abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63869228
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

- Bespreek hier je eet schema's - Reageer alleen inhoudelijk! - Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier! - Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust! - Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's - Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Eten: Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Trainen: Thuis trainen doe je zo: klik

Een fitnessschema voor op de sportschool vind je hier

Succes iedereen!

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

Link naar de OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 09-12-2008 13:28:32 ]
pi_63869530
vandaag maar weer eens gaan fitnessen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_63870051
tvptje, voor als ik niet meer omval als ik ook maar íets zonder krukken probeer te doen ( evenwicht? Wat is dat?)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63870080
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.

Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63870137
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef Pappie_Culo het volgende:
Heb gisteren voor het eerst in 13 weken weer getraind.

Vrij lastig, met twee kneuzingen in de linker en rechterpols en een nog immer gekneusde rib.... Maar de kop is er weer af
13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
pi_63870303
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:50 schreef vamperotica het volgende:

[..]

13 weken???
Wat had je gedaan dan? ( met je polsjes en je ribben)
de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)

Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter

Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
pi_63870536
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

de eerste 2 weken waren rust, maar toen ben ik ook opgestapt bij m'n toenmalige werkgever (lang verhaal)

Daarna 7 weken geld voor andere zaken nodig gehad en de laatste 4 weken thuisgezeten vanwege een ongeluk op de scooter

Wel zonde van de destijds geboekte winsten, was in totaal net geen 12 kilo aangekomen tussen april en september. Aan de andere kant is m'n vetlaagje nu wel weer weg
Ah.. dus niet 13 weken stil gezeten door je polsjes!
Rest is net zo goed klote hoor!!

Ik heb een paar weken mn been gebroken en los van een paar dingetjes met wat gewichtjes kom ik niet ver....

Was 10 kilo afgevallen, zit er nu 1 weer aan... Wil er nog 15 kwijt....
pi_63876201
Ai je been breken is erg vervelend. Daar ben altijd wel een paar weken zoet mee. Maar goed gezondheid gaat voor. Straks gewoon weer lekker knallen.
pi_63881159
Hardlopen......hoe ga ik dat in mijn schema passen
Tot nu toe lukt alleen het 2x in de week dansen, dus kom niet verder dan 3 uur in de week sporten
pi_63887568
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
pi_63887719
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:05 schreef zquing het volgende:
Hoe belangerijk is cardio als je wil afvallen? Ik kom meestal niet veel verder dan een kwartiertje cardio na 't krachtrainen, echt cardio is te saai voor woorden
Vrij essentieel...

Tja saai... ik verkoop mezelf altijd een goede schop onder de kont en voor je het weet loop ik buiten op m'n gympen...

Tevens een TVP.
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:20:08 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63888007
quote:
Hoeveel moet je afvallen?

Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.

En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.

En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
pi_63888072
Wat moet een mens (be)oefenen om een beetje minder stijf te worden?

Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:23:25 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63888092
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:

Ik ben redelijk sterk, maar wat stijf. Een kwartiertje onkruid trekken in de tuin en ik kom zowat niet meer overeind (rug).
Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
pi_63888157
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Hoeveel moet je afvallen?

Voor zover ik weet is het niet per se nodig om heel lang te trainen om af te vallen, hoewel dat vaak wel gezegd wordt. Maar bij mijn beste weten volstaat een kortere intensieve training bij mannen ook (bij vrouwen dan weer niet - zit hem in de verschillen in stofwisseling). Wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen.

En anders kun je ook iets anders gaan doen waar je veel bij beweegt. Een vechtsport, waterpolo (interval training ten top), whatever. Als je maar beweegt.

En uiteindelijk denk ik dat je dieet minstens zo belangrijk is als de mate en frequentie van bewegen.
M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio . Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
pi_63888175
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het stijfsel uit je onderschrift verwijderen helpt niet?
Ik heb een wat verstijfde omgeving nodig, anders valt 't zo op .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63891720
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:22 schreef sigme het volgende:

Rekken, strekken en mobiliteits oefeningen. Niet koud aan beginnen. Eerst wat opwarmen of bijvoorbeeld na een trainings sessie.
pi_63901037
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:25 schreef zquing het volgende:

[..]

M'n kwartiertje is dan wel HIIT, van 't soort dat ik daarna toch liever ff niet sta. Ik wil 10 kilo afvallen, wat zo totaal niet gaat lukken met mn huidige eetpatroon en gebrek aan cardio . Sport wil ik wel gaan doen, maar dat is een beetje lastig aangezien ik niet echt kan plannen waar ik ben op welke dagen ivm studie
Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
pi_63901198
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:30 schreef Koert het volgende:

[..]

Eetpatroon aanpassen, ietwat meer cardio. 15min is namelijk niets. 'T dubbele lijkt er al meer op. En geen smoesjes verzinnen dat je niet kan sporten, gewoon tijd ervoor maken
Maar cardio is saai..........

Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.

En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
pi_63901239
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.

Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
pi_63901289
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:40 schreef Koert het volgende:

[..]

't lijkt me wel logisch dat cardio van 30min meer verbrand dan cardio van 10min. Brandstof moet er toch zijn. Maar meestal hebben mensen met wat gewicht teveel niet de conditie voor langdurige cardio.

Aangezien 1 kilo vet aan je lichaam 7000kcal oplevert ben ik persoonlijk voor langere cardio, duurtraining.
Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolisme
pi_63901364
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik geen smoesjes verzin om niet te sporten, ik maak tijd..... M'n sportschool staat in amsterdam, ik studeer in delft en woon in den haag. Dat betekend dat ik alleen kan gaan als ik niet idioot vroeg moet beginnen de volgende dag, aangezien ik dan bij mn ouders moet blijven.

En meestal heb ik vrij weinig kracht over na de krachtraining om cardio te gaan doen, mischien dan toch iets minder krachttraining en meer cardio. Is er een manier om 't minder saai te maken?
Ik geef toe dat ik op een ergometer ook erg saai vind, en duurtraining op een spinfiets al helemaal. Maar met een doel voor ogen houd ik het toch vol. Misschien moet jij voor ogen houden wat je kwijt wilt raken, als motivatie.

Hoe ik mn cardio minder saai maak... Buiten hardlopen vind ik leuk, paar km zwemmen is ook altijd leuk en buiten fietsen vind ik ook leuk. Alleen de cardio zooi in de sportschool is saai, miss muziekje in je oren ofz?

Blijft n feit dat 3x 30min op de ergometer retesaai is
pi_63901443
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:37 schreef zquing het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
pi_63901525
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:48 schreef Rigital het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in Delft of Den Haag sporten??
jaar abonnement, gebrek aan geld, goed excuus om naar amsterdam te gaan
pi_63902149
Ik heb gister 20 minuten cardio gedaan na een les body pump... ik moet zeggen dat het wel voelt alsof het meer effect heeft dan wanneer ik de cardio voor de les zou doen.
Volgende keer wellicht een half uur cardio (20 minuten is weinig, maar ja), maar het was erg laat en de sportschool ging bijna dicht .
pi_63904162
Mijn tips, jaren fitness gedaan en nooit mn buikje echt weg, vond ik best jammer. Nu loop ik veel en maak flink wat kilometers per week. Dan nog 1 a 2x per week wat oefeningen met gewichten. Daarbij de nodige ouderwetse situps per dag en ik ben nog nooit zo in vorm geweest als momenteel. 1.80, 68 a 69kg met zichtbare buikspieren. In mijn geval is het sleutelwoord dus cardio en niet slechts het kwartiertje voordat je aan een fitnessprogramma begint. Dat werkt enkel als warming up maar je verbrandt er zo goed als niets mee. En geen verleidingen in huis halen, als ik een zak chips heb liggen is ie binnen 10 minuten leeg, en als er 2 liggen zijn er 2 leeg..... O ja, je moet zeker wel iets doen wat je leuk vind. Met tegenzin je erzelf toe brengen om naar de vereniging of naar de fitnessclub te gaan werkt echt niet...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_63904458
quote:
Op woensdag 10 december 2008 11:42 schreef zquing het volgende:

[..]

Als je HIIT gaat doen, dan licht je calorieverbranding niet in de cardio, maar in je verhoogde metabolisme
Je rustmetabolisme is ook al de grootste verbrander.
pi_63907900
- Hoe heet je
Cali
20
- Wat is je lengte
1.73
geen idee... Laatste keer dat ik thuis was en mezelf woog rond de 64 kg
Mijn buikje eraf werken en eraf houden
3 keer per weet hardlopen en huidige eetpartoon aanhouden
- Wat zijn je valkuilen?
Die lekkere dingen op werk
zie hierboven

Dus...

Ik heb al even het vorige topic gelezen ef snel snel...

Mijn normale dagpatroon kwa eten voor een jaar ofzo al
Ontbijt: Muesli of cornflakes( wat ik toevallig in huis heb) met magere yoghurt
Tussendoor: appel
Lunch: volkorenbrood 2 a 3 snee met iets randoms
tussendoor: Fruit
Avondeten: Niets boeiend..... ik eet geen vlees en ben fan van groente...hou van koken Ik eet gewoon waar ik zin in heb

Ik ben voor het gezonder eten en sporten
maar tegen kcal tellen, en aangezien je lichaam ook vet en koolhydraten nodig heeft, ben ik ook tegen het 'alles moet gezond en zoveel mogelijk vet vrij zijn' principe. ( bedoel meer zoiets als: ik eet gewoon lekker kaas op brood en eet aardappels bij mijn avondeten als ik daar zin in heb)

ik lees mee voor eventuele sport of eet tips
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63907931
na de eerste trainingsdag in tijden gevolgd door de eerste werkdag in tijden kan ik wel stellen dat ik effe was vergeten hoe kut het begin ook alweer is

Ik val uit mekaar...
pi_63985933
ik denk dat ik nu maar echt aan de cardio ga

dat mag je toch wel doen als je iets hebt gedaan waardoor ik mn been niet meer strekken kan?
pi_63986049
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:13 schreef zquing het volgende:
ik denk dat ik nu maar echt aan de cardio ga

dat mag je toch wel doen als je iets hebt gedaan waardoor ik mn been niet meer strekken kan?
Ligt eraan wat het is en hoe erg. Ben je er al mee naar de doker geweest? Wat zei die? Je hebt maar een lichaam en beter ben je daar zuinig op.
pi_63986058
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:02 schreef Pappie_Culo het volgende:
na de eerste trainingsdag in tijden gevolgd door de eerste werkdag in tijden kan ik wel stellen dat ik effe was vergeten hoe kut het begin ook alweer is

Ik val uit mekaar...
No pain no gain. even doorzetten dan komt alles goed
pi_63986275
Dit topics gaat toch niet zo zeer om 'slanke' tips, maar meer hoe je een mooi, afgetraind, atletisch lichaam krijgt?
De overgewicht reeks bestaat, de slank reeks bestaat, de hardcore bodybuilding reeks bestaat...
pi_63986404
Dan moet dit de fitness reeks worden
pi_63987864
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:37 schreef JeffreyXL het volgende:
Dan moet dit de fitness reeks worden
Maar dan ben ik geneigd om meer aan het bodybuilding idee te denken. Kan aan mij liggen.
Hier gaat het waarschijnlijk veel om cardio gecombineerd met krachttraining.
pi_63988424
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:30 schreef OldJeller het volgende:
Dit topics gaat toch niet zo zeer om 'slanke' tips, maar meer hoe je een mooi, afgetraind, atletisch lichaam krijgt?
De overgewicht reeks bestaat, de slank reeks bestaat, de hardcore bodybuilding reeks bestaat...
Daar verzuipen de tips in de slowchat . Daar is dit topic toch juist uit voortgekomen - zie op enzo, hier de tips-zonder-kusjekroelkroelwatismcarmytochsexy.
pi_63999948
ik heb weer heeeeerlijk gesport vanochtend.. ik ben ook heel benieuwd wat mijn begeleider zegt als ik over een maand weer een afspraak heb!
pi_64002505
Ik vraag me af hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de rest van mijn leven te blijven hardlopen zonder tussendoor te stoppen. Murakami lukt het, maarja, die is schrijver en kan zijn eigen dag indelen. In periodes dat ik het druk heb met iets anders is hardlopen het eerste wat sneuvelt.

Ik vind het lastig om mezelf te blijven motiveren. Op een gegeven moment heb ik mijn doel (een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd) wel gehaald en dan raak ik die drive kwijt. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er altijd een uitdaging in blijft zitten? Hoe doen jullie dat met sporten waarbij je je eigen tegen- en medestander bent?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_64002612
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vraag me af hoe ik het voor elkaar ga krijgen om de rest van mijn leven te blijven hardlopen zonder tussendoor te stoppen. Murakami lukt het, maarja, die is schrijver en kan zijn eigen dag indelen. In periodes dat ik het druk heb met iets anders is hardlopen het eerste wat sneuvelt.

Ik vind het lastig om mezelf te blijven motiveren. Op een gegeven moment heb ik mijn doel (een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd) wel gehaald en dan raak ik die drive kwijt. Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er altijd een uitdaging in blijft zitten? Hoe doen jullie dat met sporten waarbij je je eigen tegen- en medestander bent?
- Nieuw doel: doel wat je niet zomaar bereikt.
- Standaard van maken: elke ochtend ontbijt ga je daarna een stukje lopen. Of daarvoor uiteraard.
- Medelopers vinden.
pi_64002850
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:29 schreef Koert het volgende:

- Nieuw doel: doel wat je niet zomaar bereikt.
Dat is voor mij altijd riskant. De vorige keer had ik mijn doel gehaald (10km binnen 55 minuten) en wilde ik daarna voor een halve marathon gaan trainen. Dat bleek echter te tijdrovend en daardoor ben ik er uiteindelijk mee gestopt.
quote:
- Standaard van maken: elke ochtend ontbijt ga je daarna een stukje lopen. Of daarvoor uiteraard.
Ik sta om 6 uur op en ga om kwart voor 7 naar mijn werk (om 8 uur begin ik met werken). Ik heb geen tijd om daarvoor te gaan hardlopen, tenzij ik nog vroeger opsta (en dat zal mijn lief me niet in dank afnemen). Mijn oplossing nu is om tweemaal in de week te gaan hardlopen op thuiswerkdagen, en eenmaal in het weekeinde. Van januari t/m april kan ik niet thuiswerken omdat ik elke dag op pad moet, en ik vrees nu dus al met ernstige vrezen dat mijn hardloopregime moeilijk vol te houden zal zijn. 's Avonds hardlopen lukt me echt niet (zowel fysiek als mentaal valt me dat te zwaar).

Ik geloof er ook heilig in dat je van zulke zaken een gewoonte moet maken. Niet over nadenken, gewoon doen. Misschien moet ik toch maar vroeger op gaan staan.
quote:
- Medelopers vinden.
Hardlopen in Amsterdam-Oost om 5 uur 's ochtends, anyone?
pi_64003124
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is voor mij altijd riskant. De vorige keer had ik mijn doel gehaald (10km binnen 55 minuten) en wilde ik daarna voor een halve marathon gaan trainen. Dat bleek echter te tijdrovend en daardoor ben ik er uiteindelijk mee gestopt.
10km harder Met intervallen gaat het niet zoveel meer tijd kosten gok ik.
quote:
Ik sta om 6 uur op en ga om kwart voor 7 naar mijn werk (om 8 uur begin ik met werken). Ik heb geen tijd om daarvoor te gaan hardlopen, tenzij ik nog vroeger opsta (en dat zal mijn lief me niet in dank afnemen). Mijn oplossing nu is om tweemaal in de week te gaan hardlopen op thuiswerkdagen, en eenmaal in het weekeinde. Van januari t/m april kan ik niet thuiswerken omdat ik elke dag op pad moet, en ik vrees nu dus al met ernstige vrezen dat mijn hardloopregime moeilijk vol te houden zal zijn. 's Avonds hardlopen lukt me echt niet (zowel fysiek als mentaal valt me dat te zwaar).

Ik geloof er ook heilig in dat je van zulke zaken een gewoonte moet maken. Niet over nadenken, gewoon doen. Misschien moet ik toch maar vroeger op gaan staan.
6 uur is al redelijk op tijd, misschien niet zo fijn om nog vroeger op te gaan staan. Je loopt nu om de dag neem ik aan? Kan je van januari tot april zaterdagochtend en zondagavond gaan, ook bijna 2 dagen rust. Zaterdag intensief, zondag rustig herstelloopje. En op een doordeweekse avond nog een derde training.

Of je schakelt qua intensiteit wat terug, dus alleen nog maar rustige trainingen, misschien gaat dat beter 's avonds. Even goed je hoofd leegmaken voordat je gaat slapen Persoonlijk vind ik het fijn om voor mn avondeten te trainen, dan krijg ik een dipmoment precies als ik naar bed ga.
quote:
Hardlopen in Amsterdam-Oost om 5 uur 's ochtends, anyone?
Er ligt nog iemand naast je in bed las ik net
pi_64003603
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:07 schreef Koert het volgende:

10km harder Met intervallen gaat het niet zoveel meer tijd kosten gok ik.
Dat lijkt me een aardig plan. Ik had ook bedacht dat het leuk zou kunnen zijn om me voor te nemen op een bepaald tempo te lopen (eventueel per km verschillend) en dan achteraf te checken hoe dicht mijn gevoel bij de werkelijkheid zat. Binnenkort krijg ik m'n iPod sport chip binnen en ik hoop dat dat een leuk speledingetje is. Verder is het aardig om aan mijn techniek te werken, waar ik nog wel een dvd voor heb liggen. De uitdaging zit dan dus meer in de manier van lopen en de beleving daarvan.

Maar goed, vooralsnog ben ik nog wel even bezig met opbouwen.
quote:
6 uur is al redelijk op tijd, misschien niet zo fijn om nog vroeger op te gaan staan. Je loopt nu om de dag neem ik aan? Kan je van januari tot april zaterdagochtend en zondagavond gaan, ook bijna 2 dagen rust. Zaterdag intensief, zondag rustig herstelloopje. En op een doordeweekse avond nog een derde training.

Of je schakelt qua intensiteit wat terug, dus alleen nog maar rustige trainingen, misschien gaat dat beter 's avonds. Even goed je hoofd leegmaken voordat je gaat slapen Persoonlijk vind ik het fijn om voor mn avondeten te trainen, dan krijg ik een dipmoment precies als ik naar bed ga.
Ik vind beide suggesties heel aardig! Daar wil ik wel mee gaan experimenteren. Dan eet ik 's avonds iets later en stop ik er een extra (licht verteerbare) maaltijd tussen. Misschien ga ik er zelfs beter door slapen.
quote:
Er ligt nog iemand naast je in bed las ik net
pi_64005038
quote:
Op zondag 14 december 2008 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat lijkt me een aardig plan. Ik had ook bedacht dat het leuk zou kunnen zijn om me voor te nemen op een bepaald tempo te lopen (eventueel per km verschillend) en dan achteraf te checken hoe dicht mijn gevoel bij de werkelijkheid zat. Binnenkort krijg ik m'n iPod sport chip binnen en ik hoop dat dat een leuk speledingetje is.
Wa's dat?
pi_64009464
quote:
Op zondag 14 december 2008 13:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Wa's dat?
"Met de Nike + iPod Sport Kit verandert uw iPod nano in een personal trainer. Deze draadloze sensor en ontvanger zijn exclusief gemaakt voor Nike+-schoenen. Ik heb er gewoon een hoesje voor gekocht op eBay. De iPod nano geeft tijdens het hardlopen realtimefeedback en u kunt de gegevens van al uw prestaties opslaan op uw Mac of pc. U plaatst de draadloze sensor in de speciale, ingebouwde ruimte onder de binnenzool van uw Nike+-schoenen en sluit de ontvanger vervolgens aan op de dockconnector van uw iPod nano. Vervolgens kunt u op pad gaan. Terwijl u hardloopt (en ook wanneer u het even rustig aan doet), verstuurt de sensor gegevens naar de iPod nano en worden de tijd, afstand, het tempo en het aantal verbrande calorieën keurig voor u bijgehouden. En als u wilt, kunt u zelfs in realtime op de hoogte worden gesteld zodra u een persoonlijk record hebt behaald. Nadat u bent bijgekomen, kunt u de iPod nano op uw computer aansluiten en de gegevens van de sessie synchroniseren met iTunes en nikeplus.com. Op die website kunt u al uw vorige prestaties bekijken, een doel voor uzelf instellen en anderen uitdagen voor een virtuele wedstrijd."

Bron
  zondag 14 december 2008 @ 19:26:56 #45
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64012108
quote:

Waarom loop je?
pi_64012401
quote:

Clau, ik ben vorig jaar september begonnen (met Evy) en ik loop nu sinds ongeveer een half jaar als volgt:

2 of 3x per week 5 of 6 km. en 1x iets langer (8,9 of heel soms 10). Ik verbeter mezelf daardoor niet echt, hoewel ik wel sneller ga dan in het begin hoor, mijn gemiddelde is iets van 5:15 per km. en in het begin lag dat rond de 5:35. Daarnaast volg ik nog wat klasjes in een sportschool (stepshape, bodyshape, pilates, dat soort gedoe) en ik merk echt verschil!! De uitdaging bij het hardlopen is toch de snelheid! Ik heb ook zo'n iPod chipie en als ik hem op 5k zet verwacht ik altijd m'n record te verbreken. (als dat gebeurt komt er een bekende (Amerikaanse) sporter in je oor: "Congratualations, you have just reached your best 5k"
  dinsdag 16 december 2008 @ 10:14:16 #47
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_64050971
quote:
Cardio is heel belangerijk, het is beter om het vet te burnen dan het uit hongeren dmv +-300 KCAL onder je onderhoud.

Ga liever +- 100 KCAL boven je onderhoud (Schoon eten) en dan 45 minutjes op 65% van je max hartslag cardio. Meestal zo een 135 BPM. en dat het saai is klopt wel. gewoon handdoek over de timer en lekker tv kijken of met andere mensen praten die ook aan het cardio'en zijn. Dit is btw ook een goeie graadmeter om te zien of je niet te hard loopt/fietst of wat dan ook. Je mag niet buiten adem zijn als je aan het cardio'en bent om vet te verbranden. Succes
pi_64054948
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 10:14 schreef Vono het volgende:

[..]

Cardio is heel belangerijk, het is beter om het vet te burnen dan het uit hongeren dmv +-300 KCAL onder je onderhoud.

Ga liever +- 100 KCAL boven je onderhoud (Schoon eten) en dan 45 minutjes op 65% van je max hartslag cardio. Meestal zo een 135 BPM. en dat het saai is klopt wel. gewoon handdoek over de timer en lekker tv kijken of met andere mensen praten die ook aan het cardio'en zijn. Dit is btw ook een goeie graadmeter om te zien of je niet te hard loopt/fietst of wat dan ook. Je mag niet buiten adem zijn als je aan het cardio'en bent om vet te verbranden. Succes
Niet helemaal met je eens. Als je kcal overschot eet kom je aan dus je moet wel onder onderhoud eten om af te vallen. De cardio doe je om extra kcals te verbranden. Tevens ben ik het wel met je eens dat cardio erg belangijk is.
pi_64054993
quote:
Op zondag 14 december 2008 19:40 schreef conleche het volgende:

[..]

Clau, ik ben vorig jaar september begonnen (met Evy) en ik loop nu sinds ongeveer een half jaar als volgt:

2 of 3x per week 5 of 6 km. en 1x iets langer (8,9 of heel soms 10). Ik verbeter mezelf daardoor niet echt, hoewel ik wel sneller ga dan in het begin hoor, mijn gemiddelde is iets van 5:15 per km. en in het begin lag dat rond de 5:35. Daarnaast volg ik nog wat klasjes in een sportschool (stepshape, bodyshape, pilates, dat soort gedoe) en ik merk echt verschil!! De uitdaging bij het hardlopen is toch de snelheid! Ik heb ook zo'n iPod chipie en als ik hem op 5k zet verwacht ik altijd m'n record te verbreken. (als dat gebeurt komt er een bekende (Amerikaanse) sporter in je oor: "Congratualations, you have just reached your best 5k"
rspect! die werkt zeker alleen met een nano?
pi_64055205
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar dan ben ik geneigd om meer aan het bodybuilding idee te denken. Kan aan mij liggen.
Hier gaat het waarschijnlijk veel om cardio gecombineerd met krachttraining.
Nee! Nou ja ik (als meisje) doe ook krachttraining zonder cardio. En iedereen heeft een eigen idee bij een goddelijk lichaam. Wil je dit met dieten bereiken is dit prima, wil je dit met krachttraining bereiken of met cardio of een combinatie van die 3. Allemaal prima. Als er maar geen slowchat komt en niet louter bodybuild of dieet tips. Dan kan iedereen zijn eigen tips er uit halen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:22:39 #51
205614 Vono
pi_64055489
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:00 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Niet helemaal met je eens. Als je kcal overschot eet kom je aan dus je moet wel onder onderhoud eten om af te vallen. De cardio doe je om extra kcals te verbranden. Tevens ben ik het wel met je eens dat cardio erg belangijk is.
ik vertel alleen wat het beste bij mij werkt als ik op lage bodyfat % wil komen. op onderhoud eten. Wel op basis van VVM(vet vrije massa) en dan in KCAL minus komen door Cardio.
pi_64092766
hebben er nog mensen tips om van 'toetjes' op werk af te komen

Vandaag was het weer zover... Een collega nam Cheesecake mee... Gemaakt met suiker, kaas en room Dat soort dingen zijn niet goed voor me... En om dan niets te proeven vind ik ook zo aso

Zou het helpen om dan s'avonds een gezonde (vetvrije) salade te eten?
pi_64092794
Het is jouw lichaam. Jij bepaald wat jij er instopt. Etc!
pi_64092819
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:47 schreef Californium het volgende:
hebben er nog mensen tips om van 'toetjes' op werk af te komen

Vandaag was het weer zover... Een collega nam Cheesecake mee... Gemaakt met suiker, kaas en room Dat soort dingen zijn niet goed voor me... En om dan niets te proeven vind ik ook zo aso
Als je dieet goed is is er helemaal niets mis met een beetje cheaten
pi_64092835
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:49 schreef zquing het volgende:

[..]

Als je dieet goed is is er helemaal niets mis met een beetje cheaten
'beetje'

Minimaal 3 keer per week is er taart, chocolade of koekjes
pi_64092891
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:49 schreef Californium het volgende:

[..]

'beetje'

Minimaal 3 keer per week is er taart, chocolade of koekjes
Zolang je niet een low-carb dieet volgt dan is valt 't echt wel mee hoor. Doe je wel aan lowcarb dan moet je nee zeggen
pi_64093429
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:51 schreef zquing het volgende:

[..]

Zolang je niet een low-carb dieet volgt dan is valt 't echt wel mee hoor. Doe je wel aan lowcarb dan moet je nee zeggen
oke.... in dat geval moet het wel meevallen
pi_64096126
Zo lang je af en toe wat pakt maakt het niet heel veel uit. Maak anders met jezelf een afspraak dat je 1x per week iets lekkers mag. De rest van de week probeer je zo goed mogelijk op je eten te letten.
pi_64099454
Er is niks mis met jezelf verwennen d.m.v. lekker (ongezond) eten. Zolang het maar binnen de perken blijft en je niet elke avond met een zak chips en fles cola op de bank gaat hangen.
pi_64111892
1x in de week iets lekkers vind ik nog moeilijker dan helemaal niks
Ik kan mezelf echt niet binnen de perken houden als ik eenmaal begin
pi_64111917
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:19 schreef mueslibolletje het volgende:
1x in de week iets lekkers vind ik nog moeilijker dan helemaal niks
Ik kan mezelf echt niet binnen de perken houden als ik eenmaal begin
dan moet je 6 dagen goed eten en dan mag je de 7e dag zoveel cheaten als je wil
  donderdag 18 december 2008 @ 11:42:55 #62
205614 Vono
pi_64114131
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:20 schreef zquing het volgende:

[..]

dan moet je 6 dagen goed eten en dan mag je de 7e dag zoveel cheaten als je wil
Hier ben ik het niet mee eens. Ik zou eerder 7 dagen goed eten met 2 cheatmaaltijd ergens in die 7 dagen. dus maar 2 maaltijden! en niet de hele dag lopen junken
pi_64114395
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:42 schreef Vono het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet mee eens. Ik zou eerder 7 dagen goed eten met 2 cheatmaaltijd ergens in die 7 dagen. dus maar 2 maaltijden! en niet de hele dag lopen junken
je kan ook wel verantwoordelijk junken hoor Volgens mij houd je dat echt niet vol als je de hele dag alleen maar aan de junkfood gaat. En 2 cheatmaaltijden, dat is echt niets.......... Als je 6 keer per dag eet, dat 7 keer per week doet, dan eet je 56 keer, als je daar 80 a 90 procent van de tijd verantwoordelijk eet en niet helemaal los gaat die keren dat je minder goed eet, dan is gaat er vrij weinig mis.

Dit natuurlijk afhankelijk van of je afvallen wil of op gewicht wil blijven.
  donderdag 18 december 2008 @ 12:26:19 #64
205614 Vono
pi_64115622
idd. ik let er dan ook erg goed op. verschilt per doel.
pi_64273470
quote:
Op zondag 14 december 2008 02:20 schreef NoralyZ het volgende:
ik heb weer heeeeerlijk gesport vanochtend.. ik ben ook heel benieuwd wat mijn begeleider zegt als ik over een maand weer een afspraak heb!
Het kan niet anders dan dat hij zeer tevreden is over je discipline en het resultaat
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:32 schreef 100% Tukker het volgende:
Er is niks mis met jezelf verwennen d.m.v. lekker (ongezond) eten. Zolang het maar binnen de perken blijft en je niet elke avond met een zak chips en fles cola op de bank gaat hangen.
Kun je aangeven waarop je je uitspraak baseert?

(dooie boel hier...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Rigital op 23-12-2008 11:32:15 ]
pi_64274265
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 07:52 schreef Rigital het volgende:

(dooie boel hier...)
Na een hardlooprondje met de arm onder de tieten heb ik mij dan maar een officiele sportbh aangeschaft. Morgen weer lopen, les 9 van Evy. Met stukken van 4 en 5 minuten .
  dinsdag 23 december 2008 @ 09:39:35 #67
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64274597
Hoi! De tweede serie Evy-lessen heb ik al van iemand gekregen, maar ben nu op zoek naar de beginnerslessen. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_64275013
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:39 schreef Tinkepink het volgende:
Hoi! De tweede serie Evy-lessen heb ik al van iemand gekregen, maar ben nu op zoek naar de beginnerslessen. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik zou het even hier vragen, de oude links doen het inmiddels niet meer:

Hardloopschema op je mp3-speler #12
pi_64275175
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 09:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Na een hardlooprondje met de arm onder de tieten heb ik mij dan maar een officiele sportbh aangeschaft. Morgen weer lopen, les 9 van Evy. Met stukken van 4 en 5 minuten .
Hoe vaak loop je? Ik heb gemerkt dat voor mij 2 rustdagen ideaal zijn.
  dinsdag 23 december 2008 @ 10:09:59 #70
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64275246
DAnk je cinnamongirl!
pi_64283875
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb aan één rustdag genoeg. Komt denk ik ook omdat ik twee keer per week train met voetballen. Wel loop ik altijd op het voetbalveld. Als ik op de weg loop krijg ik last van mijn enkels.
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:55:56 #72
205614 Vono
pi_64285170
ik vind alleen hardlopen als cardiovorm zo saai
pi_64285219
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:55 schreef Vono het volgende:
ik vind alleen hardlopen als cardiovorm zo saai
Wat wil je er dan bij doen?
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:03:23 #74
205614 Vono
pi_64285446
Als ik in de sportschool ben doe ik meestal 15 min lopen, 15 min fietsen, 15 min crosstrainer
pi_64285873
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:03 schreef Vono het volgende:
Als ik in de sportschool ben doe ik meestal 15 min lopen, 15 min fietsen, 15 min crosstrainer
Ah, op zo'n manier
pi_64288654
quote:
Op donderdag 18 december 2008 11:51 schreef zquing het volgende:

[..]

je kan ook wel verantwoordelijk junken hoor Volgens mij houd je dat echt niet vol als je de hele dag alleen maar aan de junkfood gaat. En 2 cheatmaaltijden, dat is echt niets.......... Als je 6 keer per dag eet, dat 7 keer per week doet, dan eet je 56 keer, als je daar 80 a 90 procent van de tijd verantwoordelijk eet en niet helemaal los gaat die keren dat je minder goed eet, dan is gaat er vrij weinig mis.

Dit natuurlijk afhankelijk van of je afvallen wil of op gewicht wil blijven.
Overigens merk ik wel dat m'n prestaties omhoog gaan naarmate ik schoner (weinig vet) eet en genoeg koolhydraten binnen krijg.

Denk dat ik daarin niet de enige ben. Dus ik zou het junken bewaren voor de dag voor een rustdag of een rustdag.
pi_64289574
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 15:03 schreef Vono het volgende:
Wat is je doel?
pi_64290141
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Toevallig past het Evy-schema in ons woon/werk-schema. Driemaal lopen per week, tweemaal 1 dag ertussen, eenmaal 2 dagen rust.

Lief kreeg last van scheenbenen, wat extra rust genomen en deze week maar tweemaal gelopen. Hij heeft zich nu nieuwe schoenen laten aanmeten, hopelijk helpt dat (het vorige paar waren blijkbaar wel sportschoenen, maar geen hardloopschoenen).

Maar als dat problematisch blijft zullen we wel terug moeten naar tweemaal per week.
pi_64290675
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 16:29 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Overigens merk ik wel dat m'n prestaties omhoog gaan naarmate ik schoner (weinig vet) eet en genoeg koolhydraten binnen krijg.

Denk dat ik daarin niet de enige ben. Dus ik zou het junken bewaren voor de dag voor een rustdag of een rustdag.
Dat is mijn voornaamste reden niet te junken, als ik niet voldoende koolhydraten binnen krijg dan kan ik mijn trainingen niet fatsoenlijk draaien. En na mn training junken herstelt mn lichaam minder goed... Maar af en toe een zak chips, ach - moet kunnen.
pi_64298348
Gelukkig voor jullie zit junkfood ram vol koolhydraten

Nee alle gekheid op een stokje junkfood is natuurlijk nooit goed maar zo af en toe moet het kunnen. Je moet ook kunnen leven zonder al te veel hoeven op offeren.
pi_64318606
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:32 schreef 100% Tukker het volgende:
Mee eens. De vraag is:

Wil je weinig bewegen/sporten en toch op gewicht blijven? Dan alleen maar gezond eten en heeeel af en toe zondigen.

Wil je veel bewegen/sporten? Dan kun je vaker zondigen, niet overdrijven natuurlijk.
pi_64319297
voor de mensen die de beginnerslessen graag willen doen heb ik ze op mn website gepleurd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik doe zelf even niet zoveel de laatste 3 weken door drukte maar ga vanaf 5 januari er weer tegenaan als het gewone leven weer begint

Zit nog steeds op 68kg en ben daar wel blij mee, dat ik iig niet aankom als ik niet ál te streng op mn eten let.
Ik eet nog steeds niet veel, gewoon normaal, maar ben niet constant bezig met het doel 'afvallen'. Komt ook omdat ik al een tijdje niet heb hardgelopen.

Mag ik nog even mijn Voor- en Na-foto's pimpen in dit nieuwe topic?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben wel trots
Ja doei.
pi_64319403
resultaat is duidelijk zichtbaar dacht ik zo
pi_64324140
Hardlopen is de beste tip!!! Kijk maar naar alle marathon lopers....
Een collega van me heeft op afslankmedicijn.nl reductil gekocht, werkt ook echt super!! Zou zelf niet snel aan medicijnen beginnen.
pi_64324289

'afslankmedicijn.nl '

srsly
Ja doei.
pi_64328661
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:07 schreef Joost1981 het volgende:
Het moet je alleen wel liggen.

ik waterpolo'de vroeger en had een berenconditie. Maar als we in de zomer gingen hardlopen dan liep ik steevast achteraan. En dat was max een half uur lopen en verder allemaal interval en krachtoefeningen.

Verschrikkelijk vond ik het. Wat dat betreft kun je net zo goed (beter misschien zelfs wel) gaan zwemmen. Maar ja, ook dat moet je dan maar weer goed genoeg kunnen.

Het valt allemaal niet mee
pi_64328769
afslankmedicijn.nl waar heel de wereld al van vol is, van afslank middelen. Echt bs allemaal, tuurlijk zijn er middelen bij die een steuntje in de rug kunnen geven maar zonder een goed dieet en flink wat bewegen zullen deze middelen ook niet veel doen.
pi_64328842
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:16 schreef JeffreyXL het volgende:
afslankmedicijn.nl waar heel de wereld al van vol is, van afslank middelen. Echt bs allemaal, tuurlijk zijn er middelen bij die een steuntje in de rug kunnen geven maar zonder een goed dieet en flink wat bewegen zullen deze middelen ook niet veel doen.
Pep werkt prima. En als je tanden er eenmaal uit zijn gerot dan blijf je ook een stuk makkelijker slank
pi_64328857
quote:
Op woensdag 24 december 2008 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Het moet je alleen wel liggen.

ik waterpolo'de vroeger en had een berenconditie. Maar als we in de zomer gingen hardlopen dan liep ik steevast achteraan. En dat was max een half uur lopen en verder allemaal interval en krachtoefeningen.

Verschrikkelijk vond ik het. Wat dat betreft kun je net zo goed (beter misschien zelfs wel) gaan zwemmen. Maar ja, ook dat moet je dan maar weer goed genoeg kunnen.

Het valt allemaal niet mee
Het hoeft zeker niet per se hardlopen te zijn. Het ligt allemaal een beetje aan je persoonlijke voorkeur en fysieke gesteldheid zo is het voor veel mensen niet eens mogelijk om hard te lopen. Zwemmen is dan zeker een goede optie. Gewoon lekker zweten en of dat nu lopen, fietsen, zwemmen of in de fitness zaal is maakt niet heel veel uit.
pi_64391272
morgen weer beginnen al dat eten van de afgelopen dagen eraf te sporten
  zaterdag 27 december 2008 @ 09:55:54 #91
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64394738
Je ziet er goed uit Moblo! En fijn dat je nu ook de eerste lessen online hebt staan. Dank je!
  zaterdag 27 december 2008 @ 12:52:17 #92
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_64397412
gewoon vetarm eten en genoeg sporten (fitness!) en je hebt zo een goddelijk lichaam
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_64397432
Gaan we zo maar weer effe sporten.... Niet zo veel zin alleen
pi_64403021
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
gewoon vetarm eten en genoeg sporten (fitness!) en je hebt zo een goddelijk lichaam
Vetarm is ok maar een mens heeft ook zeker vet nodig om goed te kunnen functioneren. Veel mensen focussen te veel op de hoeveelheid vet die ze binnen krijgen maar vergeten dat vet alleen niet zorgt voor het aanzetten van vet. Koolhydraten spelen hierin ook een rol. Een goed dieet bevat een mix van vetten (goede), koolhydraten en eiwitten.
pi_64406842
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 01:33 schreef zquing het volgende:
morgen weer beginnen al dat eten van de afgelopen dagen eraf te sporten
Ik wacht ook maar even tot morgen, hoewel ik toch eigenlijk vananvond wou gaan joggen.

Nu nog even genieten van m'n blik Grolsch Het Kanon ( ) en een peuk...
pi_64407469
waarom is cardio zo fkin saai
  zaterdag 27 december 2008 @ 20:25:28 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64409908
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 12:52 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ja, klopt. Maar ik krijg het dan ook erg koud. Ik heb een tijdje mager gegeten en dat deed me geen goed. Ik kreeg het koud! En dat terwijl ik het eerst altijd (te) warm had. Sinds ik weer "normaal" vet eet gaat het een stuk beter met me.
pi_64423816
Zwager had van sinterklaas hardloopschoenen gekregen, hiervoor had hij alleen gympies. Dus hij met de nieuwe schoenen draven. Hij zuipt als een tempelier en was onlangs door buurmeisje dronken uit de greppel gevist en thuisgebracht. Volgende dag een uurtje rennen tegen de kater. Uit nieuwsgierigheid daarna dat end nagefietst, om de afstand te meten. 9,6 km.

Ontmoedigend vind ik zoiets.
pi_64425569
imho is dit de beste no nonsense handboek ooit geschreven over spiertraining met handtoestellen.
Spiertraining van Johannes Mende, Elmar Sports 1991, Helaas Uitverkocht maar zo nu en da duikt er weer eens eentje op. Zoals hier http://link.marktplaats.nl/209788592 .
In de Bib is het misschien ook nog wel te vinden.

De beschreven trainingsprincipes/shema's in dit boekje mogen dan misschien wel een beetje achterhaald zijn maar het draait zich hoofdzakelijk om de beschreven en goed geïllustreerde basisoefeningen. Het betreft uitsluitend oefeningen met handtoestellen zoals Dumbells en Halters etc. voor het gehele lichaam die je dus gemakkelijk thuis kan uitvoeren zonder groot of veel materiaal.

btw. Dit is niet mijn advertentie, bezit en adoreer dit boekje al jaren en zal het nooit verkopen.
pi_64449759
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 20:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar ik krijg het dan ook erg koud. Ik heb een tijdje mager gegeten en dat deed me geen goed. Ik kreeg het koud! En dat terwijl ik het eerst altijd (te) warm had. Sinds ik weer "normaal" vet eet gaat het een stuk beter met me.
Je mag ook best vet eten zolang het maar gezonde vetten zijn. Te weinig vet is ook slecht evenals teveel vet
  zondag 28 december 2008 @ 23:43:24 #101
122997 zquing
Drama Junk
pi_64449977
Morgen is de laatste keer dat ik de komende tijd aan de gewichten ga................. Vanaf nu alleen maar cardio en de gewichten alleen maar voor 't behouden van mn spieren
pi_64452558
Welke sport/oefening/voedsel is het beste tegen slap vel door afvallen? Of door gewoon lui te zijn ( )
pi_64461567
Nieuw lid meldt!

- Wat is je lengte
1.81

80 kg
BMI: 24

Slanker!b Alleen slanker, dus geen spieren.

Fitness programmatje 2 dagen in de week en gezond eten (sonja bakker)

- Wat zijn je valkuilen?
Uhm.. Bij mijn vriendin zijn er altijd lekkere dingen Owja, en de feestdagen natuurlijk!

Ja, fitness?

Gaat al best goed zo! In 4 weken ongeveer 5 kilo afgevallen. Bij de fitness doe ik eerst 15 minuten loopband, daarna wat krachtraining en daarna 20 min loopband. Das een keurig schematje toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door -Dries- op 29-12-2008 13:06:10 ]
pi_64461898
quote:
Op maandag 29 december 2008 01:15 schreef P.F het volgende:
Welke sport/oefening/voedsel is het beste tegen slap vel door afvallen? Of door gewoon lui te zijn ( )
Vrij weinig. Wat krachttraining zou kunnen zorgen dat je wat strakker in je vel komt te zitten maar als je veel bent afgevallen dan kun je er weinig aan doen buiten een operatie.
pi_64462254
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:07 schreef Joost1981 het volgende:

Heb je wel eens naar wielrenners gekeken?
pi_64462397
Denk dat alle duursporters wel in die catagorie passen sinds de meeste vaak vel over been zijn.
pi_64466640
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:23 schreef JeffreyXL het volgende:
Denk dat alle duursporters wel in die catagorie passen sinds de meeste vaak vel over been zijn.
Wielrenners vel over been? Nee hoor. Marathonlopers wat vaker. En triatleten zijn absoluut niet vel over been.
pi_64466726
quote:
Op maandag 29 december 2008 15:35 schreef Koert het volgende:

[..]

Wielrenners vel over been? Nee hoor. Marathonlopers wat vaker. En triatleten zijn absoluut niet vel over been.
Afgezien van hun benen vind ik ze toch vrij mager. Triatleten zijn in de regel inderdaad wat forser maar zeker niet dik/gespierd. Het is ook niet goed om veel kilo's mee te dragen in een duursport, kost alleen maar meer energie.
pi_64467912
quote:
Op maandag 29 december 2008 15:39 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Afgezien van hun benen vind ik ze toch vrij mager. Triatleten zijn in de regel inderdaad wat forser maar zeker niet dik/gespierd. Het is ook niet goed om veel kilo's mee te dragen in een duursport, kost alleen maar meer energie.
Misschien hebben wij een andere invulling van de term 'gespierd.' In mijn ogen is de gemiddelde triatleet toch echt wel gespierd. En van wielrenners vooral baanwielrenners, 180cm en 90kg vind ik aardig wat.
pi_64483665
quote:
Op maandag 29 december 2008 16:17 schreef Koert het volgende:

[..]

Misschien hebben wij een andere invulling van de term 'gespierd.' In mijn ogen is de gemiddelde triatleet toch echt wel gespierd. En van wielrenners vooral baanwielrenners, 180cm en 90kg vind ik aardig wat.
De gemiddelde sprinter vind ik gespierd. Baanwielrenners zijn zeker gespierd maar die fietsen dan ook kortere afstanden. Sprinters zijn over het algemeen weer wat zwaarder gebouwd omdat die spiermassa nodig hebben om kracht over te kunnen brengen op bijv de grond of de pedalen.

Feit blijft, duursporters zijn over het algemeen slanker. Dit neemt niet weg dat interval trainings methoden of sprintjes kunnen helpen bij het afvallen. Deze zorgen voor een grotere afterburn (verhoogd metabolisme) die erweer voor zorgt dat je meer kcals verbrand gedurende de dag.
pi_64491396
quote:
Op maandag 29 december 2008 13:06 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Vrij weinig. Wat krachttraining zou kunnen zorgen dat je wat strakker in je vel komt te zitten maar als je veel bent afgevallen dan kun je er weinig aan doen buiten een operatie.
Nee 5-8 kilo of zo maar Of ik heb gewoon een beetje een slappe huid..
pi_64498413
- Hoe heet je
Ilse
- Hoe oud ben je
17
- Wat is je lengte
1.68
55/19,5/34-36
Gespierder, gewoon wat strakker.
Weer heerlijk minimaal 2/3 keer per week naar de sportschool, wat gezonder proberen te eten.
- Wat zijn je valkuilen?
Te lui om naar de sportschool te gaan, te grote liefde voor lekker eten
Hmhm, fitness en bodybalance.. Maar ik ben veeel te weinig geweest de laatste maanden.
Bij alles wat je eet je afvragen of je het écht wil eten, en mocht je toch een zak chips leeg willen eten, geniet dan van elk hapje!

Dat is mijn ideaal op die brede schouders na dan, dat mag wel iets minder.
Disclaimer: Ik wil nieeeet afvallen, even voor de duidelijkheid.
pi_64499406
jouw idealen lijken op die van mij!

ik zit nu in de bergen, 2 weken snowboarden als een gek, een vriendin die mee is is yogalerares dus we doen elke ochtend yoga voordat we de sneeuw ingaan.
tegenhanger is weer het enorm vette maar heeeeerlijke eten (zwitserland)... kaas, room, suiker, room, lekker brood, room, jam, did i mention room?, etc..
maar ik vind het niet zo heel erg, ik eet hier ook heel veel fruit en sta minstens 4-5 uur per dag op mn board, + de yoga en 1 of 2 wandelingen van een half uur.
pi_64500132
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef Breathtaking het volgende:
- Hoe heet je
Ilse
- Hoe oud ben je
17
- Wat is je lengte
1.68
55/19,5/34-36
Weer heerlijk minimaal 2/3 keer per week naar de sportschool, wat gezonder proberen te eten.
- Wat zijn je valkuilen?
Hmhm, fitness en bodybalance.. Maar ik ben veeel te weinig geweest de laatste maanden.
Bij alles wat je eet je afvragen of je het écht wil eten, en mocht je toch een zak chips leeg willen eten, geniet dan van elk hapje!

[ afbeelding ]

Welkom en succes!! Ik wil ook niets meer afvallen, al is mijn huid/lijf nog wel een beetje slap en niet zo sterk en gespierd als die foto, ik vind het persoonlijk een heel mooi lichaam..
pi_64607633
Eigenlijk had ik 1 januari moeten hardlopen, maar dat kwam natuurlijk niet uit. Nou heb ik in plaats daarvan gister een kwartiertje touwtjespringen gedaan. En 40km fietsen.

En nu heb ik spierpijn . Touwtjespringen hapt kuit!
pi_64607770
Touwtjespringen ga ik ook maar eens inplannen denk ik
pi_64608099
Op zich is het wel een fijne bezigheid, touwtjespringen. Kan lekker binnen. Sportbra en hardloopschoenen aan en de rest maakt niet uit.
pi_64608128
Dat van die sportbra vind ik wel het vervelendste moet ik me weer gaan omkleden maar komt goed
pi_64608345
Die sportbra is ook mijn hobby niet - er zit een haakje op waar ik niet goed bij kan dus ik laat 'm gewoonlijk door lief open/dicht maken. En dat touwtjespringen was juist voor als hij er niet is.
Vandaag maar hoge laarzen met hoge hakken aan - tegen de spierpijn .
pi_64615066
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:19 schreef sigme het volgende:
Die sportbra is ook mijn hobby niet - er zit een haakje op waar ik niet goed bij kan dus ik laat 'm gewoonlijk door lief open/dicht maken. En dat touwtjespringen was juist voor als hij er niet is.
Vandaag maar hoge laarzen met hoge hakken aan - tegen de spierpijn .
Dan krijg je hem morgen dubbel terug die spierpijn
pi_64615875
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:49 schreef P.F het volgende:

[..]

Dan krijg je hem morgen dubbel terug die spierpijn
Toch was het fijn . Bij het fietsen de kuiten wat losgerekt.
Morgen weer lopen, met maar liefst 3x 5 minuten. Huuh!
  Redactie Sport zondag 4 januari 2009 @ 02:14:56 #122
218273 crew  JayJay8
pi_64635971
- Hoe heet je
Jeremy
21
- Wat is je lengte
1.80
68 kg
Sterker/gespierder worden
2 tot 3 keer per week krachttraining
- Wat zijn je valkuilen?
Tijd, discipline
Ja, basketball
  zondag 4 januari 2009 @ 14:36:32 #123
193129 Dickerdack
Burgervader van Rommeldam
pi_64645453
- Hoe heet je
Geert
24
- Wat is je lengte
1.95
85 kg/22.3/15%
ik wil gespierder worden, probeer op het moment te bulken om uiteindelijk richting de 95kg te gaan met ongeveer hetzelfde vetpercentage.
Meer eten (3500kcal per dag) en vaker trainen (3x in de week)
- Wat zijn je valkuilen?
gebrek aan tijd
Ik doe 2x in de week fitness en bmx-en (als het mooi weer is),
pi_64646020
Hardlopen is ondanks de spierpijn wel gelukt. Compleet met driemaal vijf(!) minuten rennen .
pi_64647535
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:36 schreef Dickerdack het volgende:
- Wat is je lengte
1.95
85 kg/22.3/15%
ik wil gespierder worden, probeer op het moment te bulken om uiteindelijk richting de 95kg te gaan met ongeveer hetzelfde vetpercentage.
Meer eten (3500kcal per dag) en vaker trainen (3x in de week)

Ik weeg 68kg en zit op 3300kcal per dag... Je mag denk ik wel meer eten.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:49 schreef sigme het volgende:
Hardlopen is ondanks de spierpijn wel gelukt. Compleet met driemaal vijf(!) minuten rennen .
Goed zo, rustig op blijven bouwen.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:46:10 #126
205614 Vono
pi_64648316
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:50 schreef Breathtaking het volgende:
- Hoe heet je
Ilse
- Hoe oud ben je
17
- Wat is je lengte
1.68
55/19,5/34-36
- Wat zijn je valkuilen?

[ afbeelding ]

Dit gaat niet al weet je al dat je abo gaat opzeggen bij de sportschool ;-) waarom kom je hiermee niet bij mij je weet dat ik er alles vanaf weet, haha.
pi_64648507
yay, hier gaan we ook weer hard aan de slag!

In 2008 dus 20kg kwijtgeraakt, nu wil ik dit jaar de 60kg halen en dan vind ik 't mooi geweest

Zat vanochtend op 67,9 dus het moet haalbaar zijn
Ja doei.
  zondag 4 januari 2009 @ 16:21:48 #128
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64649987
Okee, ik ben 19 en studeer, need I say more? Afgelopen halfjaar was vooral wennen en genieten en feesten, en ik ben zeker niet van plan om die laatste twee op te geven. Maargoed, dat heeft wel geresulteerd in zes kilo extra lichaamsgewicht. Heb verder geen overgewicht, weeg nu rond de 60 kilo, maar ik ben niet zo groot, 1,60/1.65, opzich nog een gezond gewicht, maar toch, ik stoor me er nogal aan.

DUS mijn doel is terug naar de 54 kilo en daarbij ook nog dat platte buikje creëren dat ik eigenlijk toch nooit heb gehad. Ik ga met een vriendinnetje hier sporten 1x per week en ik ben van plan om zelf hard te gaan lopen. Verder doe ik elke dag buikspieroefeningen, en ik wil om de paar weken gaan zwemmen (kan toch gratis met m'n sportkaart!)

En qua eten, ik hou nogal van koken, en mijn vriendinnetjes houden ervan dat ik van koken hou, dus ik heb het meestal wel voor het zeggen, dat komt goed uit, dan kan ik tenminste zelf bepalen wat er op tafel komt en met welke ingrediënten, ben een tijdje vrij obsessief bezig geweest met eten, dus ik weet zo onderhand wel wat killers zijn vanwege dat. Verder veel water drinken overdag en gezonde tussendoortjes.

Oh, wat wel een zwakte van mij is is noodelsoep, van die enorm ongezonde instant-troep. Maar het is zo lekker (L)

En tsja, het feesten.. Ik ga m'n biertjes en wijntjes toch echt niet opgeven.. Dat dans ik er wel af dan..

En tips.. Op je koelkast plaatjes van je ideaalbeeld plakken, lopen ipv fietsen en fietsen ipv met de auto, vroeg opstaan en beseffen dat in kaas/pinda's/noten misschien wel veel calorieën zitten, ze geven wel lange tijd een voldaan gevoel in tegenstelling tot een stukje bleekselderij.

En nu ga ik even een plaatje van mijn ideaalbeeld zoeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Liebe op 04-01-2009 16:36:15 ]
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:22:59 #129
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_64660790
dat je van dat asparaam (ofzo) aankomt. Is dat feit of fabel omdat je je lichaam 'bedriegt' ? Ik 'eet' het namelijk erg veel om aan mn zoetbehoefte te voldoen

Als in 40 zoetjes in mn beker koffie/thee en dat 10 keer per dag ofzo
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_64661464
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:22 schreef The_Hives het volgende:
dat je van dat asparaam (ofzo) aankomt. Is dat feit of fabel omdat je je lichaam 'bedriegt' ? Ik 'eet' het namelijk erg veel om aan mn zoetbehoefte te voldoen

Als in 40 zoetjes in mn beker koffie/thee en dat 10 keer per dag ofzo
Ben je serieus
  zondag 4 januari 2009 @ 20:39:59 #131
50936 The_Hives
pi_64661723
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:35 schreef P.F het volgende:

[..]

Ben je serieus
ja

En ik weet ook wel dat 5 stuks of 40 stuks qua smaak waarschijnlijk weinig uitmaakt.... maar toch doe ik het iedere keer weer.
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_64662029
40?

dude, sick!
Ja doei.
  zondag 4 januari 2009 @ 20:50:38 #133
50936 The_Hives
pi_64662321
ik weet het. Vandaar ook mn vraag . Denk dat het een soort compensatie is omdat ik me verder strak aan mn 'eigen regels' hou als geen chips/koek/snoep in huis halen ed. Blijkbaar heb ik toch een enorme behoefte aan zoetigheid
Fok! Federatie
pi_64662339
gewoon niet doen! simpel!

ik vind 1 zoetje wat ik in de thee pleur soms al te zoet
Ja doei.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:03:51 #135
50936 The_Hives
pi_64663135
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
gewoon niet doen! simpel!
Als je je verder al aan een heleboel dingen strak houdt, is dat niet zo simpel (om ook nog los te laten) . Dan maakt het de thee/koffie toch een stuk lekkerder maar goed dat is moeilijk uit te leggen

vandaar mn vraag.
Fok! Federatie
pi_64663242
ja, smoesjes, gewoon kappen
Ja doei.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:30:00 #137
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64664639
Wat goor, 40 zoetjes. Werkt aspartaam niet laxerend? Of verwar ik aspartaam nou met een andere zoetstof?
pi_64664779
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:30 schreef Tinkepink het volgende:
Wat goor, 40 zoetjes. Werkt aspartaam niet laxerend? Of verwar ik aspartaam nou met een andere zoetstof?
Dat is volgens mij voornamelijk xylitol, zit vaak in kauwgom.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 4 januari 2009 @ 21:55:21 #139
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_64666090
Nou wilde ik even naar dat trainingsschema kijken voor op de sportschool (http://rapidshare.com/files/160184168/Krachttrainingschema__sportschool__v0.2.xls) maar dat kant ik niet downloaden omdat er een downloadquotum op gevestigd is. Heeft iemand er nog een linkje naar toevallig? .

Wat voor mij een beproefde methode is om af te vallen:
- Een dag een groepslesje spinning pakken
- De volgende dag (of de dag erna ) wat aan de gewichten hangen in de sportschool gecombineerd met buikspierkwartier
- Vervolgens weer een lesje spinning (of hardlopen, cross-trainer, whatever floats your boat)

Zo ben ik al flink wat kilo's kwijtgeraakt terwijl je per dag niet super veel tijd kwijt bent aan sporten. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 4 januari 2009 @ 22:10:47 #140
331 Merel
Be here now.
pi_64666847
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:06 schreef sigme het volgende:
Op zich is het wel een fijne bezigheid, touwtjespringen. Kan lekker binnen. Sportbra en hardloopschoenen aan en de rest maakt niet uit.
Ik zou ook wel willen touwtjespringen, maar ik denk niet dat m'n onderburen daar blij mee zouden zijn! En om 't nou buiten te doen waar voorbijgangers je kunnen zien vind ik ook weer zo wat...
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  maandag 5 januari 2009 @ 11:03:18 #141
331 Merel
Be here now.
pi_64678893
Lidl heeft trouwens volgende week allemaal sportdingen in de aanbieding: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090112.index
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_64679500
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:03 schreef Merel het volgende:
Lidl heeft trouwens volgende week allemaal sportdingen in de aanbieding: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20090112.index
Woohoo
quote:

Springtouw met computer

* Computer geeft totale duur van de training aan, aantal sprongen en calorieverbruik
* Lengte touw: ca. 3 m
* Individueel instelbaar
* Glijvaste, comfortabele handgrepen
* Incl. batterij
Die wil ik!
pi_64679622
Wat is er mis met een stuk touw
pi_64679641
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:55 schreef Detroit het volgende:
Nou wilde ik even naar dat trainingsschema kijken voor op de sportschool (http://rapidshare.com/files/160184168/Krachttrainingschema__sportschool__v0.2.xls) maar dat kant ik niet downloaden omdat er een downloadquotum op gevestigd is. Heeft iemand er nog een linkje naar toevallig? .

Wat voor mij een beproefde methode is om af te vallen:
- Een dag een groepslesje spinning pakken
- De volgende dag (of de dag erna ) wat aan de gewichten hangen in de sportschool gecombineerd met buikspierkwartier
- Vervolgens weer een lesje spinning (of hardlopen, cross-trainer, whatever floats your boat)

Zo ben ik al flink wat kilo's kwijtgeraakt terwijl je per dag niet super veel tijd kwijt bent aan sporten. .
Ik heb het schema opnieuw geupload.
pi_64680119
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:30 schreef Koert het volgende:
Wat is er mis met een stuk touw
Noou, dat telt het aantal sprongen niet, laat staan het aantal calorien, en het heeft geen comfortabele glijvaste handvatten. Dus .

Ik had een gewoon stuk stevig touw gepakt, dat wou wel, maar eigenlijk is dat niet zwaar genoeg om lekker over de grond te laten klappen.
  Vis een optie? maandag 5 januari 2009 @ 12:55:58 #146
70532 loveli
N
pi_64682597
tvp
crap in = crap out
pi_64685574
Ik ben in 2008 al zo'n 50 kilo afgevallen. En ik wil dit jaar nog eens 10 kilo minder en dan ben ik pas echt tevreden En ik wil krachttraining gaan doen om wat spieren te kweken, want m'n lijf heeft best te lijden gehad onder het afvallen en het weinige eten van het afgelopen jaar.
pi_64693713
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:21 schreef Meaghan het volgende:
Ik ben in 2008 al zo'n 50 kilo afgevallen. En ik wil dit jaar nog eens 10 kilo minder en dan ben ik pas echt tevreden En ik wil krachttraining gaan doen om wat spieren te kweken, want m'n lijf heeft best te lijden gehad onder het afvallen en het weinige eten van het afgelopen jaar.
50kg in 1 jaar? Enorm veel respect voor je prestatie. Voor de rest: welkom hier!
pi_64694115
Vanavond weer sporten. 35 min cardio en een paar spieroefeningen!
pi_64697184
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Noou, dat telt het aantal sprongen niet, laat staan het aantal calorien, en het heeft geen comfortabele glijvaste handvatten. Dus .

Ik had een gewoon stuk stevig touw gepakt, dat wou wel, maar eigenlijk is dat niet zwaar genoeg om lekker over de grond te laten klappen.
je moet er een hebben met n stuk ijzerdraad erin. Die zwiepen lekker door, een stuk touw is waardeloos.
Overal verkrijg voor ong 15 euro, en idd, prima trainings hulpmiddel. Boksers zweren erbij
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_64699884
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef Rigital het volgende:

[..]

50kg in 1 jaar? Enorm veel respect voor je prestatie. Voor de rest: welkom hier!
Dankje Ik moet er wel bij zeggen dat ik maart vorig jaar een Gastric Bypass heb ondergaan. Maar dit betekent niet dat je als vanzelf afvalt en er verder niets voor hoeft te doen/laten. Het viel mij nog behoorlijk tegen, maar het resultaat mag er gelukkig wezen al zeg ik het zelf
  maandag 5 januari 2009 @ 22:42:30 #152
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64709614
AH! De toon is gezet, ik ga komende weken elke maandagavond spinnen! En morgenavond ga ik fitnessen!
Ik vind het wel frustrerend dat ik hier geen weegschaal of wat dan ook heb, maar affijn. Ik ben de eerste paar dagen in mijn studentenkamer zonder vreetbuien doorgekomen!
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:26:00 #153
122997 zquing
Drama Junk
pi_64711605
Als jullie cardio doen, hoelang is een sessie ongeveer en hoe zorg je ervoor dat je niet eerder stopt?
pi_64711639
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef Liebe het volgende:
AH! De toon is gezet, ik ga komende weken elke maandagavond spinnen! En morgenavond ga ik fitnessen!
Ik vind het wel frustrerend dat ik hier geen weegschaal of wat dan ook heb, maar affijn. Ik ben de eerste paar dagen in mijn studentenkamer zonder vreetbuien doorgekomen!
Misschien hebben ze er een op de sportschol staan
pi_64720796
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:42 schreef Liebe het volgende:
Bij de kijkshop vorig jaar electrisch geval gehaald voor 17euro.. Werkt nog steeds prima. Wijkt ook maar 300gr af met geijkte weegschalen.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
Als jullie cardio doen, hoelang is een sessie ongeveer en hoe zorg je ervoor dat je niet eerder stopt?
Zwemmen is 60min, hardlopen ligt aan mn soort training, verschilt van 45min tot 90min en fietsen doe ik niet korter dan 90min. Aangezien ik 't leuk vind wil ik niet eerder stoppen, anders helpt een doel voor ogen houden ook wel.

Indoor cardio doen (loopband, spinfiets, roei-ergometer) is geen zak aan, tenzij je leuke tv voor je neus hebt. Dan helpt 't doel wel, of je moet een tunneltje ingaan. Oftewel geestelijk niet veel meer meekrijgen :-)
pi_64724248
Vanmiddag weer fitnessen na 3 weken (vakantie, ziek) dus ben benieuwd
pi_64724291
ik heb gisteren weer krachttraining gedaan en voel het nu wel in mn spieren

wilde deze week beginnen met hardlopen, maar alle stoepen zijn net een ijsbaan en op de straat lopen lijkt me ook geen puik idee
Ja doei.
pi_64724347
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:

wilde deze week beginnen met hardlopen, maar alle stoepen zijn net een ijsbaan en op de straat lopen lijkt me ook geen puik idee
En op de loopband in de sportschool? om toch maar alvast te beginnen
Het gaat binnekort nog niet beter worden volgens mij
pi_64725201
ik vind lopen op een loopband echt killing saai....
heb 't wel eens gedaan in de sportschool, maar ik loop er gewoon niet lekker op dus dan ga ik morgen maar spinnen om 't goed te maken...
Ja doei.
pi_64726024
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:24 schreef motorbloempje het volgende:

Meeste fietspaden zijn wel gestrooid, dus daar kan je wel oplopen - iig, in mijn woonplaats . En ik zou de stoep mijden, die tegels zijn van beton en een veel hardere ondergrond kan je je niet wensen + veel oneffenheden. Asfalt is zachter.
pi_64726174
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:20 schreef Koert het volgende:

[..]

Meeste fietspaden zijn wel gestrooid, dus daar kan je wel oplopen - iig, in mijn woonplaats . En ik zou de stoep mijden, die tegels zijn van beton en een veel hardere ondergrond kan je je niet wensen + veel oneffenheden. Asfalt is zachter.
hier dus niet, kom de wijk niet eens uit, ook niet op de fietspaden
Ja doei.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:22:14 #162
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_64728224
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:30 schreef Rigital het volgende:

[..]

Ik heb het schema opnieuw geupload.
Cheers mate!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:25:32 #163
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_64728371
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:26 schreef zquing het volgende:
Bij mij zijn er maar een paar manieren waarop ik er kan zorgen dat ik een langere tijd cardio volhoud:
- Spinning in een groepsles waardoor je enigszins gepushed wordt om door te gaan
- Hardlopen, cross-trainer en fietsen afwisselen voor een kortere tijd waardoor het wat minder snel gaat vervelen en je toch ongeveer evenveel beweegt
- Bij mijn sportschool hangen er TV's: cardio doen als er een programma op TV is dat je leuk vindt, voor je het weet is er een half uur of een uur voorbij .
pi_64753041
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:25 schreef Detroit het volgende:

[..]

Bij mij zijn er maar een paar manieren waarop ik er kan zorgen dat ik een langere tijd cardio volhoud:
- Spinning in een groepsles waardoor je enigszins gepushed wordt om door te gaan
- Hardlopen, cross-trainer en fietsen afwisselen voor een kortere tijd waardoor het wat minder snel gaat vervelen en je toch ongeveer evenveel beweegt
- Bij mijn sportschool hangen er TV's: cardio doen als er een programma op TV is dat je leuk vindt, voor je het weet is er een half uur of een uur voorbij .
Ja, handig he! Ik kijk ook TV op de sportschool. Er hangen er 4 dus geluid is er niet bij maar discovery ofzo met ondertiteling is altijd oké ;-)

Ben sinds een week of 4, na het sporten (2 keer per week 1,5 uur fitness) in de sauna geweest. Daarna ijskoude douche, daarna goed insmeren en mijn huid voelt strakker aan. Ook merk ik dat de doorbloeding stukken beter is. Goede tip voor gezond strak huidje!

(dat compenseert ook een beetje de zonnebank, die neem ik 1 keer per week..)
I'm on a seafood diet... when I see food, I eat it
pi_64753974
Ben vandaag ook weer begonnen na 2 weken laksheid
pi_64761253
^^Goed bezig. Bij mij gaat het er deze week niet meer van komen. Veel leren voor tentamens en ontzettend verkouden
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:11:56 #167
122997 zquing
Drama Junk
pi_64793224
Voor 't eerst weer een beetje cardio gedaan. Als ik de eerste 10 minuten heb doorgezeten gaat 't toch wel een stuk makkelijker
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:36:41 #168
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_64794244
Nog een mooi topic, tvp!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_64794460
Hello,
Morgen begin ik weer met fitness. Hier heb ik aardig verstand van. Heb ook de nodige boeken thuis liggen alleen het eten. Wat is jullie basis ontbijt? Ik zit te denken aan magere kwark met cruslie/muslie met wat honing. Is dit een goede start. Wil voor het ontbijt 45min spinning doen.
pi_64795263
Ook hier goede voornemens!

Jongetje, 1m79, 81kg.

Wil 6 á 8 kilo kwijt. Ik heb thuis al een hele tijd een crosstrainer staan, maar die staat stof te vergaren... Tot gisteren stond ie in een kamertje zonder tv/radio/uitzicht, maar gisteravond heeft het ding verplaatst, zodat we -met een beetje draai- en schuifwerk- gewoon tv kunnen kijken vanaf de crosstrainer

Morgen eens beginnen met 45 minuten rustig aan .... Heb er zin in!

Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?

Tevens gaan de eetgewoontes aan de kant. Gezond maar weer, vanaf NU.

pi_64795868
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:41 schreef versteegrob het volgende:
Hello,
Morgen begin ik weer met fitness. Hier heb ik aardig verstand van. Heb ook de nodige boeken thuis liggen alleen het eten. Wat is jullie basis ontbijt? Ik zit te denken aan magere kwark met cruslie/muslie met wat honing. Is dit een goede start. Wil voor het ontbijt 45min spinning doen.
Lijkt me een prima ontbijt, eiwit / trage + snelle suikers. Al krijg ik persoonlijk de combinatie kwark muesli niet door mijn keel, geef mij maar bruine boterhammen.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:
Misschien ga ik erbij hardlopen, maar in het verleden vond mijn onderrug dat niet zo geslaagd...Heeft iemand hier tips voor?
Goede schoenen voor de ondergrond(zachte schoenen en zachte ondergrond is niet goed, net zoals harde schoenen en harde ondergrond), rústig opbouwen. Je lichaam moet aan de klappen van het lopen wennen, ik ben zelf met 4x 2min hardlopen 2min wandelen begonnen. Mooi dat je er zin in hebt :-)
pi_64811305
Yes! Vanmorgen opgestaan en gelijk naar de sport school gegaan. 45min spinning en 1 kracht oefeningen, helaas te weinig tijd. Na fitness lekker ontbijten met een 3/4 magere kwark icm musli/crusli met noten en wat honing. En als aanvulling 2 crackers met leverpate.

Ben beginnen met mijn lichaam te ontgiftingen met kruidenpillen (Puro body detox [url] http://www.bik-bik.nl/sho(...)y-detox-180caps-puro [/url]) . Verder drink ik de hele dag groene thee.

Morgen ga ik trouwens 2 x spinning achter elkaar en dan wat krachtoefeningen doen.
pi_64811381
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:45 schreef versteegrob het volgende:
Yes! Vanmorgen opgestaan en gelijk naar de sport school gegaan. 45min spinning en 1 kracht oefeningen, helaas te weinig tijd. Na fitness lekker ontbijten met een 3/4 magere kwark icm musli/crusli met noten en wat honing. En als aanvulling 2 crackers met leverpate.

Ben nu ook beginnen met mijn lichaam te ontgiftingen met kruidenpillen. Verder drink ik de hele dag groene thee.

Morgen ga ik trouwens 2 x spinning achter elkaar en dan wat krachtoefeningen doen.
Je kan beter eerst kracht doen en daarna cardio, verbrand je in verhouding meer vet
pi_64811499
Echt waarom? Wil eerst wat afvallen dus zie de krachtraining de komende maanden als bijzaak. Mijn doel is om 4 keer per week spinning te doen en dan 2 krachtoefeningen per gebied dus borst, schouders.

Welke oefeningen raad je aan dan?
pi_64811708
Standaard krachtoefeningen bij je fitness filiaal.

eerst 15min infietsen op 75%
daarna half uurtje kracht
dan 30-45 cardio waarvan de laatste 10 min cooldown.

Stofwisseling gaat sneller nadat je krachtoefeningen hebt gedaan, vandaar snellere verbranding.
pi_64811743
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
pi_64811821
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:50 schreef versteegrob het volgende:
Echt waarom? Wil eerst wat afvallen dus zie de krachtraining de komende maanden als bijzaak. Mijn doel is om 4 keer per week spinning te doen en dan 2 krachtoefeningen per gebied dus borst, schouders.

Welke oefeningen raad je aan dan?
Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.

En alleen borst/schouders trainen? Benen niet vergeten!
pi_64812119
Ik doe in totaal maar 35 min cardio 2x in de week.
pi_64819418
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:57 schreef Koert het volgende:

[..]

Na het spinnen heb je minder energie om je krachttraining goed te doen. En t spinnen slaat beter aan als je al suikers hebt verbrand dmv de krachttraining - je lichaam gaat sneller vet verbranden. Daarom eerst kracht, en daarna cardio.

En alleen borst/schouders trainen? Benen niet vergeten!
Oke bedankt, ik vergeet zeker de benen niet. Verder de standaard dingen zoals rug/buik, enz
pi_64957386
Ik heb wat rondgezocht op internet en ik lees wel vaker dat krachttraining goed is om af te vallen.
Reden is dat spiermassa veel energie verbruikt, ook in rust. Zo wordt je verbranding/ stofwisseling hoger en wanneer je daarbij goed eet (veel groente, veel eiwitten, weinig vet en suikers) dan ga je dus afvallen.
Je creëert meteen een strak figuurtje, slank zijn maar een slap huidje hebben is niet wat de meest voor ogen hebben.
Ik ben ook bezig zo, ik moet zeggen dat het best langzaam gaat. Ik vertrouw erop dat het jojo effect echter uitblijft straks. ik slik ook Bio-T trouwens. (groene thee extract met CLA)
Heeft iemand daar ervaring mee?
pi_64960941
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef Elwood1802 het volgende:
45 minuten is wel heel karig, zou toch proberen er een 1.25 of 1.5 uur er voor uit te trekken ivm alles oefeningne en cardio.
Ben nu 3 keer geweest en dit komt erbij

Warming up - 10 min
Krachttraining - 1 uur
Spinning - 1 uur
Uitlopen

Dus meestal ben ik zo'n 2.5 uur van huis, lijkt mij prima.

Vandaag alles opgemeten

1.80
82 Kilo
20% vet
55% vocht
pi_64961253
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......

Iemand ook een goede DIP-TIP???
pi_64962083
http://www.virtualsport.nl/

Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
pi_64962596
Vandaag met fitness 647 calorieen verbrand

Morgen weer even een uurtje of 1.5 denk ik.
pi_64962676
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:53 schreef versteegrob het volgende:
http://www.virtualsport.nl/

Dit doe ik nu dagelijks, het is helemaal niet zo saai en het is beter dan 1 uur lopen of fietsen.
2.5 uur is weer wat overdreven.

Waarom doe je niet gewoon 10 min warming up, daarna half uurtje kracht en dan uurtje cardio?

Liever 2 keer 1.25uur dan 1 keer 2.5 uur lijkt me
pi_64963825
Doe kracht samen met een vriend dus het is eigenlijk netto 30 a 45min en spinning is minimaal 45 min maar ik vind het lekker zo dus prima toch.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:18:01 #187
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64969476
Nou, ik heb net voor het eerst spinning gedaan, poehee, heb echt geen conditie, maar vond het wel leuk en ga het ook zeker volhouden! Verder gaat het eten goed, alleen ik eet vaak samen met vriendinnetjes of huisgenootjes dus dan is het altijd vooral lekker. Met toetje. Maar ik heb besloten om voortaan het toetje over te slaan.

(behalve morgenavond, want dan gaan we chocoladefondueen, maar dan eet ik alleen, dus dat wordt dan een soepje )

En buikspieroefeningen gaan ook goed! Doe er nu 200 per dag (100 recht en beide kanten 50 schuin) en wil dat opbouwen. Verder loop ik wanneer ik naar de uni ga of naar de stad ipv met de fiets te gaan.
pi_64969697
Denk niet echt dat dat helpt hoor zoveel? Wil je er straks dan 200? 300? gaan doen?

Je kan dan beter de oefening verzwaren door een gewicht te gebruiken icm een bankje voor je buikspieren.
  maandag 12 januari 2009 @ 22:35:50 #189
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64970465
Dat kan ik idd ook doen, (behalve het bankje, zit op een studentenkamer), maar die gewichten is een goede tip dankje!
pi_64971270
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
pi_64973896
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen . Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
pi_64978170
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:49 schreef JeffreyXL het volgende:
Het trainen van je buikspieren gaat zeker niet bijdragen aan het verliezen van vet. Dus als dat je doel is moet je echt aan de cardio. Daarnaast zijn buikspieren altijd wel goed te doen.
Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:39 schreef NoralyZ het volgende:
Ja, maar vergeet je andere spieren niet. Buikspieren trainen is (zoals al eerder gezegd) een beetje overrated, je krijgt niet een platte buik door alleen je buikspieren te trainen . Bovendien is het ook belangrijk de rest van je lichaam sterk te maken.
Precies!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:12:16 #193
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_64979485
Overigens is het verbazingwekkend om te merken hoe snel mijn lichaam weer in vorm is! Tot de kerst heb ik zeer regelmatig getraind. Toen een week of 3 pauze en helaas toch wat uitgezakt.

Nu ik sinds een paar dagen weer aan het trainen ben, heeft mijn lichaam zich bijna direct weer hersteld. Mijn buik is bijna net zo strak als een maand geleden en ook benen en billen zijn weer in vorm. En afgelopen week dacht ik daar toch zeker een paar weken voor nodig te hebben.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:26:52 #194
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64979767
Als het goed is vandaag weer sporten. Dan heb ik op wat incidentele trainingen na exact 4 maanden en 1 dag niet meer getraind
pi_64979998
Maandag ga ik weer beginnen....
Ik weet nog niet hoe en wat.... Maar wel dat ik nu weer in een plumppudding aan het veranderen ben
pi_64980551
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:36 schreef Soholero het volgende:
Wat een gedoe eigenlijk, soms heb ik echt een dip...
Ik vind het heel leuk allemaal hoor maar het is af en toe wel kl*te dat ik zoveel moet doen en zoveel tijd kwijt ben om een goed lichaam te krijgen. Ik zou wel willen dat het sneller ging, dat ik van mezelf al een slank lichaam had en dat en dat en dat......

Iemand ook een goede DIP-TIP???
Enige tip is: gewoon doorgaan.

Soms heb ik ook niet zo'n zin om te sporten. Maar ik doe het wel want naderhand voel ik me vrijwel altijd beter.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 21:20:07 #197
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_65006170
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:01 schreef Superiyurtjuh het volgende:

Bij spinning heb ik ook vaak last van mijn onderrug. Wat bij mij heeft geholpen is een à twee keer per week Core Stability oefeningen te doen:
http://www.brianmac.co.uk/corestabex.htm
http://www.contest.nl/wm07-1-core%20stability.pdf
.... zoek op google voor meer links...

Bij mij zorgt het ervoor dat mijn onderrug een stuk steviger is (en ook steviger aanvoelt).
pi_65010809
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 06:35 schreef Rigital het volgende:

[..]

Nee, dan moet je je spieren trainen (krachttraining, BodyPump, Pilates) en goed eten.
[..]

Precies!
Deels eens. Het verhogen van de spiermassa kan zorgen voor meer energie verbruik tijdens rust sinds je spermassa meer energie vraagt dan vetmassa. Dit neemt zeker niet weg dat cardio in dat geheel een goede plaats in neemt. Niets werkt natuurlijk zonder een goed dieet en hier ligt dan ook de essentie.
pi_65134415
Zojuist 6 x 100 touwtjegesprongen. Tussendoor wandelend op adem komen.
Zet dat zoden aan de dijk? Waarvoor werkt touwtjespringen? Conditie, spieren, afvallen?
pi_65134891
Deze site wel eens bekeken? Fitness rubriek Gister even doorheen gebladerd en staan nog wel een aantal zinnige tips en trucs op. O.a. ook dat krachttraining écht een must is, i.c.m. cardio, en nog wat andere weetjes die hier ook al eens voorbij zijn gekomen. En de boodschap die imo het belangrijkst is, dat er geen wondermiddel bestaat, maar je gewoon hard moet werken!
That's what happens when you play catch without arms
pi_65136162
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 07:22 schreef sigme het volgende:
Zojuist 6 x 100 touwtjegesprongen. Tussendoor wandelend op adem komen.
Zet dat zoden aan de dijk? Waarvoor werkt touwtjespringen? Conditie, spieren, afvallen?
Alle 3. Is het niet makkelijker om bepaalde tijd te springen ipv te tellen?
pi_65136365
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:11 schreef Koert het volgende:

[..]

Alle 3. Is het niet makkelijker om bepaalde tijd te springen ipv te tellen?
Ze heeft een automatisch springtouw, dat voor haar telt . En waarbij je idd ook tijd in kan stellen.

Maar weet hier iemand waarom boksers touwspringen? Conditie toch?
pi_65137402
Dat touw telt de slagen maar daar heb ik niet zoveel aan, dat kan ik namelijk niet zien zolang ik spring. Dus die tel ik zelf, en dan tot 100. Dat touw kan je instellen op een bepaalde tijd en zodra die tijd aan springen besteed is (tijd loopt dus niet door als je niet springt) piept het ding.

Ik had 'm op 7 minuten staan maar ik heb langer gesprongen. Ik weet nog niet zo goed hoeveel ik goed kan volhouden, twee week geleden heb ik maar wat gedaan zonder op te letten en daarna twee dagen last van spierpijn gehad. Als ik hier morgen geen last van heb doe ik volgende week 15 minuten / 900 keer springen. (En 3 x hardlopen in de week ertussen.)
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:04:59 #204
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_65138801
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ze heeft een automatisch springtouw, dat voor haar telt . En waarbij je idd ook tijd in kan stellen.

Maar weet hier iemand waarom boksers touwspringen? Conditie toch?
Lijkt me wel ja. Van sparren (met iemand anders (oefen-)boksen) raak je gigantisch snel buiten adem. Hoe beter je conditie, hoe langer je door kunt gaan zonder als een bezetene staan te hijgen.
pi_65139615
Touwtje springen is goed voor je conditie en je kuiten.. Je wordt op een gegeven moment ook sneller en behendiger..
pi_65142366
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 13:04 schreef Detroit het volgende:

[..]

Lijkt me wel ja. Van sparren (met iemand anders (oefen-)boksen) raak je gigantisch snel buiten adem. Hoe beter je conditie, hoe langer je door kunt gaan zonder als een bezetene staan te hijgen.
Kon ook vanwege kracht in benen zijn, bij kickboksers tenminste .
pi_65155204
Misschien een leuk topic voor sommigen: Pushups voor newbies
pi_65377440
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben zelf momenteel niet super-gedisciplineerd...
Wel heb ik een iets verbeterd schema voor in de sportschool gemaakt; weet iemand waar ik dat kan uploaden waar het dan wat langer beschikbaar blijft?
pi_65382808
Sorry, ik weet niet waar je dat kan uploaden - misschien dat iemand anders een stukje webspace heeft waar die het beschikbaar wil stellen?

Hier gaat het goed, ga zo weer sporten, uurtje body pump en daarna een half uur cardio. Merkte vorige keer dat het gewicht voor de squats, deadlifts en borst wel iets omhoog kan.. dus ben benieuwd!
pi_65409845
Goed om te zien dat anderen nog wel hard door blijven sporten!
* Rigital geeft zichzelf een schop onder zijn kont.
Welke gewichten doe je nu bij de Bodypump?
pi_65409897
Hier ligt Evy ook nog steeds netjes op schema . Gister nr 22 (2 x 15 min! ) gelopen. Morgen dan 10,12,12 en donderdag 10,20. Twintig minuten hardlopen .

En op zaterdag doe ik wat touwtjespringen, afgelopen zaterdag 10 minuten, 900 x. Ik doe steeds series van 100: 100 met linkervoet voor, 100 met rechtervoet voor, 100 twee voeten tegelijk.
Van die met twee voeten doe ik 50 heel snel (zonder tussensprong) en 50 met tussensprongetje.
pi_65412585
- Hoe heet je
Patricia

22

- Wat is je lengte
163

Bf/vetpercentage is nu hoog, 25%

Na een tijd gebulkt te hebben (4kg droge massa) is het nu weer tijd voor cutten/vet verlizen

Veel eiwitten, weinig koolhydragen, veel goede vetten.
Cardio als HITT, en bepaalde trainingsvormen met krachttraining

- Wat zijn je valkuilen?
Zoetigheid

Fitness, hardlopen, zwemmen, fietsen en straks roeien. Fitness en fietsen/mountinbiking het meest fanatiek.

Verdiep je eens in voeding, scheelt zoveel gedoe.
Probeer eens HITT, vooral als hardlopen niet je ding is, of het te zwaar voor je gewrichten is.
Don't pray for easy lifes, pray to be a stronger person.
pi_65413350
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 07:21 schreef Rigital het volgende:
Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic
Handig, aangezien ik hier niet in kan reageren haha
pi_65413564
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:36 schreef Rigital het volgende:
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben zelf momenteel niet super-gedisciplineerd...
Wel heb ik een iets verbeterd schema voor in de sportschool gemaakt; weet iemand waar ik dat kan uploaden waar het dan wat langer beschikbaar blijft?
Goed, al heb ik door studiedruk even wat minder tijd om te sporten.
Vanaf maandag volgende week kom ik als het goed is weer in een beter ritme en past daar ook het sporten weer in.

Doe op dit moment kickboksen, hardlopen en kickfit.

Ook de push- en situps voor n00bies gaan hier gevolgd worden

Ben niet aangekomen, sta nog netjes stabiel en nou ja, deze zomer hoop ik toch wel een groot deel geperfectioneerd te hebben!
Ja doei.
pi_65413575
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:12 schreef Hobbelpaardpoep het volgende:

[..]

Handig, aangezien ik hier niet in kan reageren haha
Ja doei.
pi_65413897
Het bodybuildtopic is gesloten en er moet even een nieuwe worden geopend...

Het gaat goed hier! Ben nu een tijdje bezig met een KT schema van de sportschool en tussendoor ben ik de laatste lessen van Evy aan het herhalen, voordat ik aan serie 2 begin. Dat in combinatie met een streng eetregime heeft al -2 kilo opgeleverd. Enige valkuil is op dit moment uit eten gaan of bij andere mensen eten, dan kan ik me toch niet inhouden en wil ik gezellig meedoen. Eergister een biertje op en gister ijs als toetje... Aan de ene kant denk ik 'dat maakt ook niet uit, zo'n beetje' maar aan de andere kant voel ik me er dan toch rot over.
pi_65413910
Dat topic is op slot (want vol). Het nieuwe bodybuildtopic is hier.
pi_65413953
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:30 schreef Rigital het volgende:
Die had ik echt compleet over het hoofd gezien dank voor t linkje
pi_65414766
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:30 schreef Rigital het volgende:
Bedankt!
pi_65415139
quote:
Op maandag 26 januari 2009 08:14 schreef Rigital het volgende:
Goed om te zien dat anderen nog wel hard door blijven sporten!
* Rigital geeft zichzelf een schop onder zijn kont.
Welke gewichten doe je nu bij de Bodypump?
Squats: 17kg
Borst: 8kg
Triceps: 6kg
Biceps: 6kg
Lunges: 10kg
Rug/deadlifts: 15kg
Schouders: 5kg (:') maar ik trek die oefening anders heel slecht omdat ie helemaal aan het eind zit)
Buikspieren gebruik ik soms nog een schijf van 5kg bij.

Het is nog niet zoveel, maar ik ben op weg! Mn biceps gewicht wil ik niet heel erg opvoeren, mijn spieren lijken nogal snel te groeien en ik heb flinke spierballen als ik ze aanspan (serieus, mijn vriendje is ervan onder de indruk ), en ik wil ze niet enorm hebben.

Overigens... mijn vriendje vroeg vandaag hetzelfde en zei, 17kg voor je squats is toch helemaal niet veel, maar die was even vergeten dat het natuurlijk heel wat anders is dan een leg press op een apparaat... waarbij ik nu 75kg kan hebben, maar ja, als ik dat 4 minuten lang op mn rug leg, is toch even wat anders
pi_65416511
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef NoralyZ het volgende:
Het is nog niet zoveel, maar ik ben op weg! Mn biceps gewicht wil ik niet heel erg opvoeren, mijn spieren lijken nogal snel te groeien en ik heb flinke spierballen als ik ze aanspan (serieus, mijn vriendje is ervan onder de indruk ), en ik wil ze niet enorm hebben.
't eerste wat je lichaam doet bij KT is vocht vasthouden in de spieren zodat de zenuwsignalen daar beter worden verwerkt - dat merk je redelijk vlug en dat zien jij en je vriendje nu Wees maar niet bang, je gaat niet meteen dikke spieren bouwen.
pi_65416681
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:29 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Ben nu 3 keer geweest en dit komt erbij

Warming up - 10 min
Krachttraining - 1 uur
Spinning - 1 uur
Uitlopen

Dus meestal ben ik zo'n 2.5 uur van huis, lijkt mij prima.

Vandaag alles opgemeten

1.80
82 Kilo
20% vet
55% vocht
Kijk eens naar het rippetoe kracht programma, zijn maar 3x per week 3 oefeningen, maar je wordt er snel sterker door. Je bent hier ongeveer 30/45 min mee bezig en pakt daarnaast elke spiergroep.
pi_65419532
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:58 schreef Koert het volgende:

[..]

't eerste wat je lichaam doet bij KT is vocht vasthouden in de spieren zodat de zenuwsignalen daar beter worden verwerkt - dat merk je redelijk vlug en dat zien jij en je vriendje nu Wees maar niet bang, je gaat niet meteen dikke spieren bouwen.
Maar hoe lang is dat? Want ik sport nu ruim een half jaar, (soms wel met tussenpozen, ik ga vaak naar het buitenland, net nog 3 weken op wintersport geweest), lijkt me dat dat effect dan wel weg is getrokken.

Mijn buik en beenspieren zien er ook flink ontwikkeld uit (mijn beenspieren zijn ook wel goed sterk).
pi_65420822
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:11 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Squats: 17kg
Borst: 8kg
Triceps: 6kg
Biceps: 6kg
Lunges: 10kg
Rug/deadlifts: 15kg
Schouders: 5kg (:') maar ik trek die oefening anders heel slecht omdat ie helemaal aan het eind zit)
Buikspieren gebruik ik soms nog een schijf van 5kg bij.

Overigens... mijn vriendje vroeg vandaag hetzelfde en zei, 17kg voor je squats is toch helemaal niet veel, maar die was even vergeten dat het natuurlijk heel wat anders is dan een leg press op een apparaat... waarbij ik nu 75kg kan hebben, maar ja, als ik dat 4 minuten lang op mn rug leg, is toch even wat anders
M.b.t. Bodypump: het heeft het meeste effect als je per oefening de gewichten zo kiest dat je het nog net vol kan houden. Dat het minder gewicht is dan tijdens pure krachttraining is logisch: bij Bodypump doe je een oefening 3 a 4 minuten continu achter elkaar, bij krachttraining 8 tot 12 herhalingen. Ik doe bij bodypump de squats met 17,5 kg per kant, terwijl ik in de zaal 3 x 10 85 kg (totaal) squat.

De Leg Press is een totaal andere oefening waarbij je, in tegenstelling tot de squat, je rug en buikspieren nauwelijks belast. Daarnaast is er nogal een verschil in Leg Press aparaten: duw je met je voeten het gewicht weg of met je rug/zitting? En is het een horizontale of een 45 graden leg press? Deze kenmerken maken veel uit in het gewicht dat je kunt gebruiken met een Leg Press. Dit geldt overigens in meer of mindere mate voor alle apparaten.
quote:
Op maandag 26 januari 2009 14:28 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Maar hoe lang is dat? Want ik sport nu ruim een half jaar, (soms wel met tussenpozen, ik ga vaak naar het buitenland, net nog 3 weken op wintersport geweest), lijkt me dat dat effect dan wel weg is getrokken.

Mijn buik en beenspieren zien er ook flink ontwikkeld uit (mijn beenspieren zijn ook wel goed sterk).
Je schrijft dat je flinke biceps, been- en buikspieren hebt. De meeste vrouwen hebben niet de aanleg om snel spieren te ontwikkelen. Heb je zo hard lopen trainen, ben jij de uitzondering die de regel bevestigd of valt het allemaal wel wat mee?
pi_65422054
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:08 schreef Rigital het volgende:

[..]

M.b.t. Bodypump: het heeft het meeste effect als je per oefening de gewichten zo kiest dat je het nog net vol kan houden. Dat het minder gewicht is dan tijdens pure krachttraining is logisch: bij Bodypump doe je een oefening 3 a 4 minuten continu achter elkaar, bij krachttraining 8 tot 12 herhalingen. Ik doe bij bodypump de squats met 17,5 kg per kant, terwijl ik in de zaal 3 x 10 85 kg (totaal) squat.

De Leg Press is een totaal andere oefening waarbij je, in tegenstelling tot de squat, je rug en buikspieren nauwelijks belast. Daarnaast is er nogal een verschil in Leg Press aparaten: duw je met je voeten het gewicht weg of met je rug/zitting? En is het een horizontale of een 45 graden leg press? Deze kenmerken maken veel uit in het gewicht dat je kunt gebruiken met een Leg Press. Dit geldt overigens in meer of mindere mate voor alle apparaten.
I know, maar ik gaf het even als voorbeeld (slecht voorbeeld, maar goed), om aan te geven dat je voor body pump inderdaad minder gewicht gebruikt omdat je er 4 minuten mee oefent. Ik oefen trouwens bijna nooit met apparaten, omdat ik dat niet fijn vind. De Leg Press die bij onze fitness staat is geloof ik een horizontale leg press waarbij je jezelf/de zitting wegduwt van de plek waar je voeten staan. (de zitting beweegt dus).
[..]
quote:
Je schrijft dat je flinke biceps, been- en buikspieren hebt. De meeste vrouwen hebben niet de aanleg om snel spieren te ontwikkelen. Heb je zo hard lopen trainen, ben jij de uitzondering die de regel bevestigd of valt het allemaal wel wat mee?
Ik train niet hard! Ik fiets wel heel veel, snowboard minstens 1 keer per week (en ga regelmatig de echte bergen in)... daar komen de beenspieren vandaan denk ik. En wellicht ben ik een uitzondering. Kijk, ik heb geen enorme spierbundels hoor, maar laatst had ik een afspraak met een nieuwe fitnessinstructeur en die zei er zelfs wat van. Terwijl er helemaal niet zoveel kracht inzit.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:24:51 #226
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_65580459
Iemand enig idee hoe je smallere kuiten krijgt? Ik zat te denken aan cardio (hardlopen en crosswalk) en dan je benen na afloop veel stretchen. En pilates, wat sowieso voor flexibiliteit zorgt.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_65581712
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 21:24 schreef Q_Orianka het volgende:
Iemand enig idee hoe je smallere kuiten krijgt? Ik zat te denken aan cardio (hardlopen en crosswalk) en dan je benen na afloop veel stretchen. En pilates, wat sowieso voor flexibiliteit zorgt.
Afvallen is denk ik de enige mogelijkheid. En dan wel vet en geen spieren afvallen.. Stretchen doet bij mijn weten helemaal niets met de omvang van bepaalde spieren, hoe anders dit ook mag voelen als je daadwerkelijk aan het stretchen bent.
pi_65588993
quote:
Wat doe je nu aan sport/activiteiten?
pi_65588998
Prima ontbijt:

The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Vis een optie? zaterdag 31 januari 2009 @ 09:28:47 #230
70532 loveli
N
pi_65589469
quote:
Na het lopen van de Nijmeegse vierdaagse zijn m'n kuiten dikker geworden. Het ligt ook aan jouw benen: zijn je kuiten dik vanwegen vet of spieren?
crap in = crap out
pi_65589823
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 22:02 schreef waht het volgende:

[..]

Afvallen is denk ik de enige mogelijkheid. En dan wel vet en geen spieren afvallen.. Stretchen doet bij mijn weten helemaal niets met de omvang van bepaalde spieren, hoe anders dit ook mag voelen als je daadwerkelijk aan het stretchen bent.
Hm ja, leuk onderwerp: 'stretchen.'
Dmv stretchen kan je leniger worden, en ik geloof ook dat 't je spieren langer kan maken. Kan er zou gauw geen duidelijke bron over vinden, helaas. Wel weet ik dat Haile Gebrselassie zijn kuiten weinig rekte om meer sprongkracht (=korte spier?) te houden voor zijn afzet.
Overigens kan stretchen voor een explosieve krachtinspanning je slapper maken, iig statisch stretchen. Mensen konden niet zo hoog springen na het stretchen als ervoor. Ook voorkomt stretchen geen spierpijn als je het na je training doet - in de zin van afvalstoffen afvoeren.
pi_65590224
hej iedereen,
ik heb een vraagje over spinning. Is dit een goede manier om af te vallen?
Ze zeggen toch als je vet wilt verbranden dat je een redelijke lage hartslag moet hebben en dit is bij spinning niet het geval. Ik doe nu 2-3 keer in de week spinning, 1 keer mountainbiken buiten en 2 keer krachttraining en cardio in de fitness. Wil nog +- 5 kg afvallen.
pi_65590303
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:44 schreef Queen_E het volgende:
hej iedereen,
ik heb een vraagje over spinning. Is dit een goede manier om af te vallen?
Ze zeggen toch als je vet wilt verbranden dat je een redelijke lage hartslag moet hebben en dit is bij spinning niet het geval. Ik doe nu 2-3 keer in de week spinning, 1 keer mountainbiken buiten en 2 keer krachttraining en cardio in de fitness. Wil nog +- 5 kg afvallen.
In principe is élke vorm van beweging geschikt om af te vallen. Dat je een lage hartslag moet hebben is nonsens. Ook met krachttraining, of intensieve interval training (bijv. sprinten, waarbij je hartslag tot ver boven de 180 kan schieten) kun je afvallen. Je verbrand dan wellicht minder tijdens de training, maar meer erna doordat je lichaam tot een bepaald aantal uren ná je training een hogere stofwisseling blijft hebben.

Algemene tip voor afvallen: Hou een logboek bij. Als je bijhoudt waar, hoe lang en wanneer je elke keer spint of een andere sport doet, én als je bijhoudt wat en wanneer je allemaal op een dag eet, kun je je makkelijker aan je programma houden. Als jij immers besluit niet te gaan sporten of toch maar wat junkfood te eten moet je dit opschrijven, en dat doet pijn.
pi_65590563
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 10:49 schreef waht het volgende:

[..]

In principe is élke vorm van beweging geschikt om af te vallen. Dat je een lage hartslag moet hebben is nonsens. Ook met krachttraining, of intensieve interval training (bijv. sprinten, waarbij je hartslag tot ver boven de 180 kan schieten) kun je afvallen. Je verbrand dan wellicht minder tijdens de training, maar meer erna doordat je lichaam tot een bepaald aantal uren ná je training een hogere stofwisseling blijft hebben.

Algemene tip voor afvallen: Hou een logboek bij. Als je bijhoudt waar, hoe lang en wanneer je elke keer spint of een andere sport doet, én als je bijhoudt wat en wanneer je allemaal op een dag eet, kun je je makkelijker aan je programma houden. Als jij immers besluit niet te gaan sporten of toch maar wat junkfood te eten moet je dit opschrijven, en dat doet pijn.
Ik houd al wel bij wat ik eet op de caloriechecker van het voedingscentum. Let wel heel erg op wat ik eet.
Maar ik hoor ook weleens dat spinning alleen voor conditieopbouw goed is, en dat je dus voor vetverbranding erg laag moet zitten met je hartslag?
pi_65590776
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:04 schreef Queen_E het volgende:

[..]

Ik houd al wel bij wat ik eet op de caloriechecker van het voedingscentum. Let wel heel erg op wat ik eet.
Maar ik hoor ook weleens dat spinning alleen voor conditieopbouw goed is, en dat je dus voor vetverbranding erg laag moet zitten met je hartslag?
Bij lage intensiteit verbrand je meer vet dan suikers ja, bij hoge intensiteit gaan de suikers meer voor hun rekening nemen. Vetverbranding is wat trager, maar kan je (in theorie) wel eindeloos op doorgaan. Suikers leveren sneller energie, maar deze voorraad gaat ook rapper op: bij ongetraind persoon zo'n anderhalf uur.

Maar afvallen werkt zo, meer kcal verbruiken op een dag dan binnen krijgen = afvallen. Dus je hoeft niet specifiek vetverbrandende trainingen te draaien.

Overigens kan je op de fiets ook op lage HF trainen, 140/150 is 't bij mij meestal voor duurritten. Maar dat heeft wel wat te maken met mn rustpols + maxHF.
pi_65590828
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:04 schreef Queen_E het volgende:

[..]

Dat is dus niet het geval. Als je zoveel blijft sporten als je nu doet en je eetpatroon goed in de gaten blijft houden, komt het vanzelf wel goed. Zie ook de post van Waht.
pi_65590882
quote:
Op maandag 26 januari 2009 15:42 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Ik train niet hard! Ik fiets wel heel veel, snowboard minstens 1 keer per week (en ga regelmatig de echte bergen in)... daar komen de beenspieren vandaan denk ik. En wellicht ben ik een uitzondering. Kijk, ik heb geen enorme spierbundels hoor, maar laatst had ik een afspraak met een nieuwe fitnessinstructeur en die zei er zelfs wat van. Terwijl er helemaal niet zoveel kracht inzit.
Apart... Ik heb er geen verklaring voor. Ben wel nieuwsgierig hoe je er uit ziet, spiergewijs.
pi_65590889
oke bedankt voor de tips! Dan ga ik gewoon zo door! het afvallen gaat wel erg langzaam sinds ik weer veel ben gaan sporten, komt dit omdat ik dan nu al bezig ben met spieren opbouwen?
pi_65591564
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:22 schreef Queen_E het volgende:
oke bedankt voor de tips! Dan ga ik gewoon zo door! het afvallen gaat wel erg langzaam sinds ik weer veel ben gaan sporten, komt dit omdat ik dan nu al bezig ben met spieren opbouwen?
Je moet je niet blindstaren op de weegschaal. Spieren wegen meer dan vet en dus kan het zo zijn dat je een hoeveelheid vet bent verloren, iets minder spier erbij hebt gekregen en toch hetzelfde blijft wegen.

pi_65594417
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:58 schreef waht het volgende:

[..]

Je moet je niet blindstaren op de weegschaal. Spieren wegen meer dan vet en dus kan het zo zijn dat je een hoeveelheid vet bent verloren, iets minder spier erbij hebt gekregen en toch hetzelfde blijft wegen.

[ afbeelding ]
... en dientengevolge moet je, als je wilt afvallen met sporten, zeker in het begin goed opletten op bijv. je broekmaat.

Ik ben ooit anderhalve spijkerbroekmaat kwijtgeraakt zonder maar een onsje te verliezen. En dat is wel degelijk een goed resultaat! De kilo's werden pas na een half jaar ofzo minder.
pi_65594891
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

... en dientengevolge moet je, als je wilt afvallen met sporten, zeker in het begin goed opletten op bijv. je broekmaat.

Ik ben ooit anderhalve spijkerbroekmaat kwijtgeraakt zonder maar een onsje te verliezen. En dat is wel degelijk een goed resultaat! De kilo's werden pas na een half jaar ofzo minder.
oke... volhouden dus
  zaterdag 31 januari 2009 @ 14:44:50 #242
142151 Q_Orianka
pi_65595465
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 07:08 schreef Rigital het volgende:

[..]

Wat doe je nu aan sport/activiteiten?
Drie keer per week naar de sportschool. Fitness, maar niet de apparaten die voor sterkere/gespierdere benen zorgen. Daarna 25-30 minuten op de loopband en 10 minuten op de crosswalk.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 09:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Na het lopen van de Nijmeegse vierdaagse zijn m'n kuiten dikker geworden. Het ligt ook aan jouw benen: zijn je kuiten dik vanwegen vet of spieren?
Meestendeel vet volgens mij...
pi_65614472
Dikke kuiten door spieren kan je toch niks aan doen?? Dacht ik altijd, net als gespierde bovenbenen door t fietsen..
  zondag 1 februari 2009 @ 10:14:04 #244
142151 Q_Orianka
pi_65616387
Geen intensieve cardio? Dus niet sprinten of spinnen, maar rustig hardlopen met kleine stappen? Want het vormt je benen niet, waardoor ze dus dunner worden..?
pi_65652342
quote:
Op zondag 1 februari 2009 01:54 schreef Lucky277 het volgende:
Dikke kuiten door spieren kan je toch niks aan doen?? Dacht ik altijd, net als gespierde bovenbenen door t fietsen..
Spieren kan je afbreken.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 10:14 schreef Q_Orianka het volgende:
Geen intensieve cardio? Dus niet sprinten of spinnen, maar rustig hardlopen met kleine stappen? Want het vormt je benen niet, waardoor ze dus dunner worden..?
Als 't vet is, moet je op een lager vetpercentage gaan zitten - dan zul je ook slankere kuiten krijgen. Of je bent gezegend(?) met ballonnen als kuiten, en dan heb je er gewoon niet zoveel over te zeggen. Qua wat voor cardio durf ik niets aan te raden, heb niet zo'n verstand van cardio icm bepaalde lichaamsdelen aanpassen.
  zondag 8 februari 2009 @ 15:28:27 #246
142151 Q_Orianka
pi_65850169
Bah, na 11 dagen goed bezig zijn geweest, had ik vanaf donderdag tot en met nu weer veel gegeten. En door pijn in nek en schouders kon ik vrijdag en vandaag ook niet sporten
pi_65868547
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:28 schreef Q_Orianka het volgende:
Bah, na 11 dagen goed bezig zijn geweest, had ik vanaf donderdag tot en met nu weer veel gegeten. En door pijn in nek en schouders kon ik vrijdag en vandaag ook niet sporten
Heb je spierpijn? Of ergens anders last van?
Hopelijk kan je deze week weer aan de slag!

Ik heb vandaag body combat gedaan, voor het eerst in 2 maanden ofzo, was wel echt leuk! Ik vind wel dat combat pas echt tof is als je jezelf helemaal opfokt en er in meegaat en echt hard slaat en je bewegingen goed en krachtig uitvoert. Sommige mensen staan erbij alsof ze aan het discodansen zijn ofzo .
pi_65877259
Daaaaaag allemaal!!

Hoe heet je
Sterretje
Hoe oud ben je
23
Wat is je lengte
1.74m
Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
56kg / BMI 18,5 / maten 34-36 / vetpercentage ...?
Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
Ik wil gespierder worden! Ik doe al zoooo lang aan sport (cardio; hardlopen, fitness, zwemmen) maar ik word maar niet gespierder
Wat is je plan van aanpak?
Ik weet het niet meer
Ik ga gemiddeld zo'n 3x per week naar de sportschool (soms ook 2x, soms ook 4x) maar heb het idee dat ik niet meer vooruit kom. Of ik doe iets fout, of ik moet 7 dagen per week gaan trainen?
Kwa cardio doe ik op de sportschool; 2 verschillende steps, fietsen, roeien
Kw kracht: biceps/triceps, diverse soorten beenoefeningen, buikspieren
Wat zijn je valkuilen?
Eten sowieso niet, dat heb ik goed onder controle
Misschien dat ik verkeerd train?
Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
Jaaaah, zie hierboven
Heb je nog overige tips!
Sporten is verslavend, hou het voor een maand 3x per week vol, daarna zal het makkelijker zijn om steeds weer te gaan sporten

Iemand enig idee hoe je spieren kunt kweken????

[ Bericht 0% gewijzigd door Starr_003 op 09-02-2009 13:01:20 ]
pi_65877738
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:37 schreef Starr_003 het volgende:
Iemand enig idee hoe je spieren kunt kweken????
Jazeker. Maar om te beginnen: Wat doe je nu precies tijdens fitness? En wanneer doe je dit, na of voor cardio of op een aparte dag?
pi_65877826
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:54 schreef waht het volgende:

[..]

Jazeker. Maar om te beginnen: Wat doe je nu precies tijdens fitness? En wanneer doe je dit, na of voor cardio of op een aparte dag?
Tijdens fitness; ik begin meestal met 20 minuten steps (ik weet niet hoe dat apparaat heet ), daarna 20 minuten fietsen (niet een normale fiets, maar eentje die 'lager' is) daarna weer 20 minuten cardio waar je armen ook bij meedoen, en dan ongeveer 10 minuten roeien. Meestal doe ik de krachttraining er direct achteraan (zowel buik, als armen en benen).

Voorheen heb ik ongeveer 10 jaar aan hardlopen gedaan (langduur), maar boekte ook daarmee niet echt veel vooruitgang, vandaar mijn overgang naar de sportschool
  maandag 9 februari 2009 @ 14:53:06 #251
142151 Q_Orianka
pi_65881317
Je kunt beter eerst krachttraining doen en daarna pas cardio. Anders ben je al te moe, had ik gehoord..
pi_65885854
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:57 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Tijdens fitness; ik begin meestal met 20 minuten steps (ik weet niet hoe dat apparaat heet ), daarna 20 minuten fietsen (niet een normale fiets, maar eentje die 'lager' is) daarna weer 20 minuten cardio waar je armen ook bij meedoen, en dan ongeveer 10 minuten roeien. Meestal doe ik de krachttraining er direct achteraan (zowel buik, als armen en benen).

Voorheen heb ik ongeveer 10 jaar aan hardlopen gedaan (langduur), maar boekte ook daarmee niet echt veel vooruitgang, vandaar mijn overgang naar de sportschool
Zoals al gezegd; je zult meer spier opbouwen door krachttraining vóór je cardio op te bouwen aangezien je dan meer energie hebt. De spieren die je gebruikt bij krachttraining hebben bovendien meer potentie om te groeien dan de spieren die voornamelijk gebruikt worden bij cardio. Ook heb je denk ik meer baat bij het trainen van ál je spieren tijdens krachttraining. Dit voorkomt blessures aangezien je lichaam in zijn geheel sterker wordt en niet slechts een bepaalde spier. Een perfecte website voor vrouwen die serieus aan de krachttraining willen is: Stumptuous. Lees het een keer door als je tijd hebt en probeer het zelf uit.

Verder weet ik niet hoe vaak je cardio en krachttraining nu per week doet maar je kan ervan uitgaan dat te veel cardio een negatieve invloed kan hebben op spiergroei. Je wilt ook niet elke dag intensief sporten, 3 a 4 dagen per week is prima voor de gemiddelde mens.

Als laatste is voeding wel belangrijk en daarover kan je meer lezen op die website hierboven of anders hier specifieke vragen stellen.
pi_65886365
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:06 schreef waht het volgende:

[..]

Zoals al gezegd; je zult meer spier opbouwen door krachttraining vóór je cardio op te bouwen aangezien je dan meer energie hebt. De spieren die je gebruikt bij krachttraining hebben bovendien meer potentie om te groeien dan de spieren die voornamelijk gebruikt worden bij cardio. Ook heb je denk ik meer baat bij het trainen van ál je spieren tijdens krachttraining. Dit voorkomt blessures aangezien je lichaam in zijn geheel sterker wordt en niet slechts een bepaalde spier. Een perfecte website voor vrouwen die serieus aan de krachttraining willen is: Stumptuous. Lees het een keer door als je tijd hebt en probeer het zelf uit.

Verder weet ik niet hoe vaak je cardio en krachttraining nu per week doet maar je kan ervan uitgaan dat te veel cardio een negatieve invloed kan hebben op spiergroei. Je wilt ook niet elke dag intensief sporten, 3 a 4 dagen per week is prima voor de gemiddelde mens.

Als laatste is voeding wel belangrijk en daarover kan je meer lezen op die website hierboven of anders hier specifieke vragen stellen.
Bedankt voor je reactie!
Ik wist helemaal niet dat je beter eerst krachttraining kon doen!
Trainen van álle spieren? Is dat niet érg veel? Ik hoor ook weleens dat sommige mensen vaste dagen hebben voor bepaalde spiergroepen....? Alles op 1 dag lijkt me wat veel

Zoals ik al zei train ik ongeveer 3x per week, dan zowel cardio áls kracht.
pi_65887451
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:25 schreef Starr_003 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie!
Ik wist helemaal niet dat je beter eerst krachttraining kon doen!
Trainen van álle spieren? Is dat niet érg veel? Ik hoor ook weleens dat sommige mensen vaste dagen hebben voor bepaalde spiergroepen....? Alles op 1 dag lijkt me wat veel

Zoals ik al zei train ik ongeveer 3x per week, dan zowel cardio áls kracht.
Oke, 3 keer per week is prima.

En ja, alle spieren trainen. Dan doe je een Full Body workout. Je kan het inderdaad ook opdelen over die 3 dagen. Ik vind beide manieren prettig dus wissel ik elke paar maanden van schema. Maar dat is dus helemaal hoe je het zelf wilt. Wat wel gezegd moet worden is dat voor beginners een Full Body workout het beste is. Op die manier worden de belangrijkste oefeningen vaker per week gedaan en kan je de techniek onder de knie krijgen en je spierkracht over je hele lichaam evenredig vergoten.

Overigens hoeft het niet heel erg veel te zijn hoor. Een Full Body workout kan je bijvoorbeeld zo indelen:
-Benen
-Rug
-Borst
Eventueel:
-Schouders
-Armen
-Buik
Door de grote spieren (Benen, rug, borst) te trainen pak je verreweg het meeste spier mee per training. Wat een positiever effect op je lichaam qua spiergroei heeft dan als je enkel je armen of buik doet. Ook hoeft het zeker niet langer te duren dan een ander ingedeelde training.
pi_66004450
net terug van body attack! Had het al 2 maanden ofzo niet gedaan (wel andere cardio-oefeningen), dacht dat ik een langzame dood zou sterven , maar het ging super goed! Wel lekker uitgeput en flink gezweet, maar niet dat ik het slecht trok ofzo. Voelt toch wel goed
pi_66004992
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:40 schreef NoralyZ het volgende:
net terug van body attack! Had het al 2 maanden ofzo niet gedaan (wel andere cardio-oefeningen), dacht dat ik een langzame dood zou sterven , maar het ging super goed! Wel lekker uitgeput en flink gezweet, maar niet dat ik het slecht trok ofzo. Voelt toch wel goed
Body attack ken ik zelf niet, maar ik weet wel dat je een conditie begint te krijgen
pi_66007887
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:56 schreef Koert het volgende:

[..]

Body attack ken ik zelf niet, maar ik weet wel dat je een conditie begint te krijgen
Moet je eens doen als je de kans krijgt! ik vind het super grappig en je wordt er heel vrolijk van.
en die conditie.. ja zeker! een goede ook! echt blij mee!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:22:27 #258
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66293451
Vraagje, ik heb gigantische borst/buikspieren en mijn rug is 3x niets, dat vind ik in verhouding erg lelijk. Ik heb ook regelmatig last van mijn rug; de fysio zegt dat mijn borst- en buikspieren vaak dingen doen die ik eigenlijk met mijn rug zou moeten doen. Boksen helpt ook niet.

Ik heb oefeningen gekregen van de fysio en die doe ik heel braaf en dat vermindert inderdaad de pijn, maar het blijft er (vind ik) lelijk uitzien.

Op het ogenblik doe ik o.a. verschillende rows, pull-ups en inverted fly, maar ik merk niet veel van spiertoename in de rug.

Iemand hulp?
Well, I can take you far away, with my mind
pi_66293641
deadlift?
pi_66293832
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:25 schreef zquing het volgende:
deadlift?
Deadlift inderdaad, vanaf de grond of vanuit een rek. Verder zijn alle Row-bewegingen goed voor de rug evenals optrekken en voor de trapezium Shrugs.

Maar wat doe je nu precies? Hoeveel sets, reps en met wat voor intensiteit?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:33:16 #261
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66294095
Hmmm, ik zal eens deadliften proberen dan.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:07:09 #262
142151 Q_Orianka
pi_66416168
Ik wil heel graag op kickboxen/muay thai, maar daar krijg je toch hele gespierde benen van? Want dat is het laatste wat ik wil. Tenzij ik intensief ga trainen, kan het toch geen kwaad?
pi_66416552
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:07 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik wil heel graag op kickboxen/muay thai, maar daar krijg je toch hele gespierde benen van? Want dat is het laatste wat ik wil. Tenzij ik intensief ga trainen, kan het toch geen kwaad?
Jij zal geen hele gespierde benen krijgen. Of je nou intensief sport of niet. Alleen mannen die toegewijd en gedisciplineerd zijn zullen hele gespierde benen krijgen. Als vrouw lukt dat niet, tenzij je aan de anabolen gaat, maar dat ga je niet.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:30:08 #264
142151 Q_Orianka
pi_66416779
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:21 schreef waht het volgende:

[..]

Jij zal geen hele gespierde benen krijgen. Of je nou intensief sport of niet. Alleen mannen die toegewijd en gedisciplineerd zijn zullen hele gespierde benen krijgen. Als vrouw lukt dat niet, tenzij je aan de anabolen gaat, maar dat ga je niet.
Misschien geen extreem gespierde benen, maar ik ken meisjes die zeiden dat hun benen veel forser werden sinds ze op kickboxen zitten.
pi_66417114
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:30 schreef Q_Orianka het volgende:

[..]

Misschien geen extreem gespierde benen, maar ik ken meisjes die zeiden dat hun benen veel forser werden sinds ze op kickboxen zitten.
Ik wil de eerste vrouw die door kickboksen forser wordt wel eens ontmoeten. Je zal vast wat spier aankomen maar daarvoor in de plaats verlies je vet waardoor je juist minder fors oogt op hetzelfde gewicht.

Maar nogmaals; vrouwen kunnen niet te gespierd worden. En ook al zou het wel kunnen, wat dus niet zo is, gebeurd dat niet van de ene op andere dag en kan je dus ook weer minder fors worden door te stoppen. Maar geloof me, als je eenmaal begonnen bent en wat extra spieren hebt zul je die nooit meer kwijt willen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:31:58 #266
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66420713
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:07 schreef Q_Orianka het volgende:
je weet wel dat je tikjes krijgt bij kickboksen en zeker bij muay thai he?

OT: dat valt best mee
  Vis een optie? vrijdag 27 februari 2009 @ 16:51:40 #267
70532 loveli
N
pi_66525941
Hoe betrouwbaar is een vetpercentage aan de hand van een huidplooimeter op 4 punten? Ik ben gemeten op biceps, triceps, heup en bij de punt van m'n schouderblad. Lengte is 1.78, gewicht +/- 65, vetpercentage kwam uit op ruim 32%. Niet dat ik verwachtte dat het super laag zou zijin, maar dit is wel iets hoger dan ik had gedacht.
crap in = crap out
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:54:05 #268
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_66526048
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:51 schreef loveli het volgende:
Hoe betrouwbaar is een vetpercentage aan de hand van een huidplooimeter op 4 punten? Ik ben gemeten op biceps, triceps, heup en bij de punt van m'n schouderblad. Lengte is 1.78, gewicht +/- 65, vetpercentage kwam uit op ruim 32%. Niet dat ik verwachtte dat het super laag zou zijin, maar dit is wel iets hoger dan ik had gedacht.
Zeer betrouwbaar, maar vaak worden handen en voeten ook meegerekend.
  Vis een optie? vrijdag 27 februari 2009 @ 16:59:26 #269
70532 loveli
N
pi_66526296
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef Armoed het volgende:

[..]

Zeer betrouwbaar, maar vaak worden handen en voeten ook meegerekend.
Handen en voeten? Ik was juist verbaasd dat de buik/taille en benen niet werden meegenomen. En het verbaasde me eigenlijk ook dat alles gewoon bij elkaar werd opgeteld en niet per onderdeel een weegfactor meekreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 27-02-2009 17:05:39 ]
crap in = crap out
pi_66529692
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Handen en voeten? Ik was juist verbaasd dat de buik/taille en benen niet werden meegenomen. En het verbaasde me eigenlijk ook dat alles gewoon bij elkaar werd opgeteld en niet per onderdeel een weegfactor meekreeg.
Vaak is het punt bij de heup de buik. Je zou ook best op 28% ipv 32% kunnen zitten. Punt is dat je tijdens je afvallen je steeds door dezelfde persoon moet laten opmeten, dan geeft het wel een goed zicht op hoeveel % je afvalt.
pi_66699222
Ben ook bezig met afvallen, maar het lukt me maar niet.. Ik snap er niets van!
Mijn BMR is 1600, dus ik probeer altijd zo rond de 1500 - 1600 kcl te nuttigen. Tegenwoordig sport ik hier ook bij. 20 m rennen en 1 uur wandelen, zo een 3 x in de week.

Kan iemand zeggen of mijn eetpatroon voor vandaag goed is?

Ontbijt: 2 x volkorenbrood met 2 x kiprollade beleg + boter (light)
Tussendoor: banaan.
Lunch: rauwkostsalade met cowlslaw (als ik het goed schrijf)
Tussendoor: 1 pakje liga
Avondeten: gegrilde hamburger (zonder brood) 3 opscheplepels rijst en wat sperziebonen.
Tussendoor: zal vast wat yoghurt zijn.

Verder heb ik 4 kopjes koffie gehad met suiker en melk. en 4 glazen water.

Ik begrijp niet waarom ik nou niet afvallllll! Als ik n crashdieet doe ben ik met 1 week al 3 kilo kwijt.. En nu gaat het zo langzaam of eigenlijk helemaal niet. Ik ben nu al 4 weken bezig. 1 week ging het fout en ik ben in totaal maar 2 kilo kwijt.

Ik ga over 5 maanden trouwen, dus wil graag slank zijn.. (is dus 8 kilo er af)
  Vis een optie? woensdag 4 maart 2009 @ 18:20:50 #272
70532 loveli
N
pi_66699379
Een halve kilo per week is netjes. Met crashen raak je ook spieren kwijt, nu niet. Acht kilo kwijtraken met de snelheid van een halve kilo per week is 16 weken, tijd genoeg dus
crap in = crap out
pi_66699610
Niet dus, want volgende maand ga ik een trouwjurk uitzoeken..

Om heel eerlijk te zijn moet ik van mezelf 4 kilo kwijt raken. Dan heb ik weer n mooi lichaampje, maar die extra 4 kilo's zijn, omdat ik ook wil stoppen met roken en dan waarschijnlijk wat zal aankomen.

Ik moet hier zo aan wennen. Ooit heb ik 1 maand een crashdieet gedaan en viel ik 10 kilo af. Daarvan ben ik in 6 jaar tijd 6 kilo aangekomen. Maar toch..

Krijg ik nu niet teveel calorieen binnen?
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:04:37 #274
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66706131
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:15 schreef Yel het volgende:
Ben ook bezig met afvallen, maar het lukt me maar niet.. Ik snap er niets van!
Mijn BMR is 1600, dus ik probeer altijd zo rond de 1500 - 1600 kcl te nuttigen. Tegenwoordig sport ik hier ook bij. 20 m rennen en 1 uur wandelen, zo een 3 x in de week.

Kan iemand zeggen of mijn eetpatroon voor vandaag goed is?

Ontbijt: 2 x volkorenbrood met 2 x kiprollade beleg + boter (light)
Tussendoor: banaan.
Lunch: rauwkostsalade met cowlslaw (als ik het goed schrijf)
Tussendoor: 1 pakje liga
Avondeten: gegrilde hamburger (zonder brood) 3 opscheplepels rijst en wat sperziebonen.
Tussendoor: zal vast wat yoghurt zijn.

Verder heb ik 4 kopjes koffie gehad met suiker en melk. en 4 glazen water.

Ik begrijp niet waarom ik nou niet afvallllll! Als ik n crashdieet doe ben ik met 1 week al 3 kilo kwijt.. En nu gaat het zo langzaam of eigenlijk helemaal niet. Ik ben nu al 4 weken bezig. 1 week ging het fout en ik ben in totaal maar 2 kilo kwijt.

Als je per kop koffie 1 klontje suiker doet (of zelfs meer misschien) heb je toch al gauw een hoop suikerklontjes op een dag. Dat is zo makkelijk te vervangen door zoetjes! Waarom doe je dat niet?

Verder zou ik echt niet minder gaan eten als ik jou was. Een halve kilo per week is precies goed
My mama didn't raise no fool
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:05:36 #275
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66706176
Oja en ik weet niet wat voorn liga's je eet, maar daar kan ook al gauw een hoop suiker in zitten..
pi_66709662
Ik ben suikerverslaafde... Ik word gelukkig van suiker. Ik heb altijd trek in suiker.. Sugar makes me happy! Ik heb net 15 minuten gehardloopt en 1 uur gelopen. En wat doe ik als ik thuis ben? Suiker opzoeken.. Het is wel light allemaal en niet veel, maar toch.

Normaal gesproken probeer ik alleen in de ochtend suiker te nemen, maar op zwakke dagen lukt het me niet

Zoetjes kan ik niet gebruiken.. Hoe verzin je het, maar ik ben er allergisch voor :S Ik heb ze 1 x gebruikt, mijn hele lichaam jeukte als een ik weet niet wat, dus laten we maar staan

Ik geloof ook dat ik te veel eisend ben. Gezond is beter, maar duurt nu eenmaal wat langer.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:39:12 #277
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_66728096
Meldt

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je: Lips
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) 27
- Wat is je lengte: 1,65 m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 61 kg / 22,4 / te veel taille / weet ik niet
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Combi van slanker, strakker maar vooral fitter!
- Wat is je plan van aanpak? 1 a 2 x per week sportschool en proberen minder niet te snoepen.
- Wat zijn je valkuilen? snoepen (koekjes, chips, nootjes etc) en lekker eten
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, fitness op de sportschool

Ben nu een week of 4 bezig met 2 x per week sporten (na lange tijd niks doen). Meestal 15 min opwarmen op crosstrainer, daarna iets meer dan een uur kracht (buik, rug, armen/schouders, benen) en dan nog 45 min cardio (2 toestellen).
Met de zomer in aantocht zit de focus toch wel op m'n buik nu Wil 'm toch wel iets strakker krijgen voordat ik de bikini weer in mag...
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:56:23 #278
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66737418
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:29 schreef Yel het volgende:
Ik ben suikerverslaafde... Ik word gelukkig van suiker. Ik heb altijd trek in suiker.. Sugar makes me happy! Ik heb net 15 minuten gehardloopt en 1 uur gelopen. En wat doe ik als ik thuis ben? Suiker opzoeken.. Het is wel light allemaal en niet veel, maar toch.

Normaal gesproken probeer ik alleen in de ochtend suiker te nemen, maar op zwakke dagen lukt het me niet

Zoetjes kan ik niet gebruiken.. Hoe verzin je het, maar ik ben er allergisch voor :S Ik heb ze 1 x gebruikt, mijn hele lichaam jeukte als een ik weet niet wat, dus laten we maar staan

Ik geloof ook dat ik te veel eisend ben. Gezond is beter, maar duurt nu eenmaal wat langer.
Ah enig ja zo'n suikerverslaving. Ik heb het vooral in de vorm van een chocoladeverslaving.. ik zou er van kunnen leven..
Ik troost mezelf altijd maar met de gedachte dat suiker echt heus niet zo enorm slecht is voor je lichaam (tenminste.. dat maak ik mezelf wijs, haha)
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:02:58 #279
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_66737660
Anyway ik meld mezelf ook even

- Hoe heet je
La_vita
20
- Wat is je lengte
1.69
56kg, BMI: 19,6
Ik wil hooguit 1kg afvallen. Het gaat me voornamelijk om wat strakker te worden voor de zomer en ook graag leniger
Lichte cardio en pilates
- Wat zijn je valkuilen?
Chocola
Neen, alleen thuis.
Ik hoop hier vooral ook nog een hoop tips op te doen
pi_66743267
Veel dunne mensen zijn toch gevaarlijk dik
quote:
ARNHEM - Slecht nieuws voor alle mensen die slank of zelfs uitgesproken dun zijn. Van hen is 40 tot 50 procent aan de binnenkant toch te dik.

En wat erger is: hun interne vetmassa is levensbedreigend, terwijl dikkerds met zwembandjes heel gezond kunnen zijn.
Met die boodschap heeft de Britse professor Jimmy Bell woensdagmiddag in Arnhem zijn gehoor laten schrikken.

Bell sprak op de eerste dag van een symposium van de 40-jarige vakgroep Humane Voeding van de Wageningen Universiteit.
[..]
Dat zijn al die lui die zeggen 'ik kan eten wat ik wil, ik kom toch niks aan' en niet sporten. Nee inderdaad, je verliest spieren en bouwt een mooie laag vet rondom je organen (uitzonderingen daargelaten).
quote:
Oefenen

Driemaal per week een uur intensief oefenen lijkt nodig voor een goede gezondheid, aldus de Britse professor.

Bell had nog wel een troost voor alle teleurgestelde slanke toehoorders in de zaal. Hij is bezig met een
onderzoek naar de minimale inspanning die nodig is om maximaal gezond te blijven.

Minimum

Aan het eind van dit jaar verwacht de professor te kunnen zeggen wat het absolute minimum aan beweging is waarmee een gezond mens toe kan.

''Hopelijk wordt dat geen tegenvaller. Want de meeste mensen hebben gewoon een hekel aan langdurig, regelmatig en intensief bewegen.''
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:51:27 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66754877
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:15 schreef Yel het volgende:

En die drie kilo zit er ook binnen een week weer aan? Ik denk dat deze wijze van afvallen een stuk gezonder is. Jojo je ook niet zo snel terug.
Lijstje zag er wel oke uit. Al zou ik de koffie zonder suiker drinken (smaakt best lekker als je er eenmaal aan gewend bent) en wat meer groente eten.
pi_66756044
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:51 schreef Tinkepink het volgende:
Al zou ik de koffie zonder suiker drinken (smaakt best lekker als je er eenmaal aan gewend bent) en wat meer groente eten.
Zou ik ook doen idd, de smaak van koffie waardeer ik zelf meer zonder suiker.
5 reasons to take your coffee black
pi_66757593
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:56 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ah enig ja zo'n suikerverslaving. Ik heb het vooral in de vorm van een chocoladeverslaving.. ik zou er van kunnen leven..
Ik troost mezelf altijd maar met de gedachte dat suiker echt heus niet zo enorm slecht is voor je lichaam (tenminste.. dat maak ik mezelf wijs, haha)
Choco.... Zeevruchten... Fcking Hemels!!!!!!!
pi_66757710
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:32 schreef waht het volgende:

[..]

Zou ik ook doen idd, de smaak van koffie waardeer ik zelf meer zonder suiker.
5 reasons to take your coffee black
Ik drink het nu met alleen melk.. Is nog best te pruimen ook! Groente lus ik echt niet...

BTW.. FF voorstellen:

Hoe heet je: Yel
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) jong
- Wat is je lengte: tussen de 1.78 en 1.80 m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 79.5 /25.5/??
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Heupjes minder zichtbaar maken!
- Wat is je plan van aanpak? Niet meer dan 1600 kcl per dag, 2-3 x per week sporten, 2 x per week van werk naar huis lopen (4 km)
- Wat zijn je valkuilen? SUIKER SUIKER SUIKER!
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, hardlopen. buiten, soms bootcamp dvdtje opzetten en me irriteren.
- Heb je nog overige tips! Die zoek ik juist.

Aangenaam

Vandaag mag ik trouwens bijna niets.. Ik heb gisteren een XXL cornetto gegeten.. (Dank aan partner!) en wat pralines... Gisteren ging niet goed
  Vis een optie? vrijdag 6 maart 2009 @ 10:31:57 #285
70532 loveli
N
pi_66757766
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:26 schreef Yel het volgende:

[..]

Choco.... Zeevruchten... Fcking Hemels!!!!!!!
Troep, troep, troep. Gehard vet en suiker, met een ongezonde voorliefde voor je buik en vaatwanden. Niet kopen, want als je eraan begint eet je de doos leeg.

En ik kan het weten, want ik kocht de kilo-verpakkingen. Alleen die van Guylian, natuurlijk.
crap in = crap out
pi_66758071
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:31 schreef loveli het volgende:

[..]

Troep, troep, troep. Gehard vet en suiker, met een ongezonde voorliefde voor je buik en vaatwanden. Niet kopen, want als je eraan begint eet je de doos leeg.

En ik kan het weten, want ik kocht de kilo-verpakkingen. Alleen die van Guylian, natuurlijk.
I know.. Er is thuis ook BIJNA geen choco meer te vinden. Ik eet nu pure chocolade als alternatief. ALleen gisteren ging het even fout.

Voel me wel lekkerder als ik gezonder eet en minder suiker nuttig. Ik voel me energiek en gewoon happy, terwijl ik normaal gesproken behoorlijk chagie en depri kan zijn!
pi_66758421
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:30 schreef Yel het volgende:

[..]

Ik drink het nu met alleen melk.. Is nog best te pruimen ook! Groente lus ik echt niet...

BTW.. FF voorstellen:

Hoe heet je: Yel
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) jong
- Wat is je lengte: tussen de 1.78 en 1.80 m
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 79.5 /25.5/??
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? Heupjes minder zichtbaar maken!
- Wat is je plan van aanpak? Niet meer dan 1600 kcl per dag, 2-3 x per week sporten, 2 x per week van werk naar huis lopen (4 km)
- Wat zijn je valkuilen? SUIKER SUIKER SUIKER!
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Ja, hardlopen. buiten, soms bootcamp dvdtje opzetten en me irriteren.
- Heb je nog overige tips! Die zoek ik juist.

Aangenaam

Vandaag mag ik trouwens bijna niets.. Ik heb gisteren een XXL cornetto gegeten.. (Dank aan partner!) en wat pralines... Gisteren ging niet goed
Ach gewoon eventjes een extra rondje hardlopen, kan je zo aan je volgende cornetto xxl..
pi_66758846
Ontbijt was een rijstwafel.. Lunch wordt salade. Avondeten gewoon.. Kom ik wel uit op 1200 kcl. Half uur lopen naar huis en klaar is ik. Partner kan vanaaf niet en ik wil niet alleen in het donker hardlopen. Tis wat eng hier.
pi_66759024
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Yel het volgende:
Ontbijt was een rijstwafel.. Lunch wordt salade. Avondeten gewoon.. Kom ik wel uit op 1200 kcl. Half uur lopen naar huis en klaar is ik. Partner kan vanaaf niet en ik wil niet alleen in het donker hardlopen. Tis wat eng hier.
Beetje weinig, vind je zelf ook niet? Rijstwafel = 30 kcal. Salade ook niet veel, dan moet je wel heel 'rijk' avondeten? Dit is dé manier om heel erg veel honger te krijgen en dan alles op te eten wat maar in de buurt komt.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:09:53 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66759080
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Yel het volgende:
Wat weinig. Daar red je het toch niet op? En waar zijn je tussendoortjes?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:15:54 #291
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_66759272
Ik krijg al weer honger als ik er aan denk dat ik had moeten ontbijten met slechts een rijstewafel!!

Ik ben trouwens toch al niet goed in caloriën tellen, dus dat doe ik niet meer!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_66759684
Was niet voldoende.. Het werden 4 rijstwafels..

Als ik nu een salade en 2 snee volkorenbrood met jam neem en dan gewoon avondeten. En daar tussendoor 1 appel en 1 mueslireep. Ben ik dan wel goed bezig, rekening houdend met het feit dat ik gisteren 2000kcl heb gehad ipv 1500?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:43:21 #293
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66760225
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:28 schreef Yel het volgende:
Was niet voldoende.. Het werden 4 rijstwafels..

Als ik nu een salade en 2 snee volkorenbrood met jam neem en dan gewoon avondeten. En daar tussendoor 1 appel en 1 mueslireep. Ben ik dan wel goed bezig, rekening houdend met het feit dat ik gisteren 2000kcl heb gehad ipv 1500?
Een mueslireep is vooral heel veel suiker volgens mij. Waarom neem je niet een bakje rauwkost extra? En volgens mij eet je beter iets meer en sport je een beetje extra als je teveel hebt gegeten. Maar goed, ieder doet het op zijn eigen manier en ieder lichaam is anders natuurlijk.
pi_66760397
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:41 schreef waht het volgende:

[..]

Ik wil de eerste vrouw die door kickboksen forser wordt wel eens ontmoeten. Je zal vast wat spier aankomen maar daarvoor in de plaats verlies je vet waardoor je juist minder fors oogt op hetzelfde gewicht.

Maar nogmaals; vrouwen kunnen niet te gespierd worden. En ook al zou het wel kunnen, wat dus niet zo is, gebeurd dat niet van de ene op andere dag en kan je dus ook weer minder fors worden door te stoppen. Maar geloof me, als je eenmaal begonnen bent en wat extra spieren hebt zul je die nooit meer kwijt willen.
Ik begin anders een beetje te balen van de spieren die ik bij mijn schouderbladen ontwikkel Zwemmen FTW, maar wat die je tegen die brede schouders?

Yel, ik heb een keer die bootcamp-DVD gedaan, dat wil zeggen: ik kwam tot halverwege. Wat is dat STOM, zeg Dat soort oefeningen doe ik alleen tijdens lessen, als ik groepsdruk voel Daar kan ik me thuis echt niet toe zetten
pi_66762517
Ik word gek van die bootcamp dvd.. Staat daar zo'n blonde mevrouw met te mooie buikspieren en gek makende heupen hard te roepen, You can do it, come on. Feel it. Kom ook nooit verder dan 15 minuten
Eindig dan maar met Yoga, is ook beweging!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:40:51 #296
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66766858
Ik ben sinds deze week ook weer bezig, krijg mn broeken moeilijker dicht

Hoe heet je: Chav
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen ) Over anderhalve week 24
- Wat is je lengte: 1.80
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 73 / 22,53
- Wat is je doel: Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken? 5 kilo slanker en strakker, met name de billen.
- Wat is je plan van aanpak? Sporten, sporten, sporten en niet te veel meer snoepen
- Wat zijn je valkuilen? Chocolade (wel puur ) en BK/Mac/KFC/patatzaak
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet? Fitness en zwemmen
- Heb je nog overige tips! Als ik tips had was ik hier niet om af te vallen

Het vet gaat vooral bij mn heupen/kont zitten. Buik is altijd slank geweest hoewel die nu ook een beetje boller begint te worden, al heb ik meer het idee dattie gewoon opgezet is ipv echt vet.

Mijn eigen gewicht was altijd 67 kilo, toen ben ik samen met mn vriendin echt gaan fitnessen en woog ik 65 (bye titties en wangen) en nu heb ik sinds mn eigen auto een gewicht van 73 (grrr). Wil dus gewoon die 6 kilo kwijt en weer in maat 38 kunnen ipv 40.

Iemand nog een idee hoe de borsten behouden worden of hou je dat niet tegen?

Ik ga trouwens het volgende doen:

Ma: zwemmen (zit nu op de 56 baantjes in 45 minuten)
Di: 1 uur BBB en 30 min cardio
Woe: 1 uur cardio en meedoen aan het buikspierkwartiertje (hield het met vriendien makkelijk vol, dacht nu dat
ik dood ging )
Do: zwemmen
Vrij: 1 uur Bodypump, 30 min cardio.
In me Burberry......
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:51:09 #297
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_66767232
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:40 schreef Chav het volgende:Iemand nog een idee hoe de borsten behouden worden of hou je dat niet tegen?
Goede vraag! Hoe voorkom ik dat ik billen / borsten kwijt raak maar dat ik wel het vet rond m'n middel ga verliezen??
Miauw
pi_66767504
JAAAAAHHH wil k ook weten.
Hoewel het antwoord me al wel duidelijk lijkt. Impossible..
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:05:33 #299
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66767771
Ik ben ook bang dat het onmogelijk is. Echt zonde want ik zag mn borsten echt 2 maten kleiner worden
In me Burberry......
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:07:49 #300
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_66767858
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:05 schreef Chav het volgende:
Ik ben ook bang dat het onmogelijk is. Echt zonde want ik zag mn borsten echt 2 maten kleiner worden
Dan krijg ik ruzie met m'n vriend
Miauw
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:09:04 #301
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_66767896
Mn moeder vroeg of ik mn tieten op mn nachtkastje had laten liggen....
In me Burberry......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')