Aldus De Persquote:'Tientallen Palestijnen gedood door invasie'
Door de Israëlische invasie in de Gazastrook zijn al tientallen Palestijnen om het leven gekomen. Dit is zaterdagavond vernomen van een Israëlische militaire bron.
Waarom zou het op termijn onmogelijk voor hen worden om de staat Israël te handhaven? Voorlopig heeft Israël (ook zonder steun van de VS) de sterkste luchtmacht in de regio en geen buurland is in staat om Israël echt pijn te doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:27 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onmogelijke hypothetische vroegen hoeven niet telkens door mij beantwoord te worden.
Laat ik het daarop houden.![]()
Want ik vrees dat jij bij alles wat ik zeg een verkeerde conclusie gaat trekken.
[..]
Ik ben niet tegen de staat Israël. Het is niet humaan om te vragen van al die mensen die er wonen daar te vertrekken. Bovendien is het ook niet nodig.
Ik ben wel tegen waar ze nu mee bezig zijn.(nederzettingen uitbreiden, bombardementen uitvoeren, muren bouwen etc.) Juist door deze acties wordt het misschien voor hen op termijn onmogelijk om daar te blijven. Een goede buur is en blijft verder dan een verre vriend zegt men. En dat zou zonde zijn.
Wat het is een mooi (maar misschien utopisch ideaal) dat een joodse staat vreedzaam binnen een islamitische wereld zou kunnen functioneren.
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurtquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:26 schreef Slaro het volgende:
- Tussen de afgebroken wapenstilstand en de eerste luchtaanval zaten 4700 raketten van Hamas
- Israel heeft 100x gezegd op te houden wanneer Hamas zou stoppen met raket aanvallen
- Israel heeft 100x gewaarschuwd voor een grondoffensief
- Eerst moesten de buitenlanders eruit een toch duidelijke waarschuwing
- Journalisten mochten al vanaf het begin er niet in een toch duidelijke waarschuwing
- Pamfletten werden er rondgestrooid vanmiddag in Noord-Gaza om je uit de voeten te maken
Als dit niet duidelijk genoeg is tsja dan weet ik het niet meer
Hamas heeft de kans gehad om te stoppen en te voorkomen aangevallen te worden dit is het resultaat
Dream on, geen vrede met terroristen, zover ik weet is Hamas nog steeds een terroristische organisatie en als jij Hamas steunt steun je ook hun sponsors Iran, de Taliban, Al Quaeda, Hezbollah, enzovoortsquote:En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Ach ja, beginnen jullie ook nog ff...quote:'Hamas moet zoveel mogelijk Israëli’s doden
BEIROET - Hamas moet zoveel mogelijk Israëli’s doden tijdens de gevechten in de Gazastrook. Dit heeft Hassan Nasrallah, de leider van de militante Libanese partij Hezbollah, zaterdag gezegd in Beiroet.
Hij sprak tijdens een massabijeenkomst voor tienduizenden aanhangers in een zuidelijke buitenwijk van de Libanese hoofdstad. De toespraak van Nasrallah was op grote schermen te zien.
De sjiitische Hezbollah-beweging vocht in de zomer van 2006 een bloedige oorlog uit met Israël.
1. Hamas heeft zich tussen de burgers gevestigd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:32 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
1. Precisiebombardementen voer je niet uit op bevolkt gebied, want hoe precies je die bombardementen ook uitvoert er bestaat altijd een grote kans dat er onschuldige mensen langslopen. Precisiebombardementen zijn meer bedoeld voor (terroristen)kampen in zeer dunbevolkte of onbevolkte gebieden waar de kans miniem is dat je burgers raakt. Althans, zo zie ik dat. Naar bevolkte gebieden stuur je troepen te voet.
2. Turkije is het afgelopen jaar meerdere malen Noord-Irak binnengevallen met troepen en vliegtuigen die precisiebombardement uitvoerden. Resultaat: 0 burgerdoden en een aantal honderden dode terroristen. Dus het moraal van het verhaal is, als je het doet doe het dan goed. Dus niet door bevolkt gebied plat te bombarderen.
3. Triest om te lezen hoe je nieuwe termen bedenkt om IHVK toch krampachtig een vorm (die je zelf bedacht hebt) van antisemitisme in de schoenen te schuiven. Dus je mag ook al geen kritiek meer op een staat (Israël al helemaal niet) hebben?
Even op dezelfde fiets: ben jij niet anti-moslim? Je bent misschien niet klassiek anti-moslim, maar wel tegen de Islam, of heb ik het mis? Mocht dat kloppen, dan ben je weldegelijk anti-moslim, alleen niet klassiek anti-moslim. - Ja, dat klinkt inderdaad onzinnig.
Neem jij jezelf nog wel serieus?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Nietes...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
En Israël is nog steeds de oorzaak van al het onrecht wat er op dit moment gebeurt
Al die organisaties hebben in eigen land ook nog een eigen oorlog uit te vechten. Hezbollah kan behalve raketten afschieten niet zoveel doen tenzij er duizenden Syriers en Iranezen daar over de grenzen trekken. Maar zelfs dan, voorlopig kent Israel de steun van de normale partijen binnen Libanon, en Fatah kan allemaal profiteren van het conflict met Hamas ik hoop dat zij wel weten wat vrede en overleg is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja, beginnen jullie ook nog ff...
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
1. Hamas heeft zich tussen de burgers gevestigd.
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.quote:2. Die regio is niet zo dichtbevolkt als Gaza.
Oké, ik kende ze niet. Maar feit is dat IHVK niet onder jouw noemer van 'antisemiet' valt, maar dat jij het hem toch krampachtig probeert toe te schrijven. Maar dat had hij zelf ook al duidelijk gemaakt.quote:3. Nieuwe termen? Bijna iedereen is met die termen bekend hoor. Klassiek antisemitisme = een afkeer van Joden hebben. Modern antisemitisme = de staat Israël afwijzen (oproepen tot vernietiging van de staat en haar burgers).
Doen ze nu toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus een reden om de hele boel niet plat te bombarderen, maar er troepen op af te sturen.
[..]
[..]
Oké, ik kende ze niet. Maar feit is dat IHVK niet onder jouw noemer van 'antisemiet' valt, maar dat jij het hem toch krampachtig probeert toe te schrijven. Maar dat had hij zelf ook al duidelijk gemaakt.
Dan heb je het over een politiek perspectief. Niet een humaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.
Ach, binnen een paar decennia wordt Israel waarschijnlijk vanzelf een Islamitisch land. Het Arabische deel van de Israëlische bevolking groeit namelijk veel sneller dan de Joodse bevoling. Zie o.a. http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.htmlquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waarom zou het op termijn onmogelijk voor hen worden om de staat Israël te handhaven? Voorlopig heeft Israël (ook zonder steun van de VS) de sterkste luchtmacht in de regio en geen buurland is in staat om Israël echt pijn te doen.
]http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.html[/quote][/url]quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ach, binnen een paar decennia wordt Israel waarschijnlijk vanzelf een Islamitisch land. Het Arabische deel van de Israëlische bevolking groeit namelijk veel sneller dan de Joodse bevoling. Zie o.a. [url=http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3197413,00.html
quote:Ander Joods Geluid: 'offensief buitenproportioneel'
Israël zoekt de militaire confrontatie terwijl de diplomatieke weg nog openstaat. Zo typeert Jaap Hamburger van Een Ander Joods Geluid het grondoffensief dat Israël zaterdagavond begon in de Gazastrook.
Hamburger noemt de invasie van Israël buitenproportioneel. ,,Ze kunnen nu echt geen onderscheid maken tussen gewapende mensen en burgers. De Gazastrook is ongeveer zo groot als Texel, er wonen 1,5 miljoen mensen. Het Israëlische leger schiet met de modernste wapens op deze 'grote mensenkooi' vanaf zee, uit de lucht en vanaf de grond.''
Volgens Hamburger geeft het offensief aan dat Israël geen volwaardige Palestijnse staat als buurman wil. ,,Ze willen niet praten met de ene helft van de Palestijnen en houden de andere helft aan het lijntje. Dit conflict heeft een lange historie. Sinds 1967 heeft Israël stukken afgeknabbeld van Palestijns gebied door bijvoorbeeld nederzettingen te bouwen en een muur te bouwen. Volgens het internationaal recht mogen Palestijnen zich daartegen verzetten.''
De lauwe reacties op het Israëlische offensief onthutsen Hamburger. ,,Als Georgië de buren aanvalt gaat er een minister heen, hier komen slechts krachteloze reacties op. Mensenrechten zijn voor de Palestijnen kennelijk niet aan de orde.''
Er is wel een groot verschil. De Israeliers hebben de zee en de hemel in handen. Natuurlijk ook 200 tot 400 atombommen. Maar als het gaat om oorlog op grond dan zijn ze meestal heel gevoelig voor een groot aantal doden bij hun soldaten. Israel had ook 'alles' in handen tijdens de oorlog tegen Lebanon. Toch weet iedereen nu dat israel toch heeft verloren! Want voor een klein legertje als dat van Hamas of Hizbollah het VOORTBESTAAN is al een OVERWINNING. Precies zoals het niet stoppen van raketten vuren is een Overwinning voor Hamas en een Vernedering voor Israel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
Die media-uitingen van Palestijnse zijde zijn wel opvallend. Ze doen alsof zij degenen zijn die de touwtjes van de strijd in handen hebben, terwijl ze aan alle kanten veruit de zwaarste verliezen lijden. Het lijkt wel net die Irakese minister van informatie.
Zoals Toffe_Ellende het al zegt, heb je het dan over een politiek perspectief en dus geen humaan perspectief. Als Israël vanaf het begin voor dat laatste was gegaan, denk ik dat ze toch op iets meer sympathie van de Palestijnse bevolking kon rekenen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:51 schreef cultheld het volgende:
[..]
De keuze tussen duizenden dode Israëlische militairen (Hamas & guerilla gaan hand in hand) en een paar honderd dode burgers in de vorm van collateral damage lijkt me geen lastige, vanuit Israëlisch perspectief.
lijkt me in zo een crisis , als een land als Iran aanvallen, niet zo goed, om een buurland te hebben, diequote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:33 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is daar het nut van dan volgens jou?
Het is maar wat je als doel definieert van de oorlogen. In Libanon en ook nu in Gaza laat Israël gewoon zien dat het niet met zich laat sollen. Daag Israël uit en je krijgt de aanval 100x zo hard terug. Dat is de boodschap eigenlijk en in dat opzicht wint Israël absoluut.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:11 schreef teletubbies het volgende:
Er is wel een groot verschil. De Israeliers hebben de zee en de hemel in handen. Natuurlijk ook 200 tot 400 atombommen. Maar als het gaat om oorlog op grond dan zijn ze meestal heel gevoelig voor een groot aantal doden bij hun soldaten. Israel had ook 'alles' in handen tijdens de oorlog tegen Lebanon. Toch weet iedereen nu dat israel toch heeft verloren! Want voor een klein legertje als dat van Hamas of Hizbollah het VOORTBESTAAN is al een OVERWINNING. Precies zoals het niet stoppen van raketten vuren is een Overwinning voor Hamas en een Vernedering voor Israel.
Het grote imago van een superleger van israel/vs is steeds onzin is gebleken tijdens oorlogen in Lebanon/Gaza/Irak en nog steeds in Afghanistan. Want het targetten van moskeeen, gevangenissen, scholen of slapende mensen in hun huizen is op zich iets wat ieder legertje kan. Van een superleger zou je iets meer verwachten dan dat!
Ik denk het niet. Hamas heeft (het grootste deel van) de Palestijnse bevolking aan een touwtje hangen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zoals Toffe_Ellende het al zegt, heb je het dan over een politiek perspectief en dus geen humaan perspectief. Als Israël vanaf het begin voor dat laatste was gegaan, denk ik dat ze toch op iets meer sympathie van de Palestijnse bevolking kon rekenen.
Don't look at me likequote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch heeft het wel iets, zo'n oorlog live volgen. Het is alleen wel vrij rustig eigenlijk. Je ziet af en toe alleen een lichtkogel. De aanval op Irak was een stuk actie-intensiever, met al die kruisraketten.
Serieus?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch heeft het wel iets, zo'n oorlog live volgen. Het is alleen wel vrij rustig eigenlijk. Je ziet af en toe alleen een lichtkogel. De aanval op Irak was een stuk actie-intensiever, met al die kruisraketten.
Met die kale kerel, je kon in ieder geval goed zien wat Israel tot zijn beschikking heeft als het moet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:19 schreef opinionr het volgende:
Je ziet bij de beelden op CNN telkens een shot waarbij een soort projectiel lijkt te ontploffen in 100 stukjes.
Volgens mij betreft dit een anti-anti-tank wapen waar sommige Israëlische tanks over beschikken. Laatst gezien op zo'n docu op Discovery over special weapons of Israël.
beiden liegen , zowel de palestijnen, als de israeliers,,,quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een palestijnse parlementariër ontkent dat er ooit raketaanvallen zijn uitgevoerd door hamas. Nu op de BBC, wat een lachertje.
Deed ie een sahafje?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Een palestijnse parlementariër ontkent dat er ooit raketaanvallen zijn uitgevoerd door hamas. Nu op de BBC, wat een lachertje.
Als dat hetzelfde interview is dat ik net gezien heb dan denk ik dat je het verkeerd heb verstaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:20 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
doet me denken aan laf Italiaans voetbalquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ef%2C_niet_offensief
EU
quote:AFP: Spanish foreign minister Moratinos expresses his "solidarity and support" in a call to Palestinian president.
Ongelooflijk gewoon..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EU
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat hetzelfde interview is dat ik net gezien heb dan denk ik dat je het verkeerd heb verstaan.
edit: je bedoeld BBC World neem ik aan?
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:32 schreef Bananenman het volgende:
Wel geinig weer. Echt David tegen Goliath. Maar dan andersom, als je me volgt
Geleerd van Andries Knevelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef opinionr het volgende:
Waarom doen hamas figuren, bin laden, etc altijd dat vingertje omhoog als ze iets willen vertellen?
Verstandige politici bestaanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
EU
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:30 schreef 0100 het volgende:
http://twitter.com/BreakingNewsOn
Handige site![]()
[..]
Geld het ook als ik zeg dat ik er een jaar geleden voor drie maanden heb gewoondquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:36 schreef 0100 het volgende:
Trouwens nog fokkers woonachtig in Israel?
Censuurquote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:37 schreef opinionr het volgende:
cnn heeft eindelijk een zwart balkje voor het woord "live" geplakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |