editquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:38 schreef IHVK het volgende:
[..]
NAZI's hebben het toch niet zo op Joden?
* StateOfMind drinkt gezellig meequote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:41 schreef Wheelgunner het volgende:
* Wheelgunner opent nog een pilsje op de overwinning van Israel!
Zo Israël met een tank gericht op een kind hebben geschoten?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:35 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)raelisch_vuur__.html
Zo zie je maar weer waar Israel echt in staat is
Cheers!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:41 schreef Wheelgunner het volgende:
Cultheld noemde alle joden die tegen Israelische geweld waren, jodenverraders. niet ik ik noem ze juist bondgenoten tegen de geweld van Israelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan zijn er joden die dit geweld afkeuren en dan is het weer niet goed![]()
http://www.nrc.nl/buitenl(...)ef%2C_niet_offensiefquote:Praag, 3 jan. EU-voorzitter Tsjechië ziet het Israëlische grondoffensief in de Gazastrook als ,,defensief, niet offensief''. Dit staat in een vanavond uitgegeven verklaring.
,,Op dit moment, vanuit het perspectief van de afgelopen dagen zien wij deze stap als een defensieve, niet offensieve actie'', aldus Jiri Potuznik, de woordvoerder van het Tsjechische EU-voorzitterschap.
De Tsjechische minister van Buitenlandse Zaken Karel Schwarzenberg reist morgen als leider van een EU-delegatie naar het Midden-Oosten.
Feit is dat er weer een kind is gestorven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo Israël met een tank gericht op een kind hebben geschoten?
Ik had het specifiek over het Ander Joods Geluid, maar dit zegt weer veel over hoe jij over de rest van de Joden denktquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:43 schreef Meki het volgende:
[..]
Cultheld noemde alle joden die tegen Israelische geweld waren, jodenverraders. niet ik ik noem ze juist bondgenoten tegen de geweld van Israel
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:32 schreef Meki het volgende:
AMSTERDAM - Door Israëlisch tankvuur is zaterdagavond in de Gazastrook een Palestijns kind gedood. Dit is van medische bronnen vernomen. Het gaat voor zover bekend om het eerste Palestijnse slachtoffer van de Israëlische invasie.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:44 schreef IHVK het volgende:
[..]
Feit is dat er weer een kind is gestorven.
En het is niet de eerste.
Los van alle (zwaar)gewonde kinderen waarvan één op het NOS-journaal was te zien.
Je moet echt lef hebben wil je de acties nog defensief noemen.
Waarom vind jij Ander Joods Geluid verraders dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik had het specifiek over het Ander Joods Geluid, maar dit zegt weer veel over hoe jij over de rest van de Joden denkt.
Als Europese, ongelovige, 'Joden' gaan demonstreren met Jodenhaters is m.i. een extreme vorm van sadomasochisme.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Waarom vind jij Ander Joods Geluid verraders dan?
Kijk! Dat zijn goede plannen!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:41 schreef Wheelgunner het volgende:
Het is niet de schuld van Israel dat Hamas huizen van waaruit wordt beschoten en waar bommen zijn opgeslagen volpropt met kinderen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
Ja leuk al die propaganda foto's, maar wat ik heb gezien is toch dat er kinderen gewoon in het puin omkwamen door bommen op huizen.
Ja, dat doen bommen he.quote:
Het gaat er niet om dat Hamas met hun raketten weinig schade aanrichten. Het gaat erom dat het continue afschieten van raketten een daad van agressie is. Waarop Israel wel aktie moest ondernemen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is verantwoordelijk voor de 4 ISRAELIERS die dood zijn, gelijk
Maar Israel is 100 % verantwoordelijk op de honderden doden.
Waarom zet je dat ongelovige er steeds bij?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als Europese, ongelovige, 'Joden' gaan demonstreren met Jodenhaters is m.i. een extreme vorm van sadomasochisme.
Ja toch doen mensen hier alsof Hamas kinderen gooit naar Israëlische soldaten die aan het schieten zijn.quote:
Om even aan te geven om wat voort soort Joden dit gaat. Europeanen, die vaak amper iets mee hebben gekregen van de Joodse cultuur en zich toch als 'Joden' over dit soort kwesties willen uitspreken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Waarom zet je dat ongelovige er steeds bij?
Meest zwakke excuus voor kindermoord ooit. Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen met dit soort walgelijke motivaties aan durven komen. Wees dan tenminste eerlijk en zeg dat het je niet kan schelen dat er Moslim-kinderen sterven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is niet de schuld van Israel dat Hamas huizen van waaruit wordt beschoten en waar bommen zijn opgeslagen volpropt met kinderen.
Nou ja, jodenhaters.. Er zijn gewoon enorm veel mensen die het totaal niet eens zijn beleid van Israel jegens de Palestijnen. Ik zie niet zo goed wat dat met verraad te maken heeft. Ook in Israel zelf zijn er regelmatig demonstraties tegen de regering.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als Europese, ongelovige, 'Joden' gaan demonstreren met Jodenhaters is m.i. een extreme vorm van sadomasochisme.
Kan geen toeval zijn, Indonesië, Afghanistanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef Frutsel het volgende:
WTF doen die israëliers
[..]
daar nu ook al?
tevens TVP
Hamas is als enige verantwoordelijk voor dat dode kind.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja toch doen mensen hier alsof Hamas kinderen gooit naar Israëlische soldaten die aan het schieten zijn.
Dat maak jij er van. Je zou ook inhoudelijk kunnen argumenten, maar je beperkt je kennelijk liever tot dit soort smeerlapperij.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meest zwakke excuus voor kindermoord ooit. Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen met dit soort walgelijke motivaties aan durven komen. Wees dan tenminste eerlijk en zeg dat het je niet kan schelen dat er Moslim-kinderen sterven.
Israël zat in het bestand constant Hamas-leden te doden, waardoor het voor Hamas reden was om het bestand te breken en door te breken met hopeloos verzet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat Hamas met hun raketten weinig schade aanrichten. Het gaat erom dat het continue afschieten van raketten een daad van agressie is. Waarop Israel wel aktie moest ondernemen.
Als jij mij vanuit jouw tuin continue met stenen loopt te bekogelen, dan is de maat bij mij op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Gooi jij niet met stenen naar mij, dan is er niks aan de hand.
Moet jij zeggenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Je zou ook inhoudelijk kunnen argumenten, maar je beperkt je kennelijk liever tot dit soort smeerlapperij.
Ik denk toch dat degene die heeft geschoten toch wel enige verantwoordelijk mag genieten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hamas is als enige verantwoordelijk voor dat dode kind.
Gretta Duisenberg is absoluut een Jodenhater. Haar Jodenhaat is nog duidelijker dan die van wijlen Arafat.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nou ja, jodenhaters.. Er zijn gewoon enorm veel mensen die het totaal niet eens zijn beleid van Israel jegens de Palestijnen. Ik zie niet zo goed wat dat met verraad te maken heeft. Ook in Israel zelf zijn er regelmatig demonstraties tegen de regering.
Het is juist goed dat er ook een ander geluid is, aan alleen maar propaganda heb je ook geen moer.
Wat moet ik dan anders opmaken uit je woorden? Je geeft me weinig opties.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Je zou ook inhoudelijk kunnen argumenten, maar je beperkt je kennelijk liever tot dit soort smeerlapperij.
Heb je de foto´s wel goed bekeken?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk toch dat degene die heeft geschoten toch wel enige verantwoordelijk mag genieten.
Het bestand is wederzijds herhaaldelijk gebroken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:53 schreef Verluste het volgende:
[..]
Israël zat in het bestand constant Hamas-leden te doden, waardoor het voor Hamas reden was om het bestand te breken en door te breken met hopeloos verzet.
Als jij mij vanuit jouw tuin continu gericht mijn kippen zit dood te schieten met je katapult terwijl we voorheen hadden afgesproken dat niet meer te doen dan is de maat op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Als een heel dorp met Koerden Ankara bombardeert, komen er ook repressies tegen dat dorp. En dan zou het zo maar kunnen dat er een kind sneuvelt. Volgens jou is het Turkse leger dan schuldig? Ik zou dat als vergelding zien (en dus als verdediging).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk toch dat degene die heeft geschoten toch wel enige verantwoordelijk mag genieten.
quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
Ja leuk al die propaganda foto's, maar wat ik heb gezien is toch dat er kinderen gewoon in het puin omkwamen door bommen op huizen.
Kan zijn, maar als er een hamas-aanhanger zich verschuilt tussen 2 kinderen met een kalashnikov en tussen de kinderruggetjes door op jou als israeli soldaat staat te mikken, wat doe je dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
Schuld geven van en goedkeuren van zijn nog steeds twee compleet verschillende dingen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef beantherio het volgende:
[..]
Meest zwakke excuus voor kindermoord ooit. Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen met dit soort walgelijke motivaties aan durven komen. Wees dan tenminste eerlijk en zeg dat het je niet kan schelen dat er Moslim-kinderen sterven.
En zo is dit conflict al decennia lang een keten van aktie - reaktie -reaktie - reaktie - reaktie enzovoorts, enzovoorts.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:53 schreef Verluste het volgende:
[..]
Israël zat in het bestand constant Hamas-leden te doden, waardoor het voor Hamas reden was om het bestand te breken en door te breken met hopeloos verzet.
Als jij mij vanuit jouw tuin continu gericht mijn kippen zit dood te schieten met je katapult terwijl we voorheen hadden afgesproken dat niet meer te doen dan is de maat op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Wijzen op het woordje 'als'.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als er een hamas-aanhanger zich verschuilt tussen 2 kinderen met een kalashnikov en tussen de kinderruggetjes door op jou als israeli soldaat staat te mikken, wat doe je dan?
En dat ze zich thuis verschuilen, bij familie of bij andere families is ook bekend.
Dat is het verrotte aan het begrip oorlog...Onschuldigen worden de dupe
Goed punt, waar is Gretta nui?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gretta Duisenberg is absoluut een Jodenhater. Haar Jodenhaat is nog duidelijker dan die van wijlen Arafat.
Goh, waar zou die jodenhaat toch vandaan komen he..... al die onrechtvaardigheid met Israël als hoofdoorzaak.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef cultheld het volgende:
[..]
Gretta Duisenberg is absoluut een Jodenhater. Haar Jodenhaat is nog duidelijker dan die van wijlen Arafat.
De demonstraties in Israël vinden in ieder geval niet plaats mét Hamas-aanhangers. Je moet als Jood toch wel totaal gestoord zijn om met Hamasliefhebbers te demonstreren. Zelfs orthodoxe Joden keuren Hamas af, omdat Hamas Joden doodt (terwijl ze hun haat tegen de staat Israël gemeen hebben).
Dit is geen toeval maar slechts een teken !!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Kan geen toeval zijn, Indonesië, Afghanistan
Zo van let op mensen..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef opinionr het volgende:
Waarom doen hamas figuren, bin laden, etc altijd dat vingertje omhoog als ze iets willen vertellen?
Is Allah boos? Waarom schudt hij Israël dan niet heen en weder?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Dit is geen toeval maar slechts een teken !!
Beetje onmogelijke situatie vanuit een Koerdisch dorp Ankara beschieten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:55 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als een heel dorp met Koerden Ankara bombardeert, komen er ook repressies tegen dat dorp. En dan zou het zo maar kunnen dat er een kind sneuvelt. Volgens jou is het Turkse leger dan schuldig? Ik zou dat als vergelding zien (en dus als verdediging).
En daar heb je greta ook! Hulde voor zulke dappere mensen die zich inzetten voor het lot van het Palestijnse volk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:01 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ze stond vanmiddag naast SP kamerlid van Bommel te schreeuwen om een Intifada
Hulde voor schreeuwen om een intifada?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:03 schreef Verluste het volgende:
[..]
En daar heb je greta ook! Hulde voor zulke dappere mensen die zich inzetten voor het lot van het Palestijnse volk.
Roepen om een intifada is zo heerlijk vredelievendquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:03 schreef Verluste het volgende:
[..]
En daar heb je greta ook! Hulde voor zulke dappere mensen die zich inzetten voor het lot van het Palestijnse volk.
Dat is helaas zeer juist.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:56 schreef Frutsel het volgende:
MP staat voor member of parliament knul, dat is hij dan ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
Sinds wanneer is van Bommel onze minister president trouwens?![]()
Waarom wordt er zoveel gelogen als het om een oorlog gaat, vuile spelletjes.
Prima dat er nog mensen te porren zijn die op willen komen voor de Palestijnse zaak.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:01 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ze stond vanmiddag naast SP kamerlid van Bommel te schreeuwen om een Intifada
Meer onwetendheidquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
Sinds wanneer is van Bommel onze minister president trouwens?![]()
Waarom wordt er zoveel gelogen als het om een oorlog gaat, vuile spelletjes.
Als die 2 dan samen met die anti-vuurwerk knulletjes van GroenLinks naar Gaza gaan.. genoeg vuurwerkquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
MP staat voor member of parliament knul, dat is hij dan ook.
Gebiedende wijs.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef opinionr het volgende:
Waarom doen hamas figuren, bin laden, etc altijd dat vingertje omhoog als ze iets willen vertellen?
Dat laatste is onzin: degene die de trekker overhaalt is altijd verantwoordelijk. Als je de keus maakt om onschuldigen te doden om bij de schuldigen te komen dan ben je geen snars beter dan hem/haar. Daar is echt geen excuus voor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:57 schreef opinionr het volgende:
[..]
Schuld geven van en goedkeuren van zijn nog steeds twee compleet verschillende dingen.
Ik ben ook één van de openlijke pro-Israël mensen hier. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik voorstander van geweld ben en dat ik blij ben met de dode kinderen. Ik vind het afschuwelijk.
Twee jaar geleden was ik in het gebied en werkte ik met zowel Joodse als Palestijnse kinderen. Ik heb een band opgebouwd met sommige van deze kinderen en ik vind het dan ook vreselijk om te lezen dat er kinderen om komen. Daarom ben ik nog wel in staat om realistisch te zijn en Hamas als hoofdverantwoordelijke kan aanwijzen.
Okey ik faalde even. Excuses.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
MP staat voor member of parliament knul, dat is hij dan ook.
Bewijst maar eens hoe verdorven onwetend het gros van de Nederlanders is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Prima dat er nog mensen te porren zijn die op willen komen voor de Palestijnse zaak.
Het is sowiezo triest dat je tegenwoordig als SS'er wordt gezien als je begaan bent met het lot van de Palestijnen.
Dus als niet het hele dorp, maar bijvoorbeeld maar de helft wordt platgebombardeerd vind je het nog wel acceptabel?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Beetje onmogelijke situatie vanuit een Koerdisch dorp Ankara beschieten.
Maar goed, hypothetisch gezien, zou ik het afkeren als heel het dorp werd platgebombareerd. Maar de PKK bevindt zich meestal in kampen buiten de bewoonde gebieden en Turken en Koerden staat niet zo lijnrecht tegenovelrkaar(helemaal niet zelfs de laatste tijd) zoals de situatie nu in Israël dus de situatie is niet echt vergelijkbaar.
Ik zou het echter zeker afkeuren als er veelvuldig kinderen en burgers bij omkomen, want dat zou de situatie alleen maar verslechteren en tot meer polarisatie leiden.
Hamas staat idd bekend om het gebruik van civiele doelen als militaire doelen. Amnesty International bekritiseerde Hamas eerder voor het gebruik van appartementencomplexen en ziekenhuizen als een uitvalsbases voor hun aanvallen. Dat zullen ze nu helemaal met de Israëlische grondtroepen wel weer gaan flikken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kan zijn, maar als er een hamas-aanhanger zich verschuilt tussen 2 kinderen met een kalashnikov en tussen de kinderruggetjes door op jou als israeli soldaat staat te mikken, wat doe je dan?
En dat ze zich thuis verschuilen, bij familie of bij andere families is ook bekend.
Het is vanuit de lucht niet echt makkelijk te zien wat er precies in een gebouw rondloopt hé.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin: degene die de trekker overhaalt is altijd verantwoordelijk. Als je de keus maakt om onschuldigen te doden om bij de schuldigen te komen dan ben je geen snars beter dan hem/haar. Daar is echt geen excuus voor.
Gelukkig, jammer dat Europa net heeft verklaard dat het het als een daad van 'defensieve actie' ziet. Ik schaam mij om Europees te zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Reuters: France condemns Israeli ground offensive in Gaza and continued Hamas rocket attacks.
1 minuut ago from web
Shit, heb ik dat gemistquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sorry, ik zat naar Pink Floyd op ned3 te kijken. Is toch iets belangrijker. Heb ik nog iets gemist?
http://www.livestation.com/channels/3-al_jazeera_englishquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Sorry, ik zat naar Pink Floyd op ned3 te kijken. Is toch iets belangrijker. Heb ik nog iets gemist?
Over selectief lezen gesproken damn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:08 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus als niet het hele dorp, maar bijvoorbeeld maar de helft wordt platgebombardeerd vind je het nog wel acceptabel?
Je keurt het zéker af als er veelvuldig kinderen bij omkomen? Veelvuldig betekent ongeveer hetzelfde als vaak, en wat is vaak?
Ok, komen we terug bij je opmerkingen over Israël.
Er is één kind omgekomen bij een bombardement en jij schreeuwt moord en brand. Gezien de dichtbevolktheid in Gaza, zijn er verrassend weinig doden gevallen (precisiebombardementen en zo). Toch gil je het bijna uit van woede, als ik je posts zo lees.
Waarom dat verschil in oordeel? Is het omdat je iets tegen Joden hebt, zie jij medemoslims als übermenschen, waarvan er 1 net zoveel waard is als 100 Joden of zie jij een andere verklaring van dit verschil in perceptie?
Waarbij israel dan vermoedelijk roept dat je dan automatisch onder het begrip 'terrorist' valt en je alsnog een kogel krijgt. En als je het niet doet, krijg je een kogel van Hamas of word je als weet ik wat voor zwijn bekritiseerd dat je de palestijnse zaak niet steunt etc etc..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Hamas roept ook burgers op om een menselijk schild te vormen indien er een Israëlische actie dreigt.
Tis nooit te laat om te verhuizenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef Verluste het volgende:
[..]
Gelukkig, jammer dat Europa net heeft verklaard dat het het als een daad van 'defensieve actie' ziet. Ik schaam mij om Europees te zijn.
egniequote:
Ik schaam me nog veel meer als Verhagen straks gaat zeggen dat Nederland onconditioneel achter Israël staat. Ik ben geen fan van Bos, maar ik mag hopen dat hij daar een stokje voor steekt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:09 schreef Verluste het volgende:
[..]
Gelukkig, jammer dat Europa net heeft verklaard dat het het als een daad van 'defensieve actie' ziet. Ik schaam mij om Europees te zijn.
Precisiebombardementen verwoesten geen hele dorpen, dus daar ben je niet tegenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Over selectief lezen gesproken damn.![]()
Vriendelijke vriend, als iemand zegt dat ie er tegen is dat "heel het dorp" wordt platgebombarbeerd dus een hyperbool als stijlfiguur, dan bedoelt die persoon een bombardement op een dorp in het algemeen.
Verder: als ik zeg 'veelvuldig kinderen bij omkomen', dan heb ik het over de situatie nu in Gaza, aangezien we daarmee aan het vergelijken zijn. Dat betekent niet dat ik het goedkeur dat 1 of 2 kinderen omkomen dus.
Waar ik niet tegen was was een bombardement op een PKK kamp in de bergen.
Lekker makkelijk dat je me nu voor antisemitisch uitmaakt. Want dat ben ik absoluut niet. Ik vind het bijvoorbeeld te triest voor woorden dat een Joodse wijk wordt lastiggevallen in Antwerpen en wanneer er Israëlische burgers omkomen door een raket van Hamas.
Ik vind het daarom ook juist heel triest dat je tegen mij hier even woorden als übermensch etc gebruikt, ik heb helemaal niks tegen joden, zowel gelovig als ongelovig. één van mijn beste vrienden heeft een joodse afkomst zelfs..
En ik gil niet hoor, ben heel kalm. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt?
Onmogelijke hypothetische vroegen hoeven niet telkens door mij beantwoord te worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Precisiebombardementen verwoesten geen hele dorpen, dus daar ben je niet tegen?
Jij zou dus ondubbelzinnig afstand nemen van Turkse vergeldingsacties tegen PKK, wanneer er ook maar één kind bij omkomt?
Ik ben niet tegen de staat Israël. Het is niet humaan om te vragen van al die mensen die er wonen daar te vertrekken. Bovendien is het ook niet nodig.quote:Je bent inderdaad niet klassiek anti-semitisch, maar wel tegen de staat Israël, of heb ik het mis? Mocht dat kloppen, dan ben je wel degelijk anti-Joods, alleen niet klassiek anti-Joods.
1. Precisiebombardementen voer je niet uit op bevolkt gebied, want hoe precies je die bombardementen ook uitvoert er bestaat altijd een grote kans dat er onschuldige mensen langslopen. Precisiebombardementen zijn meer bedoeld voor (terroristen)kampen in zeer dunbevolkte of onbevolkte gebieden waar de kans miniem is dat je burgers raakt. Althans, zo zie ik dat. Naar bevolkte gebieden stuur je troepen te voet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Precisiebombardementen verwoesten geen hele dorpen, dus daar ben je niet tegen?
Jij zou dus ondubbelzinnig afstand nemen van Turkse vergeldingsacties tegen PKK, wanneer er ook maar één kind bij omkomt?
Je bent inderdaad niet klassiek anti-semitisch, maar wel tegen de staat Israël, of heb ik het mis? Mocht dat kloppen, dan ben je wel degelijk anti-Joods, alleen niet klassiek anti-Joods.
Gaat nogal makkelijk he, vluchten, als je je met z'n 1,4 miljoen man op een afgesloten strook van 41 bij 6 a 12 kilometer bevind.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:26 schreef Slaro het volgende:
- Tussen de afgebroken wapenstilstand en de eerste luchtaanval zaten 4700 raketten van Hamas
- Israel heeft 100x gezegd op te houden wanneer Hamas zou stoppen met raket aanvallen
- Israel heeft 100x gewaarschuwd voor een grondoffensief
- Eerst moesten de buitenlanders eruit een toch duidelijke waarschuwing
- Journalisten mochten al vanaf het begin er niet in een toch duidelijke waarschuwing
- Pamfletten werden er rondgestrooid vanmiddag in Noord-Gaza om je uit de voeten te maken
Wat is daar het nut van dan volgens jou?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:31 schreef hondjes het volgende:
zou het niet kunnen , dat ze gewoon in Gaza willen zitten, om daarna Iran aan te vallen...
eerst bezetting Gaza, en dan luchtaanval op Iran.
Aldus De Persquote:'Tientallen Palestijnen gedood door invasie'
Door de Israëlische invasie in de Gazastrook zijn al tientallen Palestijnen om het leven gekomen. Dit is zaterdagavond vernomen van een Israëlische militaire bron.
Waarom zou het op termijn onmogelijk voor hen worden om de staat Israël te handhaven? Voorlopig heeft Israël (ook zonder steun van de VS) de sterkste luchtmacht in de regio en geen buurland is in staat om Israël echt pijn te doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onmogelijke hypothetische vroegen hoeven niet telkens door mij beantwoord te worden.
Laat ik het daarop houden.![]()
Want ik vrees dat jij bij alles wat ik zeg een verkeerde conclusie gaat trekken.
[..]
Ik ben niet tegen de staat Israël. Het is niet humaan om te vragen van al die mensen die er wonen daar te vertrekken. Bovendien is het ook niet nodig.
Ik ben wel tegen waar ze nu mee bezig zijn.(nederzettingen uitbreiden, bombardementen uitvoeren, muren bouwen etc.) Juist door deze acties wordt het misschien voor hen op termijn onmogelijk om daar te blijven. Een goede buur is en blijft verder dan een verre vriend zegt men. En dat zou zonde zijn.
Wat het is een mooi (maar misschien utopisch ideaal) dat een joodse staat vreedzaam binnen een islamitische wereld zou kunnen functioneren.
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurtquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:26 schreef Slaro het volgende:
- Tussen de afgebroken wapenstilstand en de eerste luchtaanval zaten 4700 raketten van Hamas
- Israel heeft 100x gezegd op te houden wanneer Hamas zou stoppen met raket aanvallen
- Israel heeft 100x gewaarschuwd voor een grondoffensief
- Eerst moesten de buitenlanders eruit een toch duidelijke waarschuwing
- Journalisten mochten al vanaf het begin er niet in een toch duidelijke waarschuwing
- Pamfletten werden er rondgestrooid vanmiddag in Noord-Gaza om je uit de voeten te maken
Als dit niet duidelijk genoeg is tsja dan weet ik het niet meer
Hamas heeft de kans gehad om te stoppen en te voorkomen aangevallen te worden dit is het resultaat
Dream on, geen vrede met terroristen, zover ik weet is Hamas nog steeds een terroristische organisatie en als jij Hamas steunt steun je ook hun sponsors Iran, de Taliban, Al Quaeda, Hezbollah, enzovoortsquote:En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Ach ja, beginnen jullie ook nog ff...quote:'Hamas moet zoveel mogelijk Israëli’s doden
BEIROET - Hamas moet zoveel mogelijk Israëli’s doden tijdens de gevechten in de Gazastrook. Dit heeft Hassan Nasrallah, de leider van de militante Libanese partij Hezbollah, zaterdag gezegd in Beiroet.
Hij sprak tijdens een massabijeenkomst voor tienduizenden aanhangers in een zuidelijke buitenwijk van de Libanese hoofdstad. De toespraak van Nasrallah was op grote schermen te zien.
De sjiitische Hezbollah-beweging vocht in de zomer van 2006 een bloedige oorlog uit met Israël.
1. Hamas heeft zich tussen de burgers gevestigd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
1. Precisiebombardementen voer je niet uit op bevolkt gebied, want hoe precies je die bombardementen ook uitvoert er bestaat altijd een grote kans dat er onschuldige mensen langslopen. Precisiebombardementen zijn meer bedoeld voor (terroristen)kampen in zeer dunbevolkte of onbevolkte gebieden waar de kans miniem is dat je burgers raakt. Althans, zo zie ik dat. Naar bevolkte gebieden stuur je troepen te voet.
2. Turkije is het afgelopen jaar meerdere malen Noord-Irak binnengevallen met troepen en vliegtuigen die precisiebombardement uitvoerden. Resultaat: 0 burgerdoden en een aantal honderden dode terroristen. Dus het moraal van het verhaal is, als je het doet doe het dan goed. Dus niet door bevolkt gebied plat te bombarderen.
3. Triest om te lezen hoe je nieuwe termen bedenkt om IHVK toch krampachtig een vorm (die je zelf bedacht hebt) van antisemitisme in de schoenen te schuiven. Dus je mag ook al geen kritiek meer op een staat (Israël al helemaal niet) hebben?
Even op dezelfde fiets: ben jij niet anti-moslim? Je bent misschien niet klassiek anti-moslim, maar wel tegen de Islam, of heb ik het mis? Mocht dat kloppen, dan ben je weldegelijk anti-moslim, alleen niet klassiek anti-moslim. - Ja, dat klinkt inderdaad onzinnig.
Neem jij jezelf nog wel serieus?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Nietes...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Al die organisaties hebben in eigen land ook nog een eigen oorlog uit te vechten. Hezbollah kan behalve raketten afschieten niet zoveel doen tenzij er duizenden Syriers en Iranezen daar over de grenzen trekken. Maar zelfs dan, voorlopig kent Israel de steun van de normale partijen binnen Libanon, en Fatah kan allemaal profiteren van het conflict met Hamas ik hoop dat zij wel weten wat vrede en overleg is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja, beginnen jullie ook nog ff...
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
1. Hamas heeft zich tussen de burgers gevestigd.
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.quote:2. Die regio is niet zo dichtbevolkt als Gaza.
Oké, ik kende ze niet. Maar feit is dat IHVK niet onder jouw noemer van 'antisemiet' valt, maar dat jij het hem toch krampachtig probeert toe te schrijven. Maar dat had hij zelf ook al duidelijk gemaakt.quote:3. Nieuwe termen? Bijna iedereen is met die termen bekend hoor. Klassiek antisemitisme = een afkeer van Joden hebben. Modern antisemitisme = de staat Israël afwijzen (oproepen tot vernietiging van de staat en haar burgers).
Doen ze nu toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.
[..]
[..]
Oké, ik kende ze niet. Maar feit is dat IHVK niet onder jouw noemer van 'antisemiet' valt, maar dat jij het hem toch krampachtig probeert toe te schrijven. Maar dat had hij zelf ook al duidelijk gemaakt.
Dan heb je het over een politiek perspectief. Niet een humaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.
Ach, binnen een paar decennia wordt Israel waarschijnlijk vanzelf een Islamitisch land. Het Arabische deel van de Israëlische bevolking groeit namelijk veel sneller dan de Joodse bevoling. Zie o.a. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.htmlquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zou het op termijn onmogelijk voor hen worden om de staat Israël te handhaven? Voorlopig heeft Israël (ook zonder steun van de VS) de sterkste luchtmacht in de regio en geen buurland is in staat om Israël echt pijn te doen.
]http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.html[/quote][/url]quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ach, binnen een paar decennia wordt Israel waarschijnlijk vanzelf een Islamitisch land. Het Arabische deel van de Israëlische bevolking groeit namelijk veel sneller dan de Joodse bevoling. Zie o.a. [url=http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.html
quote:Ander Joods Geluid: 'offensief buitenproportioneel'
Israël zoekt de militaire confrontatie terwijl de diplomatieke weg nog openstaat. Zo typeert Jaap Hamburger van Een Ander Joods Geluid het grondoffensief dat Israël zaterdagavond begon in de Gazastrook.
Hamburger noemt de invasie van Israël buitenproportioneel. ,,Ze kunnen nu echt geen onderscheid maken tussen gewapende mensen en burgers. De Gazastrook is ongeveer zo groot als Texel, er wonen 1,5 miljoen mensen. Het Israëlische leger schiet met de modernste wapens op deze 'grote mensenkooi' vanaf zee, uit de lucht en vanaf de grond.''
Volgens Hamburger geeft het offensief aan dat Israël geen volwaardige Palestijnse staat als buurman wil. ,,Ze willen niet praten met de ene helft van de Palestijnen en houden de andere helft aan het lijntje. Dit conflict heeft een lange historie. Sinds 1967 heeft Israël stukken afgeknabbeld van Palestijns gebied door bijvoorbeeld nederzettingen te bouwen en een muur te bouwen. Volgens het internationaal recht mogen Palestijnen zich daartegen verzetten.''
De lauwe reacties op het Israëlische offensief onthutsen Hamburger. ,,Als Georgië de buren aanvalt gaat er een minister heen, hier komen slechts krachteloze reacties op. Mensenrechten zijn voor de Palestijnen kennelijk niet aan de orde.''
Er is wel een groot verschil. De Israeliers hebben de zee en de hemel in handen. Natuurlijk ook 200 tot 400 atombommen. Maar als het gaat om oorlog op grond dan zijn ze meestal heel gevoelig voor een groot aantal doden bij hun soldaten. Israel had ook 'alles' in handen tijdens de oorlog tegen Lebanon. Toch weet iedereen nu dat israel toch heeft verloren! Want voor een klein legertje als dat van Hamas of Hizbollah het VOORTBESTAAN is al een OVERWINNING. Precies zoals het niet stoppen van raketten vuren is een Overwinning voor Hamas en een Vernedering voor Israel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Die media-uitingen van Palestijnse zijde zijn wel opvallend. Ze doen alsof zij degenen zijn die de touwtjes van de strijd in handen hebben, terwijl ze aan alle kanten veruit de zwaarste verliezen lijden. Het lijkt wel net die Irakese minister van informatie.
Zoals Toffe_Ellende het al zegt, heb je het dan over een politiek perspectief en dus geen humaan perspectief. Als Israël vanaf het begin voor dat laatste was gegaan, denk ik dat ze toch op iets meer sympathie van de Palestijnse bevolking kon rekenen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.
lijkt me in zo een crisis , als een land als Iran aanvallen, niet zo goed, om een buurland te hebben, diequote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is daar het nut van dan volgens jou?
Het is maar wat je als doel definieert van de oorlogen. In Libanon en ook nu in Gaza laat Israël gewoon zien dat het niet met zich laat sollen. Daag Israël uit en je krijgt de aanval 100x zo hard terug. Dat is de boodschap eigenlijk en in dat opzicht wint Israël absoluut.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef teletubbies het volgende:
Er is wel een groot verschil. De Israeliers hebben de zee en de hemel in handen. Natuurlijk ook 200 tot 400 atombommen. Maar als het gaat om oorlog op grond dan zijn ze meestal heel gevoelig voor een groot aantal doden bij hun soldaten. Israel had ook 'alles' in handen tijdens de oorlog tegen Lebanon. Toch weet iedereen nu dat israel toch heeft verloren! Want voor een klein legertje als dat van Hamas of Hizbollah het VOORTBESTAAN is al een OVERWINNING. Precies zoals het niet stoppen van raketten vuren is een Overwinning voor Hamas en een Vernedering voor Israel.
Het grote imago van een superleger van israel/vs is steeds onzin is gebleken tijdens oorlogen in Lebanon/Gaza/Irak en nog steeds in Afghanistan. Want het targetten van moskeeen, gevangenissen, scholen of slapende mensen in hun huizen is op zich iets wat ieder legertje kan. Van een superleger zou je iets meer verwachten dan dat!
Ik denk het niet. Hamas heeft (het grootste deel van) de Palestijnse bevolking aan een touwtje hangen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals Toffe_Ellende het al zegt, heb je het dan over een politiek perspectief en dus geen humaan perspectief. Als Israël vanaf het begin voor dat laatste was gegaan, denk ik dat ze toch op iets meer sympathie van de Palestijnse bevolking kon rekenen.
Don't look at me likequote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch heeft het wel iets, zo'n oorlog live volgen. Het is alleen wel vrij rustig eigenlijk. Je ziet af en toe alleen een lichtkogel. De aanval op Irak was een stuk actie-intensiever, met al die kruisraketten.
Serieus?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch heeft het wel iets, zo'n oorlog live volgen. Het is alleen wel vrij rustig eigenlijk. Je ziet af en toe alleen een lichtkogel. De aanval op Irak was een stuk actie-intensiever, met al die kruisraketten.
Met die kale kerel, je kon in ieder geval goed zien wat Israel tot zijn beschikking heeft als het moet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:19 schreef opinionr het volgende:
Je ziet bij de beelden op CNN telkens een shot waarbij een soort projectiel lijkt te ontploffen in 100 stukjes.
Volgens mij betreft dit een anti-anti-tank wapen waar sommige Israëlische tanks over beschikken. Laatst gezien op zo'n docu op Discovery over special weapons of Israël.
beiden liegen , zowel de palestijnen, als de israeliers,,,quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een palestijnse parlementariër ontkent dat er ooit raketaanvallen zijn uitgevoerd door hamas. Nu op de BBC, wat een lachertje.
Deed ie een sahafje?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een palestijnse parlementariër ontkent dat er ooit raketaanvallen zijn uitgevoerd door hamas. Nu op de BBC, wat een lachertje.
Als dat hetzelfde interview is dat ik net gezien heb dan denk ik dat je het verkeerd heb verstaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
doet me denken aan laf Italiaans voetbalquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ef%2C_niet_offensief
EU
quote:AFP: Spanish foreign minister Moratinos expresses his "solidarity and support" in a call to Palestinian president.
Ongelooflijk gewoon..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EU
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat hetzelfde interview is dat ik net gezien heb dan denk ik dat je het verkeerd heb verstaan.
edit: je bedoeld BBC World neem ik aan?
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:32 schreef Bananenman het volgende:
Wel geinig weer. Echt David tegen Goliath. Maar dan andersom, als je me volgt
Geleerd van Andries Knevelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef opinionr het volgende:
Verstandige politici bestaanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EU
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:30 schreef 0100 het volgende:
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Handige site![]()
[..]
Geld het ook als ik zeg dat ik er een jaar geleden voor drie maanden heb gewoondquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:36 schreef 0100 het volgende:
Trouwens nog fokkers woonachtig in Israel?
Censuurquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:37 schreef opinionr het volgende:
cnn heeft eindelijk een zwart balkje voor het woord "live" geplakt.
Tja helaas niet zo vreemd. Ik zou als andere aartsvijand van Israël ook zo'n bericht de wereld insturen. Maakt het van alle kanten natuurlijk niet minder triest.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja, beginnen jullie ook nog ff...
Vooruitquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:38 schreef opinionr het volgende:
[..]
Geld het ook als ik zeg dat ik er een jaar geleden voor drie maanden heb gewoond
Loopt op vogeltjes te mikken?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:42 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: telegraaf
Dat lijkt me stug. Bush gaat rond negen uur al naar bed!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Laatste nieuws van Haaretz:
00:11 U.S. officials brief Bush on Israeli ground operation in Gaza (Reuters)
Ook alleen maar omdat de Palestijnse bevolking door Israel als Untermenschen wordt behandeld.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Hamas heeft (het grootste deel van) de Palestijnse bevolking aan een touwtje hangen.
Niet alleen dat maar ook nog goeie uitgebreide berichtgeving van Al Jazeera. Veel beter dan CNN.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:57 schreef venomsnake het volgende:
Oeh, wat een lekkere presentatrice op Al Jazeera!
Hij heeft vast een cursus Ivriet gevolgd: in die taal wordt alles averechts benoemd: vrede, doorlaatpost, veiligheidsmuur, verdediging.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EU
wat vind je nu zelf van de situatie?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hij heeft vast een cursus Ivriet gevolgd: in die taal wordt alles averechts benoemd: vrede, doorlaatpost, veiligheidsmuur, verdediging.
1) juncto 2) Hoe zou Hamas zich andes kunnen vestigen dan tussen burgers in een zo dichtbevolkt gebied. Die bevolkingsdichtheid is overigens mede veroorzaakt door Israel zelf.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
1. Hamas heeft zich tussen de burgers gevestigd.
2. Die regio is niet zo dichtbevolkt als Gaza.
3. Nieuwe termen? Bijna iedereen is met die termen bekend hoor. Klassiek antisemitisme = een afkeer van Joden hebben. Modern antisemitisme = de staat Israël afwijzen (oproepen tot vernietiging van de staat en haar burgers).
pics!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:57 schreef venomsnake het volgende:
pics?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:57 schreef venomsnake het volgende:
terughoudender ten opzichte van wat? sowieso de us die iets bepaalt over incidentstrikes... veel dommer kan het niet klinken.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:09 schreef 0100 het volgende:
De VS lijk toch zich toch wat terughoudener op te stellen. Ook al is dat waarschijnlijk maar voor de schijn
ze ziet er erg dom uit, mag ik dat zeggen? niet dat dom minder fijn neukt, maar na het neuken wil je ook een leuk gesprek hebben, toch?quote:
Al jazeeraquote:Op zondag 4 januari 2009 00:12 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Ghida Fakhry bedoeld wordt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof dat ze zal lukken! Israel probeert al zestig jaar de Arabische buren klein te krijgen door hard op ze in te slaan. Maar dat lukt (uiteraard) niet. Integendeel. De agressie die ondernomen wordt onder het mom van defensie roept alleen maar meer agressie op.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:15 schreef hondjes het volgende:
[..]
lijkt me in zo een crisis , als een land als Iran aanvallen, niet zo goed, om een buurland te hebben, die
raketten op je afstuurd.
door nu Gaza te bezetten, proberen Hamas onder de duim te krijgen, en de bevolking, hebben ze
meer speelruimte voor een aanval op Iran.
die ziet er uit als een mishandeld vrouwtje. kijk eens hoe panisch ze uit haar koekogen kijkt.quote:
Mwah, ik rook dan liever even een sigaretje..quote:Op zondag 4 januari 2009 00:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze ziet er erg dom uit, mag ik dat zeggen? niet dat dom minder fijn neukt, maar na het neuken wil je ook een leuk gesprek hebben, toch?
quote:Op zondag 4 januari 2009 00:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die ziet er uit als een mishandeld vrouwtje. kijk eens hoe panisch ze uit haar koekogen kijkt.
en jij? wat is jouw smaak dan? een vrouw die uit haar ogen kijkt als een mishandeld hertje?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
Jij hebt geen verstand van vrouwelijk schoon.
Mishandel jij hertjes?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij? wat is jouw smaak dan? een vrouw die uit haar ogen kijkt als een mishandeld hertje?
Was Ha'aretz niet die krant die camera's uitdeelde aan Palestijnen? Om misstanden te filmen. Wat overigens niet hielp omdat de Israelische daders hoogstens een voorwaardelijke taakstraf kregen of een erisping. Maar het idee was goed.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:37 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Haaretz geeft vaker updates. Maar voor de pro-palestijnse fokkers zal het nieuws van haaretz wel niet goed genoeg zijn.
Typisch voor de VN.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef venomsnake het volgende:
01:08 UN chief calls for immediate end to IDF ground operation in Gaza (Reuters)
is ook weer waar, maar misschien denken ze zelf ,dat door bezetting in Gaza op die manier controle krijgen over Gaza,quote:Op zondag 4 januari 2009 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof dat ze zal lukken! Israel probeert al zestig jaar de Arabische buren klein te krijgen door hard op ze in te slaan. Maar dat lukt (uiteraard) niet. Integendeel. De agressie die ondernomen wordt onder het mom van defensie roept alleen maar meer agressie op.
En dan claimt het land nog wel de vertegenwoordiger te zijn van vooruitgang en verlichting, verfijnde rationaliteit en moraliteit.
Zie ditquote:terughoudender ten opzichte van wat? sowieso de us die iets bepaalt over incidentstrikes... veel dommer kan het niet klinken.
Ook al is het waarschijnlijk alleen maar schijnheilquote:01:03 U.S. State Departments calls for Gaza cease-fire `as soon as possible` (Reuters)
01:02 U.S. tells Israel it must be `mindful of potential consequences to civilians` (Reuters)
00:58 U.S. says it is `deeply concerned about humanitarian situation` in Gaza (Reuters)
hoelang blijven ze dat roepen?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef venomsnake het volgende:
01:08 UN chief calls for immediate end to IDF ground operation in Gaza (Reuters)
nee hoor. maar ik beambieer geen vrouwen die zulke blikken vertonen. jij wel blijkbaar?quote:
Wanneer gaan ze roepen dat Hamas moet kappen met het afschieten van raketten?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef venomsnake het volgende:
Bibberquote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef venomsnake het volgende:
Ach ja, het moet allemaal een beetje in evenwicht zijn he.quote:
nooit. totdat israel kaput is. en ja, ik zeg het expres duits.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:25 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze roepen dat Hamas moet kappen met het afschieten van raketten?
Ik kan niet zeggen dat ze uit haar ogen kijkt als een mishandeld hertje. En als je Al Jazeera nu aanzet (want ze presenteert momenteel) dan kun je zien dat ze ook niet echt de houding heeft van een "zielig Moslim-vrouwtje". Integendeel zelfs.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij? wat is jouw smaak dan? een vrouw die uit haar ogen kijkt als een mishandeld hertje?
ja ik zie een spook, maar dat mag ik toch vinden? ze kijkt uit haar ogen als opgeschoten wild.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:26 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je ziet spoken man. Zo raar kijkt ze helemaal niet uit haar ogen.
Wanneer gaan ze nou keihard zeggen dat Israël eens moet kappen met het aan de laars lappen van VN verdragen?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:25 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze roepen dat Hamas moet kappen met het afschieten van raketten?
quote:Op zondag 4 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze nou keihard zeggen dat Israël eens moet kappen met het aan de laars lappen van VN verdragen?
Idd, VN is veels te soft dat het Israël zo zijn gang laat gaan.
Ja, gooien ze pamfletten uit: verlaat Uw huizen. En waar zouden die Palestijnen dan naartoe moeten? De zee in?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:22 schreef hondjes het volgende:
[..]
is ook weer waar, maar misschien denken ze zelf ,dat door bezetting in Gaza op die manier controle krijgen over Gaza,
Want denk nog steeds dat ook Iran aan de beurt komt.
oh, maar ik zeg dan ook niet dat ze kijkt als een "zielig Moslim-vrouwtje". ik ken juist moslimvrouwen die erg hitsig zijn. en fijn neuken.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ze uit haar ogen kijkt als een mishandeld hertje. En als je Al Jazeera nu aanzet (want ze presenteert momenteel) dan kun je zien dat ze ook niet echt de houding heeft van een "zielig Moslim-vrouwtje". Integendeel zelfs.
Voor een staat die zijn bestaansrecht te danken heeft aan de VN....quote:Op zondag 4 januari 2009 00:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]Das niet alleen met Israel zo...
Congo, Sudan, Zimbabwe etc etc etc...
Arnoldquote:California Governor Arnold Schwarzenegger expressed support for the ground operation in Gaza. After meeting with the Israeli consul general in Los Angeles, Yaakov Dayan, Schwarzenegger declared that "every nation has the right to defend itself against terrorism and cold-blooded attacks on its people. Israel is no different and is right to defend itself against the unceasing violence of rocket attacks launched by Hamas."
diezelfde vn zorgt voor al de wapens voor hamas. wat wil je nou? de vernietiging van israel?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wanneer gaan ze nou keihard zeggen dat Israël eens moet kappen met het aan de laars lappen van VN verdragen?
wij mogen elkaar best wel als dit hele conflict is afgelopen en mensen weer vrij kunen ademhalen.quote:
Je zou haast willen dat de VN inderdaad een geweldsmonopolie had, als een echte politie.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat heb jij een bord voor je kop zeg. Niet normaal.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
diezelfde vn zorgt voor al de wapens voor hamas. wat wil je nou? de vernietiging van israel?
Wanneer gaan ze uberhaubt dat mislukte praatclubje eens opdoekenquote:Op zondag 4 januari 2009 00:27 schreef Verluste het volgende:
[..]
vertel.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:30 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat heb jij een bord voor je kop zeg. Niet normaal.
De Moslims? Allemaal?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
wanneer gaat de vn de moslims eens veroordelen? en aanpakken?
Hihi, ik woon in een Oostenrijkse woning! Geschonken door Oostenrijk na het einde van de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:29 schreef opinionr het volgende:
[..]
Arnold
(En dat voor een Oostenrijker)
je stuurt me net via pm een link over autisme en hebt dan nog het lef mij te vragen wat ik voor een bord voor mijn kop heb?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:30 schreef Verluste het volgende:
[..]
Wat heb jij een bord voor je kop zeg. Niet normaal.
oorlogsmisdaden. en ze zorgen er voor dat zelfs europa minder gezellig is. of was je dat niet opgevallen met je gijzeling van het woord van de vrijheid dat je hier wel hebt? ondankbaar knorretje dat je bent.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:33 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De Moslims? Allemaal?
Wat hebben ze misdaan?
wat hebben "de moslims" nu weer met dit alles te maken dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
wanneer gaat de vn de moslims eens veroordelen? en aanpakken?
quote:Op zondag 4 januari 2009 00:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je stuurt me net via pm een link over autisme en hebt dan nog het lef mij te vragen wat ik voor een bord voor mijn kop heb?
laten we het hier nu gezellig houdenquote:Op zondag 4 januari 2009 00:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oorlogsmisdaden. en ze zorgen er voor dat zelfs europa minder gezellig is. of was je dat niet opgevallen met je gijzeling van het woord van de vrijheid dat je hier wel hebt? ondankbaar knorretje dat je bent.
quote:Op zondag 4 januari 2009 00:36 schreef Verluste het volgende:
Zoalshetis is een dogmatische proleet. De Palestijnen verdedigen alleen hun rechten en hun land tegen een bezetter. Over de terreur van het verzet in Nederland tijdens WOII hoor ik ook niemand klagen. Met twee maten meten kun je alleen maar vanuit een uebermensch/uitverkoren volk gedachte.ankjewel heremeteit
Hun land? De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad...quote:Op zondag 4 januari 2009 00:36 schreef Verluste het volgende:
Zoalshetis is een dogmatische proleet. De Palestijnen verdedigen alleen hun rechten en hun land tegen een bezetter. Over de terreur van het verzet in Nederland tijdens WOII hoor ik ook niemand klagen. Met twee maten meten kun je alleen maar vanuit een uebermensch/uitverkoren volk gedachte.ankjewel heremeteit
Niet zo generaliseren hé. Mensen scheren ons ook graag over één kam en ik wil niet krijgen dat mensen denken dat ik ook zo denkquote:Op zondag 4 januari 2009 00:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oorlogsmisdaden. en ze zorgen er voor dat zelfs europa minder gezellig is. of was je dat niet ogevallen met je gijzeling van het woord van de vrijheid dat je hier wel hebt?
dat doe ik. moet je eens zien wat ik allemaal naar mijn hoofd geslingerd krijg. of maakt dat niet uit en reageer je alleen op mijn reacties?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
laten we het hier nu gezellig houden
OK, op alfabet dan: Israel, Soedan, Zaïre, Zimbabwe.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]Das niet alleen met Israel zo...
Congo, Sudan, Zimbabwe etc etc etc...
ja sorry. ik ben maar een nederlander zonder direct geloof.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:37 schreef opinionr het volgende:
[..]
Niet zo generaliseren hé. Mensen scheren ons ook graag over één kam en ik wil niet krijgen dat mensen denken dat ik ook zo denk
idd. Laat ik zijn voorbeeld maar volgen en me maar terugtrekken uit dit topic dat gedomineerd wordt door onwetende, starre leeghoofden. Cya.quote:
Alsof die twee situaties ook maar enigzins te vergelijken zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:36 schreef Verluste het volgende:
riddancequote:Op zondag 4 januari 2009 00:41 schreef Verluste het volgende:
[..]
idd. Laat ik zijn voorbeeld maar volgen en me maar terugtrekken uit dit topic dat gedomineerd wordt door onwetende, starre leeghoofden. Cya.
Ah, vandaarquote:Op zondag 4 januari 2009 00:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja sorry. ik ben maar een nederlander zonder direct geloof.
Ik las even "profeet". Maar gelukkig zag ik het verkeerd.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:36 schreef Verluste het volgende:
Zoalshetis is een dogmatische proleet.
jammer. ondanks wat je allemaal over mij weet en zegt, weet ik weinig over jou. en ik mag je wel hoor. ik ben je medemens. ik zie je opmerkingen graag in dit soort situaties.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:41 schreef Verluste het volgende:
[..]
idd. Laat ik zijn voorbeeld maar volgen en me maar terugtrekken uit dit topic dat gedomineerd wordt door onwetende, starre leeghoofden. Cya.
Je hebt gelijk, ik kan niet meer zeggen wat ik wil en alle moslims zijn levensgevaarlijk. Laten we ze allemaal hard straffen..quote:Op zondag 4 januari 2009 00:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oorlogsmisdaden. en ze zorgen er voor dat zelfs europa minder gezellig is. of was je dat niet opgevallen met je gijzeling van het woord van de vrijheid dat je hier wel hebt? ondankbaar knorretje dat je bent.
quote:Op zondag 4 januari 2009 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik las even "profeet". Maar gelukkig zag ik het verkeerd.
Dogmatisch is nog zwak uitgedrukt.
nou nou. er zijn ook goede moslims, die geen joden haten. die zie je helaas bijna niet terug op fok!quote:Op zondag 4 januari 2009 00:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik kan niet meer zeggen wat ik wil en alle moslims zijn levensgevaarlijk. Laten we ze allemaal hard straffen..![]()
Dramaqueen.
Vraag je alleen om niet gelijk "alle moslims" hierbij te betrekkenquote:Op zondag 4 januari 2009 00:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat doe ik. moet je eens zien wat ik allemaal naar mijn hoofd geslingerd krijg. of maakt dat niet uit en reageer je alleen op mijn reacties?
Ach, collateral damage.. Gewoon hard straffen allemaal!!quote:Op zondag 4 januari 2009 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nou. er zijn ook goede moslims, die geen joden haten. een paar zeg maar.
Kom, ik ben zovaak de enige met een afwijkende mening, dat is leuke discussie. Houdt nog even vol.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:41 schreef Verluste het volgende:
[..]
Jazeker wel: in het interbellum (tussen de twee wereldoorlogen) werd het land Palestina genoemd door de rechtmatige bestuurder (het Verenigd Koninkrijk volgens mandaat van de Volkerenbond). Er woonden toen joodse, christelijke en Arabische Palestijnen. Vooral Arabische, hoewel de toevloed van (illegale) joden aanzinlijk was.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hun land? De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad...
Een mandaat is een eufemisme voor kolonie.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker wel: in het interbellum (tussen de twee wereldoorlogen) werd het land Palestina genoemd door de rechtmatige bestuurder (het Verenigd Koninkrijk volgens mandaat van de Volkerenbond). Er woonden toen joodse, christelijke en Arabische Palestijnen. Vooral Arabische, hoewel de toevloed van (illegale) joden aanzinlijk was.
ehm...Palestina?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:37 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Hun land? De Palestijnen hebben nooit een eigen land gehad...
doe ik ook niet! ik noem zelfs voorbeelden van goede fok!slims.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vraag je alleen om niet gelijk "alle moslims" hierbij te betrekken
Vredesmachten doen in mijn ogen te weinig.. .als ik zie hoeveel ellende er nog isquote:Op zondag 4 januari 2009 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, op alfabet dan: Israel, Soedan, Zaïre, Zimbabwe.
Overigens zijn er voor Soedan en Zaïre vredesmachten, voor Zimbabwe nog niet, maar dat is ook een intern conflict.
Allemaal lullige argumenten, dat geef ik toe. Maar het zijn ook niet mijn argumenten.
lol. je kent de geschiedenis echt niet he?quote:
Je zegt het zelf al... Engels Mandaat. Engels land dus. De Engelsen hadden het voor het zeggen.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker wel: in het interbellum (tussen de twee wereldoorlogen) werd het land Palestina genoemd door de rechtmatige bestuurder (het Verenigd Koninkrijk volgens mandaat van de Volkerenbond). Er woonden toen joodse, christelijke en Arabische Palestijnen. Vooral Arabische, hoewel de toevloed van (illegale) joden aanzinlijk was.
Dat ben ik met je eens. Het mandaat zou in veel gevallen best wel zwaarder mogen zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vredesmachten doen in mijn ogen te weinig.. .als ik zie hoeveel ellende er nog is
Waarom precies suggereer jij dat de migratiestroom van Joden illegaal was? Op welke gronden?quote:Op zondag 4 januari 2009 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Net zo min als Holland of de Veluwe.quote:
In die filmpjes van het IDF zie je vaak secundaire ontploffingen waaruit blijkt dat het wel moet gaan om wapen- en munitie opslagplaatsen.quote:
Klopt palestina was lange tijd een regioquote:
ken de geschiedenis wel redelijk, maar had t idd over dat engelse mandaat. T klonk uit jouw reactie alsof je bedoelde dat de palestijnen daar eigenlijk niet horen, maar ze komen er wel degelijk vandaan, uit het gebied palestina, waar nu de huidige staat israel ligt.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. je kent de geschiedenis echt niet he?
http://www.terrorismawareness.org/what-really-happened/
dit is de geschiedenis.
Dan is het nog geen land, althans niet volgens de gangbare definities.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:00 schreef kirrid het volgende:
[..]
Klopt palestina was lange tijd een regio
Maar die coños hebben in 1988 de Palestijnse staat uitgeroepen, erkend door 90 landen....
Nee, ik zeg mandaat van het Verenigd Koninkrijk (of misschien Groot-Brittannië.)quote:Op zondag 4 januari 2009 00:49 schreef opinionr het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al... Engels Mandaat. Engels land dus. De Engelsen hadden het voor het zeggen.
En aangezien de VS volgens mij de grootste geldschieter/wanbetaler is...quote:Op zondag 4 januari 2009 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het mandaat zou in veel gevallen best wel zwaarder mogen zijn.
Maar de wereld moet daar nog aan wennen, denk ik.
de mensen die daarvandaan kwamen of woonden zijn allang vervangen door haatbaarden en moslims die volgens de quoran de joden dood willen hebben. dat terwijl de moslims en extreemlinkse mensen hier roepen: dan verplaats je israel toch naar de woestijn in midden amerika?quote:Op zondag 4 januari 2009 01:00 schreef Roosje11 het volgende:
[..]
ken de geschiedenis wel redelijk, maar had t idd over dat engelse mandaat. T klonk uit jouw reactie alsof je bedoelde dat de palestijnen daar eigenlijk niet horen, maar ze komen er wel degelijk vandaan, uit het gebied palestina, waar nu de huide staat israel ligt.
En nog even een newsflash...ik hoop niet dat je zelf gelooft wat er op die website wordt verteld die je doorgaf, want dat is echt PURE indoctrinatie, dus probeer voortaan wat objectievere bronnen te vermelden.
En Israel wel aan het EUROvisie songfestival.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:51 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ze deden nog nooit mee aan een WK Voetbal voorronde dacht ik
quote:Op zondag 4 januari 2009 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En Israel wel aan het EUROvisie songfestival.
Bronquote:Israël is, hoewel het in Azië ligt, gerechtigd tot deelname aan het Europese festtival omdat de nationale omroep IBA lid is van de European Broadcasting Union.
Ok, even wat feiten over het Mandaat.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, ik zeg mandaat van het Verenigd Koninkrijk (of misschien Groot-Brittannië.)
Zoek even op de termen mandaat en Verenigd Koninkrijk of Groot-Brittannië.
Dat de Britten het voor het zeggen hadden, wil niet zeggen dat er geen Palestijnen woonden. De Britten hadden het ook voor het zeggen in Kameroen, India, Pakistan, the Gambia en nog vele plaatsen meer.
Wat nou "Westbank is bezet gebied" ?quote:In artikel 2 van het mandaat werd de verantwoordelijkheid van Groot-Brittannië vastgelegd voor het creëren van omstandigheden die de ontwikkeling van een Joods nationaal tehuis mogelijk moesten maken. In artikel 25 werd vastgelegd dat Groot-Brittannië de bepalingen van het mandaat met betrekking tot de vrijheid van godsdienst ten oosten van de rivier de Jordaan alleen hoefde toe te passen als de omstandigheden dit toelieten. In september 1922 presenteerde Groot-Brittannië een memorandum aan de Volkenbond waarin zij voorstelde het gebied ten oosten van de Jordaan uit te sluiten van Joodse immigratie. Op 23 september stemde de Volkenbond daarmee in.
Onder andere, ja. De bedoeling van de Britten was om ook de Arabieren een plaats te laten houden.quote:Op zondag 4 januari 2009 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waarom precies suggereer jij dat de migratiestroom van Joden illegaal was? Op welke gronden?
Het mandaatgebied van de Britten was onder andere ervoor bedoeld een onderkomen voor Joden te creëren, volgens mij.
De Engelstalige is uitgebreider.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:12 schreef kirrid het volgende:
Weet je wat, laten we met zen alle de tijdlijn van Palestina gaan doornemen en dan weer verder gaan blaten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina
Die is bij mij ook al een paar keer voorbij gekomen..quote:Op zondag 4 januari 2009 01:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[ afbeelding ]
Zag ik toch net deze banner
Mwa Nederlandstalige vind ik duidelijker met de tijdstabelquote:Op zondag 4 januari 2009 01:13 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
De Engelstalige is uitgebreider.
OK, laten we even stemmen over wat nou Azië en wat nou Europa is.quote:
Maar de mensen woonden er wel, volgens de gangbare definities.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:01 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dan is het nog geen land, althans niet volgens de gangbare definities.
Het feit dat duizenden joden na het overleven van de holocaust de keuze maakten om zonder toestemming te proberen het land in te komen is vrij logisch, en staat compleet van de terroristische aanslagen door de Joodse groeperingen als Irgoen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onder andere, ja. De bedoeling van de Britten was om ook de Arabieren een plaats te laten houden.
De Britten probeerden de toestroom van joden in te dammen en, aangezien zij toen de rechtmatige autoriteit vormden, was een deel van de joodse toestroom illegaal. De joden hebben ook terroristische aanvallen uitgevoerd op Britse doelen. Veel illegaler kun je het niet maken, lijkt me.
Het was gewoon een vraag.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Onder andere, ja. De bedoeling van de Britten was om ook de Arabieren een plaats te laten houden.
De Britten probeerden de toestroom van joden in te dammen en, aangezien zij toen de rechtmatige autoriteit vormden, was een deel van de joodse toestroom illegaal. De joden hebben ook terroristische aanvallen uitgevoerd op Britse doelen. Veel illegaler kun je het niet maken, lijkt me.
Dan zouden we misschien onafhankelijke berichtgeving krijgen over wat er daar gebeurd en dat is niet in het belang van Israël.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:08 schreef venomsnake het volgende:
Ook belachelijk trouwens dat er geen journalist Gaza in mag van Israel..
Er is nu wel een interessante discussie op BBC World.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:20 schreef John.Milton het volgende:
Op welke TV zender kan ik het vannacht het beste volgen?
Israel doet ook, om politieke redenen, mee aan de Europese kwalificatiereeksen bij het EK/WK voetbalquote:Op zondag 4 januari 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, laten we even stemmen over wat nou Azië en wat nou Europa is.
Ik weet niet beter dan dat Istanbul de stad is die zowel Azië als Europa. Ten zuien en ten oosten daarvan heet Azië.
Het gaat over een samenwerkingsverband van nationale publieke omroepen en op basis daarvan kan Israël, maar kunnen ook bijvoorbeeld Egypte, Libië en Marokko mee doen.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, laten we even stemmen over wat nou Azië en wat nou Europa is.
Ik weet niet beter dan dat Istanbul de stad is die zowel Azië als Europa. Ten zuien en ten oosten daarvan heet Azië.
Ik geloof ook niet dat er enige relatie is tussen de migratie en terroristische acties.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:21 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het feit dat duizenden joden na het overleven van de holocaust de keuze maakten om zonder toestemming te proberen het land in te komen is vrij logisch, en staat compleet van de terroristische aanslagen door de Joodse groeperingen als Irgoen.
De Haganah was er om de bevolking te verdedigen en pleegde ook geen aanslagen.
De Britten waren overigens ook nog zo smerig om de opgepakte"illigale" immigranten in een kamp te stoppen. Fijn als je net uit Nazi-Europa bent ontsnapt
slaap lekker. in de wetenschap dat islamitische hamas nu kapot wordt gemaakt! en ja, de niet hamasleden zijn of al doodgemaakt door die vredelievende hamas van meki en kees22 of ze schuilen nu. de rest mag lekker kaput gaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:27 schreef opinionr het volgende:
Ik ga maar eens slapen. Deze discussie is een beetje hopeloos oneindig.
Peace out.
Dat was ie al voordat je d'r aan begon... it's a neverending storyquote:Op zondag 4 januari 2009 01:27 schreef opinionr het volgende:
Ik ga maar eens slapen. Deze discussie is een beetje hopeloos oneindig.
Peace out.
Het probleem speelt al zoveel jaren en er zijn volgens mij evenveel conflicten geweest. Dit is gewoon een volgende conflict.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat was ie al voordat je d'r aan begon... it's a neverending story
Slaap lekker
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Hoog tijd dat Obama Israël nu al op de vingers tikt.
wat ik niet zie gebeuren., dat Obama dit gaat doenquote:Op zondag 4 januari 2009 01:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het probleem speelt al zoveel jaren en er zijn volgens mij evenveel conflicten geweest. Dit is gewoon een volgende conflict.
Beide kampen zijn in mijn ogen gewoon fout bezig. Hoog tijd dat Obama Israël nu al op de vingers tikt.
Dit doet me denken aan een buurvrouw, die niet helemaal lekker was.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:21 schreef opinionr het volgende:
[..]
Het feit dat duizenden joden na het overleven van de holocaust de keuze maakten om zonder toestemming te proberen het land in te komen is vrij logisch, en staat compleet van de terroristische aanslagen door de Joodse groeperingen als Irgoen.
De Haganah was er om de bevolking te verdedigen en pleegde ook geen aanslagen.
De Britten waren overigens ook nog zo smerig om de opgepakte"illigale" immigranten in een kamp te stoppen. Fijn als je net uit Nazi-Europa bent ontsnapt
Dat is juist een van de redenen waarom Israël over durft te gaan tot dergelijke acties. Ze hebben praktisch altijd de VS die ergens een veto uit kan spreken.quote:
In Limburg ook, mogen die onafhankelijkheid afdwingen?quote:Op zondag 4 januari 2009 01:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar de mensen woonden er wel, volgens de gangbare definities.
Tot aan de Oeral is Europa, daarna is Azië. En dan van de Oeral een lijn naar de Adriatische Zee. Iran en Turkije zijn Azië. De Kaukasus is weer Europa, al dan niet behorend tot Rusland.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Israel doet ook, om politieke redenen, mee aan de Europese kwalificatiereeksen bij het EK/WK voetbal
En hoe zit het dan met Rusland?... wat is daarvan Azie en Europa?
Ik denk dat de invloed van Rahm Emanuel ook een rol zal gaan spelen.quote:
als obama israel op zijn vingers tikt, wat moet de eu dan doen?quote:Op zondag 4 januari 2009 01:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Het probleem speelt al zoveel jaren en er zijn volgens mij evenveel conflicten geweest. Dit is gewoon een volgende conflict.
Beide kampen zijn in mijn ogen gewoon fout bezig. Hoog tijd dat Obama Israël nu al op de vingers tikt.
Ik vind het vergelijkbaar met Turkije die de PKK zelfs in Irak met mortieren afknalt, maar dan hoor je verder weinig mensen voor vrede en eigen land pleiten.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:34 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Zeker wetenquote:Op zondag 4 januari 2009 01:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat de invloed van Rahm Emanuel ook een rol zal gaan spelen.
als semi moslims of moslims mensen afschieten is er niks aan de hand. als niet-moslims semi-moslims of moslims afschieten is het oorlog.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaar met Turkije die de PKK zelfs in Irak met mortieren afknalt, maar dan hoor je verder weinig mensen voor vrede en eigen land pleiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |