Nou en of, het beetje afwas na het avondeten van net is ook weg. Nu lekker met een drankje wat internetten. Vanavond nog even een rondje badkamer doen maar dat vind ik lang niet zo erg als de afwas. Alle andere taakjes voor vandaag zijn gedaan. Zelfs de planten, die waren erg blij met me.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhhh wat zal jij lekker zitten vanavond!![]()
[..]
Welkom!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Handig zo'n schema! Ga dat ook maar eens proberen aangezien mijn badkamer al weken schreeuwt om aandacht![]()
Die stonden overal door de hele winkel allemaal hetzelfde bureautje in elkaar te zetten en er piramides van te bouwen. Die dan omvielen omdat het bureautje wieltjes heeft. En dan toch nog een keer proberen. En nog een keer.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Kon je geen geel t-shirt aanschieten?
Dan doe je lekker anarchistisch op maandag de klusjes van woensdag en andersom.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef Psych-case het volgende:
Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik geen schema-mens ben, sorry!![]()
Ik heb mijn eigen ritme en die bevalt eigenlijk wel. Als ik me aan een schema ga houden dan worden bepaalde klusjes voor mijn geval 'moetjes' en ik houd niet van moeten en dwang.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die stonden overal door de hele winkel allemaal hetzelfde bureautje in elkaar te zetten en er piramides van te bouwen. Die dan omvielen omdat het bureautje wieltjes heeft. En dan toch nog een keer proberen. En nog een keer.![]()
Dat soort mensen durf ik in het wild niet aan te spreken.
Waarom sorry? Als het voor jou lekker in je eigen ritme werkt, geweldig!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef Psych-case het volgende:
Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik geen schema-mens ben, sorry!![]()
Ik heb mijn eigen ritme en die bevalt eigenlijk wel. Als ik me aan een schema ga houden dan worden bepaalde klusjes voor mijn geval 'moetjes' en ik houd niet van moeten en dwang.
Voor jouw verf-op-zeil?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:54 schreef P.F het volgende:
Jullie gaan veel te snelIk kan de vloer schoonmaaktips niet meer terug vinden!!
Ja maar ik weet niet wanneer.. Maar op zich wel een hele goeie, dan hoeft 't ook niet schoon..quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Voor jouw verf-op-zeil?
Wondersponsjes werd er geroepen!Maar er komt toch iets overheen, over dat zeil?
Dankje voor de tips!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:
-knip-
Haha kan ook. Nee ik ben van nature al een opgruimd mens. Als er rommel om me heen is dan zit er ook rommel in mijn hoofd dus zorg ik dat het nooit te erg wordt. Ik ben van nature ook opstandig. Als ik volgens schema mijn bed op zondag MOET verschonen dan heb je kans dat ik niet doe, zonder schema doe ik het wel want dan doe ik het UIT MEZELF! Ik werk en ben een beetje anders!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan doe je lekker anarchistisch op maandag de klusjes van woensdag en andersom.
Gelukkig maar. Zou zonde zijn als we allemaal van die standaardmensen zijn, zo saai.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:35 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Ik werk en ben een beetje anders!
Omdat jullie op een coole manier ijverig bezig zijn! Dan denk ik dat wil ik ook, en dan kijk ik naar het Peggy-schema en dan is het dit gaat niet lukken. Maarreh het schema blijft cool en het werkt voor een hoop mensjes hier. Nu nog volhouden he!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:53 schreef Greys het volgende:
[..]!
Dan maar geen plastictassieshouderttt, ik snap um! Zou hem ook niet meer hoeven dan!![]()
[..]
Waarom sorry? Als het voor jou lekker in je eigen ritme werkt, geweldig!![]()
Als ik me aan mijn 'eigen ritme' houd qua schoonmaken en opruimen ligt het stof binnenkort 3 vingers dik en moet ik hink-stap-sprong over de zooi door de kamerAlleen maar super als je het zonder schema kunt!
Ik zat stiekem ook al te twijfelen. Ik kan het programma op mijn pc thuis niet echt goed openen, krijg steeds een foutmelding maar dat ligt aan mijn eigen Word. Misschien morgen op een dood uurtje op het werk even het schema aanpassen. Ik ben vaak op een woensdag of een maandag vrij en dan heb ik daar wellicht meer tijd voor. Ik draai toevallig dit weekend ook een weekenddienst en kan het weekend dus ook al weinig doen. Fijn dat je meedenkt hoor.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:56 schreef Greys het volgende:
Lani, kan je die grote beurt van de badkamer niet beter op een weekenddag zetten?
Of denk je dat je dat wel trekt na een hele dag werken? Ik vind het vrij veel voor een doordeweekse avond. In mijn schema staat misschien ook veel op een donderdag, maar ik heb op donderdagmiddag altijd vrij.
Moeten we je even helpen denken naar een fijnere indeling of ga je dat wel redden morgenavond? Ik vind het zo veel voor je! Maar ik bemoei me er misschien teveel mee
Ik ook. Vriendlief gebruikt scheerschuim van Neutral, lijkt me nog beter voor de spiegel aangezien het een beetje milder is. Minder strepen ofzo? Hehe, die gaat er in ieder geval tegenaan.quote:
Hmmm Dreft doet dat toch ook....?quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:01 schreef Popples het volgende:
ik moet nog de pokke vaat doen.heb het al n2 keer gedaan en nu weer.
dadelijk in een ruk maar gelijk doen.![]()
ow trouwens nog een tip om je spiegel niet aan te laten slaan en word hij ook minder vies.
scheerschuim erop spuiten en er afhalen dan slaat hij niet meer aan. raar maar waar het helpt hier wel.
Ik doe water in een sprayflacon, sproei die ramen onder en dan met een trekkertje in banen naar beneden trekken.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:11 schreef P.F het volgende:
Hoe lap je ook alweer je ramenMet een sponsje werden ze zo vlekkerig!
Ik had alles reiniger in een spuit, beetje wrijven met een nat sponsje en een en al vlekquote:Op woensdag 21 januari 2009 20:26 schreef Psych-case het volgende:
[..]
Ik doe water in een sprayflacon, sproei die ramen onder en dan met een trekkertje in banen naar beneden trekken.
Tip opslaatquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom!
Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie!) is denk ik:
- alles van de grond halen, in de gang zetten
- alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
- alle losse meuk boven en rond je wastafel halen
Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.
*bling bling!*
Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden
En sorry voor eventueel ongevraagd advies
Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
ik heb al mijn plastic tasjes in een groter tasje gepropt en aan de binnenkant van de meterkast gehangen met zo'n haak die je over de deur heen hangt zeg maar.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik was bij de Ikea gisteren maar ik kon ze niet vinden. Rotwinkel.
Ik gebruik een microvezeldoekje met een sopje (water met spiritus ofzo) en droog de ramen daarna met een droog microvezeldoekje. Werkt PERFECT!! Heb de tip trouwens hier op FOK! gevonden..quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:11 schreef P.F het volgende:
Hoe lap je ook alweer je ramenMet een sponsje werden ze zo vlekkerig!
Allesreiniger laat juist weer een vetfilmpje na op de ramen, dus vanzelf strepen en vlekken. Azijn is echt een wondergoedje! Daar doe ik de ramen mee. Vuil vliegt eraf en alles volkomen streeploos.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik had alles reiniger in een spuit, beetje wrijven met een nat sponsje en een en al vlek
Maar gelukkig komt m'n mama vrijdag
zelfs daarvoor hebben wij een schema gemaaktquote:Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |