekocht voor ¤ 10,00 inclusief doekjes. De bol wordt opgeladen via het stopcontact, dan de bol in het onderstel zetten, doekje eronder, en dan gaat ie 1,5 uur door de kamer van links naar rechts, stoot ie ergens tegenaan dan pakt hij een andere weg. Ik gebruik hem niet vaak voor de woonkamer maar regelmatig voor de slaapkamer terwijl ik beneden lekker op de bank zit
    Klinkt wel ideaal, zo'n ding. Het is er bij mij denk ik alleen te klein voor.
    pi_65485679
    Ik heb net
    -natte was in de droger gegooid
    -ff geswifferd en met vochtig microvezeldoekje schoongemaakt ( voor op het oog )
    -Vaatwasser aangezet en keuken opgeruimd
    -Wc ff schoongemaakt

En nou ga ik ff lekker shoppen
    pi_65485720
    Ik heb zojuist een robomop besteld.
    Dit lijkt mij echt ideaal, vooral voor boven (slaapkamer enzo).
    pi_65486181
    Zo een robomop lijkt me niets. Heb dan het idee dat zo een ding stukken overslaat, dan doe ik het liever grondig zelf. Maar goed, ik heb ook maar een klein stekkie dus dan ben ik zelf sneller erdoorheen dan zo een apparaat.

Mijn badkamer en slaapkamer zijn al aan kant. Deuren en het bordesje zijn ook al gedaan. Het is heerlijk buiten dus ik neem zo een wandeling door het bos en dan neem ik even de route die ook langs de vuilniscontainers gaat, dan kunnen de zakken ook weer weg.
      woensdag 28 januari 2009 @ 12:31:25 #95
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_65487640
    TerugVindPlof ..

Ik ga vandaag langzaam weer eens wat doen in huis .. denk ik
    Ik heb de hele week al griep, en sinds gister is er een oorontsteking bijgekomen..

Mijn bed ga ik zeker wel doen.. dat doe ik elke week..
    Lekker om dan een schoon bed in te duiken !

Vaatwasser inruimen is tot mijn verrassing vanmorgen al gedaan !
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
    pi_65488001
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 10:42 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik heb gister de wc gedaan, de badkamer, slaapkamer en mijn halve huiskamer geswifferd en mijn vuilniszak vervangen. En dat allemaal terwijl mijn eten werd opgewarmd in de magnetron en ik een belachelijk zere arm had van het bloed geven wat niet helemaal goed ging.
    Daarna heb ik alleen nog maar op de bank gelegen onder een dekentje.
    Eten in de magnetron duurt toch maar een minuutje of drie?
    Ben jij superwoman?
    pi_65488158
    Die robomop heeft hier sowieso geen zin. Ik heb twee langharige honden die iedere dag het bos in gaan en daarna het bos mee naar huis nemen.
    Vegen gebeurt hier meerdere keren per dag en in het slechtste geval (lees: regen/zwemmen +zandvlakte) levert dat op een dag ongeveer een halve emmer aan zand op . Daar kan die robomop niks mee en zo'n robostofzuiger ook niet. Old Fashion vegen is dus de enige remedie.
    En daarnaast om de dag stofzuigen en dan haal ik ook even de dweil erdoor.
    pi_65488462
    Ik wil een Roomba (een ander merk mag ook). Gewoon, ding in de woonkamer, aanzetten en klaar. Zo'n robomop komt volgens mij niet eens de drempel van de schuifdeuren over.
    pi_65489391
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 12:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eten in de magnetron duurt toch maar een minuutje of drie?
    Ben jij superwoman?
    Iets langer dan 3 minuten, omdat het anders weer veel te snel koud is. Ik hou ook helemaal niet van eten opwarmen in de magnetron, maar ik heb een supersonische tupperware schaal en een bobbel in het midden en daarcirculeert de lucht beter doorheen zodat het warmer wordt. Ofzo.
    Nouja, mijn eten was goed warm iig.

Maar ik moet toegeven, dat ik 'm nog 2 minuten heb aangeslingerd omdat ik mn vuilniszak wilde weggooien.
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:41:53 #100
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65490183
    Even over dweilen:
    Ik heb zojuist met mn nieuwe Leifheit dweil de laminaat gedaan in de woonkamer / keuken (dat is maarliefst 55 m2..) Het is droog en er zitten alleen maar strepen op de vloer.. Dat had ik met mijn 'oude dweil' ook...
    Wat doe ik verkeerd? Drogen jullie meteen na met een handdoek ofzo??
    pi_65490265
    Gebruik je spul speciaal voor laminaat? bij mij blijven er ook wel wat vlekken achter maar dat is vooral de schuld van de kat.
    pi_65490299
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Even over dweilen:
    Ik heb zojuist met mn nieuwe Leifheit dweil de laminaat gedaan in de woonkamer / keuken (dat is maarliefst 55 m2..) Het is droog en er zitten alleen maar strepen op de vloer.. Dat had ik met mijn 'oude dweil' ook...
    Niet te nat dweilen en eventueel nadweilien met schoon water volgens mij.
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:46:24 #103
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65490363
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:43 schreef ferrari_rood het volgende:
    Gebruik je spul speciaal voor laminaat? bij mij blijven er ook wel wat vlekken achter maar dat is vooral de schuld van de kat.
    Ik heb ZELFS HG laminaat glansreiniger. De glans is ver te zoeken. Wat ik nu zie zijn 'opgedroogde watervlekken-strepen"...
    De kat kan ik niet de schuld geven helaas, die had ik buiten de woonkamer gezet
    pi_65490383
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Even over dweilen:
    Te veel schoonmaakmiddel?
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:47:37 #105
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65490414
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:44 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Niet te nat dweilen en eventueel nadweilien met schoon water volgens mij.
    Op de fles staat: De vloer niet nadweilen of nadrogen.

pff ik verwachtte misschien wel een wonder
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:48:27 #106
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65490445
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:46 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Te veel schoonmaakmiddel?
    Dat zou kunnen, daar zal ik eens op letten.

- ik weet niet hoe ik meerdere quotes in 1 bericht moet zetten, vandaar...-
    pi_65490470
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Je gebruikt wel heet water toch?

Anyhoe, op mijn laminaatreiniger staat dat teveel van dat spul gebruiken zorgt voor strepen. En dan klopt heb ik proefondervindelijk vastgesteld.
    pi_65490493
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 13:47 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

In dat geval inderdaad niet te veel schoonmaakmiddel en niet te nat dweilen (vochtig, geen plens water).
    pi_65490521
    Of zijn het vlekken die er altijd al zitten? En die je nu na het dweilien extra ziet? Wij hebben laminaat spul van pledge en als ik echt vlekken heb. Maak ik die plek onverdund schoon met dat middel en daarna dweil ik. En dan niet teveel laminaat reiniger in het water anders wordt het glad.
      woensdag 28 januari 2009 @ 13:55:23 #110
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65490728
    Thanks voor jullie snelle reacties!
    Ik doe het met lauw/heet water maar ik denk dat ik er teveel reinigings middel in heb gegooid..
    Ik ga een stukje opnieuw doen
      † In Memoriam † woensdag 28 januari 2009 @ 14:02:55 #111
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65491065
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:07 schreef Barbie het volgende:

Doe niet zo eng Barb!!
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_65491453
    oa deze foto's zorgen erbij ons voor dat mensen gaan wijzen. Ik heb hier zo snel geen foto's van de katten allemaal in de krabpaal. Dat zorgt ook altijd voor veel gewijs en commentaar.

En hierdoor moet ik dus ramen wassen op een onmogelijke plaats.
    pi_65491525
    Ik snap de foto's niet. Wat is de bovenkant?
    pi_65491705
    De ramen die je op foto 2 ook ziet. Het verklaard misschien je beeld als je weet dat het een kubus woning is Op de foto's kun je goed zien dat je recht op een pleintje kijkt daar waar mensen altijd naar de huizen zelf kijken. En dus nog meer gaan wijzen naar de katten.
      woensdag 28 januari 2009 @ 14:19:58 #115
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65491847
    Hej woon jij in Helmond toevallig? Daar staan die dingen ook. Kan me wel voorstellen idd dat mensen nieuwsgierig zijn, zowiezo naar die huizen..

Oh en mn laminaat is nog steeds niet echt blij.. T droogt zo op zoals t 'water' erop blijft liggen na t dweilen, endat is dus met kleine vlekjes/ druppeltjes..
    pi_65491927
    Kubuswoning! OK, ik snap hem.
    Ik vond het al vreemd dat ik alleen maar straatstenen zag uit je raam.
    Maar dat zit nog best een eindje boven de grond zo te zien. Hoe kunnen die mensen bij je ramen komen dan?
    pi_65492226
    Andere mensen komen niet bij de ramen. Kan de buitenkant zelf ook niet wassen maar de katten gaan er altijd inliggen. En ga ze maar eens wassen achter een computer bureau. In die vorm enzo
    En ja het zijn de kubussen in helmond in Rotterdam staan ze ook wil je meer een idee hebben van het huis kijk in mijn sig of het katten met foto's topic daar zie je meer foto's van onze katten in een "apart" huis
      woensdag 28 januari 2009 @ 14:29:05 #118
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_65492310
    Ik zie deze topic nu voor het eerst, maar ik maak al jaren schoon aan de hand van een afvinklijst.
    pi_65495380
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:38 schreef krakkemieke het volgende:
    Als het een afwas is van jullie samen mag het van mij, voor deze ene keer.
    Klinkt misschien lullig, maar ik had ooit een vriend waar ik begon met alles te doen.
    Na verloop van tijd vond ik het niet eerlijk. Het weekend was ook om leuke dingen samen te doen. Dat hij door de week alles liet liggen, was niet mijn probleem.
    Daarom reageer ik even op deze manier........
    Het was mijn afwas in mijn keuken, maar wel samen gegeten. Ik ga echt niet in zijn keuken afwassen
    pi_65495694
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
    Andere mensen komen niet bij de ramen. Kan de buitenkant zelf ook niet wassen maar de katten gaan er altijd inliggen. En ga ze maar eens wassen achter een computer bureau. In die vorm enzo
    En ja het zijn de kubussen in helmond in Rotterdam staan ze ook wil je meer een idee hebben van het huis kijk in mijn sig of het katten met foto's topic daar zie je meer foto's van onze katten in een "apart" huis
    Oh dat was bij iemand anders, dat mensen aan de ramen gingen kloppen.
    pi_65495829
    Ze zouden dat hier vast wel willen. Ze vragen ook spontaan of ze binnen mogen kijken.
    pi_65500076
    ah... hier zijn jullie verder gegaan
    tvp dus... heb weinig te melden over mijn schema aangezien ik met griep op de bank lig.... (en ik ga me niet eerder beter melden dan dat mijn trial periode van film1 is afgelopen )
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_65505019
    Zo een robotding lijkt mij ook wel wat
      woensdag 28 januari 2009 @ 22:58:58 #124
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65511389
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:02 schreef just me het volgende:
    Doe niet zo eng Barb!!
    . Maak je geen zorgen. Als compensatie heb ik vandaag mijn wasgoed meegegeven aan vriendje, zodat ik die morgen schoon en droog weer terug krijg, .

(wasmachine is vorige week gesneuveld)

Verder heb ik vandaag vooral veel gesloopt in huis (ben bezig met een kleine verbouwing) en daardoor wel 3 (!) keer moeten stofzuigen. Dat vond ik wel weer genoeg. Nou ja, op de vaatwasser uit- en inruimen na dan, maar dat is eigenlijk dagelijks hier.
    When I rush it hits me
      woensdag 28 januari 2009 @ 23:01:49 #125
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65511496
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef ferrari_rood het volgende:
    En ja het zijn de kubussen in helmond
    Ow, die ken ik van binnen, die zijn cool! Een vriendin van mij woont daar ook. Heeft toevallig ook een rode kat.

Hmmz, jij heet toch niet toevallig Hilde toch?
    When I rush it hits me
    pi_65511500
    Vandaag heb ik weer hard gewerkt:

- Badkamer kleine beurt
    - Deuren
    - Keukencheck
    - Beetje meegeholpen met koken
    - Planten water geven
    - Wassen
    - Afwas
    - Klussen (kast staat half in elkaar)

Morgen lekker rustig dagje. Ga ergens anders eten dus ik hoef alleen aan het einde van de dag een klein afwasje te doen, de tafel leegruimen en de toiletten met een glorixdoekje.

Maar nu is het even genoeg, ben moe.

pi_65517881
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 23:01 schreef Barbie het volgende:

[..]

Ow, die ken ik van binnen, die zijn cool! Een vriendin van mij woont daar ook. Heeft toevallig ook een rode kat.

Hmmz, jij heet toch niet toevallig Hilde toch?
    Nee ik heet geen Hilde. Woont zij in het centrum of in die 3 vooraan?
      donderdag 29 januari 2009 @ 09:24:44 #128
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_65518286
    In die in het centrum, .
    When I rush it hits me
    pi_65518312
    *meldt!

Ik ben een huishoudelijke ramp! Hoewel het de laatste tijd wel beter gaat Dus ik heb het schema ook iets aangepast, uitgeprint en in de keuken gehangen!
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_65518425
    Dan woont ze ergens bij ons in de buurt dus. Ik ken wel meer mensen met katten in een kubus. Ken de mensen niet maar zie de kat. maar een rode heb ik nog niet gezien hier behalve Fire dan.
      donderdag 29 januari 2009 @ 09:55:34 #131
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65518989
    Wel een beetje een Brabants huishoudclubje, blijkt
      donderdag 29 januari 2009 @ 10:34:35 #132
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65520250
    Nou, dat compenseer ik dan maar met Groningen
    pi_65521711
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 10:34 schreef maok het volgende:
    Nou, dat compenseer ik dan maar met Groningen
    Groningen

Ik heb een Peggy speech nodig want ik maak er een potje van. Ik wilde me vanmorgen douchen maar toen kwam ik er achter dat ik geen handdoeken meer had. Toen bedacht ik me dat ik me dan wel even snel aan zou kleden, de honden naar buiten zou gooien en dan aan de was zou gaan maar toen kwam ik er achter dat ik ook geen sokken meer had.
    En de afwas staat ook nog op het aanrecht. (en ik heb een vaatwasser )
      donderdag 29 januari 2009 @ 11:50:15 #134
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65522828
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Groningen

Ik heb een Peggy speech nodig want ik maak er een potje van. Ik wilde me vanmorgen douchen maar toen kwam ik er achter dat ik geen handdoeken meer had. Toen bedacht ik me dat ik me dan wel even snel aan zou kleden, de honden naar buiten zou gooien en dan aan de was zou gaan maar toen kwam ik er achter dat ik ook geen sokken meer had.
    GA DE WAS DOEN!! EN DE AFWAS!!

zoiets??

Oh t is zooo heerlijk om een schoon huis te hebben!!
    pi_65524342
    Lijstje van vandaag:

Stoffen + stofzuigen beneden.
    Dweilen
    Strijken....

En wc beneden ff lekker opfrissen... Valt wel mee toch

Lekker muziekje aan, en gaan met die banaan..
      donderdag 29 januari 2009 @ 12:35:40 #136
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65524586
    Door een klein griepje heb ik echt geen puf... de vaat roept me en eigenijk moet ik hier beneden ook nog even stofzuigen (de kat heeft m'n plant voor de derde keer van de vensterbank gegooid , vriendlief had wel gezogen, maar niet alle aarde is weg) en er liggen nu alweer kattenbakkorrels net voor de kattenbak. Verder wil ik eigenlijk gewoon slapen
    pi_65524662
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:50 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

GA DE WAS DOEN!! EN DE AFWAS!!

zoiets??

Oh t is zooo heerlijk om een schoon huis te hebben!!
    Ik zal er gelijk aan beginnen.
    pi_65544552
    Joepie, ik heb mijn schema af
    Gelijk maar de grote boodschappen doen dan voordat de winkel sluit
      donderdag 29 januari 2009 @ 21:33:03 #139
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65545760
    Mijn schema is ook bijna klaar voor vandaag. Tijdens de tijd dat mijn pizza in de oven zat heb ik de meeste klusjes al gedaan. Ik hoef zo alleen nog even de was op te hangen.

Het gaat echt zo makkelijk dat bijhouden, ik hoop dat dat zo blijft
    pi_65546311
    Lijstje van vandaag:
    Beneden stoffen
    Beneden stofzuigen
    Beneden dweilen
    Was draaien en ophangen

Dweilen komt morgenochtend, heb er de puf niet meer voor
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_65546406
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 12:29 schreef ymme het volgende:
    Lijstje van vandaag:

Stoffen + stofzuigen beneden.
    Dweilen
    Strijken....

En wc beneden ff lekker opfrissen... Valt wel mee toch

Lekker muziekje aan, en gaan met die banaan..
    En wat heb ik gedaan vandaag:

Veel wasjes schoon gewassen (naja wasmachine dan)
    Strijken
    Deuren gesopt (raar woord)
    Vaatwasser in/uit ruimen
    Toilet schoon gemaakt.
    Trap gesopt (houten trap en katten, leuke combi)

Naja en toen met de honden 1 uur gelopen (z'n lekker weer ook) en toen eten gekookt, en tja stofzuigen en dweilen doe ik morgen wel.

En morgen zal ik dan wel stofzuigen (incl banken en stoelen) en dweilen.
    pi_65552508
    Vandaag is het er niet van gekomen... ben pas net thuis en mijn bed roept me.

Moest eigenlijk vandaag alle tafels leegruimen, toiletten voorzien van een swipe met een glorix doekje en de afwas. Er is werkelijk niets uit mijn handen gekomen. Maar ook niet zo gek.. van 09.00u tot 00.00u weggeweest. Morgen maar een slag inhalen.

Maar ik heb wel mijn zomervakantie geboekt. 13 juni vlieg ik naar Zakynthos (Griekenland).

vrijdag 30 januari 2009 @ 01:14:52 #143
    174925 Judeljuud
    Vindt, en gij zult meer zoeken
    pi_65553644
    TVP! Supermotiverend dit topic!
    You were born as an original. Don't die as a copy.
    pi_65554268
    Ik werk 5 dagen pw soms ook het weekend wisseldiensten, Mijn huishouddag is zaterdag dan doe ik echt alles de rest van de week is het een warzone:)
    Lead, Follow or get Out of my Way !!!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 09:37:12 #145
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65556871
    Heb me voorgenomen om vandaag de studeerkamer eens fatsoenlijk op te ruimen en te ordenen, het is zo'n zooitje... De afwas van gisteren staat er ook nog, en de rest van het huis doe ik dit weekend

Ik vroeg me ook af of jullie nog tips hebben voor het reinigen van een beschimmeld badkamerplafond. Mijn plafond is met name bij het raam en bij de douche zelf beschimmeld. Ondanks dat ik heel veel lucht en bijna altijd het raam open heb staan is het toch gebeurd... (ik snap dat niet zo goed, want in mijn vorige woning zat geen raam en dat plafond is nooit beschimmeld...). Nu wil ik het plafond gaan schoonmaken en (als dat kan) behandelen tegen schimmel. Ik heb het al eens geprobeerd met soda, het reinigt een beetje maar het is ook zo weer terug. Mijn vriend kwam met het lumineuze idee om het plafond te behandelen met chloor (lekker praktisch als je daar onder staat ), maar ik ben daar dus niet zo happig op. Weet iemand het trucje of een goed middeltje?
    pi_65557200
    Je hebt idd anti schimmel spul voor vochtige ruimtes. Wij hadden juist in de woonkamer schimmel doordat de douche lekte. Eerst goed laten drogen (is wat lastig in een douche wellicht een straalkachel er even op) en dan dat spul erop van albastine dacht ik. Goed laten drogen en dan over verven met verf voor vochtige ruimtes. Succes ermee
    pi_65557275
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 09:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
    Heb me voorgenomen om vandaag de studeerkamer eens fatsoenlijk op te ruimen en te ordenen, het is zo'n zooitje... De afwas van gisteren staat er ook nog, en de rest van het huis doe ik dit weekend

Ik vroeg me ook af of jullie nog tips hebben voor het reinigen van een beschimmeld badkamerplafond. Mijn plafond is met name bij het raam en bij de douche zelf beschimmeld. Ondanks dat ik heel veel lucht en bijna altijd het raam open heb staan is het toch gebeurd... (ik snap dat niet zo goed, want in mijn vorige woning zat geen raam en dat plafond is nooit beschimmeld...). Nu wil ik het plafond gaan schoonmaken en (als dat kan) behandelen tegen schimmel. Ik heb het al eens geprobeerd met soda, het reinigt een beetje maar het is ook zo weer terug. Mijn vriend kwam met het lumineuze idee om het plafond te behandelen met chloor (lekker praktisch als je daar onder staat ), maar ik ben daar dus niet zo happig op. Weet iemand het trucje of een goed middeltje?
    Ik denk zomaar dat HG daar wel een goed middel voor heeft.
    pi_65557415
    Er is inderdaad een spray voor en als je daarna met badkamerlatex of zoiets erover gaat is je plafond weer stralend wit.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:00:55 #149
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65557457
    Thanks voor de reacties! Waar zou ik die middeltjes kunnen krijgen? Bij de gewone supermarkt of in de bouwmarkt oid? Dan ga ik vandaag maar even alles in huis halen zodat ik dit weekend het plafond weer heerlijk wit kan maken
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:13:11 #150
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65557819
    Bij de bouwmarkt hebben ze van die schimmeldodende (of werende, ik weet niet precies hoe het hete) latex. Mijn ouders hadden ook last van schimmel die steeds weer terug kwam, sinds dat spul er op zat nooit meer last van gehad. Dat spul kwam van de bouwmarkt.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 10:21:52 #151
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65558071
    Maok, hebben ze het plafond dan ook nog eerst gereinigd? Of gewoon meteen die latex erop gesmeerd?
      vrijdag 30 januari 2009 @ 11:19:31 #152
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65560213
    Mijn moeder kennende heeft ze gewoon eerst schoongemaakt met een sopje, maar ik zal het eens vragen.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 11:20:06 #153
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65560234
    Maar waarschijnlijk staat dat ook wel in de gebruiksaanwijzing van dat spul
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 januari 2009 @ 11:49:46 #154
    163650 Greys
    pi_65561358
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 11:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Groningen

Peggy says:

Hou je aan je schema, zoveel mogelijk! Dan grijp je nooit meer naast een schone handdoek en doet de vaatwasser tenminste waarvoor hij gemaakt is! Met een klein beetje moeite per dag heb je er zoveel lol van. Als ik het kan, kan jij het ook! Hell yeah!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      vrijdag 30 januari 2009 @ 11:51:03 #155
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65561398
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 11:20 schreef maok het volgende:
    Maar waarschijnlijk staat dat ook wel in de gebruiksaanwijzing van dat spul
    Dat bedacht ik me later ook
    pi_65572870
    HG schimmel, vocht en weerplekken reiniger.

Recensies :
    quote:
    o Wij hebben getrommeld marmer in de badkamer. Dit is moeilijk schoon te maken en niets maar dan ook niets kon die vieze zwarte vlekken, naden en voegen verwijderen. Ik heb dit gekocht. Ingespoten en hele nacht in laten werken.Ook op het plafond waar schimmelplekken van douchen zaten. Alles is weg! brandschoon. Ik weet niet wat ik zie. Perfect! beste koop ooit. Stinkt wel enorm. Goed ventileren en inderdaad met oude kleren aan sprayen. Ik heb het standaar in huis nu. Geweldig. Al die andere dingen die alles beloven. Rommel is het. Dit kost niets en werkt top! ben dolgelukkig hiermee. Bedankt HG!!
    REACTIE DOOR: Nadine DATUM: 15 januari 2009 WAARDERING: *****
    o Echt SUPER reiniger. Alle schimmelplekken tussen de voegen op de badkamer zijn verdwenen! Alleen wel goed ventileren tijdens het schoonmaken want het sloeg op mijn longen en ik werd er knap benauwd van.
    REACTIE DOOR: Els DATUM: 3 november 2008 WAARDERING: *****
    o Superspul ! Even inspuiten, half uurtje laten inwerken en (in principe) afspoelen. Is het erg hardnekkig dan kun je het nog even met een spons afnemen voor het afspoelen. Een stralende douche hebben wij inmiddels weer ! 1 minpuntje : Er zit bleek in, dus pas op voor je kleren ;-)
    REACTIE DOOR: Jolan DATUM: 16 april 2008 WAARDERING: *****
    o Werkt super in de badkamer, op schimmels in de kitrand, zwarte voegen.
    REACTIE DOOR: Esther Keuter DATUM: 10 oktober 2007 WAARDERING: *****
    o Ik gebruik dit spul om mijn polyester zeilboot schoon te maken. Het werkt prima!
    REACTIE DOOR: Jaap Santifort DATUM: 26 juli 2007 WAARDERING: *****
    bron
    pi_65574070
    Tijdens het koken al de volgende dingen gedaan:

- Alle tafels leeggeruimd
    - Toiletten glorix doekje
    - Planten water gegeven
    - Kleren/textiel opgeruimd

Vanavond nog even de afwas en dan ben ik wel weer klaar.
      vrijdag 30 januari 2009 @ 18:02:48 #158
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65574093
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:16 schreef Mylene het volgende:

Recensies :
    [..]

bron
    Dat is precies wat ik zoek! Daar morgen even naar op zoek gaan
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 30 januari 2009 @ 18:36:51 #159
    163650 Greys
    pi_65575009
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 18:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Je hebt kans dat je niet eens hoeft te witten daarna, soms gaat het er echt af, dat zwarte!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65577048
    Peggy Bundy als lichtend voorbeeld?
    Liet die niet haar kinderen verhongeren, en rookte ze geen peuken boven de sla?
    pi_65579975
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 19:44 schreef quirina het volgende:
    Schitterend toch?

vrijdag 30 januari 2009 @ 21:14:33 #162
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65580049
    Ik ben nu al bijna 2 weken bezig met mijn schema en het gaat nog steeds goed. Ik ben trots op mijzelf
    pi_65580122
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 21:14 schreef maok het volgende:
    Ik ben nu al bijna 2 weken bezig met mijn schema en het gaat nog steeds goed. Ik ben trots op mijzelf
    Hier gaat het ook goed. Zo goed zelfs dat ik niets te doen heb nu Net heerlijk een ouderwetse film gekeken, Ghost. Lekker onder de deken op de bank een potje janken.

Voelt goed om 'huisvrouw' te zijn.
    pi_65585233
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 18:02 schreef Marijkezwolle het volgende:

Dat moet ik ook hebben voor mijn badkamer!
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65587455
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 11:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Peggy says:

Hou je aan je schema, zoveel mogelijk! Dan grijp je nooit meer naast een schone handdoek en doet de vaatwasser tenminste waarvoor hij gemaakt is! Met een klein beetje moeite per dag heb je er zoveel lol van. Als ik het kan, kan jij het ook! Hell yeah!

[ afbeelding ]

Zie, dat mis je toch bij FlyLady. De personal touch van Peggy.
    pi_65590855
    Vandaag redelijk wat op de planning, maar het is een mooie en vrije dag dus ik heb de tijd.

- Rattenkooi schoonmaken (altijd een rotklusje, die tralies...)
    - Keukenvloer/Badkamervloer dweilen (kan eindelijk mijn Leifheit gaan uitproberen!)
    - Koken (prutje van gisteren)
    - Klussen (IKEA-kast inelkaar zetten en hyacinten in de tuin gaan zetten)
    - Stofraggen + stofzuigen (de slaapkamer + de hal)
    - Toilet voorzien van een glorix doekje

[ Bericht 0% gewijzigd door Laniboekje op 01-02-2009 23:45:43 ]
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 11:59:49 #167
    163650 Greys
    pi_65591594
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 19:44 schreef quirina het volgende:
    Uhuh!
    Dit is dan ook een schema voor de Peggy's onder ons, de vrouwen die niet van zichzelf al een wandelende witte tornado zijn zeg maar. Die niet voor hun plezier heel de dag poetsen en boenen. Die graag met zo min mogelijk moeite (hail Peggy!) het meeste resultaat boeken, zodat ze de rest van de dag Oprah kunnen kijken en bonbonnetjes kunnen eten
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 12:01:48 #168
    163650 Greys
    pi_65591628
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 21:14 schreef maok het volgende:
    Je hebt er geen reet aan, maar ik ben ook trots op je!
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 21:16 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Hier gaat het ook goed. Zo goed zelfs dat ik niets te doen heb nu Net heerlijk een ouderwetse film gekeken, Ghost. Lekker onder de deken op de bank een potje janken.

Voelt goed om 'huisvrouw' te zijn.
    Woehoeeeeeeeeeeeeeee! Het moet niet té goed gaan voelen allemaal he, je moet er altijd wel een lichte tegenzin bij blijven voelen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65591657
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:01 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Woehoeeeeeeeeeeeeeee! Het moet niet té goed gaan voelen allemaal he, je moet er altijd wel een lichte tegenzin bij blijven voelen
    Ik heb tegenzin om de rattenkooi schoon te gaan maken, telt dat?

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 12:10:52 #170
    163650 Greys
    pi_65591809
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:03 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Ik heb tegenzin om de rattenkooi schoon te gaan maken, telt dat?

Ja! Pfieuw. Gelukkig. Je bent en blijft een Peggy natuurlijk, dus je moet het niet té leuk gaan vinden allemaal!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65591859
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja! Pfieuw. Gelukkig. Je bent en blijft een Peggy natuurlijk, dus je moet het niet té leuk gaan vinden allemaal!
    Ik vrees dat dat sowieso nooit gaat gebeuren. Schoonmaken is gewoon nooit leuk, maar je kan het je natuurlijk altijd net iets leuker en gemakkelijker maken. Ik heb nu al een gemeen plan... mijn 'schoonmoeder' heeft twee maanden geleden aangegeven dat ze wel wilde komen schoonmaken als ik helemaal verhuisd was. Komt goed uit dat binnenkort mijn ramen best gelapt mogen worden...

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 12:14:18 #172
    163650 Greys
    pi_65591897
    !

Ik zit hier ook moed te verzamelen om mijn ramen te gaan lappen zometeen
    Da's echt al te lang niet gebeurd.
    En booschappies doen zo. Het is gewoon te koud om naar buiten te willen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65592215
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:14 schreef Greys het volgende:
    !

Ik zit hier ook moed te verzamelen om mijn ramen te gaan lappen zometeen
    Da's echt al te lang niet gebeurd.
    En booschappies doen zo. Het is gewoon te koud om naar buiten te willen
    Oeh, ik moet je even motivatie gaan inspreken!

Ramen lappen
    Ramen lappen hoef je natuurlijk niet iedere week te doen. Als je er nu even hard tegenaan gaat (ff muziek opzetten en keihard meezingen) dan ben je er van verzekerd dat het weer even gebeurd is en hoef je er de komende maand niet meer tegenop te zien. Een maand! Een maand zonder ramen lappen, heerlijk!

Boodschapjes
    Ik weet niet hoe het weer bij jou is, maar bij mij komen er felle zonnestralen door de bomen heen. Het is echt heerlijk, wel fris maar dat is goed voor de gezondheid. Misschien kun je een lekker receptje voor vanavond bedenken om meneer Greys daar mee te verrassen en dan wordt boodschappen doen ook leuker natuurlijk, allemaal lekkere ingedriëntjes in huis halen.
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 12:45:24 #174
    163650 Greys
    pi_65592692
    Jij bent goed!!!!

Dank!
    Ik ga me eerst even fatsoenlijk aankleden ( ) en dan de ramen lappen!
    En daarna de boodschapjes, dan bedenk ik onder het ramen lappen wat ik ga boodschappen!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:56:32 #175
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65592995
    K heb vanochtend al 2 gordijnen op maat gemaakt (van de 4, de vlieseline is op..) EN voordat die aan de haakjes gingen heb ik de ramen gewassen aan de binnen en buitenkant.. Super snel met 2 microvezeldoekjes (1 natte en 1 droge)
    Zometeen ff nieuwe vlieseline halen en de rest vastmaken..
    pi_65593206
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:45 schreef Greys het volgende:
    Jij bent goed!!!!

Dank!
    Ik ga me eerst even fatsoenlijk aankleden ( ) en dan de ramen lappen!
    En daarna de boodschapjes, dan bedenk ik onder het ramen lappen wat ik ga boodschappen!
    Je kan het! Wel even laten weten of het echt gelukt is en wat je vanavond gaat koken he?
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:56 schreef NouMooiNiet het volgende:
    K heb vanochtend al 2 gordijnen op maat gemaakt (van de 4, de vlieseline is op..) EN voordat die aan de haakjes gingen heb ik de ramen gewassen aan de binnen en buitenkant.. Super snel met 2 microvezeldoekjes (1 natte en 1 droge)
    Zometeen ff nieuwe vlieseline halen en de rest vastmaken..
    Jij bent ook goed aan de klus! Ik heb net 1 lade van mijn ladekast in elkaar gezet.. nog vijf te gaan.

pi_65593316
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 17:16 schreef Mylene het volgende:

Recensies :
    [..]

bron
    Ga ik zo halen.. als ik het gebruikt heb laat ik het jullie weten.
    Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 13:36:17 #178
    163650 Greys
    pi_65593984
    NouMooiNiet, wat goed! Lekker bezig!!!

De ramen zijn gelapt! Binnen en buiten! Lang leve weer een andere Leifheit stengel met aan de ene kant een spons en aan de andere kant een wissertttt! (Alleen beneden hoor, boven ga ik geen ramen lappen voorlopig).

En het eten wordt makkelijk (biefstukje, brood, lekkere salade) omdat we visite krijgen vanavond. Dus wel lekkere hapjes halen enzo En dan komt de visite in een opgeruimd schoon huis, zonder al teveel stress!
    Normaal moest ik nu met het zweet op mijn rug het hele huis door om het enigszins toonbaar te maken
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65594186
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 13:36 schreef Greys het volgende:
    NouMooiNiet, wat goed! Lekker bezig!!!

De ramen zijn gelapt! Binnen en buiten! Lang leve weer een andere Leifheit stengel met aan de ene kant een spons en aan de andere kant een wissertttt! (Alleen beneden hoor, boven ga ik geen ramen lappen voorlopig).

En het eten wordt makkelijk (biefstukje, brood, lekkere salade) omdat we visite krijgen vanavond. Dus wel lekkere hapjes halen enzo En dan komt de visite in een opgeruimd schoon huis, zonder al teveel stress!
    Normaal moest ik nu met het zweet op mijn rug het hele huis door om het enigszins toonbaar te maken
    Heb je die zo kant en klaar kunnen kopen? Zo een ramenwasleifheitding? Dan wil ik er ook eentje! Maar goed bezig Greys, stuk rustiger wachten op visite als je alles al klaar hebt.

pi_65594522
    Wat zijn jullie allemaal lekker bezig!

Lijstje vandaag:
    * boven opruimen en afstoffen
    * bedden afhalen
    * boven stofzuigen
    * boven dweilen
    * badkamer soppen
    * bedden opmaken

Ik ben halverwege
    gaat niet zo snel met aandachtvragende kindjes
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_65594592
    Ik heb vandaag
    Boodschappen gedaan
    2 wassen gedraaid en opgehangen andere was opgeruimd van het wasrek.
    gestofzuigd boven en beneden echt grondig
    gedweild met de leifheit
    En nu komt vriendlief thuis hij heeft met mijn vader gesleuteld aan de auto. Ik had het devorige keer zo koud dat hij nu een keer de pineut was.
    pi_65594774
    Toilet, badkamer en keuken zijn schoon.
    Ik moet straks nog even stofzuigen en de vaatwasser leegpakken. Het hele huis ligt vol zand omdat we vanmorgen met de honden het bos in zijn geweest maar het heeft weinig zin om dat nu te doen want er valt vanmiddag vast nog wel meer uit die beesten.
    Dus ik ga eerst shoppen.
    pi_65595109
    Woei, ik heb de ladekast helemaal alleen in elkaar gezet. Nu nog zorgen dat ik hem de slaapkamer in krijg... Begin mijn rug al een beetje te voelen.

Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 14:59:15 #184
    163650 Greys
    pi_65595794
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 13:46 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Heb je die zo kant en klaar kunnen kopen? Zo een ramenwasleifheitding? Dan wil ik er ook eentje! Maar goed bezig Greys, stuk rustiger wachten op visite als je alles al klaar hebt.

Ja! In dezelfde kleuren als onze andere stengel!
    En het werkt echt supermakkelijk! Die had ik al een jaar ofzo, maar nog nooit gebruikt omdát ik dus geen ovalen emmer had waar hij in paste! En nu heb ik die emmer gehaald voor dat Leifheit dweilding en bedacht ik me ineens dat ik die ramenlapstengel ook heb! Het goede gereedschap is écht het halve werk!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 15:02:16 #185
    163650 Greys
    pi_65595840
    Fuente, ik vind het al knap dat je ook maar IETS gedaan krijgt qua huishouden met aandachtvragende kindjes!

Miss Mutsig, lekker shoppen! Dat heb je verdiend!

Ferrari ook al zo super bezig met haar Leifheit stengel!

Lani, jij Tim the Toolman Taylor! Is je slaapkamer gelijkvloers? Je hoeft er toch geen trap mee op he, met die kast?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65595971
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 14:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja! In dezelfde kleuren als onze andere stengel!
    En het werkt echt supermakkelijk! Die had ik al een jaar ofzo, maar nog nooit gebruikt omdát ik dus geen ovalen emmer had waar hij in paste! En nu heb ik die emmer gehaald voor dat Leifheit dweilding en bedacht ik me ineens dat ik die ramenlapstengel ook heb! Het goede gereedschap is écht het halve werk!
    Cool, binnenkort maar eens gaan kijken voor zo een ding dan. Maak ik het mijn schoonmoeder wat makkelijker.
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:02 schreef Greys het volgende:

Lani, jij Tim the Toolman Taylor! Is je slaapkamer gelijkvloers? Je hoeft er toch geen trap mee op he, met die kast?
    Tim Toolman Taylor De kast staat nu echt op de slaapkamer (inderdaad gelijkvloers, gelukkig!) en de kast is zelfs al gevuld. Mijn boekenkastje die tijdelijk functioneerde als kledingkast staat nu weer in de woonkamer. Kan ik binnenkort een van mijn verhuisdozen uitpakken en die kast mooi aankleden. Schouderklopje voor mijzelf.. (en een warme kruik voor mijn rug!).

zaterdag 31 januari 2009 @ 15:32:48 #187
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65596426
    Goed bezig dames!!

gordijnen zijn klaar
    kattebak is schoon
    toilet heeft een Glorix doekje gehad
    keuken is schoon
    mn spijkerbroeken hangen te drogen

Nu nog wat accessoires vervangen, zodat mn nieuwe gordijnen bij de rest passen
    pi_65596444
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 17:03 schreef Greys het volgende:
    Kijk, deze Even ter inspiratie

[ afbeelding ]
    Was net bij blokker, maar deze hebben ze helaas niet meer, is wel precies wat ik nodig heb, iemand tips waar je de combi van wisser en emmer nog wel kunt kopen? Volgens mij is het de piccolo
    Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
    pi_65596472
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Was net bij blokker, maar deze hebben ze helaas niet meer, is wel precies wat ik nodig heb, iemand tips waar je de combi van wisser en emmer nog wel kunt kopen? Volgens mij is het de piccolo
    De aanbieding bij de Blokker liep tot 28 januari, dus die heb je net gemist. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat ze die nog wel in het assortiment hebben bij een Blokker, maar dan wellicht wat duurder.
    pi_65596598
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:35 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

De aanbieding bij de Blokker liep tot 28 januari, dus die heb je net gemist. Maar ik kan me niet anders voorstellen dat ze die nog wel in het assortiment hebben bij een Blokker, maar dan wellicht wat duurder.
    mm, binnenkort nog maar ns kijken dan, momenteel waren ze er helaas niet meer...
    pi_65596957
    Pfoe, de hyacintjes staan in de tuin. Hoop dat ze hun kans op een tweede leven pakken en weer mooi gaan bloeien.

Heb wel even een motiverend woordje nodig om echt aan die rattenkooi te beginnen. Ik heb nog een uurtje maar op dit moment spendeer ik dat uurtje liever aan voor pampus liggen op de bank. Help.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 16:07:56 #192
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65597364
    Ik ben net de heletijd ergens anders aan het verfen geweest, dus nu ga ik maar eens aan het rooster beginnen.

Mijn lijstje van vandaag:

Post en rekeneningen afhandelen
    Wasrek leeghalen en was opvouwen
    Rondslingerende rommeltjes opruimen
    gordijnen ophangen
    Koken
      Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 31 januari 2009 @ 16:26:18 #193
    163650 Greys
    pi_65597940
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:40 schreef Samson het volgende:

[..]

mm, binnenkort nog maar ns kijken dan, momenteel waren ze er helaas niet meer...
    Bij de Marskramer? Daar heb ik mijn Leifheit ramenwis-stengel vandaan!
    Dus daar hebben ze vast ook die dweilert! En ik weet zeker dat hij bij de Blokker ook weer komt!
    Was nu vast uitverkocht door de aanbieding.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65598263
    Rattenkooi toch ook schoon, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze over te slaan en ik had nog een leuk hangmatje voor ze liggen dus die hangt nu ook in de kooi. De beestjes weer helemaal gelukkig. Straks even pannetje op zetten, douchen, tas pakken en dan zit het er weer op. Dan heb ik echt weekend! Zondag en maandag ben ik niet thuis dus dat is lekker makkelijk.
    pi_65600937
    Afwas ook gedaan. Fijn weekend dames, ik ben er dinsdag weer.

zaterdag 31 januari 2009 @ 18:40:22 #196
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65601856
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 16:07 schreef maok het volgende:
    Ik ben net de heletijd ergens anders aan het verfen geweest, dus nu ga ik maar eens aan het rooster beginnen.

Mijn lijstje van vandaag:

Post en rekeneningen afhandelen
    Wasrek leeghalen en was opvouwen
    Rondslingerende rommeltjes opruimen
    gordijnen ophangen
    Koken
    Ik geloof niet echt dat hem wordt vandaag, ik moet al weer bijna weg. Gelukkig niet echt belangrijke dingen verder. Dat kom nog wel.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 20:26:32 #197
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65605352
    Vandaag een goede schoonmaak dag gehad De douche is grondig gedaan (vriendlief was te eigenwijs en heeft toch chloor gebruikt voor het plafond, het effect was de lucht van 30 zwembaden en een stralend wit plafond!!), de studeerkamer is compleet opgeruimd, gestofd en gedweild (een logee is toch ergen goed voor ), beneden alles gezogen, deels gestofd en de keuken gedweild, de afwas 2 keer gedaan. Alleen de slaapkamer en de hal boven moet nog gezogen en dan is alles heerlijk schoon!
    Met name de studeerkamer ruikt lekker fris! Heerlijk
    En al met al kostte het me maar een half dagje, dat valt dus hartstikke mee
    pi_65605406
    tvp
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      zondag 1 februari 2009 @ 17:01:41 #199
    174925 Judeljuud
    pi_65628841
    De hele dag ben ik al druk. Ben nu net klaar met stofzuigen en dweilen. Ik zit nu uit te rusten op m'n 'eilandje'.

Wat ik me afvraag: ik heb HG laminaat-glansreiniger. Daar dweil ik de woonkamer, keuken en gang mee. Maar in de bijkeuken heb ik zeil (heel mooi zwart/wit geblokt ). Kan ik dan met dezelfde emmer ook de bijkeuken doen? Of moet ik daarvoor per se allesreiniger gebruiken? Kan dat laminaatspul het zeil aantasten ofzo?

Tjeez, ben helemaal kapot nu! Gelukkig komt zometteen een vriend voor me koken!
    pi_65630824
    Ik gebruikte op ons oude zeil ook laminaatreiniger. Nu liggen er tegels in de keuken doe ik ook met laminaatreiniger. wij hadden ook zwart wit geblokt alleen geen succes met katten.
    pi_65637608
    ik zou hg niet op alles gebruiken, is best wel troep.
    maakt zeker goed schoon,maar doe alleen wat op het etiket staat!

lekker, vandaag tig wassen gedraaid en weggeruimd, magnetron schoon, plantjes hebben weer water en de bovenboel gestofzuigd.
    morgen ga ik me weer bezig houden met de nieuwe keuken, leuk is dat!
    en nu is inmiddels mijn nachtdienst begonnen, de jongste is ziek en roept alweer!!!
      zondag 1 februari 2009 @ 21:59:01 #202
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_65638339
    tvp.

Hoi Greysie!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 februari 2009 @ 21:59:51 #203
    163650 Greys
    pi_65638359
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 21:59 schreef Moonah het volgende:
    tvp.

Hoi Greysie!
    Moonah!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      zondag 1 februari 2009 @ 22:01:50 #204
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_65638406
    Geïnspireerd door dit topic ga ik tóch nog eventjes was afhalen en daarna opvouwen.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_65638748
    Zeg Greys, was dit dat wonderding van je voor de ramen?

http://www.blokker.nl/flashfolder.asp?folderID=147

Even door de folder bladeren, dan staat-ie erin voor 20 euro.
    pi_65639066
    Pagina 12
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 februari 2009 @ 22:41:52 #207
    163650 Greys
    pi_65639762
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:13 schreef Laniboekje het volgende:
    Zeg Greys, was dit dat wonderding van je voor de ramen?

http://www.blokker.nl/flashfolder.asp?folderID=147

Even door de folder bladeren, dan staat-ie erin voor 20 euro.
    Ja, die is het!
    Met de ene kant soppen, met de andere kant wissen! Makkie!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65641953
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, die is het!
    Met de ene kant soppen, met de andere kant wissen! Makkie!
    Alsof ze ons gehoord hebben! Deze ga ik deze week dan ook maar even scoren.
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 februari 2009 @ 23:42:52 #209
    163650 Greys
    pi_65641997
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ook ramen wassen wordt daar leuk van!
    Ik vond alleen dat hij bijna niet in de emmer past, maar als je hem netjes recht er in doet past hij wel, ik deed het gewoon met te weinig beleid....
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65642048
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
    Ik vond alleen dat hij bijna niet in de emmer past, maar als je hem netjes recht er in doet past hij wel, ik deed het gewoon met te weinig beleid....
    Je gebruikt dan wel die ovalen emmer die laatst ook bij de Blokker in de aanbieding was, bij die andere Leifheitstok? Zo ja, scheelt me dan weer centjes.
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 februari 2009 @ 23:47:21 #211
    163650 Greys
    pi_65642139
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:44 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Je gebruikt dan wel die ovalen emmer die laatst ook bij de Blokker in de aanbieding was, bij die andere Leifheitstok? Zo ja, scheelt me dan weer centjes.
    Ja, als je hem er netjes recht boven houdt past ie gewoon!

En het sopgedeelte zit met heel stevig klitteband, dus die kan ook gewoon weer in de wasmachine als hij te vies is geworden! (Maar even loshalen en onder de kraan uitspoelen maakt hem ook weer mooi schoon).
    En je kunt de stok uitschuiven tot best wel lang, zodat je goed hoog kunt komen. En je kunt het uiteinde dan knikken, zodat zelfs als je boven je macht staat te hengelen, het sponsgedeelte goed op het raam komt.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65642223
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, als je hem er netjes recht boven houdt past ie gewoon!

En het sopgedeelte zit met heel stevig klitteband, dus die kan ook gewoon weer in de wasmachine als hij te vies is geworden! (Maar even loshalen en onder de kraan uitspoelen maakt hem ook weer mooi schoon).
    En je kunt de stok uitschuiven tot best wel lang, zodat je goed hoog kunt komen. En je kunt het uiteinde dan knikken, zodat zelfs als je boven je macht staat te hengelen, het sponsgedeelte goed op het raam komt.
    Ideaal. Ik ga hem gewoon van de week even halen. Worden mijn raampjes vast ook weer fris en fruitig van.
      Eurovisie Songfestival Queen zondag 1 februari 2009 @ 23:52:28 #213
    163650 Greys
    pi_65642272
    Lani, ik wil je niet op kosten jagen he??? Je kunt hem ook lekker volgende maand ofzo kopen natuurlijk!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65642326
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:52 schreef Greys het volgende:
    Lani, ik wil je niet op kosten jagen he??? Je kunt hem ook lekker volgende maand ofzo kopen natuurlijk!
    Oh, doe je ook niet hoor. Ding is nu toch in de aanbieding En ik heb nog helemaal niks voor de ramen en eigenlijk wel nodig.
    pi_65651533
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 13:08 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Ga ik zo halen.. als ik het gebruikt heb laat ik het jullie weten.
    Gebruikt al 4 keer.. alleen vergeten voor- en na foto's te maken . Werkt wel goed bijna alles is weg alleen het plafond nog. Iemand tips hoe ik het het handigst kan doen?
    Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
      maandag 2 februari 2009 @ 12:18:32 #216
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65651669
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 12:14 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Gebruikt al 4 keer.. alleen vergeten voor- en na foto's te maken . Werkt wel goed bijna alles is weg alleen het plafond nog. Iemand tips hoe ik het het handigst kan doen?
    Mijn vriend heeft verdunde bleek op het plafond gespoten, een half uur gewacht (goed luchten!) en vervolgens nog een keer gespoten. Mijn plafond is weer hageltje wit
    Je hoeft niets te "poetsen" oid, spuiten en inweken is voldoende.
      maandag 2 februari 2009 @ 12:47:26 #217
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65652719
    Nog even een trotse na-foto , was vergeten een voor-foto te maken helaas. Maar neem van mij aan, dat plafond zat vol met schimmel, met name bij het raam.

En nu dus hartstikke wit, alle schimmel is weg

Voor vandaag niet veel op de planning, alles is zo'n beetje van het weekend gedaan. Alleen nog de slaapkamer en het halletje boven zuigen. En de zolder en zoldertrap even zuigen. Da's allemaal zo gepiept gelukkig
      maandag 2 februari 2009 @ 14:29:01 #218
    174925 Judeljuud
    pi_65656070
    @Marijkezwolle: Goed zeg!! Kan me voorstellen dat je nu heel blij bent met zo'n wit plafond!
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 23:42 schreef Greys het volgende:
    Maar kun je dat ding ook van die stok afhalen?
    pi_65667883
    Hai dames!

Vandaag eindelijk een oven gekocht:

Morgen ga ik hem uitproberen want dan ga ik lasagne voor mij en vriendlief maken. Staat op de doos dat het ding 'zelfreinigend' is, hoe Peggy-style is dat.

Lijstje voor de weekboodschappen ligt ook al klaar. Mijn doel is nu rond de 33 euro, weer zo een 5 euro minder als vorige week. Scheelt ook dat ik deze week maar twee keer thuis eet. Morgen met liefje, woensdag op het werk, donderdag alleen thuis eten, vrijdag bij mijn ouders eten en het weekend heb ik weekenddienst en eet ik dus ook op het werk.

Klusjes voor vanavond:

- Koelkastcheck
    - Postcheck
    - Planten water geven
    - Vuilnisbakken leegmaken
    - Afwas doen

Valt allemaal reuze mee. Daarna lekker op de bank hangen en film kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Laniboekje op 02-02-2009 22:22:22 ]
    pi_65667917
    Oh, en Marijke. Je plafond ziet er heerlijk uit!
    pi_65674296
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 12:18 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft verdunde bleek op het plafond gespoten, een half uur gewacht (goed luchten!) en vervolgens nog een keer gespoten. Mijn plafond is weer hageltje wit
    Je hoeft niets te "poetsen" oid, spuiten en inweken is voldoende.
    Maar ik heb plafondplaten..
    pi_65674425
    Volgens mij gaan die niet stuk van bleek?
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      maandag 2 februari 2009 @ 22:15:34 #223
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65674527
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 19:47 schreef Laniboekje het volgende:
    Oh, en Marijke. Je plafond ziet er heerlijk uit!
    Ja he?! Alleen jammer van de nog steeds erg sterk ruikende zwembadlucht...
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:10 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Maar ik heb plafondplaten..
    Van wat voor materiaal zijn die?
    pi_65674915
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja he?! Alleen jammer van de nog steeds erg sterk ruikende zwembadlucht...
    [..]
    Dat spult stinkt inderdaad wel verschrikkelijk, goed het raampje open laten (ook 's nachts) en misschien heb je wat hyacinten in huis? Natuurlijke luchtverfrissers, die werken ook erg goed om er even een aantal dagen neer te zetten.
      maandag 2 februari 2009 @ 22:32:33 #225
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65675331
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:23 schreef Laniboekje het volgende:

[..]

Dat spult stinkt inderdaad wel verschrikkelijk, goed het raampje open laten (ook 's nachts) en misschien heb je wat hyacinten in huis? Natuurlijke luchtverfrissers, die werken ook erg goed om er even een aantal dagen neer te zetten.
    Ja, precies, al is het nu zo ontzettend koud met het raampje open... dus dan maar de deur op een kier.. Niet ideaal maar beter dan het raampje open!
    En bloemetjes is ook een goede, morgen eens naar kijken
    pi_65675471
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:32 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, precies, al is het nu zo ontzettend koud met het raampje open... dus dan maar de deur op een kier.. Niet ideaal maar beter dan het raampje open!
    En bloemetjes is ook een goede, morgen eens naar kijken
    Als je geen bloemenwinkel in de buurt hebt kun je ook even naar de AH gaan. Ik zag dat ze in de aanbieding waren, 2 potjes hyacinten voor 5 euro. Voor een tijdelijke luchtverfrisser (en opleuker voor de badkamer) is het niet verkeerd.
    pi_65677820
    Nog even de taakjes voor morgen, reminder to myself:

- Boodschappen
    - Badkamer + toilet grote beurt
    - Beddengoed verschonen
    - Stofzuigen + stofraggen in de woonkamer
    - Koken

- Afwassen

[ Bericht 1% gewijzigd door Laniboekje op 03-02-2009 21:24:36 ]
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 februari 2009 @ 00:01:16 #228
    163650 Greys
    pi_65679127
    Judeljuud, ik weet niet of het uiteinde van die stengel los kan! Ik ga het morgenmiddag voor je checken!

Lani, wat goed, een weekboodschappenlijst! Ik heb vandaag na mijn werk de boodschappen gedaan tot en met donderdag, ook keurig met een lijst. Was toch alweer 58 euro kwijt voor 4 dagen
    Hoe kan een oven zelfreinigend zijn dan eigenlijk?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65679177
    Ik gok dat je de zooi ervanaf kan poetsen.....
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 3 februari 2009 @ 00:05:57 #230
    163650 Greys
    pi_65679256
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
    Ik gok dat je de zooi ervanaf kan poetsen.....
    Wat is daar ZELF-reinigend aan dan, als je het er alsnog zelf af moet poetsen?
    Vind zelfreinigend altijd heel misleidend, alsof dat ding er na gebruik zelf ff een sponsje langs haalt.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65679299
    O crap, ik moet ook boodschappen gaan doen nu ik op mij zelf woon/ga wonen.
    Voor een week klinkt best handig, in ieder geval even de basis dingen halen
    pi_65679372
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 00:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat is daar ZELF-reinigend aan dan, als je het er alsnog zelf af moet poetsen?
    Vind zelfreinigend altijd heel misleidend, alsof dat ding er na gebruik zelf ff een sponsje langs haalt.
    In het beste geval wordt het schoon als je het sponst....
    Als het niet zelf reinigend is, moet je haske boenen... denk ik....
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
      dinsdag 3 februari 2009 @ 08:50:46 #233
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65682380
    Ik heb al 2 dagen bijna niets gedaan omdat ik te moe/druk was. Eigenlijk heb ik het nog steeds wel druk, maar ik moet vanavond echt weer wat doen. Ik wil mijn huis iig weer op orde hebben als ik aan het einde van de week op vakantie ga. Dan kom ik in een lekker schoon huis terug . Ow en papier niet vergeten, de container staat er. Ik ga mooi in de pauze van mijn werk even naar de markt, dat scheelt weer tijd na werktijd.
    pi_65682919
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 00:01 schreef Greys het volgende:
    Lani, wat goed, een weekboodschappenlijst! Ik heb vandaag na mijn werk de boodschappen gedaan tot en met donderdag, ook keurig met een lijst. Was toch alweer 58 euro kwijt voor 4 dagen
    Hoe kan een oven zelfreinigend zijn dan eigenlijk?
    Maar jij moet dan ook meteen boodschappen doen voor twee toch?
    En ik heb werkelijk geen idee hoe die oven zelfreinigend is. Ik ga hem in ieder geval in de gaten houden of hij toch niet stiekem pootjes krijgt en zichzelf gaat boenen met een sponsje. Lijkt me in ieder geval dat de wanden geen vuil vasthouden ofzo en dat het je makkelijker gemaakt wordt om schoon te maken i.p.v. dat het ding het zelf doet natuurlijk.

Ben vanochtend trouwens ijverig geweest. Heel slecht geslapen de hele nacht en was ook veel te vroeg wakker, i.p.v. blijven liggen ben ik maar mijn routine gaan doen en heb meteen even mijn beddengoed verschoond. Scheelt vanavond weer een klusje.
    pi_65689007
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[..]

Van wat voor materiaal zijn die?
    Gips
    pi_65689188
    Waarschijnijk heeft die oven de mogelijkheid om hem heel heet te zetten op een soort reinigingsstand, dan verpulvert alle zooi die erin aangekoekt zou zitten en kun je dat gruis er zo uit vegen. Zo werkt het in elk geval met dure inbouwovens die zelfreinigend zijn.
    pi_65689736
    Ik heb ook een zelfreiniger op de oven zitten. Alleen nog nooit gebruikt
    pi_65700441
    De boodschapjes waren deze keer maar 28.15 euro in totaal. Er waren een aantal dingen niet maar die had ik toch ook niet echt nodig. De badkamer + toilet hebben hun grote beurt al gehad, de woonkamer is al half gestofd (andere helft komt een andere keer) en het eten staat al op. Strakjes lekker met de voetjes op de bank.

pi_65720263
    Ik ben gek, ben al om 07.00u op om alleen maar vriendlief op het station te zetten. Hoef zelf pas om 13.00u aan het werk. Heb dan wel de hele ochtend de tijd. Taakjes voor vandaag:

- Badkamer kleine beurt
    - Deuren vegen
    - Keukencheck
    - Planten water geven
    - Afwassen

Koken doe ik lekker op mijn werk. Ga straks ook even naar de Blokker voor de Leifheitramenwisstengel. Geniaal scrabblewoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Laniboekje op 04-02-2009 22:41:03 ]
      Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 februari 2009 @ 10:03:53 #240
    163650 Greys
    pi_65722973
    Lani, wat een lekker lijstje met taakjes heb jij vandaag, die vallen best mee zo te zien!
    Ik heb vandaag amper taken geloof ik, want ik werk de hele dag. En ik weet nog steeds niet na al die tijd uit mijn hoofd wat er op woensdag op mijn schema staat
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65724161
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 10:03 schreef Greys het volgende:
    Lani, wat een lekker lijstje met taakjes heb jij vandaag, die vallen best mee zo te zien!
    Ik heb vandaag amper taken geloof ik, want ik werk de hele dag. En ik weet nog steeds niet na al die tijd uit mijn hoofd wat er op woensdag op mijn schema staat
    Dat heb ik dus ook. Moet iedere dag nog even op dat schema kijken want het blijft niet hangen. Maar dat is dan denk ik ook net de reden waarom wij Peggys juist dat schema nodig hebben, anders komt het er niet van. Dus ik vind dat helemaal niet erg Greys.

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 februari 2009 @ 11:12:55 #242
    163650 Greys
    pi_65725030
    Daar heb je helemaal gelijk in, dat IS ook de reden van het schema! Vrouwen met een aangeboren soptalent hebben die routine in hun hoofd, wij niet! Ah gelukkig, dan voel ik me iets minder onnozel. Ik ben niet dom, ik heb gewoon een selectief geheugen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65725215
    quote:
    Op woensdag 4 februari 2009 11:12 schreef Greys het volgende:
    Daar heb je helemaal gelijk in, dat IS ook de reden van het schema! Vrouwen met een aangeboren soptalent hebben die routine in hun hoofd, wij niet! Ah gelukkig, dan voel ik me iets minder onnozel. Ik ben niet dom, ik heb gewoon een selectief geheugen
    Hulde.

pi_65725301
    Zo, ik ga eens een moedige en vooral lange wandeling maken richting de Blokker (ik laat de auto staan!). Hoop met zo een ramenwisser terug te komen.

pi_65727290
    Zo, het ramenwisding heb ik. Nu nog een keer de zin verzamelen om er iets mee te gaan doen.

pi_65731945
    Je bent goed bezig lani. Ga zo door
    pi_65732147
    O shit ik moet nog afwassen van gister! Wat stom
      woensdag 4 februari 2009 @ 15:28:30 #248
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65733877
    Is niet erg. je mag dingen best een dagje later doen.

Ik heb zelf ook al een aantal dagen weinig kunnen doen omdat ik steeds weg moest. Vanavond krijg ik 6/7 eters dus nu moet ik wel een aantal dingen doen. Gelukkig had ik het de dagen daarvoor goed bij gehouden zodat het nooit veel werk kan kosten als ik straks thuis kom.
    pi_65748973
    Schema weer netjes afgewerkt vandaag.

Morgen ook een makkie:

- Koken
    - Afwassen
    - Tafels leegruimen
    - Toilet voorzien van een glorix doekje

Hij gaat lekker!

[ Bericht 1% gewijzigd door Laniboekje op 05-02-2009 18:19:18 ]
    pi_65763596
    Gaat goed Lani!

Gisteren heb ik alle keukenkastjes uitgemest, schoongemaakt en weer netjes ingepakt. Ben er helemaal blij van!

Lijstje voor vandaag:

-Opruimen beneden
    -Bezempje door de woonkamer
    -2 wassen draaien, 1 ophangen, 1 in de droger
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_65796211
    Vandaag een vrije dag maar zit ook bij mijn ouders in Breda. Hoef vanavond dus niet te koken. Enige wat ik doe vandaag aan taakjes is mijn kleren wassen (bij mijn ouders ) en als ik vanavond thuis ben doe ik even de plantjes water geven en thats it.

- Afwas doen (bij mijn ouders afwasmachine inruimen)
    - Koken (doet stiefmoeder)

- Planten water geven
    - Kleren wassen

[ Bericht 9% gewijzigd door Laniboekje op 06-02-2009 23:24:52 ]
    pi_65797908
    Ik heb die leifheit raamwasding gekocht. Net uitgeprobeerd maar ben niet enthousiast ik blijf heel veel strepen houden. Zels met spiritus in de emmer.
    pi_65801192
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
    Ik heb die leifheit raamwasding gekocht. Net uitgeprobeerd maar ben niet enthousiast ik blijf heel veel strepen houden. Zels met spiritus in de emmer.
    Hm, dat is wel jammer. Wilde hem zelf ook volgende week gaan uitproberen.

Misschien toch maar oma's tip volgen: alleen een ui in het hete water doen? Schijnt erg goed te helpen tegen strepen op de ramen.
    pi_65818881
    Het takenlijstje voor morgen (zaterdag):

- Rattenkooi schoonmaken
    - Badkamer- + keukenvloer dweilen
    - Klussen (beetje schilderen)
    - Stofraggen / stofzuigen
    - Toilet voorzien van Glorix doekje
    - Afwassen

Moet ook nog werken van 16.00u tot 21.00u en 's avonds ben ik niet thuis dus ik ben stiekem benieuwd hoe ver ik ga komen aangezien ik ook gewoon lekker uit wil slapen.

EDIT: All done. Ik zie jullie dinsdag weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Laniboekje op 07-02-2009 14:32:10 ]
    pi_65873144
    zo, ik heb mn best weer gedaan en heb even pauze verdiend, vind ik.
    de was draait hier want ik hoef niet te werken vandaag, dus die krijg ik nog wel weg en verder ben ik druk bezig met allemaal officiële papieren en kopieën ivm de keuken, telefoontjes plegen enzo. verder vandaag de kinderkamers doen en de huiskamer, dan vind ik het wel weer goed!
      † In Memoriam † maandag 9 februari 2009 @ 10:45:45 #256
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65873937
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:30 schreef ferrari_rood het volgende:
    ik heb gisteren uit pure wanhoop maar een vaatwasserblokje in het water opgelost! Ziet er nu wel netjes uit maar pas als het zonnetje schijnt zie ik of er strepen zijn!
    Godmother of Radio 49
    How fragile we are
    pi_65874814
    een kamer done, one to go!
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 februari 2009 @ 12:15:46 #258
    163650 Greys
    pi_65876718
    Ik had helemaal geen strepen met mijn Leifheit raamwisding! En ook geen ui of andere dingen gebruikt!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Vis een optie? maandag 9 februari 2009 @ 12:17:00 #259
    70532 loveli
    N
    pi_65876756
    Kont schop post...
    crap in = crap out
    pi_65878553
    en, loveli, heeft die schop geholpen?
      maandag 9 februari 2009 @ 14:00:53 #261
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65879490
    Ik heb een geweldig middeltje ontdekt tegen kalk:
    CASA van de WIBRA

Het kost maar 1,19 en wanneer je t in de douchebak / toilet spuit, is de kalk binnen no-time verdwenen.
    Ik had nogal last van kalksporen in t toilet (hardnekkig) maar nu is de pot blinkend wit!!!
    pi_65881032
    Ik ben nou met mn schema bezig maar hoe haal je ook al weer de kleurtjes weg?

Edit: zulke dingen moet je eerder posten Dip, zodra je het post gaat het ineens per ongeluk goed
      Eurovisie Songfestival Queen maandag 9 februari 2009 @ 15:26:03 #263
    163650 Greys
    pi_65882424
    En het staat ook ergens in de OP als het goed is Dippie!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65883114
    Ja maar ik ben lui, anders kwam ik hier niet
    pi_65889089
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 14:00 schreef NouMooiNiet het volgende:
    Ik heb een geweldig middeltje ontdekt tegen kalk:
    CASA van de WIBRA

Het kost maar 1,19 en wanneer je t in de douchebak / toilet spuit, is de kalk binnen no-time verdwenen.
    Ik had nogal last van kalksporen in t toilet (hardnekkig) maar nu is de pot blinkend wit!!!
    dasty ontvettersprayspul, ook van de wibra 1,70 ofzo, is ook helemaal te geweldig
    volgende keer dat spulletje van jou ook maar es meenemen
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
    pi_65889563
    Dasty ( wibra) is ook superspul!
    Daar poets ik mijn keukentje mee
    pi_65890237
    Houd er wel rekening mee dat Dasty je verf kan aantasten. Gelijk uitpoetsen dus. En het laat ook een zepig laagje achter, waar ik niet van houd......
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    pi_65898050
    Druk dagje morgen, hoop dat er wat van de taakjes komt:

- Badkamer grote beurt
    - Planten water geven
    - Toilet grote beurt
    - Vuilnisbakken legen
    - Stofzuigen / stofraggen
    - Boodschappen doen
    - Koken
    - Afwassen

Maar moet ook gewoon werken dus ik verdeel het denk ik ook een beetje over de woensdag, dan hoef ik toch pas om 15.00u weg.

EDIT:

[ Bericht 4% gewijzigd door Laniboekje op 10-02-2009 22:22:29 ]
    pi_65915858
    Kijk Greys
    pi_65940030
    Beetje stil in het topic! Hoop dat het bij iedereen gewoon goed gaat en dat niemand wat te klagen heeft.

Vandaag te doen:
    - Badkamer glorix doekje
    - Deuren (ook voordeur en bordesje vegen)
    - Keukencheck
    - Koken
    - Afwassen

[ Bericht 1% gewijzigd door Laniboekje op 11-02-2009 22:21:45 ]
    pi_65940856
    Ik ben nu geslaagd dus moet dat schema ook maar gaan maken en verder natuurlijk op zoek naar een baan.
      woensdag 11 februari 2009 @ 11:27:35 #272
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65943062
    Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en nu een beetje uit mijn ritme.

Maar ik pak het gewoon weer op, het ging zo lekker.
    Vandaag hoef ik toch alleen maar:
    - Beddengoed verschonen (in wasmachine gooien en op te hangen)
    - Keukenvloer dweilen
    - En de was op te ruimen (maar die hangt er niet door de vakantie)
      woensdag 11 februari 2009 @ 11:28:36 #273
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65943103
    ow en ferrari_rood gefeliciteerd (met je studie?)
    pi_65943835
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
    Ik ben nu geslaagd dus moet dat schema ook maar gaan maken en verder natuurlijk op zoek naar een baan.
    Gefeliciteerd en succes met het vinden van een baan! En het schema natuurlijk.

quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 11:27 schreef maok het volgende:
    Ik ben een paar dagen op vakantie geweest en nu een beetje uit mijn ritme.

Maar ik pak het gewoon weer op, het ging zo lekker.
    Vandaag hoef ik toch alleen maar:
    - Beddengoed verschonen (in wasmachine gooien en op te hangen)
    - Keukenvloer dweilen
    - En de was op te ruimen (maar die hangt er niet door de vakantie)
    Oeh, heerlijk... vakantie! Waar ben je geweest? En terug in het ritme komt vast weer goed. Je taken vandaag zijn wel te doen en dan heb je al snel de swing weer te pakken.
      woensdag 11 februari 2009 @ 12:03:49 #275
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65944251
    Ik ben wezen skien in Frankrijk

Nu ligt er alleen nog een tas die uitgepakt en opgeruimd moet worden, en dat staat niet in mijn schema, ik denk dat ik dat er maar even voor morgen bij schrijf.
    pi_65944492
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 12:03 schreef maok het volgende:
    Ik ben wezen skien in Frankrijk

Nu ligt er alleen nog een tas die uitgepakt en opgeruimd moet worden, en dat staat niet in mijn schema, ik denk dat ik dat er maar even voor morgen bij schrijf.
    Lekker hoor. Mooie pistes? Veel zon? Schijnt dat het nu wel echt rotweer is in Frankrijk. En weet je zeker dat je die tas niet nu even in 15 minuutjes kunt uitpakken en opruimen? Niet vooruit schuiven!
      woensdag 11 februari 2009 @ 13:05:35 #277
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65946107
    op 10 minuten na geen zon gehad maar wel bruin geworden . Wel lekkere verse sneeuw op de pistes elke dag.
    Maar ik ben pas om kwart over 5 thuis en moet dan een uur later al weer weg. (ik fok! af en toe even tussen mijn werkzaamheden door)
    pi_65949373
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 13:05 schreef maok het volgende:
    op 10 minuten na geen zon gehad maar wel bruin geworden . Wel lekkere verse sneeuw op de pistes elke dag.
    Maar ik ben pas om kwart over 5 thuis en moet dan een uur later al weer weg. (ik fok! af en toe even tussen mijn werkzaamheden door)
    Mooie bruine teint is nooit mis!

Ah oke, als je maar een uurtje hebt is het misschien beter om het morgen te doen. Ik had vandaag eigenlijk het plan om vanmiddag mijn taakjes te doen (op koken en afwassen na), maar ik heb de hele middag op de bank gelegen met de PSP. Ik ben lui.

En nu moet ik even naar een vergadering toe en dan schup ik mijzelf vanavond wel even onder mijn kont om aan het schema te werken. Hoop ik...
      woensdag 11 februari 2009 @ 15:42:12 #279
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_65951578
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 10:21 schreef ferrari_rood het volgende:
    Gefeliciteerd!!

Ik heb mn schema deze week wat in de war gegooid ivm afspraken / verjaardag papa..
    Maar heb in ieder geval mijn nichtje aangestookt met het Peggy Schema, ze kon geen zin en ritme vinden in het schoonhouden van haar huis en hoeft nu ook iedere dag maar een beetje te doen!!
    pi_65956132
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Ik heb mn schema deze week wat in de war gegooid ivm afspraken / verjaardag papa..
    Maar heb in ieder geval mijn nichtje aangestookt met het Peggy Schema, ze kon geen zin en ritme vinden in het schoonhouden van haar huis en hoeft nu ook iedere dag maar een beetje te doen!!
    Goed bezig!

Ik ben nu ook weer thuis van de vergadering. Zal maar eens gaan koken en terwijl de aardappeltjes opstaan kan ik best even een kijkje nemen in de badkamer.
      Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 februari 2009 @ 19:59:50 #281
    163650 Greys
    pi_65960821
    Peggy's!

Ik ga morgen ook weer braaf volgens het schema.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      woensdag 11 februari 2009 @ 21:38:20 #282
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65964781
    Weer een fail , ik was later thuis dan gepland en ben inmiddels na weg geweest wel weer iets vroeger thuis, maar nu bekaf dat ik zo mijn bed in duik. Ach, het voelt toch een stuk minder erg om alles zo te laten dan toen het nog zo'n troep in huis was. Op het oog is het best prima.
      woensdag 11 februari 2009 @ 21:52:41 #283
    48288 Mikkie
    Mastermind.
    pi_65965407
    Dit ga ik volgend jaar hard nodig hebben als ik zes dagen per week werk .
    Zerg schreef:
    1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
    pi_65965817
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 21:38 schreef maok het volgende:
    Weer een fail , ik was later thuis dan gepland en ben inmiddels na weg geweest wel weer iets vroeger thuis, maar nu bekaf dat ik zo mijn bed in duik. Ach, het voelt toch een stuk minder erg om alles zo te laten dan toen het nog zo'n troep in huis was. Op het oog is het best prima.
    Ik heb vandaag ook een beetje een fail dag. Ben pas een kwartiertje geleden begonnen met mijn taakjes. De afwas en de keukencheck is in ieder geval wel gedaan.

Maar het is inderdaad net iets fijner om een faildag te hebben terwijl je woonruimte er toch best netjes uitziet dan dat het een grote chaos is en je de schoonmaak laat liggen.
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 21:52 schreef Mikkie het volgende:
    Dit ga ik volgend jaar hard nodig hebben als ik zes dagen per week werk .
    Wen er nu maar vast aan.

pi_65966869
    Nou, toch nog een schop onder mijn kont zo rond 22.00u. Even een muziekje opgezet en als een razende tekeer gegaan. Alle taakjes zijn toch echt gedaan nou, met pijn en moeite. Nu kan ik weer lekker lui zijn.
    pi_65995135
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 16:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Bij de Marskramer? Daar heb ik mijn Leifheit ramenwis-stengel vandaan!
    Dus daar hebben ze vast ook die dweilert! En ik weet zeker dat hij bij de Blokker ook weer komt!
    Was nu vast uitverkocht door de aanbieding.
    Ik heb m nu kunnen kopen, al is ie een soort van gerestyled, wel met dezelfde ovale emmer maar het wringsysteem is als bij de Picobello. Ben heel benieuwd hoe deze bevalt.

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 februari 2009 @ 18:43:48 #287
    163650 Greys
    pi_65995203
    Laat het even weten als je wilt Samson!

Hier ging het wel aardig vandaag. Ik kwam ergggg moeilijk op gang (lees: bleef liever op de bank zitten ) maar heb toch nog de vaatwasser leeggehaald, de groene bak van de straat in de tuin gezet, vuilnisbak geleegd en nieuwe zak er in, badkamer gedaan, gestofzuigd en de post uitgezocht.
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_66005570
    ahh een topic naar mijn hart, schoonmaken is niet echt mijn hobby, maar van wie wel?
    ik heb er niet echt een schema inzitten, ik ben 3 dagen in de wek vrij, in het weekend staat wasmachine aan, lekker goedkope stroom, morgen ben ik vrij en ga ik stoffen, stofzuigen, kleren wegvouwen en strijken (echt hekel aan)

ramen zemen, hoe vaak doen jullie dat per jaar, of doen jullie dat maandelijks binnen/buitenkant? hier is het echt al bijna een jaar geleden dat de buitenkant is gedaan... en binnen denk toch wel aantal maanden 3/ 5 maanden ofzo.

iemand handige tip hoe je luxaflex schoon kan maken?
    Fake it baby - They won't even know!
    You can make it ?
    Cos everybody knows that that's the way to go
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 februari 2009 @ 23:43:05 #289
    163650 Greys
    pi_66006629
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 23:12 schreef Dandilion het volgende:
    iemand handige tip hoe je luxaflex schoon kan maken?
    Kan je ze er vrij makkelijk afhalen? Dan even in de douche plat leggen, wat schoonmaakmeuk uit een spuitbus er op, even in laten trekken en schoonmaken en spoelen.
    Anders kan dat ook hangend. Dicht draaien, beetje Cillit Bang o.i.d. er op spuiten en daarna met een doekje afnemen. En dan de andere richting op draaien voor de andere kant!

Ramen wassen deed ik hier echt nooit Tot ik die leuke Leifheit raamwas stengel kocht en nu vind ik het een soort-van leuk
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_66006846
    leifheit ding heb ik ook.. allleen zijn mijn woonakmer en keuken raam te groot ik kan er niet helemaal bij!
    You can make it ?
    pi_66011438
    Vandaag lekker makkelijk dagje:

- Wassen (doe ik nu al op mijn werk)
    - Koken
    - Afwassen

Misschien dat ik ook wel ga stofzuigen vanavond, scheelt me morgen weer wat werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Laniboekje op 14-02-2009 11:08:07 ]
    pi_66012220
    Ik ga vandaag in kamer 1:
    - stofzuigen
    - heel veel spullen opbergen/nieuw plekje voor zoeken die in kasten stonden die verhuisd zijn

Morgen in kamer 2:
    - stofzuigen
    - rampen wassen met wonder doekje
    - bank ophalen evt. bed uitzoeken. En dan opnieuw inrichten

En verder weet ik even niets Moet eerst alles toch nog ordenen..
    pi_66012296
    Gestofzaugt en gedweilt
    Oh dat is niet echt een schema
    En ik heb er een bloedhekel aan
    I may be wrong, but it's highly unlikely.
    pi_66012378
    Haha, ik heb ook nog geen schema omdat ik eerst alles een beetje op orde moet krijgen
      vrijdag 13 februari 2009 @ 11:34:17 #295
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66014996
    Vandaag:
    boven en beneden stoffen en zuigen
    badkamer grote beurt
    boodschappen

ooh die badkamer poetsen heb ik zo'n hekel aan..

goeie tip van die luxaflex, die heb ik ook eentje in de keuken! Eens kijken of die te verwijderen is..
      Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 13 februari 2009 @ 12:17:52 #296
    163650 Greys
    pi_66016478
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 23:50 schreef Dandilion het volgende:
    leifheit ding heb ik ook.. allleen zijn mijn woonakmer en keuken raam te groot ik kan er niet helemaal bij!
    Maar dat ding kan je toch best ver uitschuiven?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_66016575
    Greys, jij bent 1,85! Als je 1,60 bent met korte armen lukt dat amper (nou ja, mijn moeder zou het niet lukken!)
    pi_66028541
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 18:43 schreef Greys het volgende:
    Laat het even weten als je wilt Samson!

Hier ging het wel aardig vandaag. Ik kwam ergggg moeilijk op gang (lees: bleef liever op de bank zitten ) maar heb toch nog de vaatwasser leeggehaald, de groene bak van de straat in de tuin gezet, vuilnisbak geleegd en nieuwe zak er in, badkamer gedaan, gestofzuigd en de post uitgezocht.
    Ging perfect, is best makkelijk te doen, ik deed alleen maar aan stofzuigen op het laminaat maar was vandaag verbaasd hoeveel troep er nog op zo'n vloer zit dan
    pi_66031681
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 12:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dat ding kan je toch best ver uitschuiven?
    ja maar ik ben 1.58 groot ;-) en mijn ramen zijn echt groot
    You can make it ?
    pi_66049162
    Ik heb vandaag zo geen zin om aan de slag te gaan.

Op de planning vandaag:
    - Rattenkooi schoonmaken
    - Badkamer- + keukenvloer dweilen
    - Stofzuigen + stofraggen
    - Toilet schoonmaken
    - Boodschappen

Blegh...
      zaterdag 14 februari 2009 @ 11:59:15 #301
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_66050073
    ik ben ook met frisse tegenzin begonnen.
    De keuken is klaar gelukkig!!
    Verder nog:
    Kattenbak
    Toilet Glorix doekje
    Bordes / balkons vegen

Dat lukt nog wel vandaag, eerst ff lunche
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')