abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64627256
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
puin door bommen op huizen.
Ja, dat doen bommen he.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64627257
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Hamas is verantwoordelijk voor de 4 ISRAELIERS die dood zijn, gelijk
Maar Israel is 100 % verantwoordelijk op de honderden doden.
Het gaat er niet om dat Hamas met hun raketten weinig schade aanrichten. Het gaat erom dat het continue afschieten van raketten een daad van agressie is. Waarop Israel wel aktie moest ondernemen.

Als jij mij vanuit jouw tuin continue met stenen loopt te bekogelen, dan is de maat bij mij op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Gooi jij niet met stenen naar mij, dan is er niks aan de hand.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_64627258
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als Europese, ongelovige, 'Joden' gaan demonstreren met Jodenhaters is m.i. een extreme vorm van sadomasochisme.
Waarom zet je dat ongelovige er steeds bij?
  Donald Duck held zaterdag 3 januari 2009 @ 21:49:24 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64627295
Die media-uitingen van Palestijnse zijde zijn wel opvallend. Ze doen alsof zij degenen zijn die de touwtjes van de strijd in handen hebben, terwijl ze aan alle kanten veruit de zwaarste verliezen lijden. Het lijkt wel net die Irakese minister van informatie.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64627306
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, dat doen bommen he.
Ja toch doen mensen hier alsof Hamas kinderen gooit naar Israëlische soldaten die aan het schieten zijn.
pi_64627367
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef IHVK het volgende:

[..]

Waarom zet je dat ongelovige er steeds bij?
Om even aan te geven om wat voort soort Joden dit gaat. Europeanen, die vaak amper iets mee hebben gekregen van de Joodse cultuur en zich toch als 'Joden' over dit soort kwesties willen uitspreken.

Vraag maar aan een willekeurige Israëli wat deze van het AJG vindt, zodra die kennis van de bedoelingen van deze organisatie heeft genomen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:51:34 #32
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64627372
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is niet de schuld van Israel dat Hamas huizen van waaruit wordt beschoten en waar bommen zijn opgeslagen volpropt met kinderen.
Meest zwakke excuus voor kindermoord ooit. Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen met dit soort walgelijke motivaties aan durven komen. Wees dan tenminste eerlijk en zeg dat het je niet kan schelen dat er Moslim-kinderen sterven.
pi_64627384
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als Europese, ongelovige, 'Joden' gaan demonstreren met Jodenhaters is m.i. een extreme vorm van sadomasochisme.
Nou ja, jodenhaters.. Er zijn gewoon enorm veel mensen die het totaal niet eens zijn beleid van Israel jegens de Palestijnen. Ik zie niet zo goed wat dat met verraad te maken heeft. Ook in Israel zelf zijn er regelmatig demonstraties tegen de regering.

Het is juist goed dat er ook een ander geluid is, aan alleen maar propaganda heb je ook geen moer.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:51:47 #34
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64627387
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef Frutsel het volgende:
WTF doen die israëliers
[..]

daar nu ook al?

tevens TVP
Kan geen toeval zijn, Indonesië, Afghanistan
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64627409
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:49 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja toch doen mensen hier alsof Hamas kinderen gooit naar Israëlische soldaten die aan het schieten zijn.
Hamas is als enige verantwoordelijk voor dat dode kind.
pi_64627412
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Meest zwakke excuus voor kindermoord ooit. Ik kan er met m'n pet niet bij dat mensen met dit soort walgelijke motivaties aan durven komen. Wees dan tenminste eerlijk en zeg dat het je niet kan schelen dat er Moslim-kinderen sterven.
Dat maak jij er van. Je zou ook inhoudelijk kunnen argumenten, maar je beperkt je kennelijk liever tot dit soort smeerlapperij.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:53:04 #37
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64627420
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat Hamas met hun raketten weinig schade aanrichten. Het gaat erom dat het continue afschieten van raketten een daad van agressie is. Waarop Israel wel aktie moest ondernemen.

Als jij mij vanuit jouw tuin continue met stenen loopt te bekogelen, dan is de maat bij mij op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Gooi jij niet met stenen naar mij, dan is er niks aan de hand.
Israël zat in het bestand constant Hamas-leden te doden, waardoor het voor Hamas reden was om het bestand te breken en door te breken met hopeloos verzet.

Als jij mij vanuit jouw tuin continu gericht mijn kippen zit dood te schieten met je katapult terwijl we voorheen hadden afgesproken dat niet meer te doen dan is de maat op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Dasvidanja
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:53:32 #38
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64627442
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Je zou ook inhoudelijk kunnen argumenten, maar je beperkt je kennelijk liever tot dit soort smeerlapperij.
Moet jij zeggen
Dasvidanja
pi_64627463
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:53 schreef Verluste het volgende:

[..]

Moet jij zeggen
Want?
pi_64627476
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hamas is als enige verantwoordelijk voor dat dode kind.
Ik denk toch dat degene die heeft geschoten toch wel enige verantwoordelijk mag genieten.
pi_64627487
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nou ja, jodenhaters.. Er zijn gewoon enorm veel mensen die het totaal niet eens zijn beleid van Israel jegens de Palestijnen. Ik zie niet zo goed wat dat met verraad te maken heeft. Ook in Israel zelf zijn er regelmatig demonstraties tegen de regering.

Het is juist goed dat er ook een ander geluid is, aan alleen maar propaganda heb je ook geen moer.
Gretta Duisenberg is absoluut een Jodenhater. Haar Jodenhaat is nog duidelijker dan die van wijlen Arafat.

De demonstraties in Israël vinden in ieder geval niet plaats mét Hamas-aanhangers. Je moet als Jood toch wel totaal gestoord zijn om met Hamasliefhebbers te demonstreren. Zelfs orthodoxe Joden keuren Hamas af, omdat Hamas Joden doodt (terwijl ze hun haat tegen de staat Israël gemeen hebben).
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:54:54 #42
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_64627497
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat moet ik dan anders opmaken uit je woorden? Je geeft me weinig opties.
pi_64627498
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik denk toch dat degene die heeft geschoten toch wel enige verantwoordelijk mag genieten.
Heb je de foto´s wel goed bekeken?
pi_64627508
quote:

[..]

Israël zat in het bestand constant Hamas-leden te doden, waardoor het voor Hamas reden was om het bestand te breken en door te breken met hopeloos verzet.

Als jij mij vanuit jouw tuin continu gericht mijn kippen zit dood te schieten met je katapult terwijl we voorheen hadden afgesproken dat niet meer te doen dan is de maat op een gegeven moment ook vol. En dan kun jij een stuk hout in je nek verwachten.
Het bestand is wederzijds herhaaldelijk gebroken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64627521
quote:

[..]

Als een heel dorp met Koerden Ankara bombardeert, komen er ook repressies tegen dat dorp. En dan zou het zo maar kunnen dat er een kind sneuvelt. Volgens jou is het Turkse leger dan schuldig? Ik zou dat als vergelding zien (en dus als verdediging).
pi_64627530
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb je de foto´s wel goed bekeken?
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:47 schreef IHVK het volgende:
Ja leuk al die propaganda foto's, maar wat ik heb gezien is toch dat er kinderen gewoon in het puin omkwamen door bommen op huizen.
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 21:56:17 #47
8781 crew  Frutsel
pi_64627559
quote:

[..]

Kan zijn, maar als er een hamas-aanhanger zich verschuilt tussen 2 kinderen met een kalashnikov en tussen de kinderruggetjes door op jou als israeli soldaat staat te mikken, wat doe je dan?

En dat ze zich thuis verschuilen, bij familie of bij andere families is ook bekend.

Dat is het verrotte aan het begrip oorlog... Onschuldigen worden de dupe
pi_64627597
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Schuld geven van en goedkeuren van zijn nog steeds twee compleet verschillende dingen.
Ik ben ook één van de openlijke pro-Israël mensen hier. Dat wil echter nog niet zeggen dat ik voorstander van geweld ben en dat ik blij ben met de dode kinderen. Ik vind het afschuwelijk.
Twee jaar geleden was ik in het gebied en werkte ik met zowel Joodse als Palestijnse kinderen. Ik heb een band opgebouwd met sommige van deze kinderen en ik vind het dan ook vreselijk om te lezen dat er kinderen om komen. Daarom ben ik nog wel in staat om realistisch te zijn en Hamas als hoofdverantwoordelijke kan aanwijzen.
pi_64627604
quote:

[..]

En zo is dit conflict al decennia lang een keten van aktie - reaktie -reaktie - reaktie - reaktie enzovoorts, enzovoorts.

Een van beide partijen zou deze keten eens moeten verbreken. Maar beide partijen zijn te koppig.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:57:32 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64627607
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:56 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als er een hamas-aanhanger zich verschuilt tussen 2 kinderen met een kalashnikov en tussen de kinderruggetjes door op jou als israeli soldaat staat te mikken, wat doe je dan?

En dat ze zich thuis verschuilen, bij familie of bij andere families is ook bekend.

Dat is het verrotte aan het begrip oorlog... Onschuldigen worden de dupe

Wijzen op het woordje 'als'.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')