Idd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
tvp, verhaal is voor 100% herkenbaar.
idemquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Ja! Alleen die sturen belachelijk veel mailtjes.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Ik ook, ik HAAT schoonmakenquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef loveli het volgende:
Eigenlijk wil ik helemaal geen schema, maar een schoonmaakster.
haha, and so it begins en voor je het weetquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef BuupWerk het volgende:
huishouden BLEGH
ik wil ook wel een schema...lijkt me heerlijk dat je weet dat je toch alles doet...en als je het een dag niet doet dan kun je de volgende dag toch 2 dingen doen ?!?!
Ik wil het wel hebben, PM is onderweg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
Mijn schema op oude computer gevonden, wie een voorbeeldje wil kan een PM met mailadres sturen
Zelf naar wens aan te passen.
En niet lachen!
Je PM heeft een ommetje gemaakt denk ik, want hij is er nog nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik wil het wel hebben, PM is onderweg.
Handig! Ik ben ook op zoek naar een handiger schema dan die van flylady. Ik stuur je vanavond een PM-etjequote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
Mijn schema op oude computer gevonden, wie een voorbeeldje wil kan een PM met mailadres sturen
En niet lachen!
Klopt, daar kwamen even een peuterpuber en een hongerige baby tussendoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Je PM heeft een ommetje gemaakt denk ik, want hij is er nog niet
Thank u!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:24 schreef Greys het volgende:
Schema verstuurd, dames!
Hoezee voor Peggy Bundy, huishoudelijk voorbeeld voor alle vrouwen!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Thank u!![]()
Hangt al op de koelkast...
Ik heb ook nog een vent die af en toe als een Al Bundy op de bank ligt... (Lees: met hand in den broeck op zijn zaakie...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]Bij mij op de onder-de-trapkast-deur!
Peggy's FTW!
Gotta love it!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef eleusis het volgende:
Ik zit weer eens in een vrouwenthread
Zoiets wil ik inderdaad doen, gewoon elke dag een klein beetje.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Ga een dag (of een halve dag, of een paar uur) zitten en schrijf op wat je allemaal wilt/kunt doen qua schoonmaken. Neem daar ook de roosters in mee van het ophalen van oud papier e.d.
Bijvoorbeeld:
Verdeel dan de taken voor jezelf, uitgesmeerd over een week.
Was bijv. de afwas altijd na het eten koken (+ opeten)
Stofzuig minimaal 1 keer per week je huis (of vaker, ligt eraan of je huisdieren hebt die veel verharen, of niet)
Doe de badkamer en wc ook 1 keer per week
Dweil af en toe
etc etc...
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
Maar dat werkt niet, ik heb een beetje structuur nodig. Ik ga wel proberen haalbare doelen te stellen. Voor dat 'geen zin' ben ik inderdaad wel een beetje bang.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef eleusis het volgende:
Schema's zijn kut... De reden dat je niet aan huisklusjes toekomt is nou net dat je de hele week wordt geleefd. En nou wil je dat nog verergeren door je eigen schema... Dat werkt exact één week, dan heb je een keer 'geen zin' en dan is het over.
Ik zou adviseren om gewoon de weg van de minste weerstand te blijven volgen, met één aanpassing, als je bezoek inplant doe je die 30 minuten schoonmaak rush de avond ervoor.
Die sturen je mailtjes waneer je iets moet doen ofzo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
Waneer? Als ik ga trouwen en mijn man het huishouden gaat doen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef AlphaOmega het volgende:
Zo herkenbaar, geniet ervan... uiteindelijk komt het allemaal goed...
Dan zou ik me doodschamen voor mijn troepquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef loveli het volgende:
Eigenlijk wil ik helemaal geen schema, maar een schoonmaakster.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline
Hoe ik het een beetje doe:Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
> heb ik maar op het moment staat er schone in de machine die ik nog moet opruimen en staat er vuile op mijn aanrecht![]()
Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
> Dat moet ik mij inderdaad maar voornemenDingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
> idemBoekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
> Dat is inderdaad ook een probleem bij mij, dat moet ik ook maar inplannen.Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
je meestal toch niet zo heel veel.
> Zaterdag wil ik inderdaad ook gaan gebruiken, zondag niet, dat ik mijn relax dagBoodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
> boodschappen doen is bij mij nooit zo'n probleem, dat doe ik 2 a 3 keer vanuit mijn werk en ik kan me best goed beheersen en aan lijstjes houden.Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
> Dat doe ik inderdaad ook.Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
(ophangen, wadroger)
> Dat kan helaas niet omdat ik gebruik maak van een gezamelijk washok met een heleboel (bijna 50) mensen, ik doe liever de was als ik thuis ben zodat ik het er zelf uit kan halen (anders gooien de buren de was in een tas en dat gaat nog wel eens mis en dan ligt het er ook nog veel te lang)Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
> Ik heb gelukkig geen planten, ik mag pas weer planten als ik mijn huishouden op orde heb.
Ik stuur je zo ook even een pm, tofquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
En niet lachen!
Het kasten probleem heb ik een tijdje geleden aangepakt, ik had altijd veel te weinig ruimte waardoor het steeds gaos werd. Ik heb een heleboel weggegooit (met behulp van een leger vrienden die me gingen helpen met opruimen) en ik heb er kastruimte bij gemaakt, dat gaat eigenlijk al een hele tijd goedquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:08 schreef MaLo het volgende:
Ik heb gelukkig 1x in de twee weken een schoonmaakster, anders was het hier ook een chaos.
Mijn "probleemzones" zijn de kasten. Mijn kasten zijn zo verschrikkelijk rommelig. Allemaal.
En als ik eens een kast heb opgeruimd, is hij binnen een week ofzo wéér rommelig.
En verder loop ik vreselijk achter met het opbergen van de administratie. Alles wordt wel betaald en ik maak alle poststukken open, maar daarna mik ik het in een kast of op een alsmaar groeiende stapel papieren die boven ligt...
Gezellig tochquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef eleusis het volgende:
Ik zit weer eens in een vrouwenthread
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |