abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65451830

Vorige delen:
huishouden volgens schema
Huishouden volgens schema #2

Het begon met deze post:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:11 schreef maok het volgende:
Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.

Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. Greys bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.

(Oblivion's schema)

Je kunt het hier Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat hier)
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:34 schreef Greys het volgende:
Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.

Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:
- muisklik rechts in vakje
- kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
- kies tabblad Arcering
- kies een kleurtje
- bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur

Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf!

Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:18 schreef Kekaa het volgende:
Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:30 schreef ChipsZak. het volgende:
Was dit niet zoiets? Of was dat iets anders?
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:02 schreef Deetch het volgende:
Het begint in ieder geval met discipline

Hoe ik het een beetje doe:
  • Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
  • Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
  • Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
  • Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een
    postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
  • Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
    je meestal toch niet zo heel veel.
  • Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
  • Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
  • Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
    (ophangen, wadroger)
  • Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
  • quote:
    Op donderdag 15 januari 2009 19:46 schreef krakkemieke het volgende:
    En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 16:00 schreef Psych-case het volgende:
    Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het. Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog.
    quote:
    Op vrijdag 16 januari 2009 18:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje..
    De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.

Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..
    quote:
    Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maeghan het volgende:
    Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken.

Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef MinderMutsig het volgende:
    Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe.
    Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 20:28 schreef krakkemieke het volgende:
    En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]

Welkom!

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie! ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
    - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
    - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
    En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden

En sorry voor eventueel ongevraagd advies
    Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 07:50 schreef kleinetrom het volgende:
    wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
    dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
    voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
    Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden! Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 14:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
    Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig
    quote:
    Op zaterdag 24 januari 2009 23:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 00:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

heel efficiënt van je

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel
    quote:
    Op zondag 25 januari 2009 19:07 schreef maok het volgende:

[..]

Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes) ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
    We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.

[ Bericht 21% gewijzigd door F_r op 27-01-2009 13:46:10 ]
    pi_65451867
    Ik sloot hem hopelijk zo een goede geopend. Is de 1e keer dat ik dat doe.
    pi_65452407
    TVP voor goede tips
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      † In Memoriam † dinsdag 27 januari 2009 @ 13:16:27 #4
    675 just me
    oldbie DCLXXV
    pi_65452535
    TerugVindPoetsdoek
    Godmother of Radio 49
    And now I think of my life as vintage wine
    How fragile we are
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:17:53 #5
    140414 Vandaag...
    overwegend zonnig
    pi_65452581
    En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.

Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..

(tvp )
    pi_65452625
    Ik heb een lijstje in mijn agenda geplakt met alles wat ik vanavond wil doen.
    Niets duurt langer dan 10 minuten is mijn planning.
    pi_65452698
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
    Maar al die mensen bij wie ik langs ga die het zo goed voor elkaar lijken te hebben, die zijn dus ook 10 minuten voor ik aanbel als een tornado door het huis gestormt met wc rollen en stofzuigers. Godzijdank..
    Vast niet allemaal, maar echt wel de meerderheid volgens mij
    pi_65452708
    ik ga genieten van mijn huishoudvrije middag, vanavond staat er nog wel wat op de planning, maar nu even wat leuks doen!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:26:40 #9
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65452859
    In de op mist nog een stuk (ik heb het ook nog even aangevult met nieuwe tips uit het vorige topic):

EDIT:

Zie voor de complete OP de volgende post

[ Bericht 70% gewijzigd door maok op 27-01-2009 13:34:42 ]
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:28:38 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65452926
    Kun jij dit er nog even bij zetten ferrari_rood? Of moeten we even een modje vragen
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:32:25 #11
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65453065
    De complete OP op dit moment:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    121
    122
    123
    124
    125
    126
    127
    128
    129
    130
    131
    132
    133
    134
    [IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop.jpg[/IMG]

Vorige delen:
    http://forum.fok.nl/topic/1242808
    http://forum.fok.nl/topic/1245392

Het begon met deze post:
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072308]donderdag 15 januari 2009  15:11[/url] schreef maok het volgende:[/b]
    Ik woon alleen en werk fulltime. Ik merk dat ik de laatste tijd niet zo goed ben in het bijhouden van mijn huishouden. Regelmatig komt het voor dat ik vlak voor dat visite langs komt nog snel even oppervlakkig schoonmaak en opruim en iig dingen als de wc nog even schoonmaak en dan net optijd helemaal gestessed klaar ben als de bel gaat. Of dat ik al weken niet meer heb stof gezogen omdat ik de was en de afwas even belangrijker vind op dat moment. Als ik uit mijn werk kom heb ik ook geen zin om nog uren aan het huishouden te besteden, meestal ga ik dan boodschappen doen en koken en daar blijft het dan bij. Later probeer ik dat dan allemaal in te halen op zaterdag, maar dat werkt ook niet. Ik merk ook dat ik dingen vergeet om te doen. Oudpapier blijft vaak veel te lang staan omdat ik vergeet rekening te houden met het moment dat het opgehaald wordt en als ik er dan aan denk is het natuurlijk net de dag ervoor opgehaald. En mijn ramen heb ik al meer dan een jaar niet meer gelapt.

Het lijkt er op dat ik vooral slecht plan en bijhou. Ik heb wel eens gehoord dat er schema's bestaan voor het huishouden waarin precies staat waneer je wat moet doen. Zijn er hier mensen die hier die ook van dat soort schema's gebruiken, welke en hoe bevallen ze en werkt het ij jou om je er aan te houden? Of weet er iemand een goede manier om het te plannen?
     [/quote]

Al snel bleek dat er een hoop Fok!ers zich wel herkenden in dit verhaal en we gingen opzoek naar een goed schoonmaak rooster. [url=http://fotoboek.fok.nl/user/163650]Greys[/url] bleek een rooster te hebben gemaakt, het Peggy schema naar Peggy Bundy.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v172/knalpot/Afbeelding151.jpg[/img] (Oblivion's schema)

Je kunt het [url=http://www.fileden.com/files/2009/1/16/2270476/Schoonmaakschema.doc]hier[/url] Downloaden. (Het schema door maok aangepast staat [url=http://www.fileden.com/files/2006/8/22/179449/Schoonmaakschema%20peggy%20maok.doc]hier[/url])

[quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117609]vrijdag 16 januari 2009  18:34[/url] schreef Greys het volgende:[/b]
    Downloaden, op je computer opslaan en aanpassen naar wens.

[u]Aanpassen van een gekleurde cel doe je zó:[/u]
    - muisklik rechts in vakje
    - kies uit het rijtje dat je dan ziet 'Randen en Arcering'
    - kies tabblad Arcering
    - kies een kleurtje
    - bij Toepassing (op dat zelfde veldje als de kleurtjes) even 'CEL' kiezen, anders wordt je hele tabel die kleur

Klinkt ingewikkeld, maar als je er eentje hebt gedaan lukt de rest ook vanzelf! 
     [/quote]

[IMG]http://i250.photobucket.com/albums/gg242/wateenplaatje/kop3.jpg[/IMG]

Er zijn er een hoop tips voorbij gekomen, zoals:
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65072590]donderdag 15 januari 2009  15:18[/url] schreef Kekaa het volgende:[/b]
    Maak een schema dat voor jezelf logisch is, probeer niet teveel op 1 dag te doen... behalve als je graag een schoonmaakdag wilt (in totaal duurt het dan ook maar maximaal 2 uur ofzo).
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65073040]donderdag 15 januari 2009  15:30[/url] schreef ChipsZak. het volgende:[/b]
    Was [url=http://www.flylady.net/]dit[/url] niet zoiets? Of was dat iets anders?
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/1/50#65074420]donderdag 15 januari 2009  16:02[/url] schreef Deetch het volgende:[/b]
    Het begint in ieder geval met discipline

Hoe ik het een beetje doe:
    [*] Koop een vaatwasser, scheelt afwassen
    [*] Na het koken direct alle zooi opruimen, kost je dan 10 minuten
    [*] Dingen direct na gebruik opruimen (oud papier, afwas, afval, boeken, cd's)
    [*] Boekhoudingsdingen 1x per week inplannen en alle daarbij behorende documenten in een 
        postbakje leggen, dit kan prima op een verloren avondje (half uurtje)
    [*] Zaterdag- of zondagmiddag de rest schoonmaken, kost je een uurtje of 2 en 's middags doe
         je meestal toch niet zo heel veel.
    [*] Boodschappen 1x per week op zaterdag (met een lijstje en volle maag ivm goedkoper)
    [*] Dubbele porties kopen en eentje dan invriezen (scheelt 50% koken)
    [*] Was 's ochtends aanzetten (als het kan met vertraging) en direct na thuiskomst verwerken
        (ophangen, wadroger)
    [*] Planten water geven doe je 's avonds na het eten even snel tijdens de reclame ofzo
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/2/50#65083111]donderdag 15 januari 2009  19:46[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b]
    En wat ik wel geleerd heb van flylady: je huis wordt niet opeens een zooi. Het kost dus ook tijd om het op orde te krijgen. En het kost dus ook tijd om een manier te vinden om jouw ritme te vinden.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65112708]vrijdag 16 januari 2009  16:00[/url] schreef Psych-case het volgende:[/b]
    Hmm nou ik ben nooit echt uren aan het schoonmaken. Dingetjes tussendoor doen scheelt. En mijn vaat laat ik ook vaak staan tot het een berg is maar is als ik er eenmaal aan begin is zo weggewerkt. In je hoofd maak je dingen vaak groter en ellendiger dan dat ze zijn. Was heb je ook zo opgehangen en opgevouwen, dit doe ik vaak tijdens het koken. Ook scheelt het ook als je thuis pantoffels draagt ipv met je schoenen door het hele huis en tussendoor ff swiffert. Afstoffen is ook ff snel met een lapje in de weer. Het enige wat ik echt vermoeiend vind is dweilen en het aquarium schoonmaken. Strijkwerk spaar ik op. Waswerk ook want met een lege trommel wassen is not done! Voor dat papierwerk dat bij mij ook altijd te lang staat heb ik een mooie rieten kist bij de Blokker gekocht, zo ziet niemand het.  Kom op je kan het, ik ben ook een enorme luilak en ik kan het ook en wees niet te streng voor jezelf en beloon jezelf nadat je wat heb gedaan en denk niet van ohww en nu moet ik dat en dat nog. 
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/3/50#65117935]vrijdag 16 januari 2009  18:46[/url] schreef Rijstebuiltje het volgende:[/b]

[..]

De tip : koop een scanner + een extern hard schijfje.. 
    De facturen die betaald moeten worden plannen we in via Telebankieren, schrijven op de rekening wanneer deze is betaald, vervolgens inscannen+opslaan en de originele factuur vernietigen.

Dat scheelt een hoop onoverzichtelijkheid ..  
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/4/50#65191151]zondag 18 januari 2009  22:48[/url] schreef Maeghan het volgende:[/b]
    Wat voor mij het beste werkt is me realiseren dat schoonmaken er gewoon bijhoort, dat niet alles in een keer hoeft en ook dat het niet zo lang duurt. Op m'n vorige werk was schoonmaken een routine, iedere dag standaard een aantal dingen schoonmaken en dan wekelijks nog wat dingen. En toen dacht ik 'als ik op m'n werk alles bij kan houden in een half uur per dag, moet het thuis ook kunnen'. Dus dan doe ik gewoon af en toe wat. Als ik even niks te doen heb en niet echt zin heb in iets specifieks, dan ga ik even een half uurtje schoonmaken. 

Daarnaast moet je het jezelf ook makkelijk maken: waarom schrobben als je met de goede hulpmiddelen zo klaar bent? Mijn standaardhuishouduitrusting is: Muscle keukenreiniger, Blue Wonder allesreiniger en sanitairreiniger (werkt goed! in tien minuten je douche streeploos schoon en kalkvrije glanzende tegeltjes), multivezeldoekjes en wondersponsjes en voor het toilet WC eend active poeder met bleek (gooi voor je gaat slapen een zakje in de pot - ca. 10 seconden werk -, zet je wc-borstel erin en wc + borstel zijn schoon en spierwit).
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204150]maandag 19 januari 2009  12:46[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b]
    Ik heb wel een paar van de FlyLady routines ingebouwd, dagelijks een lapje over wastafel, toilet en aanrecht e.d. want dat vond ik best wel prettig en deed ik dus ook al praktisch iedere dag. En ik krijg de mailtjes ook nog steeds want daar zitten best wel eens dingen tussen die niet in het schema staan of die niet eens in me opkomen.  
     [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65204361]maandag 19 januari 2009  12:53[/url] schreef MinderMutsig het volgende:[/b]

[..]

Ik ook. De maandelijkse klus staat op dinsdag ingepland en ik heb ze genummerd zodat ik iedere week een andere doe. 
    Ik heb het schema ook in een doorzichtig mapje gestopt zodat ik met een marker af kan kruizen wat ik gedaan heb en aan het einde van de week haal ik gewoon een lapje over het mapje en dan kan ik weer opnieuw.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1242808/5/50#65221834]maandag 19 januari 2009  20:28[/url] schreef krakkemieke het volgende:[/b]
    En soms heb je gewoon een rommelig hoofd en is opruimen moeilijk. Dat heb ik ook en dan denk ik gewoon: Ik heb toch maar fijn dat laatje opgeruimd! Babysteps idd.
     [/quote]
    [quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65291797]woensdag 21 januari 2009  18:47[/url] schreef Greys het volgende:[/b]

[..]

Welkom! 

Het handigst voor je badkamer, als die al weken schreeuwt om aandacht (agossie!  ) is denk ik:

- alles van de grond halen, in de gang zetten
    - alle losse frummels van de bad/douche rand halen (flesjes, potjes, e.d)
    - alle losse meuk boven en rond je wastafel halen

Zo kan je lekker kwistig tekeer gaan met schoonmaakspul zonder dat je bang hoeft te zijn dat je iets om kwakt! En dan zet je meteen je toilet indien aanwezig in de badkamer ff in de bleek, wc borstel in de pot laten staan. Lekker de rest soppen.
    En daarna zet je alles één voor één terug en kijk je meteen of er geen lege shampooflessen wegkunnen. En geef potjes creme even een veegje met een hygiënisch doekje (soms plakken de deksels van dat soort potjes en zijn ze stoffig enzo) voordat je ze terug zet.

*bling bling!*

Als je dit een keertje gedaan hebt kan je het daarna echt makkelijk bijhouden 

En sorry voor eventueel ongevraagd advies 
    Maar ik vind badkamers dankbare objecten, die knappen altijd zo enorm op van een poetsbeurtje! 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65306405]donderdag 22 januari 2009  07:50[/url] schreef kleinetrom het volgende:[/b]
    wat ik ook prettig vind, is op zondag boodschappen doen.
    dan haal ik voor 4 dagen alles in huis, weet je wat je moet gaan eten en hoef je daar niet meer aan te denken.
    voor de verse en vergeten dingetjes ga ik dan naar de "dichtbijsupermarkt". wel zo handig!
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/2/50#65319374]donderdag 22 januari 2009  15:25[/url] schreef Greys het volgende:[/b]
    Gewoon de dag er na proberen een of twee dingetjes van de dag er voor bij in te halen als je je een dag niet aan het schema kunt houden. Voel je dan niet rot, het Peggy schema is er juist zodat je zoveel mogelijk tijd overhoudt om aan LEUKE dingen te besteden!  Je huis wordt niet in één dag een smerige vuilnisbelt. Het gaat alleen wel sneller dan je denkt, dus ga geen drie dagen overslaan ofzo als het niet hoeft.
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/3/50#65345500]vrijdag 23 januari 2009  14:43[/url] schreef Marijkezwolle het volgende:[/b]
    Ik heb gisteren een TODO boekje gekocht bij de HEMA, ik ben dol op geschreven lijstjes, weet niet wat dat is  Maar daar zet ik nu per dag in wat ik aan schoonmaakactiviteiten en andere dingen wil doen. Super handig 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373239]zaterdag 24 januari 2009  23:59[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b]

[..]

-knip-Maar flylady heeft me wel op het Goede Pad geholpen en ik heb geleerd dat een kast niet in 1 dag opgeruimd hoeft te zijn en dat je heel veel kan doen in slechts een kwartiertje en dat elke dag een beetje veel beter bij me past dan bijv 1x in de week alles doen.
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/4/50#65373399]zondag 25 januari 2009  00:05[/url] schreef Isabeau het volgende:[/b]

[..]

heel efficiënt van je 

Waar ik bijvoorbeeld ook veel aan had was de tip om 5 minuten per dag te besteden in de kamer met de meeste troep. Ik had een soort rommelkamer en zag heel erg tegen het opruimen er van op. Dat zou een dagtaak worden! Maar nadat ik de flylady tip een hele tijd had toegepast (wat zijn nou 5 minuutjes  ) was de kamer binnen korte tijd echt netjes  En het is zo'n simpel concept, 5 minuten per dag. Waarom ik daar zelf nooit op was gekomen is me een raadsel 
    [/quote][quote][b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1245392/5/50#65394520]zondag 25 januari 2009  19:07[/url] schreef maok het volgende:[/b]

[..]

Ik heb juist expres de leuke klusjes (dus niet alleen de rotklusjes)  ook op het schema gezet. Die werken een stuk makkelijker weg zodat je meer resultaat (=streepjes) op de lijst ziet, daar worden de andere klusjes ook leuker van, haalt het gemiddelde omhoog zeg maar.
    [/quote]

We gaan hier weer verder met tips en andere handigheidjes om meer disipline te krijgen in het huishouden.

Als je (drie)dubbelklikt op de tekst heb je in een keer alles geslecteerd en hoef je alleen nog de knippen/copiëren en te plakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door maok op 27-01-2009 13:39:32 ]
    pi_65453178
    tvp, al gaat het tegenwoordig aardig er is altijd nog verbetering mogenlijk.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 13:37:23 #13
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65453254
    Ik heb trouwens al die losse schoonmaak tips over schoonmaakmiddel, streeploze ramen en dweilen ed niet bij de quotes gezet. Daarvoor moet je het vorige topic maar doorlezen.
    pi_65453629
    Als het klopt klopt die nu hoop ik.
    pi_65453833
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 13:17 schreef Vandaag... het volgende:
    En ik maar denken dat ik de enige was die zo verieft uit d´r werk komt. Ik ben al blij als ik fatsoenlijk kook voor mezelf.

(tvp )
    Ik heb laatst mijn allernetste-supergeorganiseerde-perfecte-huisvrouw-vriendin betrapt.
    Ik was in de buurt dus ik ging even langs voor een kop thee en toen was haar huis, HAAR huis, van die vriendin die borden en handdoeken op kleur gesorteerd in de kast legt, die nooit hondenhaar heeft liggen terwijl zij toch ook twee honden heeft lopen, die NOOIT vieze lapjes ergens heeft liggen en waar zelfs de dweil er onberispelijk bij ligt EEN GROTE CHAOS! En de vloer was VIES met modderpootjes en er lag een vieze luier op tafel die ze niet direct in de container had gegooid nadat ze de kleine had verschoond en de afwas stond nog op het aanrecht!
    Ik heb me zelden zo goed gevoeld.
    There is no love sincerer than the love of food.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 14:51:26 #16
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_65456191
    Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben . Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben . Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:26 #17
    163650 Greys
    pi_65456584
    Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65456628
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Greys het volgende:
    Ik heb gewoon BIJNA zin om weer mijn vloer te gaan dweilen met dat nieuwe Leifheit ding
    Wat let je?
    pi_65456688
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 14:51 schreef maok het volgende:
    Ik had laatst iemand op visite die nog nooit eerder bij mij op visite was geweest en hij merkte op dat het veel netter was dan bij hem thuis (en daar was het niet eens echt een rotzooi toen ik daar laatst een keer onverwacht kwam binnenvallen, iig een stuk minder dan bij mij eerst). Hij dacht dus waarschijnlijk ook dat ik zo'n perfecte huisvrouw ben . Tot iemand opmerkte dat het inderdaad veel netter was dan normaal. Ze verklapte dus dat ik eigenlijk helemaal geen perfecte huisvrouw ben . Maar goed nu zal het hopelijk ook niet tegenvallen als het de volgende keer wel weer een keertje een rommeltje is.
    Jij woont klein, dus dan lijkt het ook eerder een rommeltje. Als er bij mij wat zooi op de grond ligt en wat papieren en boeken op tafel, dan oogt het al slordig. Terwijl het niet eens zoveel zooi is.

En het kan dus ook makkelijk opgeruimd worden.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 15:05:56 #20
    163650 Greys
    pi_65456793
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat let je?
    Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65456853
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat de beesten dan weer op de vensterbank moeten, want die zijn er bang voor
    Maakt dat ding dan zo'n hard geluid? Hier zijn de katten alleen bang voor de stofzuiger.
    pi_65458258
    Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 16:13:33 #23
    163650 Greys
    pi_65459273
    Ze zijn niet bang voor het geluid, want die dweil maakt amper geluid natuurlijk. Maar het feit dat ik alle stoelen op z'n kop op de tafel ga parkeren, maakt dat ze al danig onder de indruk (en op hun hoede!) zijn En als ik dan ook nog eens met die stang heen en weer ga zwiepen, dan gaan ze er heel bozig en bangig naar kijken

Ik heb vanmiddag niets nuttigs gedaan gewoon
    Hoewel, ik heb een cheesecake met witte chocolade en frambozen gemaakt. Da's ook heel Stepford Wife achtig toch? En ik heb ook alles netjes na afloop meteen afgewassen en opgeruimd! Zometeen maar eens op het Peggy schema kijken wat ik eigenlijk had moeten doen en of dat nog een beetje in te halen valt

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 17:36:24 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65460429
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 15:45 schreef ferrari_rood het volgende:
    Snowy sjouwt de dweil achterna. Met als gevolg meteen weer vieze pootjes op de vloer. Dit geldt ook voor de glazen salontafel. Hij wil altijd helpen en/of erna er meteen op liggen. Nee Snowy hij is nog nat!!!. Of met natte pootjes erover heen lopen. Volgens mij denkt visite hier dat ik nooit de salontafel schoonmaak.
    Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.
    pi_65460717
    Dat realiseerde ik mij ook pas later. Maar hij blijft maar mooi tot dat we van interieur wisselen.
    pi_65461400
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 16:44 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Om deze reden wil ik dus geen glazen tafel. Ook al vind ik het nog zo mooi.
    Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!
    pi_65461664
    Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
    pi_65461737
    Dit is wel wat voor mij.

Ik laat altijd alles liggen, totdat het echt moet..
    Misschien gewoon bijhouden, elke dag een beetje.

Deze post is al het begin.
    pi_65461819
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
    Komen die van jouw er niet op? die van mij scheppen eerst uitgebreid water in de waterbak. Lopen naar de salontafel en gaan dan tikkertje spelen.
    Ik heb ook geen last van pootafdrukken op mijn glazen tafel, wel van neusafdrukken op het raam overigens.
    pi_65462005
    Kom ik mijn katten bij jullie in de heropvoeding doen goed?. Natte neuzen op de ramen heb ik gelukkig niet. Wel haren En de ramen zijn al zo makkelijk schoon te maken .
    pi_65462302
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:17 schreef ferrari_rood het volgende:
    Nou, ze lopen er wel eens overheen maar met droge poten.. En ze weten dat ze niet op de tafels mogen dus dat doen ze meestal niet of heel stiekem..
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 17:37:29 #32
    163650 Greys
    pi_65462392
    Boris loopt er nooit overheen eigenlijk, over de glazen tafel. Mazzel misschien? Misschien komt het nog?

Ik voel me enorm Stepford Wife!
    De gehaktballen liggen al in de pan te pruttelen en de frambozen-witte-chocolade-cheesecake staat al in de koelkast! Wat zal Heer G blij met me zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 17:53:22 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65462512
    Ja je bent geweldig Mijn vriendje komt hierheen en dan gaan we samen koken, ik heb mijn kamer al opgeruimd dus misschien kan ik zijne nog even doen
    pi_65462631
    Zo, ben ook weer in huize Lani. Was gisteren heel even thuis maar was toen vergeten het vlees uit de vriezer te halen. Zal nog wel even duren voor het een beetje ontdooid is (heb nog geen magnetron) en dus heb ik wat tijd over voordat ik kan gaan koken.

De boodschappen zijn al gedaan voor deze week (37.50 euro deze keer, tof). Het bed is opgemaakt. Ik heb net ook nieuwe glorix doekjes aangeschaft dus die gaan nu even over het toilet.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 17:54:05 #35
    163650 Greys
    pi_65462869
    Wat leuk PF, wat gaan jullie koken?

Lani, goed bezig! Ook qua boodschappencentjes!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65462917
    Tips Vind Post
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_65463232
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:09 schreef P.F het volgende:

[..]

Hier lopen twee poezen en die glazen tafel ziet er nog prima uit!
    Mijn mormels komen zo ongeveer overal (behalve op het aanrecht, al verdenk ik ze ervan dat ze daar ook stiekem komen ), zijn lomp en spelen nogal eens met de waterbak, ik tref nu al overal natte pootafdrukken aan. Ik zou continu aan het schoonmaken zijn als ik een glazen tafel zou hebben
    pi_65463483
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 17:37 schreef Greys het volgende:
    Ik voel me enorm Stepford Wife!
    De gehaktballen liggen al in de pan te pruttelen en de frambozen-witte-chocolade-cheesecake staat al in de koelkast! Wat zal Heer G blij met me zijn!
    Greys, wat goed van je. Frambozen-witte-chocolade-cheesecake klinkt wel ontzettend verrukkelijk!

Mijn toilet + badkamer is nu vlug even gedaan, hulde aan de Glorix doekjes. Het eten staat ook al op. Vanavond zie ik wel een beetje op tegen het stofzuigen en stofraggen, maar het moet echt... Misschien dan maar in etappes, de woonkamer moet nu echt. Heb wel wat support nodig.
    pi_65463988
    Succes lani je kunt het.
    Mijn vriend gaat zo naar de kapster. Hij kwam net met een wasmand beneden.Ik zo van wat goed doe je het ook in de wasmachine? hij keek zo Ik keek nog eens naar de wasmand is het strijkgoed. Ja neem ik mee naar mijn mama jij hebt al zo'n last van je schouder. Ik mag morgen voor mijn andere arm/schouder naar de fysio. het is nl echt niet meer te houden en straks heb ik rechts ook al niet meer. Hij denkt al mee ben benieuwd hoe hij straks minimaal 14 dagen het huishouden gaat doen met mij thuis die zich stierlijk verveeld.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 18:50:04 #40
    163650 Greys
    pi_65464558
    Lani je hebt al zoveel gedaan! Na het eten even lekker uitbuiken ( ) en dan hol je even met de stofzuiger door het huis. De stofdraden die evt. hoog hangen zuig je gewoon met de stofzuiger op en voordat je gaat zuigen, ren je even met een stofdoek/swiffer langs de randjes en plankjes. Voor je het weet ben je klaar en dan voel je je goehoeddddddddd!
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65464846
    Ik ben heel fanatiek begonnen aan klussen! Ik had gisteren een ladekast gekocht:

en die ben ik nu in elkaar aan het zetten (poging tot iniedergeval). Dat vind ik wel leuk om te doen en het is stiekem ook een klusje... Als ik nog puf over heb dan probeer ik het stofzuigen nog wel. Maaar... ik ben morgen ook vrij en heb er dan wellicht meer zin en puf in. Beetje schuiven met dat schema mag best toch?
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 19:21:11 #42
    163650 Greys
    pi_65465549
    Jaaaaa joh! Dan schuif je toch wat naar morgen als je dan vrij hebt? Of kijk even om je heen, is het heel erg stoffig en vies op de grond? Nee? Dan sla je het over tot de volgende keer dat er stofzuigen in je schema staat. Als je het maar niet drie weken laat liggen
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 19:25:16 #43
    163650 Greys
    pi_65465670
    Leuke kast trouwens! Waar komt hij te staan? Gang? Woonkamer? Slaapkamer?
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
      dinsdag 27 januari 2009 @ 19:36:41 #44
    169780 Marijkezwolle
    Queen multiquote
    pi_65466118
    Terug vind poetspost
    Come on now, you knew you were lost
    But you carried on anyway
    Oh come on now, you knew you had no time
    But you let the day drift away
    pi_65466129
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef Greys het volgende:
    Leuke kast trouwens! Waar komt hij te staan? Gang? Woonkamer? Slaapkamer?
    Voor de slaapkamer. Ik heb nu al mijn kleren nog in de boekenkast liggen aangezien ik bij mijn verhuizing mijn oude kledingkast meteen weggedaan heb. Zo een ladekast vind ik stukken makkelijker en je kan er leuke dingen op zetten. Blijkt echter dat ik nog wat gereedschap nodig heb dat in Breda ligt. Morgen dus maar even ophalen en dan kan het kreng echt helemaal in elkaar gezet worden.

Dan kan de boekenkast gewoon weer lekker in de woonkamer komen staan met al mijn andere prulletjes. Zo kom ik er nog wel... ooit.

Ik weet het stiekem wel goed gemaakt aangezien de woonkamer nu vol ligt met zooi... Ik kan wel even de slaapkamer zuigen en raggen. Muziekje op, lekker hard mee bleren en schoonmaken maar.
    pi_65467257
    Mijn schoonmaakprobleem met betrekking tot mn katten is dat er steeds mensen tegen mn ramen tikken omdat ze denken dat mijn katten in de erker een soort dierentuin vormen. Sommigen tillen ook hun hond op zodat die tegen het raam kan krabbelen, om te kijken hoe de katten daarop reageren. Onwijs gore ramen krijg je daarvan, en schoonmaken is ondankbaar werk want het is binnen 3 dagen weer enorm goor zo.

Vraag me af wat die mensen bezielit af en toe. Ik zit gewoon op de bank, een meter van dat raam af, en dan gaan sommigen zo 5 minuten staan tikken en doen. Hallo ik woon hier, doe normaal ofzo.
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 20:10:19 #47
    163650 Greys
    pi_65467374
    Serieus?
    Wat heb jij voor bijzondere katten dan? Wat doen ze voor speciale trucjes voor het raam, hangen ze aan een trapeze? Wáárom hangen die mensen voor jouw ramen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 27-01-2009 20:15:42 ]
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65467441
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:07 schreef Dipkip het volgende:
    Mijn schoonmaakprobleem met betrekking tot mn katten is dat er steeds mensen tegen mn ramen tikken omdat ze denken dat mijn katten in de erker een soort dierentuin vormen. Sommigen tillen ook hun hond op zodat die tegen het raam kan krabbelen, om te kijken hoe de katten daarop reageren. Onwijs gore ramen krijg je daarvan, en schoonmaken is ondankbaar werk want het is binnen 3 dagen weer enorm goor zo.

Vraag me af wat die mensen bezielit af en toe. Ik zit gewoon op de bank, een meter van dat raam af, en dan gaan sommigen zo 5 minuten staan tikken en doen. Hallo ik woon hier, doe normaal ofzo.
    Plaatje van je katten? Ik weet dat je een noorse boskat hebt
      Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 januari 2009 @ 20:16:20 #49
    163650 Greys
    pi_65467678
    Ja ze heeft prachtige katten, maar dat die mensen dat dan als een soort dierentuin zien zeg?
    Ik ben blij dat ik hier geen mensen voor de ramen heb die Boris aanzien voor een luipaard
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_65467750
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 20:16 schreef Greys het volgende:
    Ja ze heeft prachtige katten, maar dat die mensen dat dan als een soort dierentuin zien zeg?
    Ik ben blij dat ik hier geen mensen voor de ramen heb die Boris aanzien voor een luipaard
    Misschien is poeslief erg aaibaar? Ik vind het ook vreemd, daar niet van Ik ga niet bij iemand op de ruiten tikken omdat ik de kat zo mooi vind die daar zit, dat vind ik onbeleefd.

Ik heb wel ooit een kwartier ofzo naar een Birmaan zitten kijken die op de vensterbank zat Maar toen waren de gordijnen dicht. Het is wel enorm onbeleefd om nota bene een hond tegen het raam te drukken, Dipkip, zeg je daar dan nooit wat van? Ik zou echt woedend naar buiten lopen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')