abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65291724
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ohhhh wat zal jij lekker zitten vanavond!
[..]
Nou en of, het beetje afwas na het avondeten van net is ook weg. Nu lekker met een drankje wat internetten. Vanavond nog even een rondje badkamer doen maar dat vind ik lang niet zo erg als de afwas. Alle andere taakjes voor vandaag zijn gedaan. Zelfs de planten, die waren erg blij met me.

Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 18:47:43 #52
163650 Greys
pi_65291797
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
Handig zo'n schema! Ga dat ook maar eens proberen aangezien mijn badkamer al weken schreeuwt om aandacht
Welkom!

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
- alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
- alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden

En sorry voor eventueel ongevraagd advies
Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 januari 2009 @ 18:49:08 #53
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65291846
Ik ben er trouwens achter gekomen dat ik geen schema-mens ben, sorry!
Ik heb mijn eigen ritme en die bevalt eigenlijk wel. Als ik me aan een schema ga houden dan worden bepaalde klusjes voor mijn geval 'moetjes' en ik houd niet van moeten en dwang.
I don't suffer from insanity I enjoy every minute of it!
pi_65291903
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef Greys het volgende:
[..]

Kon je geen geel t-shirt aanschieten?
Die stonden overal door de hele winkel allemaal hetzelfde bureautje in elkaar te zetten en er piramides van te bouwen. Die dan omvielen omdat het bureautje wieltjes heeft. En dan toch nog een keer proberen. En nog een keer.
Dat soort mensen durf ik in het wild niet aan te spreken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65291931
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef Psych-case het volgende:
Ik heb mijn eigen ritme en die bevalt eigenlijk wel. Als ik me aan een schema ga houden dan worden bepaalde klusjes voor mijn geval 'moetjes' en ik houd niet van moeten en dwang.
Dan doe je lekker anarchistisch op maandag de klusjes van woensdag en andersom.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 18:53:20 #56
163650 Greys
pi_65292000
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die stonden overal door de hele winkel allemaal hetzelfde bureautje in elkaar te zetten en er piramides van te bouwen. Die dan omvielen omdat het bureautje wieltjes heeft. En dan toch nog een keer proberen. En nog een keer.
Dat soort mensen durf ik in het wild niet aan te spreken.
!
Dan maar geen plastictassieshouderttt, ik snap um! Zou hem ook niet meer hoeven dan!
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:49 schreef Psych-case het volgende:
Waarom sorry? Als het voor jou lekker in je eigen ritme werkt, geweldig!
Als ik me aan mijn 'eigen ritme' houd qua schoonmaken en opruimen ligt het stof binnenkort 3 vingers dik en moet ik hink-stap-sprong over de zooi door de kamer Alleen maar super als je het zonder schema kunt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65292037
Jullie gaan veel te snel Ik kan de vloer schoonmaaktips niet meer terug vinden!!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 19:09:18 #58
163650 Greys
pi_65292524
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:54 schreef P.F het volgende:
Jullie gaan veel te snel Ik kan de vloer schoonmaaktips niet meer terug vinden!!
Voor jouw verf-op-zeil?
Wondersponsjes werd er geroepen! Maar er komt toch iets overheen, over dat zeil?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65292682
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor jouw verf-op-zeil?
Wondersponsjes werd er geroepen! Maar er komt toch iets overheen, over dat zeil?
Ja maar ik weet niet wanneer.. Maar op zich wel een hele goeie, dan hoeft 't ook niet schoon..
pi_65293133
Ik zou eerst even op een klein stukje uittesten of het wateroplosbaar is. Als dat zo is dan zou een flinke dweilbeurt al wonderen kunnen doen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:33:34 #61
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65293308
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:
-knip-
Dankje voor de tips!
Ik ben het helemaal met je eens, een badkamer is zo'n ruimte waar je vrijwel direct verschil ziet Ik heb zelf inderdaad ongeveer dezelfde tactiek: alles eruit en poetsen maar! Ik ben wel iemand van het plannen en de schema's dus maar snel zo'n schema invullen en beginnen met poetsen! (de studeerkamer wil ook graag opgeruimd en beneden mag ook wel weer eens gesopt worden: kortom heb alles wat laten verslonzen )
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:35:39 #62
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65293368
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:51 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dan doe je lekker anarchistisch op maandag de klusjes van woensdag en andersom.
Haha kan ook. Nee ik ben van nature al een opgruimd mens. Als er rommel om me heen is dan zit er ook rommel in mijn hoofd dus zorg ik dat het nooit te erg wordt. Ik ben van nature ook opstandig. Als ik volgens schema mijn bed op zondag MOET verschonen dan heb je kans dat ik niet doe, zonder schema doe ik het wel want dan doe ik het UIT MEZELF! Ik werk en ben een beetje anders!
pi_65293404
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:35 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Ik werk en ben een beetje anders!
Gelukkig maar. Zou zonde zijn als we allemaal van die standaardmensen zijn, zo saai.

woensdag 21 januari 2009 @ 19:37:31 #64
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65293437
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:53 schreef Greys het volgende:

[..]

!
Dan maar geen plastictassieshouderttt, ik snap um! Zou hem ook niet meer hoeven dan!
[..]

Waarom sorry? Als het voor jou lekker in je eigen ritme werkt, geweldig!
Als ik me aan mijn 'eigen ritme' houd qua schoonmaken en opruimen ligt het stof binnenkort 3 vingers dik en moet ik hink-stap-sprong over de zooi door de kamer Alleen maar super als je het zonder schema kunt!
Omdat jullie op een coole manier ijverig bezig zijn! Dan denk ik dat wil ik ook, en dan kijk ik naar het Peggy-schema en dan is het dit gaat niet lukken. Maarreh het schema blijft cool en het werkt voor een hoop mensjes hier. Nu nog volhouden he!
pi_65293901
En dan zit nu de dag qua schoonmaken er echt op voor mij.

Morgen:

- Helaas hele dag werken
- Koken
- Afwas doen
- Badkamer doen (grote beurt)
- Gang + keukenvloer schoonmaken
- Stofraggen
- Stofzuigen

Ik hou jullie op de hoogte.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 19:56:53 #66
163650 Greys
pi_65294196
Lani, kan je die grote beurt van de badkamer niet beter op een weekenddag zetten?
Of denk je dat je dat wel trekt na een hele dag werken? Ik vind het vrij veel voor een doordeweekse avond. In mijn schema staat misschien ook veel op een donderdag, maar ik heb op donderdagmiddag altijd vrij.
Moeten we je even helpen denken naar een fijnere indeling of ga je dat wel redden morgenavond? Ik vind het zo veel voor je! Maar ik bemoei me er misschien teveel mee
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65294376
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:56 schreef Greys het volgende:
Lani, kan je die grote beurt van de badkamer niet beter op een weekenddag zetten?
Of denk je dat je dat wel trekt na een hele dag werken? Ik vind het vrij veel voor een doordeweekse avond. In mijn schema staat misschien ook veel op een donderdag, maar ik heb op donderdagmiddag altijd vrij.
Moeten we je even helpen denken naar een fijnere indeling of ga je dat wel redden morgenavond? Ik vind het zo veel voor je! Maar ik bemoei me er misschien teveel mee
Ik zat stiekem ook al te twijfelen. Ik kan het programma op mijn pc thuis niet echt goed openen, krijg steeds een foutmelding maar dat ligt aan mijn eigen Word. Misschien morgen op een dood uurtje op het werk even het schema aanpassen. Ik ben vaak op een woensdag of een maandag vrij en dan heb ik daar wellicht meer tijd voor. Ik draai toevallig dit weekend ook een weekenddienst en kan het weekend dus ook al weinig doen. Fijn dat je meedenkt hoor.

pi_65294377
ik moet nog de pokke vaat doen. heb het al n2 keer gedaan en nu weer.
dadelijk in een ruk maar gelijk doen.

ow trouwens nog een tip om je spiegel niet aan te laten slaan en word hij ook minder vies.
scheerschuim erop spuiten en er afhalen dan slaat hij niet meer aan. raar maar waar het helpt hier wel.
mama van 3 kids!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 20:07:06 #69
163650 Greys
pi_65294602
Kan niemand je helpen met de vaat Popples? Is er niemand om te kopen ofzo?

En scheerschuim? Ik ga het proberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65294711
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:07 schreef Greys het volgende:

En scheerschuim? Ik ga het proberen!
Ik ook. Vriendlief gebruikt scheerschuim van Neutral, lijkt me nog beter voor de spiegel aangezien het een beetje milder is. Minder strepen ofzo? Hehe, die gaat er in ieder geval tegenaan.
pi_65294762
Hoe lap je ook alweer je ramen Met een sponsje werden ze zo vlekkerig!
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:24:35 #72
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65295138
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:01 schreef Popples het volgende:
ik moet nog de pokke vaat doen. heb het al n2 keer gedaan en nu weer.
dadelijk in een ruk maar gelijk doen.

ow trouwens nog een tip om je spiegel niet aan te laten slaan en word hij ook minder vies.
scheerschuim erop spuiten en er afhalen dan slaat hij niet meer aan. raar maar waar het helpt hier wel.
Hmmm Dreft doet dat toch ook....?
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:26:28 #73
197437 Psych-case
The good kinda crazy
pi_65295186
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:11 schreef P.F het volgende:
Ik doe water in een sprayflacon, sproei die ramen onder en dan met een trekkertje in banen naar beneden trekken.
pi_65295243
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:26 schreef Psych-case het volgende:

[..]

Ik doe water in een sprayflacon, sproei die ramen onder en dan met een trekkertje in banen naar beneden trekken.
Ik had alles reiniger in een spuit, beetje wrijven met een nat sponsje en een en al vlek
Maar gelukkig komt m'n mama vrijdag
pi_65295891
helaas greys niemand om omtekopen. scheelt weer wat

dreft geen idee of dat het het zelfde effect doet.

ramen wassen heel heet water, druppeltje mylene badschuim en wat spiritus en deze

ik gebruik deze dweil en emmer en hoef mijn handen niet vies te maken. makkelijk te gebruiken ook.

[ Bericht 37% gewijzigd door Popples op 21-01-2009 21:03:03 ]
mama van 3 kids!
pi_65296341
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Welkom!

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
- alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
- alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden

En sorry voor eventueel ongevraagd advies
Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
Tip opslaat
pi_65297081
Ik was de ramen met afwasmiddel. van spiritus krijg je een blauwe waas zegt mijn moeder. Marr wel met een spons/trekker en zeem. En een dag later zijn ze weer vies. En ze hebben al zo'n rare vorm.
pi_65297119
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik was bij de Ikea gisteren maar ik kon ze niet vinden. Rotwinkel.
ik heb al mijn plastic tasjes in een groter tasje gepropt en aan de binnenkant van de meterkast gehangen met zo'n haak die je over de deur heen hangt zeg maar.
hij is wel bijna leeg trouwens.
o, en toen ik net wachtte op zoon die zich uit moest kleden, heb ik de was nog even in de droger gestopt ipv daarmee wachten tot morgenochtend.
pi_65297258
nooit geweten dat je daardoor een blauwe waas krijgt.
nou hier zijn ze meestal binnen een uur vies wan mijn dochtertje is zo een leuke ramenplakker.
nu ga ik weer verder had net een pcramtoerist die mij stoorde
mama van 3 kids!
pi_65299323
Ik lap de ramen door een halve ui in het water te gooien. Geeft geen strepen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:41:20 #81
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_65300117
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:11 schreef P.F het volgende:
Ik gebruik een microvezeldoekje met een sopje (water met spiritus ofzo) en droog de ramen daarna met een droog microvezeldoekje. Werkt PERFECT!! Heb de tip trouwens hier op FOK! gevonden..

Ik heb het schema vandaag voor mezelf gemaakt en het lijkt mij wel prettig om elke dag een beetje te doen.
Dan heb je in t weekend ook echt weekend
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_65302311
ik vind het schema toch wel lastig in te vullen, ik werk maar twintig uur,maar ben soms wel van 10 tot 18 uur daar, dus dan doe je niet veel.
tel daarbij op een man in ploegendienst ( lees, ook veel nachtdienst) waardoor het stofzuigen boven dan niet kan.
en de woensdag, tja, die ben vaak vrij, als ik op school niks hoef te doen tenminste.
maar s avonds zijn we wel weer weg, daarna geen zin meer, maar ja, dan maar zonder zin, ik moet strijken!
morgen na de ouderavond dan maar, pfff...
en toch maar vaste dagen werken, zoals me al vaker aangeraden is...
pi_65302605
oh... hier nog een hopeloze huishoud-hork

ik ga ook maar een schema maken/aanpassen.... (that's the easy part)
en vervolgens heel erg streng zijn en me er aan houden...
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_65303113
ik zit nu echt mn rooster aan te passen, wat langere dagen maken, zodat ik minder per week weg hoef om bijv, 5 uurtjes te werken.
bovendien kunnen mannetje en ik dan vaker samen thuis zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 23:51:10 #85
163650 Greys
pi_65303154
Ik zit nog even te denken of we alle tips niet ook kunnen verzamelen, zoals die ui door het ramenlap-water om geen strepen te krijgen. Als we straks een hele rits tijds- en ellendebesparende tips hebben is dat ook wel leuk natuurlijk

Droomkoningin, niet te streng voor jezelf zijn! Op de dagen dat je wat meer tijd hebt plan je wat meer dan op drukke dagen en je zult zien dat als je elke dag een beetje doet, het echt supersnel klaar is!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65303183
Misschien op een aparte site, per alfabet?
Je hebt ook zo iets als omaweetraad.nl
pi_65303259
nou, vroeg naar bed is dus weer niet gelukt, ga nu de hond uitlaten en dan kap ik er echt mee, was mn rooster aan het invullen voor de komende weken.
trusten!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 januari 2009 @ 23:55:10 #88
163650 Greys
pi_65303284
Slaap lekker kleinetrom! Je bent in elk geval goed bezig!!!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_65305058
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:28 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik had alles reiniger in een spuit, beetje wrijven met een nat sponsje en een en al vlek
Maar gelukkig komt m'n mama vrijdag
Allesreiniger laat juist weer een vetfilmpje na op de ramen, dus vanzelf strepen en vlekken. Azijn is echt een wondergoedje! Daar doe ik de ramen mee. Vuil vliegt eraf en alles volkomen streeploos.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65305382
Oeh, goed topic. Morgen eens rustig doorlezen.
pi_65306405
wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:45:30 #92
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65306839
Ramenlappen: Droog maken met een prop krantenpapier zorgt voor streeploos raam (heb ik van 'hoe schoon is jou huis')

IKEA opberger, gisteren aangeschaft, ze waren ook nog in de aanbieding (iig in Groningen) voor maar ¤1,20 pst. Hij hangt nu aan de radiator in de hal. (je kunt trouwens thuis al op de site kijken of ze nog op voorraad zijn)
Hier stonden trouwens ook allemaal piramides maar dan van de lacktafeltjes, die hebben geen wieltjes, waarschijnlijk hadden de medewerkers die probeerder de bureautjes met wieltjes op te stapelen het verkeerd begrepen, het moesten eigenlijk de tafeltjes zijn.

Gisteren niet mijn hele schema afgewerkt, ik heb het wasrek nog niet niet leeggehaald en in de kast gestopt maar aangezien vandaag ook weer op mijn schema staat dat ik moet wassen komt dat wel goed aangezien ik de ruimte op het rekje nodig heb.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_65306880
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
zelfs daarvoor hebben wij een schema gemaakt
ik ben altijd zo een muts die niet weet wat we gaan eten. op het laatste moment beslist en dan geen zin meer heeft.

dus nu is het:
maandag aardappel,vlees en groente
dinsdag pasta
woensdag friet(zelfgemaakt) of rijst gerecht
donderdag aardappel,vlees en groente.
vrijdag pannenkoeken of mie (of uit eten zonder kids 1 keer per maand)
zaterdag Aardappel,Groente en vlees
zondag halen of zelf iets maken

met of word bedoelt de ene week pannekoeken en de andere week mie. afwisselend.
zo gooien we er nog wel wat dingen in.
ik weet het is belachelijk maar het is wel gevarieerder dan 5 dagen in de week aardappels te eten.

die van die ui ga ik mijn moeder laten proberen
mama van 3 kids!
pi_65307880
Het wordt hoog tijd dat ik hier ga meeposten nadat ik gisteravond tot de conclusie kwam dat ik geen schoon bord meer overhad en mijn aanrecht uitpuilde. Ik spaar de afwas altijd op maar dit was toch echt een dieptepunt.

Maarrrrrr: gisteren wel de HELE vaat gedaan! En het kostte qua werk maar een half uurtje, verdeeld over een uur. Omdat ik de vaat van een paar dagen laat staan (woon alleen dus geen zin om na elke kookpartij de kraan aan te zwengelen) was ik altijd af in etappes.
Ik spoel de glazen en borden meteen kort af voor ik ze op het aanrecht zet, dan zit er niet teveel aanslag in. Op de afwasdag begin ik met de 'lichte' dingen in een goed heet sopje. In dat sopje laat ik vervolgens de borden en pannen weken terwijl vaat1 op het (IKEA ) rekje droogt. Die kan na een minuut of 10 in de kast en vaat2 is dan lekker geweekt waardoor het afwassen in een vers sopje een stuk prettiger gaat.

Tassenhouder heb ik al (oude stoffen wasmand) maar ik moet echt een vaste plek zoeken voor mijn administratie. Was handel ik meteen helemaal af. Go me.

Maar het poetsen van de rest van het huis gebeurt meestal pas als ik bezoek krijg. Dus een schema daarvoor is echt nodig.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:46:11 #95
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_65308132
Plastic tasjes vouw ik altijd op en stop ik in een grote tas in de keukenkast, dat scheelt een hoop ruimte en rommel.

Verder heb ik gisteren een dweil systeem van Vileda gekocht, met een wasbare dweil en uitknijpemmer. Werkt perfect, net gedweild zonder zelf natte handen te krijgen. Zo wordt schoonmaken nog eens leuk. Heb hele droge handen en last van eczeem, wat door veel soppen alleen maar erger wordt, dus das alweer een reden waarom ik geen schoonmaakfan ben
pi_65308428
De tassenopberger moet ik ook eens halen! Wat een handig ding lijkt mij dat zeg. Toch binnenkort eens de IKEA onveilig maken .

Op zondag boodschappen doen? Dan moeten wel de winkels open zijn .
Ik heb eik net zo'n schema als Popples. Zo is ook makkelijk om te bedenken wat je wilt eten. Bij mij is dat:
Maandag: hollandse pot
Dinsdag: rijst/noedels/wraps
Woensdag: aardappelen/groente/vlees
Donderdag: makkelijke salade
Vrijdag: Iets simpels als soep/shoarma/pannenkoeken
Zaterdag: halen
Zondag: recept uit kookboek

Ik ben vandaag al goed bezig geweest . De badkamer heeft vanochtend een kleine beurt gehad en de rekeningen zijn weer (delegeert) betaald. Verder nog:
- keukentafel opruimen
- wekelijkse boodschappen
- stofzuigen begane grond (gedelegeerd )

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandorah op 22-01-2009 10:06:10 ]
pi_65308471
Ik heb vanochtend nog even mijn hele aanrecht op staan ruimen.
En je kunt al 3 dagen zien dat mijn tafel van hout is gemaakt.
pi_65317801
Vandaag gaat het helemaal niets worden qua schema (behalve dan het aanpassen ervan). Ik moet tot 17.00u werken en vrienlief heeft gevraagd of ik langs wil komen en dat vind ik nou net iets leuker dan schoonmaken.

Maar goed, het weekend dan maar opofferen om iets meer te doen.
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:00:23 #99
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65318517
Ik ga ook geen leuke dingen opofferen om mij te kunnen houden aan het schema, het kan dan ook best een dagje later of een keertje niet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 januari 2009 @ 15:25:32 #100
163650 Greys
pi_65319374
Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.

Ik heb vandaag een Leifheit vloerwisser en zo'n ovalen emmer gekocht, had nog Rocks vijfjes en bij de Blokker was dit setje in de aanbieding. Ik liep nog steeds te kutten met een ronde emmer waar mijn oude stok-met-zwabber-dingetje niet goed in paste en ik dus tijdens het vloer dweilen dertig keer moest stoppen om uit te spoelen enzo. Volgens mij ga ik veel tijd besparen met dit ding en ga ik het nog leuk vinden ook!
Kan ik eindelijk dat vloer-reinig-spul uitproberen dat in die gespaarde gratis C1000-doos zat
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')