abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 november 2013 @ 18:31:04 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_133117329
Tip om de afwas efficienter te doen:

Terwijl je in de keuken staat te koken, tegelijkertijd opruimen/vaatwasser inpakken/voorspoelen etc.

Het heeft een paar grote voordelen:

1. Je staat er toch te wachten tot je eten gaar is. Of anders zit je je tijd te verdoen voor de TV terwijl je eten potentieel aanbrandt.
2. Niks zo irritant als na het eten, als je propvol zit, nog uitgebreid aan de slag moet met bergen afwas terwijl je meer dan de helft al gedaan kunt hebben tijdens het koken.
3. In mijn geval: koken en opruimen, dan eten opscheppen voor iedereen, lege pannen direct in de vaatwasser, vaatwasser met tablet erin open laten staan zodat andere gezinsleden er letterlijk amper omheen kunnen na het eten en direct hun borden in de vaatwasser moeten zetten. Bij de laatste nog even roepen dat ze op het knopje moeten drukken.
Resistance is futile.
pi_133125403
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 18:01 schreef Puala het volgende:

[..]

Ah, schopje. Als iemand wilt O+
Ik heb ook interesse!
Somebody that I used to know
  zondag 10 november 2013 @ 21:32:26 #203
202348 Susi
Temple of Love
pi_133127226
Ah, dit kan ik goed gebruiken. Zowel mijn partner als ik zijn erg lui en dat is terug te zien in huis :').
Even dit topic doorspitten.
pi_133127553
Ik wou vandaag stofzuigen maja toen was het ineens 20;00 uur en al aan de pils nah morgen weer een dag:P
En daarna meteen ff op de knietjes dweilen plees mee nemen met een uurtje heerlijk fris weer.
Ik zwaai naar dieren.
pi_133151398
Oh ja dat schema :@

Ff kijken van de week. Laatst in een chago bui mn eigen schema van de deur getrokken maar dan hou ik me er ook gewoon weer niet aan :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_133194883
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 22:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Welk mailadres? Dm me even, geloof dat ik hem nog heb :D
Heb je hem ook voor mij?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 20:11:24 #207
163650 Greys
pi_133194990
Ja maar stel je er niet teveel van voor hoor :o
Het is een simpel word documentje met een paar gekleurde tabellen die je dan zelf voor jezelf even moet aanpassen. Dat is jaren oud. Tegenwoordig zijn er vast hippere dingen voor, apps enzo :D

Maar dm gerust je mailadres als je er even naar wilt kijken wat we toen gebruikten, want dat heb ik geloof ik nog wel!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133195230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:11 schreef Greys het volgende:
Ja maar stel je er niet teveel van voor hoor :o
Het is een simpel word documentje met een paar gekleurde tabellen die je dan zelf voor jezelf even moet aanpassen. Dat is jaren oud. Tegenwoordig zijn er vast hippere dingen voor, apps enzo :D

Maar dm gerust je mailadres als je er even naar wilt kijken wat we toen gebruikten, want dat heb ik geloof ik nog wel!
Jij en niet te veel van voorstellen? ;)

Apps zijn misschien wel leuk, maar met 2 personen is papier misschien handiger, confronterender. Kan je tenminste onder elkaars neus duwen "ja maar HIER (dreigend naar papier wijzen en erop tikken) staat dat JIJ dat moet doen" ~O>
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 20:21:52 #209
163650 Greys
pi_133195468
Het is jaren geleden in elkaar gefröbeld dus het ziet er nogal gedateerd uit hahaha :D

Maar je kunt het zelf naar hartelust aanpassen.

Je hebt mail!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133195609
Dank je, heb hem ontvangen! Ik ga eens kijken

(wel jammer dat ik niet meer rook, dan had ik net als Peggy met een peuk in m'n mond het huishouden gedaan ;) )
pi_133196784
Peggy Bundy maakte nooit wat schoon!
Die zat alleen met d'r reet op de bank.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 november 2013 @ 21:23:23 #212
163650 Greys
pi_133197873
Hé, ik zit terug te lezen en deze doet het nog wel :D
Dat is dezelfde als die ooit in de OP stond...

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2010 22:46 schreef Greys het volgende:
Als er iemand inspiratie nodig heeft voor een schema:

http://writer.zoho.com/public/greysfok/Schoonmaakschema1

En dan als je het schema wilt hebben en zelf wilt aanpassen, dan bovenin even 'Download' klikken en 'Doc' kiezen. Je hebt kans dat je daarna in Word nog even moet instellen dat het een liggende pagina is.
Dan kan je hem daarna zelf invullen met welke taken je er wel of niet in wilt hebben.
En op welke dagen je wat wilt doen :)

Je leest uiteindelijk dus per dag, dus bv op maandag kijk je welke hokjes er gekleurd zijn in die kolom en dat moet je op die dag doen.

Hoe je de vakjes ontkleurt of inkleurt staat nog in de OP :Y
Ik zag alleen dat het download linkje het daar niet meer deed.

Dus kijk maar of jullie er iets aan hebben.
Vrij genoemd naar de ultieme huishoudster... Peggy Bundy 8-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:01:37 #213
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_133199457
Ik heb het schema uit de post hierboven aangepast en ga het ook volgen vanaf nu!
Sinds een maand hebben mijn lief en ik een nieuw huis. Het is nu allemaal keurig netjes maar dat wil ik wel graag zo houden.
Wat mij heel erg helpt zijn goede fijne spullen. Ik zelf ben erg fan van de spullen van Jemako, vooral de ramendoeken zijn echt geweldig. Vrij prijzig, maar het is het zeker waard! Oh en de dweil is lifechanging.
  woensdag 13 november 2013 @ 09:47:29 #214
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_133209564
En wat ook een aanrader is voor als je wat extra motivatie kunt gebruiken, de supersopgids van Marja! Die van hoe schoon is jouw huis. Staat vol met handige tips.
pi_133220593
Ik heb de motivated Moms Lite app.
Werkt ook perfect
pi_133221805
Goed topic. Woon nog geen twee maanden in m'n eigen appartementje in plaats van op een krappe studentenkamer. Ik leef niet heel vies, het is geen teringbende, maar sommige dingen blijven toch net iets te lang liggen, waardoor opruimen en schoonmaken op één dag veel meer tijd kost dan dat ik het netjes verspreid door de week heen doe.
Live for now, forget forever
  woensdag 8 juli 2015 @ 21:34:59 #218
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_154182429
Rotschop, zojuist alle topics doorgenomen. Is er niet ergens een centraal huishoudtopic inmiddels?
Voor mij werkt het altijd wel aardig om even te kunnen typen wat ik heb gedaan :P
Ik ben dus een vreselijk slechte huisvrouw, probeer het wel want ik haat rommel en viezigheid. Dan zie ik het, erger me en draai me om. Dat moet dus veranderen.
Ik heb een eengezinswoning, 3 honden en een man. Nu man een week in het buitenland zit is het trouwens ineens wel heel makkelijk om het huishouden bij te houden :')
Stofzuigen en dweilen komt altijd wel goed, maar ik vergeet de details. Plinten, vensterbanken, oppervlakken, hoekjes, voegen...En de bovenverdieping en met name zolder. Daar kom ik niet zo heel veel dus dat versloft snel.

Ik kreeg in elk geval goede schoonmaakzin van het lezen van de topics dus heb de afgelopen dagen van alles aangepakt, zelfs de badkamer (haatklus).
Enfin, nog meer mensen keurig aan de poets? Gebruikt iemand het lijstje nog?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_154245772
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2009 12:30 schreef saaw het volgende:
Afwasmachine uitruimen doe ik vaak tijdens het koken en de keuken opruimen meteen na het eten.
Bed opmaken terwijl het vieze beddengoed in de wasmachine zit.
Boodschappen doen op weg naar huis vanuit school of werk [want als ik een keer thuis op de bank zit heb ik daar echt geen zin meer in]
Was 's ochtends aanzetten met vertraging zodat het klaar is als je thuiskomt.
De was ophangen en plantjes water geven terwijl mn lief [of hij terwijl ik] kook[t]
Mn administratie gooi ik in een grote bak en doe ik 1x per maand. Alles betalen en in mapjes douwen.

Hoef alleen nog af en toe te stofzuigen, dweilen, afstoffen, badkamer en aquarium.

Dit klinkt als mijn leven! Zelfs het aquarium klopt! :Y
pi_154324796
Doet geen enkele man het huishouden?
pi_154331132
Ik kom me even melden. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2009 12:01 schreef NouMooiNiet het volgende:
Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.
Ik ben verkocht! :D al kan ik de bestanden niet downloaden... :'(
pi_154640291
Ik kan he schema ook niet openen...

Misschien een tip ik weet niet of hij hier al eens voorbij gekomen is, maak een schoonmaak mandje dan hoef je niet continu op zoek naar dat ene doekje of sponsje of middeltje dus daarmee loop ik door het huis met name boven heel handig.

Mijn probleem bij het schoonmaken is dat ik gewoon te weinig tijd heb doordat we 2 kleine kinderen hebben en ik continu bij het schoonmaakwerk wordt weggehaald of boven niet aan de slag kan omdat ze slapen
  zondag 26 juli 2015 @ 12:11:42 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_154642328
Even gereekst met de vorige delen.
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 08:48:40 #224
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_154813364
de link naar de bestanden werkt niet zo heel goed meer (gaat naar een of andere video site),
iemand een nieuw linkje of het bestand nog ?

[ Bericht 21% gewijzigd door kievit19 op 01-08-2015 10:51:29 ]
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_154814598
Gisteren de koelkast gedaan, net badkamer en 2 kinderkamers, was draait, zo nog onze kamer en de trap zuigen en was op hangen

Ik zeg goed bezig vandaag *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')