Idd.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
tvp, verhaal is voor 100% herkenbaar.
idemquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Ja! Alleen die sturen belachelijk veel mailtjes.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:12 schreef ruud.nl het volgende:
Ik ook, ik HAAT schoonmakenquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef loveli het volgende:
Eigenlijk wil ik helemaal geen schema, maar een schoonmaakster.
haha, and so it begins en voor je het weetquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:44 schreef BuupWerk het volgende:
huishouden BLEGH
ik wil ook wel een schema...lijkt me heerlijk dat je weet dat je toch alles doet...en als je het een dag niet doet dan kun je de volgende dag toch 2 dingen doen ?!?!
Ik wil het wel hebben, PM is onderweg.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
Mijn schema op oude computer gevonden, wie een voorbeeldje wil kan een PM met mailadres sturen
Zelf naar wens aan te passen.
En niet lachen!
Je PM heeft een ommetje gemaakt denk ik, want hij is er nog nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:29 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ik wil het wel hebben, PM is onderweg.
Handig! Ik ben ook op zoek naar een handiger schema dan die van flylady. Ik stuur je vanavond een PM-etjequote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
Mijn schema op oude computer gevonden, wie een voorbeeldje wil kan een PM met mailadres sturen
En niet lachen!
Klopt, daar kwamen even een peuterpuber en een hongerige baby tussendoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Je PM heeft een ommetje gemaakt denk ik, want hij is er nog niet
Thank u!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:24 schreef Greys het volgende:
Schema verstuurd, dames!
Hoezee voor Peggy Bundy, huishoudelijk voorbeeld voor alle vrouwen!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Thank u!![]()
Hangt al op de koelkast...
Ik heb ook nog een vent die af en toe als een Al Bundy op de bank ligt... (Lees: met hand in den broeck op zijn zaakie...quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]Bij mij op de onder-de-trapkast-deur!
Peggy's FTW!
Gotta love it!quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef eleusis het volgende:
Ik zit weer eens in een vrouwenthread
Zoiets wil ik inderdaad doen, gewoon elke dag een klein beetje.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Ga een dag (of een halve dag, of een paar uur) zitten en schrijf op wat je allemaal wilt/kunt doen qua schoonmaken. Neem daar ook de roosters in mee van het ophalen van oud papier e.d.
Bijvoorbeeld:
Verdeel dan de taken voor jezelf, uitgesmeerd over een week.
Was bijv. de afwas altijd na het eten koken (+ opeten)
Stofzuig minimaal 1 keer per week je huis (of vaker, ligt eraan of je huisdieren hebt die veel verharen, of niet)
Doe de badkamer en wc ook 1 keer per week
Dweil af en toe
etc etc...
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
Maar dat werkt niet, ik heb een beetje structuur nodig. Ik ga wel proberen haalbare doelen te stellen. Voor dat 'geen zin' ben ik inderdaad wel een beetje bang.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef eleusis het volgende:
Schema's zijn kut... De reden dat je niet aan huisklusjes toekomt is nou net dat je de hele week wordt geleefd. En nou wil je dat nog verergeren door je eigen schema... Dat werkt exact één week, dan heb je een keer 'geen zin' en dan is het over.
Ik zou adviseren om gewoon de weg van de minste weerstand te blijven volgen, met één aanpassing, als je bezoek inplant doe je die 30 minuten schoonmaak rush de avond ervoor.
Die sturen je mailtjes waneer je iets moet doen ofzo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
Waneer? Als ik ga trouwen en mijn man het huishouden gaat doen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:37 schreef AlphaOmega het volgende:
Zo herkenbaar, geniet ervan... uiteindelijk komt het allemaal goed...
Dan zou ik me doodschamen voor mijn troepquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef loveli het volgende:
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline
Hoe ik het een beetje doe:Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
> heb ik maar op het moment staat er schone in de machine die ik nog moet opruimen en staat er vuile op mijn aanrecht![]()
Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
> Dat moet ik mij inderdaad maar voornemenDingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
> idemBoekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
> Dat is inderdaad ook een probleem bij mij, dat moet ik ook maar inplannen.Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
je meestal toch niet zo heel veel.
> Zaterdag wil ik inderdaad ook gaan gebruiken, zondag niet, dat ik mijn relax dagBoodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
> boodschappen doen is bij mij nooit zo'n probleem, dat doe ik 2 a 3 keer vanuit mijn werk en ik kan me best goed beheersen en aan lijstjes houden.Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
> Dat doe ik inderdaad ook.Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
(ophangen, wadroger)
> Dat kan helaas niet omdat ik gebruik maak van een gezamelijk washok met een heleboel (bijna 50) mensen, ik doe liever de was als ik thuis ben zodat ik het er zelf uit kan halen (anders gooien de buren de was in een tas en dat gaat nog wel eens mis en dan ligt het er ook nog veel te lang)Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
> Ik heb gelukkig geen planten, ik mag pas weer planten als ik mijn huishouden op orde heb.
Ik stuur je zo ook even een pm, tofquote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Greys het volgende:
En niet lachen!
Het kasten probleem heb ik een tijdje geleden aangepakt, ik had altijd veel te weinig ruimte waardoor het steeds gaos werd. Ik heb een heleboel weggegooit (met behulp van een leger vrienden die me gingen helpen met opruimen) en ik heb er kastruimte bij gemaakt, dat gaat eigenlijk al een hele tijd goedquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:08 schreef MaLo het volgende:
Ik heb gelukkig 1x in de twee weken een schoonmaakster, anders was het hier ook een chaos.
Mijn "probleemzones" zijn de kasten. Mijn kasten zijn zo verschrikkelijk rommelig. Allemaal.
En als ik eens een kast heb opgeruimd, is hij binnen een week ofzo wéér rommelig.
En verder loop ik vreselijk achter met het opbergen van de administratie. Alles wordt wel betaald en ik maak alle poststukken open, maar daarna mik ik het in een kast of op een alsmaar groeiende stapel papieren die boven ligt...
Gezellig tochquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:32 schreef eleusis het volgende:
Ik zit weer eens in een vrouwenthread
Ik heb dan ook altijd de neiging om alles op te noemen, echt om zijn oren te slingeren zeg maar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:59 schreef Dipkip het volgende:
Mijn vriend vraagt vaak "heb je nog iets gedaan vandaag?"
Nee, ik ben in bed blijven liggen en heb mn adem ingehouden, blíj dat je er bent schat![]()
Hij bedoelt er schijnbaar mee of ik nog iets bijzonders / leuks / afwijkends heb gedaan die dag, maar het komt op mij altijd nogal lullig over, vooral als ik heel veel huishoudelijke dingen heb lopen doen.
Volgens mij hebben wij dezelfde ex-schoonloeder dan,quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:05 schreef Maes het volgende:
Volgens mijn ex-schoonmoeder ben ik de slechtste huisvrouw die er op 2 benen rond loopt.
Ja dat doe ik ook!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:00 schreef Greys het volgende:
Ik heb dan ook altijd de neiging om alles op te noemen, echt om zijn oren te slingeren zeg maar.
Zo van 'dit en dit en dit en dit en ook nog dit en dit... goed he????'
Dit alles begon omdat ik weigerde zoonlief zijn sokken op de hand te wassenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:14 schreef Barb het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij dezelfde ex-schoonloeder dan,.
Containers mag je weglaten wij hebben die dingen nietquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:13 schreef Greys het volgende:Maes
![]()
Ik plak de volgende keer als ik bij jou ben ook een Peggy schema op je koelkast![]()
Al slaat het nergens op, die ex-schoonmoeder van je met haar commentaar
... en van de week heb ik nog 7 glazen van je nachtkastje af gehaald en nu stonden er wéér een heleboel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:15 schreef Dipkip het volgende:
Ik denk dat ik haar nu heb
[..]
Ja dat doe ik ook!!En toen heb ik jóuw onderbroeken opgeruimd en jóuw ontbijtspul naar de keuken gebracht
![]()
![]()
Kon zoonlief dat niet zelf danquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:21 schreef Maes het volgende:
[..]
Dit alles begon omdat ik weigerde zoonlief zijn sokken op de hand te wassen
Hij zal wel moeten nu ik het niet meer doequote:
Dat deed zijn moeder natuurlijk altijdquote:
Dáárom staat er dus 'deuren' in je schemaquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:27 schreef Greys het volgende:
Mijn ex-schoonloeder ging altijd ALLE deurknoppen in ons huis poetsen als ze op visite was "... want dat is iets dat ál-tijd wordt vergeten!" En dat klopt, ik vergat het ook altijd. En nu nog![]()
Ja!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:29 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dáárom staat er dus 'deuren' in je schemaik had al zoiets van, welke idioot besteed nou zoveel aandacht aan deuren
tis een trauma dus?
Twee poezen, maar die ruil ik mooi in voor strijken, daar begin ik dus echt niet aan. Wie dat toch heeft uitgevonden,quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:40 schreef Greys het volgende:
Astu Barb!
Na vanavond staan die kleurtjes er in en zal je er vanaf morgen aan moeten geloven he?
Heb je huisdieren? Anders dat regeltje van die voerbakjes even removen
Precies!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:48 schreef Pandorah het volgende:
PM-etje verstuurd... ik word ook een Peggy![]()
Hier ook een FKAF-je, maar mijn aanrecht blinkt overigens nog steeds, dat weer wel
Overigens is dat schema ook gemakkelijk om opdrachten uit te delen aan verloofdelief.
Cool, ik ga hem van het weekend werkbaar maken voor mij. Dan hang ik hem op de koelkasten zodat vriendlief goed zijn opdrachten zietquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:48 schreef Greys het volgende:
Ik vind eigenlijk dat iedereen die het Peggy schema gaat gebruiken er even een foto van moet posten, net als Oblivion, zodra hij hangt!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:49 schreef Greys het volgende:
Precies!
Doe jij vandaag even alle groene blokjes?
Strijkvrij FTWquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:43 schreef Barb het volgende:
[..]
Twee poezen, maar die ruil ik mooi in voor strijken, daar begin ik dus echt niet aan. Wie dat toch heeft uitgevonden,.
Psst, die zijn ook strijkvrij te koop, gewoon na het wassen netjes ophangen en klaarquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:47 schreef Dipkip het volgende:
Ja er staat strijkenik doe dat niet. Ja voor gelegenheden overhemden enzo. Maar overhemden zijn geen dagelijkse kost hier thank god.
Mijn kamer is op zolder, maar mijn vader gebruikt mijn kamer ook als rommelzolder waardoor ik opeens een broodbakmachine midden in mijn kamer had staan laatstquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:56 schreef Greys het volgende:
De zolder staat niet in het schema, die moet je dan zelf even toevoegen!
Ik kom nooit op zolder, dan struikel ik over de drumstellen
Thank godquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Psst, die zijn ook strijkvrij te koop, gewoon na het wassen netjes ophangen en klaar
Mja mn vriend smijt ze zonder pardon in de droger en dan komen ook die strijkvrije er zeer verfomfaaid uitquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Psst, die zijn ook strijkvrij te koop, gewoon na het wassen netjes ophangen en klaar
Volgens mij woon ik samen met jullie ex dan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:14 schreef Barb het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij dezelfde ex-schoonloeder dan,.
Bij mij komen ze perfect uit de drogerquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:05 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Mja mn vriend smijt ze zonder pardon in de droger en dan komen ook die strijkvrije er zeer verfomfaaid uit![]()
Op mijn schema moet je nog even wachten Greys, de printer moet nog aangesloten worden, die is pas een dag uit zn verhuisdoos.
Arm kindquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Volgens mij woon ik samen met jullie ex dan.
Ah, dank! Ik wilde het net vragen..quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij mij komen ze perfect uit de drogerKunnen gelijk de kast in.
Edit: even in een kraagje gekeken, merk is Olymp luxor.
Dan moet je ze zeker wel direct uit de droger trekken als hij PING zegt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Bij mij komen ze perfect uit de drogerKunnen gelijk de kast in.
Edit: even in een kraagje gekeken, merk is Olymp luxor.
Zit er niet gewoon iets tussen je rubbertjes?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:19 schreef Dipkip het volgende:
Ja dat zou het hier ook kunnen zijn, want ik zet de droger aan voordat ik weg ga want de onze piept. Niet als ie klaar is maar de hele tijd zo'n iep... iep... iep... geluid.
Lukt het met de vakjes veranderen qua kleur enzo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:38 schreef Daph_ het volgende:
Ben druk bezig het schema aan te passen
Als het goed droog is kan het wel een paar uur hebben, maar inderdaad hoe sneller eruit hoe beter.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan moet je ze zeker wel direct uit de droger trekken als hij PING zegt?
Want ik laat ze altijd te lang in de droger liggen en dan is alles mega gekreukeld
Die van Vriend komen van lokale herenmode zaken. Geen idee waar ze verder te koop zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:10 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah, dank! Ik wilde het net vragen..
Waar kun je die ergens kopen?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Lukt het met de vakjes veranderen qua kleur enzo?
Iets als in een kledingstuk? Nee. Heb ze ook al s schoongemaakt. Hij doet het sinds de verhuizing en hij moest met nogal wat geweld de trap op, tis net of de trommel niet meer recht in de droger hangt.... Je weet wel zoals wanneer je een slag in je wiel hebt, bij iedere draaiing hoor je een iep-geluid.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:21 schreef MinderMutsig het volgende:
Zit er niet gewoon iets tussen je rubbertjes?
Jaaquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Lukt het met de vakjes veranderen qua kleur enzo?
Ik ben benieuwd!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:12 schreef Daph_ het volgende:
[..]
JaaPeggy's schema rules! Moet hem nog even uitprinten, maar dan hang ik 'm op en zal ik een foto posten hoor
Die van de Hema zijn ook goed en strijkvrij. Let even op hoeveel polyester/katoen het overhemd is. Meer katoen is minder strijkvrij. En ze gelijk uit de droger (nog beetje nat) ophangen en in de kast.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:10 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ah, dank! Ik wilde het net vragen..
Waar kun je die ergens kopen?
Het is maar een heel simpel schema hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:07 schreef BuupWerk het volgende:
heb je niet een preview van je schema ?!?!
Ik heb dat gister zitten proberen via Google Docs! Maar dan kan je het wel 'publishen' en dan kan iedereen er wel bij, maar dan is het geen Word bestand meer en niet mee handig aan te passen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:33 schreef maok het volgende:
Greys, als je het makkelijker vind dan steeds mailtjes te moeten versturen kan ik het document ook wel even online zetten, dan kan iedereen die het wil hebben het gewoon downloaden, of heb je dat liever niet?
Ik ga maandag ook beginnen, ik moet het schema nog wel aanpassen.
- muisklik rechts in vakjequote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:19 schreef Barb het volgende:
Ik krijg de kleurtjes in de vakken niet gewijzigd, grmbl. Ben niet zo into Word en had gedacht dat het ongeveer hetzelfde zou gaan als in Excell, maar blijkbaar niet?
Dankjewel! Ga het vanavond proberen!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:10 schreef maok het volgende:
Ik heb een account op www.fileden.com. Daar kun je een bestand uploaden en via een linkje kunnen anderen dat weer dowloaden, dan kan zo ver ik weet ook een word bestand zijn. Ik kan het vanavond wel op mijn account zettten maar je kunt zelf ook een account aanmaken als dat lukt. (is gratis)
De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:08 schreef MaLo het volgende:
Ik heb gelukkig 1x in de twee weken een schoonmaakster, anders was het hier ook een chaos.
Mijn "probleemzones" zijn de kasten. Mijn kasten zijn zo verschrikkelijk rommelig. Allemaal.
En als ik eens een kast heb opgeruimd, is hij binnen een week ofzo wéér rommelig.
En verder loop ik vreselijk achter met het opbergen van de administratie. Alles wordt wel betaald en ik maak alle poststukken open, maar daarna mik ik het in een kast of op een alsmaar groeiende stapel papieren die boven ligt...
Jahoor hij doet het!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Even testen of dit werkt:
********************************************************************************************************
Klik HIER voor het Peggy schema!
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.
Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur
Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!
Alsjeblieft!quote:
Het ziet er in ieder geval vrolijk uitquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Alsjeblieft!
Het is maar simpel prutswerk hoor, maar het motiveert ECHT om zo'n lijstje te hebben hangen!
Ik zit in een studentenhuis,we hébben niet eens een groene bakquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:11 schreef Greys het volgende:
Wel even naar eigen tijd en wens aanpassen he?
Of moet bij jou de groene bak ook op dinsdag naar buiten?
Dat zal wel om het hok gaan, maar zo klinkt het wel grappig. 'ej, stop jij dat beest even in een sopje?'quote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
-knip-
De cavia wordt hier 1 a 2 keer per week schoongemaakt,
-knip-
Aangepastquote:Op vrijdag 16 januari 2009 20:52 schreef maok het volgende:
[..]
Dat zal wel om het hok gaan, maar zo klinkt het wel grappig. 'ej, stop jij dat beest even in een sopje?'![]()
Ik ga nu de afwasmachine maar eens uitruimen die 2 dagen geleden al klaar was (die 2 dagen is best snel voor mij, er is progresseie)
Owneequote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Aangepast.. stond idd wat flauwtjes
Hoe voelt dat nou .. Iets nuttigs gedaan hebben
Greys, mag ik stiekem ook een PMtje?quote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:42 schreef maok het volgende:
[..]
Ownee, ik zit nog x-factor te kijken, maar er is reklame, ik ga het nu doen, echt.
Gewoon lekker aanpassen naar eigen wens!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb je schema ook gedownload! Moet zeggen dat ik de meeste dingen wel minder vaak doe dan jij volgens je schema
Hij staat hier ergens boven op deze bladzijdeop de vorige pagina als download linkje!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:56 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Greys, mag ik stiekem ook een PMtje?
Het lukt me op dit moment wel maar ik merk dat ik af en toe begin te slacken.
Maar wat zal je morgen blij zijn met al die schone borden en glazen die voorhanden zijn!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:32 schreef maok het volgende:
Inmiddels zit er zelfs al een nieuwe afwas in de machine. Eigenlijk wel een beetje slecht gepland omdat ik nou voorlopig nog niet kan gaan slapen omdat ik in een studio woon en mijn afwasmachine dus in dezelfde ruimte staat als mijn bed en dat apparaat nogal een herrie maakt
Applaus voor jezelf ..quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:32 schreef maok het volgende:
Inmiddels zit er zelfs al een nieuwe afwas in de machine. Eigenlijk wel een beetje slecht gepland omdat ik nou voorlopig nog niet kan gaan slapen omdat ik in een studio woon en mijn afwasmachine dus in dezelfde ruimte staat als mijn bed en dat apparaat nogal een herrie maakt
Ik geniet niet van troepquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:09 schreef DragonFire het volgende:
zo gaat dat gewoon als je alleen woont, geniet ervan!
Jij laat het zeker doen door je vrouw.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:29 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik vind sommige mensen hier in dit topic te bizar voor woorden.
Je hebt toch gewoon de discipline in je reet om 2x per week te zuigen en ook 1x per week te dweilen?
Dan vraag ik me meteen af hoe vaak de personen die daar al moeite mee hebben de rest van het huishouden doen.
Afnemen, beddengoed verschonen etc...
Tis toch lekker als je toko fris is en op orde?!
Of zijn moeder...quote:Op zondag 18 januari 2009 19:32 schreef Em.ster het volgende:
[..]
Jij laat het zeker doen door je vrouw.
Behalve dan dat ik ECHT stop met roken morgen!quote:Op zondag 18 januari 2009 19:26 schreef eleusis het volgende:
Ik zie een parallel met diëten en stoppen met roken, da's ook meestal "morgen"
Heel goedquote:Op zondag 18 januari 2009 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Behalve dan dat ik ECHT stop met roken morgen!
Ow dan is dat mijn probleem, mijn hele huis past in een gemiddelde woonkamerquote:Op zondag 18 januari 2009 19:57 schreef Pyjama het volgende:
Mijn huis is nu redelijk op orde, maar ik denk dat de meeste mensen het nog een troep zouden vinden![]()
Opruimen of schoonmaken doe ik als iets in de weg ligt of vies is, verder heb ik een ''systeem'' in mijn troep zitten. Ik ga ook gillen als iemand anders mijn huis op wil ruimen.
Mijn tip: neem een grote huiskamer, dan valt het minder op
Dus jij stofzuigt 2x per week en dweilt 1x per week? Looser!quote:Op zondag 18 januari 2009 19:29 schreef fuckbuddy het volgende:
Je hebt toch gewoon de discipline in je reet om 2x per week te zuigen en ook 1x per week te dweilen?
Dan vraag ik me meteen af hoe vaak de personen die daar al moeite mee hebben de rest van het huishouden doen.
Die weggooi-acties zijn wel herkenbaarquote:Op zondag 18 januari 2009 20:15 schreef maok het volgende:
[..]
Ow dan is dat mijn probleem, mijn hele huis past in een gemiddelde woonkamer(huis incl binnenwanden, badkamer en halletje = 35m2) Maar dat scheelt ook weer oppervlakte schoonmaken.
Maar ik denk dat als ik een groter huis had ik ook meer troep had gehad, ik heb net een tijdje terug een grote weggooi actie gehad omdat het gewoon niet meer paste.
Heb zojuist een keurig schema gemaakt en alvast de dingen van maandag gedaan,quote:Op zondag 18 januari 2009 18:59 schreef Greys het volgende:
Hoe gaat het met de Peggies?
Allemaal weer een zootje van gemaakt in het weekend?
2x maar?quote:Op zondag 18 januari 2009 19:29 schreef fuckbuddy het volgende:
ons ritme opstelten zettenquote:
waarom een looser?quote:Op zondag 18 januari 2009 20:38 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Dus jij stofzuigt 2x per week en dweilt 1x per week? Looser!
Heb je ook het Peggy Bundy schema gedownload?quote:Op zondag 18 januari 2009 22:25 schreef Popples het volgende:
[..]
ons ritme opstelten zettenwel in de goede zin hoor
![]()
ik moet in eens lijstjes gaan maken om structuur en de planning te gaan gebruiken.
wat mij niet lukt na 10 jaar samen zijn en bijna 7 jaar huwelijk laten jullie nu gebeuren![]()
nee even zonder grappen ik ben benieuwd hoelang we het vol gaan houden
quote:Op zondag 18 januari 2009 23:36 schreef P.F het volgende:
Huh, drie keer per dag stofzuigen kan wel maar ramen lappen niet? Dat snap ik niet
ik heb het altijd met plezier gedaan deed het als bijbaantje maar helaas door een ongeluk zit ik met een whiplash en de hele meuk en kan ik nauwelijk zelf nog wat. ik doe altijd wat ik kan en de rest is voor manlief.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:43 schreef Greys het volgende:
Zelfs zonder handicap vind ik boven je hoofd ramen lappen al een pittig klusje!
Schreef ik hier nog dat ik vreselijk achterliep met de administratie... Dit weekend hebben we alles opgeborgen en zit alles in de juiste map achter het juiste tabbladquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:08 schreef MaLo het volgende:
Jeeeeej! Echt een super opgeruimd gevoel he, ook in je hoofd!quote:Op maandag 19 januari 2009 10:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Schreef ik hier nog dat ik vreselijk achterliep met de administratie... Dit weekend hebben we alles opgeborgen en zit alles in de juiste map achter het juiste tabblad.
Ons plan is nu ieder weekend een kast grondig aan te pakken om alles weer op orde te krijgen.
Dat stond bij mij op zaterdag onder het kopje 'Delegeren'quote:Op maandag 19 januari 2009 10:57 schreef maok het volgende:
Ik heb er ook een puntje klusjes/ reparaties in gezet. Ik heb op het moment bijvoorbeeld een aantal kapotte lampen die ik nog moet vervangen (eerst in de winkel halen) en de schroefjes van deurklink van de badkamerdeur zitten los. Dat soort dingen kan ik nu ook mee nemen volgens schema.
Sorryquote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef BuupWerk het volgende:
vind hem niet zo duidelijk als gehoopt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.![]()
Ik ben benieuwd of mijnnu ook wat georganiseerder te werk gaat aan de hand van dat schema want die roze map die raakte hij natuurlijk van zijn levensdagen niet aan.
Zou dit helpen?
There is no love sincerer than the love of food.
Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:48 schreef maok het volgende:
Ik heb trouwens bij de maandelijkse dingen ook vaste dagen gezet zoals 1e dinsdag van de maand, 3e donderdag van de maand. Anders vergeet ik het of wil ik het toch weer allemaal op 1 dag doen en dan zijn al die maandelijkse dingetjes bij elkaar weer een heleboel werk.
Dan zou ik een maandschema maken.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Dingen op bepaalde vaste momenten doen werkt voor mij niet, ik werk erg onregelmatig en heb ook nog eens een wat zwakke gezondheid.
Ik ploeter voort, met een beetje inspiratie van Flylady en de huishoudtopics hier. Babysteps!
??quote:Op maandag 19 januari 2009 11:16 schreef Rewimo het volgende:
't Is dat ik weet dat het niet klopt, maar die ex-schoonmoeder zou mijn moeder kunnen zijn't Scheelt een hoop schoonmaakstress nu we een heel eind uit elkaar wonen.
Ik denk dat ze bedoelt dat haar moeder op jouw ex-schoonmoeder klinkt, van wie jij de sokken op de hand moest wassen!quote:
Dat. Echt, als ik het geld ervoor heb, huur ik er meteen 1 in. Ook al vindtquote:Op donderdag 15 januari 2009 15:46 schreef loveli het volgende:
En het mooie is, er komt waarschijnlijk allemaal weer geen reet van terecht.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef Ole het volgende:
wat een heerlijk mutsentopic is dit toch geworden
Mijnquote:Op maandag 19 januari 2009 15:03 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat. Echt, als ik het geld ervoor heb, huur ik er meteen 1 in. Ook al vindthet onzin.
alles wat we nu doen is meegenomen tochquote:Op maandag 19 januari 2009 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
En het mooie is, er komt waarschijnlijk allemaal weer geen reet van terecht.
Gotta love us!
Het zou al heel wat zijn als het tot printen komtquote:Op maandag 19 januari 2009 15:37 schreef Greys het volgende:
Maar het is wel een goed excuus om leuke koelkastmagneetjes te kopen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Gotta love us!
Nou ik werk 5 dagen per week en na het werk kook ik, was ik af, hang of vouw ik was, stof af, swiffer mijn vloer misschien nog, maar ga echt niet 2x in de week stofzuigen en 1x dweilen en volgensmij jij ook niet! Ik regel mijn zaakjes ook voordat ik ga relaxen en kan ook niet ontspannen als er nog rotzooi op me ligt te wachten maar dweilen en zuigen dat zie je mij echt niet zo vaak doen hoor!quote:Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
waarom een looser?
Lekker onderbouwende post!
Ik vind het bizar om te lezen dat er mensen zijn die blijven hangen op de bank terwijl ze aan de bak moeten.
Ik kan pas lekker ontspannen als ik weet dat mijn zaken geregeld zijn..
Wat goed!!!!!!!! Ik ben trots op je!quote:Op maandag 19 januari 2009 18:58 schreef maok het volgende:
Het schema van vandaag helemaal afgewerkt![]()
-koken
-afstoffen
-auto opruimen
-wassen en wasophangen (stiekem gisteren al gedaan)
Het stoffen en auto opruimen heb ik tijdens het koken gedaan. Ik zit nu dus lekker te eten en ben de rest van de avond vrij
quote:Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Het zou al heel wat zijn als het tot printen komt
Oh leuk! En dan ook nog even langs de Action voor wondersponsjes, Blue Meuk (Miracle? Magic?) schoonmaakspul en van die doekjes waarvan ik potdomme de naam kwijt ben, die dingen die in één keer alles droog maken! MICROVEZEL! Ja, die!quote:Op maandag 19 januari 2009 20:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Maar het is wel een goed excuus om leuke koelkastmagneetjes te kopen.![]()
Bij de Blokker hebben ze heel leuke! Zebra's en koeien met wiebelpoten, pumps met veertjes en glitterdingetjes in schattige kleurtjes en miniraspjes en -pizzasnijders.
Want?quote:Op maandag 19 januari 2009 23:21 schreef krakkemieke het volgende:
Die vaatdoekjes zijn net zo onhiegienisch
Op die van mij staat dat ze er geschikt voor zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:49 schreef Liejannuh het volgende:
Wergwerpdoekjes moet je absoluut niet in de wc gooien Dipkip! Die dingen lossen namelijk niet op en op die manier veroorzaak je verstoppingen.
KLIK, hier staat ie!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:03 schreef Lollifant het volgende:
Geweldig topic!
Ik neem mij ook vaak voor om meer/beter/georganiseerder het huishouden te doen, maar het komt er vaak niet van. (geen zin).
Greys ik ben erg benieuwd naar je schema, dus ik pm je even!
Ik kan het me niet voorstellen! Om eerlijk te zijn. Welk merk is het? Is het volledig biologisch afbreekbaar?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Op die van mij staat dat ze er geschikt voor zijn
Ik heb ze van de blokker en ze zijn van het zelfde spul als vochtig toiletpapier. Je kan ze ook vrij makkelijk uit elkaar trekken. Cellulosedoekjes heet dat geloof ik? Ik ben er nu niet bij in de buurt dus ik kan de verpakking niet checken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:01 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan het me niet voorstellen! Om eerlijk te zijn. Welk merk is het? Is het volledig biologisch afbreekbaar?
Ja als er uiteindelijk een bakje staat zal ik dat ook net zo makkelijk doen maar we zitten in een verbouwing en dat ding zit in een doosquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:01 schreef Liejannuh het volgende:
Oplossing: doekjes niet in het toilet gooien, maar in een afvalbakje.
met citroengeurquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Greys het volgende:
De hygiënische doekjes van de Lidl!
Veul voor weinig!
Nou de vloer is meer verf dan vloerquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:21 schreef Greys het volgende:
Muurverf kan je zo van zeil afkrabben volgens mij?
En anders met heet water en een schuursponsje? Ligt het er op of is het er in getrokken?
Soms is muurverf op basis van water, dus dan kan je het met een rondje op je knieën met een schuurspons aardig weghalen! Doe er anders even een foto van als je wiltquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou de vloer is meer verf dan vloerGrote opgedroogde klodders, vegen, etc etc etc
Whoehoeeeeeeee! Spannend!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:27 schreef Waterweg het volgende:
nou, ik heb 'm ook maar ff gedownload, over 2 weken krijg ik de sleutel van m'n huis...dus dan gaan we het meemaken
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:01 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen! Om eerlijk te zijn. Welk merk is het? Is het volledig biologisch afbreekbaar?
Schoonmaakdoekjes zijn samen met tampons, maandverband, inlegkruisjes en weet ik wat mensen nog meer in de wc gooien, de grootste veroorzaker van verstoppingen in de riolering of in de pompen van de waterleidingbedrijven.
Oplossing: doekjes niet in het toilet gooien, maar in een afvalbakje.
Ik vind die wegwerpdoekjes maar milieu onvriendelijk dus heb ze niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:46 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben dól op wegwerpdoekjes. Ik heb ze in de gewone variant, de badkamervariant en de meubelvariant. Vooral de sanitair variant is heel handig, ze liggen in de wc en wat ik dus doe is:
- scheut wc reiniger in de pot en even rondschrobben met de wc-borstel
- sainitair doekje over klinken, kranen, drukknop en deksel
- nieuw doekje voor bril en pot
- doekjes na gebruik gewoon in de plee smijten
- doorspoelen
Klaar!
Waar ik altijd last mee heb is stof. Heeft iemand een goeie tip? Ik wacht er te lang mee (namelijk tot ik het zie) en dan probeer ik het met een vochtig doekje maar dan krijg je zo dat je het vuil zeg maar voor je uit schuift en dat het niet goed in het doekje wil gaan zittenof allemaal strepen (stof hebben we vooral in het tv meubel, met 30 kleine hoekjes tussen apparaten en dus veel apparaten die stof aantrekken).
Hier zie je een stukje, de vloer is eigenlijk egaal grijsquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:34 schreef P.F het volgende:
Ik maak morgen een foto, nu is m'n telefoon leeg
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 | Het begon met deze post: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072308]donderdag 15 januari 2009 15:11[/url] schreef maok het volgende:[/b] Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt. Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen? [/quote] Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. [url=http://fotoboek.fok.nl/user/163650]Greys[/url] bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy. [img]http://img.photobucket.com/albums/v172/knalpot/Afbeelding151.jpg[/img] (Oblivion's schema) Je kunt het [url=http://www.fileden.com/files/2009/1/16/2270476/Schoonmaakschema.doc]hier[/url] Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat [url=http://www.fileden.com/files/2006/8/22/179449/Schoonmaakschema%20peggy%20maok.doc]hier[/url]) [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117609]vrijdag 16 januari 2009 18:34[/url] schreef Greys het volgende:[/b] Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens. [u]Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:[/u] - muisklik rechts in vakje - kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering' - kies tabblad Arcering - kies een kleurtje - bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf! :Y [/quote] [IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop3.jpg[/IMG] Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals: [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072590]donderdag 15 januari 2009 15:18[/url] schreef Kekaa het volgende:[/b] Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65073040]donderdag 15 januari 2009 15:30[/url] schreef ChipsZak. het volgende:[/b] Was [url=http://www.flylady.net/]dit[/url] niet zoiets? Of was dat iets anders? [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65074420]donderdag 15 januari 2009 16:02[/url] schreef Deetch het volgende:[/b] Het begint in ieder geval met discipline Hoe ik het een beetje doe: [*] Koop een vaatwasser, scheelt afwassen [*] Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten [*] Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's) [*] Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje) [*] Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe je meestal toch niet zo heel veel. [*] Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper) [*] Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken) [*] Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken (ophangen, wadroger) [*] Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/2/50#65083111]donderdag 15 januari 2009 19:46[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65112708]vrijdag 16 januari 2009 16:00[/url] schreef Psych-case het volgende:[/b] Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. :D Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog. [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117935]vrijdag 16 januari 2009 18:46[/url] schreef Rijstebuiltje het volgende:[/b] [..] De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje.. De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen. Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid .. :) [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/4/50#65191151]zondag 18 januari 2009 22:48[/url] schreef Maeghan het volgende:[/b] Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken. Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit). [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204150]maandag 19 januari 2009 12:46[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen. :P [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204361]maandag 19 januari 2009 12:53[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b] [..] Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe. Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw. [/quote] [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65221834]maandag 19 januari 2009 20:28[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b] En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd. [/quote] We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden. |
Ja goed he.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
Wondersponsjesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef P.F het volgende:
Iemand nog een tip voor een vloer (zeil) waar muurverf opzit??
Hier ben ik dus ook nog niet uit. Verder loopt het aardig, alleen vloeren dweilen vind ik dus een rotklus.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:38 schreef Greys het volgende:
Hoe doen jullie je vloer eigenlijk? Ik ben er nog steeds niet uit wat nou het handigst is. Op de knietjes, of met dat stok/dweilding dat je in een emmer moet uitknijpen en wat nooit lukt omdat het te groot is voor in een emmer, dus hoe krijg je dat uiteinde (dat dwarse stuk) dan uitgespoeld elke keer???
In mijn gespaarde C1000 pakket zat een hip vloerreinig goedje dat ik wil proberen. Maar ik zoek dus eigenlijk nog een gouden tip over hoe jullie dat doen met zo'n uitknijpding aan een stok
Begrijpelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:55 schreef Jojogirl het volgende:
Hier is het met een knoeierige peuterpuber en een onhandige ik wel regelmatig nodig
Nou daar zeg je wat....quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:52 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb zo'n stok met dweil waarbij je de dweil eraf kunt halen. En dat is handig, want zo kun je 'm ook uitspoelen als je een stuk gedweild hebt.
Dweilen is overigens iets wat ik zelden doe.
Zo eentje heb ik er ook. Erg handig voor die paar keer per jaar dat ik 'm gebruik.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:08 schreef maok het volgende:
Ik heb voor het eerst een dweil aan zo'n stok gekocht (zo'n rechthoegig ding waar zo'n lap aan vast kan), er zit een knopje op waarmee je hem makkelijk kunt dubbelklappen zodat de dweil er af kan. Ik denk dat ik gewoon het hele stuk doe wat ik wil doen en hem daarna pas uitspoel, ik hoef toch maar kleine stukjes (tussendoor kan ik eventueel de ene of de andere kant wel in het water dopen). Vandaag doe ik alleen de keukenvloer en dat is maar 3m2
Een tip waarmee je makkelijker je huishouden kunt bijhouden zoals een makkelijker dweil past hier dus ook wel. Maar het moet denk ik niet het algemene thema worden. De insteek hier is meer de disipline (door een schema).quote:We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:56 schreef Liejannuh het volgende:
Begrijpelijk.![]()
Mijn keuken dweil ik overigens wel regelmatig even uit. En dan vooral het stuk voor het aanrecht.Maar afijn, dat doe ik gewoon met een microvezeldoekje.
Hier ben ik het mee eens! Huishouden volgens een schema moet de algemene insteek blijven, maar tussendoor tips aan elkaar vragen om het NOG sneller te laten gaan om bij al je klussen een kruisje te kunnen zetten moet ook gewoon kunnen lijkt mijquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:25 schreef maok het volgende:
Het wondersponsjes topic is toch eigenlijk al een centrale schoonmaak reeks?
Ik had dit bedacht voor het volgende topic (uit de nieuwe OP):
[..]
Een tip waarmee je makkelijker je huishouden kunt bijhouden zoals een makkelijker dweil past hier dus ook wel. Maar het moet denk ik niet het algemene thema worden. De insteek hier is meer de disipline (door een schema).
Heb je een schema dan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 12:12 schreef kleinetrom het volgende:
net de wc gedaan terwijl de oven stond in te weken met die stinkende reiniger, ben zelfs het lichtknopje niet vergeten!!
plantjes en cavia waren al gedaan, straks nog even naar boven, daar zijn ergens nog 2 puberkamers...kan ik daarna meteen de was aanzetten, grrr.
vuilnis kan vanavond naar buiten en morgen weer werken en bedenken wat ik allemaal nog meer had kunnen doen vanmorgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |